نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 4 ماه و 2 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

تاثیر خرید آویز تخت بر آرامش کودک در زمان خواب

1400/11/2 14:08
1,660 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

خواب راحت یکی از مهمترین و اساسی‌ترین نیازهای انسان است. نوزادان در طول شبانه‌روز نسبت به بزرگسالان به خواب بیشتری نیاز دارند. هر نوزاد به طور متوسط 16 ساعت از 24 ساعت را می‌خوابد. والدین وظیفه دارند که محیطی امن، آرام، ساکت و مناسب برای خواب نوزاد دلبند خود فراهم کنند. از وسایل ضروری سیسمونی که به خواب نوزاد مرتبط است می‌توان تخت‌خواب و تخت کنار مادر را نام برد. همه افراد در هنگام تهیه سیسمونی معمولا برای وسایل راحتی خواب کودک اهمیت ویژه‌ای قائل هستند. یکی از وسایل زیبا و پرکاربرد که به افزایش آرامش و سرگرم شدن کودک قبل از خواب کمک می‌کند، آویز تخت نوزاد است. آویز تخت کودک نیز مانند هر وسیله‌ دیگری قبل از خرید به دانش و آگاهی نیاز دارد. بدون آشنایی با ویژگی‌ها، مزایا، انواع و قیمت آویز تخت، نمی‌توان در انتخاب این وسیله موفق بود. در این مقاله قصد داریم مزایای آویز تخت نوزاد را توضیح دهیم و در انتها فروشگاه اینترنتی مادرلند را برای خرید این وسیله معرفی کنیم.

آویز موزیکال بالای تخت نوزاد لوییس کیدز

آویز تخت نوزاد چیست؟

آویز تخت نوزاد یکی از وسایل بسیار زیبا و جذاب سیسمونی است که دارای اشکال متنوع با رنگ‌های شاد و دلنشین می‌باشد و در قسمت بالای تخت نصب می‌شود. نوزاد پس از بیدار شدن با نگاه کردن به آویز تخت سرگرم خواهد شد. وقتی پدر و مادر صاحب فرزند می‌شوند، دیگر مانند قبل وقت آزاد ندارند و برای انجام فعالیت‌های روزانه خود باید به خوبی برنامه‌ریزی کنند. وجود وسیله‌ای مانند آویز کمک زیادی به والدین می‌کند. در صورت عدم نصب این وسیله در بالای تخت نوزاد بعد از بیدار شدن بلافاصله گریه خواهد کرد. برای والدین شاغل امکان نصب این وسیله روی کریر نوزاد نیز وجود دارد. بسیاری از تخت‌های موجود در بازار که برای نوزادان طراحی و ساخته شده‌اند، دارای آویز تخت هستند. آویزهای تخت از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند و والدین با توجه به سلیقه شخص خود و همچنین تناسب رنگ آن با وسایل دیگر اتاق نوزاد محصول مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند.

استفاده از آویز تخت نوزاد چه مزایایی دارد؟

زوج‌هایی که اولین نوزاد خود را به دنیا می‌آورند، ممکن است با مزایای آویز تخت نوزاد، آن‌ طور که باید و شاید آشنا نباشند. همانطور که در بخش قبلی نیز اشاره کردیم مهم‌‌ترین مزیت آویز تخت سرگرم شدن نوزاد و کمک به والدین برای انجام امور روزانه است. این وسیله زیبا و دوست‌داشتنی مزایای دیگری نیز دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت‌.

  • تقویت مهارت نوزاد در ردیابی اشیاء

زمانی که نوزاد به اشکال آویزان شده در بالای تخت خود خیره می‌شود و با چشم‌هایش حرکت آن‌ها را دنبال می‌کند، به تقویت عضلات چشم‌های او کمک زیادی می‌شود و مهارت ردیابی اشیاء نیز در نوزادان به میزان بسیار زیادی تقویت می‌شود‌. عروسک‌های آویزان از آویز تخت به میزان 360 درجه قابلیت چرخش دارند. در واقع والدین با خرید این وسیله کاربردی و مفید به تقویت عضلات چشم نوزاد و تقویت مهارت ردیابی اشکال و اشیاء مختلف کمک خواهند کرد.

  • ایجاد آرامش برای نوزاد با کمک قابلیت پخش موزیک

والدین با خرید نوع موزیکال آویز تخت نوزاد از مادرلند می‌توانند به افزایش آرامش نوزاد خود کمک کنند تا با شنیدن موزیک آرام و دلنشین، خواب راحتی داشته باشد. بهبود قدرت شنوایی نوزاد نیز به عنوان یکی دیگر از مزایای آویز تخت موزیکال به شمار می‌رود‌. وقتی موزیک شروع به پخش شدن می‌کند، تمام حواس نوزاد را به خود معطوف می‌کند و والدین به راحتی می‌توانند در این فرصت به کارهای روزمره خود بپردازند.

  • کمک به افزایش هوش نوزاد

همانطور که می‌دانید اتفاق‌ها و فرایندهای موجود در اطراف نوزاد در افزایش هوش او موثر است‌. زمانی که قدرت بینایی و عضلات چشم با نگاه کردن به عروسک‌های آویز تخت نوزاد تقویت می‌شود و شنوایی او تحت تاثیر موزیک پخش شده از تخت‌ آویز قرار می‌گیرد، هوش نوزاد نیز به طور طبیعی افزایش پیدا خواهد کرد. روانشناسان کودک معتقدند دیدن اشکال رنگی، شنیدن موسیقی و حرکت اشیا همگی در تقویت هوش نوزاد تاثیرگذار هستند.

خرید آویز بالای تخت نوزاد

چند مدل آویز تخت نوزاد در بازار موجود است؟

  • آویز تخت مدل سقفی

همانطور که از نام این محصول مشخص است، آویز تخت سقفی نوزد را روی سقف نصب می‌کنند. تنها ایرادی که می‌توان به مدل سقفی آویز تخت نوزاد گرفت این است که در صورت جا به جا کردن تخت در اتاق باید محل نصب آویز کودک را نیز در سقف تعویض کنید و جای سوراخ قبلی روی سقف باقی می‌ماند. در زمان خرید حتما عکس تخت خواب نوزاد را باید به فروشنده ارائه دهید تا آویز تخت متناسب با مدل تخت را معرفی کند‌.

  • آویز تخت مدل گهواره‌ای

این نوع آویز تخت همان آویزهای مرسومی هستند که بر روی گهواره، تخت نوزاد یا تخت کنار مادر نصب می‌شوند‌. مهمترین مزیت مدل گهواره‌ای این است که در صورت جا به جا کردن تخت نوزاد تخت آویز نیز همراه آن است و مانند مدل سقفی نیازی به جا به جایی ندارد. در زمان خرید این مدل نیز بهتر است که مدل تخت خواب، گهواره یا تخت کنار مادر را به فروشنده نشان دهید تا محصولی متناسب با آن ارائه بدهد.این مدل طرفداران زیادی دارد و جزء وسایل پرفروش سایت motherlaand به شمار می‌رود.

نکات مهمی که در هنگام خرید آویز تخت نوزاد باید به آن‌ها توجه کرد

اولین نکته‌ای که در زمان خرید آویز تخت کودک باید مورد توجه قرار گیرد، قیمت این محصول است‌. عواملی مانند جنس، اندازه، مدل، موزیکال بودن، داشتن چراغ رنگی و غیره روی قیمت تخت آویزهای نوزاد تاثیرگذار هستند. تخت‌ آویزهای موزیکال دارای نورافشانی، قیمت بالاتری نسبت به مدل‌های دیگر دارند. والدین با توجه به سلیقه شخصی و بودجه خود مدل مورد نظر را انتخاب می‌کنند. وقتی درباره مدل تخت آویز تصمیم می‌گیرید انتخاب برایتان راحت‌تر خواهد شد. به عنوان مثال وقتی مدل گهواره‌ای مدنظر باشد دیگر بررسی مدل‌های سقفی لازم نیست. به مدل حرکت این وسیله نیز دقت کنید که آیا باید آن را با دست حرکت دهید یا به وسیله باتری کار می‌کند. مدل‌های دستی جذابیت زیادی ندارند زیرا باید یک نفر مدام بالای تخت نوزاد بایستد و آویز تخت را با دست‌هایش بچرخاند‌.

آویز تخت کودک

مدل‌های باتری خور طرفداران بیشتری دارند و فقط در صورتی حرکت آن‌ها متوقف می‌شود که دستگاه را خاموش کنید. در واقع آویزهای موزیکال با فشار دادن یک دکمه شروع به بخش موزیک و حرکت می‌کنند. جهت حرکت نیز اهمیت دارد. بعضی از مدل‌های فقط به صورت 360 درجه می‌چرخند و بعضی دیگر همزمان به سمت بالا و پایین نیز حرکت می‌کنند. توجه به مدل و جنس عروسک‌ها را فراموش نکنید. عروسک‌ها را با توجه به علاقه نوزاد انتخاب نمایید. این عروسک‌ها معمولا قابل شستشو هستند. خریداران باید کیفیت صدای موزیک و همچنین کیفیت و نحوه اتصالات آویز را نیز مورد بررسی قرار دهند.

خرید آویز تخت نوزاد از فروشگاه مادرلند

امروزه همه افراد ترجیح می‌دهند که برای خرید همه لوازم مورد نیاز خود از جمله خرید سیسمونی نوزاد به فروشگاه‌های اینترنتی سیسمونی معتبر مراجعه کنند و در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌جویی نمایند. برای خرید بهترین انواع آویز تخت نوزاد با قیمت مناسب و بهترین کیفیت می‌توانید به سایت فروشگاه اینترنتی سیسمونی نوزاد مادرلند با آدرس اینترنتی https://motherlaand.com مراجعه کنید. در فروشگاه motherlaand علاوه بر آویز تخت کودک محصولات دیگری مانند لوازم اتاق کودک، وسایل بهداشتی نوزاد و حمام، لوازم مادر، لباس نوزاد، وسایل سرگرمی و غیره نیز به فروش می‌رسد. برای طی مراحل خرید و ثبت کردن سفارشات خود نیازی به عضویت در سایت نیست و به آسانی می توانید سفارش خود را ثبت نمایید. این فروشگاه در شهر اهواز واقع شده است و ارسال آویز تخت و محصولات دیگر به آدرس مشتریان در سراسر کشور به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود‌.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)