نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 29 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

مهم ترین دانستنی ها درباره جراحی شکم

1402/8/1 10:22
609 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

جراحی زیبایی شکم یکی از پرطرفداران جراحی ها در حوزه زیبایی اندام محسوب می شود. این عمل زمانی نتیجه مطلوب را خواهد داشت که توسط پزشک متخصص انجام شود.

جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی شامل برداشتن پوست و چربی اضافی از قسمت فوقانی و تحتانی شکم می شود. این عمل باعث تقویت عضلات دیواره شکم می شود. ابدومینوپلاستی با از بین بردن پوست اضافی، تجمع موضعی چربی و شلی عضلات شکم، ظاهر شکم شل و یا برجسته را بهبود می بخشد.

مهم ترین دانستنی ها درباره جراحی زیبایی شکم

جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی برای چه کسانی مناسب است؟

جراحی زیبایی شکم برای کسانی مناسب است که علیرغم داشتن فرم بدنی مناسب، تجمع قابل توجهی از چربی یا شلی بیش از حد دیواره شکم دارند که با رژیم غذایی و ورزش قابل بهبود نیست. بنابراین، ابدومینوپلاستی هم توسط مردان و هم زنانی که یک یا چند بارداری داشته اند یا بیمارانی که به دلیل سن بالا، کاهش وزن شدید یا مداخلات جراحی قبلی، دچار شل شدن عضلات شکم و از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست شده اند، بسیار درخواست می شود.

جراح زیبایی شکم در شیراز، جراح زیبایی سینه در شیراز و سایر شهرها را در سایت پی جو ببینید و نوبت بگیرید.

آیا برای انجام عمل ابدومینوپلاستی محدودیت سنی وجود دارد؟

هیچ محدودیت سنی برای انجام این عمل جراحی وجود ندارد، اما بهتر است در زنانی که قصد بارداری در آینده را دارند، عمل به تعویق بیفتد. چرا که افزایش فشار داخل شکمی می‌تواند دوباره عضلاتی را که در حین عمل ابدومینوپلاستی ترمیم شده‌اند جدا کند. بیماران دارای اضافه وزن ابتدا باید تحت رژیم غذایی قرار گیرند و پس از آن اقدام به عمل جراحی ابدومینوپلاستی کنند تا از مراجعه مجدد به جراح پلاستیک برای از بین بردن پوست اضافی ناشی از کاهش وزن در آنها جلوگیری شود.

چه عمل های دیگری را می توان همراه با جراحی زیبایی شکم انجام داد؟

ابدومینوپلاستی را می توان به تنهایی یا همراه با سایر تکنیک های جراحی مانند لیپوساکشن، لیفت ران یا سایر جراحی های زیبایی انجام داد. بهترین جراح ابدومینوپلاستی در شیراز را در سایت پی جو مشاهده و نوبت بگیرید.

خطرات و عوارض این نوع جراحی چیست؟

ابدومینوپلاستی یک روش جراحی نسبتا پیچیده است. هنگامی که این نوع عمل توسط یک متخصص جراحی پلاستیک، متخصص در کانتورینگ بدن و در مراکز مجاز انجام می شود، نتایج به طور کلی بسیار خوب است و مطمئناً خطرات ابدومینوپلاستی کمتر می باشد. با این حال، این یک روش جراحی تهاجمی است که در آن عوارضی همچون خونریزی، سروما، از دست دادن حس در ناحیه شکم و عفونت ممکن است به صورت نادر اتفاق بیفتد. می توان گفت که این عوارض تنها در صورتی که عمل توسط متخصص و در مرکز مجهز انجام شود، ممکن است رخ دهد و به راحتی برطرف می شود. برای کاهش خطرات ابدومینوپلاستی و در نتیجه کاهش میزان عوارض آن، رعایت دقیق توصیه ها و دستورالعمل هایی که جراح قبل و بعد از عمل به شما خواهد داد، ضروری است. سیگاری ها باید مصرف سیگار را کاهش دهند زیرا سیگار می تواند خطر بروز عوارض را افزایش دهد و باعث تاخیر در بهبودی شود.

مدت زمان انجام جراحی زیبایی شکم چقدر است؟

انجام عمل ابدومینوپلاستی یا جراحی زیبایی شکم تقریباً یک تا سه ساعت طول می کشد. این عمل خیلی دردناک نیست و با بانداژی به پایان می رسد که باید تقریباً سه هفته آن را نگه دارید.

دوره نقاهت پس از عمل چگونه است؟

ممکن است در دو روز اول تورم و کبودی در اطراف ناحیه تحت درمان ظاهر شود. از روز سوم می توانید زندگی عادی خود را از سر بگیرید، اما از فعالیت های سنگین، ورزش و سونا خودداری کنید. پس از 7 تا 10 روز، می توانید به محل کار خود بازگشته و روال عادی زندگی را از سر بگیرید. سه هفته پس از جراحی، شما به تدریج انجام تمام فعالیت ها از جمله ورزش را از سر خواهید گرفت.

پزشک متخصص در زمینه انجام جراحی زیبایی شکم

پی جو به عنوان مرجعی برای معرفی پزشکان متخصص در حوزه جراحی زیبایی شکم، بهترین متخصصان این حوزه را به شما پیشنهاد می دهد.

پسندها (1)

نظرات (0)