نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

بهترین تنقلات برای کودکان چیست؟

1399/12/25 15:03
1,182 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

تغذیه کودکان یکی از دغدغه والدین است که اهمیت بسیار ویژه ای در سلامت کودک دارد. در این مقاله به یکی از بخش های تغذیه کودک یعنی تنقلات می پردازیم و بهترین تنقلات برای کودکان را معرفی می کنیم.

تنقلات خارجی یامی کالا

تغذیه کودکان یکی از دغدغه‌های خانواده و به ویژه مادران است. به جرات می‌توان گفت لحظه‌ای وجود ندارد که مادری فکرش آسوده از تغذیه فرزندش باشد. این موضوع زمانی بیشتر اهمیت پیدا می‌کند که کودک شما در حال رشد است و هنوز به این آگاهی نرسیده است که خودش تنقلات مناسب را انتخاب کند. به ویژه وقتی کودکان به مدرسه یا مهد‌های کودک می‌روند علاقه بسیاری به استفاده از تنقلات نشان می‌دهند. در ادامه این مقاله، به بررسی انواع تنقلات می‌پردازیم.

انواع تنقلات

کودکان وقتی سن شیرخوارگی را تمام می‌کنند کم کم با انواع غذاها آشنا می‌شوند. اولین تنقلاتی که همه کودکان از آن استفاده می‌کنند، بیسکوئیت است که ارزش غذایی خوبی دارد.

در حوالی دوسالگی است که دیگر تنقلات را به خوبی می‌شناسند، علاقه زیادی به آنها نشان می‌دهند، به طوری که پدر و مادرها هرکجا که می‌روند یکی از انواع تنقلات را برای کودک خود همراه دارند.

به کودکان حق می‌دهیم برخی بیسکوئیت ها، ویفرها، پاستیل و شکلات ها آنقدر خوشمزه هستند و بسته بندی جذابی دارند که وقتی برای خرید به فروشگاه می‌رویم خودمان جذب آنها می‌شویم چه برسد به کودکان!

حتی در برخی از فروشگاه‌های اینترنتی مانند یامی کالا که تنقلات خارجی را با معرفی و عکس جذاب و قیمت مناسب ارائه می دهد، هر بازدیدکننده‌ای را چه کودک و چه بزرگسال به خود جذب میکند.

در میان تنقلات هم تنقلات مفید داریم هم مضر، اما نمی‌توان گفت که تمام تنقلات بد است و همه را حذف کرد. یک پدر مادر آگاه با انتخاب بهترین تنقلات مانند پاپ کورن، برگه زردآلو، کشمش، بیسکوئیت، ویفر، شکلات و پاستیل یک میان وعده باب میل کودکان را در برنامه غذایی دلبند خود قرار می‌دهند.

انواع تنقلات شامل بیسکوئیت، ویفر، پاستیل، چیپس، پفک، پاپ کورن، شکلات، کاکائو و ... است که در ادامه به به جزئیات بیشتری درباره انواع تنقلات و خرید آن ها برای کودکان دلبند شما می‌پردازیم.

پاپ کورن

پاپ کورن که یک میان وعده خوشمزه با ارزش غذایی بالا است در اثر حرارت دادن نوع خاصی از دانه های ذرت درست می‌شود. این میان وعده با نام های پفیلا، پف فیل، شکوفه ذرت، ذرت بو داده و ذرت پفکی در بین مردم شناخته می‌شود. این خوراکی خوشمزه مورد علاقه بسیاری از کودکان و بزرگسالان است به خصوص بزرگسالان در هنگام تماشای فیلم و سریال بسیار از آن استقبال می کنند. در دورهمی‌های دوستانه و گردش‌ها یک خوراکی سرگرم کننده است.

در حال حاضر این خوراکی خوشمزه با طعم های مختلف سرکه ای، فلفلی، چکاپ و ... در بازار موجود است که هر کدام برای یک رده سنی خاص مفید است. مثلا طعم فلفلی آن ممکن است برای کودکان علاوه بر ایجاد حساسیت و ناراحتی، حس بد به این خوراکی ایجاد کند.

بیسکوئیت خارجی مناسب کودکان

بیسکوئیت

کلمه بیسکوئیت ریشه فرانسوی دارد و به معنی دوبار پخته شدن است. Bis به معنای دو دفعه و Cuit به معنای پخته شدن است. تاریخچه آن به چهار قرن پیش باز می‌گردد و کم کم با همین لغت یا لغات هم معنی در بقیه زبان‌ها آورده شده است.

در حدود قرن 14 ملوانان و دریانوردان برای سفرهای طولانی نیاز به خوراکی هایی داشتند که مدت ماندگاری بالایی داشته باشند. ذوق و هنر یک قناد منجر به تولید بیسکوئیت شد، که هنوز هم روش پخت آن با کمی تغییرات استفاده می‌شود. روش تهیه این قناد به این صورت بود که پس از ترکیب آرد، روغن قنادی، شیر و آب یک خمیر ساده درست می‌کرد. پس از پهن کردن، خمیر آن را به قطعات کوچک برش زده و درون فر قرار می‌داد و پس از پخته شدن آنها را خارج میکرد، پس از چند دقیقه دوباره در فر قرار می‌داد، همین دوبار پخته شدن باعث می‌شد که ماندگاری بیسکوئیت ها افزایش پیدا کند.

مصرف میان وعده را همه دوست دارند، چه بهتر که این میان وعده یکی از انواع تنقلات مفید مانند بیسکوئیت باشد. امروزه بیسکوئیت ها در بسته بندی ها با طعم ‌ها و مدل‌های مختلف دل هر کسی را می‌برند. بسیاری از مردم وقتی اداره یا محل کار از آن به عنوان یک میان وعده که خستگی آنها را از بین می‌برد، همراه با چای آن را استفاده می‌کنند. در مهمانی‌ها و مراسمات خاص و برای کودکان یکی از انواع تنقلات پرطرفدار است. بیسکوییت جاکوبسنز کره ای کادویی، بیسکوئیت تیولی، بیسکویت نوتلا بی ردی، کوکی کره ای جاکوبسنز طرح دانمارک قدیم جعبه برخی از برندهای پر طرفدار هستند که  شما می توانید به راحتی آنها را در فروشگاه محصولات خارجی یامی کالا پیدا کنید و به صورت اینترنتی خرید کنید.

ویفر

ویفرها نیز جز دسته بیسکوئیت ها هستند، با انواع طعم‌ها در بازار موجود هستند و به دلیل ترد بودنشان بسیار مورد توجه کودکان و بزرگسالان هستند. ویفر تیفانی کرانچ کرمدار فندقی، ویفر وانیلی تیفانی، ویفر تیفانی کرانچ کرمدار پرتقالی، ویفر تیفانی کرانچ کرمدار توت فرنگی و ویفر تیفانی کرانچ کرمدار شکلاتی از ویفرهای محبوب و خارجی در بازار هستند که هر کدام با توجه به ارزش غذایی ای که دارند یک میان وعده مناسب برای کودکان به حساب می آیند. این ویفرها را نیز مانند بیسکوئیت ها می توانید از فروشگاه اینترنتی تنقلات خارجی یامی کالا خریداری کنید.

پاستیل های خارجی یامی کالا

پاستیل

پاستیل از ژلاتین، شکر و مواد افزودنی درست شده است و یک خوراکی پرطرفدار در میان کودکان و بزرگسالان است. این خوراکی خوشمزه در طرح‌ها، رنگ‌ها و اندازه‌های گوناگون در بازار وجود دارد. تاریخچه ساخت پاستیل مربوط به کنجکاوی یک کارگر ساده شیرینی پزی است که توانست شکلاتی درست کند، که در عین نرم بودن، کمی سفت است و کش می‌آید.

پاستیل‌ها به صورت فله و بسته بندی در بازار وجود دارند اما توصیه ما به شما این است که به دلیل رعایت موارد بهداشتی در نوع بسته بندی، حتما حتما پاستیل را به صورت بسته بندی و از مراکز خرید معتبر و یا فروشگاه‌های اینترنتی معتبر مانند یامی کالا تهیه کنید.

پاستیل بستنی ببتو، پاستیل ببتو BEBETO مدل هات داگ، پاستیل ببتو BEBETO مدل پیتزا، پاستیل 200 گرمی هاریبو مدل سطلی هپی، پاستیل رشته ای ترش هاریبو با طعم توت، پاستیل ببتو BEBETO مدل نوشابه ای، پاستیل هاریبو مدل jelly beans برخی از مدل های پرطرفدار پاستیل های خارجی در بازار هستند. 

چیس پرینگلز

چیپس و پفک

چیپس و پفک یکی از تنقلات بسیار محبوب در میان کودکان و حتی بزرگسالان است که به گفته کارشناسان تغذیه یک خوراکی کاملا مضر برای کودکان است چرا که هضم پفک برای کودکان به سختی انجام می شود و بعضا باعث دل درد در آن ها می شود. از طرفی چیپس هم با توجه به میزان روغن استفاده شده برای سرخ کردن آن یک خوراکی مضر برای کودکان است ولی چیپس خارجی پرینگلز با توجه به طرز تهیه آن که در وبلاگ سایت یامی کالا به آن پرداخته شده است، از روغن کمتری برخوردار است و همچنین با توجه به بسته بندی جذاب و طعم های متفاوت پنیری، باربیکو، فلفلی و ... یک انتخاب مناسب برای سبد تنقلات کودکان می تواند باشد. 

شکلات ام اند امز

شکلات

شکلات یکی از محبوب ترین شیرینی های جهان است و اگر درست انتخاب شود و به اندازه مصرف شود، برای بدن فایده هم دارد. این خوراکی خوشمزه علاوه بر کودکان در بزرگسالان نیز پرطرفدار است. در مهمانی‌ها، مراسمات، ادارات و ... به عنوان یک خوراکی خوشمزه مصرف می‌شود. شکلات‌ها در انواع مختلف کاکائوئی، مغزدار، شیری و تلخ در بازار وجود دارند. شکلات‌های تلخ برای افرادی که دیابت دارند گزینه مناسبی است. منبع اصلی شکلات درخت کاکائو است. درخت کاکائو در مناطق گرمسیری آمازون است. کره کاکائو و پودر کاکائو اساس ساخت شکلات هستند در شکلات ‌های خارجی از کره کاکائو استفاده می‌شود، اما در برخی برندهای ایرانی به دلیل گران بودن کره کاکائو از کره گیاهی یا پالم استفاده می‌شود، لذا در خرید خود به این مسئله دقت داشته باشید.

استفاده از شکلات خارجی هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان توصیه می‌شود. شکلات محبوب نوتلا، ام اند امز، هوبی، نستله، اسنیکرز، تابلرون، کیت کت، مارس و الیت با طرح قلبی و ایموجی و کیندر با طرح تخم مرغ شانسی از برندهای محبوب شکلات برای کودکان است که هر کدام برای بزرگسالان هم یادآور خاطرات شیرین کودکی است.

ما به شما پیشنهاد میکنیم به سلامتی کودکان دلبند خود اهمیت دهید و خوراکی ها و تنقلات را در حد مناسب سن آنها برایشان خریداری کنید و قبل از خرید حتما جدول ارزش غذایی آن را چک کنید و در صورت خرید تنقلات خارجی حتما به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید و یا از فروشگاه اینترنتی معتبر یامی کالا که ارائه دهنده انواع محصولات خارجی با ضمانت اصالت و سلامت کالا و نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت است، خریداری کنید.

پسندها (4)

نظرات (2)


25 اسفند 99 15:06
عالی💖
✿‿✿𝑀𝑜𝑏𝑖𝑛𝑎✿‿✿✿‿✿𝑀𝑜𝑏𝑖𝑛𝑎✿‿✿
25 اسفند 99 17:47
👍👍👍