نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 27 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

ساخت اسلایم در خانه

1399/6/29 15:11
1,669 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

ساخت اسلایم در خانه

یکی از سرگرمی هایی که در یکی دو سال اخیر به شدت مورد استقبال کودکان (و شاید در برخی مواقع بزرگسالان) قرار گرفته است، بازی با اسلایم است. اسلایم یک ماده ایی خمیری است که برخی آن را با نام خمیر جادویی نیز میشناسند. حالت خمیری اسلایم می تواند هر شکل دلخواهی را به خود بگیرید، از همین رو مربیان و روانشناسانی که در زمینه پرورش خلاقیت کودکان فعالیت می کنند، بازی با خمیر اسلایم را برای آرامش ذهن و تقویت قدرت تخیل و افزایش خلاقیت کودک مفید می دانند. از دیگر مزیت های اسلایم این است که شما میتوانید در خانه و با استفاده از مواد اولیه ایی ساده و دم دستی مثل شامپو آن را تهیه کنید. بازی کردن با خمیر اسلایم خانه را کثیف نمی کند. خمیر بازی اسلایم به راحتی قابل حمل است و کودک می تواند آن را به راحتی به مهد و یا مدرسه و یا هرجایی دیگری ببرد و با آن مشغول بازی شود.

در ادامه ما روش های ساخت اسلایم با شامپو را به شما آموزش می دهیم؛ با ما همراه باشید. 

درست کردن اسلایم با شامپو

روش ساخت اسلایم سریع و آسان با استفاده از شامپو و نشاسته ذرت

مواد لازم :

  • شامپو نصفه پیمانه
  • نشاسته ذرت ۴/۲ پیمانه
  • رنگ خوراکی سه قطره
  • آب ۶ قاشق سوپ‌خوری

طرز تهیه :

شامپو را در ظرفی که قرار است اسلایم را در آن تهیه کنید، بریزید. توصیه می شود که برای ساخت اسلایم از شامپوی غلیظ استفاده کنید، زیرا که این موضوع در نرمی و حالت کشسانی اسلایم تاثیر دارد. و همچنین باید به این نکته توجه داشته باشد که در صورت استفاده از شامپوهای بی رنگ، خمیر اسلایم شما بی رنگ خواهد بود، لذا اگر می خواهید جذابیت بیشتری برای فرزندتان ایجاد کنید می توانید از مقداری رنگ خوراکی استفاده کنید تا خمیر اسلایم به رنگ مورد علاقه تان باشد. حال می توانید کمی اکلیل به شامپو اضافه کنید. اگر نگران پخش شدن اکلیل در فضای خانه هستید باید به شما بگوییم که از آنجایی که اکلیل به خوبی در شامپو حل می شود، دیگر نگرانی در این زمینه جایگاهی ندارد.

حالا وقت اضافه کردن نشاسته ذرت است. و بعد مواد را با هم ترکیب کنید. اما به یاد داشته باشید که هم زدن زیاد این ترکیب اسلایم شما را خراب می کند. و همچنین اگر در حین ترکیب کردن نشاسته ذرت حس کردید که مخلوط به دستتان می چسبد کمی دیگر نشاسته ذرت به آن اضافه کنید.

الان آب بریزید. آب را قاشق به قاشق اضافه کنید. و بعد از اضافه کردن هر قاشق آب مخلوط را هم بزنید تا از شل شدن اسلایم جلوگیری شود.

حالا هر آن چیزی که نیاز داشتیم ترکیب کرده ایم و می بایستی از خوب ترکیب شدن این مواد اطمینان حاصل کنیم. پس نیاز است آن را ورز دهیم. برای این می توانید 5 دقیقه با قاشق و یا کاردک این کار را بکنیم و سپس با دست ورز دادن را ادامه دهیم. 

آخرین مرحله از ساخت اسلایم با شامپو این است که خمیرمان را به مدت 15 دقیقه الی یک ساعت در یخچال نگه داریم. 

خمیر اسلایم شما آماده است و می توانید در اختیار کودک تان قرار دهید تا بتواند هر آنچه را که در ذهنش ساخته است، را در دنیای واقعی نیز بسازد و از آن لذت ببرد.

این روش تنها راه ساخت اسلایم در خانه نیست و روش های دیگری نیز ساخت اسلایم سریع و آسان وجود دارد. در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

ساخت اسلایم در خانه

روش درست کردن اسلایم ساده

مواد لازم :

  • آب
  • رنگ غذا
  • آرد ذرت 2 فنجان

1) آب را کمی گرم کنید.

2) رنگ غذا را به آن اضافه کنید. اگر قصد داریم خمیر اسلایم شما رنگ بیشتری داشته باشد می توانید از میزان بیشتری از رنگ غذا استفاده کنید.

3) آرد ذرت را به مقدار گفته به ترکیب فوق اضافه کنید.

4) مخلوط بدست آمده را ابتدا با قاشق و سپس با دست ورز دهید تا صاف شود.

5) کار شما تمام شده است و شما الان یک خمیر اسلایم در خانه درست کرده اید.

نکته : اگر خمیر شما سفت است، کمی آب اضافه کنید و دوباره ورز دهید.

نکته : اگر خمیر شما شل است کمی دیگر آرد اضافه کنید.

توصیه می شود بعد از درست کردن خمیر کمی به آن استراحت دهید. 

همچنین اگر قصد دارید مطالبی را در زمینه بارداری و سلامت و بهداشت زنان مطالعه کنید می توانید به سایت نی نی نما مراجعه کنید. نی نی نما یک دهه است که به روزترین مطالب را در این زمینه در اختیار مخاطبان قرار داده است.

پسندها (11)

نظرات (7)

سلوا
29 شهریور 99 15:23
تشکر🙏
SujinSujin
29 شهریور 99 15:44
ایا درست میشه من هر باری که از اینترنت دیدم اشتباه در اومد

29 شهریور 99 16:25
مرسی 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

29 شهریور 99 19:50
البته فکر نکنم کیفیتش مثل بیرونیا بشه آخه بیرونیا پودر بوراکس میزنند که سمی هست ولی کیفیت اسلایم رو بالا میبره اما اسلایم های خونگی بخاطر اینکه بوراکس ندارن کیفیت عالی ای ندارن🤔
مامان مهتابمامان مهتاب
31 شهریور 99 12:27
حتما برا گل پسرام درست میکنم 🙂

2 مهر 99 17:25
من درست کردم. عالی بود  
🖤☠️𝑵𝒂𝒔𝒓𝒊𝒏🖤☠️𝑵𝒂𝒔𝒓𝒊𝒏
8 مهر 99 13:53
من عاشق اسلايمم😍❤️ ولي هربار درست كردم نشده😐