سوال و 41 جواب
(آخرین جواب : 92/4/21)ماهواره
سلام مامانا.خواستم نظرتونو در مورد دیدن سریالهای شبکه های ماهواره مثل جم رو بدونم.خوبه که بچه ها این سریالا رو ببینن.من خودم از این سریالا بدم نمیاد همیشه هم نگاه میکردم اما الان دیگه بخاطر ارمیتا هیچکدومو نمیبینم.چون نمیخوام کارا و عقاید اونا یاد بگیره
1392/4/16
#بحث های آزاد
#گونـــاگون
زینب فتوحی
13:10 1392/4/16
به نظر من این خوبه که رو این موارد حساس باشیم چون دختر من که الان 2 سال و 4 ماهه است خیلی از این فیلم ها تاثیر میگیره و بعدش یه عالمه سوال میکنه یا میبینم حرفهاشون رو یاد گرفته و تکرار میکنه به نظر من اگر خودتون خوشتون نمیاد که اون چیزا رو یادبگیره پس بهتر اینه که نگذارین ببینه یه جورایی خودتون رو هم محروم کنید از دیدنش بهتره چون اینجوری به تربیت فرزندتون برمیگرده البته این بازم شخصی هست میبینید خیلی ها براشون فرقی نمیکنه ولی واسه یه عده اصول اخلاقی خواصی وجود داره ........یه چیز دیگه تو یه پرسش و پاسخ دیگه هم عنوان کردم متاسفانه به غیر از اینکه موضوع ها بد و خوب هر چی که هست دائم موضوع خیانت رو داره مرور میشه و تکرار تو همه سریال های ماهواره ای حتما خیانت هست چه از طرف زن و چه مرد و این باعث میشه که این عمل زشت کم کم تو ذهن بچه هامون طبیعی جلوه کنه و جنبه زشت موضوع از بین بره و روی زندگی آینده اشون تاثیر بدی بگذاره و هر چند روی خودمون هم الان تاثیر گذاشته واینکه بچه های نسل امروزی خیلی باهوش ترند و همه چیز رو خیلی بهتر و زودتر درک میکنند این رو میتونید از رفتار و حرف هاشون بفهمید(ببخشید خیلی طولانی شد)
بهاره مامان الینا
13:40 1392/4/16
الان ماهواره هم جا هست پس اگر تو خونه خودتون نمبینه خونیه اطرافیان می بینه چه بسا حریص تر هم شده برای دیدن باید کنترل روی بعضی از چیزها باشه تا هم بتونیم بچه ها رو کنترل کنیم و هم آونها رو حریص تر نکنیم
مریم
13:54 1392/4/16
سلام
من 14 سالمه..من نگاه نمیکنم چون واقعا تاثیراتش و تو خودم حس میکنم.
من 14 سالمه..من نگاه نمیکنم چون واقعا تاثیراتش و تو خودم حس میکنم.
مامان انيس
16:44 1392/4/16
سلام این اصلا درست نیست که بخاطر اینکه همه در و همسایه دارن و بچه ا حریص به نگاه کردن ماهواره نشه اشکالی نداره تو خونه همراه با کنترل باشه..
محیط سالم و رفتار صحیح میتونه در آینده ارادهای قوی نفسانی تو وجودشون گذاشت که جلوی حرصشون رو خودآگاهانه بگیرن...
تلوزیون به ما هرچی داره عرضه میکنه و خارج از کنترل و اراده ماست...
ای کاش درد دل بعضی عروسهایی تازه ازدواج کرده و مهمتر از همه بچه های نوجون رو که تو فضای مجازی از دست ماهواره مینویسن رو عاقلانه تر بهش نگاه کنیم.....
فقط ایمان دارم اگه تک تک این کوچولوهایی که خدا بهمون بخشیده رو با شعار عصر تکنولوژی و روشنفکرانه و ما جنبه داریم و همه دارن عادی شده دیگه وماهواره مث چاقو میمونه هم میشه باهاش کشت هم میوه پاک کرد و و و و و و و....
و بهتره بگم کور کورانه بزرگ کنیم...
نسلی ازمون پا میگیره که هرگز بهش افتخار نخواهیم کرد....
از ماست که بر ماست...
دوستــــــــدار همه نی نی ها دخملــــی شکلکـــــــــــ
محیط سالم و رفتار صحیح میتونه در آینده ارادهای قوی نفسانی تو وجودشون گذاشت که جلوی حرصشون رو خودآگاهانه بگیرن...
تلوزیون به ما هرچی داره عرضه میکنه و خارج از کنترل و اراده ماست...
ای کاش درد دل بعضی عروسهایی تازه ازدواج کرده و مهمتر از همه بچه های نوجون رو که تو فضای مجازی از دست ماهواره مینویسن رو عاقلانه تر بهش نگاه کنیم.....
فقط ایمان دارم اگه تک تک این کوچولوهایی که خدا بهمون بخشیده رو با شعار عصر تکنولوژی و روشنفکرانه و ما جنبه داریم و همه دارن عادی شده دیگه وماهواره مث چاقو میمونه هم میشه باهاش کشت هم میوه پاک کرد و و و و و و و....
و بهتره بگم کور کورانه بزرگ کنیم...
نسلی ازمون پا میگیره که هرگز بهش افتخار نخواهیم کرد....
از ماست که بر ماست...
دوستــــــــدار همه نی نی ها دخملــــی شکلکـــــــــــ
الهام
17:23 1392/4/16
به نظر من نه تنها برای بچه تون بلکه برای خودتون هم ضرر داره. اگه شما تو اون جامعه زندگی می کردید شاید براتون ضرر نداشت ولی تو جامعۀ ما به ناچار باید بپذیرید که با فرهنگ این مردم زندگی کنید هر چند به نظرتون خیلی از چیزها تو این فرهنگ اشتباه باشه...
من افرادی رو می بینم که به حساب خودشون آخرِ با کلاسی اند و حتی دکورِ خونشون هم تحت تاثیر ماهواره ست و متاسفانه همین اواخر دیدم که یکی از همین افراد با وجود یک بچه ده ساله در اوجِ خودخواهی و بی هیچ دلیلی!!! میخواد از شوهرش جدا بشه که تنها زندگی کنه و آزاد باشه...اگه این ها اثر ماهواره نیست پس چیه؟ یا شنیدم که یک سری ها میگن ما فقط برنامه های مستندشو می بینیم.به نظر من اگه هدف فقط نگاه کردن برنامه های مستند هست خوب شبکه های ایران هم از این برنامه های مستند زیاد داره اگه کسی اهل دیدن مستند باشه...
یه سری از افراد هم به خطرات ماهواره برای بچه هاشون واقفند و میگن" ما وقتی می بینیم که بچه ها نیستند" به نظر من بچه ها هم وقتی می بینند که شما نیستید!!!
من افرادی رو می بینم که به حساب خودشون آخرِ با کلاسی اند و حتی دکورِ خونشون هم تحت تاثیر ماهواره ست و متاسفانه همین اواخر دیدم که یکی از همین افراد با وجود یک بچه ده ساله در اوجِ خودخواهی و بی هیچ دلیلی!!! میخواد از شوهرش جدا بشه که تنها زندگی کنه و آزاد باشه...اگه این ها اثر ماهواره نیست پس چیه؟ یا شنیدم که یک سری ها میگن ما فقط برنامه های مستندشو می بینیم.به نظر من اگه هدف فقط نگاه کردن برنامه های مستند هست خوب شبکه های ایران هم از این برنامه های مستند زیاد داره اگه کسی اهل دیدن مستند باشه...
یه سری از افراد هم به خطرات ماهواره برای بچه هاشون واقفند و میگن" ما وقتی می بینیم که بچه ها نیستند" به نظر من بچه ها هم وقتی می بینند که شما نیستید!!!
الهه
17:23 1392/4/16
از نطرات همه دوستان ممنونم.منم خودم با مدیریت دخملی شکلک و مامان زینب جون موافقم.دلم نمیخواد دخترم وقتی بزرگ شد این رفتارا واسش الگو شده باشه.اون موقع دیگه خیلی سخته که بخوایم قانعش کنیم که اینا با عقاید و دین ما جور نیست
مامانِ عسل، عماد، آیسا
19:11 1392/4/16
منم با دخملی شکلک موافقم
مامان انيس
01:16 1392/4/17
بــــــــــوس برا الهه جونم و بقیه دوستای گلم...
مواظب دلای مهربونتون باشین....
مواظب دلای مهربونتون باشین....
مام
08:26 1392/4/17
ولي به نظر من بايد بچه رو جوري بزرگ كرد كه خودش خوب و بد رو تشخيص بده نه اينكه فقط جلوي چشماش و بگيريم كه چيزي رو نبينه... و فكر كنيم هميشه مي تونيم جلوشو بگيريم و محدودش كنيم چون اين بچه يه روزي بزرگ ميشه و خودش داراي اراده اي ميشه و مادر و پدر هميشه و همه جا دنبال بچه نمي تونن باشند. بچه محدود شده رو بعد ها ديدم با چشم خودم كه چي از آب درمياد. بهرحال منم با نديدن اين فيلمها موافقم.چون وقتي شما نگاه كنيد بچه حس ميكنه مادرش به چيزي اهميت ميده كه خوبه .. و همين باعث ميشه ناخودآگاه ارزش گذاري بشه روي چيزهاي كه قبولش نداريم... موفق و پيروز باشيد.
الهه
10:29 1392/4/17
مامانی سهند و سپهر جون منم با محدود کردن بچه موافق نیستم اما همینطور که شما گفتید اگه من پای این سریالا بشینم توی ذهن بچم اینجوری رقم میخوره که من با این کارا و عقاید موافقم
مام
10:50 1392/4/17
دقيقا همينجوره الهه جون. بچه ها از مادر و پدرشون الگو برميدارن و تربيت بچه مهمتره تا اينكه ماهواره رو كلا نفي كنيم و بگيم بده و نبايد توي خونه وجود داشته باشه! اين جور طرز تفكر تند و متعصبانه و نادرسته از نظر من.
اگه بچه بخواد وقتي نيستيم چيزي و ببينه و دنبال كار خاصي بره پس مطمئن باشيد حتما ميره و با حذف ماهواره هم چيزي حل نميشه...اينقدر راههاي متنوع وجود داره كه كسي توان حذف همه رو از مسير بچه نداره. جلوي ذهن كنجكاو بچه ها رو اينجوريا نميشه گرفت بهتره ديد درست و صحيح به بچمون بديم.مثلا همونجور كه شما ميگين عقايد خودمون و با ديدن بعضي برنامه ها و خوندن بعضي كتابها ناخودآگاه به بچه نشون ميديم و... خدا كنه هممون موفق بشيم فرزندان خوب و سالمي تربيت كنيم .
اگه بچه بخواد وقتي نيستيم چيزي و ببينه و دنبال كار خاصي بره پس مطمئن باشيد حتما ميره و با حذف ماهواره هم چيزي حل نميشه...اينقدر راههاي متنوع وجود داره كه كسي توان حذف همه رو از مسير بچه نداره. جلوي ذهن كنجكاو بچه ها رو اينجوريا نميشه گرفت بهتره ديد درست و صحيح به بچمون بديم.مثلا همونجور كه شما ميگين عقايد خودمون و با ديدن بعضي برنامه ها و خوندن بعضي كتابها ناخودآگاه به بچه نشون ميديم و... خدا كنه هممون موفق بشيم فرزندان خوب و سالمي تربيت كنيم .
مامان انيس
10:51 1392/4/17
در جواب مامان سهند عزیز
این همون حرف اشتباه ماست.........
((( بچه رو جوري بزرگ كرد كه خودش خوب و بد رو تشخيص بده نه اينكه فقط جلوي چشماش و بگيريم كه چيزي رو نبينه)))
یا اینکه فرمودین
(( چه محدود شده رو بعد ها ديدم با چشم خودم كه چي از آب درمياد))))
اولا اینکه بچه قدرت استدلال اصلا نداره و فقط تا سن نوجونی پذیرای مطلق مسائل اطرافشه و بیشتر شخصیت درونیش شکل میگیره و اینکه یه بچه رو برای اینکه فک نکنیم محدوده آزاد بزاریم تا مسائل زودتر از سنش رو بفهمه به غیر از بلوغ زود رس مشکلات زیادی همراه داره
و اینکه خیلی ها هستن که محدود شدن و درست از آب در نیومدن دلیلی نمیشه که اونایی محدود نشدن همیشه درست از آب در میان
این درست از آب در نیومدنشون نتیجه رفتار غلط والدین اونهاست
منم قبلا گفتم
محیط سالم و رفتار صحیح میتونه در آینده ارادهای قوی نفسانی تو وجودشون گذاشت که جلوی حرصشون رو خودآگاهانه بگیرن...
و راجب این جمله تون بگم
(((بچه يه روزي بزرگ ميشه و خودش داراي اراده اي ميشه و مادر و پدر هميشه و همه جا دنبال بچه نمي تونن باشند)))
رفتار درست و بنیان درست و دوری بچه ها از مسائل حاشیه ای که ما براشون درست میکنیم(مث ماهواره) و مهمتر از همه قوی معنوی انسان اگه تو خونواده درست پی ریزی بشه درصد احتمال خیلی بیشتری رو داره که این بچه راه بهتری رو در آینده بره........
ما قرار نیست امام معصوم یا عارف پرورش بدیم
ولی فقط به عرفای قرن خودمون نگاه کنیم
الگو از رفتار مادرانشون از دوران حمل تا شیر دهی و خردسالی بهمون ثابت میکنه اونا هم وقتی بچه هاشون بزگ شدن همه جا دنبالشون نرفتن و این تاثیر معنوی از لقمه تا نگاه پاک والدین و فرزند میتونه انسان رو وقتی بزرگ شد در برابر بدترین صحنه ها و کشمکش های نفسانی با آرامش تمام محفوظ نگه داره
و این گاهی تو ذهن بقیه هست که در قدیم کمتر مسائل غیر اخلاقی و بد حجابی و ماهواره بود و کنترل و پرورش سخت نبود
ولی اگه اینطور بود همه میشدن بهشتی...
و اینو تاریخ بهمون میتونه اثبات کنه همیشه زمینه گناه نسبت به هر جامعه ای روزبه روز اضافه میشده و همیشه بد حجابی بود..مسائل دیگه که ذکرشون اینجا مناسب نیست همیشه وجود داشت
و این نسل ماست که داریم به راحتی تسلیم میشیم که باید ماهواره باشه چون عادیه و میخوایم کشمکش درونی بچه هامونو بیشتر از بچه های هر دهه و قرنی کنیم
و آرام آرام مث قورباغه ای آب پز میشیم و یه روزی حسرت همون تلوزیونی رو بخوریم که فقط 2 شبکه داشت
این همون حرف اشتباه ماست.........
((( بچه رو جوري بزرگ كرد كه خودش خوب و بد رو تشخيص بده نه اينكه فقط جلوي چشماش و بگيريم كه چيزي رو نبينه)))
یا اینکه فرمودین
(( چه محدود شده رو بعد ها ديدم با چشم خودم كه چي از آب درمياد))))
اولا اینکه بچه قدرت استدلال اصلا نداره و فقط تا سن نوجونی پذیرای مطلق مسائل اطرافشه و بیشتر شخصیت درونیش شکل میگیره و اینکه یه بچه رو برای اینکه فک نکنیم محدوده آزاد بزاریم تا مسائل زودتر از سنش رو بفهمه به غیر از بلوغ زود رس مشکلات زیادی همراه داره
و اینکه خیلی ها هستن که محدود شدن و درست از آب در نیومدن دلیلی نمیشه که اونایی محدود نشدن همیشه درست از آب در میان
این درست از آب در نیومدنشون نتیجه رفتار غلط والدین اونهاست
منم قبلا گفتم
محیط سالم و رفتار صحیح میتونه در آینده ارادهای قوی نفسانی تو وجودشون گذاشت که جلوی حرصشون رو خودآگاهانه بگیرن...
و راجب این جمله تون بگم
(((بچه يه روزي بزرگ ميشه و خودش داراي اراده اي ميشه و مادر و پدر هميشه و همه جا دنبال بچه نمي تونن باشند)))
رفتار درست و بنیان درست و دوری بچه ها از مسائل حاشیه ای که ما براشون درست میکنیم(مث ماهواره) و مهمتر از همه قوی معنوی انسان اگه تو خونواده درست پی ریزی بشه درصد احتمال خیلی بیشتری رو داره که این بچه راه بهتری رو در آینده بره........
ما قرار نیست امام معصوم یا عارف پرورش بدیم
ولی فقط به عرفای قرن خودمون نگاه کنیم
الگو از رفتار مادرانشون از دوران حمل تا شیر دهی و خردسالی بهمون ثابت میکنه اونا هم وقتی بچه هاشون بزگ شدن همه جا دنبالشون نرفتن و این تاثیر معنوی از لقمه تا نگاه پاک والدین و فرزند میتونه انسان رو وقتی بزرگ شد در برابر بدترین صحنه ها و کشمکش های نفسانی با آرامش تمام محفوظ نگه داره
و این گاهی تو ذهن بقیه هست که در قدیم کمتر مسائل غیر اخلاقی و بد حجابی و ماهواره بود و کنترل و پرورش سخت نبود
ولی اگه اینطور بود همه میشدن بهشتی...
و اینو تاریخ بهمون میتونه اثبات کنه همیشه زمینه گناه نسبت به هر جامعه ای روزبه روز اضافه میشده و همیشه بد حجابی بود..مسائل دیگه که ذکرشون اینجا مناسب نیست همیشه وجود داشت
و این نسل ماست که داریم به راحتی تسلیم میشیم که باید ماهواره باشه چون عادیه و میخوایم کشمکش درونی بچه هامونو بیشتر از بچه های هر دهه و قرنی کنیم
و آرام آرام مث قورباغه ای آب پز میشیم و یه روزی حسرت همون تلوزیونی رو بخوریم که فقط 2 شبکه داشت
مامان انيس
10:54 1392/4/17
درسته با حذف ماهواره دنیا نمیشه مدینه منوره
ولی لا اقل خونه آدم میش جای امنی برای آرامش ....
ولی لا اقل خونه آدم میش جای امنی برای آرامش ....
مام
11:07 1392/4/17
خب اين نظر شماست.
فرزند مهدوی
11:18 1392/4/17
بچه ی ما هرچی کمتر برنامه ی ماهواره رو ببینه رشد فکری بهتری خواهد داشت:
1 فاصله ی فرهنگی بین جامعه ما و جامعه نمایش اونجا بچه رو سردر گم و یا بدبین نسبت به جامعه می کنه.
2 دیدن صحنه هایی که شاید از نظر بعضی ها چیز خاصی نباشه تو ناخود آگاه بچه ثبت می شه و خدای نکرده باعث بلوغ زود رس و در پی اون خود ارضایی و ... میشه.
3 این که ما تو خونه ماهواره داشته باشیم برا بچه هامون مجوزی در مورد اصل اون صادر کردیم و فردا شاید بچه مثل ما فکر نکنه و به دنبال برنامه های مثلا سالمی که ما انتخاب کرده ایم نمی ره و احتمالا چند گامی فراتر بره چه در نبود والدین چه در محیط خارج از خونه و چه در دوران استقلال.
4 نگاه حرام والدین بی شک تاثیرش رو بر تربیت فرزند می ذاره، مسلمه فردی که غالب نفس سر کش باشه قدرت درونی بهتر و فکر سالم تری برا تربیت داره.
5 الگو برداری والدین از برنامه ها که شاید خودشون خیلی متوجه اون نباشن امری غیر قابل انکاره، کمترینش عادی شدن بعضی پوشش ها تو محیط خونه است که در برابر بچه ها خصوصا پسر بچه باید رعایت بشه که در غیر این صورت ضربه نهایی به بچه وارد میشه.
( توجیهات افراد در مورد داشتن ماهواره تنها وسوسه ای از جانب شیطانه، که اگر همین افراد با وجدان خود خلوت کنند قطعا می پذیرن که نبودنش بهتر از بودنشه و این توچیهات تنها برای آرام کردن دل خودشونه تا بتونن بی دغدغه به امیال نفسانی برسن....)
1 فاصله ی فرهنگی بین جامعه ما و جامعه نمایش اونجا بچه رو سردر گم و یا بدبین نسبت به جامعه می کنه.
2 دیدن صحنه هایی که شاید از نظر بعضی ها چیز خاصی نباشه تو ناخود آگاه بچه ثبت می شه و خدای نکرده باعث بلوغ زود رس و در پی اون خود ارضایی و ... میشه.
3 این که ما تو خونه ماهواره داشته باشیم برا بچه هامون مجوزی در مورد اصل اون صادر کردیم و فردا شاید بچه مثل ما فکر نکنه و به دنبال برنامه های مثلا سالمی که ما انتخاب کرده ایم نمی ره و احتمالا چند گامی فراتر بره چه در نبود والدین چه در محیط خارج از خونه و چه در دوران استقلال.
4 نگاه حرام والدین بی شک تاثیرش رو بر تربیت فرزند می ذاره، مسلمه فردی که غالب نفس سر کش باشه قدرت درونی بهتر و فکر سالم تری برا تربیت داره.
5 الگو برداری والدین از برنامه ها که شاید خودشون خیلی متوجه اون نباشن امری غیر قابل انکاره، کمترینش عادی شدن بعضی پوشش ها تو محیط خونه است که در برابر بچه ها خصوصا پسر بچه باید رعایت بشه که در غیر این صورت ضربه نهایی به بچه وارد میشه.
( توجیهات افراد در مورد داشتن ماهواره تنها وسوسه ای از جانب شیطانه، که اگر همین افراد با وجدان خود خلوت کنند قطعا می پذیرن که نبودنش بهتر از بودنشه و این توچیهات تنها برای آرام کردن دل خودشونه تا بتونن بی دغدغه به امیال نفسانی برسن....)
مامان بهار
14:21 1392/4/17
درود بر دخملی شکلک باهاش موافقم!!
مامان منصوره
15:40 1392/4/17
اگر نمی تونید همسرتونو متقاعد کنید حداقل رو برنامه ها کنترل داشته باشید، مثلا فقط اجازه بدید اخبار دنبال بشه و باهاش صحبت کنید و از مضرات ماهواره و تاثیر بدش روی بچه ها حرف بزنید، ان شالله که قانع بشن...
مامان انيس
15:45 1392/4/17
مامان علی عزیزم
خیلی ها مشکل شما رو دارن با اینکه خونواده سالمی هستن ولی چنان یکی از طرفین اصرار بر وجود ماهواره داره که .......
من شرایط شما رو نمیدونم و منظورم نیست
ولی یک زن اونقدرهنر و قدرت داره که میتونه فیلتر ورودی خونه باشه و هر چیزی رو که بخواد یا نخواد وارد زندگیش کنه..
اینا شعر نیست که میگن از دامن زن مرد به معراج رسد..
اگه ما مادرها بخواییم همت کنیم نباشه ......نمیاد
و وقتی که اومد همه قدرت ما رو روز به روز ازمون خواهد گرفت
من فقط به نوبه خودم میتونم سیاستمو تو خونه ام اجرا کنم
هزاران نظر سنجی هم شرکت کردم و حرفمونو بزنیم نخواهیم تونست که دیشی رو از بامی جا به جا کنیم
ولی محکم مث کوه ایستادم تا فرزندم روشنفکرانه تر به این معضل نگاه کنه نه که کور کورانه بزرگش کنم و بخوام تو حصار خودم حبسش کنم که مبادا چشمش به ماهواره بخوره...
وقتی میگم نداریم خیلیا تو نظر سنجی مینویسن بچه های شما فرداها تو مدرسه میبینن و عقده ای میشن....
یعنی عقل یه انسان اینقدر باید احمقانه استدال کنه که به این نتیجه برسه....
من مطمئنم فردا هیچ اختیاری در نحوه نشست و برخواست زندگی آینده فرزندم ندارم
پس ما فقط همین امروزه که مسئول عمل خودمونیم....
متاسفانه با وجود اینکه همیشه مثبت اندیشم و از ناامیدی بیزار
اما اگه مادران نسلی که در آغوشمونه بیدار نشن....
نمیتونم مثبت به آینده نزدیکمون فکر کنم
..........
چیزی شبیه خاکستـــــــری...
خیلی ها مشکل شما رو دارن با اینکه خونواده سالمی هستن ولی چنان یکی از طرفین اصرار بر وجود ماهواره داره که .......
من شرایط شما رو نمیدونم و منظورم نیست
ولی یک زن اونقدرهنر و قدرت داره که میتونه فیلتر ورودی خونه باشه و هر چیزی رو که بخواد یا نخواد وارد زندگیش کنه..
اینا شعر نیست که میگن از دامن زن مرد به معراج رسد..
اگه ما مادرها بخواییم همت کنیم نباشه ......نمیاد
و وقتی که اومد همه قدرت ما رو روز به روز ازمون خواهد گرفت
من فقط به نوبه خودم میتونم سیاستمو تو خونه ام اجرا کنم
هزاران نظر سنجی هم شرکت کردم و حرفمونو بزنیم نخواهیم تونست که دیشی رو از بامی جا به جا کنیم
ولی محکم مث کوه ایستادم تا فرزندم روشنفکرانه تر به این معضل نگاه کنه نه که کور کورانه بزرگش کنم و بخوام تو حصار خودم حبسش کنم که مبادا چشمش به ماهواره بخوره...
وقتی میگم نداریم خیلیا تو نظر سنجی مینویسن بچه های شما فرداها تو مدرسه میبینن و عقده ای میشن....
یعنی عقل یه انسان اینقدر باید احمقانه استدال کنه که به این نتیجه برسه....
من مطمئنم فردا هیچ اختیاری در نحوه نشست و برخواست زندگی آینده فرزندم ندارم
پس ما فقط همین امروزه که مسئول عمل خودمونیم....
متاسفانه با وجود اینکه همیشه مثبت اندیشم و از ناامیدی بیزار
اما اگه مادران نسلی که در آغوشمونه بیدار نشن....
نمیتونم مثبت به آینده نزدیکمون فکر کنم
..........
چیزی شبیه خاکستـــــــری...
مام
21:32 1392/4/17
من هم با نظر همسر شما كاملا موافقم . حذف صورت مسئله اشتباهه
مامان نجمه
01:21 1392/4/18
به نظر من حذف چاره مشكل نيست. اما من خودم حذف رو انتخاب كردم (نه بخاطر بچم به خاطر خودم چون جنبه يه عالمه كانال با موضوعات متنوع رو ندارم و كار و زندگيم ميشه اون. جنبه اش رو ندارم چون نه خودم و نه همسرم تو خونه مون ماهواره نبوده و الانم نميخوايم باشه شايد با بزرگتر شدن دخترم وارد زندگيمون بشه كه دلايلشو ميگم). كودكان امروز ما بسيار با ما متفاوت خواهند بود در زمان اونها خواه نا خواه چيزايي كه براي ما خيلي زشت بود براي اونها معمولي جلوه مي كنه چون ارتباطات روز به روز گسترده تر ميشه اگر من در سن 18 سالگي اولين بار با اينترنت كار كردم او در سن 8-9 سالگي با اينترنت آشنا ميشه و ديگه با همه چيز خواه نا خواه آشنا ميشه، چقدر ميخوايم جلوشونو بگيريم؟ جلوي ما نره تو اينترنت جاي ديگه ميره. ما پدر و مادر هاي امروز كارمون خيــــــــــــــلي سخته و سر چند راهي ها ميمونيم. ما نبايد حذف رو انتخاب كنيم بلكه بايد پله به پله جلو بريم و سعي كنيم در سنين كودكي يه سري كانالها رو ببينه و قدم به قدم كه بزرگتر ميشه ديدش رو وسيعتر كنيم اما اگر بخواهيم همون اول آزادي مطلق يا گير و بند شديد رو ايجاد كنيم از اين افراط و تفريط آسيب مي بينه. پس لازمش اينه كه جلوي خودمون رو بگيريم و در حضور اون چيزهايي كه مناسب سنش نيست رو نبينيم. در كشورهاي غربي هم روي بچه هاشون كنترل دارن و كانال هاي مناسب سنشون و با نظر والدينشون مشاهده مي كنند اگر چه فرهنگشون 180 درجه با ما متفاوته
در تعجبم چرا هميشه ماهواره رو مورد حمله قرار ميديم و اينترنت مورد حمله قرار نميگيره شايد بگيم اينترنت هنوز كامل همگاني نشده ولي در چند سال ديگه اينترنت هم همگاني ميشه اون رو هم ميخواين حذف كنيد؟؟؟؟
در تعجبم چرا هميشه ماهواره رو مورد حمله قرار ميديم و اينترنت مورد حمله قرار نميگيره شايد بگيم اينترنت هنوز كامل همگاني نشده ولي در چند سال ديگه اينترنت هم همگاني ميشه اون رو هم ميخواين حذف كنيد؟؟؟؟
مام
08:03 1392/4/18
آفرين مامان عزيز كاملا باهات موافقم . اميدوارم بقيه هم توانايي درست انديشيدن رو بدور از تعصبات خاص و شديد پيدا كنند.
فرزند مهدوی
09:34 1392/4/19
در جواب مامان عزیز
اینجور که حرف شما به درست اندیشیدن تعبیر و بقیه به
متعصب بودن محکوم شدند،
نشان از این داره که نبودن ماهواره یک آسیب جدی برای
بچه هاست!!!!!!!!
چرا فکر می کنید بچه حتما باید با بودن ماهواره آشنا بشه تا
درست تربیت بشه،
من با کنترلی که شما ازش صحبت کردید موافقم البته برای
افرادی که نمیتونن بپذیرن ماهواره رو از خودشون جدا کنند،
کم نیستند اطراف ما خانواده هایی که اصلا یک روز هم تو
خونه ماهواره نداشتند و با تربیت صحیح هیچ گاه نگران خلاف
جهت رفتن فرزندانشون تو خونه اقوامی که ماهواره هست
نبودن!
مگر فرزندان صالح علمای بزرگوار ما یا بچه های 14 ساله ای
که با میل خود راه تحصیل علوم دین رو انتخاب می کنند تو
خونشون حتما ماهواره همراه با کنترل بوده که درست تربیت
شدند؟!
شما یک نظر شخصی رو به کل جامعه بسط دادید و تصویری
از اون ترسیم کردید که اصلا باهاش موافق نیستم....
خودم با فردی آشنا هستم که نه تنها ماهواره نداره که با
جهت دهی فرزند شاید 8-10 ساله ش خود بچه از دیدن
ماهواره تو خونه ی دیگران امتناع می کنه!
درسته دوران کودکان ما با ما فرق داره اما آیا حجتی
محسوب میشه که زمینه گناه و دوری از خدا رو براسشون
حتما فراهم کنیم چون تو خونه ی یه عده فراهمه؟؟؟
تو هر زمانی هر نسل با نسل قبلش تفاوت زیادی داره و
منحصر ما و فرزندانمون نیست اما تو هر دورانی هم ما میرزا
رضاها، علم الهدی ها، همت ها و محمد حسین طباطبایی
ها داشتیم.....
به نظر شما خانواده ای که درگیر حضور ماهواره نباشن
آرامش بیشتری نسبت به دیگران ندارند؟! (به خاطر به قول
شما تنوع های فراوان و دنیای رنگارنگ غیر واقعی و.....)
حداقل من و افراد زیادی این گونه فکر می کنیم....
اینجور که حرف شما به درست اندیشیدن تعبیر و بقیه به
متعصب بودن محکوم شدند،
نشان از این داره که نبودن ماهواره یک آسیب جدی برای
بچه هاست!!!!!!!!
چرا فکر می کنید بچه حتما باید با بودن ماهواره آشنا بشه تا
درست تربیت بشه،
من با کنترلی که شما ازش صحبت کردید موافقم البته برای
افرادی که نمیتونن بپذیرن ماهواره رو از خودشون جدا کنند،
کم نیستند اطراف ما خانواده هایی که اصلا یک روز هم تو
خونه ماهواره نداشتند و با تربیت صحیح هیچ گاه نگران خلاف
جهت رفتن فرزندانشون تو خونه اقوامی که ماهواره هست
نبودن!
مگر فرزندان صالح علمای بزرگوار ما یا بچه های 14 ساله ای
که با میل خود راه تحصیل علوم دین رو انتخاب می کنند تو
خونشون حتما ماهواره همراه با کنترل بوده که درست تربیت
شدند؟!
شما یک نظر شخصی رو به کل جامعه بسط دادید و تصویری
از اون ترسیم کردید که اصلا باهاش موافق نیستم....
خودم با فردی آشنا هستم که نه تنها ماهواره نداره که با
جهت دهی فرزند شاید 8-10 ساله ش خود بچه از دیدن
ماهواره تو خونه ی دیگران امتناع می کنه!
درسته دوران کودکان ما با ما فرق داره اما آیا حجتی
محسوب میشه که زمینه گناه و دوری از خدا رو براسشون
حتما فراهم کنیم چون تو خونه ی یه عده فراهمه؟؟؟
تو هر زمانی هر نسل با نسل قبلش تفاوت زیادی داره و
منحصر ما و فرزندانمون نیست اما تو هر دورانی هم ما میرزا
رضاها، علم الهدی ها، همت ها و محمد حسین طباطبایی
ها داشتیم.....
به نظر شما خانواده ای که درگیر حضور ماهواره نباشن
آرامش بیشتری نسبت به دیگران ندارند؟! (به خاطر به قول
شما تنوع های فراوان و دنیای رنگارنگ غیر واقعی و.....)
حداقل من و افراد زیادی این گونه فکر می کنیم....
فرزند مهدوی
09:39 1392/4/19
در جواب مامان سهند و سپهر عزیز
دوست خوبم چرا اسم تعصب رو روش میذارید، معیار چیه که شما فکر درستید و ما متعصب؟؟؟
دوست خوبم چرا اسم تعصب رو روش میذارید، معیار چیه که شما فکر درستید و ما متعصب؟؟؟
مامان نجمه
11:15 1392/4/19
منصوره خانوم عزيز اين حرفتون رو قبول ندارم كه كساني كه ماهواره ندارند علم الهداها خواهند شد و فقط علم الهدا و طباطباييها عالمند شايد شما سلوك اونها رو بپسنديد ولي خيلي ها نپسندند. متاسفانه در كشور ما فقط يكسري خاص بالا برده شدند و به همه معرفي شدند، كم نيستند دكترها و مهندسيني كه در اوايل انقلاب به هر دليل از كشور مهاجرت كردند چون به هر شكل نظام اسلامي اجباري و حجاب اجباري رو قبول نداشتند و بچه هاي اونها هم افراد بسيار باسواد و عالمي هستند كه دنيا بهشون افتخار ميكنه اگرچه امثال شما ميگن علم بدون دين بدرد نميخوره و اونها رو بي دين ميدونن. متاسفانه شما هستيد كه روي سلايقتون تعصب دارين و فكر مي كنيد هر كس كه اسلام ظاهري رو رعايت كنه عالمه و بقيه عالم نيستند.
زمان آينده با گذشته ما تفاوت داره ما هم تو خونمون نداشتيم ولي در آن زمان ما به اينترنت هم دسترسي نداشتيم اون زمان خيلي از دوستان و آشنايان هم نداشتند اما زمان بچه هاي ما خيلي ها ماهواره دارن و خيلي ها با اينترنت ارتباط دارن چجوري ميخوايم كنترلشون كنيم . نميخواهيد با هيچ كس ارتباط داشته باشند ؟منزوي بارشون ميارين؟
ما بايد اين تعصبات رو كه "هر كي مسلمونه ، هر كي ماهواره نداره ، هر كي چادر رو سفت مي گيره، هر كي جاش تو مسجده، هر كي بچه هاش از بچگي سوره قران حفظن، هر كي وقتي ماهواره رو مي بينه سرش رو پايين ميندازه و ديگه نگاه نمي كنه ، اينها خوب تربيت شده اند و جاشون تو بهشته و عالم ها رو تشكيل ميدن " دور بندازيم. آيا اينها تعصب نيست؟ اگر كشور ما وضعش اينيه كه الان شاهدشيم چون به اينجور افراد بها دادن و غير اين تفكرات رو دور انداختند و به حاشيه بردن حتي اگر عالم بودن.
لازم به ذكره من خودم چادريم ماهواره نگاه نمي كنم . يه دفعه با شنيدن حرفاي من من رو ضد انقلاب و كافر و ... ندونيد (متلك)
زمان آينده با گذشته ما تفاوت داره ما هم تو خونمون نداشتيم ولي در آن زمان ما به اينترنت هم دسترسي نداشتيم اون زمان خيلي از دوستان و آشنايان هم نداشتند اما زمان بچه هاي ما خيلي ها ماهواره دارن و خيلي ها با اينترنت ارتباط دارن چجوري ميخوايم كنترلشون كنيم . نميخواهيد با هيچ كس ارتباط داشته باشند ؟منزوي بارشون ميارين؟
ما بايد اين تعصبات رو كه "هر كي مسلمونه ، هر كي ماهواره نداره ، هر كي چادر رو سفت مي گيره، هر كي جاش تو مسجده، هر كي بچه هاش از بچگي سوره قران حفظن، هر كي وقتي ماهواره رو مي بينه سرش رو پايين ميندازه و ديگه نگاه نمي كنه ، اينها خوب تربيت شده اند و جاشون تو بهشته و عالم ها رو تشكيل ميدن " دور بندازيم. آيا اينها تعصب نيست؟ اگر كشور ما وضعش اينيه كه الان شاهدشيم چون به اينجور افراد بها دادن و غير اين تفكرات رو دور انداختند و به حاشيه بردن حتي اگر عالم بودن.
لازم به ذكره من خودم چادريم ماهواره نگاه نمي كنم . يه دفعه با شنيدن حرفاي من من رو ضد انقلاب و كافر و ... ندونيد (متلك)
فرزند مهدوی
17:43 1392/4/19
از این همه یکه تازی در تعجبم....
فکر نمی کنم جایی حتی اشاره کرده باشم که این حرفایی که شما گفتید تفکرات من باشه!!!!
فکر نمی کنم جایی حتی اشاره کرده باشم که این حرفایی که شما گفتید تفکرات من باشه!!!!
مامان نجمه
18:08 1392/4/19
اگر اين تفكرات رو ندارين خوشحالم
مامان انيس
19:44 1392/4/19
اسلام اجباری
حجاب اجباری
علم بدون دین
شما نمیدونم دارید جواب چه سوالی رو میدید
فقط گویا اینجا رو صفحه ای دیدید خالی برای خالی کردن عقایدتون.......
حرفهای نیش دار بدون منطق......
این شمایید که با تعصب و رای به سلیقه دارید حرف میزنید....
میتونم تک تک حرفاتونو رد کنم با منطق ولی اونقدر خارج از محیط بحث روی هر موضوعی خط قرمز کشیده اید که سکوت رو ترجیح میدم.....سکــــــــــــــــوت
حرفهایی که...
از ماست که بر ماست
حجاب اجباری
علم بدون دین
شما نمیدونم دارید جواب چه سوالی رو میدید
فقط گویا اینجا رو صفحه ای دیدید خالی برای خالی کردن عقایدتون.......
حرفهای نیش دار بدون منطق......
این شمایید که با تعصب و رای به سلیقه دارید حرف میزنید....
میتونم تک تک حرفاتونو رد کنم با منطق ولی اونقدر خارج از محیط بحث روی هر موضوعی خط قرمز کشیده اید که سکوت رو ترجیح میدم.....سکــــــــــــــــوت
حرفهایی که...
از ماست که بر ماست
مامان نجمه
20:17 1392/4/19
اين گفته كه "مگر فرزندان صالح علمای بزرگوار ما یا بچه های 14 ساله ای
که با میل خود راه تحصیل علوم دین رو انتخاب می کنند تو
خونشون حتما ماهواره همراه با کنترل بوده که درست تربیت
شدند؟!" آيا دربردارنده اين نيست كه شايستگي و تربيت صحيح را به بچه هاي عده اي خاص كه شما علماي دين مي خوانيد نسبت ميدهيد اين نظر شماست كه آنها تربيت صحيح دارند اين نظر شماست كه آنها علماي دين هستند يا هر كه دنبال علوم ديني رفت تربيت صحيح داره
و خانم مديريت دخملي اونجا كه شوهر دوستمون رو فردي بي اراده ميدوني كه خانوم بايد جلوي شوهرش رو بگيره كه ماهواره تماشا نكنه كه از دامان زن مرد به معراج ميرود يعني شوهر ايشون ببخشيد ها يعني اينقدر كوچك عقله كه خودشون درايت لازم رو نداره و قادر به تشخيص خوب از بد نيست . خب ميبينيد كه شوهر ايشون هم براي خوش دلايل و نظرات خاص خودش رو داره
که با میل خود راه تحصیل علوم دین رو انتخاب می کنند تو
خونشون حتما ماهواره همراه با کنترل بوده که درست تربیت
شدند؟!" آيا دربردارنده اين نيست كه شايستگي و تربيت صحيح را به بچه هاي عده اي خاص كه شما علماي دين مي خوانيد نسبت ميدهيد اين نظر شماست كه آنها تربيت صحيح دارند اين نظر شماست كه آنها علماي دين هستند يا هر كه دنبال علوم ديني رفت تربيت صحيح داره
و خانم مديريت دخملي اونجا كه شوهر دوستمون رو فردي بي اراده ميدوني كه خانوم بايد جلوي شوهرش رو بگيره كه ماهواره تماشا نكنه كه از دامان زن مرد به معراج ميرود يعني شوهر ايشون ببخشيد ها يعني اينقدر كوچك عقله كه خودشون درايت لازم رو نداره و قادر به تشخيص خوب از بد نيست . خب ميبينيد كه شوهر ايشون هم براي خوش دلايل و نظرات خاص خودش رو داره
مامان نجمه
20:46 1392/4/19
و ضمنا خانوم مديريت دخملي آره چه اشكالي داره عقايدم رو در اين صفحه خالي بزارم. اشكال داره؟؟ شما دارين عقايدتون رو ميزارين من نبايد بزارم؟؟؟
فرزند مهدوی
21:49 1392/4/19
میشه بفرمایید کی تربیت صحیح داره؟ مگه من اسم کسی رو بردم که شما میگید من اون رو عالم می دونم؟؟؟؟
خیلی خارج از منطق بحث می کنید....
من مثال زدم نگفتم فقط این ها....
بهتره با دقت نظرات رو بخونید و جواب همون ها رو بگید.
خیلی خارج از منطق بحث می کنید....
من مثال زدم نگفتم فقط این ها....
بهتره با دقت نظرات رو بخونید و جواب همون ها رو بگید.
مامان نجمه
23:42 1392/4/19
من درباره كودكان نسل جديد صحبت مي كنم نه عالمان ديروز كه كودكان چند نسل قبل بوده اند.
مام
11:21 1392/4/20
مامان عزيزم ؛ از اينكه حقايقي رو اينجا بيان كردي كه شايد دونستنش براي بعضي لازم و واجب تر از نون شب بود ازت ممنونم. ازت متشكرم عزيزم .
خودشون هرچي دوست دارن مينويسن و بعد بقيه رو محكوم ميكنند... و بعدم خيلي راحت ميگن مگه من كسي رو نام بردم مگه من فلان چيزو نوشتم ... و منطق فقط به تفكر و حرف خودشون حاكمه ظاهرا!!!! و بقيه كه نظر متفاوتي دارن همه بي منطق تشريف دارن. خنده داره به همان شيوه و طرز فكر خودشون نميخوان صحبت مخالف با خودشون رو حتي ببينند چه برسه به اينكه كمي تفكر كنند در موردش.... هرچند عقيده دارم بحث در اين زمينه ها بي فايده است ولي فقط خواستم از شما تشكر كنم و بگم كه از نوشته هات لذت بردم عزيزم.از اينكه عقايدت و نوشتي ممنون.
خودشون هرچي دوست دارن مينويسن و بعد بقيه رو محكوم ميكنند... و بعدم خيلي راحت ميگن مگه من كسي رو نام بردم مگه من فلان چيزو نوشتم ... و منطق فقط به تفكر و حرف خودشون حاكمه ظاهرا!!!! و بقيه كه نظر متفاوتي دارن همه بي منطق تشريف دارن. خنده داره به همان شيوه و طرز فكر خودشون نميخوان صحبت مخالف با خودشون رو حتي ببينند چه برسه به اينكه كمي تفكر كنند در موردش.... هرچند عقيده دارم بحث در اين زمينه ها بي فايده است ولي فقط خواستم از شما تشكر كنم و بگم كه از نوشته هات لذت بردم عزيزم.از اينكه عقايدت و نوشتي ممنون.
مام
11:28 1392/4/20
در ضمن بايد خدمت همگي عرض كنم كه هر كسي مختار هست كودك خودش رو هرجوري كه دوست داره تربيت كنه . هر كسي به شيوه خود .
بهتره به نظر همديگه احترام بذاريم.
اينجا فقط جايي بود براي بيان و تبادل عقايد نه تحميل اونها با مثالهاي مناقشه آميز.
بهتره به نظر همديگه احترام بذاريم.
اينجا فقط جايي بود براي بيان و تبادل عقايد نه تحميل اونها با مثالهاي مناقشه آميز.
الهه
13:11 1392/4/20
وای اگه میدونستم اینطوری میشه این سوالو مطرح نمیکردممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممم
مامان نجمه
14:54 1392/4/20
مامان سهند و سپهر عزيز به قول شما بحث در اين زمينه با اين افراد بيهوده است. من هدفم اين نبود كه ديگران رو مجاب كنم كه تفكر من درسته بلكه گفتم نظر من اينه . ديگه حرفي ندارم فقط ميتونم بگم
صلاح مملكت خويش خسروان دانند
صلاح مملكت خويش خسروان دانند
فرزند مهدوی
15:14 1392/4/20
فکر نمی کنم کسی به دنبال تحمیل نظر بوده باشه،
بازم یکه تازی....
بازم یکه تازی....
مامان انيس
16:44 1392/4/20
بحث در اين زمينه با اين افراد بيهوده است.................
والا خوبه خانمم شما اینو به کی دارید میگید.....
برید خودتونو مجاب کنید عزیزم ما نیومدیم اینجا که جنابعالی مجابمون کنی دیش بگیریم
و نیومدم اینجا دیش جنابعالی رو از بوم بردارم..
عین این جمله رو تو نظرات قبلیمم گفتم..
زمونه هرچقدم تغییر کنه شرع خدا همیشه نو خواهد ماند..
داشتن ماهواره در جمع خونواده هارو هیچ امامی و هیچ مکتبی در دین ما جایز نخواهد دونست................حکم فقهی هم داره
من میگم ماهواره درست نیست ..
ایتو حتی روانشناسان بزرگ خارجه هم راجبش تحلیل های زیادی کردند و نگران نسل هایآینده شون بودن
و ماهواره رو وسیله ای برای دهکده جهانی نام گذاشتن
من از مضراتش میگم اما شما؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناراحت هرگز نیستم و برام موضوع جدیدی نیست برخوردتون
چون امروزه باب شده که هر وقت کسی نظر کسی رو با مسائل دینی رد کنه
طرف مقابلش سریع دو جبهه درست میکنه
اینطرفی و اون طرفی
سریع اتکت متحجر بهش میچسبونن
سریع میگن چادریا هم فلان..............
سریع میگن شما ادای بهشتی بودن دارین........
نه عزیزم...............برای من اینطور نبوده و نیست
ای کاش به دور از هر انگیزه دیگه ای یا مجادله
به داشتن یا نداشتن ماهواره در خونواده هایی جون و نوجون دارن بیشتر فکر کنید...
ای کاش .....
والا خوبه خانمم شما اینو به کی دارید میگید.....
برید خودتونو مجاب کنید عزیزم ما نیومدیم اینجا که جنابعالی مجابمون کنی دیش بگیریم
و نیومدم اینجا دیش جنابعالی رو از بوم بردارم..
عین این جمله رو تو نظرات قبلیمم گفتم..
زمونه هرچقدم تغییر کنه شرع خدا همیشه نو خواهد ماند..
داشتن ماهواره در جمع خونواده هارو هیچ امامی و هیچ مکتبی در دین ما جایز نخواهد دونست................حکم فقهی هم داره
من میگم ماهواره درست نیست ..
ایتو حتی روانشناسان بزرگ خارجه هم راجبش تحلیل های زیادی کردند و نگران نسل هایآینده شون بودن
و ماهواره رو وسیله ای برای دهکده جهانی نام گذاشتن
من از مضراتش میگم اما شما؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناراحت هرگز نیستم و برام موضوع جدیدی نیست برخوردتون
چون امروزه باب شده که هر وقت کسی نظر کسی رو با مسائل دینی رد کنه
طرف مقابلش سریع دو جبهه درست میکنه
اینطرفی و اون طرفی
سریع اتکت متحجر بهش میچسبونن
سریع میگن چادریا هم فلان..............
سریع میگن شما ادای بهشتی بودن دارین........
نه عزیزم...............برای من اینطور نبوده و نیست
ای کاش به دور از هر انگیزه دیگه ای یا مجادله
به داشتن یا نداشتن ماهواره در خونواده هایی جون و نوجون دارن بیشتر فکر کنید...
ای کاش .....
مام
21:31 1392/4/20
نا اميدم مكن از سابقه لطف ازل
تو پس پرده چه داني كه چه خوبست و چه زشت
تو پس پرده چه داني كه چه خوبست و چه زشت
مام
21:33 1392/4/20
چه بسيار چيزي شماريد بد
وليكن در آن خير پنهان بود
وليكن در آن خير پنهان بود
مامان نجمه
23:52 1392/4/20
چه بسا چیزها که شما از آن کراهت دارید در حالی که خیرتان در آن است و چه بسا چیزها که دوست می دارید در حالی که شر شما در آن است
سوره بقره آيه 216
سوره بقره آيه 216
فقط حال کردم با تفسیر قرانت مامانی.....
بابا دمت گرم بیخیال........
بوس بوس...برا مامان دوقلوها و مامان پریسا جان و منصوره.الف
به دور از هر اختلاف سلیقه ای همه مون
مامانایی هستیم که روزگار و بد و خوب همه اینجا روزانه میخونیم پس
کش دادن مسائل حاشیه ای خدایی نکرده کج خلقی و ناراحتی میاره
به درکه هر چی ماهواره و شبکه است
اگه اینجا حرفی زدم که کسی خم به ابرو آورده ..جان من بی غرض بوده
ایشاا.. ماه رمضون خوبی همه .... داشته باشیم
بــــــــــــــوس