نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 30 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

اهمیت انتخاب یک مهدکودک و خانه بازی خوب برای کودکان

1402/11/16 13:51
422 بازدید
اشتراک گذاری

یکی از دغدغه‌های والدین برای کودکان خود، استفاده از مهدکودک دارای صلاحیت است، چرا که این مراکز، با آموزش‌های خود به کودکان، می‌توانند سهم به سزایی در آینده آنان ایفا کنند، اگر کودک در مهدکودک خوب آموزش ببیند و رفتارهای اجتماعی مورد نیاز سن خود را فرا بگیرد، در مدرسه و در جامعه می‌تواند مثمرثمرتر واقع شود.

در سالیان گذشته اگر به یاد داشته باشید بیشتر کلاس اولی‌ها در مدرسه گریه و بی‌تابی می‌کردند، و همین خاطرات ناخوشایند روزهای اول مدرسه در ناخودآگاه آن‌ها ضبط، و سبب بروز مشکلاتی در آینده تحصیلی این سری از بچه‌ها می‌شد؛ در این بین بچه‌هایی هم حضور داشتند که قبل از مدرسه، به مهدکودک رفته و با برخی از مسائل از جمله دوری از خانواده آشنا شده بودند، و در روز اول مدرسه شاد و سرحال ظاهر می‌شدند.در ادامه شما را با سایت مرجع معرفی مهدکودک و خانه بازی کودک در شیراز و سایر شهرهای ایران نیز آشنا خواهیم کرد.

تاریخچه مهدکودک در ایران

مهدکودک با نام‌های دیگری مانند خانه بازی یا خانه بازی کودک نیز شناخته می‌شود، که برای اولین بار حدود هفتاد سال پیش توسط خانم «برسابه هووسپیان» در ایران تاسیس شد. بهترین خانه بازی کودک در شیراز را در سایت مرجع پی جو میتوانید بیابید.

دسته‌بندی مهدکودک‌ها

مهدکودک‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند:

1. مهدهای کودک شیرخوار: کودکان شیرخوار از بدو تولد تا ۲ سالگی می‌توانند در این دسته از مهد کودک‌ها ثبت نام کنند.
2. مهدهای کودک نوپا: بازه سنی کودکانی که در مهدهای نوپا ثبت نام می‌کنند بین ۲ تا ۴ سال است.
3. مهدهای کودک نوباوه: و در این بخش، کودکان ۴ تا ۶ ساله اجازه ثبت نام را دارند.

همچنین مهد‌کودک‌ها به دو صورت نیمه وقت و تمام وقت از بچه‌ها نگهداری می‌کنند، در مهدکودک نیمه‌وقت از صبح تا ظهر و بدون صرف ناهار، و در مهدهای تمام‌وقت، از صبح تا ظهر به اضافه وعده ناهار، پذیرای کودکان هستند. (برخی از مهدها، در شیفت عصر هم به کودکان خدمات ارائه می‌دهند)

مهدکودک‌ها تأثیر زیادی در یادگیری کودکان دارند

بچه ها در مهد کودک چه چیزهایی یاد می‌گیرند

مطالبی که کودکان در مهدهای کودک یاد می‌گیرند سبب شده که هنگام ورود به کلاس اول، از آمادگی نسبتاً خوبی برخوردار باشند، از جمله آموزش‌هایی که به کودکان در مهدهای کودک داده می‌شود می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد.

  • مطالعات اجتماعی: در این سری از آموزش‌ها، کودکان با نمادهای ملی مانند پرچم کشور، تاریخچه افراد مشهور، نقشه جغرافیا و کره زمین و … آشنا می‌شوند.

همچنین اهمیت رعایت قوانین و مقررات، نحوه ارتباط با افراد و حضور در جمع از دیگر مسائلی است که به کودکان آموزش داده می‌شود.

  • مراحل ابتدایی خواندن: آشنایی با کتاب و بخش‌های مختلف آن، یادگیری تفاوت بین حرف، کلمه و جمله، نحوه نوشتن نام خود، نحوه گوش کردن به صحبت‌های دیگران و … در این مرحله صورت می‌پذیرد، و کودکی که با این مراحل آشنا شده باشد کار خیلی راحتی را در مدرسه و کلاس اول خواهد داشت.
  • رایانه: استفاده از تکنولوژی در آموزش امری ضروری است که در بیشتر مهدهای کودک از رایانه نیز استفاده می‌گردد.

کودکان در این بخش با اصول مقدماتی کار با رایانه، برخی برنامه‌ها و بازی‌های مفید و … آشنا می‌شوند.

  • ریاضی: کودک در این حوزه با اعداد، نحوه مقایسه کردن، اشکال هندسه، ارقام پول و … آشنا می‌گردد.

یکی از دروسی که کودکان در کلاس اول و حتی مراحل بالاتر با آن زیاد ارتباط برقرار نمی‌کنند درس ریاضی است، که اگر در مهدهای کودک، این درس با روش‌های جذاب و سرگرم کننده به کودک آموزش داده شود، شیرینی درس ریاضی را تا ابد در ذهن خود خواهند داشت.

  • موسیقی: نحوه خواندن آواز و آشنایی با انواع آلات موسیقی، حفظ کردن شعرهای کوتاه و جذاب و به طور کلی آشنایی با فرهنگ موسیقی در این حوزه به کودک آموزش داده می‌شود.
  • نقاشی: در این حوزه هم نقاشی‌های آسان به همراه رنگ‌آمیزی آن‌ها و آشنایی با رنگ‌ها و … به کودک آموزش داده می‌شود.

پی جو مرجع معرفی خانه بازی و مهدکودک در شیراز

کودک با رفتن به مهدکودک، با اصول اولیه خواندن، نحوه ارتباط با کودکان همسن خود، رایانه، ریاضی و … آشنا می‌شود و به نحوی مهدهای کودک می‌توانند در آینده کودکان تأثیرگذار باشند.

بنابراین در انتخاب مهدکودک در شیراز برای کودکان خود وسواس زیادی به خرج دهید، از این رو فهرستی از بهترین مهدکودک‌های سراسر کشور را در سایت پی جو جمع‌آوری کرده‌ایم تا بتوانید مهدکودک بهتر و نزدیکتر به محل زندگی خود را با سایت پی جو پیدا کنید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)