نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 22 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

تاثیر پوشیدن سوتین ورزشی بر افتادگی سینه ها

1400/12/8 11:46
1,137 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

یکی از مهم ترین لباس های هر خانومی لباس زیر می باشد که پوشیدن آن هم باعث جلوگیری از بروز بیماری در اندام جنسی میشود، و هم از افتادگی سینه جلوگیری می کند. افتادگی  سینه یکی از معضلاتی می باشد که خانم ها با آن درگیرند پس بهتر است راهی برای پیشگیری پیدا کنیم و بدانیم چه مواردی برای افتادگی سینه مناسب می باشند.

دلایل افتادگی سینه

افتادگی سینه یا همان پتوز پشتان دلایل بسیاری دارد و برای اینکه بتوانیم آن را درمان کنیم باید آشنایی کامل با عوامل به وجود آورنده آن داشته باشیم این عوامل عبارتند از :

  • داشتن حاملگی های متعدد
  • سینه های با سایز بزرگ و سنگین
  • شیردهی که در آن دوران، سینه مادر از حد معمولی بزرگتر می شود که با تمام شدن دوران شیردهی زنان کوچک می شوند اما بافت مجرای سینه جمع نمی‌شود که باعث به وجود آمدن افتادگی سینه می شود.
  • داشتن بافت های چربی و رشته ای
  • افزایش سن
  • کشیدن سیگار
  • استفاده نکردن از سوتین در هنگام ورزش کردن انجام فعالیت سنگین
  • ژنتیکی و وراثتی

سوتین ورزشی بافیلو

جلوگیری از افتادگی سینه

لباس زیر مناسب میتواند از افتادگی سینه جلوگیری کند. لباس  زیر مناسب می تواند به سلامت پوست شما کمک کند، لباس نامناسب نیز می تواند آسیب های بسیاری به شما برساند. از مواردی که هنگام خرید سوتین باید به آن توجه کنید سایز و مدل لباس می باشد چرا که می تواند در پیشگیری از افتادگی سینه بسیار مناسب باشد. در هنگام خرید لباس زیر به آن توجه داشته باشید تا مناسب شما باشد.

از سوتین های زنانه که برای افتادگی سینه مناسب می باشد سوتین ورزشی است این نوع سوتین به دلیل کاربرد ویژه آن برای پیشگیری از افتادگی سینه می تواند به شما برای داشتن سینه هایی خوش فرم کمک کند.

تاثیر سوتین ورزشی در افتادگی سینه

سوتین ورزشی با جلوگیری از افتادگی سینه و درمان افتادگی سینه به سلامت شما کمک می کند. سوتین ورزشی به دلیل نگهداری مناسب از سینه ها و جلوگیری از آسیب دیدگی آنها در هنگام ورزش یکی از محبوب ترین انواع سوتین در بین خانم ها می باشد.

سوتین های ورزشی علاوه بر کاربرد در هنگام ورزش در سایر مواقع نیز می تواند استفاده شود. ناحیه ورزشی دارای مدل های مختلف می باشد که برای تهیه انواع لباس های ورزشی می توانید به سایت فروشگاه اینترنتی bafilo.com مراجعه کرده و سوتین ورزشی مناسب خود را از آنجا تهیه کنید.

همچنین بخوانید: چه سوتینی برای افتادگی سینه مناسب است؟

ویژگی های سوتین ورزشی مناسب

حال ممکن است به این موضوع بیاندیشید که یک سوتین ورزشی مناسب باید چه ویژگی هایی داشته باشد برای این مورد کافی است ابتدا به سایز آن دقت کنید چرا که یک لباس زیر با سایز مناسب می تواند بهتزین انتخاب برای شما باشد. دیگر خصوصیات یک سوتین ورزشی مناسب می باشد داشتن  کش های با کیفیت می باشد تا بتواند از سینه ها حمایت کند چرا که داشتن کشسانی مناسب باعث سفت نگهداشتن و جلوگیری از افتادگی سینه ها می شوند.

علاوه بر موارد گفته شده در انتخاب سوتین ورزشی می توانید مواردی از قبیل جنس محصول کیفیت ساخت و دوخت و کاربرد و ویژگی های آن را بررسی کنید.

انواع سوتین ورزشی با توجه به بند آن ها

سوتین ورزشی مسابقه ای : سوتین های مسابقه ای بیشترین پشتیبانی را در بین سوتین های ورزشی دارند. بند این نوع سوتین در پشت بدن و بین شانه ها قرار می گیرند و به صورت Y هستند. ایرادی که به این سوتین ها وارد است آزاردهنده بودن بند های آن در بخش گردن می باشد که ممکن است برخی از افراد نپسندند.

سوتین ورزشی رکابی : این سوتین ها نسبت به سوتین مسابقه ای پشتیبانی کمتری دارد و بند های آن قابل تنظیم هستند و حتی برخی از مدل های آن را می توان به صورت متقاطع پوشید.

سوتین ورزشی متقاطع : این سوتین ها با بند هایی که دارند پشتیبانی کمی دارند و به دلیل اینکه بند های آن نازک هستند به آسانی زیر لباس جای میگیرند و دیده نمی شوند.

سوتین ورزشی چیست ؟ بافیلو

ویژگی های سوتین ورزشی مناسب

یک سوتین ورزشی باید پشتیانی و حمایت بالایی داشته باشد که این حمایت نیازمند یک سری خصوصیات در سوتین می باشد. سوتین ورزشی حتما باید از حرکت رو به جلو سینه ها جلوگیری کند و سینه را در هنگام حرکت ثابت نگهدارد. پس در نتیجه سوتین باید سطح پشتیبانی بالایی داشه باشد و هر چه پشتیبانی یک سوتین بالاتر باشد سوتین ورزشی تنگ تر خواهد شد و سینه ها را ثابت نگه خواهد داشت. برای اینکه سوتین ورزشی مناسب خود را انتخاب کنید ابتدا باید فعالیت خود را مشخص کنید چرا که سطح پشتیبانی سوتین ورزشی با توجه به فعالیت ها متفاوت می باشد و هر چقدر تحرک بیشتر باشد باید سطح پشتیبانی بالاتر باشد.

ساختار سوتین ورزشی

سوتین ورزشی دارای تسمه های قابل تنظیم می باشد : این تسمه ها این امکان را به شما می دهند که ابعاد سوتین را بتوانید تا حدودی تغییر دهید و متناسب به فرم بدن خود از آن استفاده صحیح داشته باشید. قابل تنظیم بودن سوتین در شل و سفت شدن سوتین بسیار تاثیر گذار است.

سیم کشی : در برخی از سوتین های ورزشی تعدادی سیم در بخش سینه قرار دارند و حجم سینه را در بر می گیرند و اجازه نمی دهند در هنگام فعالیت زیاد جابه جایی داشته باشند. برخی از این سیم ها به ریب کیج متصل می شوند که پشتیبانی بیشتری نیز دارند.

سوتین پشت بست : اکثرا سوتین های ورزشی یکپارچه هستند اما برخی از آن ها دارای بست پشتی می باشند که قابل تنظیم هستند و شل و سفت می شوند.

سوتین ورزشی چیست ؟ بافیلو

اندازه گیری سایز مناسب سوتین ورزشی

سعی کنید تا جایی که امکان دارد از سوتین های قدیمی که کش های آن ها شل شده است استفاده نکنید و هر بار که می خواهید سوتین ورزشی بخرید سایز خود را بگیرید برای این کار باید دو بخش را اندازه بگیرید که این دو بخش شامل اندازه بند و اندازه قفسه سینه می باشد.

برای اندازه گیری قفسه ی سینه پایین ترین بخش قفسه ی سینه دقیقا زیر سینه را اندازه بگیرید و رو به پایین گرد کنید. سپس بند های سوتین را اندازه بگیرید و با جدول سایز سوتین تخمین بزنید و سایز خود را به دست آورید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)