نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 29 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

طرز تهیه سیب زمینی تنوری در مایکروفر و سولاردام چگونه است؟

1402/12/4 12:22
318 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

سیب زمینی تنوری را باید یکی از لذیذترین و در عین حال، مقرون به صرفه‌ترین غذاهای جهان دانست. این غذای بسیار خوشمزه را می‌توان با انواع چاشنی‌ها و سس‌ها میل کرد. سیب زمینی تنوری را می‌توان روی اجاق معمولی پخت. اما در مایکروفر و سولاردام با راحتی و سرعت بیشتری آماده می‌شود.

طرز تهیه سیب زمینی تنوری در مایکروفر و سولاردام چگونه است؟

مواد لازم برای تهیه سیب زمینی تنوری

سیب زمینی تنوری یک غذای خوش‌طعم است که از شبه‌قاره هند سرچشمه می‌گیرد. هندی‌ها معمولا این غذا را با ترکیبی از ادویه‌جات تند و در تنور می‌پزند. اما تهیه سیب زمینی تنوری در مایکروفر و سولاردام یک راه راحت برای صرفه‌جویی در زمان و لذت بردن از این غذای خوش‌طعم است. برای شروع باید مواد لازم برای تهیه سیب زمینی تنوری را جمع‌آوری کنید.

  • 4 عدد سیب زمینی متوسط (500 گرم)
  • ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • یک قاشق مرباخوری پودر سیر
  • یک قاشق مرباخوری پونه کوهی
  • پودر پاپریکا دودی و آویشن به میزان لازم
  • فلفل سیاه و قرمز و نمک به میزان لازم
  • پنیر پارمزان به میزان دلخواه

دستور پخت سیب زمینی تنوری در سولاردام

حالا که مواد لازم را جمع‌آوری کرده‌اید، باید با طرز تهیه سیب زمینی تنوری در مایکروفر و سولاردام آشنا شوید. برای این کار باید مراحل زیر را به صورت گام به گام انجام دهید.

دستور پخت سیب زمینی تنوری در سولاردام

۱. آماده کردن سیب زمینی‌ها

اگر سیب زمینی تنوری را با پوست ترجیح می‌دهید، ابتدا آن را به‌خوبی بشویید. در غیر این صورت، پوست سیب زمینی را یگیرید و آن را برش دهید. این برش می‌تواند به صورت دلخواه شما باشد. مثلاً سیب زمینی‌ها را دو نیم کنید یا به صورت خلالی درشت درآورید.

۲. نیم‌پز کردن سیب زمینی‌ها

حالا یک قابلمه بزرگ بردارید و آن را با آب پر کنید. بگذارید آب بجوشد و سپس مقداری نمک به آن اضافه نمایید. حالا سیب‌زمینی‌ها را درون قابلمه بریزید و بگذارید حدود ۳ دقیقه بپزند. با این کار، سیب‌زمینی‌ها به حالت نیم‌پز در می‌آیند. بعد از سه دقیقه، آب قابلمه را خالی کنید و بگذارید تا سیب زمینی‌ها خنک شوند.

۳. طعم دادن به سیب زمینی‌ها

پس از خنک شدن سیب زمینی‌ها، آن‌ها را در یک ظرف قرار دهید. حالا مقداری روغن زیتون و سایر ادویه‌های ذکر شده در مبحث قبلی را درون ظرف بریزید. حالا محتویات ظرف را با دست هم بزنید تا به‌خوبی مخلوط شوند. ادویه‌ها و روغن زیتون باید به تمام بخش‌های سیب زمینی‌ها برسند تا طعم خوبی به دست آورند.

۴‌. پختن سیب زمینی تنوری

سیب زمینی‌ها را در یک ظرف تفلون مخصوص مایکروفر یا سولاردام بریزید. سپس ظرف را درون مایکروفر یا سولاردام قرار دهید و دکمه پخت همرفت یا کانوکشن را فشار دهید. دما را روی ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد و تایمر را روی حدودا ۳۵ دقیقه تنظیم کنید. بعد از اتمام پخت می‌توانید مقداری پنیر پارمیزان روی سیب زمینی تنوری بپاشید تا طعم بیشتری پیدا کند.

اگر در کار با سولاردام خود مشکل دارید، حتما مقالات جامع سولاردام را مطالعه کنید.

معرفی انواع سس برای سیب زمینی تنوری

سیب زمینی تنوری به خودی خود خوشمزه است. اما افزودن سس می‌تواند طعم آن را افزایش دهد و یک تجربه فراموش نشدنی را ایجاد کند. در ادامه، برخی از بهترین سس‌هایی را که مکمل سیب‌زمینی تنوری هستند، بررسی می‌کنیم.

معرفی انواع سس برای سیب زمینی تنوری

۱. سس نعناع

سس نعناع یکی از انواع چاشنی‌های محبوب برای سیب زمینی تنوری است. این سس تند و با طراوت از برگ‌های خرد شده نعنای تازه و گشنیز به همراه فلفل سبز و آب‌لیمو درست می‌شود. سس نعنا، طعم و بوی بسیار خوبی به سیب زمینی‌ها می‌دهد و تضاد جالبی با ادویه‌ها ایجاد می‌کند.

۲. سس رایتا

از دیگر سس‌های فوق‌العاده برای سیب زمینی تنوری می‌توان به سس رایتا بر پایه ماست اشاره کرد. این سس خامه‌ای با ماست ساده، خیار، نعنا و زیره درست می‌شود. سس رایتا نه‌تنها طعم سیب زمینی را بهبود می‌بخشد، بلکه تندی آن را هم متعادل می‌کند.

۳. سس گوجه فرنگی تند

سس گوجه فرنگی تند یک انتخاب عالی برای کسانی است که کمی حرارت را ترجیح می‌دهند. این سس با گوجه فرنگی تازه، زنجبیل، سیر و ترکیبی از ادویه‌جات تهیه می‌شود و شیرینی طبیعی سیب زمینی را تکمیل می‌کند.

۴. سس بادام زمینی

اگر می‌خواهید طعم‌های جدید را امتحان کنید، سس بادام زمینی یک انتخاب عالی است. این سس با بادام زمینی تفت داده شده، ادویه‌جات، ترشیجات و ماست درست می‌شود. سس بادام زمینی، طعمی متفاوت و آجیلی به سیب زمینی تنوری می‌دهد.

۵. سس کچاپ

انتخاب سس کلاسیک کچاپ و مبتنی بر گوجه فرنگی هرگز قدیمی نمی‌شود. این سس با گوجه فرنگی، پیاز، سیر و ترکیبی از ادویه‌ها درست می‌شود؛ یک سس همه‌کاره که به‌خوبی با سیب زمینی تنوری جواب می‌دهد.

سیب زمینی تنوری در مایکروفر بهتر می شود یا سولاردام؟

اینکه سیب زمینی تنوری در مایکروفر بهتر پخته می‌شود یا در سولاردام به تکنولوژی این دو محصول برمی‌گردد. در سولاردام علاوه بر امواج مایکروویو، از المنت گرمایشی نیز برای پخت غذا استفاده می‌شود. بنابراین سیب زمینی‌ها در سولاردام بیشتر از مایکروفر حالت پخت شبیه به تنور پیدا می‌کنند. با عیب یابی سولاردام ال جی خود می‌توانید پخت سیب زمینی تنوری بهتری داشته باشید.

از سوی دیگر، وجود حالت پخت کانوکشن در سولاردام یک مزیت است. در این روش پخت می‌توان حرارت و زمان پخت را به صورت دستی تعیین کرد. ضمنا حرارت دستگاه به بخش‌های مختلف سیب زمینی‌ها می‌رسد. بنابراین امکان پخت یکنواخت سیب زمینی تنوری فراهم می‌شود.

البته سیستم کانوکشن در برخی مایکروفر‌ها نیز وجود دارد. با این حال، مایکروفر‌های قدیمی‌تر از این سیستم بی‌بهره هستند. اگر کانوکشن سولاردام شما خراب است، حتما از تعمیرات سولاردام برای عیب یابی و برطرف کردن مشکل استفاده کنید.

جمع‌بندی

سیب زمینی تنوری یک غذای لذیذ و مطابق با انواع سلیقه‌ها است. شما می‌توانید این غذای خوش منظور را در مایکروفر یا سولاردام خود طبخ کنید. با این کار، دردسر کمتری می‌کشید و غذای شما در اسرع وقت آماده می‌شود.

سوالات متداول

1. بهترین نوع سیب زمینی برای پخت سیب زمینی تنوری کدام است؟

سیب زمینی نشاسته‌ای را باید بهترین نوع برای پخت سیب زمینی تنوری به حساب آورد. این نوع سیب زمینی دو مدل روست و آیداهو دارد که نوع روست برای تنوری بهتر است.

2. آیا می‌توان سیب زمینی تنوری را بدون پوست پخت؟

بله امکان پخت سیب زمینی تنوری بدون پوست نیز وجود دارد. اما سیب زمینی با پوست، حالت و شکل تنوری بهتری به خود می‌گیرد.

پسندها (1)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)