نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 20 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

چرا خوبه که هر روز خاطره بنویسم؟

1397/2/21 15:19
4,768 بازدید
اشتراک گذاری

سال ها قبل، زمانی که میخواستم خاطره نویسی رو شروع کنم، با خودم فکر می کردم روزهای من هیچ اتفاق هیجان انگیزی برای نوشتن ندارند. اما حالا وقتی همه حس های خوب و حتی نه چندان خوبم رو از دفتر خاطراتم مرور می کنم، به خودم افتخار می کنم که با وجود تمام مشغله ها، زمان هایی هر چند کوتاه برای ثبت این لحظات اختصاص داده ام.

قبلا در مقاله "نوشتن خاطرات بچه ها و خانواده، زندگی مان را تغییر می دهد!" به طور کامل درباره فایده های نوشتن خاطره ها نوشتیم. امروز به شما خواهیم گفت چرا خاطره نویسی یک کار هر روزه است.

 

1) خاطره ها را HD ثبت می کنیم
مهمترین فایده نوشتن منظم و هر روزه خاطره ها این است که خاطره هایمان را با کیفیت HD ثبت می کنیم؛ در این حالت، زمان چندانی از اتفاقات نگذشته و ما کلی احساس برای ابراز و کلی حرف برای گفتن داریم و بعدها، مرور آنها، بیشتر هم لذت بخش خواهد بود؛
وقتی خاطره ای مربوط به روزهای گذشته را می نویسیم، گاهی برخی جزئیات از قلم می افتد یا از وضوح تصویر آن خاطره کم می شود، حتی گاهی خاطره انقدر کمرنگ بوده که می توانیم فقط احساسی گنگ از نوشته مان دریافت کنیم.

 

2) پُلی برای گشتن در همه خاطراتمان میسازیم
وقتی لحظاتی که در دفتر خاطراتمان ثبت کرده ایم را مرور می کنیم، همه حس ها و تجربه های آن لحظات را با چشم ذهنمان می بینیم و با وجودمان احساس شان می کنیم.
زمان هایی خوشحال بودیم و می توانیم بفهمیم چه چیزهایی ما و عزیزانمان را خوشحال می کنند.
زمان هایی غمگین یا نگران بودیم و می توانیم ببینیم چه چالش هایی باعث نگرانی خانواده مان شده اند.
روزهایی هست که با تمام توان تلاش می کنیم و همیشه با مرور آن روزها لذت می بریم از اینکه چقدر می توانیم قدرتمند باشیم.
روزهایی که عزیزانمان پیشرفت می کنند، و ما می توانیم با ثبت این روزها، احساس خوب لحظات را بعدا به آنها هدیه بدهیم.
با ثبت خاطراتمان احساس و انرژی خوب و تجربه های ارزشمند لحظاتمان را با جزئیات مهم و زیبایش برای همیشه پایدار می کنیم.
با عادت به ثبت هر روزه خاطره ها، از روزها و لحظه ها عبور می کنیم، اما پُلی برای برگشتن به آن لحظه ها می سازیم.
بعد از گذشت مدتی، حتی در یک خاطره کوتاه و شاید بی اهمیت، می توان جزئیاتی پیدا کرد که در آن زمان متوجه آنها نبوده ایم. گاهی گذشته می تواند چراغ راه آینده شود.

 

3) خوشحال تر می شویم
بیشتر اوقات، احساس خوبمان را خودمان ایجاد می کنیم، با کارهای خوبی که برای خود و دیگران انجام می دهیم. کارهایی هم هست که با انجام شان می توانیم به خودمان افتخار کنیم.
وقتی خوشحالی ها، نگرانی ها، خجالت ها، هیجان ها، پیشرفت ها و همه احساس های خوب و حتی نه چندان خوبمان را از دفتر خاطراتمان (آنلاین و آفلاین) مرور می کنیم، به خودمان افتخار خواهیم کرد که با وجود تمام مشغله ها در این زندگی پر هیاهوی سریع، زمان هایی هر چند کوتاه برای ثبت این لحظات اختصاص داده ایم.
تلاش کنید هر روز، درباره آنچه گفته اید، شنیده اید، دیده اید، خوانده اید، کشف کرده اید، فهمیده اید و یا احساس کرده اید بنویسید و هر بار از خودتان بابت دیدن این لحظه های ارزشمند و ثبت آنها با جزئیاتش، متشکر باشید.

 

4) چیزی مثل مدیتیشن
امتحان کنید، بعد از یک روز سخت، هیچ چیز نمی تواند بهتر از نوشتن خاطره آن روز، آرامش بخش باشد. این تجربه حتی برای روزهای خوب هم به درد می خورد. نوشتن خاطرات، یکی از بهترین روش ها برای بستن پرونده آن روز، آرامش بیشتر و داشتن خواب راحت است. البته اگر صبح ها خاطره می نویسید، پرونده روز گذشته را می بندید و با ذهنی واقعا آرام، روز جدید را شروع می کنید. امتحانش کنید!

 

سعی کردیم مهمترین اتفاقاتی که با خاطره نویسی روزانه، برایمان رخ می دهد را با شما به اشتراک بگذاریم. توصیه نی نی وبلاگ این است که ایده ثبت هر روزه خاطره ها را جدی بگیرید.
منتظر ایده ها، نظرات و تجربه های شما هستیم.

پسندها (15)

نظرات (3)

مامان صدرامامان صدرا
21 اردیبهشت 97 20:26
ممنونیم نی نی وبلاگ عزیز که این امکان را در اختیار ما قرار دادین ❤🤗
مدیریت نی نی وبلاگ
پاسخ
سلام، ممنون از شما که هستید محبت
مامان سيد امير علي و سيد امير حسينمامان سيد امير علي و سيد امير حسين
25 اردیبهشت 97 9:46
ممنونم ني يي وبلاگ عزيز 
مدیریت نی نی وبلاگ
پاسخ
سلام، انجام وظیفه است.
خاله ی مهربونخاله ی مهربون
25 اردیبهشت 97 11:18
 یکی از رموز موفقیت سخنرانان و نویسنده ها، شروع از جاهای کوچیکه. وقتی هر روز عادت کنیم بنویسیم هم آلزایمر نمی گیریم؛ هم اینکه در آینده می بینیم قلم بهتری برای نوشتن و کلام گویاتری برای سخنوری داریم. نی نی وبلاگ اولین جایی بود که من تونستم این حس رو در اون تجربه کنم و اولین وبلاگی بود که ایجاد کردم و شکر خدا امروز می بینم موفق تر از دیروز می نویسم. ممنونیم نی نی وبلاگمحبت یه پیشنهاد: شکلک گل هم بیزحمت به لیست شکلک هاتون، اضافه کنیدجشن
مدیریت نی نی وبلاگ
پاسخ
سلام، چه افتخاری برای ما از این بالاتر که بستری توسط نی نی وبلاگ فراهم شده است که عزیزانی چون شما در آن نوشته های خود را ثبت می کنند محبت