نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 9 ماه و 17 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

معرفی انواع قهوه

1402/6/14 11:29
574 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

تنوع قهوه‌ها بسیار بالاست. با دو نوع معروف قهوه، عربیکا و روبوستا، می‌توان به صورت دیوانه کننده‌ای قهوه‌های مختلف با مواد اولیه متفاوت درست کرد.

وقتی وارد یک کافی شاپ می‌شوید و به منوی آن نگاه می‌کنید و نمی‌دانید که چه تفاوتی بین این همه قهوه موجود در آن وجود دارد، باید بگوییم جای درستی آمده اید. در این مقاله، می‌خواهیم به توضیح انواع قهوه‌های معروف کافی شاپی و مواد اولیه آن‌ها بپردازیم. دفعه بعد که به یک کافی شاپ می‌روید، می‌توانید به سادگی و با توجه به علاقه خودتان، یک نوشیدنی را انتخاب کنید.

قهوه به یک نوشیدنی بسیار محبوب در تمام دنیا و به تازگی در ایران تبدیل شده است. همچنین دسترسی به قهوه نیز راحت‌تر شده است و مغازه‌های بسیاری هستند که فروش قهوه را با تنوع بسیار بالا انجام می‌دهند. می‌توانید قهوه خود را از یک کافی شاپ تهیه کنید و یا اگر وقت کافی در اختیار دارید و وسایل مناسبی دارید، قهوه را خودتان در منزل درست کنید و آن را از صفر تا صد، شخصی سازی کنید.

اگر می‌خواهید خودتان در خانه قهوه‌تان را درست کنید، به این باید دقت کنید که درست کردن انواع قهوه، ممکن است نیازمند وسایل و همچنین مهارت بالا باشد. همچنین باید قهوه با کیفیتی، از یک جای خوب مثل نسپیرو و یا دیگر سایت‌ها خرید کنید.

معرفی انواع قهوه

انواع متفاوت قهوه

بیشتر قهوه‌هایی که در کافی شاپ سرو می‌شوند، بر پایه اسپرسو هستند؛ به این معنی که اسپرسو جزو مواد اولیه آن‌هاست، و شیر و دیگر مواد افزودنی مانند شکر و فوم و غیره، به آن‌ها اضافه شده است.

لاته

لاته یا لته یکی از معروفترین و پر سفارش ترین قهوه‌ها در کافی شاپ است. لاته، از یک یا دو شات اسپرسو به اضافه شیر و فوم تشکیل شده است. شیر، می‌تواند ترکیبی بسیار جذاب از طعم ملایم و تلخی مناسب قهوه و لطافت شیر به وجود آورد.

اگر از نوشیدن قهوه لذت می‌برید ولی نمی‌خواهید به صورت سیاه و تلخ آن را بنوشید، انتخاب لاته در کافی شاپ، برای شما می‌تواند بسیار مناسب باشد. همچنین می‌توانید این نوشیدنی را به صورت سرد و یا گرم سفارش دهید و در روزهای گرم تابستان و سرد زمستان، از نوشیدن آن بهره مند شوید.

کاپوچینو

کاپوچینو یکی دیگر از قهوه‌های بسیار محبوب است. کاپوچینو، مانند لاته است اما فوم بیشتری نسبت به شیر دارد. اگر یک فنجان کاپوچینو سفارش دهید، ممکن است مقداری پودر کاکائو و دیگر تاپینگ‌هایی روی آن مشاهده کنید که برای تزئین روی آن ریخته شده است.

اسپرسو

از ابتدا، درباره اسپرسو صحبت کردیم. اما اسپرسو چیست؟ شاید قبلا نیز به این نام برخورد کرده باشید و یا حتی آن را می‌شناسید. اسپرسو، یک نوع قهوه است که می‌تواند به صورت خالی و یا به عنوان پایه برای بیشتر قهوه‌ها استفاده شود. اسپرسو، عموما به عنوان یک قهوه تلخ شناخته می‌شود که بسیار قوی است.

اگر می‌خواهید کافئین زیادی را به همراه طعم تلخ و قوی تجربه کنید، انتخاب اسپرسو، برای شما می‌تواند مناسب باشد.

انواع متفاوت قهوه

دوپیو یا دبل اسپرسو

اسپرسو، به دو صورت دبل و سینگل شات ارائه می‌شود. اسپرسو دبل که به عنوان دوپیو هم شناخته می‌شود، از دو شات اسپرسو تولید شده است.

ماکیاتو

ماکیاتو یکی دیگر از نوشیدنی‌های بر پایه اسپرسو است. ماکیاتو، همان اسپرسو است که مقداری فوم یا شیر، روی آن قرار گرفته است. این به این کمک می‌کند که طعم اسپرسو همچنان مشخص باشد ولی به خاطر شیر یا فوم استفاده شده در آن، ملایم تر از اسپرسو باشد.

این نوشیدنی برای کسانی که فکر می‌کنند اسپرسو زیادی قوی و کاپوچینو از نظر طعم قهوه، ضعیف است، بسیار مناسب می‌باشد.

موکا

موکا یک اسپرسو به همراه شکلات است که به آن شیر و فوم اضافه شده است. این برای دوستداران شکلات، بسیار جذاب است و می‌تواند نوشیدنی مورد علاقه آن‌ها باشد. اگر به طعم شکلات علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم این نوشیدنی را حتما امتحان کنید.

آفوگاتو

آفوگاتو یک نوشیدنی بسیار جذاب و خوشمزه است. با یک اسکوپ بستنی به اضافه یک یا دو شات اسپرسو، این نوشیدنی یک انتخاب و ترکیب جذاب است. و یکی از مزایایی که دارد، این است که می‌توانید در هر زمانی از سال، چه تابستان و چه زمستان آن را سفارش دهید و از طعم آن لذت ببرید.

معرفی انواع قهوه

کورتادو

کورتادو از میزان مساوی شیر و اسپرسو تهیه می‌شود. به دلیل همین میزان مساوی، طعم بسیار بالانس و متعادلی بین اسپرسو و شیر در این نوشیدنی وجود دارد. خاستگاه این نوشیدنی، اسپانیا است.

آمریکانو

آمریکانو، از اسپرسو و آب داغ تشکیل شده است. این نوشیدنی همچنین می‌تواند به صورت سرد یا همان آیس تهیه شود. آمریکانو به این معروف است که در جنگ جهانی دوم درست شده باشد؛ در حقیقت، سربازها به قهوه خود آب اضافه می‌کردند که جیره خود را افزایش دهند. از این پس، این قهوه، محبوب شد و امروزه به صورت جهانی در انواع کافی شاپ ها، عرضه می‌شوند.

فراپاچینو

فراپاچینو، یک نوشیدنی است که توسط استارباکس تولید می‌شود. فراپاچینو یک قهوه سرد ترکیبی است که روی آن سیروپ و خامه زده شده قرار دارد. این قهوه سرد، می‌تواند برای بسیاری از افراد جذاب باشد و با طعمی که ترکیبی از قهوه، سیروپ و خامه دارد، بسیار مناسب برای کسانی است که می‌خواهند یک قهوه سرد با طعم‌های مختلف داشته باشند.

دالگونا

یکی دیگر از انواع قهوه، قهوه دالگونا است. این قهوه طعمی بسیار ملایم و متفاوت دارد و با قهوه فوری، شکر، شیر و آب داغ تهیه می‌شود.

قهوه فوری، شکر و شیر را با هم زن، آنقدر هم می‌زنند تا رنگ آن شیری شود. شیر را به فنجان اضافه می‌کنند و آن فوم را روی لیوان شیر می‌ریزند. نوشیدنی را هم می‌زنند. حالا نوشیدنی آماده است.

انتخاب بهترین قهوه برای شما

انتخاب بهترین قهوه برای شما

در این مطلب، سعی داشتیم انواع قهوه را به شما معرفی کنیم. امیدواریم این مطالب، به شما کمک کند که بدانید با سلیقه شما، کدام نوشیدنی مناسب است و از چه قهوه‌ای خوشتان خواهد آمد. همچنین اگر برخی را امتحان کرده‌اید و دوست داشتید و بعضی دیگر از این قهوه‌ها را امتحان نکرده بودید، می‌توانید امتحان کنید و با تست کردن، یک نوشیدنی مورد علاقه برای خودتان انتخاب و پیدا کنید.

یک راهکار دیگر، این است که از فروشنده سوال کنید و مشخصات قهوه مورد نظر خود را برای او شرح دهید، تا او به شما بگوید که چه قهوه‌ای با سلیقه شما هماهنگ است.

پسندها (1)

نظرات (0)