سوال و 50 جواب
(آخرین جواب : 93/2/10)راز خونه دار شدن؟؟؟
سلام دوستهای عزیز
توی یکی از پرسش ها خیلی هاتون جواب داده بودین که خداروشکر اکثرتون همراه همسرتون رو پای خودتون هستید و با تلاش خودتون همه چی دارید بدون کمک دیگران..
حالا میخوام بدونم کسایی بینمون هستن که با سرمایه خیلی کم و بدون ساپورت دیگران تونسته باشن خونه بخرن ؟؟با چه اندازه سرمایه ؟چطور خونه ایی؟؟اگه میشه راز این موفقیتتون رو بگید تا انشالله بقیه هم استفاده کنند ممنون
توی یکی از پرسش ها خیلی هاتون جواب داده بودین که خداروشکر اکثرتون همراه همسرتون رو پای خودتون هستید و با تلاش خودتون همه چی دارید بدون کمک دیگران..
حالا میخوام بدونم کسایی بینمون هستن که با سرمایه خیلی کم و بدون ساپورت دیگران تونسته باشن خونه بخرن ؟؟با چه اندازه سرمایه ؟چطور خونه ایی؟؟اگه میشه راز این موفقیتتون رو بگید تا انشالله بقیه هم استفاده کنند ممنون
1393/2/7
#بحث های آزاد
#گونـــاگون
نی نی وبلاگی ام (ورود)
نی نی وبلاگی نیستم (ثبت نام)
مامان الینا
13:08 1393/2/7
پیرو نظر مامان دوقلوهای نازنین بانک مهر هم بدون سپرده گذاری تا 100میلیون وام میده البته اقساط سنگینه حدود ماهی 5 تومن
خواهری
13:18 1393/2/7
مامان فائزه اینی که تعریف میکنم مال حدود 20 سال پیشه
حدود 3.4سالم بوده که از طرف سرکار به بابام زمین قسطی میدن اونم با هزار زور نه به این راحتیا
حدود4سال طول کشید تا ساختنش واقعا اجر اجرش باهزار سختی جور شد
ولی بالاخره درست شد وماهم صاحبخانه شدیم حدودا 8تا 10 سال بعد از اینکه مامانم ازدواج کرده بود این خونمون درست شد
حدود 3.4سالم بوده که از طرف سرکار به بابام زمین قسطی میدن اونم با هزار زور نه به این راحتیا
حدود4سال طول کشید تا ساختنش واقعا اجر اجرش باهزار سختی جور شد
ولی بالاخره درست شد وماهم صاحبخانه شدیم حدودا 8تا 10 سال بعد از اینکه مامانم ازدواج کرده بود این خونمون درست شد
مامان آیدا
13:52 1393/2/7
دوستان مهمترین هاش رو گفتند. باید با حساب کتاب خرج کنید و وام های بانکی هم استفاده کنیند . من می خوام یه نکته خیلی مهم رو برای خرید خانه بهتون بگم. دوستان فرض کنید شما مثلا 100 میلیون تومان پول دارید. بااین پولتون می تونید یک خونه متوسط توی مثلا یوسف آباد بخرید و هم می تونید یک خانه خیلی خوب توی راه آهن تهران.ممکن هست که بگید مثلا راه اهن تهران جای زندگی نیست و ترجیح می دید کل پولتون رو بگذارید و محل بالاتر بخرید. ولی من به شما پیشنهاد می کنم راه آهن رو بخرید. زمان فروش ملکتون هم راحت تر می فروشید هم با قیمت مناسبتر نسبت به پولی که گذاشتید. نمیدوونم منظورم رو رسوندم یا نه!! همیشه سعی کنید بهترین خونه در منطقه ای رو که می خوایید بخرید!!رو بخرید اگر پولتون نمی رسه یه منطقه پایین تر برید و اونجا خرید کنید.بخصوص برای دوستانی با پول کمی می خوان صاحب خانه بشند.مسلما ممکنه اول منطقه ای رو که خرید می کنید نپسندید برای خودتون اجاره بدید و خودتون مدتی اجاره نشین بشید. می تونید بعد از اون باز پس انداز کنید و خانه رو بفروشید و مرتب ارتقا بدید و یا بعضی دوستان چند تا می کنند.یعنی بجای اینکه خانه 120 متری بخرند دو تا 60 متری می خرند. این نکته خیلی مهمه خانه خوب در هر محل ،متناسب با رشد قیمت ها و تورم رشد نمی کنه تقریبا 1.5 تا 2 برابر رشد می کنه.
یه نکته دیگه هم اینکه نترسید با حساب و کتاب در اولین فرصتی که دارید و پولتون جور شد بخرید و بعد تبدیل به احسن کنید. من و همسرم دو تا دانشجو بودیم وقتی ازدواج کردیم. همه هدیه های عروسی و ماشینی که داشتیم و طلا ها رو جمع کردیم و25 تومان وام گرفتیم و چون پول زیادی نمی شد رفتیم کرج خرید کردیم. یه خونه کوچیک که با کلی قسط و بدهی خریدیمش و چون پولمون کافی نبود بلافاصله رهن دادیم که بخشی از پول خودشو بده. بعد از 2 سال خانه رشد کرده بود و ما هم کمی پس انداز کرده بودیم و باز وام گرفتیم و کمی هم قرض خانه کرج رو فروختیم و توی تهران یه منطقه متوسط خرید کردیم. باز اونجا رو هم با شرایط خوب فروختیم و توی محله بالاتر پیش خرید کردیم.
ازش نترسید وقتی برید دنبالش همه چی جور میشه.. یه مثل معروف هست که میگه پول دو تا چیز جور میشه خانه و عروسی
یه نکته دیگه هم اینکه نترسید با حساب و کتاب در اولین فرصتی که دارید و پولتون جور شد بخرید و بعد تبدیل به احسن کنید. من و همسرم دو تا دانشجو بودیم وقتی ازدواج کردیم. همه هدیه های عروسی و ماشینی که داشتیم و طلا ها رو جمع کردیم و25 تومان وام گرفتیم و چون پول زیادی نمی شد رفتیم کرج خرید کردیم. یه خونه کوچیک که با کلی قسط و بدهی خریدیمش و چون پولمون کافی نبود بلافاصله رهن دادیم که بخشی از پول خودشو بده. بعد از 2 سال خانه رشد کرده بود و ما هم کمی پس انداز کرده بودیم و باز وام گرفتیم و کمی هم قرض خانه کرج رو فروختیم و توی تهران یه منطقه متوسط خرید کردیم. باز اونجا رو هم با شرایط خوب فروختیم و توی محله بالاتر پیش خرید کردیم.
ازش نترسید وقتی برید دنبالش همه چی جور میشه.. یه مثل معروف هست که میگه پول دو تا چیز جور میشه خانه و عروسی
مامان و بابا
14:12 1393/2/7
مهریه من 3 دونگ خونه بود و از اون جایی که خونه ای در کار نبود که 3 دونگش مال من باشه همسری زمان عقدمون یه وام خودرو گرفت و به جای ماشین یه زمین توی یکی از روستاهای اطراف گرفت که مثلا زمین ارزشش از طلا هم بیشتره و روز به روز گرونتر میشه اما از شانس بد ما بعد از 4-5 سال فقط 2 تومن اومد رو پولمون در حالی که اگه طلا میخریدیم 3 برابر شده بود ارزشش خلاصه یک سال من بیمارستان طرحمو گذروندم و یک ساله 6 میلیون جمع کردم طلاهامم که همه رو فروختم به جز حلقه ام و تونستیم پول پیش قسط خونه رو بدیم در ضمن ما تقریبا یه 2 سالی هم مادر شوهرم یه واحد از ایارتمانشو به ما داد تا وقتی خونه دار بشیم توش بشینیم الانم که ما تو خونه های مسکن مهر زندگی میکنیم اونم یه خونه متوسط با 3 تا اتاق خواب که بعید میدونم اگه اسممون در نمیومد میتونستیم چنین خونه ای بخریم الانم که داریم برجی 300 تومن قسطشو میدیم به مدت 20 سال که تا اون موقع این مبلغ هیچ ارزشی نداره خدا رو شکر ایشالا همه اونایی که دوست دارن خونه دار بشن
مامان پریسا
14:12 1393/2/7
سلام
من هم از دسته افرادی هستم که با سرمایه ی کم و بدون هیچ کمک و ساپرتی تونستم با توکل به خدا خونه دار بشم. البته این حرف مربوط به 8 سال قبله.
و چون سرمایه و وام بانکی مون کم بود مجبور شدیم خونه ایی بخریم که یه مقدار شرایط سخت داره ... خدا رو شکر الان داریم تلاش میکنیم که باز بتونیم تغییرش بدیم و خونه ایی بگیریم که شرایطش بهتر باشه....
اگر قصد خونه دار شدن داشته باشیم مهمترین نکته اینه که سرمایه داشته باشیم. و با کمترین سرمایه هم با کمک وام بانکی میشه خونه دار شد....
در حال حاضر درسته شرایط زندگی برای خیلی ها سخت شده ولی فکر میکنم شرایط برای تهیه ی خونه هم نسبت به سالهای قبل اسون تر شده....
و نکته ی اخر این که هر چقد هم درامد زیاد باشه ولی مدیریتی برای خرج کردنش وجود نداشته باشه ادم نمیتونه صاحب خونه بشه....
من هم از دسته افرادی هستم که با سرمایه ی کم و بدون هیچ کمک و ساپرتی تونستم با توکل به خدا خونه دار بشم. البته این حرف مربوط به 8 سال قبله.
و چون سرمایه و وام بانکی مون کم بود مجبور شدیم خونه ایی بخریم که یه مقدار شرایط سخت داره ... خدا رو شکر الان داریم تلاش میکنیم که باز بتونیم تغییرش بدیم و خونه ایی بگیریم که شرایطش بهتر باشه....
اگر قصد خونه دار شدن داشته باشیم مهمترین نکته اینه که سرمایه داشته باشیم. و با کمترین سرمایه هم با کمک وام بانکی میشه خونه دار شد....
در حال حاضر درسته شرایط زندگی برای خیلی ها سخت شده ولی فکر میکنم شرایط برای تهیه ی خونه هم نسبت به سالهای قبل اسون تر شده....
و نکته ی اخر این که هر چقد هم درامد زیاد باشه ولی مدیریتی برای خرج کردنش وجود نداشته باشه ادم نمیتونه صاحب خونه بشه....
مامان مریم
14:15 1393/2/7
دوستای گلم اینی که میگم نظر شخصی منو همسریمه و حتی خونواده هامونم باهاش مخالفن ولی این حرفا مال الان نیست که خونه متری 10 میلیونه
با زدن کدوم خرج میشه انقدر پس انداز کرد؟
الان یه سفر خارج 10 تومن میشه یعنی پول یک متر خونه !!!
مگه آدم چند سال جوونه که خودشو از همه چی محروم کنه که صاحب خونه بشه؟؟؟
ما قبل از پسرم ماهی یک مسافرت میرفتیم و چند تا هم خارجی ، هفته ای 2 و 3 شب شام بیرون و خریدهای آنچنانی و شاید با این پولا اون موقع میشد یه جای کوچیک واسه پس انداز بخریم بزاریم بمونه ولی ما اصلا اصلا پشیمون نیستیم!!!
الان با یک بچه فقط میشه مسافرتهاس کوچولو و نزدیک بریم و من خوشحالم که با همسرم لحظات فراموش نشدنیو گذروندم و اصلا حسرت نمیخورم
البته تو شهرهای کوچیک و شهرستان حتما قضیه فرق میکنه و میشه راحتتر صاحب خونه شد ولی تهران اونم منطقه ما با این کارا نمیشه........ یا باید پول بابات پشتت باشه یا ملک و املاک اجدادی
یک جوون تازه ازدواج کرده که تازه وارد بازار کار شده از کجا 600 میلیون بیاره یک آپارتمان کوچولو بخره؟ باید چند سال پس انداز کنه اونم همه پولشو؟
با زدن کدوم خرج میشه انقدر پس انداز کرد؟
الان یه سفر خارج 10 تومن میشه یعنی پول یک متر خونه !!!
مگه آدم چند سال جوونه که خودشو از همه چی محروم کنه که صاحب خونه بشه؟؟؟
ما قبل از پسرم ماهی یک مسافرت میرفتیم و چند تا هم خارجی ، هفته ای 2 و 3 شب شام بیرون و خریدهای آنچنانی و شاید با این پولا اون موقع میشد یه جای کوچیک واسه پس انداز بخریم بزاریم بمونه ولی ما اصلا اصلا پشیمون نیستیم!!!
الان با یک بچه فقط میشه مسافرتهاس کوچولو و نزدیک بریم و من خوشحالم که با همسرم لحظات فراموش نشدنیو گذروندم و اصلا حسرت نمیخورم
البته تو شهرهای کوچیک و شهرستان حتما قضیه فرق میکنه و میشه راحتتر صاحب خونه شد ولی تهران اونم منطقه ما با این کارا نمیشه........ یا باید پول بابات پشتت باشه یا ملک و املاک اجدادی
یک جوون تازه ازدواج کرده که تازه وارد بازار کار شده از کجا 600 میلیون بیاره یک آپارتمان کوچولو بخره؟ باید چند سال پس انداز کنه اونم همه پولشو؟
ساناز مامان متين
14:21 1393/2/7
مامان مریم باهات کاملا موافقم با این حقوق های پایین و خونه متری 10 میلیون بدون کمک و سرمایه خونه دار شدن محاله ..
مامان پریسا
14:23 1393/2/7
مامان مریم جون حرف شما درسته ولی الان تمام دغدغه ی خانواده ها و حتی جوون ها اینه که یه سرپناهی برای خودشون داشته باشن...
خوب همون چیزی هم که شما میگید درسته ولی حتما درامد های شهر شما هم باید بیشتر از شهرهای کوچیک تر باشه که بشه از پس زندگی بربیایید....
من یه زمانی اصلا حتی تصورش رو هم نمیکردم که بتونم صاحب خونه بشم حتی کوچکترین سرمایه یا ارث و میراث یا ملک اجدادی نداشتم.
حالا تصورش رو بکنید که چطور با دست خالی الان خونه دار هستم.
خدا رو شکر هم خوشی داشتم هم مسافرت و هم .....
ولی باز هم میگم هیچ چیز مهم تر از خونه نیست!!!
خوب همون چیزی هم که شما میگید درسته ولی حتما درامد های شهر شما هم باید بیشتر از شهرهای کوچیک تر باشه که بشه از پس زندگی بربیایید....
من یه زمانی اصلا حتی تصورش رو هم نمیکردم که بتونم صاحب خونه بشم حتی کوچکترین سرمایه یا ارث و میراث یا ملک اجدادی نداشتم.
حالا تصورش رو بکنید که چطور با دست خالی الان خونه دار هستم.
خدا رو شکر هم خوشی داشتم هم مسافرت و هم .....
ولی باز هم میگم هیچ چیز مهم تر از خونه نیست!!!
وبلاگ کودک من
14:49 1393/2/7
با سلام. با مامان پریسا موافقم. من که شخصا از اثاث کشی خسته شدم و امیدوارم بتونیم به کمک خداوند هر چه زودتر صاحبخونه بشیم.
زینب فتوحی
15:01 1393/2/7
ما که قید خونه دار شدن رو زدیم با این اوضاع روزگار ایران همین که از گشنگی نمیریم خدا رو باید شکر کنیم دیگه یا آدم عادی خونه دار که نمیشه هیچ یه چیزی هم یدهکار دولته ..........والا به خدا
مامي مينا
16:35 1393/2/7
عزيزم من فكر ميكنم دوستاني كه خونه خريدن يا تو سالهاي گذشته خريدن يا توي شهرستان. در هر صورت با اين اوضاع اقتصادي و گروني و كم شدن سودهاي بانكي به اين اسوني ها و همچنين با اين پولهاي كم بايد كلاً بي خيال خونه خريدن شد.
مريم جون حرفات جالب بود كلك ،فكر كنم شما يه دلگرمي داري كه زياد دغدغه خونه نداري. چشمك
در ضمن من فكر نميكنم سوال دوستمون اين بود كه كي و كجا خونه داره فقط قراره يه راهنمايي بشه
مريم جون حرفات جالب بود كلك ،فكر كنم شما يه دلگرمي داري كه زياد دغدغه خونه نداري. چشمك
در ضمن من فكر نميكنم سوال دوستمون اين بود كه كي و كجا خونه داره فقط قراره يه راهنمايي بشه
مامي مينا
16:50 1393/2/7
دوستان دقت بكنيد قيمتهاي شهرستان خيلي خيلي با تهران فرق داره.، شما كه ميگيد درامدها توي تهران بيشتري بله درسته اما همهچي هم گرونتره.
فاميلهاي همسر من چنتاشون كاشان زندگي ميكنن همشونم به لطف مسكن مهر خونه دار شدن. خونه هايي كه من حتي تصور خريدشونم نخواهم كرد اما بهش ميگن خونه و كلي هم خوشحالن. وقتي با همسرم ميرم اونجا و گهگاهي ميرم خريد مواد غذايي واقعاً از ارزوني اونجا تعجب ميكنم. مواد غذايي ، و عجيبتر از همه كرايه اژانس و تاكسيه كه خيلي ارزونه. من از پل پارك وي تا تجريش كرايه ميدم 800 وگاهي 900. در حالي كه تو كاشان با اژانس رفتم بازار كلي هم راه رفت و ترافيك بود شد دوهزار تومن. همه چيز همينه قبول كنيد. خونه ايي كه تا پارسال متري چهار تومن بود الان همون شده هفت يا هشت تومن متري.
حالا شما تصور كنيد وقتي يه خونه نوساز 100 متري توي مثلاً ونك متري 11-12 ميليونه چقدر ميشه جمع و جور كرد تا خونه دار شد!!
فاميلهاي همسر من چنتاشون كاشان زندگي ميكنن همشونم به لطف مسكن مهر خونه دار شدن. خونه هايي كه من حتي تصور خريدشونم نخواهم كرد اما بهش ميگن خونه و كلي هم خوشحالن. وقتي با همسرم ميرم اونجا و گهگاهي ميرم خريد مواد غذايي واقعاً از ارزوني اونجا تعجب ميكنم. مواد غذايي ، و عجيبتر از همه كرايه اژانس و تاكسيه كه خيلي ارزونه. من از پل پارك وي تا تجريش كرايه ميدم 800 وگاهي 900. در حالي كه تو كاشان با اژانس رفتم بازار كلي هم راه رفت و ترافيك بود شد دوهزار تومن. همه چيز همينه قبول كنيد. خونه ايي كه تا پارسال متري چهار تومن بود الان همون شده هفت يا هشت تومن متري.
حالا شما تصور كنيد وقتي يه خونه نوساز 100 متري توي مثلاً ونك متري 11-12 ميليونه چقدر ميشه جمع و جور كرد تا خونه دار شد!!
مینا
18:38 1393/2/7
ما خونوادگی در خرید و فروش خونه واردیم...
خودمون از زیر زیر 0 شروع کردیم بدون هیچ پشتوانه ای
الان بعد از 6 سال 90 متر خونه و یه 206 داریم
حتما میشه ... باید با یه نفر که وارد توی این کار هست
مشورت کنید تا راه کارهاش رو بهتون بگه
خودمون از زیر زیر 0 شروع کردیم بدون هیچ پشتوانه ای
الان بعد از 6 سال 90 متر خونه و یه 206 داریم
حتما میشه ... باید با یه نفر که وارد توی این کار هست
مشورت کنید تا راه کارهاش رو بهتون بگه
مینا
18:53 1393/2/7
دقیقیا آیدا جون درست میگه... تنها راهش همینه
اشتباه همه اینه که میگن پول ما به اندازه ای نیست که خونه مناسب پیدا بشه.
1- لازم نیست خونه محل خوب و شرایط خوب داشته باشه مهم اینه که سرمایه ات رو به ملک تبدیل کنی تا از بازار ملک عقب نمونی و اصلا لازم نیست توی اون خونه بشینی...
.2- الان وام بانک مسکن 30 میلیون شده و در صد سودش چون طی 12 یا 15 سال بازپرداخت میشه خیلی عالیه
3-خونه قدیمی ساز 10 تا 12 سال با قیمت خیلی مناسب میشه پیدا کرد نیاز نیست دنبال خونه جدید ساخت باشی
4- حتما و حتما ماشین و طلاهاتون رو بفروشید ارزشش رو داره من تضمین میکنم که سود ملکتون خیلی بیشتره و خیلی زود دوباره ماشین و طلا میخرید
5- اگه میتونید فقط برای 1 سال هم که شده به خونه مامان باباهاتون اسباب بکشید اگه اونها ببینن که دارید برای خونه دار شدن میجنگید از اینکه کمک کنن خوشحال میشن
6- فکر حرف های مردم رو نکنید. بعد از 1 یا 2 سال که رفتید توی خونه ی خودتون همون آدم ها میگن اینا عجب عاقل بودن هاااا
باز هم اگه خواستید توی وبلاگم بهم بگید چقدر سرمایه دارید براتون برنامه ریزی میکم D:
اشتباه همه اینه که میگن پول ما به اندازه ای نیست که خونه مناسب پیدا بشه.
1- لازم نیست خونه محل خوب و شرایط خوب داشته باشه مهم اینه که سرمایه ات رو به ملک تبدیل کنی تا از بازار ملک عقب نمونی و اصلا لازم نیست توی اون خونه بشینی...
.2- الان وام بانک مسکن 30 میلیون شده و در صد سودش چون طی 12 یا 15 سال بازپرداخت میشه خیلی عالیه
3-خونه قدیمی ساز 10 تا 12 سال با قیمت خیلی مناسب میشه پیدا کرد نیاز نیست دنبال خونه جدید ساخت باشی
4- حتما و حتما ماشین و طلاهاتون رو بفروشید ارزشش رو داره من تضمین میکنم که سود ملکتون خیلی بیشتره و خیلی زود دوباره ماشین و طلا میخرید
5- اگه میتونید فقط برای 1 سال هم که شده به خونه مامان باباهاتون اسباب بکشید اگه اونها ببینن که دارید برای خونه دار شدن میجنگید از اینکه کمک کنن خوشحال میشن
6- فکر حرف های مردم رو نکنید. بعد از 1 یا 2 سال که رفتید توی خونه ی خودتون همون آدم ها میگن اینا عجب عاقل بودن هاااا
باز هم اگه خواستید توی وبلاگم بهم بگید چقدر سرمایه دارید براتون برنامه ریزی میکم D:
ساناز مامان متين
18:58 1393/2/7
با مامی مینا موافقم تو شهرستان شاید بشه ولی تهران نمیشه .. البته مسکن مهر هم میتونید اقدام کنید ..
مینا
19:13 1393/2/7
من نارمک (تهران) میشینم شهرستان نیستم
اما اولین خونه ام رو حومه شهر تهران خریدم بعد 1 سال یه 40 متری توی نارمک بعد 1 سال یه بزرگ تر و دو باره بزرگتر
یعنی در عرض 5 سال 4 بار خونه ام رو بزرگتر و بهتر کردم تا آخری رو رفتم توش نشستم.
اما اگه به خونه درب و داغون حومه شهر رضایت نمیدادم خونه با تورم بالا میرفت و من هم مثل دوست نزدیک خودم که اون موقع اندازه من سرمایه داشت هنوز بی خونه می موندم
اما اولین خونه ام رو حومه شهر تهران خریدم بعد 1 سال یه 40 متری توی نارمک بعد 1 سال یه بزرگ تر و دو باره بزرگتر
یعنی در عرض 5 سال 4 بار خونه ام رو بزرگتر و بهتر کردم تا آخری رو رفتم توش نشستم.
اما اگه به خونه درب و داغون حومه شهر رضایت نمیدادم خونه با تورم بالا میرفت و من هم مثل دوست نزدیک خودم که اون موقع اندازه من سرمایه داشت هنوز بی خونه می موندم
مینا
19:17 1393/2/7
ساناز جون درست میگه سخته...
و مسکن مهر به عنوان شروع یه گزینه خیلی عالیه
من پردیس رو پیشنهاد میکنم
و مسکن مهر به عنوان شروع یه گزینه خیلی عالیه
من پردیس رو پیشنهاد میکنم
مینا
19:23 1393/2/7
راستی پدر شوهرمو هم با 10میلیون سرمایه خونه دار کردم
الان بعد 2 سال خونش 85 میلیون می ارزه...
توی 2000 واحدی سمت ورامین خرید (وقتی قرار نیست اون تو زندگی کنه مهم نیست که محله اش ضعیف باشه)
الان بعد 2 سال خونش 85 میلیون می ارزه...
توی 2000 واحدی سمت ورامین خرید (وقتی قرار نیست اون تو زندگی کنه مهم نیست که محله اش ضعیف باشه)
مامانِ عسل، عماد، آیسا
20:35 1393/2/7
ما زمین ارثیه بهمون رسید ولی برای تبدیل شدنش به خونه از خیلی خرج ها چشم پوشی کردم مثلاً سال اول زندگی را مسافرت نرفتیم حتی توی ایام عید... و ماشین را هم فروختیم و خرج خونه کردیم و خیلی اضافه خرج های دیگه!!!! ولی الان با خیال راحت سفر میرم و دغدغه خونه و ماشین را ندارم
barfdoone.ir
22:10 1393/2/7
ما هدیه عروسی خیلی پول و طلا گرفتیم واسه همین چند ماه بعدش شوهرم با پس انداز خودش و کادو های عروسی یه زمین خرید چون اینجا زمین خیلی زود رشد میکنه. بعدشم خیلی کار کردیم دوری از خونه و ... در نهایت تونستیم با گرفتن وام مسکن و یه وام از شرکت همسرم و فروش مقداری از طلاهای من یه آپارتمان پیش خرید کنیم که بعد از سه سال تازه حاضر شده. در ضمن به غیر از سال اول که خونه رهنن کردیم بقیش تا حالا خونه ی پدرم هستیم. در یک کلام جان از تنمان بیرون رفت تا خانه دار شدیم! بقیه هم کمک که نکردن هیچ معتقدن ما لقمه ی بزرگتر از دهانمون برداشتیم! خوب اینم احتمالا به خاطر اینه که نمیتونن باور کنن ما یه خونه ی خوب جای خوب شهر خریدیم
مامان مرضیه
22:28 1393/2/7
عزیزم ما خونه داشتیم. هدیه بود. ولی خواهرم پولشو بانک رسالت سرمایه کرد و یه اپارتمان پیش فروش ثبت نام کرد الان خونه داره که خیلی خوبه و بهترین جای شهره.
نسیم
23:31 1393/2/7
عزیزم همون طور که دوستان گفتند اگه پدر مادر خودت یا همسرت کمک نکنند، باید خودتون یه چند سالی به خودتون سختی بدید و زیر وام و قصد سنگین برید تا بتونید خونه دار بشید، البته اول از خونه های کوچک حومه شهر شروع کنید، مهم اینه که هر چه زودتر پولتونو تبدیل به ملک کنید.
مامان ناهید
23:33 1393/2/7
منم معتقدم که بدون سرمایه وپس انداز وسختی دادن به خود نمیشه خونه دار شد ما هم زمین خونه مونو قسطی خریدیم وبدوم هیچ پشتوانه ای شروع به ساخت کردیم با اندک حقوقی که همسرم از شرکت می گرفت البته قبل از ازدواج با من ،وبعد عقدمون نتونست خونه رو تمام کنه من مجبور شدم زمینی که حاصل چند سال کار خیاطی بود بفروشم باهاش یه ماشین خریریم البته نه مدل بالا در حد پراید مقداریش هم خونه رو باهاش تمام کردیم ومابقیش هم جهیزیه مو تمام کردم وبالاخره ازدواج کردیم ولی همسرم سر قضیه خونه چون خودش هم توش یه سری کارانجام داد باعث شد که کمر درد بگیره که همین کمر درد شده دیسک وحالا با اینکه خونه داریم ولی از کمر درد رنج می بره یعنی یه عده ای هم برای به دست آوردن آسایش وبدون پشتوانه مالی باید سلامتیشونو تو این راه از دست بدن به امید اینکه همه اونهایی که خونه ندارن بتونن صاحب خونه بشن
مامي مينا
23:35 1393/2/7
ممنون مينا جون از راهنماييهات اما من فكر ميكنم خريد يا انتخاب مسكن يا محله خيلي مسئله سليقه اييه خيلي ها هستند كه به هر قيمتي حاضرن صاحب خونه بشن و هرجايي كه ميخواد باشه ، هر متراژي باشه، فقط خونه باشه.
من كساني رو ميشناسم كه با اينكه خوب هم پول در ميارن اما حاضر نيستن خونه بخرن. سليقه ها فرق ميكنه.
من كساني رو ميشناسم كه با اينكه خوب هم پول در ميارن اما حاضر نيستن خونه بخرن. سليقه ها فرق ميكنه.
مامان ناهید
23:39 1393/2/7
مینا جون خیلی خوشحالم که سیاست برنامه ریزی واینکه خوب بلدی چه جور با سرمایه صاحب هرچی دوست داری بشی افرین بر شما
حالا بیا خانمی کن برامون بگو چه جوری میشه با مقدار پولی که برا خرج خونه کنار گذاشته میشه بازم بشه پس انداز کرد یعنی چه جور برنامه ریزی برا خرج خونه داشته باشیم که بتونیم پس انداز هم بکنیم ممنون
حالا بیا خانمی کن برامون بگو چه جوری میشه با مقدار پولی که برا خرج خونه کنار گذاشته میشه بازم بشه پس انداز کرد یعنی چه جور برنامه ریزی برا خرج خونه داشته باشیم که بتونیم پس انداز هم بکنیم ممنون
مینا
01:37 1393/2/8
ایول مامان ناهید... کار بزرگی کردید
ما هم سختی هایی که کشیدیم کمتر از شما نبوده...
اما می ارزه... انرژی و قدرت کار کردن و ریسک کردن با بالا
رفتن سن آدم کم میشه و اگه الان تونستیم که هیچ و اگر
نه توی سن بالا وقتی بچه ها هم خرجشون بیشتر میشه و ما بی انرژی تر دیگه نمیشه آدم بارشو ببنده
ما هم سختی هایی که کشیدیم کمتر از شما نبوده...
اما می ارزه... انرژی و قدرت کار کردن و ریسک کردن با بالا
رفتن سن آدم کم میشه و اگه الان تونستیم که هیچ و اگر
نه توی سن بالا وقتی بچه ها هم خرجشون بیشتر میشه و ما بی انرژی تر دیگه نمیشه آدم بارشو ببنده
مینا
01:40 1393/2/8
درست میگی مامی مینا
اما من میگم لازم نیست توی خونه ای که خریدن زندگی کنن فقط سرمایه گذاری کنن و بدن اجاره دوباره که پول داشتن تبدیل به احسن کنن.
اما من میگم لازم نیست توی خونه ای که خریدن زندگی کنن فقط سرمایه گذاری کنن و بدن اجاره دوباره که پول داشتن تبدیل به احسن کنن.
مینا
01:46 1393/2/8
چقدر پر چونگی کردم هااااا ببخشید من عاشق بحث خونه ام جو گیر شدم دیگه
میگم این مامان فائزه سوال کرده خودش نیست ها...!
--------------------------------
مامان ناهید راستش من توی نحوه پس انداز وارد نیستم
چون توی زندگی هر فرد متفاوت هست.
اما فقط کافیه چند ماه تمام خرید ها رو بنویسی تا ببینی کجا هاش اضافیه و از چه چیز ها میشه گذشت تا به یه هدف بزرگتر رسید.
میگم این مامان فائزه سوال کرده خودش نیست ها...!
--------------------------------
مامان ناهید راستش من توی نحوه پس انداز وارد نیستم
چون توی زندگی هر فرد متفاوت هست.
اما فقط کافیه چند ماه تمام خرید ها رو بنویسی تا ببینی کجا هاش اضافیه و از چه چیز ها میشه گذشت تا به یه هدف بزرگتر رسید.
مامان مرضیه
08:21 1393/2/8
درسته ما خونه داریم ولی ما هم پولمونو سرمایه کردیم تا زمین برداریم و ساخت و ساز کنیم. بانک رسالت شرایطش خیلی عالی بود.
مامان آیدا
08:39 1393/2/8
خرج خانه رو واقعا می شه کم کرد.خدا رحمت کنه مادر بزرگ من رو او همیشه می گفت می خوای خونه بخری ؟!! قرض کردی؟!! خب عیب نداره چند سال بجای 1 کیلو گوشت 500 گرم گوشت بخور. خورشتت بجای 10 تا تیکه گوشت و مرغ 5 تا داشته باشه!! ما معمولا برج زندگیمون بیشتر از خرجش هست. اگر یک ماه بنویسیم متوجه میشیم که از چه چیز هایی میشه زد.
من قبل از ازدواج کلی گشتم و سفر رفتم. و به خودم خوش گذروندم. اون زمان مسئولیت زندگی رو نداشتم با پولم فقط خوشگذرونی کردم ولی بعد از ازدواج بحث فرق می کنه!! درسته با این وضع اقتصادی خیلی سخت میشه و یا اصلا شاید نشه خانهدار شد. ولی مامان ها یادتون باشه از ما خانم ها هر کاری بر می آید فقط کافیه که بخواییم هم می تونیم پس ازنداز کنیم هم صاحب خانه بشیم هم زندگیمون رو رشد بدیم.
معلومه که با سرمایه کم نمیشه همون اول یه خانه توی نیاوران خرید!!!!! شاید اصلا آنقدر سرمایه اندک باشه که بزحمت بشه فکر مسکن مهر رو هم کرد!!که من به نظرم حتی یک خانه توی بهترین جای یه روستا از مسکن مهر بهتره!!! از کم شروع کنین و سرمایهتون رو افزایش بدید. اطلاعاتتون رو به روز نگه دارید. یه زمانی م ی بینید نگه داشتن پول نقد با شرایط اقتصادی الان بهترین گزینه هست و یک زمان می بینید خانه داره رشد میکنه حتی شده برید توی علی آباد کتول یک متر زمین بخرید.یک زمانی می بینید پولتون به خانه نمی رسه هنوز از پول اضافه خونه یا از قناعت هایی که کردید ماهی حتی یک سکه گرمی و یا پارسیان بخرید بگذارید کنار. بازم نمی رسه نگه دارید دو ماه یکبار اینکار رو بکنید. اگر معلومات بورس دارید بهترین کار می تونه باشه از همان خانه می تونید وارد بازار بورس بشید البته اگر معلوماتش رو دارید چون بورس خیلی خیلی خطرناک هستاگر وارد نباشید. دوستای گلم ما خیلی نقش مهمی توی اقتصاد خانواده بازی می کنیم. خودمون رو دست کم نگیریم. به راحتی می تونیم زندگیمون رو از این رو به اون رو کنیم کافیه اراده کنیم!!
من قبل از ازدواج کلی گشتم و سفر رفتم. و به خودم خوش گذروندم. اون زمان مسئولیت زندگی رو نداشتم با پولم فقط خوشگذرونی کردم ولی بعد از ازدواج بحث فرق می کنه!! درسته با این وضع اقتصادی خیلی سخت میشه و یا اصلا شاید نشه خانهدار شد. ولی مامان ها یادتون باشه از ما خانم ها هر کاری بر می آید فقط کافیه که بخواییم هم می تونیم پس ازنداز کنیم هم صاحب خانه بشیم هم زندگیمون رو رشد بدیم.
معلومه که با سرمایه کم نمیشه همون اول یه خانه توی نیاوران خرید!!!!! شاید اصلا آنقدر سرمایه اندک باشه که بزحمت بشه فکر مسکن مهر رو هم کرد!!که من به نظرم حتی یک خانه توی بهترین جای یه روستا از مسکن مهر بهتره!!! از کم شروع کنین و سرمایهتون رو افزایش بدید. اطلاعاتتون رو به روز نگه دارید. یه زمانی م ی بینید نگه داشتن پول نقد با شرایط اقتصادی الان بهترین گزینه هست و یک زمان می بینید خانه داره رشد میکنه حتی شده برید توی علی آباد کتول یک متر زمین بخرید.یک زمانی می بینید پولتون به خانه نمی رسه هنوز از پول اضافه خونه یا از قناعت هایی که کردید ماهی حتی یک سکه گرمی و یا پارسیان بخرید بگذارید کنار. بازم نمی رسه نگه دارید دو ماه یکبار اینکار رو بکنید. اگر معلومات بورس دارید بهترین کار می تونه باشه از همان خانه می تونید وارد بازار بورس بشید البته اگر معلوماتش رو دارید چون بورس خیلی خیلی خطرناک هستاگر وارد نباشید. دوستای گلم ما خیلی نقش مهمی توی اقتصاد خانواده بازی می کنیم. خودمون رو دست کم نگیریم. به راحتی می تونیم زندگیمون رو از این رو به اون رو کنیم کافیه اراده کنیم!!
مامان آیدا
08:49 1393/2/8
مامی مریم عزیز یک نکته رو هم باید در نظر داشته باشید. درسته که ادم فقط یکبار بیشتر زندگی نمیکنه و دوست داره لذت ببره از جوانی و سفر های مختلف بره و خوش بگذرونه. فقط بنظر من باید یادمون باشه. فرزندی رو که ما به این دنیا می آریم در قبالش مسئولیم. باید نگران آینده او هم باشیم. فکر های اقتصادی و خانه دار بودن و سرمایه جمع کردن و پس انداز کردن بیشترین دلیلش به زمان الان بر نمی گرده... فکر اینکه بچه های ما بزرگ میشن و نیاز هایی دارند که میتونه با پس انداز الان به راحتی برآورده بشه و یا کمک بشه به بچه هامون... خرید خانه می تونه دست آدم رو باز کنه که دیگه پولش در غالب اجاره و رهن از بین نره. عوضش می تونی این پول ها رو برای تضمین آینده فرزندت پس انداز کنی.
ضمن اینکه همیشه جوون نیستیم که بتونیم با این قدرت و حرارت کار کنیم. تا یه مقطعی می تونیم آینده رو بسازیم.
البته بعضی از دوستان که کار آزاد دارند فرق می کنه چون با پول کار می کنند ترجیح می دهند که بجای خرید خانه پول رو توی کار استفاده کنند. که اون هم نوعی آینده نگری هست چون می دونند پولشون براشون پول میاره و یه سرمایه گذاریه.. اون بحثش فرق می کنه..
ضمن اینکه همیشه جوون نیستیم که بتونیم با این قدرت و حرارت کار کنیم. تا یه مقطعی می تونیم آینده رو بسازیم.
البته بعضی از دوستان که کار آزاد دارند فرق می کنه چون با پول کار می کنند ترجیح می دهند که بجای خرید خانه پول رو توی کار استفاده کنند. که اون هم نوعی آینده نگری هست چون می دونند پولشون براشون پول میاره و یه سرمایه گذاریه.. اون بحثش فرق می کنه..
مام
09:02 1393/2/8
با آیدا جون و مینا عزیز کاملا موافقم. درست میگین. این راه خونه دار شدنه برای اونایی که دوست دارند خونه داشته باشند .
خب مامی مینا جون شما هم درست میگی ولی دغدغه اکثر افراد خونه دار بودن هست و بعد به سلیقه خودشون بهترین خرج ها رو هم میکنن .
برای اونایی که دوست ندارن خونه دار بشن خب این بحث هم مهم نیست دیگه . درآمدشون خوبه و به فکر خونه هم نیستن.پس خرج میکنن و حالشو میبرن.
در واقع من فکر میکنم بعضی ها خصوصا بازاری ها ترجیح میدن با پولشون کار کنن و کسب درآمد کنن تا اینکه به شکل خونه یه جا بندازن سرمایه شونو که آیا گرون بشه یا نه.
بحث بسیار جالبی بود.
خب مامی مینا جون شما هم درست میگی ولی دغدغه اکثر افراد خونه دار بودن هست و بعد به سلیقه خودشون بهترین خرج ها رو هم میکنن .
برای اونایی که دوست ندارن خونه دار بشن خب این بحث هم مهم نیست دیگه . درآمدشون خوبه و به فکر خونه هم نیستن.پس خرج میکنن و حالشو میبرن.
در واقع من فکر میکنم بعضی ها خصوصا بازاری ها ترجیح میدن با پولشون کار کنن و کسب درآمد کنن تا اینکه به شکل خونه یه جا بندازن سرمایه شونو که آیا گرون بشه یا نه.
بحث بسیار جالبی بود.
مامان و بابا
11:07 1393/2/8
راستی دوستان حالا که اینقدر بحث داغه منم ازتون یه راهنمایی میخوام اخه میدونین ما توی این خونه های مسکن مهر زندگی میکنیم طبقه هشتمه یه چند باری برقها قطع شدو ما مجبور شدیم 8 طبقه رو بدون اسانسور بالا بریم به خاطر همین این خونههه دل همسری رو زده و میگه من از اینجا خوشم نمیاد یا یه چیز خنده دار دیگه که میگه اینه که اگه دوباره زبونم لال جنگ بشه و خونمون خراب بشه اگه زنده موندیم رو کدوم زمین بشینیمو بزنیم تو سر خودمون البته اینو برای خنده میگه اما به هر حال اصلا از خونه های اپارتمانی خوشش نمیاد اما برعکس اون من خیلی خونمونو دوست دارم به نظرم همه چیزش خوبه 3 خوابس و2 تا تراس داره حالا به نظر شما راهی هست که ما بتونیم این خونه رو عوض کنیم مثلا بزاریم بانک تا چند سال سود بیاد روش بعد میشه خونه گرفت اون موقع خونه گرونتر نمیشه ایاااا ببخشید سرتونو درد اوردم خواستم سوء استفاده کنم از این فرصت قربون همتون بوووووووووووووووووووووووووس
ماماني
11:15 1393/2/8
نظر همه دوستان محترمه ولی من با کسایی که گفتن امکان نداره بتونیم بدون پشتوانه صاحب خونه بشیم موافق نیستم ما بدون پشتوانه تونستیم صاحب خونه بشیم مسافرت و تفریح و شام بیرون خوردنمونم سر جاش بود منظور از پس انداز کردن و اقتصادی فکر کردن این نیست خودتو خشک کنی و از تموم لذتهای دنیا خودتو محروم کنی بلکه درست خرج کردنه. ما همون اول ازدواجمون 2 تا وام گرفتیم و کمی پس انداز داشتیم چون میدونستیم پول ارزشش رو از دست میده یک تاکسی خریدیم و دادیم دست راننده درامدش نصف بیشتر قسط رو میداد یک سال بعدش که حقوقها بیشتر شدن تاکسی رو فروختیم و با کمی دیگه پس اندازمون زمین خریدیم و خیالمون راحت بود هر چه قیمت خونه بره بالا زمین مام ارزشش بیشتر میشه توی این مدت واسه هر مناسبتی سکه بهم کادو میدادیم هر پولی که اضافه میومد میدادیم سکه و در نهایت بعد از 5 سال با فروش زمین، ماشینمونو همینطور یک فقره وام و فروش سکه و طلای خودم به قیمت 30 میلیون تومان (روی هم رفته همه رو حدود10 میلیون خریده بودم) تونستیم صاحب خونه بشیم سه چهار ماه بعد از خرید خونه تونستیم ماشینم بخریم و الانم مبلغ اقساط ماهیانه ای که پرداخت میکنیم خیلی زیاد نیست
مینا
12:18 1393/2/8
چه باحال مامانی
من هم هروقت مناسبتی میشه سکه کادو میگیرم
هم پز میدم که شوهرم یه سکه بهم کادو داد هم میزارم
کنار واسه ارتقاء خونه. آخه
----------------------
مامان و بابا جان: نکنه خونه رو بفروشی بگذاری بانک.
100 % اشتباهه. پس اندازت رو بانک مسکن حساب جوانان
باز کن و از زمان افتتاح حساب دقت کن همیشه 2 میلیون و 800 هزار تومان توش پول باشه اما هر وقت داشتی اضافه کن به حساب و هر وقت پولتو خاستی بردار
اما 2800 ثابت بمونه... تا ایشالا یه وام 30 میلیونی در بیاد برات
به دوستان عزیز خبر بدم که از منابع خودم خبر رسیده که
توی بازار مسکن به زودی یه تورم خواهیم داشت.
یعنی اگه پول دارید سریع بجنبید. و اگر ندارید
خونتونو سفت بچسبید.
من هم هروقت مناسبتی میشه سکه کادو میگیرم
هم پز میدم که شوهرم یه سکه بهم کادو داد هم میزارم
کنار واسه ارتقاء خونه. آخه
----------------------
مامان و بابا جان: نکنه خونه رو بفروشی بگذاری بانک.
100 % اشتباهه. پس اندازت رو بانک مسکن حساب جوانان
باز کن و از زمان افتتاح حساب دقت کن همیشه 2 میلیون و 800 هزار تومان توش پول باشه اما هر وقت داشتی اضافه کن به حساب و هر وقت پولتو خاستی بردار
اما 2800 ثابت بمونه... تا ایشالا یه وام 30 میلیونی در بیاد برات
به دوستان عزیز خبر بدم که از منابع خودم خبر رسیده که
توی بازار مسکن به زودی یه تورم خواهیم داشت.
یعنی اگه پول دارید سریع بجنبید. و اگر ندارید
خونتونو سفت بچسبید.
مامان فائزه
12:30 1393/2/8
مهمون داشتم مامی مینا جون
ممنون از همتون واقعا وقتی تعداد پاسخ هارو دیدم کلی ذوق کردم و همه شون رو با دقت خوندم ....
ممنون از همتون واقعا وقتی تعداد پاسخ هارو دیدم کلی ذوق کردم و همه شون رو با دقت خوندم ....
مامان فائزه
12:41 1393/2/8
دوستای گلم از اسباب کشی واقعا خسته شدم 5ساله ازدواج کردیم 4بار اسبا کشی داشتیم
واسه تنوع شاید خوب باشه اما خسته کننده شده
در ضمن دوستان اگه بخوایم یه خونه بخریم که توش زندگی نکنیم و اونوهم باید با وام بخریم پس حالا مشکل دوتا میشه هم قسط وام خرید هم اجاره خونه به نظرتون سخت تر نمیشه ؟؟؟؟؟
واسه تنوع شاید خوب باشه اما خسته کننده شده
در ضمن دوستان اگه بخوایم یه خونه بخریم که توش زندگی نکنیم و اونوهم باید با وام بخریم پس حالا مشکل دوتا میشه هم قسط وام خرید هم اجاره خونه به نظرتون سخت تر نمیشه ؟؟؟؟؟
مامان آیدا
12:43 1393/2/8
مینا جون شما درست میگی منابعتون موثق هست. تورم مسکن بخاطر اجرای مرحله دوم یارانه ها و همینطور گرون کردن پروانه های ساختمانی از طرف شهرداریه. توی مرداد ماه که فصل جابجایی ها هست بدون شک گرانی رو تشدید میکنه. تورم ناشی از یارانه ها فروکش میکنه ولی چون پروانهها گرون میشن سازندهها میکشن روی قیمت خانه که براشون ساخت و ساز صرف داشته باشه
مامان آیدا
12:46 1393/2/8
فائزه جون سخت میشه ولی اگر خونه نخرید همیشه همین مشکل رو خواهید داشت. با گرون شدن خانه اجاره ها هم بالا میره، توان پرداخت شما هم در یک حدی باقی می مونه. هیچ وقت متاسفانه نظام دستمزد و پرداخت با تورم پیش نمیره و شما باید همیشه این نگرانی رو برای خانه دار شدن و اجاره کردن داشته باشید. اما خونه ای رو که می خرید رو اجاره بدید تا بخشی از پول اجاره خودتون یا قسط رو در بیاره... حتی اگر مقدور باشه جایی رو با پول پیش خونه ای که می خرید رهن کنید.اینطوری اجاره هم لازم نیست پرداخت کنید.وقتی خونه داشته باشید یک منبع مالی دارید که هماهنگ با تورم رشد می کنه! در ننتیجه ممکنه سخت بنظر بیاد ولی در نهایت هم این اطمینان رو دارید که هر زمان بخوایید یک سقف دارید که برید زیرش و از طرفی یک درآمد جاری هر چند اندک دارید که متناسب با تورم رشد می کنه و بخشی از هزینههاتون رو به روز کاور می کنه
مامان آیدا
13:24 1393/2/8
مامان های عزیز پیرو حرف های قبلی و پیش بینی تورمی که گفتم می خوام یه خبر خیلی خیلی داغ هم بهتون بدم همین جا... سود بانکی سپردههای کوتاه مدت به 10% کاهش پیدا خواهد کرد.
مریم(مامان کیان)
13:50 1393/2/8
من همه نظرات و خوندم همه هم یه جورایی درست میگن اما آیدا جون یه جورایی کامل تر از بقیه گفتن ما هم قبل از بچه دار شدن توی پاکدشت یه خونه خریدیم که نمیخواستیم بریم اونجا بشینیم اما هم کرایه اش کمک مون بود و هم خیال مون راحت بود که اگر یه زمانی خیلی درمونده شدیم یه سقف داریم در ضمن اینکه با رشد تورم سرمایه ما هم رشد میکرد هر چند رشدش اندازه تهران نبود اما خوب سرمایه مون هم خدا رو شکر خوب رشد کرد به هر حال اگر همون پول و پس انداز میکردیم یا سود بانکی میگرفتیم سرمایه مون اینقدر نمیشد
مامان فائزه جونم شما نیت کنید و از هر جا که میتونید شروع کنید یا خرید طلا و سکه یا زمین و آپارتمان کوچیک تو شهرستان های کوچیک یا اطراف تهران!!!
مامان فائزه جونم شما نیت کنید و از هر جا که میتونید شروع کنید یا خرید طلا و سکه یا زمین و آپارتمان کوچیک تو شهرستان های کوچیک یا اطراف تهران!!!
مامان نجمه
16:33 1393/2/8
من هم چند تا پيشنهاد ميدم
1- گاهي با پول كمي كه داريد ميتونيد يه زمين در منطقه دور از شهرتون كه پيشرفت شهر به اون سمته بخريد.جايي كه ميدونيد مثلا در دو سه سال آينده قراره بلوار شه يا يه پل مهم قراره اونجا زده شه كلا پيشرفت شهر به اون سمته مطمئن باشيد سرمايه گذاري اينجور جاها هم بعد از دو سه سال خيلي جواب ميده.
2- به نظره من تا وام نگيريم و زير قسط نريم نميشه پول رو كم كم كنار گذاشت و من معتقدم با پس انداز اينجوري به جايي نمي رسيد و بايد حتما وام بگيريد و تا حدي ريسك كنيد يعني مبلغ وام زياد باشه و اقساطش هم بالا. به نظره من خدا ميرسونه.
3- من با نظره دوستان كه طلاهامون بفروشيم موافق نيستم به نظره من طلا فرختن ضرره و از طرفي طلا سرمايه زنه و بايد باقي بمونه .خب اگر مردهاي خيلي خيلي خوبي قسمتتون شده بفروشيد وگرنه نه.ههههه
4- من با خريد و فروش زمين موافقترم تا اينكه همه پولمونو جمع كنيم كه يه خونه بخريم .به نظره من اگر همش پولمونو تو كار خريد زمين بزاريم سودش بيشتره و پيشرفت مالي بيشتر مي كنيد درسته بايد يه مدتي سختيهاي اجاره نشيني رو داشته باشيد ولي بعدا ميتونيد زمينهايي رو كه داريد و حسابي روش سود كردين بفروشين و خونه بهتري بخريد در حاليكه از اول مثلا يه آپارتمان به جاي زمين مي خريديد اون آپارتمان به دليل استهلاك يا قديمي شدن به اندازه زمين رشد نمي كرد
1- گاهي با پول كمي كه داريد ميتونيد يه زمين در منطقه دور از شهرتون كه پيشرفت شهر به اون سمته بخريد.جايي كه ميدونيد مثلا در دو سه سال آينده قراره بلوار شه يا يه پل مهم قراره اونجا زده شه كلا پيشرفت شهر به اون سمته مطمئن باشيد سرمايه گذاري اينجور جاها هم بعد از دو سه سال خيلي جواب ميده.
2- به نظره من تا وام نگيريم و زير قسط نريم نميشه پول رو كم كم كنار گذاشت و من معتقدم با پس انداز اينجوري به جايي نمي رسيد و بايد حتما وام بگيريد و تا حدي ريسك كنيد يعني مبلغ وام زياد باشه و اقساطش هم بالا. به نظره من خدا ميرسونه.
3- من با نظره دوستان كه طلاهامون بفروشيم موافق نيستم به نظره من طلا فرختن ضرره و از طرفي طلا سرمايه زنه و بايد باقي بمونه .خب اگر مردهاي خيلي خيلي خوبي قسمتتون شده بفروشيد وگرنه نه.ههههه
4- من با خريد و فروش زمين موافقترم تا اينكه همه پولمونو جمع كنيم كه يه خونه بخريم .به نظره من اگر همش پولمونو تو كار خريد زمين بزاريم سودش بيشتره و پيشرفت مالي بيشتر مي كنيد درسته بايد يه مدتي سختيهاي اجاره نشيني رو داشته باشيد ولي بعدا ميتونيد زمينهايي رو كه داريد و حسابي روش سود كردين بفروشين و خونه بهتري بخريد در حاليكه از اول مثلا يه آپارتمان به جاي زمين مي خريديد اون آپارتمان به دليل استهلاك يا قديمي شدن به اندازه زمين رشد نمي كرد
مامان پریسا
20:15 1393/2/8
کلی از نظرات دوستان استفاده کردم.
ماشالله کلی اقتصاد دان اطرافمون هست و خبر نداریم (خنده)
من منتظر بودم تا مامان فائزه بیان و نظرشون رو بگن.
مامان فائز جون مشکل مسکن یه مشکلی که ادم نمیتونه ازش فرار کنه . من مطمئنم اونهایی هم که بی خیال این مساله شدن فقط در ظاهر اینجورن ولی مطمئنن یه گوشه از زندگیشون درگیر این مشکله..
و در مورد این که خونه دار شدن من سالها قبل بوده والان وضعیت فرق کرده.... درسته ولی همون موقع ها هم شرایط زندگی برای من که هیچ پشتوانه ایی نداشتم سخت بود.
یه نکته ایی رو بگم که من یه وام 5 میلیونی گرفتم با یه ملیون رفتم کرایه نشینی با ماهی 40 تومن . باور نمیکنید یه اتاق کوچولو بود... اصلا نیازی به دلسوزی دیگران نداشتم و ندارم فقط هدفم خونه دار شدن بود..... باقی پول رو گذاشتم بانک مسکن و بعد از این که 3 دوره بهش خورد 18 میلیون وام گرفتم که الان (الان وام بانک مسکن 30 میلیونی شده ) ... خلاصه یه مقدار هم قرض کردم و خدا رو شکر خونه خریدم... الان هم چون خونه اسانسور نداره و طبقه ی 4 هستم باز با گرفتن وام دارم دنبال خونه میگردم و مطمئنم که میتونم به هدفم برسم....
پس شما هم ناامید نشید و از یه جایی شروع کنید تا به هدف برسید.
این که از کجا باید شروع کنید بسته به شرایط خودتون داره....
ماشالله کلی اقتصاد دان اطرافمون هست و خبر نداریم (خنده)
من منتظر بودم تا مامان فائزه بیان و نظرشون رو بگن.
مامان فائز جون مشکل مسکن یه مشکلی که ادم نمیتونه ازش فرار کنه . من مطمئنم اونهایی هم که بی خیال این مساله شدن فقط در ظاهر اینجورن ولی مطمئنن یه گوشه از زندگیشون درگیر این مشکله..
و در مورد این که خونه دار شدن من سالها قبل بوده والان وضعیت فرق کرده.... درسته ولی همون موقع ها هم شرایط زندگی برای من که هیچ پشتوانه ایی نداشتم سخت بود.
یه نکته ایی رو بگم که من یه وام 5 میلیونی گرفتم با یه ملیون رفتم کرایه نشینی با ماهی 40 تومن . باور نمیکنید یه اتاق کوچولو بود... اصلا نیازی به دلسوزی دیگران نداشتم و ندارم فقط هدفم خونه دار شدن بود..... باقی پول رو گذاشتم بانک مسکن و بعد از این که 3 دوره بهش خورد 18 میلیون وام گرفتم که الان (الان وام بانک مسکن 30 میلیونی شده ) ... خلاصه یه مقدار هم قرض کردم و خدا رو شکر خونه خریدم... الان هم چون خونه اسانسور نداره و طبقه ی 4 هستم باز با گرفتن وام دارم دنبال خونه میگردم و مطمئنم که میتونم به هدفم برسم....
پس شما هم ناامید نشید و از یه جایی شروع کنید تا به هدف برسید.
این که از کجا باید شروع کنید بسته به شرایط خودتون داره....
مامان آیدا
13:23 1393/2/9
مامان عزیز درست میگن.. زمین هم گزینه خوبی هست. ولی خرید و فروش زمین تخصص می خواد و باید با دقت بیتری انجام بشه.. موقعیت زمین و بر زمین و سند سالم بودنش خیلی مهمه.. زمین ها کاربری هاشون چیه و چه کاربری ای توجیه داره.. اگر تهرانه قبل از خرید حتما باید طرح تفضیلی رو چک کنید و ببینید چقدر سطح اشغال میده که خدای نکرده زمین مشکل دار بهتون نخوره!! یکم زمین با دقت بیشتری باید انجام بشه.. ولی همیشه بهتر از مسکونی هست. دلیلش هم اینه خانه ها در طول گذر زمان مستهلک میشن و از قیمتشون کم میشه و فقط با بحث تورم رشد می کنند. ولی زمین علاوه بر اینکه با تورم بالا میره.. دیگه بحث اصتحلاک رو نداره!! بنابر این ارزشش هی بالا و بلاتر میره
فروش طلا فقط زمانی توجیه داره که اون رو تبدیل به سرمایه با ارزش تری بکنید. طلا سرمایه زن هست!! قبول ولی هیچ اشکالی نداره اگر طلا رو بفروشید و مثلا خانه بنام شما و یا 3 دانگ 3 دانگ باشه!!هر چند که من واقعا فکر می کنم این بحث ها نباید بین زن و شوهر باشه!!! البته میدونم که پیش اومده بین زن و شوهر ها این قضایا!! بنابر این قضاوت نمی کنم... اگر طلا فروختید خانه را 3 دانگ 3 دانگ و یا به اندازه پولتون تقسیم کنید.. دیگه بحث هم پیش نمیاد خوب
فروش طلا فقط زمانی توجیه داره که اون رو تبدیل به سرمایه با ارزش تری بکنید. طلا سرمایه زن هست!! قبول ولی هیچ اشکالی نداره اگر طلا رو بفروشید و مثلا خانه بنام شما و یا 3 دانگ 3 دانگ باشه!!هر چند که من واقعا فکر می کنم این بحث ها نباید بین زن و شوهر باشه!!! البته میدونم که پیش اومده بین زن و شوهر ها این قضایا!! بنابر این قضاوت نمی کنم... اگر طلا فروختید خانه را 3 دانگ 3 دانگ و یا به اندازه پولتون تقسیم کنید.. دیگه بحث هم پیش نمیاد خوب
مامان فائزه
13:28 1393/2/9
مامانا به نظرتون کار درستیه طلاهارو بفروشم و بذارم بانک تا وام بگیرم این نظر همسرمه؟؟؟؟واسه گرفتن وام مسکن چقدر باید توی حسابم پول باشه؟؟؟
مینا
23:44 1393/2/9
جدول اقساط وامهای جدید ۳۵، ۵۰ و ۱۰میلیونی مسکن
http://www.tasnimnews.com/Home/Single/246859
شروط استفاده از تسهیلات
http://www.ecopersian.com/fa/5067/
http://www.tasnimnews.com/Home/Single/246859
شروط استفاده از تسهیلات
http://www.ecopersian.com/fa/5067/
مینا
23:47 1393/2/9
از دست شما مامان ها
ما رو هم وسوسه کردید خونه رو عوض کنیم
از دیشب افتادم توی فکرش
این وام 50 میلیونی بانک مسکن خیلی باحاله
منم خونه ی جدید میخوااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام
ما رو هم وسوسه کردید خونه رو عوض کنیم
از دیشب افتادم توی فکرش
این وام 50 میلیونی بانک مسکن خیلی باحاله
منم خونه ی جدید میخوااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام
ماماني
08:11 1393/2/10
مامان فائزه عزیز متأسفانه الان نمیشه پیش بینی کرد تا آخر سال رشد قیمتها چجوریه اگه من بودم طلاهامو نگه میداشتم واسه وقتی رفتیم پای معامله که اگه پول کم آوردم اونموقع اونارو میفروختم به نظر من اگه توان پرداخت قسط داری وامی که نیاز به سپرده نداشته باشه و مدت بازپرداختشم نهایتاً 3 ساله باشه بگیر(این وام رو معمولاً بانک مهر پرداخت میکنه البته درصد سودش زیاده) اون وام رو بنداز بانک مسکن تا وام مسکنت آماده بشه بعدش با وام بانک مسکن و پولی که واسه سپرده گذاشتی و همینطور فروش طلاها و حتی ماشینتون به امید خدا میتونی صاحب خونه بشی. سخته قطعاً فشار اقتصادیم روتون میاد ولی نشدنی نیست.
مامان آیدا
10:13 1393/2/10
فروش طلا باید همیشه آخرین گزینه باشه مامان فائزه جون...همیشه بخاطر داشته باشین که طلا همیشه نقش پشتوانه رو بازی می کنه... پشتوانه رو هیچ وقت ادم نمی فروشه مگر در شرایطی گه هیچ گزینه ای دیگری وجود نداشته باشه..
یکی از رازهاش کم کردن هزینه های متفرقه ست
خودم دیدم توی بعضی از دوستام ... قبل از خونه دار شدن همه جور هزینه ای که دلشون بخواد میکنن . یعنی ماشین میگیرن ... سفر خارجی میرن ... وسایل غیر ضروری میخرن و ...
اینه که پولهاشون پس انداز نمیشه و نمیتونن برای تهیه خونه اقدامی کنند.
برای خونه دار شدن باید چند سالی و سختی کشید و خرید ها رو در حد لزوم فقط انجام داد و پول رو پس انداز کرد حالا بصورت طلا یا سکه.
خب البته در آمد هم خیلی موثر هست اگر کم باشه با قیمتهای نجومی الان و اجاره خونه و.. به هیچ جا آدم نمیرسه ...
راستی شنیدم تا 50 میلیون به جوون های تازه متاهل شده وام میدن . 25 میلیون به زن 25 میلیون به مرد و نفری سه دانگ خونه میتونن بگیرن که کمک بزرگیه خب.