نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 26 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

چگونه تخت نوزاد خود را انتخاب کنیم؟

1400/6/16 8:46
661 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

چگونه تخت نوزاد خود را انتخاب کنیم؟

همه والدین می خواهند سرویس خواب کاملی را بیابند که بچه هایشان را آرام ، راحت و ایمن نگه دارد. بدیهی است که خرید اقلام اتاق کودک چقدر می تواند طاقت فرسا باشد. بنابراین، امیدواریم نکات زیر در مورد نحوه یافتن بهترین مدل تخت نوزاد برای کودک شما، درجهت گرفتن تصمیمی مناسب کمک کند.

چگونه بهترین تختخواب کودک را بیابیم - نکات و دستورالعمل ها

ویژگی هایی که باید در نظر بگیرید

هنگام خرید تخت نوزادی، باید چندین عنصر را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که این محصول برای کودک شما راحت و بی خطر است اما از نظر ظاهری نیز جذاب و دارای طراحی زیبا و کاربردی است.

ملافه و تشک

تخت نوزاد بسیار بیشتر از یک تخت ساده است. هدف اصلی طراحی آن، این است که مکانی دنج و راحت برای خوابیدن فرزند شما ایجاد کند.

در اینجا چند جنبه وجود دارد که باید در نظر داشته باشید :

  • شما باید یک تخت نوزادی بخرید که به شما امکان می دهد سریع و آسان به نوزاد خود برسید. به عبارت دیگر، ساختار تخت کودک باید به اندازه کافی بالا باشد به طوری که نیازی به خم شدن شما در هر زمان که می خواهید به کودک خود برسید، نباشد.
  • اگر می خواهید در هزینه خود صرفه جویی کرده و از تختخواب برای مدت طولانی تری استفاده کنید، ممکن است به تخت خواب قابل تنظیم نیاز داشته باشید.
  • در یک چشم بر هم زدن، نوزاد شما بزرگ می شود و کودک نوپایی می شود و این بدان معناست که او قادر خواهد بود از روی تخت عبور کرده و از ریل ها بالا برود. بنابراین، تخت خواب پایین تر در این شرایط ترجیح داده می شود.

ویژگی های ایمنی تخت نوزادی

ویژگی های ایمنی تخت نوزادی

ایمنی همیشه مهم است، به ویژه در مورد نوزادان تازه متولد شده؛ آن ها شکننده و آسیب پذیر هستند؛ بنابراین برای آن ها، بسیاری از چیزها می توانند خطرناک شوند. پس شما باید بهترین تخت نوزاد را که کاربردی و ایمن است خریداری کنید.

امروزه تخت های کلاسیک که دارای قسمت کشویی بودند دیگر توصیه نمی شوند؛ زیرا کاملا ایمن نیستند. منظور این است که چیزهایی که برای نسل های قدیمی کار می کردند دیگر مناسب نیستند.

 موارد زیر باید هنگام خرید تخت خواب نوزاد جدید بررسی شود :

  • اطمینان حاصل کنید که تخت های تخت نوزاد به اندازه کافی محکم هستند.
  • قاب تخت نباید بسیار انعطاف پذیر باشد زیرا ممکن است بشکند.
  • وقتی کودک را روی آن می گذارید، تخت و تشک تخت باید سالم و بدون کجی باقی بماند.
  • هر چهار گوشه ساختار روتختی باید کاملاً مربع باشد.
  • گهواره ای را انتخاب کنید که از رنگ و مواد ایمن و غیر سمی ساخته شده باشد.

سعی کنید از برخی لوازم جانبی مانند پتوهای سنگین، بالش، موقعیت خواب و ضربه گیر تخت کودک خودداری کنید. زیرا همه آنها خطرناک هستند و ممکن است فرزند شما با یکی از آنها خفه شود.

یک نکته اضافی که می خواهم با شما به اشتراک بگذارم این است که همیشه قبل از خرید این نوع محصول، راهنمای تخت خواب را بررسی کنید.

طراحی تخت نوزاد

طراحی تخت نوزاد

طرح ایده آل تخت نوزاد طرحی است که عملکرد و زیبایی را ترکیب می کند. اکثر مادران جدید تمایل دارند تخت خوابی را انتخاب کنند که با بقیه مبلمان موجود در اتاق کودک یا اتاقی که تخت در آن قرار گرفته است؛ مطابقت داشته باشد. در حالی که این امر قابل درک است، هنگام خرید تخت کودک نیز باید به جنبه های دیگر توجه کنید.

به عنوان مثال، عملکرد یک عنصر کلیدی است که باید در نظر داشته باشید. آیا تخت نوزاد شما کاربردی و در عین حال ایمن است؟ آیا اندازه مناسبی دارد که در یک آپارتمان کوچک جا شود؟ تخت نوزادی دارای چه ویژگی هایی است که برای راحتی و ایمنی کودک شما ضروری است؟

به این واقعیت فکر کنید که با بالا رفتن سن، کودکان نوپا شروع به راه رفتن می کنند، بنابراین مطمئن شوید که روی یک تخت کودک امن و مناسب سرمایه گذاری می کنید.

اندازه تخت نوزاد

در مورد تخت ها اندازه های بسیار متنوعی وجود دارد و با توجه به اینکه رشد نوزادان به این سرعت اتفاق می افتد، تعجب آور نیست.

قبل از آن بدانید، آنها کودکانی نوپا می شوند که می دانند چگونه بایستند، غلت بزنند و راه بروند. برای شروع، گهواره های قابل حمل وجود دارد که دارای اندازه جمع و جور هستند. آن ها برای والدینی که در خانه های کوچکتر زندگی می کنند، مناسب است.

طول عمر

در حالی که برخی از انواع تختخواب ها مخصوص قرار دادن نوزادان ساخته می شوند، مدل های دیگر دارای چرخه عمر طولانی تری هستند و در صورت رشد نوزاد هنوز می توان از آنها با خیال راحت استفاده کرد.

آن دسته از والدین که نمی توانند پول زیادی خرج کنند، باید تخت خواب کودک چند منظوره یا قابل تنظیم را انتخاب کنند، تختی با دوام و طول عمر بیشتر.

چه زمانی باید تخت کودک خریداری کنید؟

شما ممکن است از همان لحظه ای که نوزاد شما به این دنیا می آید به تخت نیاز نداشته باشید. برخی والدین ترجیح می دهند درست در کنار نوزادان خود بخوابند.

افراد دیگر بچه های کوچک خود را در کنار هم قرار می دهند. با این وجود، از سن 5 یا 6 ماهگی، نوزاد ممکن است به یک جایگزین منحصر به فرد مانند گهواره اختصاصی نیاز داشته باشد.

برخی از دلایلی که باعث می شود کودک شما در تخت نوزاد سایز بزرگتر ایمن تر و راحت تر باشد، موارد زیر است :

  • نوزاد در گهواره ایمن تر است زیرا ساختار مانع از افتادن او می شود.
  • نوزاد در حال رشد هنگام خوابیدن در تختخواب بزرگ احساس راحتی بیشتری می کند.
  • به طور معمول، این محصولات با رعایت ایمنی تولید می شوند، بنابراین خطر خفگی کمتر است.
  • با قرار دادن یک تخت کودک، برای شما راحت خواهد بود که با قرار دادن یک مانیتور کودک درست بالای تخت، کارهایی را که نوزاد انجام می دهد پیگیری کنید.

شما می توانید برای بررسی و دیدن انواع بیشتر مدل های تخت نوزادی و اقلام آن، به سایت مجموعه سرویس خواب هومودکورز مراجعه کنید. برای مشاوره رایگان در این زمینه می توانید با ارتباط با واحد فروش مجموعه نسبت به انجام این کار اقدام نمائید. متخصصین ما در این زمینه آماده خدمت رسانی به شما همراهان گرامی می باشند.

پسندها (2)

نظرات (1)

نرگسنرگس
16 شهریور 00 11:16
👌