نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 26 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

چرا لازم است چند بار در روز از ضدآفتاب استفاده کنیم؟

1401/7/26 13:07
495 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

ضدآفتاب

برای اینکه بتوانید تاثیر مضر اشعه‌های خورشید بر پوست را به حداقل برسانید، باید از ضدآفتاب استفاده کنید. البته، استفاده از ضدآفتاب نیز اصول خود را دارد و برای اثر بخشی آن باید به شیوه درست از کرم استفاده کنید. برای مثال، در برخی شرایط یک یا دوبار استفاده از کرم کافی نیست و لازم است تا چند بار از آن استفاده کنید. به همین دلیل با ما همراه شوید تا به شما بگوییم که چرا لازم است چند بار در روز از ضدآفتاب استفاده کنید. این شما و این دلایل استفاده مجدد از ضدآفتاب :

چرا باید از ضدآفتاب استفاده کنیم؟

قبل از اینکه بدانید چرا باید چند بار در روز از ضدآفتاب استفاده کنید، باید بدانید که اصلا چرا باید از این کرم استفاده کرد. به همین منظور با فروشگاه اینترنتی مو تن رو همراه باشید تا دلایل استفاده از ضدآفتاب را برای شما توضیح دهیم.

جلوگیری از آفتاب سوختگی

قرمزی، خارش، سوزش و پوسته پوسته شدن پوست از جمله علائم آفتاب سوختگی است. در واقع، اشعه UVB خورشید با تابش بر روی پوست، پوست صورت و بدن را دچار تغییر کرده و مشکلاتی نظیر مشکلات بالا را برای فرد ایجاد می‌کند. به این منظور، لازم است تا قبل از خروج از منزل به صورت و بدن خود ضدآفتاب بزنید. همچنین، توصیه می‌شود تا هنگام رفتن به دریا، تمام بدن خود را با ضدآفتاب بپوشانید.

به تاخیر انداختن پیری پوست

اشعه‌های مضر خورشید با تخریب بافت پوست، جریان پیری پوست را تسریع می‌کنند. این به این معنی است که وقتی که فرد در مقابل نور خورشید و تابش اشعه‌های مضر آن قرار می‌گیرد، بافت پوست دچار تغییر شده و چین و چروک روی آن ظاهر می‌شود. با استفاده از ضدآفتاب می‌توان جریان پیری پوست و چین و چروک‌ها را کندتر کرد.

مبارزه با لکه های پوستی

قرار گرفتن در مقابل نور مستقیم خورشید، باعث بروز لکه‌های تیره روی پوست می‌شود. به همین منظور، اگر می‌خواهید از پوست صورتتان در مقابل اشعه‌های مضر خورشید دفاع کنید، ضدآفتاب را فراموش نکنید.

جلوگیری از بروز سرطان پوست

از همه این‌ها که بگذریم، بیماری سرطان موضوعی نیست که بتوان ساده از کنار آن گذشت. اشعه‌های مضر خورشید پوست را در معرض بیماری سرطان قرار می‌دهند. بنابراین، برای حفظ سلامتی‌تان و به حداقل رساندن تاثیر اشعه‌های مضر خورشید، حتما از ضدآفتاب استفاده کنید.

چرا باید ضدآفتاب را در طول روز تمدید کنیم؟

انواع کرم ضدآفتاب

دلیل اینکه چرا باید از ضدآفتاب استفاده کنیم را دانستیم، اما پاسخ این سوال که چرا باید چند بار در روز از این کرم استفاده کرد هنوز باقی مانده است. در ادامه با ما همراه باشید تا به این سوال مهم نیز پاسخ دهیم :

کرم ضدآفتاب مانند هر وسیله یا ظرفی گنجایشی دارد و نباید اشعه‌های مضر را بیشتر از گنجایش آن به کرم تحمیل کرد. به این منظور، اگر تابش اشعه‌های خورشید بیشتر از توان جذب کرم باشد، کرم اشعه‌ها را به پوست پس می‌دهد. بنابراین، اشعه‌ها به سطح پوست نفوذ می‌کنند و پوست صورت و بدن را در معرض آفتاب سوختگی، چین و چروک و لکه‌های پوستی قرار می‌دهند.

چگونه و در چه مدت زمانی آن را تمدید کنیم؟

کاری که باید برای مقابله با این مشکل انجام داد، تمدید کرم ضدآفتاب است. لازم است تا این کرم را هر دو ساعت یکبار تمدید کنید. البته، اگر در مکان‌های خاصی باشید، باید تمدید کرم را به یک ساعت یکبار تغییر دهید. برای مثال، در ساحل، در هنگام رانندگی در جاده، در هنگام نشستن در محل‌های سرباز و ... باید تمدید کرم را به یک ساعت یکبار و حتی کمتر برسانید.

همچنین، اگر به استخر سرباز یا دریا می‌روید، باید کرم ضدآفتاب را هر یک ساعت یکبار تمدید کنید. آن هم به این دلیل است که با رفتن به درون آب، کرم ضدآفتاب پاک می‌شود و دیگر نمی‌تواند از پوست شما محافظت کند. افراد ورزشکار و کسانی که تعرق زیادی دارند نیز باید چند بار در روز از ضدآفتاب استفاده کنند، زیرا با تعریق بدن کرم ضدآفتاب پاک می‌شود.

از چه نوع ضدآفتابی می توان چند بار در روز استفاده کرد؟

ضدآفتاب ایرانی و خارجی

فرقی نمی‌کند که ضدآفتاب شما SPF ۳۰ داشته باشد یا ۵۰ و ۶۰، همه ضدآفتاب‌ها را می‌توان چندین بار در روز تمدید کرد. تنها نکته‌ای که وجود دارد این است که هر چه میزان SPH ضدآفتاب بالاتر باشد، میزان محافظت آن از پوست بیشتر است. یعنی ضدآفتابی با SPF ۵۰ یا ۶۰، بیشتر از ضدآفتابی با SPF ۳۰  و کمتر از پوست شما محافظت می‌کند.

البته، انتخاب ضدآفتاب به سلیقه شما بستگی دارد و این شما هستید که کرم موردنیازتان را انتخاب می‌کنید. با این حال پیشنهاد ما این است که کرم ضدآفتاب با هر نوع SPF را از برند لافارر خریداری کنید. خرید ضد آفتاب لافارر در موتنرو پیشنهادی است که از امتحان کردن آن پشیمان نخواهید شد.

تمدید ضدآفتاب بر روی پوست، ارمغان یک دنیا سلامتی

تابش اشعه‌های مضر خورشید بر روی پوست، سلامت پوست افراد را به شدت تهدید می‌کند. به همین منظور، استفاده از کرم ضدآفتاب برای خروج از منزل حتما توصیه می‌شود. البته، در برخی شرایط و با توجه به دلایلی که گفتیم، یک یا دوبار استفاده از کرم در روز کافی نبوده و باید هر چند ساعت یکبار آن را تمدید کنید.

حال، اگر به دنبال محافظت از پوست خود هستید و کرم ضد آفتاب شما در حال تمام شدن است، به فروشگاه اینترنتی مو تن رو مراجعه کنید. در این فروشگاه می‌توانید هر نوع ضدآفتابی که می‌خواهید را با SPF موردنظر خریداری کنید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)