سوال و 65 جواب
(آخرین جواب : 92/9/25)چندتا بچه؟
عزیزان چندوقته میبینیم که درمورد بچه زیاد در همه ی رسانه ها صحبت میشه شما موافقید؟
قبلا میگفتند بچه کمتر زندگی بهتر الان روی بیلبردهای تبلیغاتی دیدم میگند بچه بیشتر زندگی شادتر نظر شما چیه؟
قبلا میگفتند بچه کمتر زندگی بهتر الان روی بیلبردهای تبلیغاتی دیدم میگند بچه بیشتر زندگی شادتر نظر شما چیه؟
1392/9/24
#کودک
#سایر موارد
مامان الینا
16:25 1392/9/24
نمی ئونم شادی نازنین نظر خودت چیه ؟؟؟با این وضع اقتصادی با این همه گرفتاری واقعا بچه بیشتر باعث شادی بیشتر میشه ؟؟؟شما لان خودت یک گل داری می بینی چقدر ادم باید براش وقت بذاره می بینی چقدر همه چیزش گرونه یک کرم بدن 25 تومن یک شامپو بدن 45 پوشک بسته ای 65 تومن ویزیت دکتر 20 تومن حالا حساب کن چند تا باشن به نظرت ادم شاد تر میشه اینا به کار ...احساس کردی چقدر ادم کمتر به همسرش میرسه به نظرت همسرت اینطوری شادتر میشه ...اینم به کنار چطوری میخوای به تربیت بچه ها برسی والا ما که تو کنار اومدن با یکیش موندیم!!!!
مامان الینا
16:26 1392/9/24
دوست عزیزم یک مادر خیلی از خوندن نوشته ات لذت بردم
mahtab
16:34 1392/9/24
نمیدونم چه فکری میکنن که این تابلوها رو تو سطح شهر زدن؟ به شعور مردم توهین میشه
من خودم با دو تا بچه موافقم اما فعلا تو همینش هم موندیم
من خودم با دو تا بچه موافقم اما فعلا تو همینش هم موندیم
مامان شادی
16:38 1392/9/24
من هم در این شرایط نابسامان اقتصادی با این تبلیغ موافق نیستم البته اگر خیلی از مسائل روبه راه بود با 2 بچه موافق بودم
و به نظرم فرزندپروری خیلی مهمتر از فرزند آوریه
و به نظرم فرزندپروری خیلی مهمتر از فرزند آوریه
مامان الینا
16:49 1392/9/24
افرین مامان شادی چه جمله قشنگی کار بردی منم بعد از این اگر جایی این بحث مطرح شد از همین جمله استفاده می کنم اگر جمعیت مون تحصیلکرده و با شعور باشن ولی کمتر باشن خیلی بهتر از اینکه چند میلیون دزد و قاچاقچی داشته باشیم
ارام
16:55 1392/9/24
سلام در عین اینکه تبلیغات فوق رو بسته به شرایط امروز جامعه و خانواده رد میکنم(توو هر بیلبرد حداقل 4 بچه مصور شده اونم با تعداد اکثریه پسرها(شکوفایی دوباره عصر جاهلیت))
اما با همه شرایط سختی که درش قرار داریم و خودم هم دارم حسش میکنم تک فرزندی رو هم کاملا نفی میکنم
حداقلش به چند سال اینده فکر کردین؟!!!طفلی این تک فرزند در نبود ما نیازهای عاطفی بچه ش رو بدون خاله و عمو ودایی و عمه چطوری باید جواب بده؟
من که برای داشتن فرزند دوم خیلی خیلی مشتاقم
اما با همه شرایط سختی که درش قرار داریم و خودم هم دارم حسش میکنم تک فرزندی رو هم کاملا نفی میکنم
حداقلش به چند سال اینده فکر کردین؟!!!طفلی این تک فرزند در نبود ما نیازهای عاطفی بچه ش رو بدون خاله و عمو ودایی و عمه چطوری باید جواب بده؟
من که برای داشتن فرزند دوم خیلی خیلی مشتاقم
مام
16:56 1392/9/24
من که حسابی کفری میشم با این تبلیغاتشون . ممنونم از مادران فرهیخته نینی وبلاگی یکم خیالم راحت شد که همه هم تحت تاثیر این تبلیغات غلط قرار نمیگیرند . واقعا چطوری روشون میشه چنین تبلیغاتی کنن با این همه گرونی مردم ازدواج کردن براشون مشکله چه برسه به بچه آوردن اونم چند تا!!
مامان کیانا و صدرا
17:02 1392/9/24
سلام مامانای عزیز.واقعا صرف نظر از مشکلات اقتصادی ،موفق بودن در تربیت فرزندان خیلی مهمتره.منم با شما موافقم.جمعیت سالم به مراتب بهتر از جمعیت زیاد ناسالم و خطر آفرینه.حالا از نظر روان شناسی بعضیا معتقد به داشتن محاسنی در وجود بچه دوم برای بچه اول هستند.اما حقیقتا با هر انسانی جهانی نو متولد میشه.شما که مامان تجربه داری هستی و بچه دوم رو میاری میبینی بابا این کلا یه چیز دیگه است و یه نوع برخورد و روحیه و حساسیتهای خاص و تربیت خاص خودشو نیاز داره.دور شدن از همسران هم که بماند.به هرحال به قول مامان علیرضا جون داره به شعور مردم توهین میشه.هنوز این جمله تبلیغاتی که تا 8سال پیش روی دیوارها بود یادمونه:بچه که عمر و نفسه یکی خوبه.دوتا بسه.شاد باشید.
مامی نرگس
17:12 1392/9/24
عزیزم خیلی جدی نگیرید بیلبردها رو
احتمالا برای افراد مرفه جامعه نصب کردن که میتون پرستار و.. بگیرن
دقیقا یه زمانی میگفتن فرزند کمتر زندگی بهتر حالا که همه با این گرونی ها و ویزیت دکترها و قیمتهای سرسام اور دارو ویتامین و... این موضوع رو با تماااااام وجودشون درک کردند حالا دوباره میگن فرزند بیشتر زندگی شادتر؟!!!!!!
احتمالا برای افراد مرفه جامعه نصب کردن که میتون پرستار و.. بگیرن
دقیقا یه زمانی میگفتن فرزند کمتر زندگی بهتر حالا که همه با این گرونی ها و ویزیت دکترها و قیمتهای سرسام اور دارو ویتامین و... این موضوع رو با تماااااام وجودشون درک کردند حالا دوباره میگن فرزند بیشتر زندگی شادتر؟!!!!!!
ساناز مامان متين
17:32 1392/9/24
دوست عزيز به نام مادر خيلي نوشتتون جالب بود ..به نظر منم درسته كه با اومدن بچه زندگي شادتر ميشه ولي نه به اندازه قبل.مشكلات بچه داري و هزينه هاي زندگي و مراقبتهاي شبانه روزي و اين كه بعضي وقتا گاها به خاطر بچه داري و خانه داري از همسزت دور ميشي ..من به همين يه دونه راضيم و شاكر
مامان نجمه
17:39 1392/9/24
خيلي شعور پاييني دارن كه اين تبليغات رو رواج ميدن
ارام
17:42 1392/9/24
دوستان خوبم!
گاها در پرسش و پاسخها در لابلای پاسخهای دوستان یه سری شبهه های اعتقادی جامعه خیلی جالب نمود پیدا میکنند پس خواهش میکنم در عین اینکه به سوال مامان شادی جان جواب میدین به سوالات حاشیه ای زیر هم جواب بدین تا به یک جمع بندی خوب برسیم:
1-چرا فکر میکنید فرزندان باعث دوری زوجین از هم میشوند اشکال از چند فرزندی است یا رفتارهای ما یا علت دیگری دارد؟
2-مگر نمیگوییم قران برای همه دوره ها و قرنها نازل شده و فقط مختص زمان پیامبر نبوده و نه اینکه امکانات الان اصلا قابل قیاس با ان زمان نیست و همینطور مشکلات مالی و اقتصادی؟پس اینکه ایه قران میگوید فرزندانتان را از ترس فقر نکشید همانا روزی شما و فرزندانتان با ماست چی میشه؟
طی تحقیقاتی که داشتم جلوگیری عمدی مادران و پدران از فرزند دار شدن به نوعی کشتن فرزند محسوب میشود!!!!
لطفا مسیر سوال را عوض نکنید و کاملا منطقی و علمی پاسخ بدین
ممنونم از همراهیتون
گاها در پرسش و پاسخها در لابلای پاسخهای دوستان یه سری شبهه های اعتقادی جامعه خیلی جالب نمود پیدا میکنند پس خواهش میکنم در عین اینکه به سوال مامان شادی جان جواب میدین به سوالات حاشیه ای زیر هم جواب بدین تا به یک جمع بندی خوب برسیم:
1-چرا فکر میکنید فرزندان باعث دوری زوجین از هم میشوند اشکال از چند فرزندی است یا رفتارهای ما یا علت دیگری دارد؟
2-مگر نمیگوییم قران برای همه دوره ها و قرنها نازل شده و فقط مختص زمان پیامبر نبوده و نه اینکه امکانات الان اصلا قابل قیاس با ان زمان نیست و همینطور مشکلات مالی و اقتصادی؟پس اینکه ایه قران میگوید فرزندانتان را از ترس فقر نکشید همانا روزی شما و فرزندانتان با ماست چی میشه؟
طی تحقیقاتی که داشتم جلوگیری عمدی مادران و پدران از فرزند دار شدن به نوعی کشتن فرزند محسوب میشود!!!!
لطفا مسیر سوال را عوض نکنید و کاملا منطقی و علمی پاسخ بدین
ممنونم از همراهیتون
مامان الینا
17:48 1392/9/24
یکی از دوستان در نقد بیلبوردی که پدری رو با چندین فرزند سوار دو چرخه نشون میده ایمیلی برام فرستاده که خوندش اینجا خالی از لطف نیست ) در این خانواده پرجمعیت یک دانه مادر چرا نیست!؟ حالا مگر یک مادر چقدر جا اشغال میکرد؟ آیا این خانواده از اول مادر نداشت؟ آخه چطوری؟ پس این پدر مودب داخل تصویر این همه بچه را از کجا آورده؟ کاشته؟ داشته؟ قلمه زده؟ توی فتوشاپ درست کرده؟ یا این که نه. واقعا مادری وجود دارد ولی بنده خدا هیچ وقت نمیتواند در تفریح و گشت و گذار خانواده حضور داشته باشد، چون اکثر اوقات در بیمارستان مشغول زایمان است!
2) سوال دیگری که مطرح میشود این است که این خانواده 6 نفری روی دوچرخه (بدون احتساب مادر) چطوری با یک هندوانه سیر میشوند؟ قانع اند؟ کم مصرفند؟ گازسوزند؟ همدیگر را میخورند؟ واقعا چگونه است!؟
3) نکته جالب دیگر این است که این بچهها با سه تا بادکنک و یک دوچرخه (اندازه کشتی تایتانیک) نیازشان مرتفع شده. اینها نه ایکس باکس میخواهند، نه آی پد، نه آیفون، نه سایفون ... خب تابلوست که این بچهها همه فتوشاپ اند!
4) بعد این چه قیافه ای است مرد کم جمعیت دارد!؟ با من روراست باشید. از ناتوانیای چیزی رنج میبرد؟ یا از سخت بودن مسیر؟ آن بقچه پشت پدر و پسر هم معلوم نیست محتویاتش چیست. احتمالا مادر خانواده است، برای این که ترویج دوچرخه سواری بانوان نشود، توی کیسه گذاشته شده!
56) طراحان عزیز و ایده دهندگان محترم و سیاستگذاران عزیزتر از جان! شما گویا غم نان ندارید. بچه را که نمیشود گذاشت توی مایکروفر خودش بزرگ بشود، بعد که آماده شد تزویجش بکنی برود پی کارش. آن هم بچههای این دوره زمانه که با آی پد و پی ام اسی (!) هم راضی نمیشوند چه برسد به بادکنک و هندوانه! عزیز دلم! میگویی با یک گل بهار نمیشه. لابد از دید تو باید گلهای بیشتری زد. ولی جیبت که خالی باشد با 10 تا گل هم بهار نمیشود.شما این فقر را فعلا ریشهکن کن! من برایت هتتریک میکنم. اصلا میشوم آقای گل این فصل لالیگا. دمت گرم. با تشکر.
2) سوال دیگری که مطرح میشود این است که این خانواده 6 نفری روی دوچرخه (بدون احتساب مادر) چطوری با یک هندوانه سیر میشوند؟ قانع اند؟ کم مصرفند؟ گازسوزند؟ همدیگر را میخورند؟ واقعا چگونه است!؟
3) نکته جالب دیگر این است که این بچهها با سه تا بادکنک و یک دوچرخه (اندازه کشتی تایتانیک) نیازشان مرتفع شده. اینها نه ایکس باکس میخواهند، نه آی پد، نه آیفون، نه سایفون ... خب تابلوست که این بچهها همه فتوشاپ اند!
4) بعد این چه قیافه ای است مرد کم جمعیت دارد!؟ با من روراست باشید. از ناتوانیای چیزی رنج میبرد؟ یا از سخت بودن مسیر؟ آن بقچه پشت پدر و پسر هم معلوم نیست محتویاتش چیست. احتمالا مادر خانواده است، برای این که ترویج دوچرخه سواری بانوان نشود، توی کیسه گذاشته شده!
56) طراحان عزیز و ایده دهندگان محترم و سیاستگذاران عزیزتر از جان! شما گویا غم نان ندارید. بچه را که نمیشود گذاشت توی مایکروفر خودش بزرگ بشود، بعد که آماده شد تزویجش بکنی برود پی کارش. آن هم بچههای این دوره زمانه که با آی پد و پی ام اسی (!) هم راضی نمیشوند چه برسد به بادکنک و هندوانه! عزیز دلم! میگویی با یک گل بهار نمیشه. لابد از دید تو باید گلهای بیشتری زد. ولی جیبت که خالی باشد با 10 تا گل هم بهار نمیشود.شما این فقر را فعلا ریشهکن کن! من برایت هتتریک میکنم. اصلا میشوم آقای گل این فصل لالیگا. دمت گرم. با تشکر.
مامان الینا
17:50 1392/9/24
خوشحالم که دوستی هم در جمع پاسخ دهندگان شبهات اعتقادی رو دارند پیدا می کنن انشاالله حل بشوند این شبهات شاید ما هم تصمیم گرفتیم هت ریک کنیم!!!!!!
مامان کوروش
17:53 1392/9/24
سلام دوستای عزیزم سوال جالبی بود مامان عزیز قصد جسارت ندارم ولی عزیزم این به شعور بر نمیکرده این یه تبلیغ مثل خیلی از تبلیغاتی که توی کشور ما میشه هر کس واسه زندگی خودش تصمیم میگیره شاید یکی دوست داشته باشه دو یا سه بچه داشته باشه این ربطی به شعور نداره وقتی ببینی میتونی بچه رو از همه لحاظ تامین کنی چه اشکالی داره که 2 تا بچه داشته باشی شاید یه روز تبلیغ کنن برو توی چاه تهش گنجه باید بری؟ پس این یه نظر شخصیه و بر میگرده به شرایط و طرز فکر و صلاح هر خانواده ای
ارام
18:07 1392/9/24
سمانه جان!شاید نوشتار من اشتباه منظور را القاء کرده اما چون ایه قران دلیل کشتن فرزندان را فقر بیان کرده فکر کردم متوجه منظورم میشین
من به خاطر یه مسئله ایه که برام پیش اومده بود و اتفاقا الان اخرین پست وبم هست چند روزی کلا درگیر این مسئله بودم و مقاله و تحقیقات زیادی خوندم
منظور من هر نوع جلوگیری نیست بلکه جلوگیری بخاطر مشکلات اقتصادی!و ترس از عدم تمکین مالی فرزند بود که در یکی از متنهایی که خوندم در تفسیر ایه فوق به جلوگیری از انعقاد نطفه و حتی سقط به خاطر ترس از فقر اشاره شده بود
من به خاطر یه مسئله ایه که برام پیش اومده بود و اتفاقا الان اخرین پست وبم هست چند روزی کلا درگیر این مسئله بودم و مقاله و تحقیقات زیادی خوندم
منظور من هر نوع جلوگیری نیست بلکه جلوگیری بخاطر مشکلات اقتصادی!و ترس از عدم تمکین مالی فرزند بود که در یکی از متنهایی که خوندم در تفسیر ایه فوق به جلوگیری از انعقاد نطفه و حتی سقط به خاطر ترس از فقر اشاره شده بود
مامان الینا
18:12 1392/9/24
ارام جام من فکر می کنم این ایه یعنی زمانی که بچه دار شدی اقدام به کشتن بچه یا سقط جنین نکنی نه اینکه وقتی بچه دیگه ای نخوای
مامان الینا
18:12 1392/9/24
مامان کوروش ازدیاد جمعیت مساله ای است که روی زندگی همه ما تاثیر داره و بچه های ما رو در معرض کمبود امکانات و منابع قرار میده پس تصمیم فردی نیست
ارام
18:17 1392/9/24
نه مامان الینا جان!اتفاقا الان دوباره مرور کردم دقیقا نوشته جلوگیری از بارداری به خاطر ترس از فقر مطلقا حرام است
ارام
18:18 1392/9/24
سمانه عزیزم !
الان که راههای ارتباطاتی مقلدین با مراجع کاملا راحت شده کافیه از دفترشون استفتاء کنید حکم جلوگیری از بارداری به دلیل ترس از فقر اقتصادی چیه؟
در ضمن ممنون میشم بدونم مرجعتون کدوم عالمه؟حتی اگه خصوصی برام بذارین ممنون میشم
الان که راههای ارتباطاتی مقلدین با مراجع کاملا راحت شده کافیه از دفترشون استفتاء کنید حکم جلوگیری از بارداری به دلیل ترس از فقر اقتصادی چیه؟
در ضمن ممنون میشم بدونم مرجعتون کدوم عالمه؟حتی اگه خصوصی برام بذارین ممنون میشم
ارام
18:24 1392/9/24
به نوعی با رشته و حرفه م در ارتباطه! ادم بپرسه و بدونه خیلی خوبه مگه نه؟چشمک
مامان الینا
18:28 1392/9/24
من میگم به جای این بحث ها که فقط باعث دلخوری میشه بیام به مبحث اصلی توجه کنیم و اونم اینه که جامعه ما ظرفیت ازدیاد جمیعت رو نداره
ارام
18:39 1392/9/24
نه دوست خوبم!این مباحث اصلا نباید باعث دلخوری و ناراحتی بین دوستان بشه چرا که خمیر مایه اعتقادات ما با همینها داره شکل میگیره
اگه درسته باید رواج پیدا کنه اگه اشتباهه چه خوب که دارم درستش رو یاد میگیرم
اساسیترین مشکل امروز ما اینه که ناخواسته داریم به سمت فرهنگ غرب پیش میریم
اگه درسته باید رواج پیدا کنه اگه اشتباهه چه خوب که دارم درستش رو یاد میگیرم
اساسیترین مشکل امروز ما اینه که ناخواسته داریم به سمت فرهنگ غرب پیش میریم
زهرا مامان ایلیا جون
18:39 1392/9/24
واقعااا که
چطور روشون میشه با این وضع اقتصادی بگن بچه بیشتر زندگی شاد تر واقعاا به شعور مردم دارن توهین میکنن
بعضی هااا هم چشاشو نو رو حقیقت بستن فقط دنبال خود نمایی ان و میخوان بگن ما خیلی از دین بهرمندیم خیلی حالیمونه همه چی تمومیم و اطاعاتمونم تکمیله
بابا تو این زمونه یه دونه کافیه
من خودم به شخصه دوست دارم 3 تا بچه داشته باشم 2 تا پسر یه دختر اما باید به فکر تربیتش باشم بایدبه فکر رفاهش باشم باید براش امکانات فراهم کنم یا نه
چطور روشون میشه با این وضع اقتصادی بگن بچه بیشتر زندگی شاد تر واقعاا به شعور مردم دارن توهین میکنن
بعضی هااا هم چشاشو نو رو حقیقت بستن فقط دنبال خود نمایی ان و میخوان بگن ما خیلی از دین بهرمندیم خیلی حالیمونه همه چی تمومیم و اطاعاتمونم تکمیله
بابا تو این زمونه یه دونه کافیه
من خودم به شخصه دوست دارم 3 تا بچه داشته باشم 2 تا پسر یه دختر اما باید به فکر تربیتش باشم بایدبه فکر رفاهش باشم باید براش امکانات فراهم کنم یا نه
ارام
18:43 1392/9/24
سمانه عزیزم!
خوشبختانه مراجعمون یکی هستند و میتونیم بیشتر روو این قضیه تمرکز کنیم ایشون در عین اینکه در حال حاضر مرجع تقلیدمون هستند حق ولایی هم بر گردنمون دارند و اطاعتشون واجبه
ایشون که خیلی در ماههای اخیر بر افزایش جمعیت تاکید دارند و دلایلشون هم کاملا منطقیه
خوشبختانه مراجعمون یکی هستند و میتونیم بیشتر روو این قضیه تمرکز کنیم ایشون در عین اینکه در حال حاضر مرجع تقلیدمون هستند حق ولایی هم بر گردنمون دارند و اطاعتشون واجبه
ایشون که خیلی در ماههای اخیر بر افزایش جمعیت تاکید دارند و دلایلشون هم کاملا منطقیه
مامان نجمه
18:46 1392/9/24
مامان كوروش عزيز قصد جسارت به شما يا كساني كه قصد داشتند فرزندان زيادي رو بيارن نداشتم و ندارم . من منظورم كساني است كه بدون آماده كردن امكانات و شرايط لازم چنين تبليغاتي رو مي كنن و تبليغات تا حد زيادي روي جامعه غير تحصيلكرده و فقير تاثير داره و متاسفانه كساني بيشتر تحت تاثير اين تبليغات قرار مي گيرند كه تازه از نظر مالي در سطح پاييني قرار دارند و مشكل رو مشكل . وگرنه اگر شما در اطرافياني كه مثلا دكتر هستند نگاه كنيد بيش از دو فرزند ندارند و خيلي شان حتي تك فرزندند حالا اگر خانواده هاي مرفه و تحصيل كرده بچه زياد بيارن كه خيلي هم خوبه ولي متاسفانه در اقشار ضعيف اين تبليغات بيشتر تاثير دارد و مشكلاتي كه پيش خواهد آمد بيشتر از مشكل پايين آمدن نرخ جمعيت است .
امروز روزي بود كه از نيروي كار جوان براي پيشرفت جامعه و كشور استفاده نكرديم حالا به فكر 10 سال ديگر افتاديم كه نيروي كارمان پير شوند آخر كسي نيست بگويد شما از اين همه نيروي كار جوان دهه شصتي چه استفاده اي كرديد كه دغدغه سالهاي آينده را داريد؟؟؟
امروز روزي بود كه از نيروي كار جوان براي پيشرفت جامعه و كشور استفاده نكرديم حالا به فكر 10 سال ديگر افتاديم كه نيروي كارمان پير شوند آخر كسي نيست بگويد شما از اين همه نيروي كار جوان دهه شصتي چه استفاده اي كرديد كه دغدغه سالهاي آينده را داريد؟؟؟
ارام
18:47 1392/9/24
جسارتا بنده نه اهل خودنماییم!نه بهره چندانی از معارف دین دارم و نه به اندازه ای که شایسته بوده حالیمه
اما نمیتونم بی تفاوت بشینم
یادمه وقتی یکی از مادرها سوال از میزان پس اندازه مادران کردند خیلیها نرخهای بالای میلیون گفتن که الان توو همین لیست هم هستن
حالا بگین کی بلده شعار بده
اما نمیتونم بی تفاوت بشینم
یادمه وقتی یکی از مادرها سوال از میزان پس اندازه مادران کردند خیلیها نرخهای بالای میلیون گفتن که الان توو همین لیست هم هستن
حالا بگین کی بلده شعار بده
مامان کیانا و صدرا
18:49 1392/9/24
مامان کوروش عزیز من یا مامان علیرضا جون منظورمون از اینکه میگیم این تبلیغات یه جور توهین هم به حساب میاد این نیست که ما بخواهیم برای دیگران تصمیم بگیریم که بچه زیادتر داشته باشند یا نه!!!خودشون و اوضاع زندگیشون تعیین کننده هست و صلاح خودشونو میدونند.اما دوست هم نداریم که بازیچه باشیم و امروز بگن بچه زیاد، بده فردا که اوضاع از همه نظر به هم ریخته تر و بدتره بگن نه بیشتر بیارین تا شادتر بشین.به نظر شما این بازی نیست؟خب آدم خودش میدونه که چند مرده حلاجه و چه تصمیمی باید برای زندگیش بگیره.امید که منظورمو گرفته باشین.پیروز باشید.ضمنا عزیزم ما که نگفتیم بچه زیاد داشتن از روی ببخشید بیشعوریه.اصلا چنین حرفی نیست من خودم دوتا دارم.عزیزم صحبتمونو اشتباه برداشت کردین. و نکته بعدی آرام عزیز شما این حدیثم رو حتما شنیدی که میگن:فقر منجر به کفر میشود.دوست گلم شما یه نگاهی به آمار وحشتناک فحشا بنداز.کسانی که به خاطر غم نان تن به هر کاری میدن!!کسانی که به خاطر اعتیاد و مشکلات جانبی حتی به دخترانشون رحم نمیکنند.خب اینجا بحث طولانی میشه ولی بازم میگم مهم اینه که اگه ده تا بچه هم داری فقط درست تربیتشون کنی.نه اینکه آدمهای عقده ای و بی اخلاق تحویل بدی که بعد دودش تو چشم همه بره.روزگار به کام همه شما عزیزان.
ارام
18:56 1392/9/24
مامان کیانا و صدرا عزیز!
منم حرف حسابم همینه اونا که واقعا توو شرایط سخت فقر هستند یهو انتظار معجزه ندارند پس فرزند کمتر زندگی بهتر براشون واقعا صدق میکنه بنا بر همون حدیثی که فرمودین
اما عده ای دستشون به دهنشون میرسه بذارین بگم مثلا خودم!!!!چرا با سیلی در گوش قناعت میزنیم و در رویای امکانات انچنانی میگیم یکی بسه؟!!
مگه تربیت فرزند دوم به عنوان دومین تجربه واقعا سخت تر از فرزند اوله؟اگه کودکان بروزند ما هم همپای اونا بشیم چرا عقبگرد؟
منم حرف حسابم همینه اونا که واقعا توو شرایط سخت فقر هستند یهو انتظار معجزه ندارند پس فرزند کمتر زندگی بهتر براشون واقعا صدق میکنه بنا بر همون حدیثی که فرمودین
اما عده ای دستشون به دهنشون میرسه بذارین بگم مثلا خودم!!!!چرا با سیلی در گوش قناعت میزنیم و در رویای امکانات انچنانی میگیم یکی بسه؟!!
مگه تربیت فرزند دوم به عنوان دومین تجربه واقعا سخت تر از فرزند اوله؟اگه کودکان بروزند ما هم همپای اونا بشیم چرا عقبگرد؟
ارام
18:58 1392/9/24
سمانه جان !
شما سمت و سوش رو بردین به سمت مرجع تقلید منکه نگفتم!پس همونطور که فرزند زیاد حجت شرعی نیست کم بودنش هم حجت شرعی نیست!بلکه این در حال حاضر تکلیف اجتماعیه
هرکس توانش رو داره کوتاهی نکنه
شما سمت و سوش رو بردین به سمت مرجع تقلید منکه نگفتم!پس همونطور که فرزند زیاد حجت شرعی نیست کم بودنش هم حجت شرعی نیست!بلکه این در حال حاضر تکلیف اجتماعیه
هرکس توانش رو داره کوتاهی نکنه
ارام
19:19 1392/9/24
من هم برای بار اخر میگم چون متن نوشته هام کاملا روشنه:
جلوگیری و کم فرزند اوری به سیاست و شرایط خود خانواده برمیگرده
اما کسانیکه استطاعت مالی دارن و میتونن چند بچه رو راحت بزرگ کنند اگه به خبال این که بچه داراییشونو تباه میکنه و دچار فقر میشن از بچه دار شدن پیشگیری کنند فعل حرام انجام دادن(دارند اما میترسند!!!)
جلوگیری و کم فرزند اوری به سیاست و شرایط خود خانواده برمیگرده
اما کسانیکه استطاعت مالی دارن و میتونن چند بچه رو راحت بزرگ کنند اگه به خبال این که بچه داراییشونو تباه میکنه و دچار فقر میشن از بچه دار شدن پیشگیری کنند فعل حرام انجام دادن(دارند اما میترسند!!!)
ارام
19:21 1392/9/24
نمیدونم چرا شما اینقدر زود جبهه میگیرین خوبه اولش تاکید کردم علمی و منطقی جلو بریم تا به جمع بندی برسیم
همه علوم که توو کتابها نیست گاهی یافته های ما نتیجه همین مشورتها و گفتگوهاست
کجا من گفتم اعتقادات من بیشتره؟
همه علوم که توو کتابها نیست گاهی یافته های ما نتیجه همین مشورتها و گفتگوهاست
کجا من گفتم اعتقادات من بیشتره؟
مامان کیانا و صدرا
19:27 1392/9/24
خب بابا جون پاشین بریم یه استکان چایی،چیزی بخوریم.الان سرو کله ی باباهایی که بعدازظهر سر کار بودن هم پیدا میشه.گیج و ویج شدیم.اصلا هرکی دوست داره بیاره.هر کی دوست نداره نیاره.باشه.الان مامان شادی جون میگه به به عجب سوالی کردم.همه تونو دوست دارم.از هم دلخور نشین.دنیا دو روزه تازه یه روزشم جمعه است.بای
ارام
19:36 1392/9/24
بنده توو پرسش و پاسخها فقط در صدد اونم که از تجربیات دوستان و نظراتشون استفاده کنم و اگه جایی لازمه فقط من باب زکات علمی که دارم نظرم رو ارائه بدم و قطعا میدونم نظر من وحی انزالی از آسمون نیست
این بار دومیه که توو این قسمت با جملات تند برخی از دوستان مواجه میشم
اینجا گفتم اینها شبهه است
شما همیشه عادت دارید به شبهه ها اینقدر تند جواب بدین؟شاید اصلا من یک غیر مسلمان یا یک غیر شیعه باشم که اینجا دارم باهاتون مباحثه میکنم حسن خلق اینه
من از الان قسم میخورم که دیگه توو این قسمت شرکت نکنم
شما هم لطفا بیشتر مراقب باشید:دل شکستن هنر نمیباشد
این بار دومیه که توو این قسمت با جملات تند برخی از دوستان مواجه میشم
اینجا گفتم اینها شبهه است
شما همیشه عادت دارید به شبهه ها اینقدر تند جواب بدین؟شاید اصلا من یک غیر مسلمان یا یک غیر شیعه باشم که اینجا دارم باهاتون مباحثه میکنم حسن خلق اینه
من از الان قسم میخورم که دیگه توو این قسمت شرکت نکنم
شما هم لطفا بیشتر مراقب باشید:دل شکستن هنر نمیباشد
مامان کیانا و صدرا
19:58 1392/9/24
آرام جون من باز اومدم. ناراحت نشو عزیزم.برداشت اشتباه همه جا هست.هر کسی حق داره نظرشو آزادانه بگه.خب موافق و مخالف هم پیدا میشه.پاشو خانم گل پاشو و ناراحتیو کنار بذار.قسمم نخور.اگه قرار باشه تو دنیای مجازی هم اذیت بشیم و ناراحت که فایده نداره.شبت خوش گلم.
مامان الینا
20:00 1392/9/24
تکلیف اجتماعی به بچه دار شدن؟؟؟ زکات علمی؟؟؟؟ والا زیر دیپلم حرف بزنین ما که در اون حد نیستیم زکات علمی بخواهیم بدیم بفهمیم دیگه فقط همین مونده بود که برای بچه دار شدن هم تکلیف شرعی معین کنین الحمدالله یعنی چی امکاناتش رو دارن/؟؟؟بچه اضافه میارن مدرسه جدید میسازن؟؟؟؟بیمارستان میسازن؟؟؟؟دانشگاه میسازن؟؟؟امکانات فقط امکانات اقتصادی خودتون که نیست امکانات اجتماع ای هست که داریم توش زندگی می کنیم و مشخصه توان اداره جمعیت بیشتر رو نداره حتی پاسخگوی نیازهای جمعیت فعلی نیست اینکه من بگم امکانات دارم بچه میارم خیلی خیلی کوته فکرانه است اینم زکات علمی ما!!!!!!
مامان الینا
20:04 1392/9/24
ارام جان شما تحصیلاتتون در چه حدیه که زکات میدین؟؟؟می خواستم ببنیم شامل ما هم میشه؟؟؟؟(نیشخند)
مامانی آلما
20:24 1392/9/24
شعار 2 بچه کافیه رو یادشون رفته........
من که کلا با یه بچه موافقم چه وضع مالیم خوب باشه چه بد. به نظرم هر کس بخواد بچه بیاره کاری به تبلیغو ... نداره هرکی هم نخواد بیاره خودش عقلش میرسه که گول تبلیغات رو نخوره. با این اوضاع اقتصادی که معلوم نیست چند سال دیگه چی به سرمون میاد دیگه کی میتونه بچه بیاره. اینم بچه های این دوره زمونه که هر روز هم بری خیابون نباید دست خالی برگردی و هر چی ببینن میخوان. ادم باید بچه ش رو درست تربیت کنه و تحویل اجتماع بده. مهم تربیتشه.
من که کلا با یه بچه موافقم چه وضع مالیم خوب باشه چه بد. به نظرم هر کس بخواد بچه بیاره کاری به تبلیغو ... نداره هرکی هم نخواد بیاره خودش عقلش میرسه که گول تبلیغات رو نخوره. با این اوضاع اقتصادی که معلوم نیست چند سال دیگه چی به سرمون میاد دیگه کی میتونه بچه بیاره. اینم بچه های این دوره زمونه که هر روز هم بری خیابون نباید دست خالی برگردی و هر چی ببینن میخوان. ادم باید بچه ش رو درست تربیت کنه و تحویل اجتماع بده. مهم تربیتشه.
مام
20:30 1392/9/24
وقتی منابع کشور اینقدر محدود هست چطور محاسبه شده که باید بیشتر باشه جمعیت؟
حتی گاز و نفت هم ته کشیده ...
کاش حداقل نتایج محاسباتشونو در اختیار ملت فهیم هم میزاشتن یا شاید فکر کردن ملت هیچی نمیفهمن و همین که بگن تکلیف اجتماعی همه به خط میشن ؟
خیلی دردناکه خیلییییییییییی
حتی گاز و نفت هم ته کشیده ...
کاش حداقل نتایج محاسباتشونو در اختیار ملت فهیم هم میزاشتن یا شاید فکر کردن ملت هیچی نمیفهمن و همین که بگن تکلیف اجتماعی همه به خط میشن ؟
خیلی دردناکه خیلییییییییییی
✿فاطمه✿(مامان محیا و حسام)
20:37 1392/9/24
وااای من عاشق بچه ی زیادم
مجرد ک بودم و دوران نامزدی و عقد همیشه میگفتم دلم میخواد در هر اتاقیو توی خونه باز کنم یه عالمه بچه از در و دیوار بالا برن(قهقهه)هنوزم دلم بچه ی زیاد میخواد.البته الان دلم سه تا بچه میخواد.ولی با توجه ب دردسرای بچه داری و سختی تربیت بچه و اینکه واقعا دلم میخواد بچه م توی رفاه بزرگ بشه فکر نمیکنم هیچوقت بتونیم بچه ی دیگه ای داشته باشیم و باید خدارو بابت داشتن همین یکی شکر کنیم و سعی کنیم همینو خوب تربیت کنیم.
مجرد ک بودم و دوران نامزدی و عقد همیشه میگفتم دلم میخواد در هر اتاقیو توی خونه باز کنم یه عالمه بچه از در و دیوار بالا برن(قهقهه)هنوزم دلم بچه ی زیاد میخواد.البته الان دلم سه تا بچه میخواد.ولی با توجه ب دردسرای بچه داری و سختی تربیت بچه و اینکه واقعا دلم میخواد بچه م توی رفاه بزرگ بشه فکر نمیکنم هیچوقت بتونیم بچه ی دیگه ای داشته باشیم و باید خدارو بابت داشتن همین یکی شکر کنیم و سعی کنیم همینو خوب تربیت کنیم.
〰〰مامانِ چشمه بهشتى〰〰
20:48 1392/9/24
كسى كه بچه بخواد به تبليغات كار نداره ، نخواد هم باز كار نداره . هر كس اونچه رو كه دوست داره انجام ميده . درسته كه وضعيت اقتصادى واقعا خرابه و با اين هزينه هاى سنگين اكثر اقشار كم ميارن ، ولى طفلكا بچه ها در آينده خيلى تنها ميشن . حالا الان رو نميشه ديد ولى بعد از اينكه بزرگ شدن خيلى نياز به خواهر يا برادر پيدا مى كنن پس فردا كه ديگه پدر و مادرى نبود اونا مى مونن تك و تنها .
ولى ماشالله بچه هاى الان بذاريد يه كم بزرگتر بشن اونفدر اصرار و التماس مى كنن كه خواهر يا برادر مى خوان راى همه تون رو مى زنن ...!!!!!
در ضمن لطفا يه كم توى اين بحثا ادب رو رعايت كنيد ماشالله همه مادرانى با فرهنگ و تحصيل كرده ايد . درست نيست اين حرفها و بعضى جملات . دور از شأن مادران ماست
ولى ماشالله بچه هاى الان بذاريد يه كم بزرگتر بشن اونفدر اصرار و التماس مى كنن كه خواهر يا برادر مى خوان راى همه تون رو مى زنن ...!!!!!
در ضمن لطفا يه كم توى اين بحثا ادب رو رعايت كنيد ماشالله همه مادرانى با فرهنگ و تحصيل كرده ايد . درست نيست اين حرفها و بعضى جملات . دور از شأن مادران ماست
مامان شادی
21:51 1392/9/24
عجب سوال بحث برانگیزی شد ولی امیدوارم به نتایج خوبی برسیم
مامان شادی
21:54 1392/9/24
به نظرمن تبلیغات خیلی موثر
قبلا که میگفتند بچه کمتر زندگی بهتر خیلی ها دوست نداشتند بچه زیاد بیارند یا خجالت میکشیدند ولی الان هم این شعار خیلی ها روتحت تا ثیر قرار میده وروشون اثر میذاره واین تاثیر مطمئنا روی جامعه و همچنین دیگر فرزندان اثر گذار و این نیست که بگه من بچه کم میارم یا زیاد بیارم روی کسی اثر نمیذاره ولی فقط میگم این شعار بدون فکره همونطور که چند سال پیش هم شعاری که گفتند فکری پشتش نبوده
قبلا که میگفتند بچه کمتر زندگی بهتر خیلی ها دوست نداشتند بچه زیاد بیارند یا خجالت میکشیدند ولی الان هم این شعار خیلی ها روتحت تا ثیر قرار میده وروشون اثر میذاره واین تاثیر مطمئنا روی جامعه و همچنین دیگر فرزندان اثر گذار و این نیست که بگه من بچه کم میارم یا زیاد بیارم روی کسی اثر نمیذاره ولی فقط میگم این شعار بدون فکره همونطور که چند سال پیش هم شعاری که گفتند فکری پشتش نبوده
مامان الینا
22:31 1392/9/24
حالا قربون دستت مامان شادی سوال رو ببند که دوستان از من ناراحت شدن پیام های خصوصی می فرستن!
❀مامانی❀
22:39 1392/9/24
سلام
چه جالب!توی شهر ما از این تبلیغات نیست!!!تبلیغات قبلی رو دراوردن ولی جدیدا رو نذاشتن...هرچی هم هست دو بچه ایه...(نیشخند)
منم توی شرایط کنونی با بچه زیاد موافق نیستم(هرچند خودم عاشق بچه هستم و دوست داشتم حداقل سه تاشو داشتم و خیلی پشیمونم چرا دوسال پیش برای بچه دوم اقدام نکردم...بذارید بچتون بزرگتر بشه خوب منظورمو متوجه میشید...)درسته بچه زیاد باشه ظاهرا تربیت رو سختتر میکنه و مادر کمتر به خودش میرسه و برای جامعه مشکلات بوجود میاره و ....
هرچند به نظر من مشکلات اصلیه جامعمون مربوط به ازدیاد جمعیت نیست...پسر من دوم دبستانه...اکثر بچه های همسنش هم تک فرزند هستند و دارای مادران تحصیلکرده...ولی شاید بچه ها از نظر درسی بهتر از قبل باشند(البته ظاهرا)اما از نظر تربیت...چی بگم...
بچگیهای خودمونو با بچه های الان مقایسه کنید!
نمیگم بی تربیت یا بی ادبند؟ولی چقدر برای آینده آماده هستند؟اصلا درمورد آینده فکر کردیم؟یا الان توی این جمع پرسش و
پاسخ کسی واقعا تحقیق کرده چرا دارند برای بچه اوردن تبلیغ میکنند؟هرچند با این مورد موافقم که خیلی تصمیم گیریهای کلان که میشه واقعا مدیریت شده نیست...ولی ما چقدر آینده برامون مهمه؟چقدر برای حرفایی که میزنیم فکر میکنیم و تحقیق میکنیم؟
چه جالب!توی شهر ما از این تبلیغات نیست!!!تبلیغات قبلی رو دراوردن ولی جدیدا رو نذاشتن...هرچی هم هست دو بچه ایه...(نیشخند)
منم توی شرایط کنونی با بچه زیاد موافق نیستم(هرچند خودم عاشق بچه هستم و دوست داشتم حداقل سه تاشو داشتم و خیلی پشیمونم چرا دوسال پیش برای بچه دوم اقدام نکردم...بذارید بچتون بزرگتر بشه خوب منظورمو متوجه میشید...)درسته بچه زیاد باشه ظاهرا تربیت رو سختتر میکنه و مادر کمتر به خودش میرسه و برای جامعه مشکلات بوجود میاره و ....
هرچند به نظر من مشکلات اصلیه جامعمون مربوط به ازدیاد جمعیت نیست...پسر من دوم دبستانه...اکثر بچه های همسنش هم تک فرزند هستند و دارای مادران تحصیلکرده...ولی شاید بچه ها از نظر درسی بهتر از قبل باشند(البته ظاهرا)اما از نظر تربیت...چی بگم...
بچگیهای خودمونو با بچه های الان مقایسه کنید!
نمیگم بی تربیت یا بی ادبند؟ولی چقدر برای آینده آماده هستند؟اصلا درمورد آینده فکر کردیم؟یا الان توی این جمع پرسش و
پاسخ کسی واقعا تحقیق کرده چرا دارند برای بچه اوردن تبلیغ میکنند؟هرچند با این مورد موافقم که خیلی تصمیم گیریهای کلان که میشه واقعا مدیریت شده نیست...ولی ما چقدر آینده برامون مهمه؟چقدر برای حرفایی که میزنیم فکر میکنیم و تحقیق میکنیم؟
❀مامانی❀
22:42 1392/9/24
منم با آرام جان موافقم...خیلی نظرات توی پرسش و پاسخ قشنگ نیست...برای همینه من هم خیلی وقتا دوست ندارم نظرمو بگم
اون ذکات علمی که آرام جان گفتند ربطی به مدرک نداره...ما اینجا تجربیاتمونو در اختیار هم میذاریم و استفاده میکنیم...اگر نظرمون اشتباهه دلیل میاریم و خیلی خوبه که اگر اشتباهه تغییرش بدیم...در غیر اینصورت دیگه این پرسش و پاسخ فایده ای نداره
قرار نیست همیدگه رو مسخره کنیم!!!
اون ذکات علمی که آرام جان گفتند ربطی به مدرک نداره...ما اینجا تجربیاتمونو در اختیار هم میذاریم و استفاده میکنیم...اگر نظرمون اشتباهه دلیل میاریم و خیلی خوبه که اگر اشتباهه تغییرش بدیم...در غیر اینصورت دیگه این پرسش و پاسخ فایده ای نداره
قرار نیست همیدگه رو مسخره کنیم!!!
مامان الینا
22:57 1392/9/24
مامان علی اگر منظورتون نظر منه من به هیچ عنوان قصد مسخره کردن کسی رو نداشتم فقط میخواستم بدونم ارام جان چون خیلی از دید فقهی صحبت میکردن چه تحصیلاتی دارن همیشه هر جایی یه بچه مثبت هست یه بچه منفی ...من اون منفی ام شما خانم و با نظرات قشنگ!!!!اگر شما نظرت رو گفتی منم نظرم رو گفتم نمیشه همیشه همه چیز اون چیزی باشه که می خوان بشنویم والا منم تو این پرسش و پاسخ حرف زیاد شنیدم اینجا اصلا جای اظهار نظره حالا یکی مثبت یکی منفی همونطور که خودت هم اشاره کردی اگر کسی ناراحت میشه بهتره که از اول وارد بحث نشه
mahtab
23:10 1392/9/24
متاسفم که آرام جان با این حالت از گذاشتن نظر تو این بخش پشیمون شد
کاش بتونیم با ارامش بیشتری در مورد مسائل روز صحبت کنیم
آرام جان کاش قسم نمیخوردی
من هربار از اینکه پاسخهای شما رو اینجا میدیدم خیلی خوشحال میشدم
کاش بتونیم با ارامش بیشتری در مورد مسائل روز صحبت کنیم
آرام جان کاش قسم نمیخوردی
من هربار از اینکه پاسخهای شما رو اینجا میدیدم خیلی خوشحال میشدم
mahtab
23:13 1392/9/24
الان رفتم دیدیم آرام جان پست خداحافظی گذاشته
آخه چرا؟ مگه چی شده بوده؟
خیلی نگران شدم
کاش بیایی و بگی چی شد اخه؟ اگر اینجا مشکلی بوده چرا وبلاگتو تعطیل کردی؟ تو رو خدا بیا و خبر بده بهمون
آخه چرا؟ مگه چی شده بوده؟
خیلی نگران شدم
کاش بیایی و بگی چی شد اخه؟ اگر اینجا مشکلی بوده چرا وبلاگتو تعطیل کردی؟ تو رو خدا بیا و خبر بده بهمون
barfdoone.ir
00:00 1392/9/25
مامانهای عزیز باور کنیداگراینقدر مسایل رو پیچیده نکنیم زندگی خیلی راحتتر میشه.به نظرمن همسران حق دارند در مورد تعداد فرزندان تصمیم بگیرند و این یک حق شخصیه و حاکمیت جامعه حق دخالت نداره.در عوض حاکمیت میتونه برای افزایش جمعیت فاکتورهای تشویقی بزاره مثلا خاله ی من در یکی از مرفه ترین شهرهای دنیا زندگی میکنه که دولتش سیاست افزایش جمعیت داره برای اینکار تمام مراقبتهای بارداری رایگانه و بعد از زایمان تا یک هفته مادر میتونه از پرستار استفاده کنه در منزلش و دو روز در هفته مراقبت از بچه در مهد کودک رایگانه. اینه که همه تشویق میشن یکی دیگه بیارن.حالا این روبا جامعه ی ما مقایسه کنید.من هم مثل دولت نگران دورن سالمندی خودم هستم! چون خودم تک فرزندم و مطمئنم چند ساله دیگه از پس مسئولیت والدینم برنمیام.بله تک فرزندی خوب نیست. اما آیا منمیتونم مطمئن باشم اگه نتونستم به هر دلیلی به بچم شیر بدم شیر خشکش تاحداقل یکسال در دسترس هست؟ آیا میتونم مهد کودک استادنداردی پیدا کنم که فقط شبیه مرکز نگه داری کودک نباشه؟ آیا اگر بچه دومم هم مثل اولی پوستحساس داشت میتونم براش پمپرز پیدا کنم؟ البته اگه پولشو داشته باشم بدم!
آدم عاقل خودشو دست دولت نمیده.وگرنه میشه مثل دهه ی 60 که میگفتن فرزند کمتر زندگی بهتر و الان میگن اون موقع اشتباه کردیم! خوب این مملکته ما داریم؟
آدم عاقل خودشو دست دولت نمیده.وگرنه میشه مثل دهه ی 60 که میگفتن فرزند کمتر زندگی بهتر و الان میگن اون موقع اشتباه کردیم! خوب این مملکته ما داریم؟
ساناز مامان متين
00:01 1392/9/25
مامان شادي جان به نظر من حقير بهتره سوالتو ببندي عزيزم ..تا يه دعواي مجازي ديگه پيش نيومده البته بايد زودتر مي بستي عزيزم ..
❤مامان محمد و ساقی❤
00:28 1392/9/25
سلام به مادران عزیزم
اول اینکه چرا از مامان شادی جون میخواین که پرسش رو ببندن؟شاید خیلی های دیگه بیان و یه پاسخ درست و مناسب بنویسن!
پس دندون روی جگر بگذارین لطفا"!
حالا شما تو روزنامه ای که منتشر شد مادر اون خوانواده رو دیدین که تو خونه بود و یه بچه کول کرده بود و داشت برای شوهر و بچه ها که با دوچرخه بیرون بودن غذا درست میکرد؟؟؟وااقعا" خنده داره تبلیغاتشون!
نظر من برای تعداد بچه اینه که اگر هر خانواده ای شرایط روحی روانی و مالی خوبی داشت میتونه بچه دوم و حتی سوم رو هم بیاره!
مگه میشه با یه بچه زندگی کرد؟؟؟چرا ما همش باید به فکر امکانات خیلی عااااااااااااااااالی برای بچه هامون باشیم.مادران باهوش و با فرهنگ امروزی مگه سی سال پیش تو انبوه امکانات زندگی میکردن؟
چرا بچه هامون رو نسلی که الان توش هستن رو تافته جدا بافته از سالهای قبل میدونیم؟
چرا اینقدر بعضی مامانها از بچه دوم و تربیتش میترسن؟
باور کنید اگه شرایط جسمی من میکشید بچه سوم رو هم می آوردم ولی حیف که نمیشه!!!نمیگم بچه میاد با خودش آب و نونش رو هم میاره!
یه شب هایی هست که خودم از قهقهه های بچه هام تو خونه لذت میبرم و دنیا برام خیلی شیرین میشه.کوچیکیهای خودمون که یادمونه!
اول اینکه چرا از مامان شادی جون میخواین که پرسش رو ببندن؟شاید خیلی های دیگه بیان و یه پاسخ درست و مناسب بنویسن!
پس دندون روی جگر بگذارین لطفا"!
حالا شما تو روزنامه ای که منتشر شد مادر اون خوانواده رو دیدین که تو خونه بود و یه بچه کول کرده بود و داشت برای شوهر و بچه ها که با دوچرخه بیرون بودن غذا درست میکرد؟؟؟وااقعا" خنده داره تبلیغاتشون!
نظر من برای تعداد بچه اینه که اگر هر خانواده ای شرایط روحی روانی و مالی خوبی داشت میتونه بچه دوم و حتی سوم رو هم بیاره!
مگه میشه با یه بچه زندگی کرد؟؟؟چرا ما همش باید به فکر امکانات خیلی عااااااااااااااااالی برای بچه هامون باشیم.مادران باهوش و با فرهنگ امروزی مگه سی سال پیش تو انبوه امکانات زندگی میکردن؟
چرا بچه هامون رو نسلی که الان توش هستن رو تافته جدا بافته از سالهای قبل میدونیم؟
چرا اینقدر بعضی مامانها از بچه دوم و تربیتش میترسن؟
باور کنید اگه شرایط جسمی من میکشید بچه سوم رو هم می آوردم ولی حیف که نمیشه!!!نمیگم بچه میاد با خودش آب و نونش رو هم میاره!
یه شب هایی هست که خودم از قهقهه های بچه هام تو خونه لذت میبرم و دنیا برام خیلی شیرین میشه.کوچیکیهای خودمون که یادمونه!
❤مامان محمد و ساقی❤
00:30 1392/9/25
چیکار کردین که آرام خداحافظی کرد؟؟؟؟؟؟
مادرانی که صبور نیستن لطفا" بچه دوم نیارن!
براشون خوب نیست!!!!
مادرانی که صبور نیستن لطفا" بچه دوم نیارن!
براشون خوب نیست!!!!
〰〰مامانِ چشمه بهشتى〰〰
00:50 1392/9/25
مامان اليناى عزيز و ساير ماماناى محترم
درسته اينجا هر كس نظرشو بايد بده و يكى مثبته و يكى منفى ولى نوشته هامون نبايد توهين آميز به هم باشه درست نيست اين جورى
مامان الينا شما نظرت منفيه ... چرا مسخره مى كنى ؟ بعضى از كلماتى كه استفاده مى كنى صحيح نيست
قشنگه اين كار به نظرتون ..؟؟؟
توهين كردن كارى نداره ...
درسته اينجا هر كس نظرشو بايد بده و يكى مثبته و يكى منفى ولى نوشته هامون نبايد توهين آميز به هم باشه درست نيست اين جورى
مامان الينا شما نظرت منفيه ... چرا مسخره مى كنى ؟ بعضى از كلماتى كه استفاده مى كنى صحيح نيست
قشنگه اين كار به نظرتون ..؟؟؟
توهين كردن كارى نداره ...
ساناز مامان متين
01:36 1392/9/25
مامان محمد و ساقي دندون رو جيگر بزارين به نظرتون حرف خوبيه در جواب من !!!!!!!!..بهتر نبود ميگفتين صبورتر باشين كه محترمانه تره مثلا ما الگو هستيم .من كه از شما نخواستم از شادي جان خواستم ..به نظرم ما ايراني ها هيچوقت نميخوايم ياد بگيريم نظر هركسي محترمه ..واقعا آرام حق داشت ناراحت شد ..!!!!!!!!
مامان مونس
02:26 1392/9/25
سلام به همه .... میدونید تو این زمونه و با این شرایط به نظر من فرزند بیشتر عمر کمتر شعار بهتریه ! با این آلودگی هوا و مریضیا و ویروسایی که هر روز ورژن جدیدتترش وارد بدن بچه ها میشه و گرونی و اوضاع قاراش میش فکری و هر دنبیلی دیدگاهای زندگی آدم از آینده بچه ها خیلی میترسه ..... تربیت مهم و انگل تحویل جامعه ندادن مهمه .... حالا من که همین 2قلوهارو به سرانجام برسونم شاهکار کردم !!! فکر یکی دیگرو اصلا نمیکنم .... حالا باز خوبه 2 قلوان و از تنهاییشون نگرانی ندارم . ولی شاید ازین نظر کا در آینده بچه هاشون تنهای تنهان و .... خوب نباشه که اونم معلوم نیست تا اون موقع اصلا کسی تحمل کس دیگه ای رو داره یا تنهایی همه راحتترن
❤مامان محمد و ساقی❤
02:33 1392/9/25
فرشته زمینی عزیز بخدا قسم منظورم به شما نبود!
مشکل اینجاست که خیلی زود از جوابهای همدیگه برداشت اشتباه میکنید و خیلی تند جواب میدین.اینو کلی میگم.باز هم منظورم به شما نیست دوست عزیز.
بله گلم ما الگو هستیم.دندان روی حگر گذاشتن هم حرف بدی نیست!
چون پاسخ من بعد از پاسخ شما ثبت شده به خودتون گرفتینهمینه که میگم صبور باشین!
واقعا نمیذارین کسی اینجا یه جوابی بده.زود از تو پاسخ ها یه چیزی در میارین و مینویسین!!!!!!!
مشکل اینجاست که خیلی زود از جوابهای همدیگه برداشت اشتباه میکنید و خیلی تند جواب میدین.اینو کلی میگم.باز هم منظورم به شما نیست دوست عزیز.
بله گلم ما الگو هستیم.دندان روی حگر گذاشتن هم حرف بدی نیست!
چون پاسخ من بعد از پاسخ شما ثبت شده به خودتون گرفتینهمینه که میگم صبور باشین!
واقعا نمیذارین کسی اینجا یه جوابی بده.زود از تو پاسخ ها یه چیزی در میارین و مینویسین!!!!!!!
مامان منصوره
07:37 1392/9/25
نظریه پردازی یک غربی برای ما ایرانی های مسلمان آن هم با دین جامع؟!
فقط کلاس و امکانات مهمه؟ در حالیکه ظرفیت بیش از این هاست؟
ما دهه شصتی ها که کلاسای شلوغ داشتیم دیدیم که دانشگاه چقدر کلاس و صندلی اضافه دارد بچه های ما بزرگ بشن چی میشه؟
فرزند پروری شعار قشنگیه اما لازمه اش فرزند آوریه!
می دونید اگه همینجوری پیش بره در آینده جمعیت کشور پیر میشه به نظرتون تو یه جمعیت پیر رشد و شکوفایی فرزندان ما بهتره؟!؟
اگر یک بیلبورد چهره ی زشتی داشت اصل قضیه که نباید زیر سوال بره!
اگه جمعیت کم باشه لزوما همه تحصیلکرده و با شعور میشن و بالعکس اگه زیاد باشه چندین میلیون دزد و قاچاقچی؟! با چه استدلالی؟!
آیا این مایی که دم از تربیت صحیح می زنیم نیستیم که می توانیم فرزندی قانع بار بیاوریم؟ یا با سهل انگاری از همان بدو تولد خو گرفته به وسایل آنچنانی؟! ؟
اگه توانایی داریم چرا نیاریم؟ مگه ما ها با حداکثر امکانات بزرگ شدیم که انتظار داریم برا بچه هامون اینجوری باشه؟!
زیادی امت که پیامبر گرامی مون به اون مباهات می کنن چی میشه؟
آیا این درسته که جمعیت کفار رو به افزایش باشه و ما شیعه ها از روند رو به کاهش جمعیتمون خوشحال باشیم؟!
"فرزند زیاد بیاورید زیرا من فردا توسط شما تفاخر به زیادی در میان امتها می کنم"
با نظرات آرام جان و مامان علی کاملا موافقم...
همین فرزندانی که نیاز به امکانات فراوان دارند بیشتر از اون به تامین نیازهای عاطفی خودشون محتاجن، به نظر شما اگر چند تا انسان پشتیبان و غم خوار و همراه و همزبون داشته باشیم درحالیکه امکانات اقتصادی کمتری داریم راحت تر زندگی می کنیم یا اینکه امکانات عالی داشته باشیم اما یه خواهر یا برادر و .. . نباشه که بدونیم تو زندگی افرادی رو داریم که براشون مهمیم؟؟؟؟؟!!!!!
فقط کلاس و امکانات مهمه؟ در حالیکه ظرفیت بیش از این هاست؟
ما دهه شصتی ها که کلاسای شلوغ داشتیم دیدیم که دانشگاه چقدر کلاس و صندلی اضافه دارد بچه های ما بزرگ بشن چی میشه؟
فرزند پروری شعار قشنگیه اما لازمه اش فرزند آوریه!
می دونید اگه همینجوری پیش بره در آینده جمعیت کشور پیر میشه به نظرتون تو یه جمعیت پیر رشد و شکوفایی فرزندان ما بهتره؟!؟
اگر یک بیلبورد چهره ی زشتی داشت اصل قضیه که نباید زیر سوال بره!
اگه جمعیت کم باشه لزوما همه تحصیلکرده و با شعور میشن و بالعکس اگه زیاد باشه چندین میلیون دزد و قاچاقچی؟! با چه استدلالی؟!
آیا این مایی که دم از تربیت صحیح می زنیم نیستیم که می توانیم فرزندی قانع بار بیاوریم؟ یا با سهل انگاری از همان بدو تولد خو گرفته به وسایل آنچنانی؟! ؟
اگه توانایی داریم چرا نیاریم؟ مگه ما ها با حداکثر امکانات بزرگ شدیم که انتظار داریم برا بچه هامون اینجوری باشه؟!
زیادی امت که پیامبر گرامی مون به اون مباهات می کنن چی میشه؟
آیا این درسته که جمعیت کفار رو به افزایش باشه و ما شیعه ها از روند رو به کاهش جمعیتمون خوشحال باشیم؟!
"فرزند زیاد بیاورید زیرا من فردا توسط شما تفاخر به زیادی در میان امتها می کنم"
با نظرات آرام جان و مامان علی کاملا موافقم...
همین فرزندانی که نیاز به امکانات فراوان دارند بیشتر از اون به تامین نیازهای عاطفی خودشون محتاجن، به نظر شما اگر چند تا انسان پشتیبان و غم خوار و همراه و همزبون داشته باشیم درحالیکه امکانات اقتصادی کمتری داریم راحت تر زندگی می کنیم یا اینکه امکانات عالی داشته باشیم اما یه خواهر یا برادر و .. . نباشه که بدونیم تو زندگی افرادی رو داریم که براشون مهمیم؟؟؟؟؟!!!!!
مامان منصوره
07:50 1392/9/25
پشنهاد می کنم این لینک کوتاه و جامع رو مطالعه کنید:
http://www.shia-online.ir/article.asp?id=28707
http://www.shia-online.ir/article.asp?id=28707
مامان الینا
08:22 1392/9/25
پیشنهاد می کنم بعضی از مامانای محترم احترام خودشون رو حفظ کنن خانم چشمه بهشتی به چه حقی به خودت اجازه میدی با من اینطور حرف بزنی شما نه منو می شناسی نه تا حالا به وبلاگ من اومدی به چه دلیل منو مخاطب قرار میدی و با این لحن صحبت می کنی ؟؟؟؟؟من چه لحن توهین امیزی داشتم خیلی از مادرا با لحن بسیار بدتری صحبت کردن شما حق نداری اینجای بیای بگی این مسخره کرده اون بی ادب بوده این توهین کرده اصلا به حضرتعالی چه مربوط؟؟؟؟؟اولا من اصلا توهین نکردم هیچ کلمه توهین امیزی در هیچ کدام از نظرات من نیست....ثانیا اینکه چکاری قشنگه چی نیست مساله ای هست که قضاوت شخصیه و نه تنها از نظر من بلکه از نظراتی که میگرم خیلی هم با کامنت های من موافقن...ثالثا هر وقت شما رو مخاطب قرار دادم تشریف بیارید خطاب به بنده مطلب بنویسین و در نهایت پیشنهاد می کنم برای اینکه از حیطه ادب خارج نشیم اول از همه یاد بگیرین احترام خودتون رو نگه دارین
مامان الینا
08:40 1392/9/25
منصوره عزیزم ایا به نظرت دوران کودکی ما با دوران کودکی فرزندانمون یکسانه حضرت علی نمی فرمایند برای هر نسل با توجه به مقتضیات همون نسل رفتار کنین و بچه ها تربیت کنین به نظرت الان واقعا باید بچه اورد ؟؟؟؟اگر ما شیعه های تحصیلکرده و متمدنی باشیم رسول الله بیشتر افتخار میکنن یا اینکه مشت انسانهای بیکار و.... بگذریم خیلی در مورد این موضوع صحبت شده منم دیگه نمی خوام باز مطالبی رو که خیلی از مامانا در ابتدای بحث اشاره کردن عنوان کنم بالاخره به قول خودم !!!!و سایر دوستان هر کس نظری داره اونی که میخواد میاره اونی هم نمی خواد نمیاره ...هر کس با یه طرز فکر خاص بزرگ شده و هر کس امکانات و ادامه زندگی و رفاه رو یک جور خاص معنی میکنه بنابراین نمیشه انتظار داشت همه مثل هم باشین یا با نظر من و امثال من نظر اونا تغییر کنه یا بالعکس!!!در هر صورت امیدوارم چه موافق فرزنداوری هستیم یا خیر فرزندانمون رو طوری تربیت کنیم که مایه مباهات جامعه و خودمون باشن والسلام!
مامان کوروش
09:12 1392/9/25
مامان الینا عزیز شما منظور منو متوجه نشدید من نگفتم ازدیاد جمعیت شما یه کم با دقت تر میخوندید منظور منو متوجه میشدید
مام
09:17 1392/9/25
چرا ما ایرانی ها یه بحث گفتگوی ساده رو هم اینقدر پیچیده و حاشیه دارش می کنیم ؟؟؟؟ چراااااااااا ؟
چرا به پاسخ های همدیگه و به کلام همدیگه گیر میدیم؟
تروخدا دلم میخواد اینو بدونم...
چرا هیچوقت به نتیجه مطلوب نمیرسیم؟
چرا به پاسخ های همدیگه و به کلام همدیگه گیر میدیم؟
تروخدا دلم میخواد اینو بدونم...
چرا هیچوقت به نتیجه مطلوب نمیرسیم؟
مامان شادی
09:27 1392/9/25
ب
و نباید دلخور باشیم مامان جونیا اگر امکان داره از دل آرام جون هم دربیاریم که دوباره تو جمعمون باشه و اینو بدونیم که نظرهمه محترم هست