نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 27 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

ماندگاری تزریق ژل و انواع آن ها

1401/9/5 16:26
576 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

ماندگاری تزریق ژل و انواع آن ها

تزریق ژل و فیلر امروزه کاربردهای فراوانی و طرفداران خاص خود را دارد. تزریق ژل و فیلر انواع مختلف دارد و در قسمت های مختلف بدن استفاده می شود. تزریق ژل یا فیلر برای عمل های زیبایی که نیازی به جراحی ندارند استفاده می شود و به جوانسازی پوست کمک می کند. در حال حاضر جهت تزریق و اصلاح تغییرات از پرکننده هایی استفاده می شود که این پرکننده ها، مواد مصنوعی و طبیعی می باشند. از این پرکننده ها برای تزریق به بافت چهره و لب استفاده می کنند تا تغییرات حاصل را اصلاح نمایند. مواد پرکننده ای که برای تزریق مورد استفاده قرار می گیرد یا ژل است و یا فیلر.

ماندگاری تزریق ژل و فیلر

ماندگاری تزریق ژل و فیلر به عوامل زیادی بستگی دارد اما مهم ترین آن نوع و برند ژل تزریقی است. از دیگر عوامل موثر محل تزریق و مراقبت بعد از آن است. البته این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است در شرایط یکسان تزریق برای دو نفر ماندگاری متفاوت باشد. اما به طور کلی ماندگاری آن بین 6 الی 18 ماه تخمین زده شده است.

تفاوت فیلر و ژل

ممکن است این سوال پیش بیاید که فرق فیلر و ژل در چیست؟ می توان گفت که ژل ها نیز نوعی فیلر پوستی هستند اما هر نوع فیلر پوستی ژل محسوب نمی شود. از انواع ژل می توان به فیلرهای نیمه ماندگار و ماندگار اشاره کرد.

کاربرد تزریق ژل

مهمترین کاربرد تزریق ژل پرکردن چین و چروک و سوراخ های عمیق صورت و پوست است. به عنوان مثال، تزریق ژل برای از بین بردن خط خنده، چین و چروک دور چشم، حجم دادن به لب یا برای بزرگ کردن گونه در زنان استفاده می شود. تزریق ژل در موارد دیگری نیز استفاده می شود که این روزها طرفداران زیادی دارد، مانند تزریق ژل به پیشانی، زیر چشم، باسن، سینه، چانه، دور چشم و ...

انواع فیلر و ماندگاری آنها

انواع فیلر و ماندگاری آنها

فیلرها را می توان به سه دسته دائمی، نیمه دائمی و موقت تقسیم بندی کرد. پزشکان توصیه می کنند که از فیلرهای نیمه دائمی و موقت استفاده کنند. چراکه نوع دائمی آن دارای عوارض می باشد و اگر فرد از ظاهرش خسته شود تغییر آن سخت است.

  • فیلر موقت

فیلر موقت از جنس کلسیم هیدروکسی آپاتیت، هیالورونیک اسید، کلاژن و یا چربی بدن فرد مورد نظر است که برای برحسته کردن گونه، لب و از بین بردن چروک های پوست استفاده می شد. کلاژن باعث سفتی و قوام پوست می شود. ماندگاری این فیلرها کم است و بین 3 الی 4 ماه می باشد.

  • فیلر نیمه دائمی

فیلرهای نیمه دائمی از پرکننده های نرم برای درمان خطوط عمیق تر استفاده می کنند. این فیلرها باعث تحریک بافت می شوند و به مرور اقر خود را نشان می دهد. معمولا ماندگاری آنها حدود 1 سال و نیم است ولی می توانند گلوله های زیر پوستی ایجاد کنند.

  • فیلر دائمی

فیلرهای دائمی برای چین و چروک های عمیق مجاز است. در واقع استفاده این فیلرها برای برطرف کردن چروک های سطحی ممنوع است. یکی از مهم ترین عوارض این فیلرها این است که پوست دچار پستی و بلندی می شود و حالت غیر یکنواخت پیدا می کند.

عوامل موثر در ماندگاری تزریق ژل و فیلر

-    برند ژل تزریقی
-    ناحیه تزریق ژل : چون مقدار آنزیم طبیعی بدن در نواحی مختلف متفاوت است، در ماندگاری ژل و فیلر تاثیر می گذارد. مقلا در نواحی صورت و بخش هایی که بیشتر حرکت داده می شود آنزیم ها بیشتر است و ژل تزریقی زودتر جذب می شود.
-    میزان تزریق
-    متابولیسم بدن فرد

ژل یا فیلرهای معتبر موجود در کشور ما

  • ژل استایلج
  • ژل ژوویدرم
  • ژل تئوسیال
  • ژل آلیاکسین
  • ژل الانسه

چگونه می توان ماندگاری ژل های موقت را افزایش داد؟

  • مراقبت از پوست : با مصرف کافی آب و مرطوب نگه داشتن پوست می توان ماندگاری ژل را بیشتر کرد.
  • مصرف ویتامین : مصرف مولتی ویتامین هایی مانند زینک باعث می شود عملکرد پوست بهتر شده و ماندگاری ژل ها بیشتر می شود.
  • تغذیه مناسب : قطعا یک تغدیه سالم می تواند پوستی شاداب را برای شما به همراه داشته باشد و از مواد ناسالم مانند آلاستین و کلاژن به بدن جلوگیری می کند و در نهایت چین و چروک پوست کمتر می شود.
  • محافظت از پوست در برابر آفتاب : تابش اشعه فرابنفش موجب می شود که پوست چروک و خشک شود. خشکی پوست موجب می شود که ژل تزریقی زودتر تجزیه شود، چراکه آب را نمی تواند در خود جذب کند.

دستیابی به بهترین نتیجه ممکن در استفاده از تزریق ژل برای عمل های زیبایی و جوانسازی پوست به عوامل مختلفی بستگی دارد. مواردی مانند تفکیک تزریقی، میزان چین و چروک پوست بدن، حجم داروی مصرفی و البته تخصص پزشکانی که تزریق را انجام می دهند. پس قبل از انجام کار حتماً بررسی های لازم را انجام دهید.

خانم دکتر عاطفه پیشگاهی یکی از بهترین پزشکان تهران برای تزریق ژل و فیلر به شمار می آید. ایشان تحصیلات دوره پزشکی خود را در دانشگاه قزوین گذرانده و پس از فارغ التحصیلی در دوره های تخصصی زیبایی پوست و مو شرکت کرده است. دکتر عاطفه پیشگاهی در حال حاضر در تهران در مطب خصوصی و کلینیک زیبایی فعالیت دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از انواع برند ژل و فیلر و ماندگاری آن ها به سایت https://drpishgahi.com مراجعه کرده و یا با شماره های ۰۲۱۲۲۶۵۰۲۳۰ – ۰۲۱۲۲۶۵۰۶۳۰ تماس بگیرید.

پسندها (2)

نظرات (1)

전숙훈:) ✌🏻🖤전숙훈:) ✌🏻🖤
5 آذر 01 16:37
سلام رئیس نی نی وبلاگ خیلی ممنونم که نی نی وبلاگ را ساختید