نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 22 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

معرفی روتین مراقبت از پوست قبل از خواب

1401/5/2 9:22
462 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

ژل شست و شوی صورت

پوست به عنوان عضوی از سطح بدن در ارتباط با محیط بیرونی است. به همین جهت حفظ سلامتی و زیبایی آن باید مورد توجه خاصی قرار بگیرد. بسیاری از افراد تمایل به استفاده از ژل شستشوی صورت دارند و برخی دیگر نیز ماسک صورت را ترجیح می‌دهند. همچنین بهره مندی از بهترین مدل فیس براش در کنار سایر محصولات آرایشی و بهداشتی برای حفظ سلامت و تازگی پوست بی‌تأثیر نیست. برای معرفی و انتخاب یک روتین مراقبت از پوست قبل از خواب باید به ویژگی‌های پوست خود توجه داشته باشید تا بتوانید بنا بر نوع نیاز مصرفی خود از محصول مناسبی استفاده نمایید.

در ادامه با ما همراه شوید تا با ترفندهای پاکسازی پوست و مراقبت از آن آشنا شوید.

چگونگی پاکسازی پوست قبل از خواب

۱. شبها قبل از خواب بهترین زمان برای استراحت دادن به پوست است. توصیه می‌شود برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک حتماً آرایش خود را با ژل شستشوی صورت و یا صابون های آنتی باکتریال شستشو دهید. استفاده از دستمال‌های مرطوب آرایشی نیز گزینه بسیار خوبی هستند.

۲. آب داغ و خیلی گرم برای پوست زیاد مناسب نیست به دلیل آنکه لایه کراتینه و سلول‌های پوست در اثر تماس با آب داغ دچار التهاب شده و از بین می‌روند. علاوه بر آن شستشوی مداوم با آب داغ باعث تحریک پوست و آسیب به لایه‌های زیرین پوست می‌شود. آب سرد هم به واسطه عدم پاک کردن آلودگی‌ها و چربی از روی سطح پوست زیاد مفید نیست و گاهی ممکن است باعث تحریک غدد چربی شود. به همین جهت بهترین آب، جهت پاک کردن و شستشوی پوست، آب نیمه گرم و ولرم می‌باشد.

۳. اگر برای شستشوی صورت از صابون استفاده می‌کنید، هرگز مستقیماً صابون را بر روی پوست صورت نمالید. اول پوست صورت خود را با آب کمی خیس کنید و سپس کف صابون را روی صورت بمالید. پس از چند بار حرکت دادن به طرف بالا و به طرف خارج با آب ولرم، صورت را خوب آبکشی کنید.

۴. برای استفاده از یک روتین مراقبت از پوست باید متوجه باشید که جنس پوست شما معمولی، چرب و یا خشک است. با توجه به جنس پوست باید از محصولاتی استفاده کنید که ضد حساسیت، ضد الرژی و کاملاً سازگار با پوست شما باشد. استفاده از انواع کرم‌های مرطوب کننده و ضد چروک، همچنین بهره مندی از ماسک صورت و یا لوسیون‌های تقویت کننده پوستی، توصیه می‌شود.

ماسک صورت

بهداشت روزانه پوست‌های چرب

پوست چرب، از جمله پوست‌هایی هستند که شستشو با آب و صابون برای آن‌ها مفید است و بهتر است که از صابون‌های اسیدی استفاده شود. اگر پوست زیاد چرب باشد، یک‌بار صبح و یک‌بار شب، پوست را با ژل شستشو و یا با آب ولرم و صابون‌های اسیدی شستشو دهید. یکبار شستشو برای پوست‌هایی که میزان چربی‌شان در حد متوسط است، کافی می‌باشد. کرم‌ها، لوسیون‌ها و محلول‌هایی که برای سلامت و زیبایی پوست‌های چرب به کار می‌روند، نباید به هیچ وجه حاوی مواد چرب باشند. بیشتر کرم‌هایی که دارای ترکیبات گوگردی هستند، مفیدند.

بهداشت روزانه پوست‌های خشک

پوست خشک به علت نازکی و ظرافت بسیار حساس بوده و دچار آسیب‌هایی می‌شود. رعایت نکردن بهداشت و عدم توجه به سلامت و زیبایی آن باعث بروز عوارض پوستی می‌شود. در طول روز به ویژه شب‌ها قبل از خواب پوست صورت خود را با آب ولرم شستشو داده ، خشک کرده و با استفاده از کرم‌های تقویتی آن را چرب کنید. هنگام شب با لوسیون، پوست خود را پاکیزه کنید. در فصل سرما و زمستان، پوست های خشک حساس‌ترند و حتی ممکن است دچار سوزش و ترک شوند. بهتر است تا حد امکان از مواجهه با سرما خودداری کنید و پوست خود را به طور مداوم چرب نگه دارید. از سوی دیگر گرما و حرارت برای پوست‌های خشک بسیار زیان اور هستند. معمولاً پوست‌های خشک سریع دچار کک و مک و لکه‌های قهوه‌ای می‌شوند.

بهداشت روزانه پوست‌های مختلط

افرادی که دارای پوست مختلط هستند، دارای پوستی می‌باشند که نه چرب است و نه خشک. توصیه می‌شود این افراد از محلول‌ها و پاک کننده‌هایی که برای پوست‌های معمولی است، استفاده کنند.

روش‌های مرتبط با مراقبت‌های پوستی کدامند؟

با شناخت جنس پوست، میزان حساسیت، میزان استحکام در برابر سرما و گرما، می‌توانید از روش‌های بهینه‌ای برای مراقبت و محافظت از  پوست خود استفاده کنید.

روش استفاده از بخور گیاهی

بخور گیاهی به طور روزانه یکی از روش‌های سنتی برای مراقبت‌های پوستی است. می‌توان اینگونه بیان کرد که بخور گیاهی، تمیز کننده عمقی پوست می‌باشد و خاصیت از بین بردن دانه‌ها و جوش‌های سرسیاه را دارا است. علاوه بر آن به واسطه تعریق زیاد در هنگام بخوردهی، سموم بیشتری از روی سطح پوست دفع می‌شود و گردش خون زیر پوستی سریع‌تر شده، رطوبت پوست بالا می‌رود و در نتیجه باعث طراوت و زیبایی پوست می‌شود.

استفاده از ماسک‌های خانگی

استفاده از ماسک‌ صورت، یکی دیگر از شیوه‌های مراقبتی پوست محسوب می‌شود. شما می‌توانید ماسک صورت را به طور بسته بندی خریداری کرده و یا به صورت خانگی آن را خودتان تهیه کنید.

برخورداری از ژل‌های شستشو، انواع ماسک، لوسیون و کرم‌های تقویتی

از دیگر روش‌های مراقبت و محافظت از پوست، استفاده منظم از ژل شستشو صورت، لوسیون و کرم‌های تقویتی است. امروزه تقریباً تمامی خانم‌ها روزانه و همچنین شب‌ها قبل از خواب از انواع کرم‌های تقویتی، کرم‌های ضد چروک و همچنین کرم‌های ضد لک و شفاف کننده استفاده می‌کنند که بسیار نتیجه بخش است.

فیس براش

نتیجه‌گیری

هنگامی که پوست صورتتان پیر به نظر می‌رسد، بهترین راهکار برای بازگرداندن آن به حالت اولیه و شکل‌گیری مجدد خطوط صورت، برخورداری از مراقبت‌های پوستی است. علاوه بر آن ماساژ صورت، ورزش و رژیم غذایی مناسب در کنار سایر محصولات آرایشی و بهداشتی بسیار لازم و ضروری است. بازگرداندن پوست جوان و با نشاط اغلب به صورت تدریجی و با استفاده روتین و منظم از محصولات آرایشی و بهداشتی معتبر اتفاق می‌افتد. پس محافظت از پوست خود را جدی بگیرید. قابل ذکر است که محافظت از پوست زمان و یا سن خاصی را شامل نمی‌شود. در بسیاری از موارد دیده شده که حتی دختران جوان دارای خطوط ظریف، لک‌های قهوه‌ای، جوش‌های سرسیاه و زائده‌های پوستی روی صورت خود هستند که باید حتماً برای درمان آن اقدام‌های لازم را انجام دهند.

پسندها (1)

نظرات (0)