نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 21 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

خدمات زیبایی و آرایش عروس

1398/3/8 8:56
1,982 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

زمانبندی خدمات زیبایی و آرایش عروس در روز جشن

گاهی حتی با وجود اینکه هفته‌ها یا شاید ماه‌ها پیش از جشن عروسی به برنامه‌ریزی تمامی موارد و کارها می‌پردازید و سعی می کنید تمامی کارها را تا حد امکان از قبل انجام دهید اما باز هم کارهای زیادی در روز عروسی وجود دارد که باید سر وقت انجام شوند. به این منظور می‌توانید یک برنامه زمانبندی برای روز جشن برای خود بنویسید و حتی تمامی خدمات سالن زیبایی را نیز در آن وارد کنید چون معمولا خدمات ویژه عروس در آرایشگاه‌ها زمان زیادی می‌برد.

 

زمانبندی خدمات زیبایی و آرایش عروس در روز جشن

 

رسیدگی به ناخن‌ها

اگر قصد انجام مانیکور یا پدیکور را دارید، حتما این کار را یک روز پیش از عروسی انجام دهید. از آنجا که خشک شدن لاک و مواد روی ناخن نیاز به زمان دارد و تا وقتی که لاک کامل خشک نشده باشد باید کاملا مراقب ناخن‌ها باشید و کار زیادی نمی‌توانید انجام دهید. بنابراین یک روز قبل از برگزاری جشن به سالن زیبایی مراجعه کرده و مانیکور، پدیکور، فرنچ یا لاک ناخن‌ها را انجام دهید. به این ترتیب می‌توانید روز عروسی زمان خود را صرف دیگر کارها بکنید.

 

اولویت با کدام است؟ آرایش عروس یا شینیون مو

در بهترین حالت و در اکثر سالن ‌های زیبایی معمولا کار شنیون موی عروس قبل از آرایش صورت انجام می‌شود زیرا معمولا برای حالت دادن مو نیاز به استفاده از وسایل حرارتی نظیر سشوار، اتوی مو یا دستگاه فر می‌باشد و همین امر باعث خراب شدن آرایش عروس شود. اما چنانچه برنامه زمانی شما فشرده است می‌توان هر دو کار را به صورت همزمان انجام داد. اما هرگز با میکاپ و آرایش کامل زیر دستگاه سشوار قرار نگیرید چون باعث خراب شدن و از بین رفتن آرایش می‌شود. علاوه بر این مدل مو و آرایش مورد نظر نیز در این روند تاثیر دارند. برای مثال اگر مدل جلوی مو چتری باشد، قسمت جلوی مو باید پس از تکمیل آرایش عروس درست شود یا پیش از انجام میکاپ به آرامی با موگیر مو از روی صورت کنار زده شود.

 

زمان آغاز میکاپ و شنیون موی عروس

پیش از رفتن به سالن زیبایی حتما باید زمان مورد نظر خود که باید در آن زمان آماده باشید را با آرایشگر خود مطرح کنید. معمولا در سالن‌های زیبایی حرفه‌ای برنامه زمانبندی به گونه‌ای صورت می‌گیرد که آرایش عروس نظیر گریم صورت و شنیون مو یک ساعت قبل از زمان مورد نظر تمام شود و عروس زمان کافی برای پوشیدن لباس، جمع کردن وسایل، پوشیدن جواهرات، عکس گرفتن و غیره را داشته باشد. هنگام در میان گذاشتن زمان با آرایشگر تمامی سایر مراحل را نیز در نظر بگیرید. برای مثال اگر می‌خواهید برای عکس گرفتن به آتلیه یا باغ بروید حتما آن را در برنامه خود بگنجانید.

 

زمانبندی آماده شدن عروس و همراهان او

اکثر مواقع عروس باید زودتر از سایر همراهان خود آماده شود زیرا اغلب اوقات عروس‌ها برای گرفتن عکس قبل از تالار پذیرایی به آتلیه می‌روند. البته اکثر آرایشگرها این مطلب را مد نظر دارند اما در هر حال یادآوری آن خالی از لطف نیست.

 

میکاپ و شنیون عروس چقدر طول می‌کشد؟

این مسئله تا حد زیادی به آرایشگر، تعداد مراجعین آن روز و نوع مدل آرایش عروس و مدل موی مورد نظر شما بستگی دارد. اما میکاپ هر فرد بصورت متوسط حدود 35 تا 45 دقیقه طول می‌کشد که این زمان برای میکاپ عروس کمی بیشتر است. اما همیشه بهتر است در برنامه‌ریزی‌های خود حداکثر زمان را در نظر بگیرید به این صورت اگر در دقیقه نود تغییری ناگهانی پیش آمد همچنان زمان برای اصلاح یا اعمال آن تغییر در ظاهر عروس وجود دارد. اگر تعداد همراهان شما زیاد است و احتمال می‌دهید شما و همراهانتان با کمبود زمان مواجه شوید حتما از مسئول سالن زیبایی بخواهید چند آرایشگر کمکی برای آن روز به کار گیرد تا همه چیز سر موقع و بر طبق برنامه پیش برود.

 

محل نشستن در سالن زیبایی برای انجام آرایش عروس

در صورتیکه آرایشگاه دارای پنجره می‌باشد حتما سعی کنید برای انجام میکاپ روی صندلی نزدیک پنجره بنشینید تا نور طبیعی روی صورتتان بیفتد. بدین ترتیب می‌توانید به خوبی نوع و رنگ آرایش را تشخیص دهید. علاوه براین مکان نشستن برای انجام میکاپ باید به گونه‌ای باشد که آرایشگر به راحتی به وسایل آرایشی دسترسی داشته باشد و به لحاظ دما نیز برای شما مناسب باشد. بنابراین در انتخاب صندلی دمای محیط، داشتن نور طبیعی و نزدیک بودن به آینه و سایر ابزار آرایشی را مد نظر داشته و در صورت لزوم به مسئول سالن زیبایی مکانی برای نشستن خود پیشنهاد دهید.

 

محل نشستن در سالن زیبایی برای انجام آرایش عروس

 

ایرانگان بانک اطلاعات مشاغل و کسب و کارها

این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.

در مجله ایرانگان از مطالب علمی، آموزشی و تحقیقاتی بهرمند شوید و در سایت نیازمندی‌های ایرانگان همواره می‌توانید متخصصان مورد نیاز خود را در مشاغل مختلف آموزشی، خدماتی، پزشکی و صنعتی بیابید.

پسندها (5)

نظرات (1)

🥀نوزیتا🥀🥀نوزیتا🥀
9 خرداد 98 12:43
عالی و مفید ممنون از اطلاعات خوبتون