نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 30 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

ترفندهای ویژه‎ی تا زدن لباس برای کشو

1401/12/13 13:54
238 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

ترفندهای ویژه‎ی تا زدن لباس برای کشو

یکی از دغدغه‎هایی که بسیاری از ما ممکن است بعد از خرید کمد لباس لاکچری و یا ارزن قیمت به آن دچار شده باشیم، تا کردن انواع لباس‎ها است. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که برای تا زدن همه لباس‎ها از یک روش استفاده می‎کنید و البته به مشکل هم خوردید بهتر است بدانید که امروز همراه شما هستیم تا با ترفندها و روش‎های تا زدن لباس برای کمد، تمامی لباس‎ها را با کم‎ترین حجم و مرتب‎ترین حالت داخل کشوی خود قرار دهید. با ما همراه باشید.

تا زدن لباس‎ها بدون هیچ چروکی

نکته بسیار مهمی که در نحوه تا زدن لباس وجود دارد، این است که به گونه‎ای لباس‎ها را تا بزنید که بدون چروک باشد و فضای محدودی را اشغال کنند. شاید پیش خود فکر کنید که، مگر تا کردن لباس‎ها چه اهمیتی دارد؟ اما باید به شما بگوئیم که نحوه نگهداری لباس تاثیر مستقیمی بر روی طول عمر آن دارد. همانطور که در قسمت‎های بالاتر گفتیم هر سبک و مدل لباسی، نحوه تا کردن مخصوص به خود را دارند به گونه‎ای که باعث چروک شدن مجدد آن پس از اتوکشی نشود. برای مثال ما نمی‎توانیم از همان روش تازدنی برای تا کردن پیراهن استفاده کنیم که برای تیشرت استفاده می‎کنیم. اما نقطه مشترک بین تمامی طرز تا زدن‎ها این است که باید به گونه‎ای انجام شوند که کم‎ترین فضا را برای خود اشغال کنند. بدون چروک بودن لباس و اهمیت به نظافت کلی اتاق باعث می‌شود سرویس خواب دونفره یا نوجوان و کودک شما دیگر محل قرارگیری البسه مختلف نباشد.

تا زدن لباس‎های کم حجم

تا زدن لباس‎های کم حجم

برای تا زدن لباس‎های کم حجمی مانند تاپ‎ها و تیشرت‎ها، بایستی در ابتدا آنها را در سطح صاف و همواری قرار دهید. سپس لباس را به حالتی تا بزنید که به شکل مستطیل باریکی در بیاید. پس از آن بخش بالایی تاپ و تیشرت را به گونه‎ای تا بزنید که از حالت مستطیلی به مربعی تبدیل شود. حالا می‎توانید لباس خود را در کم‎ترین حجم داخل کشو و کمد لباس خود قرار دهید.

نکته : اگر تاپ شما دارای بندهای باریک است می‎توانید آن بندها را داخل لباس خود قرار دهید.

چروک شدن لباس‎ها

برای جلوگیری از چروک شدن مجدد لباس‎ها پس از اتوکشی، بهتر است که برای تا کردن آنها را بر سطح صاف و البته سفتی قرار دهید و سپس تمام چین‎های افتاده بر روی لباس را با دست صاف کنید. اگر لباس‎های بلندی دارید آنها را به صورت یک سوم، یک سوم تا کنید و اگر لباس‎های شما کوتاه هستند می‎توانید آنها را به دو نیم تقسیم کنید. به یاد داشته باشید که در هر روش تا کردن نتیجه‎ی نهایی تا زدن شما بایستی مربعی باشد.

تا زدن لباس‎های آستین بلند

طبق روال همیشه ابتدا لباس خود را بر روی سطح صافی قرار دهید و یک سوم لباس را بر داخل آن تا بزنید. سپس آستین‏‎های لباس را به شکل L در آورده و در مرکز لباس قرار دهید. حالا در حرکت آخر می‎توانید یقه لباس را به سمت پایین لباس تا بزنید. اگر به شکل مستطیلی در آمد یکبار دیگر نیز کل لباس را تا بزنید تا به شکل نهایی مربعی و کم حجم شود.

تا زدن شلوارک‎ها

برای تا زدن شلوارک‎ها پس از پهن کردن آنها در سطحی هموار و سفت، باید مطمئن شوید که تمامی شلوارک به صورت صاف و متقارن از هم قرار گرفته‎اند. سپس شلوارک را از وسط تا کرده به نحوی که تمامی درزها بر روی یکدیگر بیفتند. حال شلوارک شما به شکل مستطیلی در آمده. پس از این حالت شلوارک را از از کمر به سمت پاچه‎ها یکبار دیگر تا کرده، تا در نهایت شکلی مربعی به شما دهد.

تا زدن

تا زدن انواع شلوار

برای تا زدن شلوار ابتدا آن را بر سطحی هموار قرار دهید. سپس شلوار را از وسط به گونه‎ای که هر یک از پاچه‎ها روی یکدیگر قرار بگیرند تا بزنید. پس از آن شلوار را از طول آن به دو نیم تقسیم کرده و مجددا تا کنید. در صورت علاقه می‎توانید پاچه‎های شلوار را تو بزنید، یعنی درون کمر شلوار قرار دهید.

برای تا زدن شلوارهای پارچه‎ای ابتدا چین‎های نشسته بر روی آن را اتو کنید. پس از اتوکشی شلوار را در امتداد درهای میانی تا بزنید. اگر در این میان چینی بر روی شلوار نشست آن را با دست صاف کنید تا شلوار مجددا چروک نشود. سپس از طول شلوار آن را به دو نیم تقسیم کرده و تا کنید. در صورت تمایل می‎توانید یک تای دیگر نیز به شلوار بزنید.

شلوارهای جین از جمله شلوارهای پر طرفدار میان تمامی افراد است. پیش از تا زدن شلوار جین بهتر است آن را به خوبی بتکانید تا کاملا صاف شود و سپس جیب‎های داخلی و جیب‎های پشتی شلوار جین را با دقت کافی صاف کنید. پس از آن شلوار را از وسط تا بزنید به گونه‎ای که جیب ‎های پشتی دقیقا بر روی هم بیفتند. در مرحله آخر می‎توانید به هر تعداد که نیاز هست از طول شلوار تا بزنید.

تا زدن لباس‎های کلاه دار

آیا فکر می‎کنید که تا زدن لباس‎های کلاه دار سخت است؟ کافیست برای تا زدن لباس‎های کلاه دار ابتدا آستین‎های آن را به شکل ضربدری بر قسمت داخلی لباس قرار دهید. پس از آن بخش پایینی لباس را به سمت یقه آن تا بزنید. حال نوبت آن رسیده که سمت چپ لباس را بر روی سمت راست قرار دهید تا لباس مربعی شکل شود. حالا می‎توانید کلاه لباس را بر روی آن حالت مربعی قرار دهید.

کلام آخر

حال که به پایان روش‎های تا زدن لباس رسیدیم، امیدواریم که نکات گفته شده در نگهداری لباس‎ها و تمیزی کشوی شما کمک کننده باشد. فراموش نکنید که مرتب نگه داشتن لباس‎ها طول عمر آنها را افزایش می‎دهد. مرتب کردن لباس، باعث می‌شود اتاق و سرویس خواب شما زیباتر و دل‌نشین تر به نظر برسد.

پسندها (1)

نظرات (0)