نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 4 ماه و 4 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

چرا استراتژی‌های آژانس‌ دیجیتال مارکتینگ برای تقویت رشد استارتاپ‌ها ضروری است؟

1400/11/16 10:57
308 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

ارتباط استراتژی‌های آژانس دیجیتال مارکتینگ با رشد کسب و کار در دنیای تجارت امروزی که همیشه در حال تحول است بر کسی پوشیده نیست. اما برخی از مطلوب ترین استراتژی های بازاریابی کدامند؟

تاکید کسب‌وکارها بر انجام استراتژی‌های آژانس دیجیتال مارکتینگ هر روز که می‌گذرد افزایش می‌یابد زیرا بازاریابی سنتی به سرعت در حال منسوخ شدن است. بازاریابان بر این باورند که تجارت در دو سال گذشته بیش از هر زمان دیگری نسبت به پنج دهه گذشته تغییر کرده است. استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال می‌توانند به کسب‌وکارها، به‌ویژه استارت‌آپ‌ها برتری بدهند. بنابراین بهتر است که از این رویکرد برای رساندن خود به سطح بالاتر استفاده کنند. با نگاه به گذشته می‌توان گفت که انتخاب مناسب‌ترین استراتژی‌ها به دلیل کمبود منابع و تخصص بازاریابی، امری ضروری است. ما به شما برخی از مطلوب ترین استراتژی‌ها را می‌گوییم.

1) بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)

فرضیاتی وجود دارد که بازاریابی از طریق ایمیل غیرضروری است. با این حال، بازدهی بی عیب و نقصی را برای بازاریابان به همراه دارد. در یک نظرسنجی که اخیرا توسط انجمن داده و بازاریابی دایمند متریک (Demand Metric and the Data and Marketing Association)  انجام شد، مشخص گردید که بازاریابی ایمیلی بازدهی چشمگیر 122 درصدی دارد. این بازدهی چهار برابر بیشتر از سایر روش‌های بازاریابی توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ است، از جمله جستجوی پولی (paid search)، ایمیل مستقیم (direct mail) و رسانه‌های اجتماعی (social media).

بازاریابی ایمیلی یکی از استراتژی های خوب است اما متاسفانه مورد توجه قرار نمی‌گیرد. ایمیل‌ها در موضوعات جذاب، زبان متقاعدکننده و در عین حال با اجتناب از اصطلاحات می‌تواند برای دستگاه‌های تلفن همراه استفاده شود. آژانس دیجیتال مارکتینگی که از پتانسیل واقعی بازاریابی ایمیلی استفاده می کند، در نهایت سود خواهد برد.

2) بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی(social media)

از دیگر استراتژی‌های آژانس دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی است. این مورد، یک استراتژی قابل درک است زیرا اهمیت بازاریابی رسانه های اجتماعی دیگر بر کسی پوشیده نیست. پیش‌بینی می‌شود که بازاریابی رسانه‌های اجتماعی از حدود 32 میلیارد دلار در سال 2017 به 48 میلیارد دلار در سال 2021 افزایش یابد. حدود 90 درصد از بازاریابان، این استراتژی را برای کسب‌وکار خود در نظر می‌گیرند در حالی که تنها 89 درصد از آن‌ها قبول دارند که ابتکارات رسانه‌های اجتماعی باعث شده است که کسب‌وکارشان در معرض دید قرار بگیرد.

آژانس دیجیتال مارکتینگ با بهره گیری از استراتژی سوشال مدیا مارکتینگ باعث افزایش ترافیک برای کسب و کار شما می‌شود و بنابراین فروش نیز افزایش می یابد. علاوه بر این، باعث طوفان فکری و تعامل بین مشتریان، وفاداری و ثبات مشتری، پیدا کردن سرنخ هایی برای فروش و بهتر شدن رتبه بندی جستجو می شود. با توجه به تمام مزایای موجود، توصیه می شود کانال های رسانه‌های اجتماعی مناسب را با توجه به مخاطبان هدف خود انتخاب کنید. شبکه‌های اجتماعی فیس بوک، اینستاگرام، لینکدین، یوتیوب، اسنپ چت و سایر کانال‌ها مشتریان مختلفی را در خود جای داده اند. درک شخصیت‌ها و الگوهای مخاطبان خود و تطبیق آن با مناسب ترین پلت فرم‌های رسانه های اجتماعی بسیار مهم است.

3) بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا، یکی از حیاتی ترین استراتژی های بازاریابی است که استارت آپ ها باید از آژانس دیجیتال مارکتینگ منتخب خود بخواهند که از آن استفاده کند. بازاریابی محتوا یک استراتژی است که شامل ایجاد، انتشار و توزیع محتوای مناسب و ارزشمند برای مخاطبان هدف می‌باشد. محتوا می‌تواند به شکل مقاله، ویدئو، پوستر، وبلاگ و سایر اشکال خلاقانه محتوا باشد که انگیزه آن جذب مخاطب است. درآمد جهانی از بازاریابی محتوایی در سال 2017 معادل 32.1 میلیارد دلار بود. 90 درصد از بازاریابان سازمان‌های B2C  و 88 درصد از بازاریابان B2B  به بازاریابی محتوا پایبند بودند. این رویکرد ضمن تسهیل روابط بلندمدت با مخاطبان، به اعتبار و توانمند نشان دادن یک شرکت کمک می‌کند. جدا از افزایش آگاهی و شناخت برند، به نوبه خود مصرف کنندگان را درگیر می‌کند. استارت‌آپ‌ها باید بدانند که با این استراتژی سودمند، به سرعت به نتیجه مطلوب نمی‌رسند. نتایج به‌طور پیوسته افزایش می‌یابد، اما ماندگاری را به همراه دارد.

4) بازاریابی پرداخت به ازای کلیک  (Pay-Per-Click Marketing)

پرداخت به ازای کلیک (PPC) یا کلمات تبلیغاتی گوگل (Google adwords)، یک استراتژی است که شامل استفاده از تبلیغات موتور جستجو برای جذب بازدیدکنندگان به وب سایت است. PPC مزایای مختلفی دارد. به عنوان مثال، به جذب مشتریان در زمان مناسب با استفاده از کلمات تبلیغاتی مناسب که ROI بالایی دارند، کمک می‌کند. در این روش هزینه‌ها بر اساس هر کلیک است. و به وضوح مشخص است که هزینه بازاریابی بالاست در حالی که نتیجه حداقلی برای آن پیش بینی می‌شود.

مزیت استفاده از این استراتژی این است که داده ها و اطلاعات مهمی را می توان با استفاده از ابزارهای تحلیلی به دست آورد که می تواند به تقویت سایر استراتژی های بازاریابی نیز کمک کند. با این حال، ممکن است کلیک زیاد شود اما نرخ تبدیل کم باشد؛ از این رو، مهندسی مناسب به منظور افزایش نرخ تبدیل و کاهش هزینه  نرخ کلیک، بسیار مهم است.

.

رقابت شدیدی بین استارت آپ ها برای به اشتراک گذاشتن ادعای خود در دنیای تجارت وجود دارد. بنابراین استفاده از مناسب ترین استراتژی های بازاریابی دیجیتال امری ضروری است.

در نهایت شما به عنوان صاحب یک کسب و کار کوچک باید به این موضوع آگاه باشید که صرفه جویی در زمان بسیار ارزشمند است و باید بتوانید هر چه سریعتر جای پای خود را در مارکت آنلاین سفت کنید تا از رقبایتان عقب نیفتید. زمان برای شما صبر نمی کند!

ممکن است گاهی به دلیل نداشتن بودجه ی کافی به این فکر کنید که با هزینه ی کمتر، کارها را خودتان انجام دهید، اما در اینجا شما ارزش زمان را در نظر نگرفته اید. دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات آنلاین همانطور که گفتیم به مراتب هزینه ی کمتری نسبت به تبلیغات سنتی روی دوش شما می گذارد، در نتیجه به راحتی می توانید با صرفه جویی در سایر هزینه های اضافی، بودجه ای برای خدمات دیجیتال مارکتینگ خود در نظر بگیرید.

آژانس های حرفه ای مثل آژانس دیجیتال مارکتینگ عظیم مدیا با هزینه ای متناسب با بودجه و نیاز شما، در کوتاه ترین زمان ممکن شما را به نتیجه ی دلخواهتان می رسانند.

آژانس توسعه آنلاین کسب و کار عظیم مدیا (azim.media) با ارائه خدمات حرفه ای در زمینه های اصلی دیجیتال مارکتینگ یعنی آنالیز تکنیکالی رقبا، طراحی کمپین دیجیتال، طراحی سایت سئو محور و به طور کلی تمامی خدمات سئو، کسب و کار کوچک شما را در فضای آنلاین توسعه می دهد و فروش آنلاینتان را چندین برابر می کند.

در شبکه های اجتماعی عظیم مدیا علاوه بر آنکه می توانید با خدمات این شرکت بیشتر آشنایی پیدا کنید، ویدئوهای آموزشی متنوعی در دسترس شما خواهد بود و می توانید دانش خودتان در زمینه ی دیجیتال مارکتینگ را افزایش دهید و با دیدی باز وارد این حوزه شوید :

Instagram : https://www.instagram.com/azim.media.agency

Linkedin : https://www.linkedin.com/company/azim-media

Aparat : https://www.aparat.com/Azim.Media

Youtube : https://www.youtube.com/channel/UCdc13wsKcZ-OrdNyfFb27tQ

پسندها (2)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)