نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 2 ماه و 30 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

یک انتخاب مهم برای سیسمونی

1399/7/21 11:09
666 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

شاید برای خیلی از مادرهایی که منتظر به دنیا اومدن فرزندشون هستن، مهمترین آیتم های خرید سیسمونی، سرویس خواب نوزاد، لباس ها، ست شیشه شیر و وسایل بهداشتی و ... باشه و البته که برخی از این ها از ضروریات خرید پیش از به دنیا اومدن بچه به حساب می یان. ولی یه نکاتی هم باید در ذهنمون موقع انتخاب وسایل باشه که ممکنه مستقیما به نیازهای اولیه نوزاد و مادر مرتبط نباشه ولی بودن اون ها می تونه یه محیط خیلی آرامش بخش و سلامت رو هم برای مادر و پدر و هم برای نوزاد فراهم کنه.

تا به حال به این فکر کردید که در یک سال اول زندگی نوزاد که باید زمان شیردهی و خواب بسیار منظمی داشته باشه، این دو کار چطور و در کجا انجام بشه بهتره؟ آیا روی مبل نشیمن یا در اتاق خواب والدین و یا در اتاق خود نوزاد؟ آیا راهی هست که در هنگام شیر دادن به نوزاد، مادر، هم کمی استراحت کنه و هم کمی ورزش!؟ آیا ممکنه که در فواصل کوتاه خواب نوزاد در شب، مادر همون نزدیکی ها بتونه به راحتی کمی استراحت کنه تا نوبت بعدی شیردهی برسه؟ ...

بله همه این ها ممکنه و بهترین فضا هم در اتاق نوزاد هست. ولی حالا چطور؟

صندلی راک؛ یک انتخاب مهم برای اتاق نوزاد

بله شاید تعجب کنید ولی در واقع صندلی راک می تونه یکی از مهمترین انتخاب ها برای اتاق نوزاد باشه چون نقش بسیار مهمی در سلامت و آرامش مادر و پدر و نوزاد داره. اگر بخواهیم به چند مورد خلاصه اشاره کنیم:

  • استراحت مادر و پدر موقع نگهداری از نوزاد
  • کمک به خوابیدن سریعتر و راحتتر نوزاد
  • کمک به شیر خوردن نوزاد
  • ورزشی آرام و مستمر برای والدین
  • کاهش دردهای بعد از زایمان در مادر

پس از به دنیا آمدن نوزاد زندگی پدر و مادر دچار تغییرات زیادی میشه، در چند سال اول استراحت شون کوتاه تر میشه و مدت زمان زیادی رو صرف نگهداری و امور مختلف نوزاد می کنند، برای همین اگر راهی باشه که به نوعی از همین زمان های کوتاه استراحت بیشترین استفاده رو بشه کرد، عالیه.

یک صندلی راک تمام پارچه نرم و راحت با زیر پایی و با اون حرکت ننویی، می تونه در یه زمان کوتاه کلی از خستگی آدم رو برطرف کنه.

حالا اگر در همون زمان بچه هم بغل شما باشه انگار که در یک ننو قرار داره و خیلی نرم و با سرعت پایین تاب می خوره. این تاب خوردن هم در کیفیت شیرخوردن نوزاد و هم در به خواب رفتنش بسیار موثر هست و همه این ها یعنی راحتتر شدن کار پدر و مادر.

حرکت گهواره ای صندلی راک به خاطر بهبود جریان خون در بدن، تاثیر بسیار مثبتی در سلامتی داره و به خاطر حرکت متعادل کل بدن، می تونه در حد یک ورزش سبک به شمار بیاد. تحقیقات زیادی که در مورد تاثیرات صندلی راک روی سلامتی بدن انجام شده، نشون میده که تاثیرات مثبت این حرکت گهواره ای یا تاب خوردن روی سلامتی، از کاهش دردهای مزمن پا و کمر، بهبود واریس، کاهش عوارض آلزایمر و حتی کاهش وزن هم پیش میره.

چه مدلی رو انتخاب کنیم؟

صندلی راک انواع مختلفی داره و بهتره چند نکته رو موقع انتخاب صندلی مناسب برای اتاق نوزاد در ذهن داشته باشیم:

سبک : در مورد سبک و رنگ بهتره مدلی را انتخاب کنیم که با سبک و رنگ سایر وسایل اتاق نوزاد هماهنگی داشته باشه و باید این نکته مهم رو در ذهن داشته باشیم که ممکنه چند سال بعد مثلا وقتی زمان شیطنت های کودک و کنجکاوری هاش شروع شد، تصمیم بگیریم که صندلی رو از اتاق کودک خارج کنیم به اتاق خواب والدین یا حتی اتاق نشیمن منتقل کنیم، پس در صورت امکان می تونیم مدلی از صندلی راک رو انتخاب کنیم که قابلیت هماهنگی با سایر فضاهای خونه رو هم داشته باشه.

طرح : نکته مهم دیگه در خرید صندلی راک اینه که بهتره مدل انتخابی برای اتاق نوزاد تمام پارچه با تشک نرم و البته دسته دار باشه. دقت کنیم که طرحی انتخاب بشه که گوشه های تیز نداشته باشه. بهتره صندلی راک با زیرپایی باشه تا در مدت نشستن روی صندلی پاها به حالت دراز شده باشن تا راحتی بیشتری برای پدر یا مادر تامین بشه.

ابعاد : ابعاد صندلی راک برای اتاق نوزاد رو خیلی کوچک در نظر نگیرید. تصور کنید که پدر و نوزاد روی صندلی نشسته باشن و یک پتو و شاید یه شیشه شیر هم روی پای پدر باشه، پس اگر قرار باشه یک صندلی با عرض کم و یا بدون دسته انتخاب کنیم خیلی فضای راحتی باقی نمی مونه.

در آخر اینکه پیشنهاد می کنیم اگر مصمم شدید تا یک صندلی راک به اتاق نوزاد اضافه کنید، می تونید از برخی اپلیکیشن های خرید آنلاین دکوراسیون داخلی هم استفاده کنید تا بتونید در زمان کوتاه تنوع طرح و قیمت زیادی و ببینید و مقایسه کنید. یکی از برنامه های جدید در این حوزه، اپلیکیشن دکوراسیون داخلی سه کنج هست که هم امکان چیدمان مجازی رو به شما میده و هم می تونید قبل از اقدام به خرید، ایده چیدمان و رنگ بندی بیشتری داشته باشید و در نهایت یه خرید خوب و رضایت بخش داشته باشید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)