نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 4 ماه و 5 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

نکاتی که باید قبل از عمل کردن بینی بدانید

1402/3/21 10:54
479 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

به نظر شما برای اینکه بعد از عمل کردن بینی به یک نتیجه خوب برسید، نیاز است قبل از جراحی، اقدامات خاصی انجام دهید؟ به یاد داشته باشید که پیش از انجام هر کاری نیاز است بستر مناسب آن فراهم شود. حال بسته به کار و عمل، اقدامات آماده سازی آن ها انتخاب می شود. برای جراحی بینی شما نیاز دارید تا از همه نظر، ذهنی و فیزیکی آماده باشید. چگونه؟ در این بخش مهم ترین و کلیدی ترین نکات را به شما خواهیم گفت تا بهترین تجربه را از عمل خود کسب کنید.

نکاتی که باید قبل از عمل کردن بینی بدانید

مشخص کردن هدف خود از جراحی بینی

در آینه به خود نگاه کنید و از خودتان بپرسید چرا می خواهید عمل دماغ را انجام دهید. پاسخ این سوال یعنی هدف و خواسته شما از نتیجه جراحی. اما در جواب سوال خود باید به یک نکته دقت کنید؛ آن نکته مطابق بودن انتظارتان از نتیجه با قابلیت و توانایی های جراحی است. این را بدانید که اگر خواسته شما خارج از این محدوده باشد، نتیجه بدست آمده چندان موفقیت آمیز و رضایت بخش نخواهد بود.

حالا از کجا متوجه شویم هدف ما درست و منطقی است؟ تعیین این امر از وظایف جراح خوب بینی است؛ آن هم در جلسه مشاوره. شما باید تمامی اطلاعات لازم را در اختیار ایشان بگذارید و بیان کنید که از عمل رینوپلاستی خواستار چه چیزی هستید. سپس ایشان موارد مربوطه را بررسی کرده و راهنمایی لازم را به شما ارائه می دهد.

آمادگی ذهنی و روانی

مشخص است که پس از عمل کردن بینی تان، در دوره نقاهت محدودیت هایی در انجام برخی امور و فعالیت ها برای شما ایجاد می شود. اگر فکر می کنید انجام ندادن یکسری کارهای روتین، مثلا ورزش کردن، هر چند برای مدتی کوتاه، برایتان سخت است بایستی از قبل خود را برای این مسئله آماده کنید. همچنین صبر خود را افزایش دهید چرا که نتیجه پایانی بلافاصله بعد از پایان عمل مشخص نمی گردد، بلکه نیازمند زمان است. پس ظاهر بینی را در روزهای اول قضاوت نکنید و منتظر بمانید. اگر از نظر ذهنی خود را برای این شرایط حاضر و آماده نکنید ممکن است در زمان نقاهت و ریکاوری برایتان سخت تر پیش می رود و حتی تا زمان مشخص شدن شکل نهایی ، احساس نارضایتی می کنید.

دقت در انتخاب جراح

اینکه چه پزشکی را برای عمل خود انتخاب کنید، مستقیما در نتیجه ای که بدست می آورید تاثیر گذار است. بایستی به سراغ جراحی بروید که تجربه بالایی در حوزه رینوپلاستی داشته باشد، تکنیک و متدهای عمل را بداند و به درستی اصلاحات را اعمال کند. اگر می خواهید فرم بینی شما به زیباترین حالت برسد، این اقدام را بسیار جدی بگیرید. بی شک انتخاب جراح حاذق مهم ترین کاری است که باید قبل از عمل بینی انجام دهید.

آگاهی از پروسه عمل

یک موردی که کمتر کسی به ان توجه می کند، آشنایی با روند جراحی و جوانب مختلف آن است. اما امروزه این مورد بسیار مهم است و هر متقاضی باید قبل از این تحت جراحی قرار بگیرد نسبت به فرایند آشنایی داشته باشد. بسیاری از برترین جراحان بینی، همچون دکتر مهدی صابری اطلاعات مفید و کارآمدی را در سایت و پروفایل های کاری خود در پلتفرم های اجتماعی در اختیار زیباجویان عزیز قرار داده اند.

توصیه های مهم پزشک قبل از عمل بینی

وقتی که جلسه مشاوره را با جراح خود گذراندید، در پایان جلسه از سوی ایشان نیز نکاتی من باب عدم انجام یکسری امور در اختیار شما قرار می گیرد. این توصیه ها تمامی موارد از جمله وعده غذایی یک شب قبل از جراحی تا ترک برخی عادات غلط مثل سیگار کشیدن را در بر می گیرند. اگر در انجام جراحی خود جدی هستید و کسب یک نتیجه رضایت بخش هدف شماست، بایستی به هر نکته گفته شده از جانب دکتر عمل کنید.

کلام پایانی

متقاضیان جراحی بینی باید بدانند که این پروسه تنها روز عمل را شامل نمی شود بلکه مراحل مختلفی را باید بگذرانید تا در نهایت به نتیجه دلخواه و مطلوب برسید. هر مرحله به اندازه خود حائز اهمیت بوده و نباید در به انجام رساندن آن ها سهل انگاری صورت بگیرد. اقدامات قبل از عمل به گونه ای گام اول محسوب می شوند؛ پس هر چه این نکات را جدی تر گرفته و به درستی آن ها را رعایت کنید، باقی روند به طور مطلوب تری پیش خواهد رفت.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)