نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 4 ماه و 10 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

آیا بهترین زمان آموزش زبان به کودکان را می‌دانید؟

1402/2/30 16:51
422 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

بسیاری از کارشناسان بهترین زمان آموزش زبان به کودکان را بازه سنی زیر 7 سال می‌دانند. برای آشنایی با بهترین زمان آموزش زبان به کودکان همراه ما باشید.

سن آموزش زبان به کودکان

بهترین زمان آموزش زبان به کودکان چند سال است؟

یکی از رایج‌ترین سوالاتی که والدین از مدرسان زبان انگلیسی می‌پرسند این است که بهترین زمان آموزش زبان به کودکان چه سالی می‌باشد؟ برخی موارد نیز والدین سوال می‌کنند که آیا فرزند من با سن x سال، آماده یادگیری زبان انگلیسی است؟ از زوایای مختلفی می‌توان به این سوالات پاسخ داد. اما به‌طور کلی می‌توان گفت که بهترین زمان آموزش زبان به کودکان، بازه سنی زیر 7 سال است. چرا که در این بازه سنی، کودک قدرت یادگیری فوق‌العاده‌ای داشته و با بسیاری از مشکلات نوجوانان برای یادگیری زبان درگیر نیست. در این صفحه با بهترین زمان آموزش زبان به کودکان آشنا می‌شویم.

بهترین زمان آموزش زبان به کودکان دقیقا چند سال است؟

برای پاسخ به سوال بهترین زمان آموزش زبان به کودکان دقیقا چند سال است، در ابتدا باید از نگاه کارشناسی به موضوع یادگیری زبان انگلیسی نگاه کرد. به‌طور کلی یادگیری یک زبان جدید با افزایش سن دشوارتر می‌شود. به همین خاطر اصلا عجیب نیست که هرچه سن کودک شما کم‌تر باشد، بهتر بتواند زبان انگلیسی را باد بگیرد. برای مثال در کشور اندونزی به‌عنوان یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای آسیایی، آموزش زبان انگلیسی به کودکان در مهد کودک‌ها آغاز می‌شود.

به عقیده بسیاری از کارشناسان، کودکان در سنین پایین (کم‌تر از 3 تا 4 سالگی) زبان انگلیسی را یاد نمی‌گیرند، بلکه آن را فرا خواهند گرفت. به این معنی که زبان انگلیسی برای آن‌ها به زبان مادری تبدیل خواهد شد. با توجه به این موارد، می‌توان با قطعیت گفت که بهترین زمان آموزش زبان به کودکان، بازه سنی کم‌تر از 7 سال است. هرچند که هیچ‌وقت برای یادگیری زبان دوم و بهره‌مند شدن از مزایای آن دیر نیست. پس اگر کودک شما سنی بیشتر از سن عنوان شده دارد، پیشنهاد می‌کنیم که فرایند آموزش او را آغاز کنید.

باید اشاره کرد که حتی برخی کارشناسان اعتقاد دارند که بهترین زمان آموزش زبان به کودکان، دوران جنینی و شیرخوارگی است. چرا که انسان در این دوره قدرت شنوایی خارق‌العاده‌ای دارد و می‌تواند به‌خوبی آواها را فرا بگیرد. البته برای یادگیری زبان در این سن، باید از متدهای مخصوص استفاده کرد.

زمان آموزش زبان به کودک

چرا شروع آموزش زبان به کودکان در سنین پایین بهتر است؟

بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده که در آن‌ها روی نمرات گرامر و سطح دانش انگلیسی افراد تحقیق شده است، دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که قدرت یادگیری زبان انگلیسی (یا هر زبان دوم) تا 18 سالگی به اوج خود می‌رسد و سپس دچار افول شدیدی می‌شود. درواقع بازه سنی نوزادی تا 18 سالگی را می‌توان بهترین زمان آموزش زبان به کودکان دانست که در این بین، نوزادی تا 7 سالگی بهترین اثرگذاری را دارد. اما چرا بسیاری از مدرسان زبان پیشنهاد می‌کنند که یادگیری زبان توسط کودکان باید هرچه سریع‌تر و در سنین پایین آغاز شود. در ادامه با مهم‌ترین دلایل آغاز فرایند آموزش زبان به کودکان در سنین پایین آشنا می‌شویم.

کودکان قدرت یادگیری بسیار بالایی دارند

می‌توان گفت که مهم‌ترین پارامتری که باید در تعیین بهترین زمان آموزش زبان به کودکان در نظر گرفت، قدرت بالای یادگیری کودکان است. همان‌طور که اشاره شد، کودکان در سنین پایین زبان انگلیسی را یاد نمی‌گیرند و بلکه آن را به‌مانند زبان مادری خود فرا خواهند گرفت.

از طرف دیگر، طبق آخرین تحقیقات علمی بعد از دوران کودکی و به‌خصوص سنین بالای 7 تا 9 سالگی، قدرت یادگیری کوتاه کمی کاهش پیدا خواهد کرد. دلیل اصلی این پدیده، تغییرات اجتماعی و تداخل زبان مادری کودک است. درواقع هرچه سن کودک بالاتر می‌رود، او باید زبان مادری خود را بهتر فرا بگیرد. در نتیجه فرصت و توانایی کم‌تری برای یادگیری زبان انگلیسی خواهد داشت.

سن یادگیری انگلیسی به کودکان

یادگیری زبان در کودکی باعث بهبود لهجه می‌شود

یکی دیگر از مزایای مهم آموزش زبان به کودکان در سنین پایین، تقویت لهجه آن‌ها است. درواقع کودکانی که از سنین پایین زبان انگلیسی را فرا می‌گیرند، توانایی صحبت کردن با لهجه‌های بومی را خواهند داشت. علت اصلی این امر، عدم تداخل لهجه زبان مادری با لهجه انگلیسی افراد است. بنابراین اگر می‌خواهید کودک شما بتواند زبان انگلیسی را با لهجه‌ای زیبا و بومی صحبت کنید، باید این فرصت طلایی را از دست ندهید و با ثبت نام در بهترین کلاس زبان کودک، فرایند آموزش او را آغاز کنید.

برخورداری کودک از فرصت کافی برای یادگیری زبان انگلیسی

با افزایش سن، شرکت در کلاس‌های درس، اشتغال و کسب مهارت‌های اجتماعی بخش زیادی از زمان و ذهن کودکان را اشغال خواهند کرد. به همین خاطر با افزایش سن، کودکان شما فرصت کم‌تری برای یادگیری زبان انگلیسی به‌صورت کارآمد خواهند داشت. باید اشاره کرد که با افزایش سن، مغز انسان بزرگ‌تر می‌شود و در نتیجه تغییراتی در قسمت یادگیری آن به وجود خواهد آمد که فراگیری زبان را برای کودکانتان دشوارتر خواهد کرد. به همین خاطر می‌توان گفت که بهترین زمان آموزش زبان به کودکان در سنین کم‌تر از 18 سال و به‌خصوص کم‌تر از 7 تا 9 سالگی است.

بهترین کلاس زبان کودک

با ایران آموزشگاه، بهترین آموزشگاه‌های زبان برای کودکان را پیدا کنید

پیدا کردن بهترین آموزشگاه زبان برای کودکان کار بسیار دشواری است. چرا که آموزشگاه‌های زیادی در این حوزه در حال فعالیت هستند که از نظر کیفیت آموزشی در سطح برابری قرار ندارند. ایران آموزشگاه به‌عنوان یک مرجع معتبر در زمینه معرفی آموزشگاه‌های زبان برای کودکان فعالیت می‌کند. برای مثال، شما در این صفحه از ایران آموزشگاه می‌توانید بهترین کلاس زبان تهران را برای شروع فرایند آموزش زبان به کودکتان پیدا کنید. با کمک مجموعه ما، دیگر هیچ‌گونه نگرانی از بابت کیفیت آموزشی آموزشگاه مورد نظرتان نخواهید داشت و می‌توانید کودک خود را در بهترین آموزشگاه زبان در تهران یا شهرهای دیگر ثبت نام کنید.

بهترین کلاس زبان تهران

منبع: روش تدریس انگلیسی به کودک

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)