نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 29 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

چندبار در هفته از اسکراب استفاده کنیم؟

1402/12/13 11:15
180 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

اسکراب و لایه بردار می تواند از آکنه و جوش جلوگیری کرده و چربی پوست را کاهش دهد اما باید بدانید ممکن است لایه برداری زیاد باعث بروز عوارض و مشکلاتی شود و شما باید براساس نوع پوستتان از اسکراب و لایه بردار در طول هفته استفاده کنید.

زمان استفاده از اسکراب به عوامل مختلفی مانند نوع پوست شما و نوع اسکرابی که استفاده می کنید بستگی دارد. اصولا بهتر است برای پاکسازی اصولی صورت هفته ای یکبار از اسکراب ها استفاده کنید اما ممکن است این تعداد براساس نوع پوست متفاوت یاشد و همچنین انتخاب و خرید اسکراب و لایه بردار برای پوست های مختلف متفاوت است.

زمان استفاده از اسکراب بر اساس نوع پوست

برای اینکه بدانیم در هفته چندبار باید از اسکراب استفاده کنیم باید ابتدا به نوع پوست خود توجه کنیم. هر پوستی ساختار خاص خودش را دارد و به همین دلیل باید در هنگام خرید اسکراب صورت به نوع پوست خود توجه کنید و از اسکراب های متفاوتی استفاده کنید. تعداد دفعات استفاده از این محصولات به نوع پوست شما و به آنچه که می خواهید برسید بسته است.

زمان استفاده از اسکراب برای پوست های خشک و حساس

برای پوست های حساس و خشک بهتر است هفته ای یکبار از اسکراب استفاده کنید زیرا در صورت استفاده بیشتر باعث ایجاد التهاب، تورم و قرمزی پوست می شود. بهتر است از محصولاتی که حاوی روغن های طبیعی، ویتامین ها و اسیدهای چرب ضروری استفاده کنید تا پوست آبرسانی شده و نرم شود. استفاده از لایه بردارهای قوی برای این نوع پوست باعث تحریک، خشکی و حساسیت بیشتر می شوند.

زمان استفاده از اسکراب برای پوست های چرب

کسانی که این نوع پوست را دارند، می توانند هفته ای دو یا سه بار از لایه بردار استفاده کنند. پوست های چرب مستعد جوش و آکنه هستند و در صورت استفاده از لایه بردار می توانند آکنه و جوش های پوستی را کاهش دهند. استفاده از محصولاتی که ضد اسید و ضد التهاب هستند برای این نوع پوست بسیار مناسب است.

زمان استفاده از اسکراب برای پوست های مختلط

اگر پوستی مختلط دارید می توانید از هر نوع اسکرابی استفاده کنید. فرقی نمی کند که از اسکراب های مناسب پوست چرب یا خشک استفاده کنید همچنین می توانید در هفته یکبار، دوبار و یا سه بار از این محصولات استفاده کنید. اسکراب هایی که حاوی اسید ماندلیک برای این نوع پوست ها بسیار مناسب هستند. این محصول برای از بین بردن چربی اضافی پوست مناسب بوده و برای برخی از نواحی صورت که دارای خشکی هستند نیز لایه برداری ملایمی انجام می دهد.

چندبار در هفته از اسکراب استفاده کنیم؟

زمان استفاده از اسکراب بر اساس نوع اسکراب

اسکراب های متفاوتی برای پوست صورت، بدن و لب ها وجود دارد که هرکدام زمان استفاده متفاوتی دارند. همچنین مطابق گفته های بالا زمان استفاده از اسکراب ها بسته به نوع پوست شما که خشک، نرمال و یا چرب است متفاوت است. برای صورت و لب ها بهتر است از محصولاتی که به صورت ملایم پوست را پاکسازی می کنند استفاده کنید و از اسکراب های قوی تر برای بدن استفاده کنید.

مدت زمان استفاده از اسکراب صورت

برای اسکراب صورت باید محصولاتی متناسب با پوست خود استفاده کنید و همچنین نباید از اسکراب های مخصوص بدن استفاده شود زیرا ترکیبات درون آنها ممکن است باعث آسیب رساندن جدی به پوست صورت شما شود.

  • اگر پوستی معمولی دارید، استفاده از اسکراب هفته ای یکبار کافی است.
  • اگر پوستی چرب و یا مختلط دارید استفاده از این محصول دوبار در هفته کافی است.
  • اگر پوست خشکی دارید نیاز به استفاده زیادی از اسکراب ندارید و استفاده از این محصول یک یا دوبار در ماه کافی است. همچنین باید از محصولاتی که مبتنی بر کرم تولید می شوند استفاده کنید زیرا از خشک شدن پوست جلوگیری کرده و پوست را مرطوب نگه می دارد تا دچار التهاب و پوسته پوسته شدن، نشود.
  • برخی از افراد که دارای پوستی حساس و نازک هستند نیازی به اسکراب ندارند اما در صورت نیاز می توانید از محصولات بسیار ملایمی استفاده کنید. بهتر است اسکراب را دو دقیقه روی پوست بگذارید و مراقب باشید تا بیشتر از این زمان روی پوست باقی نماند زیرا لایه برداری بیش از حد باعث آسیب رسیدن به پوست می شود.

مدت زمان استفاده از اسکراب بدن

روزانه انسان حدود 500 میلیون سلول پوستی از دست می هد و پوست مرده بسیاری ایجاد می شود به همین دلیل استفاده از لایه بردار برای تمیزی و حفظ سلامت پوست مناسب است.

  • تعداد دفعات استفاده از اسکراب برای پوست های چرب، بهتر است دو یا سه بار در هفته باشد تا بدن را عمقی پاکسازی کرده و منافذ باز را از بین ببرد.
  • اگر دارای پوست معمولی هستید از اسکراب بدن دوبار در هفته استفاده کنید.
  • اگر پوست حساس و خشک دارید، یک یا دوبار در ماه زمان مناسبی است و همچنین بهتر است از لایه بردار های ملایمی استفاده کنید.

مدت زمان استفاده از اسکراب لب

لب ها دارای پوستی نازک و حساس بوده و بیشتر در معرض آسیب هستند به همین دلیل برای اینکه از اسکراب ها بهترین بهره را ببرید بهتر است به مدت زمان استفاده از آنها دقت کنید. برای لایه برداری لب ها بهتر است اسکراب به مدت یک یا دو دقیقه روی لب بماند و بهتر است هفته ای یکبار این عمل صورت بگیرد.

در صورتی که نیاز بیشتری به لایه برداری داشتید می توانید دو یا سه بار در هفته لایه برداری انجام دهید اما اگر احساس کردید لب های شما تحریک شده و یا قرمزی دارند بهتر است همان یکبار در هفته از این محصول استفاده کنید. اگر دارای لب های خشک و پوسته پوسته ای هستید باید از اسکراب های ملایم تر در تعداد دفعات کمتری استفاده کنید.

اسکراب لب

زمان استفاده از اسکراب بر اساس سن

برای افراد بالغ دوبار در هفته از لایه بردارهای ملایم استفاده کنید که حاوی اسید گلیکولیک باشد زیرا باعث تقویت پوست شده و به کاهش پیری پوست کمک می کند. بهترین زمان برای استفاده از اسکراب در اواخر سن بیست سالگی است.

بهترین زمان استفاده از اسکراب

بهترین زمان برای استفاده از اسکراب بدن شب قبل از رفتن به رختخواب است زیرا در شب کمتر در معرض نور مضر خورشید و آلودگی ها قرار می گیرد و پوست به طور کامل ترمیم شده و هرگونه قرمزی روی پوست در طول شب از بین خواهد رفت.

بعد از اسکراب چه کنیم؟

پس از انجام اسکراب برای صورت و بدن خود از ماسک ها، آبرسان ها، کرم های مرطوب کننده، سرم ها و لوسیون های مناسب استفاده کنید. بعد از اسکراب لب ها بهتر است از بالم لب ها استفاده کنید. زیرا استفاده از لایه بردارها می تواند خشکی کمی برای پوست داشته باشد. اسیدهای خاصی مانند گلیکولیک باعث می شوند تا پوست نسبت به نور خورشید حساس تر شود به همین دلیل همیشه از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.

استفاده بیش از حد و طولانی مدت از اسکراب

لایه برداری بیش از حد باعث ایجاد مشکلات پوستی و عوارضی مانند جوش و حساسیت و در بدترین حالت منجر به عفونت می شود. از دیگر مضرات استفاده بیش از حد از این محصول می توان به کم آب شدن پوست، ترک خوردگی و در نتیجه خشکی پوست، تسریع روند پیری و آسیب دیدن پوست بر اثر اشعه ماوراء بنفش آفتاب اشاره کرد.

در صورت استفاده بیش از حد از اسکراب ممکن است سلول های پوست آسیب دیده و از ترمیم طبیعی آنها جلوگیری شود، به همین دلیل استفاده روزانه از این محصول نه تنها خوب نیست بلکه برای پوست مضر است.

استفاده بیش از حد و طولانی مدت از اسکراب

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

بدری کاظمی
13 اسفند 02 11:33
خیلی کاربردی و کامل بود 👌