نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 4 ماه و 4 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

به هیچ عنوان در این کشور ایمپلنت انجام ندهید!

1402/6/23 9:59
364 بازدید
اشتراک گذاری

کشوری که انجام ایمپلنت دندان در آن توصیه نمیشود!

سنگاپور، یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان با سیستم بهداشتی بسیار پیشرفته است که در بسیاری از زمینه‌های پزشکی و دندانپزشکی به موفقیت‌های قابل توجهی دست یافته است.

با وجود این پیشرفت‌ها، شاید سوال برای برخی افراد پیش بیاید که چرا در سنگاپور ایمپلنت دندان انجام نمی‌شود یا به عبارت دیگر، چرا این روش درمانی پرکاربرد در جایی که تکنولوژی بهداشت دهان و دندان به این اندازه پیشرفته است، این درمان تا کنون به میزان مطلوبی توسعه نیافته است؟

در این مطلب همراه ما باشید تا با علت این امر آشنا شوید.

چرا در کشور سنگاپور ایمپلنت انجام ندهیم؟!

به چه دلایلی کاشت دندان با ایمپلنت در سنگاپور پیشنهاد نمیشود؟

بر اساس آمار ایمپلنت دندان، سنگاپور بالاترین نرخ و هزینه ایمپلنت دندان در جهان را دارد. هزینه متوسط چنین روشی در این کشور حدود 2700 دلار است. این مبلغ نسبت به سایر هزینه‌های درمانی دندانپزشکی بسیار بالاست.

دومین کشوری که انجام این درمان در آن گران است، ایالات متحده بوده که هزینه متوسط آن حدود 2500 دلار است. برخی از عمل‌های درمانی و زیبایی دندان واقعاً گران هستند و امکان انجام آنها برای بسیاری از افراد وجود ندارد.

پیش‌بینی‌هایی که بر اساس شاخص‌های فعلی آمارهای دندانپزشکی انجام شده است، نشان می‌دهند که بازار جهانی دندانپزشکی رو به رشد بوده و یکی از اصلی‌ترین محرک‌های آن ایمپلنت دندان است.

چرا ایمپلنت دندان در سنگاپور گران است؟

گرانی ایمپلنت در سنگاپور به چندین عامل ربط دارد که در کل باعث افزایش هزینه‌ها می‌شوند و برای بسیاری از افراد چالشی مالی به وجود می‌آورند:

1. هزینه‌های مواد و تجهیزات پزشکی

ایمپلنت دندان از مواد و تجهیزات پزشکی با کیفیت بالا ساخته می‌شود که هزینه تهیه آنها در سنگاپور بسیار بالاست. این مواد عمدتاً وارداتی هستند و تحت تاثیر افزایش قیمت‌های بین‌المللی هستند.

2. هزینه‌های آموزش و تخصص

دندانپزشکان و ارائه‌دهندگان خدمات دندانپزشکی در سنگاپور باید آموزش‌های تخصصی را طی کنند تا بتوانند درمان کاشت ایمپلنت‌ را با تخصص اجرا کنند. این آموزش‌ها هزینه‌های زیادی دارند.

3. تأمین مالی درمان‌های دندانپزشکی

در سنگاپور، تأمین مالی برای درمان‌های دندانپزشکی به میزان کافی در دسترس نیست و افراد بسیاری برای تأمین هزینه‌های درمان‌های دندانپزشکی ناچار هستند که به سراغ استفاده از بیمه‌های خصوصی و یا پرداخت هزینه بدون بیمه بروند. این موضوع در بالا بودن هزینه ایمپلنت دندان نقد دارد.

4. مقررات صنعت دندانپزشکی

سنگاپور دارای مقررات سختگیرانه در زمینه صنعت دندانپزشکی است که بر روی کیفیت خدمات و تجهیزات نظارت دارد. این نظارت و مقررات می‌توانند به عنوان یکی از علل افزایش هزینه‌ها در این صنعت مطرح شوند.

5. تقاضای بالا

با توجه به توسعه اقتصادی سنگاپور و افزایش آگاهی افراد در مورد ایمپلنت دندان، تقاضا برای این خدمات بسیار بالا رفته است. این افزایش تقاضا می‌تواند به افزایش قیمت‌ها منجر شود.

گران بودن ایمپلنت دندان در سنگاپور چه تاثیری بر افراد می‌گذارد؟

تاثیری که گران بودن ایمپلنت بر زندگی افراد در سنگاپور میگذارد چیست؟

گران بودن ایمپلنت دندان در سنگاپور تأثیرات مختلفی بر افرادی که نیاز به انجام این درمان دارند، می‌گذارد. در ادامه به برخی از آنها اشاره شده است:

1. تأثیر بر کیفیت زندگی افراد

می‌تواند به کاهش کیفیت زندگی افراد منجر شود. افرادی که به علت مشکلات دندانی نیاز به ایمپلنت دارند، ممکن است نتوانند به درستی غذا بخورند یا به طور طبیعی حرف بزنند که این امر منجر به تاثیر نامطلوب بر زندگی آنها می‌شود.

2. مشکلات اجتماعی

مشکلاتی شامل کاهش اعتماد به نفس، اجتناب از شرکت در فعالیت‌های اجتماعی و حتی ایجاد مشکلات در ارتباطات شخصی و حرفه‌ای به دلیل این مشکل می‌تواند رخ دهد.

3. تأخیر در انجام درمان دندانپزشکی

افرادی که به دلیل گرانی ایمپلنت دندان ناچار هستند انجام آن را به تاخیر بیندازند، ممکن است دچار مشکلات دندانی جدی شده و در نهایت نیاز به انجام درمان‌های دردناک شوند و مدت زمان رسیدن به بهبودی کامل آنها طول بکشد.

4. تأثیر بر تصمیم‌گیری‌های مالی خانوارها

خانواده‌ها ممکن است نیاز به تخصیص بودجه‌های زیادی به درمان‌های دندانپزشکی داشته باشند که می‌تواند سبب کاهش توانایی آنها در سرمایه‌گذاری در دیگر زمینه‌های مالی یا به تأخیر انداختن تصمیمات مالی مهم دیگرشان شود.

بنابراین، گران بودن این درمان در سنگاپور تأثیرات نامطلوبی بر کیفیت زندگی و تصمیم‌گیری‌های اقتصادی افراد دارد و نیاز است راهکارهای مؤثری برای کاهش این گرانی در نظر گرفته شوند.

سخن پایانی

کاهش قیمت ایمپلنت دندان نه تنها در سنگاپور، بلکه در سایر کشورهای جهان امری ضروری است. زیرا نیاز به جایگزینی دندان از دست رفته علاوه بر تاثیری که بر اعتماد به نفس افراد می‌گذارد، نقش بسیار مهمی در سلامت دهان و دندان آنها دارد. پس لازم است که راهکارهایی مانند تحت پوشش بیمه قرار دادن این درمان لحاظ شوند.

چنانچه به دنبال کسب اطلاعات لازم در این خصوص هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم با کلینیک دندانپزشکی دکتر فاطمه لبافی تماس بگیرید. ما آماده ارائه خدمات درمانی و زیبایی دندانپزشکی با استفاده از بهترین تجهیزات و منصفانه‌ترین هزینه‌ها به شما عزیزان هستیم. از طریق لینک زیر می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

https://dentistry-clinic.ir/fa

پسندها (1)

نظرات (0)