نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 5 ماه و 21 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

چگونه بچه را از گوشی ترک دهیم؟

1403/3/15 18:08
257 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

چکیده : با مطالعه این پست آموزشی به سادگی میتوانید به فرزند خود کمک کنید که از شبکه های مجازی فاصله بگیرد.

ترک دادن کودک از گوشی موبایل

در چند سال اخیر تحقیقات بسیار زیادی روی اعتیاد کودکان به گوشی موبایل شده است که برخی از آن ها آمار وحشتناکی نشان میدهند. متاسفانه سن اعتیاد به تلفن همراه و یا تبلت به سرعت در حال کاهش است. این موضوع زمانی خود را نشان میدهد که کودک به جای تکمیل مدار گویش در مغز خود به دنبال تکمیل مدار لذت در ذهن میرود. کمترین عارضه اعتیاد به موبایل در کودکان اختلال در گفتگو می‌‌باشد که در بخش‌های بعدی بیشتر صحبت خواهیم کرد. حال اینکه به جای تبلت به سراغ چه اسباب بازی برای فرزند خود برویم، یک موضوع کاملا مجزا است که برای پاسخ به این سوال سراغ یکی از بهترین و معتبرترین سایت‌های این حوزه رفتیم.

به نقل از سایت اسباب بازی فروشی شازده کوچولو، خرید اسباب بازی باید متناسب با سن کودک انجام شود تا جایگزین مناسبی برای تبلت و موبایل محسوب شود. اگر والدین انتخابی هوشمندانه برای اسباب بازی داشته باشند، کودک خود تمایلی به بازی با موبایل و تبلت نخواهد داشت. مشکل اصلی زمانی است که والدین حوصله فرزند خود را ندارند و برای اینکه فرزند آن ها کاری به کارشان نداشته باشد، گوشی موبایل را در اختیار او قرار میدهند. این کار به ظاهر ساده آسیب جدی به ذهن و همچنین جسم کودک وارد می‌کند. در ادامه نحوه دور کردن کودک از گوشی موبایل و همچنین قرار دادن یک جایگزین خوب را آموزش خواهیم داد.

چگونه وابستگی کودک به گوشی را کم کنیم؟

در این بخش قصد داریم چند تکنیک بسیار مهم و تاثیر گذار برای ترک اعتیاد بچه ها به گوشی موبایل آموزش دهیم. اگر آینده فرزندتان برای شما مهم است، روی این بخش زمان صرف کنید تا نتیجه ای بسیار عالی به دست آورید. در غیر این صورت خودتان با چالش‌های جدی مواجه خواهید شد و هزینه آن را نیز فرزندتان در مرور زمان خواهد داد.

زمان هایی که از گوشی موبایل به صورت افراطی استفاده می‌شود، مشخص کنید

برخی مواقع هست که کودک شما نسبت به گوشی موبایل شرطی شده است و اگر گوشی موبایل را از شما دریافت نکند، رفتار بدی از خود نشان میدهد. هر کودک وضعیت متفاوتی خواهد داشت. برخی از بچه های کوچک علاقه دارند که قبل از خواب گوشی موبایل خود را چک کنند و با آن بازی کنند. برخی دیگر داخل مهمانی نیز تمایل به بازی کردن با گوشی موبایل دارند. شما در این زمان باید به صورت قاطعانه و محکم به او نه بگویید. اما این کار شما می‌تواند با مقابله رفتار کودک شما همراه باشد که کاملا هم طبیعی است. در نتیجه معرفی جایگزین آن نیز اهمیت دارد و شما باید برای آن تمام تلاش خود را به کار گیرید.

به عنوان مثال زمانی که دختر کوچولو شما در خانه به گوشی موبایل نیاز دارد و از صبح که بلند می‌شود با گوشی بازی می‌کند. برخی مواقع گوشی موبایل نیز که به شارژ است تمایل به بازی کردن دارد. اولین قانون منزل شما باید این باشد که کار کردن با گوشی موبایل در برق ممنوع است. دومین اقدام شما به عنوان والدین خرید عروسک دخترانه شیک است. به عنوان مثال خرید عروسک خرگوش زیپ دار یک گزینه جذاب و مناسب برای دختران خواهد بود. البته پس از دریافت اسباب بازی وظیفه شما این است که در کنار کودک خود زمان بگذارید و با آن بازی کنید. این که خلاء به وجود آمده برای او پر کنید بسیار مهم است. چرا که در اولین مرحله شما برای اینکه بتوانید آزاد باشید گوشی موبایل به کودک خود دادید. حال زمان آن رسیده است که برای فرزند خود یک برنامه ریزی زمانی انجام دهید و زمان بیشتری در کنار او باشید.

استفاده افراطی از گوشی موبایل ممنوع

گوشی موبایل در دسترس کودک باشد

قطعا سوال بسیار از والدین از متخصصین حوزه روانشناسی کودک این است که « پسرم معتاد گوشی شده و در صورت نبود آن پرخاشگری می‌کند. » در این مرحله 3 رویکرد در مقابله شما وجود دارد. اولین رویکرد این است که برای ساکت شدن کودک گوشی موبایل را در اختیار او قرار دهید که از اساس اشتباه است. دومین رویکرد این است که گوشی موبایل را به صورت یکبار از او بگیرید که این کار هم اشتباه است، چرا که گوشی موبایل دست خود شما را خواهد گرفت. اما راه حل سوم که اندکی منطقی است، محدود کردن استفاده از گوشی موبایل است.

البته زمانی که کودک شما از گوشی موبایل نیز استفاده نمی‌کند، دسترسی او را محدود کنید و گوشی موبایل در جایی قرار دهید که نمی بیند. به عنوان مثال قرار دادن گوشی موبایل در یک فضای بلند اشتباه است، بلکه قرار دادن گوشی موبایل در یک کمدی که دید ندارد و کودک نیز از آن اطلاعی ندارد، بهترین کار ممکن خواهد بود. برخی مواقع کودکان به دلیل بی حوصلگی سراغ گوشی موبایل میروند که در این مواقع استفاده از یک اسباب بازی پسرانه ارزان می‌تواند نظر آن ها را به خود جلب کند. تراکتور دیوانه یکی از محصولاتی است که می‌تواند ذهن کودک را از گوشی موبایل درو کند و هزینه بالایی نیز به دنبال نداشته باشد. البته تعداد انتخاب‌های شما بسیار زیاد است و ما صرفا نظر خود را بیان می‌کنیم.

اسباب بازی مناسب برای ترک دادن فرزند از گوشی موبایل

ترک دادن کودک از گوشی با استفاده از قطع کردن اینترنت

یکی از بهترین رویکرد هایی که برای ترک دادن کودک از گوشی موبایل می‌توانید در پیش بگیرید، عدم دسترسی به شبکه اینترنت است. برخی از بازی های آنلاین نیاز به اینترنت ندارند و هر هشدار آن برای کودک به منزله تحریک ذهنی می‌‌باشد. برای اینکه بتوانید این تحریک ذهنی را از بین ببرید، لازم است که دسترسی کودک به اینترنت موبایل قطع شود. البته برخی از ساعات روز به صورت محدود می‌توانید این دسترسی را فراهم کنید، اما دسترسی 24 ساعته در تمامی ساعت روز اشتباه‌ترین کار شما خواهد بود. زمانی که دسترسی کودک به اخبار و همچنین هشدارهای یک بازی کاهش پیدا می‌کند، میزان تمایل او به بازی کردن هم کم می‌شود. این همان تکنیکی است که از ترک بچه از گوشی موبایل بسیار موثر است.

جایگزین کردن گوشی موبایل با انیمیشن دیدن

علاقه کودک به موبایل می‌تواند دلایل بسیار زیادی داشته باشد، اما مهمترین دلیل آن گذران وقت می‌‌باشد. چالش اصلی زمانی است که کودک با تماشای بازی‌های نامناسب و انجام برخی کارهای غیر اخلاقی به سمت این فضا معتاد می‌شود. اما نگران نباشید، دنیای انیمیشن ها در کنار شما خواهد بود تا از این فضا فاصله بگیرید. بهترین کار این است که انیمیشن های مناسب سن کودک خود دانلود کنید و با یک دیگر به تماشای آن بپردازید. به هر اندازه که برای این موضوع زمان صرف کنید، نتیجه به مراتب بهترین خواهید گرفت. چرا که به کمک انیمیشن دیدن و تماشای سریال انیمه می‌توانید به کودک خود بهترین دروس اخلاقی را منتقل کنید. در غیر این صورت فضا به سمتی خواهد رفت که رفتار کودک شما در هنگام استفاده از موبایل غیر قابل کنترل می‌شود.

سخن پایانی

در این پست آموزشی تمام تلاش خود را به کار گرفتیم در مورد پاسخ سوال « چگونه بچه را از گوشی ترک دهیم؟ » صحبت کنیم. اگر شما از یک تکنیک اختصاصی استفاده می‌کنید تا بین کودک خود و اینستاگرام فاصله قرار دهید، آن را در بخش نظرات با ما نیز به اشتراک بگذارید. در نهایت اگر بخواهیم یک جمع بندی از نکات مطرح شده خدمت شما ارائه دهیم، باید به اهمیت صرف زمان با کودکان اشاره کنیم.

 چرا که یکبار شما برای ساکت کردن کودک خود و آرامش بیشتر در اختیار او گوشی موبایل قرار میدهید. حال برای این که بتوانید از این رفتار درس بگیرید لازم است که گوشی موبایل را از دست کودک خود بگیرید و به جای آن در کنار او زمان صرف کنید. اگر دوست دارید که تکنیک‌های آموزش و تربیت کودک خود را فرا بگیرید، حتما از مجله اسباب بازی فروشی آنلاین شازده کوچولو استفاده کنید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)


15 خرداد 03 21:19
😉😍 فوق العاده کاربری و عالی.