نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 29 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

آشنایی با انواع میز کانتر / 9 کاربرد میز کانتر

1399/12/20 10:58
1,489 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

اولین تصویری که در ادارات و شرکت‌ها با آن مواجه می‌شویم، میز کانتر است. در واقع میز کانتر همان میزهای پذیرش و گیشه و پیشخوان هستند که در اداره‌ها، بانک‌ها، مطب‌ها، فروشگا‌ها، هتل‌ها، بیمارستان‌ها، صرافی، شرکت‌ها و محیط‌های کاری دولتی و شرکتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از کانترها معمولا برای پذیرش مشتریان و ارباب رجوع‌ها و خدمات به آنها استفاده می‌شود.

میز کانتر

میزهای پیشخوان و کانتر با مرزبندی و دسته‌بندی که در فضاهای کاری، اداری و تجاری ایجاد کرده‌اند؛ سهولت پیدا کردن مسیر مشخص را به مشتریان عرضه می‌دارند.

پیشخوان‌ها جدای از کارایی منحصر به فردی که به محیط کار می‌دهند، جلوه‌ای زیبا و شیک به دفتر کار و شرکت شما خواهند داد.

از آنجایی که میزهای کانتر انواع و اقسام زیادی دارند، در ادامه مقاله شما را با کاربرد و ویژگی‌های نوع‌های متفاوت میز کانتر آشنا خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

میزهای کانتر و کاربرد آنها در فضای کسب و کار

همه محیط‌های اداری و شرکت‌هایی که مستقیما با مشتری‌ها و ارباب رجوع در ارتباط هستند نیاز به میز کانتر دارند دارای قسمتی تحت عنوان پذیرش می‌باشند. در پذیرش فضای کاری ادارات و شرکت‌ها، میزهایی با ابعاد کوچک و بزرگ برای خدمات به مشتریان قرار داده می‌شود.

معمولا از میز کانتر برای خدمات به مشتریان، میز کانتر سمپلینگ یا تبلیغات، میز کانتر فروشگاه، میز کانتر منشی، میز کانتر سمینار و غیره استفاده می‌شود.

میز کانتر یا پیشخوان از سازه‌ای سبک و قابل حمل ساخته می‌شود که معمولا دارای قفسه برای نگهداری و قرار دادن بروشورها و محصولات مربوط به شرکت است. کاربرد و ظرفیت قرار گرفتن پشت میز کانتر بسته به جایی که مورد استفاده قرار می‌گیرد متفاوت است. در بعضی جاها ممکن است ظرفیت میز کانتر یک، دو و یا چند نفر باشد.

میز کانتر

اما به طور کلی میزهای پیشخوان برای تعامل و ارتباط بین ارباب رجوع و منشی و یا کارمندان شرکت و جایی که مورد استفاده قرار گرفته شده است به کار برده می‌شوند.

قیمت میز کانتر با توجه به ابعاد و متریالی که در آن به کار برده شده است، متفاوت است. ولی به کلی قیمت میز کانتر نسبت به کاربرد آن و مقاومتی که دارد، مناسب است.

دکوراسیون میز پیشخوان یا میز کانتر

اولین مکانی که مشتری حین ورود به شرکت و محیط کار شما با آن مواجه می‌شود، قسمت پذیرش و میز منشی خواهد بود. در نتیجه در مکان‌های عمومی طراحی و دیزاین کانتر و قسمت پذیرش از اهمیت بالایی برخوردار است.

از منظر روانشناسی نیز هر مکانی که از زیبایی و منظمی و یکپارچه بودن برخوردار باشد، در قانع کردن و اعتماد مشتری نقش بسزایی ایفا خواهد کرد.

دکوراسیون و طراحی میز کانتر منشی جدای از زیبایی و دلنشینی فضای کار برای کارمندان و مشتری‌ها، وجهه‌ای رسمی و مورد اعتماد به محیط کسب و کار شما می‌بخشد.

طراحی میز کانتر به غیر از زیبایی و پرستیژی که به محیط کاری می‌دهد باید دیزاین آن به گونه‌ای باشد که برای راحتی حال کارمندان نیز مناسب باشد. زیرا کارمندان معمولا ساعات زیادی از کانترها استفاده می‌کنند و به همین سبب باید سهولت حال آنان را فراهم کند.

بدین شکل با انتخاب میز کانتر مناسب به غیر از لوکس و شیک کردن دکوراسیون فضای کاری اداری، راحتی حال کارمندان در نظر گرفته می‌شود و بازدهی آنان نیز افزایش پیدا می‌کند.

قسمت پذیرش محیط کسب و کار، نماینده و نشانگر شرکت و محیط کار است. در نتیجه هر چقدر برای زیبا و شیک نمایان ساختن کانتر منشی و پذیرش خودتان تلاش کنید، به همان اندازه فضای کاری خودتان را با پرستیژ به مشتریان معرفی می‌کنید.

میز کانتر وکیوم فرمینگ

انواع میز کانتر کدامند

کسب و کارها با هم متفاوت هستند در نتیجه مبلمان، دکوراسیون و میزهای مورد استفاده در آنها نیز با همدیگر تفاوت دارند. برای میزهای کانتر نیز به همین شکل است، بسته به محیط و نوع کسب و کار و بیزنسی که دارند، طراحی و ابعاد میز پذیرش و پیش‌خوان متفاوت خواهد بود.

در طراحی میز کانتر اداری بیشتر از طرح‌های کلاسیک یا لوکس و مدرن استفاده می‌کنند. برای محیط‌های تجاری و شرکت‌ها با بهره گرفتن از برند آن طراحی کانتر صورت می‌گیرد.

به طور کلی در طراحی و اجرای میزهای کانتر اداری و تجاری بسته به نوع فضا و دکوراسیون مجموعه و کاربردی که دارند، میز پذیرش طراحی و ساخته می‌شود. در ادامه چند نوع میز کانتر  که بسیار متداول و رایج هستند را معرفی می‌کنیم.

  • کانتر تجاری
  • کانتر نمایشگاهی
  • کانتر تبلیغات
  • کانتر اداری
  • کانتر بیمارستانی
  • کانتر سمپلینگ تبلیغاتی
  • میز کانتر صرافی
  • کانتر بانک
  • کانتر سالنی
  • کانتر اداری vip
  • میز پذیرش لوکس
  • میز کانتر و پیشخوان خاص

جنس میز کانتر از چیست

میزهای کانتر غالبا به درخواست مشتریان طراحی و ساخته می‌شوند. متریال میزهای کانتر بیشتر از جنس ام دی اف با روکش pvc ساخته می‌شوند، در این طراحی‌ها لوگو و اسم شرکت با کیفیت عالی بر روی سطوح کانتر حک می‌شود. جنس ام دی اف از مقاومت بالایی برخوردار است و در برابر فشار مقاوم است. در نتیجه برای استفاده طولانی مدت مناسب می‌باشد.

از متریال‌های دیگری همچون چوب، فلز، شیشه و ... نیز برای ساخت میز کانتر استفاده می‌شود.

تفاوت میز منشی با میز کانتر منشی

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم مهمترین مکان هر شرکت و محیط کاری اداری و تجاری، قسمت پذیرش و میز منشی می‌باشد. پرستیژ محیط کار با دکوراسیون و کانتر منشی که برای تعامل با مشتریان تعبیه شده است به خوبی مشهود است.

میز کانتر تالار

حال برای اینکه مشخص شود میز کانتر منشی با میز منشی چه تفاوتی دارد در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

از مهمترین تفاوت‌هایی که میز منشی و کانتر منشی با هم دارند ارتفاع آنها می‌باشد. کانترها معمولا از 90 تا 150 سانتی‌متر ارتفاع دارند، در حالی که  ارتفاع میز منشی بین 70 تا 100 سانتیمتر  است.

علاوه بر ارتفاعی که عنوان کردیم، میز منشی و کانتر از نظر طول و عرض نیز باهم متفاوتند.

معمولا میز منشی همراه با صندلی فروخته می‌شود و متعلق به شخص منشی است. ولی کانتر صندلی ندارد و ابعاد و طراحی آن بسته به محیط‌های کاری متفاوت خواهد بود.

به طور کلی میز کانتر به عنوان حائل میان دو فضا و برای ایجاد مرزبندی بین حریم منشی با مشتریان کاربرد دارد، در حالی که میز منشی فقط به عنوان یک میز در قسمتی از یک سالن قرار داده می‌شود.

کانتر بانکی چیست

اولین تصویری که همه ما در حین ورود به بانک‌ها و پست بانک‌ها با آن مواجه می‌شویم کانتر و پیشخوان بانکی است.

همین چند روز پیش خودم به شخصه به پست بانکی مراجعه کردم که دکوراسیون و پیشخوان کارمندان را به طور کلی تعویض کرده بود. در دکوراسیون جدید پست بانک از کانتری به شکل L (ال انگلیسی) که به صورت یکپارچه تمامی فضای مجموعه را پر کرده بود، طراحی شده بود.

در پشت کانتر پست بانک که مسطتیلی شکل و با ارتفاع نسبتا بلند طراحی و اجرا شده بود چندین کارمند حضور داشتند که جدای از راحتی محیط کار آنها، نما و جلوه‌ای بسیار شیک و دلنشین به آنجا داده بود.

بیشتر میز کانترهای بانکی به صورت کشیده و مستطیل و گاهی هلالی طراحی می‌شوند. در گذشته اکثر کانترهای بانکی با ارتفاع 120 سانتی‌متری ساخته می‌شدند، ولی در زمان حال ارتفاع 75 سانتی‌متری را برای کانترهای بانکی در نظر می‌گیرند.

میز کانتر تشریفات تالار

بعضی از بانک‌ها برای تسریع بخشیدن به روند خدمات به مشتریان، میز کانتر را با ارتفاع بلند طراحی می‌کنند، تا مشتریان با حالت ایستاده خدمات دریافت کنند. در برخی دیگر نیز طراحی کانتر بانکی با ارتفاع کمتری ساخته می‌شود تا حالت مشتری و کارمند به صورت چشم در چشم می‌باشد. در این گونه طراحی حس نزدیکی به مشتریان القا می‌شود و خدمات به صورت نشسته به مشتری ارائه می‌گردد.

همچنین میز کانتر بانک علاوه بر ویژگی‌هایی که ذکر کردیم؛ باید برای قرار دادن مانیتور رایانه و کابل و سیم‌ها و وسایل بانکی جاهای مناسب داشته باشد و دسترسی مشتریان به آن سخت باشد تا اطلاعات و مدارک موجود در منظر عموم قرار نگیرد.

میز کانتر نمایشگاهی

طراحی کانترهای نمایشگاهی به گونه‌ای است که برای استفاده موقت کاربرد داشته باشد و حمل و نصب آن نیز آسان باشد. علاوه بر قابلیت جابجایی این کانترها، باید دارای قفسه و جای مناسب جهت قرار دادن محصولات و بروشورها باشد.

همچنین کانترهای نمایشگاهی باید از نظر ارتفاع به شکلی طراحی شده باشند که مشتریان و کارمندان در حالت ایستاده با هم در تعامل باشند. برای محیط‌هایی مانند غرفه‌ها در نمایشگاه‌ها، کانتر با ارتفاع کم توصیه نمی‌شود.

برخی از میز کانترهای نمایشگاهی از قابلیت نصب و جمع شدن سریع و آسان برخوردار هستند. در نتیجه صاحبان مشاغل می‌توانند به دفعات مکرر از میز پاپ آپ کانتر استفاده کنند زیرا قابلیت دیگری که دارد حمل و نقل آسان آن است.

میز کانتر تجاری

مراجعین شرکت‌های تجاری معمولا از همکاران تجاری و مشتریان خاص هستند. از آنجایی که شمار مراجعه کنندگان به مراکز تجاری زیاد است، در ورودی شرکت  تجاری میز کانتر پذیرش برای راهنمایی و تعیین وقت و یادآوری وقت به ارباب رجوع‌ها قرار داده می‌شود.

اصول ساخت میز کانتر نمایشگاهی و کانتر های تاشو

میز کانتر نمایشگاهی و کانتر های تاشو اصولاً در محیط های استفاده می شوند که دارای رفت و آمد بوده و نیاز است که از ایستایی مناسبی برخوردار باشند از این رو نیاز است که در عین سبکی و وزن کم و همچنین راحتی نسب برای میزهای کانتر، این میزها از استحکام و ایستایی مناسبی نیز برخوردار باشند به همین جهت این گونه میزها را معمولاً از آلومینیوم پلاستیک پی وی سی ام دی اف و یا ترکیبی از این موارد می سازند.

تاج دار بودن یا نبودن میز کانتر بستگی به موارد مصرف مشتری دارد میز کانتر تاجدار بیشتر جهت سمپلینگ محصول در فروشگاه ها استفاده می شود و میز کانتر سوئیسی یا بدون تاج برای استفاده نمایشگاهی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از کانتر اختصاصی و سازه های اختصاصی در تالار و تشریفات

سازه های نمایشگاهی در بسیاری از امور استفاده قرار می گیرند و بسیاری از کسب و کارها و بیزینس ها از سازه های نمایشگاهی به هر نحوی استفاده می کنند. یکی از مواردی که ممکن است برخی تجهیزات و سازه ها مورد استفاده قرار می گیرد در امور تشریفات و تالار است که برای امور مختلف مثل تابلو سازی، سازهای اختصاصی و خاص برای ورود ی تالار و جایگاه عروس داماد و ... بسیار کاربرد دارند. 

از کانترهای اختصاصی و شیک نیز در ورودی و ولکام مهمان ها در تالار و تشریفات عروسی استفاده می شود که این کانترها نوع ساخت و شکل کلی آنها متفاوت است و بر اساس نیاز و جایگاه مجموعه طراحی و ساخته می شود.

تاج در کانترها معمولاً برای طرح لوگو یا شعار شرکت در نظر گرفته می شود.

البته به علت گرانی متریال بعضی از تولید کنندگان میزهای کانتر اقدام به ساخت میزهای کانتر با پروفیل های فلزی یا آهنی رنگ شده به جای آلومینیوم وکیوم فرمینگ نمودند که باعث افزایش وزن و سختی نصب میز های کانتر می گردد.

تجهیز غرفه های نمایشگاهی و تجهیزات اختصاصی با اسپیس فریم

تیم پیام سازه با سابقه درخواشن و زیاد در امور تولید سازه های مختلف نمایشگاهی می تواند در کلیه امور مربوط به ساخت و ایجاد غرفه، اتاق و سوله های اختصاصی به شما در امر برگزاری ایونت ها همایش ها، خدمات مجالس و دیگر امور همکاری و همیاری نماید. یکی از تجهیزات ساخت غرفه و ساخت غرفه اسپیس فریم است که به شکل های مختلف طراحی و ساخته می شود. اسپیس فرمی در واقع یک سازه سبک است که بر اساس نیاز به شکل های مختلف می توان آن را تغییر داد و برای مجل مورد نظر شما طراحی و دیزاین کرد. قیمت اسپیس فریم بر اساس متر طول محاسبه می شود البته در صورتی که سازه منحنی باشد و نیاز باشد که شکل های خاصی داشته باشد قیمت آن متفاوت است.

در واقع اسپیس فریم جایگزین همان داربست است با محسنات بسیار بشتر از جمله : سبکی، زیبایی هزینه های کمتر. قیمت اسپس فرمی بر اساس متر طول محاسبه می شود.

اگر محصولی را در فروشگاه ارائه می دهید یا در نمایشگاهی قصد ارائه بروشور و کاتالوگ و توضیحات به مراجعه کنندگان را دارید یا حتی در مسیرهای پر رفت و آمد مثل مترو مشغول اطلاع‌رسانی یا فروش محصولات سایز کوچک هستید احتمالاً به میزکانتر نیاز دارید در این خصوص می توانید با کارشناسان پیام سازه تماس بگیرید.

پیام سازه https://www.payamsaze.com

تلفن: 6- 88475595(021)

پسندها (1)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)