نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 28 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

5 راهکار اقتصادی در مواجهه با افزایش شدید قیمت لوازم خانگی

1400/7/7 10:24
1,477 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

5 راهکار اقتصادی در مواجهه با افزایش شدید قیمت لوازم خانگی

لوازم خانگی را گران نخرید!

اگر نگاهی به کالاهای موجود در بازار در حوزه لوازم خانگی بیندازیم، درمی یابیم که بخش عمده ای از سهم بازار لوازم خانگی کشورمان را محصولات وارداتی تامین می کنند. همچنین بخش قابل توجهی از لوازم و قطعات به کار رفته در فرآیند تولید محصولات  تولید داخل نیز وارداتی است.

همین موضوع سبب می شود که به طور کلی بازار لوازم خانگی تحت تاثیر شدید قیمت ارز باشد. با افزایش چشمگیر نرخ ارز به خصوص در سال های اخیر، قیمت لوازم خانگی به صورت تصاعدی رشد کرده است و با توجه به این که در کشور ما هر وقت چیزی گران می شود دیگر ارزان نمی شود این که بخواهید منتظر بمانید تا قیمت ها کاهش پیدا کنند انتظاری بیهوده است.

اکنون برای بسیاری از افراد این سوال به وجود آمده که در این شرایط چطور می توانیم لوازم خانگی مورد نیاز خود را با وجود قیمت بالای آنها تهیه کنیم؟ در ادامه با زنبیل همراه باشید تا 5 راهکار اقتصادی برای این کار را به شما معرفی کنیم.

1) اولویت بندی کنید

وقتی بودجه کافی برای خرید لوازم خانگی را دارید تفاوت چندانی در ترتیب خرید کالاهای مورد نیاز وجود ندارد چون شما به هر حال توان خرید تمام همه آنها را دارید. اما زمانی که قیمت ها رشد زیادی می کنند و توان خرید شما نیز به تبع آن با افت مواجه می شود، اولین چیزی که باید به آن فکر کنید این است که در منزل شما چه لوازمی مهم تر هستند و چه لوازمی از اهمیت کمتری برخوردارند. به عنوان مثال در هر خانه ای حتما یک یخچال فریزر مورد نیاز است اما اگر ظرفشویی در آشپزخانه نباشد اتفاق خاصی نمی افتد!

بنابراین برای لوازم خانگی مورد نیاز خود که برای شما اهمیت بالاتری دارند یک فهرست درست کنید که در این فهرست ابتدا باید وسایلی را بنویسید که وجودشان در خانه حیاتی است تا نسبت به خرید آنها زودتر اقدام کنید.

2) از هر جایی خرید نکنید

اگر قبلا با هزینه ای کمتر انتخاب های بیشتری داشتید امروز با هزینه بیشتر انتخاب های محدودتری دارید پس با دقت باید به جایی که از آن خرید می کنید توجه کنید تا اسیر کلاهبرداران نشوید.

اگر حضوری خرید می کنید به عنوان مثال قصد خرید از نمایندگی برند دوو را دارید از طریق سایت سازنده یا تلفن های تماس رسمی آنها از معتبر بودن نمایندگی این شرکت اطمینان حاصل کنید.

اگر آنلاین خرید می کنید به نماد اعتماد الکترونیکی فروشگاه مورد نظر خود توجه کنید. این نماد از طرف مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شده و نشان دهنده اعتبار فروشگاه های آنلاین است. شما با ورود به سایت مد نظر خود و با کلیک روی لوگو این نماد در این سایت که عموما در قسمت فوتر قرار دارد،  می توانید مشخصات، سوابق کاری، میزان رضایتمندی و شکایات مشتریان آن سایت را مشاهد ه کنید  تا بتوانید از اعتبار آن فروشگاه آنلاین اطمینان حاصل کنید.

3) مراقب برندهای جعلی باشید

در خرید کالا شناخت قبلی روی برندها به ما کمک می کند تا گول قیمت های غیرواقعی کلاهبرداران را نخوریم. یکی از روش های کلاهبرداران این است که محصولات برندهای معروف مانند ال جی و سامسونگ را با قیمت هایی به دور از نرخ بازار عرضه می کنند تا با این کار خریداران ساده و بی اطلاع را فریب دهند و به جای برند اصلی محصول فیک و جعلی به آنها بفروشند!

یک راهکار برای فهمیدن اورجینال بودن یک کالا، توجه به گارانتی اصلی شرکتی محصول برای احراز اصلالت آن است که معمولا با بارکد یا شناسه ای مخصوص قابلیت استعلام از مجاری ارتباطی با سازنده و یا شرکت های اصلی ارائه دهنده خدمات پس از فروش را دارد.

به عنوان نمونه وقتی قیمت ماشین لباسشویی سامسونگ مدل Q1255 در همه فروشگاه ها حدود 17 میلیون تومان است وقتی یک فروشگاه قیمت 12 میلیونی برای همین محصول قرار می دهد باید به اصالت کالا یا معیوب بودن آن و مواردی از این دست، شک کنید.

4) قیمت ها را مقایسه کنید

قبل از این که خرید خود را انجام دهید بین سایت های مختلف و به طور خاص به شکل محصول به محصول، قیمت کالای خانگی مورد نظرتان را مقایسه کنید تا اسیر گران فروشی برخی سایت های سودجو نشوید.

برای انجام این کار به شما پیشنهاد می کنیم که ابتدا نوع محصول، برند و مدل آن را برای خودتان مشخص کنید سپس همان مدل خاص را در سایت ها و فروشگاه های مختلف جستجو کنید. البته انجام این کار به صورت آنلاین و از طریق بررسی فروشگاه های آنلاین لوازم خانگی معتبر به مراتب راحت تر و سریع تر از زمانی است که حضوری و اصطلاحا مغازه به مغازه بخواهید همین کار را انجام دهید .

5) اقساطی خرید کنید

خرید قسطی برای اوقاتی که توان خرید لوازم خانگی گران قیمت را نداریم راهکاری عملی برای تهیه لوازم مورد نیاز ماست. شما می توانید کالای خانگی مورد نیاز خود را به صورت قسطی بخرید. نحوه انجام و جزئیات خرید اقساطی در فروشگاه های مختلف، متفاوت است. اما معمولا مبلغی به عنوان پیش پرداخت از شما دریافت می شود و الباقی مبلغ کالا نیز به صورت ماهانه (سه ماهه، شش ماهه و... ) باید پرداخت گردد.

در خرید اقساطی بعضی فروشگاه ها نیاز به ضامن دارند و برخی با دریافت چک یا سفته محصول را به شما تحویل می دهند. نکته مهم اینجا تفاوت در درصد مبلغی است که به خاطر فروش قسطی، به قیمت نهایی آن کالا افزوده می شود.

زنبیل

از کجا لوازم خانگی با قیمت مناسب تهیه کنیم؟

با در نظر گرفتن 5 راهکار فوق، برای یک خرید مطمئن در اوضاعی که قیمت لوازم خانگی به وضوح بالا رفته است، به شما پیشنهاد می کنیم که به خصوص در شرایط کرونا از روش خرید آنلاین استفاده کنید تا خود و خانواده تان را از خطرات ابتلا به این بیماری در امان نگه دارید.

شما می توانید از فروشگاه اینترنتی زنبیل که نزدیک به 10 سال سابقه فعالیت به طور تخصصی در زمینه لوازم خانگی را دارد خرید خود را انجام دهید. زنبیل، در حال حاضر اولین و تنها فروشگاه اینترنتی در کشور است که موفق به کسب نماد اعتماد الکترونیکی 5 ستاره از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور شده است که بالاترین رتبه اعتباری است که به فروشگاه‌های اینترنتی داده شده است.

مزیت بعدی زنبیل، 10 روز گارانتی خرید و تضمین بهترین قیمت است، یعنی اگر شما خریدی از این فروشگاه انجام دهید و بعد قیمت پایین تری از همان کالا را در فروشگاه آفلاین یا آنلاین معتبر دیگری پیدا کنید، زنبیل در مهلت زمانی مشخص شده ما به التفاوت مبلغ را به شما عودت می دهد.

در آخر شما می توانید در هر ساعتی از شبانه روز با رفتن به وبسایت این فروشگاه قیمت روز تنوع کامل لوازم خانگی از برندهای ایرانی و خارجی را مشاهده و بررسی کنید و با خیالی آسوده، انتخاب خود را انجام دهید.همچنین میتوانید با تماس با شماره این فروشگاه 02142328000 در ساعات اداری از مشاوره و امکان ثبت سفارش تلفنی استفاده نمایید.

لینک مشاهده جدیدترین مدل‌های لوازم خانگی الجی با آخرین قیمت‌ها

لینک مشاهده پرفروش ترین مدل‌های لوازم خانگی اسنوا با آخرین قیمت‌ها

لینک مشاهده جدیدترین مدل‌ها و آخرین قیمت لوازم خانگی سامسونگ

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)