نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 30 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

شیوه کار تشریفات مجالس چگونه است؟

1402/11/15 16:44
367 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

برگزاری مراسم عروسی، آداب و رسوم و برنامه‌های خاص خود را دارد و اجرای آن با تمامی جزئیات، خارج از توان عروس و داماد است؛ بنابراین آن‌ها برای انتخاب تالار یا باغ تالار مناسب، آتلیه عکاسی، گروه موسیقی و ... به بهترین تشریفات مجالس در تهران مراجعه می‌کنند تا به کمک متخصصین تشریفات مجالس، باشکوه‌ترین مراسم عروسی برای آن‌ها برگزار شود. سایت تالارتو (talareto.com) در این مقاله قصد دارد به بررسی این موضوع که، شیوه کار تشریفات مجالس چگونه است؟ بپردازد، لذا برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

شیوه کار تشریفات مجالس چگونه است؟

آشنایی با شیوه کار تشریفات مجالس

ابتدا تشریفات مجالس با توجه به فصل برگزاری عروسی، مکان مناسبی را برای برگزاری مراسم عروسی زوجین معرفی می‌کند در فصل‌های سرد سال، بهترین تالار تهران به دلیل مجهز بودن به سیستم گرمایشی و فضای سرپوشیده، مناسب‌ترین مکان برای برگزاری مراسم عروسی است و در فصل‌های گرم سال، باغ تالار گزینه مناسبی است؛ زیرا فضای سرسبز و دیزاین شده آن محبوب زوج‌ها می‌باشد؛ از طرفی تعداد مهمانان، سلیقه عروس و داماد و شیوه برگزاری مراسم در انتخاب مکان مراسم عروسی تاثیرگذار است و تشریفات مجالس با توجه به همه این عوامل، بهترین مکان را برای زوجین انتخاب می‌کند.

اما شیوه کار تشریفات مجالس چگونه است؟ متخصصین تشریفات مجالس هر کدام در زمینه خاصی تخصص و مهارت دارند. دیزاینرهای این تیم به تزیین اتاق عقد، گل‌آرایی جایگاه عروس و داماد و تزیین ماشین عروس می‌پردازند و تمامی این خدمات را با توجه به سلیقه عروس و داماد انجام می دهند؛ هم‌چنین معرفی گروه موسیقی متناسب با سلیقه و اعتقادات زوجین از وظایف تیم تشریفات مجالس است. معرفی آتلیه عروس یا لوکیشن‌های جذاب برای ثبت خاطرات زیبای مراسم عروسی و لحظات خاص آن از دیگر وظایف این تیم می‌باشد.

انتخاب کترینگ عروسی که با کیفیت‌ترین منوی غذایی، میوه‌ها و شیرینی‌های لذیذ و متنوع را متناسب با سلیقه زوجین و مهمانان تهیه می‌کند، بسیار اهمیت دارد؛ هم چنین تیم تشریفات مجالس از ظروف پذیرایی زیبا و هم‌چنین رومیزی های متناسب با تم کلی مراسم، برای باشکوه کردن مراسم استفاده می‌کند؛ از طرفی با نورپردازی و دکوراسیون مکان برگزاری عروسی و رفع مشکلات احتمالی در حین برگزاری مراسم آن به مدیریت آن می‌پردازد.

معرفی وظایف تشریفات مجالس

مشاوره قبل از برگزاری مراسم: یکی از وظایف تشریفات مجالس، مشاوره با زوجین قبل از برگزاری مراسم عروسی، نامزدی، جشن تولد و.. است تا تزیینات مکان پذیرایی و تشریفات را متناسب با نوع مراسم انجام دهد؛ هم‌چنین با آگاهی از تعداد مهمانان، زمان بندی و برنامه ریزی مناسب را برای هر بخش از برنامه‌ها، نوع خدمات غذایی و اجرای موسیقی یا سخنرانی و... انجام می‌دهد؛ از طرفی با تعیین بودجه لازم برای مراسم، زوجین را از نحوه پرداخت هزینه‌ها آگاه می‌کند.

طراحی و دیزاین مجالس: گل‌آرایی و دیزاین مکان اجرای مراسم، به خصوص مراسم عروسی تاثیر زیادی بر برگزاری باشکوه جشن عروسی دارد، تشریفات مجالس با طراحی خاصی، دیزاین جایگاه عروس و داماد را انجام می‌دهند؛ از طرفی گل‌آرایی و دیزاین ورودی محل برگزاری مراسم و میزهای پذیرایی را به عهده می گیرند؛ هم‌چنین دیزاینرهای این تیم با گل‌آرایی اتاق و سفره عقد با گل‌های طبیعی و طراحی‌های منحصر به فرد، فضایی جذاب برای مراسم عروسی ایجاد می کنند.

انجام خدمات کترینگ: تهیه منوهای غذایی متنوع و کیک عروسی از وظایف مهم تیم کترینگ تشریفات مجالس است. ابتدا تیم کترینگ با انجام مشاوره‌های لازم با زوجین منوهای غذایی مناسب را براساس تعداد مهمانان، سلیقه و رژیم غذایی خاص برخی از مهمانان مشخص می کنند و با تست غذاها به زوجین امکان می دهند که تصمیم نهایی را در مورد منوهای غذایی بگیرند؛ از طرفی دیزاین غذاها، میز شام و مدیریت هزینه‌های مربوط به خدمات کترینگ متناسب با بودجه زوجین از خدمات تیم تشریفات می‌باشد.

معرفی وظایف تشریفات مجالس

اهمیت آگاهی از شیوه کار تشریفات مجالس

مراسم عروسی نیاز به برنامه ریزی دقیق و افرادی متخصص برای اجرای دقیقی برنامه‌های عروسی دارد؛ بنابراین عروس و داماد باید از شیوه کار تشریفات مجالس آگاهی داشته باشند تا اطمینان حاصل کنند که مراسم عروسی آن‌ها طبق زمان بندی مناسب و با جزئیات کامل برگزار می‌شود، این جزئیات شامل: انتخاب تم مناسب برای مراسم عروسی، منوی غذایی متنوع، دکوراسیون و نورپردازی زیبا، زمان بندی دقیق برای اجرای هر بخش از برنامه مراسم عروسی می‌باشد.

لازم است، قیمت‌ها و هزینه‌های مربوط به هر قسمت از مراسم به اطلاع زوجین برسد تا آن‌ها متناسب با بودجه خود از خدمات تیم تشریفات برخوردار شوند؛ از طرفی با دانستن نحوه اجرای تشریفات عروسی، میزان استرس و نگرانی زوجین از چگونگی برگزاری مراسم و اتفاقات پیش بینی نشده به حداقل می‌رسد؛ زیرا با توجه به تجربه و مهارت تیم تشریفات، برنامه های مراسم عروسی به درستی اجرا می شود و مشکلات احتمالی برطرف خواهد شد.

معرفی انواع خدمات تشریفات مجالس

تشریفات تولد: شیوه کار تشریفات مجالس در جشن تولد، آماده سازی و تزیین مکان برگزاری تولد، تهیه کیک تولد، تزیین میز مهمانی، تهیه کارت دعوت و لوازم جشن تولد متناسب با تم دلخواه میزبان و تزیین بالون ها و عناصر دکوراتیو است؛ هم‌چنین اجرای انواع بازی‌ها و برنامه های سرگرم کننده از خدمات تیم تشریفات تولد است.

تشریفات عروسی و عقد: تیم تشریفات مجالس با تزیین سفره عقد، گل‌آرایی و شمع‌آرایی آن؛ هم چنین گل‌آرایی و حریر آرایی اتاق عقد، ورودی مکان برگزاری جشن و تهیه گیفت ها برای مهمانان که شامل هدایای کوچکی است، موجب خاطره انگیز شدن مراسم عقد و عروسی می‌شود؛ از طرفی آداب خاص مراسم نامزدی و بله برون را به بهترین شکل ممکن و با تمامی جزئیات برگزار می‌کند.

تشریفات ترحیم: برگزاری مراسم ختم و ترحیم نیازمند برنامه ریزی دقیق و اجرای حرفه‌ای است. تیم تشریفات ترحیم به خانواده‌های عزادار برای اجرای مراسم یادبود و شب سوم، هفتم و چهلم خدمت رسانی می‌کند و خدمات آن شامل: هماهنگی با آرامشتان و تدارک تمامی جزئیات مربوط به مراسم خاکسپاری، اعزام پرسنل پذیرایی برای انجام خدمات پذیرایی از مهمانان در مراسم یادبود، تهیه سینی حلوا و خرما، چیدمان میز یادبود، خدمات تهیه گل و ارائه مشاوره با خانواده عزادار در مورد نحوه اجرای مراسم می‌باشد.

معرفی انواع خدمات تشریفات مجالس

کلام آخر

شیوه کار تشریفات مجالس در مراسم مختلف متفاوت است اما همواره مشاوره قبل از برگزاری مراسم، طراحی و دیزاین مجالس و خدمات پذیرایی قسمتی از سیاست کاری تیم تشریفات می باشد. پیشنهاد می‌شود برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شیوه کار تشریفات مجالس و وظایف آن‌ها به سایت تالارتو مراجعه کنید و در صورت داشتن هرگونه انتقاد یا پیشنهادی از طریق سایت تالارتو (talareto.com) آن را با ما در میان بگذارید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)