نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 28 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

علائم بارداری: 10 نشانه که ممکن است باردار باشید

1401/10/14 11:45
693 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

علائم بارداری: 10 نشانه که ممکن است باردار باشید

بارداری یکی از اتفاقات خوشایند زندگی زناشویی است. اما باید با حقیقت رو به رو شوید، 9 ماه بارداری قرار نیست آسان باشد و باید مراقب خیلی چیزها باشید. اول از همه، باید حواستان به علائم بارداری جمع باشد.

آیا سردرد از علائم بارداری است؟ درد سینه چطور؟ در حالی که عقب افتادن قاعدگی رایج‌ترین علامت بارداری است، این تنها یکی از علائم و نشانه‌های بسیاری است که ممکن است بخواهید قبل از انجام تست بارداری به آن توجه کنید. در واقع، علائم اولیه بارداری می‌تواند یک هفته قبل از عقب افتادن قاعدگی ظاهر شود. برخی از زنان ممکن است علائم متعدد بارداری را تجربه کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است هیچ علامتی به جز بزرگ شدن شکم نداشته باشند.

از آنجایی که برخی از علائمی که در ادامه آورده‌ایم ممکن است با بیماری‌ها و عوارض دیگر مشترک باشد، بهتر از سریع نتیجه‌گیری نکرده و چند روز منتظر بمانید. درصورتی که علائم باقی ماندند، می‌توانید برای گرفتن نتایج مطمئن‌تر، به پزشک مراجعه کرده و آزمایش بدهید.

10 نشانه بارداری

همان طور که گفته شد، علائم بارداری برای همه به طور یکسان ایجاد نمی‌شود. به همین دلیل بهتر است به محض قطع شدن پریود، به پزشک مراجعه کرده تا اقدامات لازم را انجام دهید.

در ادامه برخی از رایج‌ترین علائم بارداری را آورده‌ایم تا با آن‌ها آشنا شوید.

درد سینه

داشتن سینه‌های دردناک، سنگین یا حساس در اوایل بارداری شایع است و می‌تواند نشانه‌ای از بارداری باشد.

این درد عمدتا به دلیل افزایش هورمون‌هایی است که به بدن هشدار می‌دهند جنین در رحم ایجاد شده است.

سردرد

در روزهای اولیه تشکیل جنین، به دلیل تغییر سطح هورمون‌های بدن، سردردهای مکرر رخ می‌دهد.

سردرد یکی از نشانه‌های بارداری است که می‌تواند بر اثر طیف وسیعی از شرایط مختلف از جمله تنش عضلانی، استرس یا خستگی باشد. به همین دلیل نمی‌توان خیلی به آن اعتماد کرد.

حالت تهوع

تهوع صبحگاهی معمولاً حدود شش هفته پس از بارداری شروع می‌شود و حداقل 70 درصد از مادران باردار را تحت تأثیر قرار می‌دهد. با این حال، ابتلا به حالت تهوع در روزهای اولیه رشد جنین دور از انتظار نیست.

این حالت تهوع می‌تواند در ماشین و یا هنگام کتاب خواندن به سراغتان بیاید.

خستگی مفرط

اگر از یک فرد معمولاً پرانرژی به فردی تبدیل شده‌اید که نمی‌تواند خواب خود را کنترل کند، ممکن است باردار باشید. یک کودک در حال رشد به انرژی و کالری زیادی برای رشد نیاز دارد.

این اتفاق را در کنار نوسانات هورمونی دوران بارداری قرار دهید تا دلیل این خستگی مفرط را درک کنید.

ویار

در این مرحله از بارداری، به جای ویار چیزهای شیرین و شور مانند ترشی و شکلات، دوست دارید بیشتر غذاهای سرشار از کربوهیدرات بخورید.

از آنجایی که بدن شما در چند هفته اول بارداری انرژی بیشتری مصرف می‌کند، غذاهایی مانند مانند نان و پاستا است که به سرعت هضم شده و تبدیل به انرژی می‌شوند.

لکه بینی

خونریزی لانه‌گزینی که بیشتر با عنوان لکه بینی شناخته می‌شود، معمولاً 10 تا 14 روز پس از لقاح رخ می‌دهد. این خونریزی زمانی به وجود می‌آید که تخمک بارور شده به دیواره رحم متصل می‌شود. از آنجایی که تقریباً همزمان با پریود شدن شما رخ می‌دهد، به سختی می‌توان آن را از پریودی سبک تشخیص داد.

نفخ

نفخ در دوران بارداری

احساس می‌کنید شلوارهایتان برایتان تنگ شده است؟ پس از لقح و تخمک‌گذاری، بدن شروع به تولید پروژسترون می‌کند. این هورمون روند گوارش را کند می‌کند. اگر پس از چند روز نفخ از بین نرفت و پریود نشدید، به فکر انجام تست بارداری باشید.

عدم ثبات خلق و خو

اگر متوجه شده‌اید که به تازگی از نظر احساسی خیلی حساس شده‌اید، مثلا سریع گریه می‌کنید یا عصبی می‌شوید، نگران نشوید. نوسانات هورمونی و افزایش سطح hCG باعث حساس شدن زنان باردرار می‌شود. این هورمون همچنین باعث ایجاد خستگی مفرط در بدن می‌شود.

سوزش نوک سینه

سوزن سوزن شدن نوک سینه‌ها می‌تواند یکی از اولین نشانه‌های بارداری باشد. از آنجایی که هورمون‌های بارداری خون‌رسانی به سینه‌ها را افزایش می‌دهند، ممکن است متوجه احساس سوزش در نوک سینه‌های خود شوید.

جای نگرانی وجود ندارد. این سوزش طبیعی است زیرا سینه‌هایتان درحال آمادگی برای شیردهی به نوزادتان است.

تکرار ادرار

در نزدیکی پریودی، احتمالا متوجه این بشوید که بیشتر به ادرار کردن نیاز دارید. در سه ماهه اول بارداری این اتفاق به دلیل افزایش هورمون بارداری hCG رخ می‌دهد، زیرا این هورمون باعث افزایش سرعت گردش خون می‌شود. کلیه‌ها بیشتر از قبل کار کرده و ادرار بیشتری تولید می‌شود.

مکمل یدوناتال ایکس مارت

مکمل یدوناتال ایکس مارت

همیشه نمی‌توان تمام مواد معدنی لازم را از طریق رژیم غذایی به دست آورد. برای جبران این کمبود لازم است مکمل‌هایی مصرف شود که دارای دوز بیشتری از مواد معدنی نسبت به مکمل‌های معمولی باشد.

مکمل یدوناتال ایکس مارت که مخصوص زنان باردار ایرانی طراحی شده است، همه مواد مورد نیاز را در دوز مناسب دارا است.

برخی از مهم‌ترین مواد معدنی برای زنان باردار موارد زیر هستند :

  • فولیک اسید
  • آهن
  • کلسیم
  • ویتامین D
  • DHA
  • ید

کم‌خونی در زنان باردار عارضه‌ایی رایج است. این مکمل به زنان باردار کمک می‌کند تا مواد مغذی مورد نیاز جنین را به موقع و در مقادیر مناسب به جنین برسانند.

با خرید مکمل یدوناتال، دیگر لازم نیست چند مکمل جدا بخرید. همه را یک جا و تنها با یک هزینه خواهید داشت. درصورتی که دو قلو یا سه قلو داشته باشید، می‌توانید با مشورت پزشک متخصص میزان دوز مصرفی خود را افزایش دهید.

معرفی شرکت نیکان فارمد مهر

شرکت نیکان فارمد مهر (nikanpharma.com) با واردات مکمل‌های سلامتی از کشور انگلستان، کار خود را از سال 1393 شروع کرد. 4 سال بعد برای توسعه فعالیت و به کارگیری نیروهای جوان ایرانی، از بهترین فناوری‌ها برای راه‌اندازی دو برند ایکس مارت و هیرونیک استفاده کرد.

شرکت نیکان فارمد در تلاش است با شناسایی استعداد، همگامی با استانداردهای جهانی، بهبود مستمر محصولات، مشتری مداری و تعهد، بهترین تجربه را برای مردم ایران فراهم آورد.

محصولات تولیدی نیکان فارمد برای تقویت عضلات زنان و مردان، تقویت سیستم ایمنی بدن، سلامت ناخن و مو، حفظ سلامت استخوان‌ها و ... مفید هستند. فقط کافی است مکمل مورد نیاز خود را از میان محصولات متنوع این شرکت پیدا کرده و خریداری کنید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)