نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 5 ماه و 27 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

فلاسک غذا نوزاد بهتر است یا انباری غذا؟

1403/3/26 11:40
130 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

فلاسک غذا نوزاد و انباری غذا، هر دو از لوازم ضروری و پرکاربرد برای نوزادن و کودکان بوده که تهیه و خرید آن نیز بسیار اهمیت دارد. از آن جایی که لازم است آب یا غذای نوزاد و کودک در هر شرایطی تمیز و بدون آلودگی باشد، استفاده از فلاسک غذا نوزاد یا انباری غذا برای کودک، بسیار کاربردی و مناسب می باشد. این ظروف، در کنار تمامی شباهت ها، تفاوت هایی نیز داشته که متناسب با ویژگی ها و موارد مصرف هر کدام می باشد. لازم است برای یافتن پاسخ این سوال که فلاسک غذا نوزاد بهتر است یا انباری غذا، ابتدا به معرفی هر کدام از این محصولات و بیان ویژگی ها و موارد کاربرد آن ها بپردازیم.

فلاسک غذا نوزاد بهتر است یا انباری غذا؟

فلاسک غذا نوزاد چیست؟

این نوع ظروف، دارای محفظه هایی به شکل استوانه ای بوده که دارای یک لایه بیرونی و یک لایه درونی و به صورت دو جداره می باشند. فلاسک غذا نوزاد، یک درپوش نیز داشته که در بالای آن قرار دارد و از طریق سیستم دوجداره، به حفظ دمای مایعات سرد و گرم کمک می کند. والدین یا مراقبین کودک و نوزاد، می توانند آب جوش یا آب سرد را درون این فلاسک ها ریخته و در مواقع لازم بدون تغییر در دما و کیفیت آب، از آن استفاده کنند. در صورتی که نوزاد از شیر خشک استفاده می کند، استفاده از فلاسک غذا نوزاد برای آماده کردن شیر خشک بسیار مناسب بوده و با این کار، دیگر نیازی به جوش آوردن آب برای درست کردن شیر خشک نمی باشد. برای کودکان نیز استفاده از فلاسک غذا در مواردی که از آب جوشیده استفاده کنند، بسیار مناسب است.

انواع فلاسک غذا نوزاد

از موارد مهم در زمینه پاسخ به سوال فلاسک غذا نوزاد بهتر است یا انباری غذا، این است که فلاسک غذا نوزاد بر اساس ویژگی ها و موارد مصرف دارای انواع مختلفی است که شامل موارد زیر می باشند:

فلاسک آب جوش

این نوع از فلاسک نوزاد، برای نگهداری آب و سایر مایعات استفاده شده و مادران می توانند بدون نگرانی از تغییر دمای آب و سایر نوشیدنی ها و یا کیفیت آن ها، از این نوع ظروف استفاده کنند.

فلاسک غذا نوزاد

این نوع فلاسک، برای نگهداری غذای کودک یا نوزاد در چند ماهگی بسیار مناسب است. از آن جایی که برخی از کودکان در خانه یا بیرون به غذای گرم و آماده نیاز دارند، استفاده از این نوع فلاسک در این شرایط، بسیار کاربردی است. این فلاسک ها، غذا را با حفظ دما و مزه نگهداری کرده و به راحتی نیز قابل استفاده می باشند.

فلاسک غذا نوزاد دوکاره

این نوع از فلاسک غذا نوزاد، طراحی بسیار خاص و کاربردی داشته که هم به شکل فلاسک و هم به شکل قمقمه بوده و برای هر دو حالت، درپوش مختلفی در نظر گرفته شده است. یک درپوش، به شکل پیچی و ساده است که فلاسک روی آن قرار گرفته و در زمان استفاده، به شکل پیچی یا فشاری مایعات از آن خارج می شوند. درپوش دیگر نیز به شکل قمقمه بوده و با نی، می توان از آب یا نوشیدنی های دیگر استفاده کرد.

ویژگی های فلاسک غذا نوزاد

لازم است فلاسک غذا نوزاد، دارای ویژگی ها و استاندارد های مشخصی بوده تا بتوان با خیال آسوده نسبت به خرید فلاسک نوزاد اقدام کرده و  از آن استفاده کرد. برخی از این ویژگی ها، عبارتند از:

  • استفاده از مواد و متریال استاندارد و درجه یک
  • فاقد هر گونه مواد شیمیایی مضر
  • داشتن ظاهر زیبا و جذاب
  • سبک و قابل حمل
  • دارای ظرفیت و گنجایش مناسب
  • استفاده از لایه بیرونی و درونی باکیفیت
  • ضد زنگ زدگی
  • استحکام کافی و مقاومت در برابر ضربه و فشار
  • عملکرد مناسب و قابلیت حفظ دمای سرد و گرم
  • امکان بسته شدن درب به صورت محکم و بدون چکه

انباری غذا

این ظروف نیز برای نگهداری غذای کودکان طراحی و ارائه شده که از بخش های مختلفی برای انجام این کار تشکیل شده است. متریال استفاده شده در این ظروف، بسیار ایمن و کاملا بهداشتی بوده و وجود قسمت های مختلف در نظر گرفته شده، موجب می شود کودک، تغذیه سالم و منظمی داشته باشد. یکی از پاسخ هایی که می توان برای این سوال که فلاسک غذا نوزاد بهتر است یا انباری غذا ارائه کرد این است که، انباری غذا کودک بر خلاف فلاسک غذا، تنها برای نگهداری غذا و شیر خشک مناسب بوده و از آن برای نگهداری مایعات استفاده نمی شود.

انواع انباری غذا

انباری غذا نیز با توجه به ویژگی ها و موارد استفاده، دارای انواع مختلفی است که شامل موارد زیر می باشد:

انباری غذا مناسب شیر خشک

این نوع انباری غذا، برای نگهداری شیر خشک نوزاد مناسب بوده که در نوع چرخشی آن، قسمتی برای پودر شیر خشک در نظر گرفته شده که اندازه های مشخصی نیز دارد. والدین با چرخاندن درب ظرف، پودر را به شیشه منتقل می کنند. در مدل بازشو نیز از محفظه های موجود به صورت جداگانه استفاده شده و با باز کردن درب ظرف، امکان انتقال پودر شیر خشک به شیشه فراهم شده است.

انباری غذا مناسب مواد غذایی

نوع دیگری از انباری غذا، برای نگهداری مواد غذایی طراحی و ارائه شده که در اندازه های مختلف و قابل حمل موجود می باشد. در یک مدل از این انباری غذا، قسمت هایی برای نگهداری مواد غذایی به صورت جدا طراحی شده و در مدل چندتایی، قسمت های جداگانه روی هم چیده شده تا بتوان چندین وعده غذایی را به صورت آماده همراه داشت.

ویژگی های انباری غذا

لازم است انباری غذای مناسب برای کودک یا نوزاد چند ماهه، دارای ویژگی ها و استاندارد های مشخصی بوده تا بتوان با اطمینان، این محصول را از فروشگاه سیسمونی نوزاد خریداری کرده و از آن استفاده کرد. برخی از این ویژگی ها عبارتند از:

  • راحتی در زمان استفاده، به دلیل ساده کردن فرآیند آماده سازی شیر خشک یا مواد غذایی
  • قابلیت حمل آسان به دلیل جمع و جور بودن
  • داشتن اندازه های دقیق با استفاده از پیمانه های یکسان
  • رعایت موارد بهداشتی، از طریق بسته نگه داشتن شیر خشک و مواد غذایی در محفظه های جداگانه
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)