نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 8 ماه و 16 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

بهترین جاذبه های گردشگری قبرس شمالی

1403/6/17 18:18
227 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

بهترین جاذبه های گردشگری قبرس شمالی

در سال های اخیر سومین جزیره بزرگ در آب های دریای مدیترانه یعنی قبرس شمالی پذیرای توریست‌های بیشماری از سراسر دنیا بوده است که دلایل زیادی باعث میشود این کشور بی نظیر یکی از گزینه های جدی برای انتخاب توریستان لحاظ شود، دلایلی همچون: آب و هوای مدیترانه ای، تاریخ غنی، طبیعت متنوع و بکر، ارزان بودن هزینه ها و خدمات و … باعث شده این کشور نه تنها برای گردشگری بلکه برای سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در قبرس شمالی، تحصیل، کار و زندگی نیز مورد استقبال جهانیان قرار گیرد. با توجه به این تفاسیر اگر شما قصد سفر یا سرمایه گذاری یا تحصیل و کار در این کشور را دارید میتوانید با وکلا و کارشناسان مجرب هلدینگ وایت ایگل به صورت کامل رایگان تماس حاصل فرمایید.

حال در این مقاله به معرفی بهترین جاذبه های گردشگری این کشور میپردازیم تا اگر شما به این کشور سفر کردید این گزینه های توریستی جذاب را از دست ندهید با ما همراه باشید.

معرفی جاذبه های توریستی قبرس شمالی

قبرس شمالی با توجه به تاریخ غنی خود، موقعیت عالی مدیترانه ای و طبیعت بکر، دارای مکان های توریستی زیادی است که در اینجا به برخی از مهمترین آن ها اشاره میکنیم.

شهر نیکوزیا

قدیمی ترین شهر قبرس شمالی شهر نیکوزیا است که پایتخت این کشور نیز محسوب میشود. این شهر شلوغ ترین شهر این کشور با بافتی قدیمی و خیابان های باریک است که تمامی امورات اداره کشور نیز در این شهر قرار دارد. همچنین نیمه جنوبی این شهر پایتخت قبرس جنوبی نیس محسوب میشود و تنها پایتخت دوتیکه جهان است. در ادامه به برخی از جاذبه های گردشگری این شهر اشاره میکنیم.

مسجد سلیمیه

کلیسای جامع سنت سوفیا که در قرن ۱۳ میلادی در دوره لوزینیان ساخته شد اما در قرن ۱۶ میلادی با حمله عثمانی ها این کلیسا به مسجد سلیمیه تغییر نام داد. این مسجد از یک گنبد بزرگ مرکزی و ۴ گنبد کوچک تر تشکیل شده که حکاکی ها و نقاشی های زیبایی در آن به چشم میخورد.

شهر گیرنه

اگر به دنبال زیباترین و بهترین شهر قبرس شمالی برای مقصد توریستی خود هستید بدون شک یکی از بهترین شهرهای قبرس شمالی از این دو منظر شهر گیرنه است که دارای بندرگاهی معروف، سواحل بینظیر، قلعه های باستانی و محیطی آرامش بخش و شاد است. در ادامه بر خی از جاذبه های گردشگری این شهر بی نظیر را معرفی میکنیم.

قلعه بوفانتو

قلعه بوفانتو

بر فراز یکی از کوه های شهر گیرنه قلعه ای مطعلق به قرون وسطا وجود دارد که توسط رومی ها در قرن دهم میلادی برای دفاع و محافظت از جزیره در برابر عرب ها ساخته شده است. این قلعه در ارتفاع ۹۵۰ متری از سطح دریا قرار گرفته و مناظر بی نظیری را از دریای مدیترانه و قبرس شمالی به شما ارائه میدهد.

قلعه و بندر گیرنه

یکی از مشهور ترین جاذبه های گردشگری قبرس شمالی که در بسیاری از پوستر های این کشور میتوانید مشاهده کنید قلعه و بندر گیرنه است که بیش از ۱۵۰۰ سال قدمت دارد و این دو بنا در کنار یک دیگر یکی از بهترین مکان ها برای پاتوق مردم و توریستان محسوب میشود که تمامی امکانات توریستی را در خود ارائه میکند و میتوانید ساعت ها در این مکان و رستوران هایش در آرامش لذت ببرید.

قلعه سنت هیلاریون

در ارتفاع ۶۷۰ متری از سطح دریا بر فراز کوهی در شهر گیرنه قبرس شمالی قلعه ای وجود دارد که از سه طبقه تشکیل شده است و دلیل نام گذاری آن اولین صاحب و ساکن آن بوده که سنت هیلاریون نام داشته است. در طبقه سوم و آخر این قلعه شما نمایی پانوراما از قبرس شمالی را مشاهده خواهید کرد.

کلیسای بلاپایس

کلیسای بلاپایس یکی از قدیمی ترین جاذبه های گردشگری قبرس شمالی واقع در شهر گیرنه است که در قرن ۱۳ میلادی بنا شده و با وجود بیش از ۷۰۰ سال قدمت به خوبی از آن حفاظت و نگهداری شده است. این کلیسا در ۵ کیلومتری شهر گیرنه است و به پنجره های مانند گل رز خود شهرت دارد و سبک معماری آن گوتیگ و بیزانس است.

قلعه بوفاونتو

در ۱۶ کیلومتری شهر گیرنه و در ارتفاع ۹۵۴ متری از سطح دریا قلعه ای با نام قلعه بوفاونتو واقع شده است که عنوان بلندترین قلعه قبرس شمالی را به خود اختصاص داده. مسیر کوهنوردی این قلعه بینظیر ۴۵ دقیقه پیاده روی دارد و علاقمندان به کوهنوردی به راحتی میتوانند یکی از لذتبخش ترین تجربیات خود را با این قلعه رقم بزنند.

فاماگوستا

مطمئنا یکی از مکان‌هایی که باید حتما در سفر خود به قبرس شمالی از آن دیدن کنید شهر باستانی فاماگوستا است. این شهر یکی از جاذبه‌ های قبرس شمالی است که توسط دیوارهای باستانی به طول دو مایل احاطه شده و به‌خوبی محافظت می‌شود. قدمت این دیوار بزرگ به دوران وسطی برمی‌گردد که ۶۰ فوت ارتفاع و ۳۰ فوت ضخامت دارد. برج و باروهای مارتیننگو یکی از بهترین نمونه‌های معماری نظامی قرن ۱۶ در قبرس شمالی است. شهر باستانی فاماگوستا مملو از مکان‌های دیدنی است که به‌راحتی می‌توانید چند روز را به تفریح در این شهر اختصاص دهید.

مسجد لالا مصطفی پاشا

مسجد لالا مصطفی پاشا

مسجد لالا مصطفی پاشا قطعا یکی از مشهورترین مساجد دوره عثمانی می‌باشد که قبلا کلیسا بوده و پس از حمله عثمانی‌ها به مسجد تغییر کاربری داده است. معماری منحصر به فرد و زیبای کلیسای جامع سنت نیکولاس یکی از شاهکارهای قرن ۱۴ میلادی می‌باشد که با معماری بی نظیر قرون وسطایی ساخته شده و نظر بسیاری از گردشگران را در زمان سفر به جزیره قبرس شمالی به خود جلب کرده است. این کلیسا بعد از حمله عثمانی‌ها به جزیره قبرس شمالی به مسجد لالا مصطفی پاشا تبدیل شده و در حال حاضر یکی از مشهورترین جاذبه ‌های قبرس شمالی در منطقه فاماگوستا می‌باشد.

شبه جزیزه کارپاس و کلیسای آندریس

شبه جزیره کارپاس و کلیسای آندریاس، یکی از جاذبه ‌های قبرس شمالی است که در شهر فاماگوستا قرار دارد. این شبه جزیره دارای ساحل شنی و حیات وحش بی‌نظیری است که بیشتر به‌دلیل الاغ‌های آن در بین گردشگران مشهور شده است. این شبه جزیره از زیباترین جاذبه‌های قبرس به‌شمار می‌آید. کلیسای آندریاس نیز با وجود معماری زیبا و بی‌نظیر، توجه گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به‌خود جذب می‌کند.

سواحل نقره ‌ای فاماگوستا

سواحل نقره‌ای فاماگوستا، یکی دیگر از جاذبه‌ های قبرس شمالی است که دارای تپه‌های آب گرم متعددی است و مکانی ایده‌آل برای لذت بردن از طبیعت بکر و آب‌و‌هوای دلپذیر این شهر است. ساحل بدیز، آیاناپا و لارناکا نیز از دیگر سواحل زیبای فاماگوستا است که خاطرات به‌یاد ماندنی را برای شما به یادگار خواهد گذاشت.

ساحل لاک پشت‌ های قبرس شمالی

ساحل لاک پشت‌ های قبرس شمالی

ساحل لاک‌پشت‌ها یا ساحل آلاگادی از زیباترین جاذبه‌ های قبرس شمالی است که در شهر گرینه قرار دارد. این ساحل دارای جزایر زیادی است که لاک‌پشت‌ها در آن‌جا تخم‌گذاری می‌کنند، سپس تخم خود را در شن‌ها دفن کرده تا در فصل تابستان رشد کند و از تخم بیرون بیاید. اگر شما هم می‌خواهید لاک‌پشت‌های کوچک سبز رنگ را که تازه از تخم بیرون آمده‌اند و به سمت دریا می‌روند ببینید حتما در فصل تابستان از این مکان دیدن کنید. این صحنه حتما برای شما و خصوصا فرزندانتان بسیار جذاب و دیدنی خواهد بود. مردم بومی قبرس شمالی نیز بیشتر این ساحل را برای استراحت و تفریح انتخاب می‌کنند.

شهر باستانی سالامیس

شهر باستانی سالامیس

اگر دوست دارید، سفر به اعماق تاریخ داشته باشید، در زمان عزیمت به جزیره قبرس شمالی بازدید از شهر باستانی سالامیس را فراموش نکنید. شهر سالامیس یکی از مهم‌ترین سایت‌های گردشگری جهان است که در ساحل شرقی این جزیره واقع شده و یکی از محبوب ترین جاذبه های قبرس شمالی هم می‌باشد. این شهر باستانی در قرن ۱۲ قبل از میلاد حضرت مسیح تاسیس شده و سالیان طولانی محل سکونت مردم بومی قبرس بوده است. طبق نظر باستان شناسان قدمت شهر باستانی سالامیس به بیش از ۳۱ قرن پیش برمی‌گردد، قلعه تاریخی این شهر باستانی در اثر جزر و مد دریا و زلزله در قرن هفتم به طور کامل تخریب شده و سایر بخش‌های آن هم در حملات عثمانی‌ها آسیب دیده و از بین رفته است.

موزه کشتی غرق شده

موزه کشتی غرق شده یکی از مشهورترین جاذبه های قبرس شمالی است که در سال ۱۹۷۶ تاسیس شده و در آن بقایای یک کشتی غرق شده نگهداری می‌شود. در این موزه بقایای یک کشتی تجاری یونانی متعلق به قرن چهارم قبل از میلاد که در سال ۱۹۶۵ توسط یک غواص کشف شده با تمامی وسایل کشف شده از کشتی را نگه می‌دارند.

شبه جزیره کارپاس

شبه جزیره کارپاس طولانی ترین و باریک ترین شبه جزیره‌ قبرس است و یکی از مشهورترین جاذبه های قبرس شمالی می‌باشد که در شرق این جزیره واقع شده و بسیاری از گردشگران برای تفریح و استراحت سواحل این شبه جزیره زیبا را انتخاب می‌کنند. کلیسای مشهور و تاریخی آندریاس هم در این منطقه قرار دارد، معماری این بنا واقعا منحصر به فرد و ارزشمند است. شبه جزیره کارپاس حدود هشتاد متر طول و بیست متر عرض دارد.

پسندها (2)

نظرات (0)