نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 21 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

برای یک سفر خارجی به چقدر پول نیاز داریم؟

1399/2/23 16:13
475 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

اگر شما هم در حال پس انداز برای سفر هستید و دوست دارید که بدانید با بودجه ای که دارید، می توانید به کدامیک از کشورها یا شهرهای دنیا سفر کنید، این مطلب برای شماست! چراکه ما در ادامه می خواهیم به شما بگوییم که برای سفر به محبوب ترین تورهای خارجی ایرانی ها به چقدر پول نیاز هست. ما در ادامه هزینه های سفر به پنج مقصد گردشگری محبوب ایرانی ها یعنی استانبول، آنتالیا، دبی، تایلند و هند را بررسی می کنیم و به شما می گوییم که هزینه خورد و خوراک، هزینه تفریح و هزینه تردد در این پنج مقصد گردشگری چقدر است و شما با داشتن چه بودجه ای می توانید راهی این شهرها و کشورهای جذاب بشوید. پس با زیما سفر پارس همراه باشید.

هزینه های سفر به استانبول

هزینه خورد و خوراک در تور استانبول : شما برای سفر به استانبول باید قبل از هر کاری، نسبت به رزرو تور ارزان استانبول اقدام کنید. شما علاوه بر هزینه رزرو تور استانبول، یک سری هزینه های دیگر هم برای سفر به استانبول در پیش رو دارید که مهمترین هایشان هزینه خورد و خوراک، هزینه تفریح و هزینه تردد در شهر استانبول است. اول از همه بهتر است که بدانید در بیشتر هتل های استانبول، صبحانه رایگان سرو می شود و با این حساب، شما هزینه ناهار و شام را در تور استانبول باید تقبل کنید. شما می توانید با حداقل 5 تا 10 لیره یک غذای قابل قبول، ارزان و خوشمزه را در استانبول میل کنید.

هزینه تفریح در تور استانبول : در مورد هزینه تفریح در استانبول نیز باید به شما بگوییم که هزینه ورودی جاذبه های گردشگری استانبول از رایگان تا 100 لیره متغیر است. یعنی بازدید از یک سری از جاذبه های گردشگری استانبول رایگان است و بازدید از هر کدام از دیگر جاذبه های گردشگری استانبول می تواند تا 100 لیره برایتان هزینه در پی داشته باشد.

هزینه تردد در تور استانبول : برای تردد در استانبول نیز می توانید یک استانبول کارت برای خود تهیه کنید و با استفاده از آن از تمامی وسایل حمل و نقل عمومی استانبول از جمله مترو، اتوبوس و تراموا استفاده کنید. در این صورت هر ترددی که در استانبول داشته باشید، حدود 2.6 لیره برایتان هزینه خواهد داشت.

هزینه های سفر به استانبول

هزینه های سفر به آنتالیا

هزینه خورد و خوراک در تور آنتالیا : در خیلی از هتل های آنتالیا صبحانه، ناهار و شام به رایگان برای مهمان ها سرو می شود و این بدین معنی است که اگر شما یک تور آنتالیا برای خود رزرو کنید، دیگر نیازی نیست که نگران هزینه های خورد و خوراک در آنتالیا باشید.

هزینه تفریح در تور آنتالیا : از این گذشته، خوب است که بدانید بعضی از هتل های آنتالیا همه نوع امکانات تفریحی را در خود جای داده اند و شما می توانید با رزرو یکی از آن ها در تور آنتالیا از بابت تفریح نیز خیال راحتی داشته باشید. اما ما فرض را بر این می گیریم که شما یک تور ارزان آنتالیا برای خود رزرو کرده اید و هتلی که انتخاب کرده اید، ساده است و آن چنان امکانات تفریحی خاصی ندارد. در این صورت شما باید حدودا روزی 14 لیره را برای تفریح هر نفر در تور آنتالیا کنار بگذارید.

هزینه تردد در تور آنتالیا : در مورد هزینه تردد در آنتالیا نیز باید به شما بگوییم که توریستان قبل از شما به صورت میانگین روزی 8 لیره را خرج تردد در آنتالیا کرده اند. البته کم یا زیاد شدن این هزینه در سفر شما به آنتالیا بستگی به این دارد که تا چه اندازه بخواهید در خارج از هتلتان در آنتالیا تفریح کنید و چقدر می خواهید در آنتالیا تردد داشته باشید و علاوه بر این بستگی به این دارد که شما چه نوع وسیله نقلیه ای را برای تردد در آنتالیا انتخاب می کنید. چراکه اصولا کرایه تاکسی های آنتالیا خیلی بیشتر از کرایه وسایل حمل و نقل عمومی آنتالیا است.

هزینه های سفر به آنتالیا

هزینه های سفر به دبی

هزینه خورد و خوراک در تور دبی : معمولا در هتل های دبی صبحانه به رایگان برای مهمانان سرو می شود و شما با رزرو تور ارزان دبی می توانید صبحانه را به رایگان در دبی میل کنید. اما به هر حال شما باید ناهار و شام را خودتان شخصا در تور دبی تهیه کنید. به طور میانگین هزینه خورد و خوراک یک روز در دبی (ناهار و شام) برای هر نفر 130 درهم است و شما با این هزینه می توانید یک غذای خوب را در یک رستوران معمولی در دبی میل کنید.

هزینه تفریح در تور دبی : برای تفریح در دبی هم خوب است که نفری 56 درهم را کنار بگذارید و این 56 درهم را خرج تفریح یک روزتان در تور دبی کنید. با این 56 درهم می توانید یک روز شاد و مفرح را در تور دبی تجربه کنید و با کمی برنامه ریزی تفریحات خوبی را در تور ارزان دبی تجربه کنید.

هزینه تردد در تور دبی : قیمت یک بلیط یک روزه در دبی برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی دبی 20 درهم است و شما با استفاده از آن می توانید از مترو دبی برای تردد بهره ببرید. لازم به ذکر است که کودکان زیر 5 سال می توانند به رایگان از تمامی وسایل حمل و نقل عمومی دبی استفاده کنند.

هزینه های سفر به دبی

هزینه های سفر به تایلند

هزینه خورد و خوراک در تور تایلند : معمولا در هتل های تایلند صبحانه به رایگان برای مهمانان سرو می شود. اما شما در تور تایلند باید نفری 378 بات را برای خورد و خوراک یک روزتان (ناهار و شام) در نظر بگیرید.

هزینه تفریح در تور تایلند : به صورت میانگین هزینه تفریح یک روز در تور تایلند به ازای هر نفر 539 بات است. شما با داشتن این هزینه می توانید تفریحات خوبی را در تور تایلند تجربه کنید.

هزینه تردد در تور تایلند : کرایه تاکسی ها در تایلند بر اساس مسافت طی شده محاسبه می شوند. بدین شکل که شما باید به عنوان ورودی تاکسی 35 بات به راننده تاکسی پرداخت کنید و بعد به ازای هر کیلومتر 5.5 تا 10 بات را به مبلغ کرایه تاکسی اضافه کنید.

هزینه های سفر به تایلند

هزینه های سفر به هند

هزینه خورد و خوراک در تور هند : اگر بخواهید یک غذای خوب و خوشمزه را در یک رستوران متوسط در تور هند میل کنید، باید حدود 187 روپیه هزینه کنید. با این حساب شما باید روزانه 374 روپیه را برای هزینه ناهار و شامتان در تور هند کنار بگذارید. لازم به ذکر است که در بیشتر هتل های هند صبحانه به رایگان برای مهمانان سرو می شود. البته این را هم باید بگوییم که شما با خوردن غذاهای محلی در اغذیه فروشی های خیابانی هند، می توانید هزینه خورد و خوراکتان در تور هند را از این هم کمتر کنید.

هزینه تفریح در تور هند : شما برای بازدید از جاذبه های گردشگری هند و تفریح در تور هند باید روزانه 429 روپیه را کنار بگذارید. با داشتن این بودجه روزانه به ازای هر نفر می توانید از اماکن دیدنی معروف هند دیدن کنید و یک روز به یادماندنی را در تور ارزان هند سپری کنید.

هزینه تردد در تور هند : اگر به نظرخواهی های توریستان درباره سفر به هند نگاهی بیندازیم، می بینیم که مسافران به طور میانگین روزانه 243 روپیه را در تور هند هزینه تردد می کنند که این هزینه شامل کرایه تاکسی یا وسایل حمل و نقل عمومی برای دسترسی به جاذبه های گردشگری هند در طول یک روز می شود.

منبع : سایت آژانس هواپیمایی زیما سفر     https://zima.ir

برای یک سفر خارجی به چقدر پول نیاز داریم؟

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)