نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 18 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

لزوم استفاده از وکیل برای گرفتن مهریه در شهر اراک

1400/4/17 14:47
301 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

شاید برای شما این سوال پیش آید که وکیل مهریه در شهر اراک به چه نحوی می تواند به زن در دریافت مهریه کمک کند؟ همانطور که می دانید مهریه یکی از عمده ترین حق و حقوق مالی یک زن و در حقیقت ضامن و اعتبار مالی او به حساب می آید. به همین جهت این مورد کاملا به وسیله شرع، قانون و عرف تایید شده و پشتیبانی می شود. همچنین زن برای رسیدن به آن از جانبداری های ویژه حاکمیت بهره مند است.  بدین علت است که در بخش های متنوعی از قوانین، در خصوص مهریه تعیین تکلیف شده است. به وسیله همین ضوابط است که وکیل مهریه در اراک توانسته به همشهری های خود یاری رسانده تا به حق و حقوق قانونی خود دست پیدا کنند.

لزوم استفاده از وکیل در دعاوی مربوط به مهریه در شهر اراک

مهریه چیست؟

وکیل مهریه در اراک

مهریه من جمله حق و حقوق مالی است که به جهت عقد ازدواج به زوجه تعلق می گیرد. براساس ماده ۱۰۸۲ قانون مدنی بلافاصله بعد از عقد زوجه صاحب مهر می شود. بعد از آن او می تواند هر گونه تصاحبی که بخواهد در مهریه بنماید. من جمله اقسام مهریه مرسوم، می توان عندالمطالبه و عندالاستطاعه را نام برد. اگر عندالمطالبه باشد زوجه می تواند هر زمان که بخواهد مهریه خود را از زوج تقاضا کند و این تقاضا هیچ گونه ارتباطی به دارا یا ندار بودن مرد ندارد. ولی اگر عندالاستطاعه باشد اخذ مهریه منوط به دارا بودن مرد است.

ویژگی های عمده وکیل مهریه در اراک

مانند کلیه بخش های دیگر حیطه حقوق، تقاضای مهریه هم در شهر اراک دارای نکات عمده ای است که فقط وکیل خوب در اراک به شیوه مستمر در این نوع پرونده ها اعلام وکالت می نماید و این کار را فوری و به صورت صحیحی به انجام می رساند. ویژگی های وکیل مهریه عبارتند از :

  • آگاهی و تسلط به کلیه مواد قانونی در خصوص مهریه، مخصوصا مواد ۱۰۷۸ الی ۱۱۰۱ قانون مدنی، آگاهی از قانون حمایت از خانواده و قانون شیوه اعمال محکومیت های مالی.
  • از ویژگی وکیل مهریه در اراک می توان به پی جویی های خیلی فوری و مستمر او به هدف ضبط هر چه سریعتر اموال مرد، اشاره کرد.
  • دفاع هوشمندانه و ماهرانه در جلسات دادگاه مخصوصا پرونده اعسار مرد، به نوعی که علاوه بر حفظ حق و حقوق زوج، زوجه نیز به شیوه مطلوب و منصفانه به حق و حقوق خود که تقاضای مهریه است برسد.
  • از دیگر ویژگی وکیل مهریه اراک می توان به مهارت کافی به پروسه مزایده و صادر کردن اجرائیه و همچنین شیوه تقاضای مهریه هم به وسیله دادگاه و هم به وسیله ثبت اشاره کرد.

مهریه زوجه عندالمطالبه بر ذمه زوج بوده و سکوت زوجه ی شخص متوفی در زمان تقسیم ترکه (ارث)

و عدم مطالبه مهریه، به معنی اسقاط (از بین بردن) حق او بر مهریه نیست. بنابراین باید :

۱. حقوق زوجه متوفی پرداخت گردد، یا ۲. رضایت کتبی زوجه مبنی بر بخشیدن حقوق مالی ناشی از زوجیت، پیش از تقسیم ماترک اخذ گردد.

معیارهای انتخاب وکیل مهریه در شهر اراک

برای انتخاب وکیل مهریه بایستی به معیار های متنوعی توجه نمایید که عبارتند از:

ابتدا بایستی در مورد وکیل مورد نظر تحقیقاتی را به انجام برسانید تا از قابلیت های علمی، پیشینه، معروفیت، حسن اخلاق، حق الزحمه و دیگر ویژگی های او باخبر شوید تا بتوانید پرونده خود را که اغلب سرنوشت شما را رقم خواهد زد به او بسپارید.

  • به هیچ عنوان به تبلیغاتی که یک وکیل در خصوص کار خود انجام داده بسنده نکنید. تبلیغات اینترنتی، تلویزیونی و دیگر رسانه نمی تواند معیار مطلوبی برای تحقیق درباره او باشد برای این کار بهتر است به مراکز وکلای دادگستری رجوع نمایید و در خصوص تجربه و پیشینه وکیل مورد نظر تحقیقاتی را انجام دهید.
  • سن، زن یا مرد بودن وکیل معیار مطلوبی جهت خوب یا بدن او نمی تواند باشد. اغلب اوقات یک وکیل جوان تازه کار می تواند از یک وکیل مسن و به ظاهر با تجربه کارآمد تر باشد. زن یا مرد بودن وکیل هم به هیچ عنوان حائز اهمیت نیست معیار تعیین یک وکیل خوب، دانش، معروفیت و خوش برخوردی او است.
  • فردی که اسم وکیل یا مشاوره حقوقی را دریافت می کند افزون براین که دست کم مدرک کارشناسی حقوق را دارد مراحل خیلی دشوار کانون وکلای دادگستری را جهت اخذ پروانه طی کرده است.

جمعی از وکلای مجرب دادکوشا پایه یک دادگستری با تخصص و تجربه در زمینه پرونده های مرتبط با خانواده (طلاق، طلاق توافقی، مهریه)، دعاوی ملکی گرد هم آمده اند و آماده ارائه خدمات تخصصی اعم از مشاوره حقوقی و قبول وکالت در دعاوی خانوادگی و دعاوی ملکی هستند.

مزایای وصول مهریه به وسیله وکیل مهریه دادکوشا

وصول مهریه به کمک وکیل مهریه در اراک به چه صورتی است؟

در حال حاضر با ملاحظه بر دشواری علوم متعدد و حرفه ای شدن آنها، به آسانی نمی توان وارد حیطه های متنوع شد و به برآیند مناسبی رسید. یکی از این علوم علم حقوقی است که حاوی ضوابط متنوع بوده و هر فردی نمی تواند درباره پرونده های مرتبط به این رشته بدون هیچ دانش و کمکی به حق و حقوق خود دست یابد. در این صورت نیازمند بکارگیری از وکیل متبحر و کار بلد در حیطه پرونده مورد نظر خواهد بود. همانطور که می دانید یکی از مباحث حقوقی، مهریه می باشد که در ادامه این مطلب مزایای استفاده از وکیل مهریه در اراک را ذکر خواهیم کرد:

  • بکارگیری از وکیل باعث می شود مدت زمان اندکی برای انجام امور صرف شود.
  • با بکارگیری از وکیل دیگر احتیاجی به رجوع حضوری زن به دادگاه و مراحل نظارت آن ندارد.
  • با ملاحظه به اینکه وکیل از شیوه های ضبط اموال مرد به خوبی مطلع است ، در این صورت می تواند همان ابتدا باعث ممانعت از تضعیف حق و حقوق زن شود.
  • از دیگر مزایای استفاده از وکیل مهریه در اراک می توان به این مورد اشاره کرد که در صورتی که مرد حاضر به پرداخت مهریه نشود تقاضای جلب او را بدهد.
  • ممنوع الخروج کردن مرد
  • قبول نکردن دادنامه اعسار مرد

عوامل موثر بر هزینه وکیل مهریه در اراک

تعیین هزینه حق الوکاله پرونده های مهریه تحت تاثیر عواملی چون مشاوره، تنظیم اظهارنامه، دادنامه و لایحه و... می باشد. بنابراین نمی توان هزینه مشخص و معینی را برای انجام این امور در نظر گرفت. بهتر است بدانید اساس کار کلیه پرونده های حقوقی مبنی بر توافق دو طرف است (به عنوان مثال درصدی از مهریه). پس اگر در این نوع پرونده هیچ توافقی صورت نگیرد مطابق تعرفه، هزینه ها را محاسبه می کنند.نکته دیگری که بایستی به آن توجه کنید این است که مهارت و پیشینه وکیل هم در مشخص کردن قیمت موثر است.

برای دریافت وقت مشاوره میتوانید با شماره 09022508697 تماس بگیرید.

پسندها (1)

نظرات (0)