نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 30 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

بهترین دارو برای خارش واژن چیست؟

1402/4/7 8:14
329 بازدید
اشتراک گذاری

در مقاله امروز قصد داریم با معرفی بهترین دارو برای خارش واژن، به رفع مشکلات مربوط به این ناحیه در بانوان کمک کرده باشیم. درواقع سوزش و خارش واژن با علائم آزاردهنده‌ای همراه است که اگر با دارویی مناسب کنترل نشوند، دچار گسترش و تبدیل به عفونت خواهند شد.

بهترین دارو برای خارش واژن چیست؟

حالا فکر می‌کنید چه عواملی در بروز این عارضه دخیل‌اند؟ برای دستیابی به پاسخ پرسش‌های ذهن‌تان، همراه ما در این مقاله باشید.

هشدار: داروهای معرفی شده باید با تجویز دکتر زنان استفاده شوند.

خارش واژن، مشکلی که هر زنی باید آن را بشناسد!

خارش واژن وضعیت ناراحت‌کننده‌ای است که در ناحیه تناسلی بانوان و در قسمت‌های مختلفی نظیر کلیتوریس، لابیا و دهانه واژن رخ می‌دهد. این حالت در برخی مواقع خاص بسیار تشدید می‌شود که در این صورت مقاومت دربرابر خاراندن بسیار سخت خواهد بود.

از طرفی خاراندن بیش‌ازحد به سوزش و بروز التهاب منجر می‌شود. ازاین‌رو مبتلایان به این مشکل از سفتی، گرمی و‌ در برخی مواقع از نبض‌زدن ناحیه تناسلی خود شکایت دارند.

گذشته از این مسائل بحث ما این است که آیا خارش واژن درمانی دارد یا خیر؟ پاسخ ما به این پرسش قطعا مثبت است. این روزها خیلی از خانم‌ها با این مشکل دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

اگر شما نیز در تبریز زندگی می‌کنید و به‌عنوان یک خانوم به این مسئله دچار هستید، قبل از گسترش این اختلال، به دکتر زنان تبریز مراجعه کرده و ناگفته‌هایتان را با او در میان بگذارید. چنانچه هنگام معاینه واژن، استرس و خجالت دارید، می‌توانید از خدمات مشاوره‌ای آنلاین این پزشکان متبحر بهره‌مند شوید.

شناخت نشانه‌های خارش واژن، اولین گام به‌سوی درمان

بیایید قبل از معرفی دارو برای خارش واژن، ابتدا ببینیم که اصلا وقوع این امر، هشداردهنده چه مشکلاتی است؟ به‌طور کلی خارش این ناحیه که با نشانه‌هایی نظیر بوی نامطبوع، خونریزی، ترشحات غیرطبیعی و قرمزی و تغییر رنگ پوست همراه است، می‌تواند نشانه‌هایی از بیماری‌های مهم‌تر باشد که در ادامه به برخی از آنها اشاره کرده‌ایم:

  • واژینو باکتریال: رایج‌ترین عفونتی است که به‌علت به‌هم‌خوردن تعادل میان باکتری‌های مفید و مضر ناحیه تناسلی ایجاد می‌شود.
  • شپش ناحیه تناسلی: پدیدآمدن این حشرات ریز در ناحیه تناسلی، نمونه‌ای از بیماری‌های مقاربتی شناخته می‌شود. خارش واژن، یک واکنش آلرژیک نسبت به بزاق شپش‌هاست.
  • بیماری‌های مقاربتی: رابطه‌های جنسی محافظت‌نشده سبب ایجاد بیماری‌هایی نظیر تب‌خال تناسلی، زگیل، سوزاک و کلامیدیا می‌شوند که یکی از علائم آنها به‌صورت خارش ظاهر می‌شود.
  • یائسگی: کاهش سطح هورمون استروژن در این دوران، سبب نازک‌شدن غشاء‌ مخاطی و درنهایت خشک‌شدن ناحیه واژن می‌شود. در این شرایط دخول در رابطه جنسی سبب تشدید خارش می‌شود.
  • لیکن اسکلروزیس: این بیماری با تشکیل لکه‌هایی سفیدرنگ بر روی پوست پدید می‌آید که اکثر این لکه‌ها در ناحیه واژن و مقعد وجود دارند. آنها قادرند به زخم‌های دائمی تبدیل شوند.

خداحافظی با خارش واژن با مصرف قرص

دلیل ایجاد خارش، مشخص می‌کند که شما چه راهی برای درمان در پیش بگیرید. مواردی که در بخش قبلی بیان کردیم، تنها نمونه‌های متداولی از بیماری‌هایی بودند که با خارش واژن ظاهر می‌شدند.

دلایل دیگری از جمله خشکی واژن، درماتیت تماسی (حساسیت به ماده خارجی)، سرطان فرج، عفونت‌های قارچی و واژینوباکتریال وجود دارند که بسته به نوع و شدت، نیازمند دارو برای خارش واژن هستند. ما به‌طور کلی نمونه‌هایی از قرص‌هایی که می‌توانید جهت رفع خارش و‌ سوزش مصرف کنید را معرفی کرده‌ایم:

قرص فلوکونازول برای خارش واژن:

چنانچه از عفونت‌های قارچی رنج می‌برید، فلوکونازول بهترین دارو برای خارش واژن است که باید حتما مطابق با دستور پزشک مصرف شود.

آنتی‌بیوتیک‌ها برای درمان خارش واژن:

این قرص‌ها قادر به از بین‌بردن باکتری‌های مولد عفونت هستند و برای پاک‌سازی رحم از میکروب‌ها دارویی قدرتمند شناخته می‌شوند.

پنی‌سیلین: طیف وسیعی از پنی‌سیلین‌ها مانند آمپی‌سیلین و آموکسی‌سیلین منجر به نابودی عفونت‌های ادراری و نابودی شپش‌های ناحیه تناسلی می‌شوند.
مترونیدازول: این قرص به‌عنوان قوی‌ترین دارو برای خارش واژن و شکست عفونت‌های باکتریایی عمل می‌کند.

سفدیتورن برای خارش واژن:

از دیگر قرص‌هایی است که نقش حیاتی در مبارزه با عفونت‌های حاصل از روابط جنسی پرخطر و حفاظت‌نشده دارند.

استفاده از پماد برای خارش واژن، راه‌حلی موثر و مطمئن

پمادها نیز در صورتی که طبق توصیه پزشک به مصرف برسند، تسکین‌دهنده خوبی برای خارش واژن شناخته می‌شوند. چند نمونه از این پمادها در این بخش به شما معرفی شده است:

پماد کلوبتازول برای درمان التهاب و خارش واژن:

این کرم استروئیدی در رفع مشکلات ناشی از التهاب و خارش تاثیرگذار است.

پماد زینک اکساید: این پماد مخصوص کسانی است که به‌علت پوست‌های خشک و بیماری اگزما، به خارش شدید واژن مبتلا هستند.

پماد کلوتریمازول برای عفونت قارچی واژن:

این کرم‌های داخلی از بهترین داروها برای درمان عفونت‌های قارچی و التیام خارش‌هاست.

پماد هیدروکورتیزون:

هیدروکورتیزون از رایج‌ترین کرم‌هایی است که بدون نسخه می‌توان آن را تهیه کرد.

با مراجعه به پزشک زنان، از شر خارش واژن خلاص شوید

با مراجعه به پزشک زنان، از شر خارش واژن خلاص شوید

از رایج‌ترین دلایلی که خانم‌ها به دکتر زنان مراجعه می‌کنند، خارش واژن است. درواقع یکی از بیماری‌های رایج در بین بانوان، عفونت‌های واژینال است که توسط میکروارگانیسم‌ها به‌ وجود می‌آیند.

برخی از زنان به‌دلیل فارغ‌شدن از علائم آزاردهنده این مشکل به مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک‌ها یا سایر روش‌های خانگی روی می‌آورند‌ اما واقعیت این است که خارش واژن متاثر از بیماری‌های مختلفی است که تشخیص آن توسط افراد معمولی امکان‌پذیر نیست‌.

ضمن اینکه درصورت عدم‌درمان به‌موقع، این امکان وجود دارد که شما مشکل موجود را به شریک جنسی خود منتقل کنید و در این شرایط مشکلات دیگری گریبان‌گیر شما خواهد شد. به‌طور مثال این عفونت‌ها به اندام‌های تولید مثل سرایت می‌کنند و با پیاده‌سازی برخی تغییرات آناتومیکی، منجر به ناباروری یا کم‌باروری می‌شوند.

بنابراین؛ حرف اصلی ما این است که درصورت مشاهده هرگونه علائم حتما به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید. درصورتی که محل زندگی شما شهر ارومیه است، بهتر است بدانید که دکتر زنان ارومیه، از بهترین متخصصانی هستند که با معاینه بیمار، نمونه‌برداری از ترشحات واژن و بررسی میکروارگانیسم‌ها، دلیل خارش ناحیه تناسلی را تشخیص می‌دهند.

جمع‌بندی

تجویز دارو برای خارش واژن، بسته به نوع مشکلی که فرد مراجعه‌کننده دارد صورت می‌گیرد.‌ برخی اوقات خارش‌ها ناشی از عوامل ساده‌ای هستند و نیازی به مراجعه به پزشک نیست اما زمانی که حرف از شدت بالای خارش باشد، مهم است که در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

شاید شما ندانید اما امکان دارد این خارش نشانه‌ای از یک عفونت جدی یا سایر بیماری‌های زمینه‌ای باشد. اگر در دام این مشکل گرفتار شده‌اید، بد نیست به سایت دکترتو سری بزنید و با انتخاب محلی که در آن زندگی می‌کنید، پزشکانی متخصص و مجرب بیابید تا شما را در راستای روند درمان‌تان کمک کنند.

نوبت‌دهی پزشکان دکترتو اینترنتی انجام می‌شود و شما بدون هدررفتن زمان می‌توانید با متخصص مورد نظر خود ارتباط داشته باشید.

پسندها (1)

نظرات (0)