نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 28 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

تمام نکات خرید لباس بچه گانه؛ از کوچک تا بزرگ برای تمام سلیقه‌ها

1400/5/30 13:34
1,269 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

خرید لباس برای بچه‌ها احتمالا یکی از سخت‌ترین خریدها خواهد بود. چراکه تنوع لباس آن‌ها بسیار زیاد است و نمی‌توان تشخیص اندازه مناسب برای لباس‌ها نیز کار دشواری خواهد بود. به‌علاوه معمولا بچه‌ها مدت کوتاهی بعد از ورود به بازار خسته شده و شروع به بهانه‌گیری می‌کنند. البته که برای پدر و مادرها همین مشکلات نیز لذت‌بخش است و از خرید لباس بچه گانه برای کودک خود لذت می‌برند. لذت این خرید زمانی بیشتر هم می‌شود اگر والدین با انواع لباس بچه آشنایی داشته باشند و بدانند که چگونه می‌توانند لباس مناسبی را برای کودک خود انتخاب کنند.

جهت مشاهده انواع لباس بچه گانه دخترانه و پسرانه، برای تمام سنین و تمام سلیقه‌ها، به صفحه https://www.ninibazar.com/kids-clothing مراجعه کنید.

تمام نکات خرید لباس بچه گانه

دانستن ویژگی‌های لباس کودک خوب باعث می‌شود که شما دقیقا همان چیزی را بخرید که برای کودکتان لازم است؛ بنابراین پولتان را هدر نداده‌اید و هیچ‌گاه از خریدتان پشیمان نخواهید شد. به‌علاوه تعویض لباس کودک و شستشو نیز برای شما راحت‌تر خواهد بود. از طرف دیگر کودکتان نیز همواره از این خرید راضی است و در لباس احساس راحتی خواهد کرد. در ادامه این مقاله درباره ویژگی‌های یک لباس بچه خوب؛ چه در مورد لباس دخترانه و چه در مورد لباس پسرانه توضیح می‌دهیم و سپس راهنمای خرید انواع لباس بچه گانه را برایتان خواهیم گفت.

راهنمای خرید لباس بچه گانه

زمانی که صحبت از یک لباس بچه خوب می‌شود، فکر بیشتر افراد به سمت جنس و دوخت لباس می‌رود. بسیاری از آن‌ها فکر می‌کنند همین‌که لباس از پارچه خوبی دوخته شده باشد و درزهای آن محکم باشند، کافی است. البته که این موارد مهم است؛ اما ویژگی‌های یک لباس خوب تنها به همین مورد ختم نمی‌شود. در ادامه این بخش درباره ویژگی‌های مهم برای خوب بودن یک لباس بچه توضیح می‌دهیم.

لباسی که اندازه مناسبی داشته باشد

اندازه لباس یکی از مهم‌ترین فاکتورها در زمان خرید لباس بچه گانه است. اگر کودک شما در سنین 3 تا 5 سالگی است، می‌توانید او را برای پرو لباس ببرید و از اندازه بودن آن مطمئن شوید. توجه داشته باشید که بچه‌ها از پرو کردن لباس خوششان نمی‌آید و دوست ندارند که برای مدتی طولانی در بازار بمانند. به همین دلیل ممکن است مجبور شوید از اولین مغازه خرید کنید و طبیعتا نمی‌توانید بهترین جنس را بردارید. پس بهترین راه‌حل برای تشخیص اندازه لباس کودک، خرید لباس متناسب با سن او و کمی بزرگ‌تر است.

توجه داشته باشید که اگر اندازه لباس برای کودک شما کوچک باشد، این لباس عملا به هیچ دردی نخواهد خورد؛ اما اگر کمی بزرگ‌تر باشد، بالاخره روزی استفاده می‌شود. از طرف دیگر کودکان به‌خصوص در سنین قبل از سه‌سالگی خیلی زود رشد می‌کنند؛ بنابراین بهتر است لباسی که دقیقا اندازه آن‌ها باشد نخرید. چراکه این لباس بیشتر از چند بار قابل‌استفاده نخواهد بود. البته خرید لباس‌های خیلی گشاد و بلند را اصلا توصیه نمی‌کنیم. چراکه باعث آزار و اذیت کودک می‌شود و برای حرکت او مشکل ایجاد می‌کند.

قانون خرید لباس بچه گانه بزرگ‌تر از سن و جثه معمولا برای پیراهن و لباس‌های خارج از فصل صادق است. خرید لباس‌های تابستانه در فصل زمستان و برعکس می‌تواند بسیار هوشمندانه باشد. چراکه معمولا قیمت این لباس‌ها رد فصل مخالف کمتر است؛ اما باید مراقب اندازه آن باشید. اگر شلوار بچگانه را بزرگ‌تر از اندازه فعلی کودک بخرید، درنهایت مجبور می‌شوید که آن را تنگ کنید. چراکه مرتب از کمر او میافتد؛ اما در موارد دیگر چنین مشکلی نخواهید داشت.

لباسی که با سن کودک تناسب داشته باشد

لباسی که با سن کودک تناسب داشته باشد

توجه به سن کودک در زمان خرید لباس بچه بسیار اهمیت دارد. توجه کنید که منظور ما از تناسب با سن طرح آن نیست. چراکه در انتخاب طرح خود کودک بیشتر از هر چیزی اهمیت دارد و باید به سلیقه او توجه شود. منظور این است که تعویض و استفاده از لباس برای کودک راحت باشد. به‌عنوان‌مثال خرید لباس‌هایی با زیپ و دکمه‌های در دسترس برای نوزادان و بچه‌های کمتر از دو سال اصلا مناسب نیست. چراکه هرلحظه امکان دارد کودک دکمه لباس را بکند و آن را ببلعد یا زیپ را بازکرده و انگشتان خود را در آن گیر بیندازد. این لباس‌ها معمولا برای بچه‌های بزرگ‌تر که می‌دانند این کار خطرناک است مناسب هستند.

لباسی که رنگ آن برای کودک جذاب باشد

بهتر است تیپ‌های سرتاپا تیره را برای کودک خود فراموش کنید. لباس بچه با رنگ‌های تیره در روحیه کودک تاثیر منفی می‌گذارد و او را کمی منزوی و افسرده می‌کند. اگر به رنگ‌های تیره علاقه دارید، بهتر است آن‌ها را با رنگ‌های روشن ست کنید. به‌عنوان‌مثال اگر سارافون سورمه‌ای برای دخترتان خریده‌اید، می‌توانید آن را با کفش‌ها و گل سرهای رنگ روشن ست کنید. رنگ‌های روشن به کودکان احساس سرزندگی می‌دهند و آن‌ها را خوشحال‌تر می‌کنند.

لباسی که رنگ آن برای کودک جذاب باشد

نکات مهم در خرید انواع لباس بچه

لباس بچه گانه تنوع زیادی دارد و همین موضوع تا حد زیادی باعث گیج شدن والدین در زمان خرید خواهد شد؛ اما خبر خوب این است که می‌توان آن را در دسته‌بندی‌های مشخصی قرار داد که در خرید هرکدام نکات مختلفی را باید در نظر گرفت. در ادامه این بخش ضمن معرفی انواع لباس کودک نکات مهم در خرید هریک را بیان می‌کنیم.

ست چندتکه نوزاد

ست چندتکه نوزاد یکی از بهترین انتخاب‌ها برای لباس نوزاد تازه به دنیا آمده است و تا سنین سه تا چهارماهگی نیز می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. این ست شامل کلاه، جوراب و دستکش نوزادی، شلوار، زیرپوش، پیراهن آستین‌کوتاه و پیراهن آستین‌بلند می‌شود. البته ممکن است در بعضی ست‌ها تعداد تکه‌ها کمتر یا بیشتر باشد اما معمولا همین لباس‌ها را می‌توان در آن‌ها پیدا کرد. ست‌های چندتکه طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی دارند و برای آماده کردن کیف بیمارستان نوزاد، عالی هستند.

علاوه بر در نظر گرفتن نکاتی که برای یک لباس بچه گانه خوب معرفی کردیم، در زمان خرید ست چندتکه نوزادی باید به کیفیت آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. معمولا این لباس‌ها از جنس پنبه یا تریکو هستند و به همین دلیل خیلی نرم و راحت‌اند و به پوست نوزاد آسیبی نمی‌رسانند. به یاد داشته باشید که این لباس‌ها باید روزانه تعویض شوند. پس حتما به اندازه یقه و وجود دکمه در کنار یا پشت یقه دقت کنید. این لباس‌ها نباید در اثر شستشوی مداوم کیفیت خود را از دست بدهند، کرک بیندازند یا شل شوند. تهیه لباس بچه از فروشگاه‌های معتبر و برندهای مطرح لباس کودک می‌تواند خیال شما را از بابت همه این موضوعات راحت کند.

تیشرت بچه گانه

تی‌شرت یکی از انواع لباس بچه است که برای دختران و پسران در گروه‌های سنی مختلف جذاب خواهد بود. تی‌شرت‌ها طرح‌های بسیار متنوعی دارند و معمولا جلوبسته هستند. این نوع لباس‌ها را می‌توان به‌صورت آستین‌کوتاه یا آستین‌بلند برای فصل‌های مختلف سال و معمولا فصول گرم تهیه کرد. طرح‌ها و رنگ‌های متنوع این لباس‌ها در کنار راحتی آن‌ها باعث می‌شود که هر پدر و مادری حتما تعدادی تی‌شرت را برای کودک خود خریداری کند.

در زمان خرید تی‌شرت باید به حلقه‌آستین‌ها و یقه لباس توجه کنید. با توجه به اینکه این لباس‌ها اغلب جلوبسته هستند، باید یقه نسبتا بازی داشته باشند تا به‌راحتی از سر کودک بگذرند. حلقه‌آستین‌ها نیز نه باید آن‌قدر تنگ باشند که در حرکت دادن دست برای کودک مشکل ایجاد کنند و نه آن‌قدر گشاد که در فصل گرم سال باعث عرق‌سوز شدن زیر بغل او بشوند. اگر قصد خرید تی‌شرت برای نوزاد خود را دارید، بهتر است تی‌شرت‌هایی که در کنار یقه خود دکمه دارند انتخاب کنید. با این کار تعویض لباس برای نوزاد شما بسیار راحت‌تر خواهد بود.

علاوه بر این‌ها باید به قد تی‌شرت نیز توجه کنید. قد این نوع لباس کودک نه باید آن‌قدر بلند باشد که زیر دست‌وپای کودک گیر کند و نه آن‌قدر کوتاه که در زمان نشستن و برخاستن مدام بالا برود. این موضوع به‌خصوص برای بچه‌های کوچک‌تر که آن‌ها را بغل می‌کنید، مهم‌تر است. چراکه در زمان بغل کردن کودک تا حدی لباس بالا می‌رود و اگر قد تی‌شرت نیز کوتاه باشد، پهلوها و کمر کودک در اثر قرار گرفتن در معرض نور خرشید یا هوای سرد آسیب می‌بینند.

بادی بچه گانه

بادی بچه گانه

منظور از بادی لباس کودک ته دکمه‌دار است که به‌صورت آستین‌حلقه‌ای، آستین‌کوتاه و آستین‌بلند به بازار عرضه می‌شود. این لباس‌ها برای نوزادان و کودکانی که پوشک می‌شوند و آن‌ها را بغل می‌کنید، انتخاب بسیار مناسبی هستند. علاوه بر این در فصل سرد سال که باید شکم، پهلوها و کمر نوزاد را گرم نگه‌دارید، بسیار کاربردی خواهند بود. این نوع لباس‌ها برای بچه‌ها تا سنین دو سال نیز مناسب است. چراکه در این سن بچه‌ها تحرک زیادی دارند و نمی‌توانند لباس‌های خود را مرتب نگه‌دارند. طرح‌های متنوع بادی باعث می‌شود که شما بتوانید آن‌ها را هم به‌عنوان زیرپوش و هم به‌عنوان یک لباس جداگانه به تن نوزاد خود کنید.

سرهمی

برای نوزادانی که تازه متولد شده‌اند یا به‌تازگی راه افتاده‌اند، سرهمی یکی از بهترین انواع لباس بچه است. این لباس‌ها بسیار راحت هستند و در حرکت کودک اختلالی ایجاد نمی‌کنند. به‌علاوه بغل کردن بچه‌های کوچک‌تر درحالی‌که سرهمی به تن دارند، بسیار راحت‌تر است. رامپر نوعی از سرهمی است که آستین‌ها و پاچه‌های کوتاهی دارد و می‌تواند به‌عنوان زیرپوش یا یک لباس تابستانه استفاده شود. برخی از انواع سرهمی‌ها دارای جوراب نیز هستند و می‌توانند از پاهای کودک در زمان راه رفتن مراقبت کنند.

با توجه به اینکه دکمه‌های سرهمی نوزاد معمولا در قسمت پایین آن قرار دارند، قسمت بالای تنه آن باید به‌راحتی به تن کودک برود. به‌علاوه جنس این لباس‌ها باید کاملا متناسب با فصل انتخاب شود. چراکه خود ذاتا لباس‌های نسبتا گرمی هستند. اندازه سرهمی زمانی مناسب است که دکمه‌های آن به‌راحتی بسته شوند و لای دکمه‌ها باز نماند؛ بنابراین باید به سایز آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. سرهمی‌های جوراب دار معمولا برای فصل زمستان مناسب هستند و رامپر انتخاب مناسبی برای فصل تابستان نوزادان کوچک است.

شلوار و شلوارک

یکی از پرکاربردترین انواع لباس بچه شلوار و شلوارک است. این لباس‌ها دارای جنس‌های متنوعی هستند و می‌توانند در میهمانی‌ها یا در داخل منزل استفاده شوند. برای شلوارهای راحتی از جنس‌های نرم و خنک استفاده کنید که درآوردن و پوشیدن آن چندان دشوار نیست. به‌خصوص زمانی که کودک شما به‌تازگی رفتن به سرویس بهداشتی را یاد گرفته، باید شلوار راحتی به پا داشته باشد که بدون نیاز به کمک بتوان آن را از پای خود دربیاورد.

در زمان خرید شلوار و شلوارک باید به کمر آن توجه خیلی ویژه‌ای داشته باشید. کمر شلوار باید دقیقا اندازه کودک باشد تا در زمان بازی کردن یا راه رفتن از پای او درنیاید. به‌علاوه کمر شلوار کودک نباید خیلی سفت باشد که اگر برای مدتی طولانی تن کودک ماند، روس شکم و پهلوهای او جا بیندازد. پاچه‌های شلوار باید کاملا آزاد باشند و دیگر قسمت‌های آن نیز نباید آن‌قدر تنگ باشد که در زمان نشستن و برخاستن کودک را اذیت کند. فاق شلوار نیز باید به اندازه کافی بلند باشد و در زمان نشستن پایین نیاید.

شلوار و شلوارک بچه گانه

لباس ‌زیر بچه گانه

برای کودکانی که از پوشک گرفته شده‌اند و خود به دستشویی می‌روند، لباس‌زیر یکی از مهم‌ترین انواع لباس بچه است. این لباس بر روی بهداشت کودک و سلامت دستگاه تناسلی او بسیار تاثیرگذار است. پس باید در انتخاب آن دقت کافی را به خرج دهید. اندازه لباس‌زیر بسیار اهمیت دارد. چراکه لباس‌های زیر تنگ کودک را اذیت می‌کنند و لباس‌های زیر گشاد باعث بدشکل شدن شلوار او خواهد شد.

برای کودک خود حتما لباس‌های زیر نخی بخرید. لباس‌هایی که پارچه‌های پلاستیکی دارند به پوست کودک آسیب می‌زنند و با نگه‌داشتن رطوبت در خود می‌توانند باعث ایجاد عفونت شوند. توجه کنید که کمر لباس‌زیر نباید روی تن کودک جا بیندازد و کودک بتواند آن را به‌راحتی از تن خود خارج کند. لباس‌زیر کودک باید روشن باشد تا در صورت وجود عفونت یا هر مشکل دیگری بتوانید آن را به‌سرعت تشخیص دهید.

سخن پایانی

خرید لباس بچه گانه برای همه پدر و مادرها کاری لذت‌بخش و درعین‌حال دشوار است. این لباس‌ها در عین تنوع فراوان دارای قیمت‌های نسبتا بالایی هستند؛ بنابراین مهم است که آن‌ها را از فروشگاهی تهیه کنید که از کیفیت کالاهای آن مطمئن بوده و بدانید که قیمت‌هایی بسیار مناسب‌تر از دیگر فروشگاه‌ها دارد. در این مطلب تلاش کردیم که راهنمای خرید لباس بچه را به‌صورت کامل در اختیار شما بگذاریم. با در نظر داشتن این نکات می‌توانید لباسی مناسب برای کودک خود بخرید و مطمئن باشید که از پوشیدن آن خوشحال و راضی خواهد بود.

منبع

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)