نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

چه کفپوشی برای اتاق کودک من مناسب است؟

1397/10/16 12:14
693 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

بدون شک دغدغه تمامی والدین، مدیران مهدکودک ها و مراکز پیش دبستانی ایمنی کودکان تحت مراقبت آن هاست. به همین دلیل است که برای پیدا کردن مهدکودک مناسب فرزندمان ابتدا سراغ ایمنی محیط را می گیریم و بعد زیبایی و جذابیت های ظاهری!

ایمنی در اتاق کودک به عوامل بسیاری وابسته است، چیدمان داخلی اتاق ها، فضاهای باز و حتی طبقات تعیین کننده میزان ایمنی مهدکودک است. اگر در حال راه اندازی یک مهدکودک هستید و یا قصد دارید برای کودک خود ایمن ترین و مناسب ترین فضا را تهیه کنید با ما همراه شوید.

می توان گفت مهم ترین عامل در ایمنی اتاق کودک کفپوش و دیوارپوش اتاق است. البته این دو محصول به تنهایی تعیین کننده نیستند، ما همچنین درخصوص پاکیزگی، راحتی و دکوراسیون زیبا نیز صحبت خواهیم کرد.

حتما می دانید که کودکان در سنین نوپایی اشتیاق فراوانی برای درک محیط و بدن خود دارند. در حین این تجربه ها ممکن است آسیب هایی به خود و اطرافیان شان وارد کنند. به عنوان سرپرست کودک این وظیفه ماست تا آن ها را از تمامی آسیب ها مصون نگه داریم.

کفپوش اتاق کودک

بازیگوشی های کودکان عمدتا خزیدن روی زمین یا پریدن از ارتفاع است. از آنجایی که سطح زمین بیش از حد سخت است باید کفپوشی مناسب برای اتاق کودک درنظر گرفته شود. انتخاب کفپوش مناسب گامی مهم در ایجاد فضای کودکانه است که ایمن و البته جذاب است.

ویژگی های کفپوش مهدکودک

انتخاب نوع کفپوش برای مهدکودک، چندین چالش را مطرح می کند. شما نیاز به کفپوشی دارید که:
1.    بتواند بازی های بی وقفه کودکان را تحمل کند.
2.    در برابر لکه هایی که کودکان روی سطوح ایجاد میکنند مقاوم باشد.
3.    راحت و در کمترین زمان ممکن بتوان آن را ضدعفونی کرد.
4.    خاصیت ضدضربه داشته باشد.

در ادامه برخی از ویژگی های ذکر شده برای کفپوش مهدکودک را مفصلا شرح خواهیم داد.

ضدعفونی کردن کفپوش

کودکان می توانند در کمتر از یک ساعت، اتاق شان را به کارزار تبدیل کنند، البته این در بهترین حالت ممکن است. ریخته شدن نوشیدنی، غذا، گلدان های رنگی، آبرنگ و ... از اتفاقاتی است که به وفور در اتاق کودکان می افتد.

اگر از کفپوش مناسبی برای اتاق کودک استفاده نکنیم تمیز کردن و ضدعفونی اتاق تقریبا امری غیرممکن است. اما اگر از کفپوش های قابل شستشوی کفپوش مهدکودک مانند تاتامی استفاده کنیم، می توانیم در عرض یک ساعت همه محیط را ضدعفونی کنیم.

از طرفی کودکان بسیار مریض می شوند، با ضدعفونی درست و به موقع می توان از شیوع بیماری ها جلوگیری کرد. شما برای کفپوش مهدکودک به چیزی قابل شستشو، قابل حمل و ضدآب نیاز دارید.

راحتی کفپوش مهدکودک

تنها ایمنی کافی نیست، اتاق کودک شما کفپوشی نیاز دارد که کودک را محدود و بازی کردن او را سخت نکند. کفپوش هایی مانند فرش درست است که زیبایی های خود را دارند اما کودک برای بازی کردن بسیار محدود است و از سویی دیگر شستشوی مداوم آن امکان پذیر نیست. بنابراین اگر از فرش برای اتاق کودک خود استفاده می کنید منتظر آلرژی های جدید باشید!

ویژگی موردنیاز دیگر برای کفپوش مهدکودک، عایق صوتی بودن آن است. کودکان سر و صدای فراوانی دارند. درنتیجه اگر در آپارتمان زندگی می کنید باید کفپوشی را انتخاب کنید که نقش عایق صوتی را نیز ایفا کند. از کفپوش هایی که عایق صوتی هستند می توان به کفپوش لاستیکی و کفپوش تاتامی اشاره کرد.

لازم به ذکر است کفپوش لاستیکی به هیچ وجه مناسب فضای بسته نمی باشد. تنها در حیات های بازی مهدکودک ها و پارک ها می توان از کفپوش لاستیکی استفاده کرد.

تا این جای مقاله درخصوص ویژگی های کفپوش مهدکودک صحبت کردیم. در ادامه مقاله چند مورد از بهترین کفپوش های مهدکودک را معرفی خواهیم کرد.

بهترین های کفپوش مهدکودک

کفپوش تاتامی

کفپوش تاتامی که با نام کفپوش پازلی نیز شناخته شده است یکی از محصولاتی است که تمامی معیارهای ذکر شده در بالا را دارد. بنابراین می توان از آن به عنوان بهترین و مناسب ترین کفپوش مهدکودک یاد کرد.

کفپوش تاتامی

نصب کفپوش تاتامی بسیار ساده است، به گونه ای که حتی می توانید آن را با کمک کودک خود انجام دهید. مهم ترین نکته در راحتی نصب تاتامی این است که شما نیازی به زیرسازی سطح زمین ندارید. تاتامی بر روی هر سطحی از سنگ و موزاییک گرفته تا سرامیک و پارکت قابل نصب است.

از ویژگی های دیگر کفپوش تاتامی می توان به موارد روبرو اشاره کرد: تولید شده از فوم Eva بدون مواد مضر و حساسیت زا برای کودک، ضدآب و مقاوم در برابر لکه، سبک و قابل حمل، ماندگاری طولانی مدت، رنگبندی شاد و متنوع.

کفپوش لاستیکی گرانولی

کفپوش لاستیکی اگرچه نرم و ماندگار است اما گزینه مناسبی برای اتاق بسته کودک نیست. همانطور که در سطرهای قبل ذکر شد، کفپوش لاستیکی مناسب فضاهای باز است نه محیط های بسته.

کفپوش لاستیکی گرانولی

شرکت فومینو با سال ها تجربه در تولید کفپوش و دیوارپوش مهدکودک و تجهیز ایمنی آماده خدمت رسانی به تمامی مهدکودک ها و والدین می باشد. برای دریافت مشاوره با شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید.  09120191045 - 02188394524

پسندها (1)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)