نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 27 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

کلش رویال یا کلش آف کلنز کدام بهتر است؟

1401/1/31 9:27
1,179 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

کمپانی سوپرسل علاقه زیادی به ارائه بازی های استراتژیک محبوب دارد؛ بازی هایی که انتشار آنها با استقبال میلیونی در سراسر جهان همراه است. اما محبوب ترین بازی های این کمپانی کلش رویال و کلش اف کلنز است که شباهت زیادی نیز به یک دیگر دارند. در این مطلب به مقایسه کلش رویال و کلش اف کلنز و بررسی تفاوت های این دو بازی می پردازیم.

کلش رویال یا کلش اف کلنز

مشخصات بازی کلش اف کلنز

بازی کلش آف کلنز اولین بازی عرضه شده توسط کمپانی سوپرسل بود که به محبوب ترین بازی استراتژیک اندروید تبدیل شد. در این بازی شما نقش رهبر یک دهکده یا قبیله را بر عهده دارید و از امکانات این دهکده برای حمله به سایر بازیکنان یا دفاع از دهکده خود استفاده می کنید. البته اصلی ترین هدف را در این بازی می توان جمع آوری سکه، اکسیر، اکسیر سیاه و الماس دانست. بازیکنان با استفاده از این منابع رشد می کنند، سطح خود را ارتقاء می دهند و با امکانات جدیدی روبرو می شوند.

این بازی تا سال ها محبوب ترین بازی آنلاین بود اما با معرفی بازی های جدیدتری مثل کلش رویال از محبوبیت آن کاسته شد؛ با این حال کلش اف کلنز هنوز هم طرفداران خود را دارد.

مشخصات بازی کلش رویال

بازی کلش رویال نیز یکی دیگر از بازی های سبک استراتژیک و محبوب کمپانی فنلاندی سوپرسل است که شباهت زیادی به بازی قبلی دارد؛ در واقع علت سردرگمی بازیکنان میان بازی کلش رویال یا کلش اف کلنز همین شباهت آنهاست. در این بازی شما مسئولیت مدیریت یک دهکده را بر عهده دارید اما این بازی اغلب تهاجمی است؛ در واقع قسمت اصلی بازی زمانی است که شما به سایر بازیکنان حمله می کنید و اجزای دفاعی نقش کمتری دارند.

کلش رویال به عنوان یک بازی تن به تن شناخته می شود که استعدادهای شما را در لحظه به کار می برد.

بازی کلش رویال

مقایسه بازی کلش رویال و کلش اف کلنز

برای مقایسه کلش رویال و کلش اف کلنز باید به فاکتورهای متعددی توجه کنید. عواملی مثل گیم پلی، گرافیک، سبک، صداگذاری ها، موسیقی، تعداد طرفداران، تنوع چالش ها، امکانات، سرعت و ... بازی در جذابیت آن نقش تاثیرگذاری دارند. علاوه بر این علاقه شما مهم ترین فاکتور در انتخاب کلش رویال یا کلش اف کلنز است. اگر قصد دارید یکی از این بازی ها را به لیست بازی های خود اضافه کنید توصیه می کنیم به این قسمت توجه کنید :

  • گرافیک

گرافیک هر دو بازی تقریباً مشابه و باکیفیت است و تمام جنبه های گرافیکی بازی به دقت چیده شده اند. البته بازی کلش اف کلنز از نظر گرافیکی کیفیت 3 بعدی بهتری دارد و به دلیل شلوغ تر بودن این بازی، قطعاً شما کیفیت بیشتری احساس می کنید.

  • گیم پلی بازی

مهم ترین بخش در مقایسه کلش رویال و کلش اف کلنز، گیم پلی این دو بازی است. البته هر دوی این بازی ها از گیم پلی نسبتاً مشابهی بهره می برند اما در بازی کلش اف کلنز شما باید توسعه و گسترش دهکده خود را به خوبی پیگیری کنید. در این بازی باید ساختار های دفاعی و استراتژی حملات خود را به خوبی تنظیم کنید و از تمام آپشن های ممکن استفاده کنید.

اما در بازی کلش رویال تنها باید بر روی مبارزه تن به تن و غالب بودن سربازانتان نسبت به حریف تمرکز کنید. در واقع شما باید بتوانید با مدیریت اکسیر خود بهترین سربازان را در بهترین زمان ممکن آزاد کنید تا به قلعه حریف برسید و ستاره بگیرید. البته بازی کلش رویال علاوه بر سربازان قدیمی، دارای کاراکترهای جدیدتر و متفاوتی نسبت به کلش اف کلنز است و انتخاب های بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد.

  • کیفیت و تنوع

یک نکته ضروری در هنگام مقایسه بازی کلش رویال و کلش اف کلنز این است که بدانید این دو بازی از نظر کیفیت تفاوت چندانی با یک دیگر ندارند. هر دو بازی از کیفیت صدا و تنظیمات گسترده ای برخوردارند که باعث خواهد شد راحت تر بازی را متناسب با نیاز خود شخصی سازی کنید. اما از نظر تنوع پارامترها می توان گفت که کلش اف کلنز هنوز هم امکانات و پارامترهای بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد.

علاوه بر این کلش اف کلنز امکان شرکت در رقابت های گروهی (قبیله ای) را نیز برای شما فراهم می کند.

چگونه تورنمنت کلش رویال بسازیم؟

تورنومنت کلش رویال یک ویژگی بسیار منحصر به فرد است که لذت بیشتر در بازی را برای شما فراهم می کند. برای ساخت تورنمنت کلش رویال شما باید 500 جم مصرف کنید که این کار تنها از طریق خرید جم امکان پذیر است. با ساخت تورنمنت های بیشتر و جدیدتر می توانید پاداش های بیشتری دریافت کنید و حتی اگر در میان نفرات برتر باشید جوایز خاص تری دریافت کنید.

برای ساخت تورنمنت در کلش رویال لازم است حداقل لول (سطح) 8 باشید. به این صورت که وارد قسمت Tournament شوید و تعاد کاربرانی که می خواهید اضافه کنید انتخاب کنید. سپس با وارد کردن گزینه Create تورنمنت را به راحتی آغاز کنید. توجه داشته باشید که هر چقدر کاربران بیشتری را اضافه کنید، باید تعداد الماس های بیشتری مصرف کنید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)