نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

بازی و انواع آن

1400/4/23 11:50
794 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

لیست اسباب بازی پسرانه

بازی و انواع آن یکی از مهم ترین ابزارهای رشدی است که کودکان آن را در اختیار دارند. به واسطه بازی، کودکان تعارضات روانی خود را نشان می دهند، مهارت های جدید را آزمایش می کنند، مکانیسم های چیره شدن را تمرین می کنند، اطلاعات جدیدی نسبت به اشیا کسب می کنند و نسبت به توانایی هایشان اعتماد و اطمینان به دست می آورند. بازی برای کودکان آن قدر مهم است که محروم شدن یک کودک از بازی می تواند باعث تأخیرهای رشدی خطرناک و مشکلات روان شناختی شود.

بازی اغلب به عنوان کار کودکان در نظر گرفته می شود، بازی برای کودکان فرصتی است برای اکتشاف، و متعاقب آن آموختن و یاد گیری است. هر نوع فعالیتی می تواند بازی باشد و هر بازی می تواند فرصت های چندگانه ای برای یادگیری و تمرین مهارت های جدید ارائه کند.

همان طور که کودک بزرگتر می شود، این مهارت ها روی هم جمع می شوند و شالوده ای برای تکالیفی که در مدرسه انجام می دهد و به عنوان فرد بزرگسال در جامعه برعهده می گیرد، می شود.

به صحبت های این کودک توجه کنید :

"به من نگاه کنید! روزی من مثل زمین خالی از کشت بودم و از هر تجربه ای تهی. رنگ ها را نمیشناختم، شکل ها و اندازه ها را تشخیه نمی دادم. شما بردبارانه به من گوش می کردید و با من حرف می زدید و با من بازی می کردید، من غان و غون می کردم و سعی می کردم آنچه شما انجام میدادید را تقلید کنم. تمام اینها واقعا به من کمک کرد و روزی که من وارد مدرسه شدم چیزهای زیادی می دانسته ام"

وقتی که شما مشغول بازی کردن با کودک به وسیله اسباب بازی پسرانه جدید هستید که به تازگی خریداری نموده اید؛ به پسربچه خودتان احساس مهم بودن و باارزش بودن می هید. از نظر روانشناسان، بازی کردن و خرید اسباب بازی های خاص و مورد انتخاب کودک، به او حس ارزشمندی و رضایت می دهد و تاثیر به سزایی در افزایش اعتماد به نفس دارد.

انواع بازی ها را می توانید مشاهده کنید. این ممکن است تمرین حرکات عضلانی مانند دراز کردن دست برای گرفتن یک جغجغه با توپ، یادگیری درباره وزنها، اندازه ها و اشکال، یا احساس او در هنگام گذاشتن کلید پلاستیکی در دهانش باشد، ممکن است یادگیری چگونگی استفاده از اسباب بازی پسرانه کیدبی تویز در یک بازی سمبولیک باشد مانند گذاشتن عینک روی چشمان خرگوش اسباب بازی پشمالو، شاید کودک با گام برداشتن از روی دسته جارو برقی به تمرین تعادل جسمانی می پردازد و یا اینکه ایجاد رابطه با دوستان در هنگام بازی کردن را می آموزد.

بسیاری از فعالیت های بازی فرصت هایی برای اکتشاف حواس مختلف و رشد مهارت های عضلانی، مهارتهای اجتماعی، تفکر و زیان ارائه می کنند. تمام بازیها مفرح و لذت بخش هستند و به همین خاطر است که تمام کودکان سخت به بازی مشغول هستند و کارشان را جدی می گیرند و هیچ گونه مزاحمت و دخالتی را تحمل نمی کنند؟

قیمت اسباب بازی پسرانه

نقش والدین در بازی های کودکانه

در نقش والدین، شما اولین و بهترین و محبوب ترین همبازی کودکتان هستید. از همان روزهای اولیه زندگی کودک، او بازی با شما را آغاز کرده است. وقتی که صورت تان را به او نزدیک می کنید، به او می خندید و او را می بوسید، یا وقتی که به صدای شما زمانی که کهنه های او را عوض می کنید و برای او آواز می خوانید، گوش می کند. در تمام این اوقات مشغول کار، اکتشاف و یادگیری است.

شما محبوب ترین شخصی هستید که کودکتان می بیند و به صحبت هایش گوش می دهد این بازی شما و بازی های خنده داری که با او انجام می دهید، برای او بسیار لذت بخش است. شاید شما برای بازی کودکتان با خرید اسباب بازی های کیدبی تویز زیاد، نیاز او را تامین کرده باشید، اما همه این اسباب بازی ها با شما قابل مقایسه نیستند! تماشای اعمال و حرکات شما برای او لذت بخش است و او سعی می کند آن اعمال را انجام دهد.

فواید بازی با کودک

او از تمرین مهارت های جدید نمی ترسد، به خاطر اینکه به او اجازه می دهید اشتباه کند و از اشتباهاتش نترسد تا اینکه موفق شود کار را درست انجام دهد. او ممکن است کمی بهانه گیر و بی قرار بشود، اما شما همیشه می دانید که چه وقت به او کمک کنید و فعالیت هایش را تنوع دهید تا دچار خستگی نشود و همچنان شاداب باشد.

شما خواه یک نوزاد داشته باشید خواه یک کودک نوپا، بازی نه تنها شاد کننده و لذت بخش است بلکه برای رشد کودکتان نیز بسیار مهم است. بازی می تواند زمانی برای پیوند عاطفی عمیق کودکان با والدینشان باشد. اکثر والدین می دانند که وقت بازی با کودکشان احساس بهتری در آنها ایجاد می شود.

زیبایی و مزیت این زمان رشد و یادگیری در آن است که انگیزه لذت بخشی برای کودکان خردسال ایجاد می شود. با وجود بازی های مختلفی که در این فصل معرفی می شوند، به خاطر داشته باشید که مهم ترین بازی برای خردسالان بازی با والدین است و والدین بایستی هر روز زمانی را برای این کار در نظر بگیرند.

الكايند (۱۹۹۸) می نویسد : یک کمپانی ساخت و خرید اسباب بازی آنلاین kidbeetoys چندین سال پیش از تعداد زیادی بچه های پنج ساله پرسید که برای هدیه کریسمس چه چیزی را ترجیح می دهند. نتیجه این پیمایش نشان داد که اکثر کودکان دوست داشتند زمان بیشتری با والدینشان باشند؛

خرید اسباب بازی برای کودکان

اسباب بازی یکی از مهمترین نیازهای کودکان است و شرکت ها و برندهای اسباب بازی همیشه سعی در ایجاد اسباب بازی های خلاقانه و مفید دارند. گروه های مختلف اسباب بازی به ما امکان می دهد گزینه های زیادی برای بازی و سرگرمی کودکان داشته باشیم. هر یک از دسته های اسباب بازی ویژگی های خاص خود را دارد. برخی از آنها برای سرگرمی و شوخی و برخی دیگر فکری و آموزشی هستند.

فروشگاه اینترنتی اسباب بازی همواره سعی بر این بودند تا بتوانند مناسب ترین و با استانداردترین موارد را برای کودکان تهیه نمایند. از میان سایت های های خرید اسباب بازی اینترنتی چند مورد مشهورتر و معتبرتر می باشند مانند : دیجی کالا، کیدبی تویز، توی توی، ماتی لوس و هپیلی.

خرید آنلاین اسباب بازی از فروشگاه اینترنتی kidbeetoys به مخاطبان این امکان را می دهد تا از بین انواع اسباب بازی پسرانه و مارک های معتبر اسباب بازی خارجی و ایرانی یکی را انتخاب کنند.

کیدبی تویز طیف وسیعی از اسباب بازی های دخترانه، اسباب بازی های پسرانه و اسباب بازی های کودک و همچنین انواع بازی های فکری و پرورش ذهن و خلاقیت را فراهم می کند.

اسباب بازی های فکری شامل انواع لگو اصل و بسیاری از پازل ها می باشند. خرید لگو گامی موثر در افزایش قدرت فکر و افزایش خلاقیت کودکان می باشد.

انواع اسباب بازی ها شامل موارد زیر است : اسباب بازی های فکری و آموزشی، انواع عروسک های مدل و صیقل داده شده، اسلحه های اسباب بازی، ماشین های اسباب بازی و ماشین های کنترل، و شخصیت های کارتونی، معماها و ساخت و ساز، انواع اسباب بازی ها هواپیماها، قطارها، کشتی ها، روبات ها و ابزارها، اسباب بازی های نقش آفرین، آلات موسیقی مانند پیانو و گیتار موسیقی، هلی کوپتر اسباب بازی، ماشین و موتور و مدل های خانه. خرید لگو اصل و کلاسیک کاملا مطابق نیاز کودک و بسیار ایمن و استاندارد قابل تهیه و سفارش می باشد.

سایت خرید لگو

انواع بازی

باب هبوز (۱۹۹۶) پانزده نوع بازی را دسته بندی نموده است که ما در این مقاله به معرفی تعدادی از آن ها می پردازیم.

بازی سمبولیک :

این بازی کنترل، اکتشاف تدریجی و افزایش درک و فهم را کودکان به همراه دارد، بدون خطر است و خارج از حد درک و فهم کودکان نیست. برای مثال، استفاده از تکه چوب به عنوان نماد یک شخص، یا یک تکه ریسمان به عنوان نماد حلقه ازدواج.

بازی خشن، پرانرژی و پرجنب و جوش :

نوعی بازی که با زدن، قلقلک دادن انعطاف پذیری جسمانی و دنبال کردن همدیگر همراه است و برای کودکان شادی و نشاط زیادی دارد. برای مثال، جنگ های بازی گونه، کشتی گرفتن، درگیر و گلاویز شدن و دست و پنجه نرم کردن، تعقیب کردن همدیگر به قصد زدن همدیگر بدون اینکه آسیب جدی به همدیگر وارد کنند. این گونه تعقیب و گریزها معمولا با شادی و شعف، خندیدن و لذت بردن همراه است.

بازی نمایشی - اجتماعی :

نمایش رفتارهای شخصی، اجتماعی و خانوادگی و اجرای تجربیات نهفته یک رفتار بین فردی. برای مثال رفتن به فروشگاه، غذا درست کردن، سر و صدا و جنگ و دعوا به پا کردن و بچه داری کردن.

بازی اجتماعی :

نوعی بازی که براساس قواعد و معیارهای تعهد و تعامل اجتماعی شکل می گیرد و می تواند الهام گرفته شده، اکتشافی و یا اصلاحی (برای بهتر کردن) باشد برای مثال، هرموقعیت تعاملی و اجتماعی که در بر گیرنده انتظاری از کودکان است که بایستی از آن اصول و قواعد اطاعت کنند، از قبیل بازی ها، مهمانداری کردن، گفتگو مکالمه، ساختن چیزها با همدیگر، عیادت از بیمار در بیمارستان.

بازی خلاقانه :

نوعی بازی که به کودکان اجازه خلق پاسخ های جدید و تغییر شکل دادن، ساختن و تبدیل کردن می دهد و با حدودی از شگفتی و غافلگیری همراه است. برای مثال ساختن موسیقی، و ابداع و نوآوری با استفاده از چندین وسیله و ابزار.

بازی اکتشافی :

این بازی برای به دست آوردن اطلاعات واقعی و از طریق به طرف با بردن، دستکاری کردن، پرتاب کردن، کوبیدن و خراب کردن اسباب بازی پسرانه گران، انجام می شود.

بازی خیالی :

نوعی بازی که جهان را به شیوه مورد نظر کودک سازمان می دهد، یعنی ای که احتمال وقوع آن در عالم واقعیت وجود ندارد. برای مثال، کودک در بازی نشان می دهد که سوار بر اسب بر فراز آسمان پرواز می کند، یا اینکه صاحب یک ماشین گران قیمت و شیک است.

بازی تخیلی :

این بازی از اصول و قواعدی که بر دنیای مادی حاکم است، پیروی نمی کند. برای مثال کودک تصور می کند یا وانمود می کند درخت است، یا ماهی است، یا سگی را که در کنارش نیست نوازش می کند.

پسندها (2)

نظرات (0)