نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

معرفی پیست‌های کارتینگ کشور؛ جایی برای تخلیه هیجان

1401/2/19 12:30
1,003 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

معرفی پیست‌های کارتینگ ایران

احتمالا تاکنون کارتینگ به‌عنوان یکی از هیجان‌انگیزترین ورزش‌ها به گوش شما رسیده است و شاید به تجربه آن تمایل داشته باشید.

کارتینگ در ایران به‌صورت تفریحی و حرفه‌ای در حال انجام است به همین دلیل همه افراد می‌توانند این ورزش مفرح را انجام دهند. برای تجربه این ورزش جذاب باید به یکی از پیست‌های مخصوص آن مراجعه کنید. در ادامه به معرفی پیست‌های کارتینگ کشور می‌پردازیم.

در مناطق تفریحی شمال دنبالش بگردید

شمال کشور جاذبه‌های زیادی دارد به همین دلیل هرساله افراد زیادی برای استراحت به آنجا مسافرت می‌کنند. اما تفریح‌های شمال فقط به مناطق دیدنی و فضای سرسبز آن محدود نمی‌شود؛ یکی از هیجان‌انگیزترین تفریح‌هایی که مسافران را جذب می‌کند، پیست‌های کارتینگ است. با اجاره ویلا در شمال از سایت شب و اقامت در این منطقه، می‌توانید به پیست‌های کارتینگ آن رفته و اوج هیجان را تجربه کنید. در ادامه سه پیست کارتینگ شمال کشور را معرفی می‌کنیم.

پیست کارتینگ نمک‌آبرود

اولین پیست توریستی که در ناحیه شمال کشور معرفی می‌کنیم، پیست کارتینگ نمک‌آبرود است. بالاترین استانداردهای روز دنیا در این پیست کارتینگ اجرا شده، به همین دلیل رانندگی در آن بسیار لذت‌بخش است. طول این پیست 600 متر بوده و تنها افراد بالای 15 سال اجازه رانندگی در آن را دارند. البته یکی از ویژگی‌های کم‌نظیر پیست کارتینگ نمک‌آبرود این است که یک پیست با طول 200 هم برای راندگی نوجوانان بالای 8 سال دارد.

پیست کارتینگ نمک‌آبرود

در پیست نمک‌آبرود همه نکات ایمنی رعایت شده‌اند. در این پیست برای استراحت افراد یک کافه مجهز هم ساخته‌اند. شما می‌توانید برای استفاده از پیست آفرود و موتور چهارچرخ و همچنین امکاناتی مانند تله‌کابین، گلایدر، ابزار موردنیاز در ورزش ساحلی و ... نیز به این پیست مراجعه کنید. درهای پیست نمک‌آبرود از ساعت 10صبح تا 8غروب به روی بازدیدکنندگان باز است. بازدیدکنندگان می‌توانند برای صرف نوشیدنی و غذا به کافی‌شاپ و رستوران این مجموعه مراجعه کنند.

پیست فرمولا بندر انزلی

یکی دیگر از پیست‌های کارتینگ استانداردی که در شمال کشور ساخته شده، پیست فرمولا است. کارشناس‌های کارتینگ مجموعه ورزشی آزادی برای ساخت این پیست از تخصص اجرایی خود استفاده کرده‌اند. این پیست هرروزه از ساعت 11 صبح الی 10شب برای استفاده افراد بالای 11سال باز است. در مسیر پیست فرمولا بندر انزلی، پیچ‌های زیادی ایجاد کرده‌اند تا رانندگی هیجان‌انگیزتر شود.

پیست کارتینگ دهکده گردشگری حیران

دهکده گردشگری زیبای حیران در مسیر جاده آستارا به اردبیل واقع شده است. یکی از امکانات حیرت‌انگیزی که در این مجموعه قرار دارد، پیست کارتینگ است. افراد بالای 11سال می‌توانند به‌راحتی در این پیست استاندارد و کنار منظره‌ای زیبا رانندگی کنند. اگر قصد دارید در کنار پیست کارتینگ از امکانات دیگری مانند تل کابین، سورتمه ریلی، استخر، زیپ‌لاین و... استفاده کنید به این دهکده بروید. درهای این مجموعه از ساعت 8 صبح الی 10 شب به روی بازدیدکنندگان باز است.

پیست کارتینگ رامسر

شهر زیبای رامسر جز مناطق خوش‌آب‌وهوا و زیبای ایران است که امکانات زیادی در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهد. از جمله بهترین امکاناتی که در این شهر وجود دارد می‌توان به پیست کارتینگ اشاره کرد که شما را برای اجاره یا رزرو ویلا رامسر ترغیب می‌کند. عرض پیست کارتینگ رامسر 8متر و طول آن 600 متر است.

با حضور در این مجموعه هیجان زیاد و خستگی ناشی از آن‌جا را تجربه می‌کنید به همین دلیل یک کافی‌شاپ در آن ساخته‌اند. ازآنجایی‌که در این کافی‌شاپ دید مناسبی به مسیر پیست وجود دارد، می‌توانید از تماشای مسابقه سایر افراد آنجا لذت ببرید. شما می‌توانید از ساعت 10صبح الی 10:30شب به این مجموعه مراجعه کرده و همه امکانات آن استفاده کنید.

از بهترین‌ها در کشور و کیش

پیست کیش جز بهترین‌ها در لیست پیست‌های کارتینگ کشور قرار دارد و مسیر آن 800 متر است. همه اصول استاندارد در طراحی پیست کارتینگ رعایت شده‌اند و همین امر سبب شده افراد حرفه‌ای زیادی برای رانندگی به این پیست جذب شوند. افراد بالای 10 سال می‌توانند با رانندگی در مسیر این پیست خاطره خوبی را ثبت کنند. به‌منظور حضور در این پیست کارتینگ، بهتر است رزرو سوئیت یا اجاره ویلا کیش را فراموش نکنید تا پس از گذراندن ساعات هیجان‌انگیز، یک استراحت دلچسب داشته باشید.

پیست کارتینگ کیش

پیست کارتینگ کیش در کنار پیست‌های موتور 4 چرخ، ماشین کنترلی و امکانات رفاهی، یک مجموعه کامل را تشکیل می‌دهند. شما می‌توانید از ساعت 6 عصر الی 1 شب به این مجموعه مراجعه کرده و لحظات به‌یادماندنی را تجربه کنید. برای ایمنی بیشتر، ابتدا قوانین ورزش کارتینگ به شما آموزش داده می‌شود، سپس اجازه رانندگی در پیست را به دست می‌آورید.

پیست های مشهد

اگر قصد رزرو سوئیت در مشهد را دارید و می‌خواهید نزدیک حرم یا از مجموعه‌های دیدنی و هیجان‌انگیز آن بازدید کنید، به شما پیست‌های کارتینگ را پیشنهاد می‌کنیم. در نزدیکی شهر مشهد چند پیست کارتینگ ساخته شده که در ادامه دو مورد از آنها را معرفی می‌کنیم.

پیست کارتینگ ارشاد

یکی از بزرگ‌ترین پیست‌های کارتینگ شرق ایران در مجموعه ورزشی ارشاد بنا شده است. پیست کارتینگ ارشاد در کنار زمین‌های تنیس، والیبال، اسب‌سواری، اسکیت و... قرار دارد. این پیست قدیمی که همیشه در بهترین وضعیت قرار دارد، به افراد بالای 12 سال در کنار تفریح و ورزش حرفه‌ای، اصول رشته ورزشی کارتینگ هم آموزش داده می‌شود.

افراد می‌توانند از ساعت 10 صبح الی 10 شب به این مجموعه مراجعه کنند و در کنار رانندگی هیجان‌انگیز، در فضای سبز و زیبای آن استراحت کنند.

پیست کارتینگ ارشاد

پیست کارتینگ جام‌جم

پیست کارتینگ جام‌جم که در مجموعه ورزشی با همین نام قرار دارد، با شهر مشهد فاصله بسیار کمی دارد. همه استاندارهای تعریف شده برای یک پیست کارتینگ در این مسیر رعایت شده است به همین دلیل افراد می‌توانند در ایمنی کامل به رانندگی در آن بپردازند. اگر می‌خواهید با ورزش کارتینگ آشنا شده و آن را یاد بگیرید، می‌توانید به پیست کارتینگ جام‌جم مراجعه کنید. این پیست از ساعت 10 صبح الی 10 شب آمادگی لازم برای پذیرش مراجعه‌کنندگان را دارد.

جمع‌بندی

کارتینگ یکی از هیجان‌انگیزترین ورزش‌ها است که علاقه‌مندان زیادی را در سراسر دنیا جذب کرده است. برای انجام این ورزش باید حتما به پیست کارتینگ مراجعه کنید تا امکانات موردنیاز را در اختیار داشته باشید. وجود پیست‌های کارتینگ در سراسر کشور باعث می‌شود مسافرت افراد خاطره‌انگیزتر شود. شما در سفر خود به بیشتر نقاط کشور مانند شمال، کیش و مشهد، می‌توانید در پیست‌های کارتینگ آنجا حضور پیدا کرده و از رانندگی در کنار خانواده خود لذت ببرید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)