نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

چطور یک متخصص پوست خوب انتخاب کنیم؟

1399/4/23 11:11
594 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

چطور یک متخصص پوست خوب انتخاب کنیم؟

چه بخواهید از شر آکنه‌های بزرگسالی خود خلاص شوید و چه راجع به به جدیدترین فناوری‌های ضد پیری کنجکاو باشید، انتخاب یک متخصص پوست و مو گاهی به اندازه خود مشکلات پوستی سخت و دلهره‌آور است. همه متخصصین پوست مثل هم نیستند و پیدا کردن پزشکی که به خوبی با شما همکاری کند تا مشکلات و نگرانی‌های خاصتان را برطرف کنید، نیاز به تحقیق دارد.

فاکتورهای مهم در انتخاب یک متخصص پوست خوب

با پیروی از دستورالعمل‌های زیر می‌توانید متخصص پوست ایده آل خود را پیدا کرده، و بهترین متخصص پوست مناسب خود را از میان دیگران انتخاب کنید.

تجربه

فاکتورهای مهم در انتخاب یک متخصص پوست خوب

به سراغ متخصص پوستی بروید که تجربه داشته و به کارش وارد باشد. این بدان معنا نیست که اصلا سراغ پزشکان جوان نروید، بلکه صرفا توصیه می‌کنیم برای پیدا کردن متخصص پوست مناسب خود تحقیق کنید. رزومه آن‌ها را بررسی کنید و ببینید آیا پزشک مورد نظرتان جزو اساتید دانشکده‌های پزشکی است، آیا مقاله تحقیقاتی در زمینه مشکل شما منتشر کرده است و ... . اگر قصد تزریق ژل و بوتاکس یا لیزر دارید، به سراغ متخصص پوستی بروید که مدتی است این کار را انجام می‌دهد.

توصیه‌ها

از دوستانتان که پوست خوبی دارند سراغ متخصصان پوست خوب را بگیرید! اگر احساس کردید دوستتان نمی‌خواهد راز خود را فاش کند، از یک دوست دیگر سراغ بگیرید. معمولاً، توصیه‌های شخصی و مستقیم درست تر از نظرات آنلاینند، زیرا هر کسی به راحتی می‌تواند هر نظری را به صورت آنلاین منتشر کرده و ارسال کند و این‌ها همیشه بازتاب دقیقی از عملکرد واقعی یک پزشک نیستند. در صورت تمایل و اعتماد به پزشک عمومیتان از او ‌می‌توانید نیز بخواهید شما را به یک متخصص پوست خوب ارجاع دهد.

به نظرات عمومی اهمیت بدهید

همان طور که در پیدا کردن یک لوله کش یا رزرو یک اتاق در یک هتل، بررسی‌های آنلاین، به شما کمک می‌کنند تا احساس بهتری نسبت به خدمات یا کالایی که به دنبال استخدام یا خرید آن هستید داشته باشید، انتخاب یک متخصص پوست هم تفاوت چندانی ندارد و برای این کار هم می‌توانید از نظرات آنلاین استفاده کنید.

رسانه‌های اجتماعی

پزشکان جوان‌تر فهم بیشتری نسبت به رسانه‌های اجتماعی و استفاده از آن‌ها دارند ، بنابراین تمایل بیشتری دارند که کار خود را در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کنند. با این حال پزشکانی هستند که علی رغم تجربه‌ خیلی بیشتر، به علت مشغله زیاد بیماران و یا علاقه نداشتن به تبلیغ در رسانه‌های اجتماعی، ممکن است نتوانید آن‌ها را در جستجوهای آنلاین خود پیدا کنید. اگر می‌خواهید متخصص پوستی را از طریق رسانه‌های اجتماعی پیدا کنید، احتیاط کنید و مطمئن شوید پزشک مورد نظرتان را فقط به دلیل اینکه صفحه اینستاگرام پرطرفداری دارد انتخاب نکنید.

گواهی‌ها و اعتبارنامه‌ها

داشتن اعتبارنامه‌ها یا بعضی گواهی‌های برد تخصصی هم یکی از مسائل نسبتا بحث برانگیز است، زیرا سازمان‌هایی که این گواهی‌ها را صادر می‌کنند نیز ممکن است این  کار را بر اساس منافع خود انجام دهند. با این همه، هر متخصص پوست خوبی گواهی برد تخصص دارد. گواهی برد تخصص، تضمین می‌کند که دانش و مهارت‌های متخصص پوست شما متناسب با پیشرفت‌های جدید، و به روز است. در پزشکی و به طور کلی در علوم تجربی، این مساله که دانش پزشک یا دانشمند دائماً تکمیل و به روز شود، اهمیت زیادی دارد. البته که شما نمی‌خواهید درمانتان به همان شیوه 50 یا حتی 10 سال پیش باشد.  

از این که به متخصص‌های پوست مختلف مراجعه کنید نترسید!

حفظ سلامت پوست مثل یک سفر دائمی است، بنابراین متخصص پوستی انتخاب کنید که مطمئنید همسفر خوبی در این سفر طولانی برای شماست. از برنامه ریزی برای مراجعه و مشاوره‌های اولیه با پزشکان مختلف و یا حتی تغییر متخصص پوست خود نترسید. البته طبیعی است که این کار مستلزم صرف هزینه است و برای همه افراد مقدور نیست، اما اگر برایتان ممکن است، برای پیدا کردن متخصص پوست مناسب خود وقت خود بگذارید. در مورد متخصصین پوست، تحصیلات و نیز روش برخورد و ارتباط برقرار کردن با بیماران اهمیت ویژه ای دارد زیرا پوست یکی از معدود ارگان‌های قابل مشاهده است. شما قرار است به این پزشک اعتماد کرده و برای مدتی با او همکاری کنید، بنابراین باید مطمئن شوید که پزشک منتخبتان به خوبی با شما همراه شده، به شما احترام می‌گذارد و به عنوان یک بیمار به مشکلات شما به خوبی گوش داده و برای شما ارزش قائل است.

طیف خدمات

طیف خدمات پوستی

از آنجا که پوست ما از بدنمان محافظت می‌کند، در معرض آسیب‌های زیادی نیز، از سرطان پوست گرفته تا پیری زودرس، قرار دارد. در هنگام انتخاب یک متخصص پوست، بررسی کنید که آیا پزشک مورد نظر شما طیف کاملی از خدمات پوستی را ارائه می‌دهد یا خیر. این مساله باعث می‌شود خیالتان از هر جهت آسوده باشد که متخصص پوست مورد نظر شما، بهترین خدمات را برای تمام جنبه‌ها و نیازهای پوستی، از جمله سلامتی و زیبایی پوستتان را به شما ارائه خواهد داد.

مدارک تحصیلی معتبر

یکی از معیارهای اولیه‌ای که برای انتخاب متخصص پوست می‌توان مد نظر قرار داد، بررسی مدارک پزشکی اوست. دریافت مدرک پزشکی آسان نیست و مستلزم سال‌ها مطالعه و تحصیل است، اما تشخیص بهترین مورد ممکن است آسان نباشد. توصیه می‌کنیم روند انتخاب متخصص پوست خود را با بررسی دانشگاه‌هایی که متخصص پوست مورد نظرتان مدارک پزشکی خود را از آن‌ها دریافت کرده شروع کنید.

موقعیت مکانی مطب

این یک واقعیت غیر قابل انکار است: امروزه زندگی اکثر ما بسیار شلوغ است و راحتی و دسترسی آسان به اماکنی که قصد مراجعه به ان‌ها را داریم اهمیت زیادی دارد. در هنگام تحقیق در مورد متخصصین پوست ، می‌توانید به دنبال یک مرکز پزشکی بگردید که چندین پزشک متخصص در آن فعالیت دارند و می‌توانند نگرانی‌ها یا مشکلات شما را به موقع و به مؤثرترین شیوه برطرف کنند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)