نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 29 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

جراحی بینی چیست؟

1402/8/23 10:22
317 بازدید
اشتراک گذاری

 رپورتاژ :

جراحی بینی چیست؟

جراحی بینی جراحی است که برای تغییر شکل یا تنظیم ساختار داخلی بینی انجام می شود و می تواند توسط جراحان پلاستیک یا جراحان متخصص فک و صورت یا متخصصان گوش و حلق و بینی انجام شود.

معمولاً  این جراحی شامل تنظیم یا تغییر شکل غضروف می شود و جراحی بینی می تواند اندازه بینی و همچنین عرض آن را تغییر دهد. نوک بینی، شکل سوراخ های بینی و تعادل بینی یا تقارن بینی  نیز می تواند تغییر کند.

اما به یاد داشته باشید برای به دست آوردن همه اینها باید به دنبال بهترین جراح بینی در تهران باشید.

تقریباً تمام عمل های جراحی بینی با ایجاد یک برش کوچک در قسمت داخلی بینی انجام می شود که به این معنی است که هیچ بریدگی قابل مشاهده یا اسکار زخمی بعد جراحی روی صورت وجود ندارد.

"سپتو-رینوپلاستی" که تقریباً در اکثر روش های جراحی بینی اتفاق می افتد، جایی است که هم سپتوم (غضروف تیغه بینی) و هم غضروف ها و استخوان های بینی در یک جراحیتنظیم می شوند. افراد مبتلا به انحراف تیغه بینی اغلب هم مشکلات تنفسی دارند و هم بینی هایشان کج است.

با این حال، رینوپلاستی یک عمل جدی است که نیاز به توجه زیادی دارد. توجه به هر گونه جراحی بینی که قبلاً انجام شده است بسیار مهم است زیرا می تواند بر روی روش های جراحی بینی آینده تأثیر بگذارد.

چه مشکلاتی را می توان با رینوپلاستی اصلاح کرد؟

رینوپلاستی می تواند طیف وسیعی از مشکلات ظاهری و تنفسی بینی را درمان کند، از جمله کمک به بیمارانی که مشکلات تنفسی ناشی از ناهنجاری های ساختاری یا انسداد بینی در بینی دارند. که می تواند به دلیل نقص های مادرزادی یا به دلیل آسیب هایی مانند شکستگی بینی ایجاد شود.

جراحی بینی اغلب بر روی بیمارانی انجام می شود که از شکل و یا عملکرد بینی خود ناراضی هستند. می تواند ظاهر و نسبت آن را بهبود بخشد و به افزایش اعتماد به نفس فرد کمک زیادی کند.

قبل از انجام جراحی بینی چه نکاتی را باید در نظر بگیرم؟

موارد مهمی وجود دارد که بیماران قبل از انجام جراحی بینی باید در نظر داشته باشند. به عنوان مثال، جراحان فقط می توانند با ساختار استخوان و غضروف موجود بینی شما کار کنند، بنابراین محدودیت هایی برای تغییر شکل آن وجود دارد.

به همین دلیل است که جراح شما باید بداند که چرا می خواهید تحت عمل جراحی قرار بگیرید تا بتواند تصمیم بگیرد که بهترین استراتژی برای بازسازی بینی شما چیست. جراحی بینی برای بهبود راه هوایی مسدود شده نیاز به ارزیابی دقیق ساختار بینی شما دارد، زیرا به جریان هوا و تنفس مربوط می شود.

قبل از اقدام به جراحی بینی، باید در مورد هزینه های مالی نیز فکر کنید زیرا جراحی زیبایی معمولاً واجد شرایط تخفیف بیمه درمانی یا خصوصی نیست.

نتایج نهایی همچنین ممکن است تا 12 ماه طول بکشد تا ظاهر شود، بنابراین مهم است که زمان بندی را در تصمیم خود لحاظ کنید. سیگاری ها نیز در معرض خطر عوارض بیشتری هستند، بنابراین اگر در مورد انجام عمل جراحی جدی هستید، باید به فکر ترک آن باشید.

جراحی بینی - دکتر حمیدرضا راستی

جراح من قبل از اقدام به چه چیزی باید بداند؟

قبل از عمل، جراح شما در مورد طیف وسیعی از مسائل پزشکی از جمله در مورد سلامت جسمانی و سابقه پزشکی شما صحبت خواهد کرد. این به این دلیل است که برخی از شرایط ممکن است بر جراحی تأثیر بگذارد.

آنها همچنین در مورد خطر و عوارض احتمالی و بیهوشی مورد استفاده با شما صحبت خواهند کرد. اما عمدتا پزشکان با استفاده از بیهوشی این جراحی را انجام می دهند.  اگر به دنبال بهترین جراح بینی طبیعی در تهران هستید ما دکتر حمیدرضا راستی را به شما پیشنهاد میکنیم که بیشترین رضایت را در بیماران دارند.

در این مرحله، باید به جراح خود در مورد داروهایی که به طور منظم مصرف می‌کنید، از جمله مکمل‌های ویتامین، و اینکه آیا در گذشته واکنش‌هایی به داروها داشته‌اید، بگویید.

اگر  جراحی بینی قطعی شود، جراح شما دستورالعمل های دقیقی را در مورد نحوه آماده شدن برای جراحی به شما می دهد، از جمله اینکه آیا نیاز به مصرف داروهای اضافی یا تغییر داروهایی که در حال حاضر مصرف می کنید دارید یا خیر. اگر به دلیل تروما یا جراحت دچار تورم بافتی هستید، ممکن است یک دوره آنتی بیوتیک را برای کاهش خطر عفونت قبل از جراحی تجویز کنند.

چه چیزی در جراحی زیبایی بینی دخیل است؟

ماهیت جراحی بینی به دلایل انجام آن بستگی دارد، اما این فرآیند معمولاً شامل ابتدا به بیمار بیهوشی عمومی می‌شود. اگر آنها برای ترمیم شکستگی بینی تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند، معمولاً ابزارهای باریکی در هر سوراخ بینی قرار می‌گیرند تا به آرامی استخوان‌ها را به حالت مناسب خود برگردانند.

جراحی زیبایی می تواند شامل تکنیک های "باز" یا "بسته" باشد. تکنیک "باز"  یعنی دسترسی به استخوان های بینی از طریق برش های داخل سوراخ های بینی و از طریق کلوملا است که نوار باریکی از بافت است که سوراخ های بینی را جدا می کند.

تکنیک "بسته" یعنی دسترسی به استخوان های بینی از طریق برش هایی است که در داخل سوراخ های بینی زده می شوند. پس از ایجاد برش ها، پوست از استخوان ها و غضروف های زیرین جدا می شود.

روش‌های جراحی همچنین ممکن است شامل اسکنه کردن یا شکستن استخوان‌های بینی و سپس مرتب کردن مجدد آن‌ها باشد یا غضروف بینی ممکن است بریده شود. در همه موارد، برش ها با بخیه های حل شونده بسته می شوند.

جراحی بینی - دکتر حمیدرضا راستی

بعد از رینوپلاستی چه اتفاقی می افتد؟

پس از رینوپلاستی، بیماران می توانند انتظار درد، بی حسی، احساس گرفتگی بینی و تورم و کبودی، عمدتاً در اطراف چشم و بینی را داشته باشند. این باید در چند روز کاهش یابد و کبودی باید در یک یا دو هفته اول کاهش یابد.

بیماران معمولاً آتل ها و پانسمان هایی برای حمایت از بهبودی روی بینی خود دارند. آتل ها به کاهش تورم کمک می کند و در حین بهبودی، بینی را در شکل جدید خود نگه می دارد. اگر تحت عمل بینی شکسته در تهران قرار بگیرید ممکن است از تامپون برای چند روز اول استفاده شود.

پس از آن نیز ممکن است عوارضی رخ دهد زیرا تمام جراحی ها درجاتی از خطر را به همراه دارند. در جراحی بینی، این موارد می تواند شامل خونریزی یا عفونت، خونریزی ناگهانی بینی، تاخیر در بهبود و بی نظمی در شکل بینی باشد که ممکن است به مرور زمان برطرف شود.

کاهش تورم

حتی اگر تورم اولیه ظرف چند هفته پس از جراحی کاهش یابد، ممکن است تا یک سال طول بکشد تا بینی شما با شکل نهایی خود سازگار شود. به محض برداشتن پانسمان، بیماران ممکن است متوجه تفاوت در شکل بینی و تغییرات تدریجی در ظاهر آن شوند.

نتایج جراحی بینی نیز معمولاً دائمی است، با این حال، اگر بینی شما شکسته شده باشد، حتی پس از بهبودی، باز هم مانند گذشته قوی نخواهد بود. این بدان معناست که در صورت تجربه ضربه به صورت، همچنان در معرض خطر شکستگی مجدد آن هستید. اگر ورزش می کنید، پوشش سر  و محافظ ضروری است!

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)