نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 4 ماه و 7 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

تغذیه سالم برای مدرسه

1402/2/30 10:43
545 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

یکی از مهم‌ترین مسائل برای والدین، تغذیه سالم در مدرسه ‌است زیرا در بسیاری از موارد، فرزندان خوراکی که همراه خود به مدرسه برده‌اند را میل نکرده و به منزل بر‌می‌گردانند. از طرفی شکل و بسته بندی خوراکی‌های غیر مفید بسیار زیباست و دانش آموزان جذب آن‌ها می‌شوند.

در این مطلب تهیه تغذیه سالم برای دانش آموزان و میان وعده مفید برای زنگ تفریح مدرسه کودکان را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

ویژگی تغذیه سالم برای مدرسه

تغدیه سالم برای دانش آموزان خصوصاً در سن پایین، بسیار قابل اهمیت است. والدین به خوبی می‌دانند که نقش میان وعده مفید در مدارس با سطح یادگیری و انرژی کودک رابطه مستقیم دارد. هرچه ویتامین و پروتئین بیشتری به بدن او برسد، قدرت یادگیری و فعالیت ذهنی کودکان بهتر خواهد بود.

تغذیه سالم برای دانش آموزان با ساندویچ ساز

سرویس ملی سلامت انگلستان (NHS) طی بررسی‌های انجام شده بیان داشته که ظرف غذای کودک باید شامل موارد زیر باشد :

  • یک ماده لبنی مانند ماست یا پنیر
  • غذاهای نشاسته‌دار مانند برنج، پاستا، نان و سیب زمینی
  • غذا با پروتئین بالا شامل ماهی، گوشت، تخم مرغ و لوبیا
  • سبزیجات و میوه‌ها

بسیاری از والدین با بی‌میلی کودکان نسبت به خوراکی‌های مفید مواجه هستند و معمولا به دنبال راه کاری برای تشویق فرزندان می‌گردند. یکی از مهم‌ترین موارد می‌تواند شکل و بسته بندی مواد غذایی باشد که برای کودکان بسیار جذاب است.

استفاده از لوازم برقی آشپزخانه

هرچه از لوازم برقی آشپزخانه بیشتر استفاده کنید، روند کار سریعتر خواهد بود. کارشناسان لوازم خانگی ادمیلسون https://www.edmilson.ir جهت رفاه حال مادران عزیز، لیستی از میان وعده‌های مفید برای زنگ تفریح کودکان را تهیه کرده‌ است. شما تنها با یک دستگاه ساندویچ ساز، خوراکی‌های مفید را به کودک خود هدیه می‌دهید.

تهیه تغذیه سالم در مدرسه با ساندویچ ساز

بسیاری از والدین تهیه یک میان وعده جذاب را کاری سخت و دشوار می‌دانند. اما بر خلاف آن‌چه انتظار می‌رود با استفاده از لوازم برقی خانگی کاری بسیار آسان و دلپذیر است. برای تهیه یک میان وعده یا تغذیه سالم در مدرسه از دستگاه ساندویچ ساز کمک بگیرید.

با این دستگاه به آسانی می‌توانید یک لقمه خوشمزه و جذاب را برای کودکان تهیه و آماده نمایید. در ادامه به تهیه برخی از مواد غذایی سالم با ساندویچ ساز چند کاره اشاره خواهیم کرد.

تغذیه سالم در مدرسه

1. تست پنیر و گردو

یک لقمه سالم و پرانرژی که سرشار از کلسیم و آهن است و کودکان آن را بسیار دوست دارند. این میان وعده به راحتی تهیه می‌شود، کافی‌است دو عدد نان تست را با پنیر سفید یا پنیر خامه‌ای بپوشانید. مقداری گردو را خرد کرده و به آن اضافه کنید. سپس نان تست‌ها روی هم قرار داده و به وسیله صفحه اسنک ساز دستگاه ساندویچ ساز آن را آماده نمایید.

2. تست موز و کره بادام زمینی

یکی دیگر از میان وعده‌های زنگ تفریح در مدارس، کره بادام زمینی به همراه موز است. این لقمه جذاب برای کودکان گزینه بسیار مناسبی است. زیرا مدت زمان بیشتری آن‌ها را سیر نگه می‌دارد و سرشار از فیبر، قند طبیعی و پروتئین است.

3. اسنک ذرت

اسنک ذرت برای کودکان بسیار جذاب است. ذرت در دسته کربوهیدرات‌ها قرار می‌گیرید و روزانه باید بین 6 تا 11 واحد از آن برای کودکان در نظر گرفته شود. مقداری ذرت پخته شده یا کنسروی، سیب زمینی نگینی سرخ شده و مقداری قارچ حلقه‌ای را به همراه کمی پنیر پیتزا داخل نان تست بریزید و توسط ساندویچ ساز آن را برشته نمایید.

4. اسنک گوشت و قارچ

کودکان در حال یادگیری و فعالیت هستند و نیاز به مواد مغذی با پروتئین بالا دارند. از این رو اسنک گوشت و قارچ یک انتخاب خوب است. کمی گوشت چرخ کرده به همراه پیاز و ادویه را تفت دهید. سپس قارچ و مقداری فلفل دلمه‌ای به آن اضافه کرده و به اندازه مناسب روی نان تست بریزد و با دستگاه ساندویچ ساز بهترین لوازم خانگی آشپزخانه آن را آماده نمایید.

5. اسنک فیله مرغ

آهن و روی موجود در در تغذیه سالم برای دانش آموزان باعث رشد و خون سازی می‌شود. از این رو اسنک فیله مرغ می‌تواند غذای بسیار مقوی و خوش طعمی برای کودک شما باشد. برای تهیه آن ابتدا فیله مرغ را توسط صفحه گریل ساندویچ ساز با مقدار کمی روغن گریل کنید. قارچ و فلفل دلمه‌ای تفت داده شده را به همراه کمی پنیر پیتزا مخلوط کنید و به مقدار لازم روی نان تست ریخته و آن را در ساندویچ ساز قرار داده تا برشته شوند.

لیستی از تغذیه سالم برای دانش آموزان

برای دانش اموزان تغذیه سالم بگذارید

6. وافل با ساندویچ ساز

مواد لازم برای یک وافل مغذی شامل آرد، تخم مرغ، شکر، بیکینگ پودر، شیر، وانیل و کره است. مواد را توسط همزن دستی برقی مخلوط کنید. سپس مایه آماده شده را در صفحه وافل ساندویچ ساز ادمیلسون بریزید. در مدت زمان کوتاهی وافل شما آماده می‌شود. همچنین می‌توانید از برخی میوه‌ها مانند موز و توت فرنگی نیز استفاده نمایید.

7. اسنک میگو و سبزیجات

می‌توانید با هر روش دلخواه میگو را بپزید یا به وسیله ساندویچ ساز چندکاره آن را گریل کنید. سپس به همراه مقداری گشنیز، ریحان و نعنای تازه به روی نان تست یا نان لواش بریزید و توسط صفحه اسنک ساز آن را آماده نمایید. بسیار ترد و خوشمزه خواهد شد.

8. اسنک تخم مرغ

اسنک تخم مرغ یکی از پرطرفدارترین اسنک‌ها است و طعم و مزه‌ی فوق‌العاده‌ای دارد. برای تهیه آن کافی است تا تخم مرغ‌ها را آب‌پز کنید. مقداری کره و پنیر پیتزا به تخم مرغ له شده اضافه کنید. مواد اسنک شما آماده شده است و حال آن‌ را در داخل نان تست ریخته و در ساندویچ ساز برشته نمایید.

9. ساندویچ کره و مربا

لقمه کره و مربا یکی از لذیذترین خوراکی‌ها برای فرزندان است. فقط کافی است تا یک سمت از نان تست را به کره آغشته کنید و سپس مربای دلخواه را به آن اضافه نماید. در دستگاه ساندویچ ساز قرار دهید و سپس درب آن را ببنید. پس از گذشت چند دقیقه ساندویچ کره مربای شما به شکل مثلثی آماده است.

10. ساندویچ تن ماهی

یکی از ساده‌ترین و خوشمزه‌ترین ساندویچ‌ها برای تغذیه مناسب مدرسه، ساندویچ تن ماهی است. برای آماده سازی آن کمتر از 20 دقیقه زمان نیاز دارید. تن ماهی را بجوشانید و سپس آن را درون نان لواش یا نان تست بریزید. سپس در ساندویچ ساز قرار داده و صبر کنید تا آماده شود. تن ماهی یک غذای مغذی با پروتئین بالا است.

انواع اسنک و ساندویچ سالم برای مدرسه

11. پنینی مرغ و سس پستو

مقداری مرغ گریل شده یا بریان شده، به همراه سبزیجات و مقداری پنیر می‌تواند گزینه بسیار جذابی برای میان وعده مغذی کودکان در مدرسه باشد. پنینی مرغ با کمی سس پستو را در نان تست بریزید و به‌وسیله صفحه اسنک ساز آن را برشته کنید. ساندویچ پنینی مرغ آماده است، آن‌را به شکل دلخواه برش بزنید و در ظرف غذای کودک خود قرار دهید.

تغذیه برای دانش آموزان با خوراکی‌های سالم

همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، تغذیه سالم و مناسب ارتباط مستقیمی با رشد و سطح سلامت کودک دارد. بخصوص که آن‌ها در حساس‌ترین دوره از نظر رشد جسمی و ذهنی قرار دارند. پس به عنوان یک مادر به تغذیه سالم برای دانش آموزان توجه ویژه داشته باشید.

شما چه غذاها و میان وعده‌های برای کودکان خود تهیه می‌کنید؟ ایده‌های خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

چاپخانه
30 اردیبهشت 02 16:08
سلام ممنون از مطالب خوبتون و به نظرم باید به بوفه&zwnjهای مدرسه&zwnjها هم نظارت بیشتری بشه