نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 26 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

انتخاب بهترین دکوراسیون و چیدمان اتاق کودک با بلو استور

1400/12/9 13:04
751 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

بدون شک یکی از مهم ترین مسائلی که در سلامتی روح و روان کودک شما تاثیر کاملا مستقیمی دارد، دکوراسیون اتاقش می باشد که در طول روز وقت زیادی را در آن سپری میکند. با رعایت کردن چند مورد ساده می توان ، بهترین دیزاین و دکوراسیون را برای اتاق کودک خود انتخاب کنید.

بلو استور قصد دارد در این مقاله از نظر وسایل و دکوراسیون موجود در اتاق خواب کودک مثل تخت، کمد، میز تحریر، چراغ خواب اتاق کودک، فرش، نحوه ی نورپردازی و رنگ اتاق کودک به بررسی تاثیر آن در سلامت روح و روان کودک شما بپردازد.

درصد زیادی از روانشناسان بر این عقیده اند که تا پیش از دو سالگی مهم ترین ویژگی اتاق کودک آرامش و ثبات است. اگر ثبات نباشد کودک حس آرامشی ندارد و شاید نتواند ارتباط خوبی با محیط برقرار کند.

انتخاب بهترین دکوراسیون اتاق کودک با بلو استور

یکی از اشتباهاتی که والدین در هنگام چیدمان اتاق کودکشان انجام می دهند این است که، دکوراسیون اتاق را بر اساس سلیقه ی شخصی خود چیدمان میکنند و این کار اشتباه است در حالی که باید ذهنی کودکانه داشت و خود را به جای کودک گذاشت و این کار را انجام داد. اگر تخصص کامل در این زمینه را ندارید می توانید از متخصصینی برای انجام این کار کمک بگیرید و این را بدانید دیزاین اتاق کودک در سنین مختلف بر اساس بازه زمانی کاملا متفاوت است.

یکی از عوامل بسیار مهم در سلامت کودک شما بحث نور پردازی اتاق خوابش است.

علاوه بر نور اصلی که برای اتاق کودک خود تامین می کنید سعی کنید یک منبع کم نورتر برای مطالعه در نظر بگیرید و همیشه یک چراغ خواب در اتاق کودک خود داشته باشید تا اگر از تاریکی ترسید در دسترس باشد و سعی کنید چراغ خواب اتاق کودک خود را مطابق سن کودک خود و رنگبندی دلخواهش تهیه کنید و در نظر داشته باشید که نور اتاق کودم حتما ملایم و غیر مستقیم باشد.

خرید انواع چراغ خواب و آباژور رومیزی اتاق کودک بلو استور

خرید انواع چراغ خواب و آباژور رومیزی اتاق کودک از بلو استور

شما می توایند در بلو استور متنوع ترین مدل های چراغ خواب های اتاق کودک رو در مدل ها و رنگبندی های متنوع و جذاب مشاهده کنید و با توجه به سلیقه و دیزان مد نظرتون برای اتاق خواب کودکتون به راحتی انتخاب کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

با توجه به گستردگی فضاهای مجازی و برنامه های تلویزیونی که ممکن است کودک رو جلب خود کند و بیشتر وقت خود را صرف نشستن پای تلویزیون کند بهتر است برای چیدمان اتاق کودک خود صرفا به تخت خواب اکتفا نکنید و خلاقیت بالایی در چیدمانش آن خرج کنید.

گوشه از اتاق را به شکل خاص و زیبایی دیزاین کنید که کودک بتواند فضای کافی برای بازی و وقت گذارندن با دوستانش رو داشته باشد و این را بدانید کودک شما تا سن 5 سالگی بیشتر وقت خود را در اتاقش سپری خواهد کرد. کیفیت ظاهر و معنویت این اتاق در این سنین اهمیت بسیار بالایی دارد.

اگر کودک شما به سنی رسید که بتواند از علایق و تمایلاتش برای شما صحبت کند بدون شک یکی از بهترین روش های برای چیدمان اتاق این است که از اون نظر بگیرید، صحبت کنید و علایقش را بدانید. شخصیت های مورد علاقه اش در کارتون های کودکانه و قهرمان هایش را بشناسید و تلاش کنید از تصاویر آن ها برای چیدمان اتاقش استفاده کنید.

تاثیر رنگ اتاق کودک بر روحیه و رفتار آن

به طور کلی رنگ های بنفش، صورتی و قرمز کشش بیشتری به رنگ های دخترانه دارند و رنگ های آبی نارنجی و سبز کاربرد بیشتری برای رنگ های پسرانه دارند. کودکان در سنین خردسالی تمایل بیشتری به رنگ های شادتر دارند و نباید از تاثیر این رنگ ها در این سنین بر روی خلافیت کودک غافل شوید.

قطعا بر تاثیر رنگ بر روحیه و فرد هر انسانی آگاه هستید و رعایت این نکته برای کودک خود مسئله ی خیلی مهمی است.

در ادامه بلو استور روانشناسی هر رنگ‌ را برای کودک شما بررسی خواهد کرد.

رنگ قرمز

رنگی است که می تواند ذهن را هیجان زده کند؛ ضربان  قلب و تنفس را افزایش دهد و انرژی افزا باشد، اما  برخی از تحقیقات نشان می دهد قرار گرفتن بیش از حد در معرض رنگ قرمز باعث رفتارهای پرخاشگرانه و ناتوانی در تمرکز شود.

نارنجی

رنگی گرم، دوست داشتنی، صمیمی و  زنده است و واقعا می تواند گزینه ی خیلی خوبی برای اتاق کودک باشد. رنگ نارنجی اعتماد به نفس،  برونگرایی و استقلال را در بچه ها تقویت می کند.

زرد

بیشتر کارشناسان رنگ زرد را رنگ خوشبختی و خوشحالی می دانند و مطالعات نیز این رنگ را، رنگی شاد، روشن، محرک و انگیزشی می داند. زردهای کم رنگ تر به افزایش تمرکز کودک کمک می کند در حالی که زردهای پر رنگ تر و درخشان تر حافظه رو تقویت میکند.

سبز

این رنگ آرامش بخش و طبیعی تاثیر تسکین دهنده و تاثیر گذاری خوبی رو کودک می گذارد همچنین رنگ سبز باعث افزایش به سزایی در تمرکز کودکان می شود. تاثیر این رنگ ضد اضطراب رو دست کم نگیرید.

آبی

برخلاف رنگ قرمز باعث کاهش اضطراب و پرخاشگری می شود و ضربان قلب و فشار خون رو پایین می آورد. اثرات آرامش بخش رنگ آبی ممکن است برای کودکانی که بد اخلاق هستند یا مشکلات رفتاری دارد خیلی مفید باشد.

بنفش

رنگ بنفش را معمولا رنگی سلطنتی می دانند. بنفش رنگ با اعتماد به نفس هاست. بنفش رنگ شور و شوق، خلاقیت، معنویت و دانایی است. این رنگ عمیق و احساسی برای حس دلسوزی و حساسیت در کودکان عالی است ولی اگر کودک شما به طور کلی حساس است بهتر است از این رنگ خیلی کم استفاده کنید.

صورتی

هر چند صورتی را رنگی دخترانه می دانند ولی در کل رنگی آرامش بخش هست که می تونی رنگ هر اتاقی چه دختر و پسر باشد.

رنگ صورتی برای اتاق کودک

بسیاری از کودکان دوست دارند روی دیوار ها نقاشی کنند. یکی از روش هایی که می توانید هم کودک خود را به این خواسته ی خود برسانید و هم از سالم ماندن دیوار های خانه ی خود مطمئن باشید این است که روی دیوارهای اتاقش برای دیوار نقاشی درست کنید. می توانید با چسابندن کاغذهای بزرگ به دیوارش با کمترین هزینه کودک خود را به خواسته اش برسانید یا با چسباندن یک پلاستیک ضخیم به دیوارهای اتاقش او را در این کار همراهی کنید.

وسایل اتاق کودک خود را مطابق سن او انتخاب کنید. برای مثال اندازه و رنگ چراغ خواب، میز طراحی و تخت خواب کودک را مطابق سن او انتخاب و خریداری کنید.

کودک خود را تشویق به جمع کردن عکس های خانوادگی و چسباندن آن به دیوار ها کنید زیرا این کار باعث تثبیت عشق آن ها به خانواده ی خود می شود.

با نصب یک نقشه ای از جهان در اتاق کودک، عشق به سفر را در کودکتان برانگیزید. نقشه‌ها در رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف یافت می‌شوند، از این رو به راحتی می‌توانید نقشه‌ای را که به دکوراسیون اتاق کودک بیاید را پیدا کنید. بهتر است از نقشه‌های رنگی که رنگ‌های شادی دارند استفاده کنید.

ممنون که تا اینجای مقاله با بلو استور همراه بودید؛ خوشحال می شویم نظرات و تجریبات خود را در مورد چیدمان اتاق خواب کودک خود با ما به اشتراک بگذارید.

پسندها (1)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

نگین
9 اسفند 00 13:46
ممنون از بلو استور و نی نی وبلاگ بابت مطلب خوبشون
محمد
9 اسفند 00 15:00
چه جالبه😍👌

18 اسفند 00 15:31
عالی بود مطلبتون نی نی وبلاگ اما صورتی رنگ دخترونه هست😄یعنی کلا برای دخترا جایزتره این رنگ