سوال و 76 جواب
(آخرین جواب : 92/9/30)خیانت
دوستان من یک دوستی دارم که با وجود اینکه بچه نداره و می تونه به راحتی از همسرش جدا شه با اینکه می دونه همسرش بهش خیانت کرده داره به زندگی با اون ادامه میده در ضمن استاد دانشگاه هم هست یعنی مشکل مالی هم نداره این مساله باعث شد خیلی فکر کنم به نظرتون اگر خدای نکرده همچین مشکلی برای شما پش بیاد چکار می کنین ؟؟می بخشین؟؟؟؟
1392/9/27
#بحث های آزاد
#گونـــاگون
مامی مرمر
16:16 1392/9/27
من که نمیتونم تحمل کنم...حتی یه لحظه هم تو خونه همچین آدمی نمیمونم...حتی اگه بچه داشته باشم...
زهرا مامان ایلیا جون
16:19 1392/9/27
من اگه 3 تا بچه هم داشته باشم چپمم پر نباشه به هیچ وجع تحمل نمیکنم این اقا که الان داره خیانت میکنه که هنوز بچه ندارن وای به روزی که این زن بیچاره درگیر بچه داری بشه انوقت میخواد چه کار کنه
مام
16:50 1392/9/27
منم توی پزشکان محل کارم خیلی اینجوری دیدم... ولی آخرش دیگه جدا شدن اکثرشون..
شکوفه
16:50 1392/9/27
همه گفتن:عشقت داره بهت خیانت می کنه!
گفتم:می دونم!
گفتن:این یعنی دوستت ندارهاااا!
گفتم: می دونم!
گفتن:احمق یه روز میذاره میره تنها میشی !
… گفتم:می دونم!
گفتند:پس چرا ولش نمی کنی..؟!
گفتم:این تنها چیزیه که نمی دونم
گفتم:می دونم!
گفتن:این یعنی دوستت ندارهاااا!
گفتم: می دونم!
گفتن:احمق یه روز میذاره میره تنها میشی !
… گفتم:می دونم!
گفتند:پس چرا ولش نمی کنی..؟!
گفتم:این تنها چیزیه که نمی دونم
مامان پارسا
16:57 1392/9/27
واقعاً وقتی بدونی دیگه عشقی نیست که بشه به خاطرش زندگی کرد زندگی معنای خودش رو از دست می ده.
LESWIET امیرحسین
16:57 1392/9/27
شاید اون آقا پشیمون باشه و دیگه تکرار نکرده باشه!به هر حال جدا شدن آخرین راهیه که باید بهش فکر کرد.باید تمام سعی رو گذاشت روی اهل کردن اون مرد.ما زنیم.خوب میدونیم که اگر یه زن بخواد میتونه مردش رو خونگی بکنه.هر چند که سخته!
شکوفه
16:58 1392/9/27
چه داروی تلخی است :
وفاداری به خائن ، صداقت با دروغگو و مهربانی با سنگدل
وفاداری به خائن ، صداقت با دروغگو و مهربانی با سنگدل
مامی مرمر
17:16 1392/9/27
حتی اگه پشیمونم شده باشه دلیل نمیشه که بازم باهاش زندگی کنه...همچین آدمی لیاقت محبت و بخشش ونداره...
مامان الینا
17:36 1392/9/27
منم فکر می کنم دیگه حتی نمیشه به این ادم اعتماد کرد چه برسه به اینکه بخوای ازش بچه دار هم بشی و زندگیت رو بر پایه همچین ادمی بنا کنی مخصوصا اینکه دفعه اولش هم نیست
زهرا مامان ایلیا جون
17:44 1392/9/27
تا بچه دار نشدن تمومش کنه حالا که میگی دفعه اولشم نیست پس دیگه جای بخشش باقی نمیمونه من اعتقاد دارم تو شرایط بار داری و زایمان و مشکلات بعد زایمان و دردسرهای بچه داری این مشکل حاد تر میشه و اون مرد بی پروا تر میشه انوقت اون زن بی نوا میمونه و یه بچه
مامان الینا
18:35 1392/9/27
مامان زهرا خیلی قشنگ گفتی هممون می دونیم که بارداری و زایمان و بچه داری چقدر بر روابط بین همسران تاثیر داره و ادم واقعا اون موقع می تونه شریک زندگی اش رو محک بزنه
مام
20:47 1392/9/27
من راحت سه تا از پزشکان خانم مطرح که فوق تخصص هم دارن رو میشناسم تو شهرمون که سرنوشتشون اینجوری بوده . سن و سال دار هم هستن ها. همسرانشون هم از قشر پزشک بودن... و متاسفانه با داشتن بچه های بزرگ دانشجو از هم جدا شدن بالاخره. خیلی برام عجیب بود و علت این آسیب شدید رو توی این قشر تحصیلکرده جامعه مون نمیدونم... شما چیزی به ذهنتون میرسه؟
ماناز
21:07 1392/9/27
دوست عزیز به نظر من ابتدا باید علت خیانت همسر او مشخص گردد .یعنی باید با دانستن تمام جوانب پاسخ داد شاید موردی باشد که حتی شما هم ان را ندانید .در اقوام ما کسی هست که همسرش این کاررا کرده اما باور کنید که ان خانم با داشتن دو بچه که یکی دانشجو ودیگری هم دبیرستانی است هنوز هم با او زندگی می کند وشکایتی هم ندارد وقتی علت را از او پرسیدم گفت که خودم مقصرم که همسرم چنین کاری کرده است پس تاوانش را هم پس می دهم .گاهی پیشداوری ها باید با اگاهی کامل باشد نه سطحی و نه فقط نگاه به برخی جنبه ها.این خانم می گوید که هنوز هم همسرش را دوست دارد وبعد ان سعی در جبران کاستی های گذشته دارد وپس از ان همسرش ان زن را طلاق داد وبه زندگی قبلی اش برگشته است.یعنی هز زنی خودش بهتر از همه می داند با مردش چگونه رفتار کند شایددوست شما هم صلاح را در ادامه زندگی می داند.همه زندگی که منوط به داشتن بچه نیست.
مامان الینا
21:22 1392/9/27
مامان دوقلوهای گل این شوهر دوستم بهش گفته بود تو خانم دکتر هستی منو تحویل نمی گرفتی من یکی از خودم پایین تر میخواستم علاوه بر این می خواستم بهت نشون بدم اون زنهای طبقه پایین رو به تو ترجیح می دم و اینطوری ازارت بدم که ببینی چیزی نیستی!!!!
barfdoone.ir
22:28 1392/9/27
خوب اگه اینطوری بودهشوهره ثابت کرده واقعا پایینتره و لیاقتش رو نداره.اما به نظرم خانم یک نقطه ضعف پیش شوهرشون دارن که باعث شده اینقد بی پرده علنی اعتراف کنه و بازم خانم طلاق نگیره
مامان الینا
22:45 1392/9/27
چی یگم مامان نسرین جون بنده خدا میگه اگر بابام بفهمه سکته میکنه
مشاورروحانی
23:17 1392/9/27
با سلام خدمت همه مادران محترم وگرامی
با توجه به موضوعی که در این بخش مطرح شده است توجه به چند نکته لازم است :
1: هیچ وقت نمیتوانیم خودمان را به جای کسی بگذاریم وقضاوت کنیم چرا که توان تحمل و پذیرش افراد و مشکلا ت افراد متفاوت است
2:در مسائل اینگونه نمیتوان موظوع را از دیدگاه عاطفی و احساسی فقط دید و بررسی کرد
3: باید علت این رفتار بررسی و ریشه یابی شود چرا که هرچند اصل این کار توجیه ندارد لیکن ممکن است خود این خانم نیز در وخامت اوضاع زندگی بی تقصیر نبوده باشد
4: همه زندگی فرزند ویا مال و منال نیست
گاهی اوقات هرچند پذیرش سخت است لیکن باید سوخت وساخت چراکه گاهی انسان بین خوب و بد انتخاب می کند وگاهی بین بد و بدتر مجبور به انتخاب است .
5: با توجه به اینکه این شخص خود اهل دانش وتحصیل است قطعا اهمیت موضوع وماندن ورفتن را بررسی کرده است که چنین تصمیمی گرفته
6:در ایتگونه مواقع مراجعه به مراکز مشاوره معتبر توصیه می شود نه استفاده از نظرات شخصی که ممکن است احساسات و عواطف افراطی یا نسنجیده داشته باشد
بهترینها را برای شما خوبان آرزومندیم
با توجه به موضوعی که در این بخش مطرح شده است توجه به چند نکته لازم است :
1: هیچ وقت نمیتوانیم خودمان را به جای کسی بگذاریم وقضاوت کنیم چرا که توان تحمل و پذیرش افراد و مشکلا ت افراد متفاوت است
2:در مسائل اینگونه نمیتوان موظوع را از دیدگاه عاطفی و احساسی فقط دید و بررسی کرد
3: باید علت این رفتار بررسی و ریشه یابی شود چرا که هرچند اصل این کار توجیه ندارد لیکن ممکن است خود این خانم نیز در وخامت اوضاع زندگی بی تقصیر نبوده باشد
4: همه زندگی فرزند ویا مال و منال نیست
گاهی اوقات هرچند پذیرش سخت است لیکن باید سوخت وساخت چراکه گاهی انسان بین خوب و بد انتخاب می کند وگاهی بین بد و بدتر مجبور به انتخاب است .
5: با توجه به اینکه این شخص خود اهل دانش وتحصیل است قطعا اهمیت موضوع وماندن ورفتن را بررسی کرده است که چنین تصمیمی گرفته
6:در ایتگونه مواقع مراجعه به مراکز مشاوره معتبر توصیه می شود نه استفاده از نظرات شخصی که ممکن است احساسات و عواطف افراطی یا نسنجیده داشته باشد
بهترینها را برای شما خوبان آرزومندیم
barfdoone.ir
00:46 1392/9/28
خوب خیلی از آقایون بدلیل تربیت غلطی که دارن نمیتونن تحمل کنن خانمشون از خودشون سر باشه.این در حالیه که موقع زن گرفتن همه میرن دنبال زنی که هم خوشکلتر هم خوشتیپ تر هم خانواده دار تر از خودشون باشه اما خوب بعدش تو زندگی میفهمن لقمه ی بزرگتر از دهنشون برداشتن و تحملشون تموم میشه.اصلا شایدم خانمهایی که از همسرشون بالاترن اونقدر فخر میفروشن که تحمل مردو تموم میکنن.بعدشم ازونجایی که خیلی ها مهارت حل مسئله ندارن به جای اینکه بیان به زنشون بگن خانم جان من از تو خوشم نمیاد برو پی زندگیت و طلاقش بدن که خیلی هم راحته برای مردها میان از روی حسادت زندگی و رو ح و روان زن رو خورد میکنن تا بلکه اون عقده ی حقارتشون هم خالی بشه. بعد زن بیچاره هم که هم تحصیلکرده ای هم خوشکله هم نجیبه چیکار میتونه بکنه با همچین آدمی؟ شما فکر میکنید اگه ایشون اراده کنه جدا بشه آیا میتونه؟نه عزیزم همچین مردی جونشم میده که زن رو اذیت کنه و نزاره طلاق بگیره.اونوقت شما میگی چرا طلاق نمیگیره؟ خوب عزیزم کسی که بره با یه زن دیگه که ثابت کنه زن خودش چیزی نبوده مطمئن باش اگه طلاقش بده هم بدون آبرو ریزی نمیشه.بعدشم زندگی فقط زندگی با همسر نیست که.جنبه های دیگه هم داره.مادر خانواده دوستان همکاران... گاهی اینها خیلی مهمتر میشن از زندگی همسران با هم و در نهایت اینکه هیچ کس نمیتونه از بیرون زندگی فرد دیگری رو قضاوت کنه.
مامان سهند و سپهر عزیز خیانت اونقد زیاد شده که اصلا نمیشه به قشر خاصی تعمیمش داد.
مامان سهند و سپهر عزیز خیانت اونقد زیاد شده که اصلا نمیشه به قشر خاصی تعمیمش داد.
مام
08:03 1392/9/28
درسته نمیشه تعمیمش داد ولی توی این قشر تحصیلکرده وجودش عجیبه.حالا اگه یه مورد بود یه چیزی من خودم سه تا مورد و دیدم بینشون... تازه ما کلا 17 تا پزشک داره محل کارمون...
هم زن هم مرد پزشک و هیچی از هم کم ندارن تو تحصیلات...
نمیدونم شایدم حسابی برای هم کلاس میذارن که اینجوری میشه!!!!
آخه نتیجه بعدشم جالبه که از هم جدا نمیشن و بعد از مدتها جدا میشن. و اینکه آقایون باز زندگی متاهلی دارن و خانمها مجردی! دقیقا این سه موردی که میگم هر سه اینجوری بودن و متاسفانه آقایون با دانشجوهاشون یا رزیدنت و اینترن های خودشون نرد عشق ریخته اند... یعنی باز هم از طبقه پزشک در نهایت!
هم زن هم مرد پزشک و هیچی از هم کم ندارن تو تحصیلات...
نمیدونم شایدم حسابی برای هم کلاس میذارن که اینجوری میشه!!!!
آخه نتیجه بعدشم جالبه که از هم جدا نمیشن و بعد از مدتها جدا میشن. و اینکه آقایون باز زندگی متاهلی دارن و خانمها مجردی! دقیقا این سه موردی که میگم هر سه اینجوری بودن و متاسفانه آقایون با دانشجوهاشون یا رزیدنت و اینترن های خودشون نرد عشق ریخته اند... یعنی باز هم از طبقه پزشک در نهایت!
مامان الینا
10:01 1392/9/28
مامان نسرین صحبت های قشنگی کردی عزیزم ولی من با نظر مامان دوقلوهای گل هم موافقم نمی دونم چقدر بین قشر پزشکان بودین متاسفانه امار خیانت در بین این گروه خیلی بالاست به قول مامان دوقلوهای نازنین هر چند نمیشه تعمیم داد ولی تو قشر تحصیلکرده خیلی زیاده متاسفانه
مامان نی نی
10:44 1392/9/28
مرد هر چقدر که تحصیلکرده باشه بازم مرده. مردها احتیاج دارن که به زنشون حس مراقبت کردن رو بدن یعنی این توی فطرت مردهاست که به طور غریزی از زن و بچشون مراقبت کنند حالا خانومای محترمی که تحصیلکرده هستند متاسفانه استقلال خودشون رو به شوهرشون نشون میدن ( یعنی بهش میفهمونن که من به مراقبت تو احتیاج ندارمو خودم از پس خودم برمیام ) اینجوری میشه که مرد حس مراقبتش رو با یه زن دیگه تخلیه میکنه یه زن از قشر متوسط و دارای تحصیلات پاییینتر که مرد باوجود همچین زنی احساس قدرت میکنه...حالا خانومای تحصلکرده هم که وقت کمتری تو خونه اند که وضع رو بدتر میکنه ...به نظر من راهکار اینه که خانوما وقت بیشتری رو برای آشپزی و همسرشون و خونه داری بگذارن و گاهی وقتا با اینکه از پس خیلی از کارا بر میان اونو به همسرشون بدن و بگن عزیزم من نتونستم تو کمکم میکنی (چشمک) تا اینجوری مردشونو راضی نگه دارن
مامان نی نی
10:45 1392/9/28
البته من خودم اگه مردم بهم خیانت کنه یه ثانیه هم نمیمونم
مامان نجمه
11:04 1392/9/28
چرا همسرم با زنی عادی و پایینتر از من دوست شده و به من خیانت کرده است؟ بیشترین مراجعاتی که در خصوص بی وفایی و خیانت همسران داشته ام، در رابطه با مردان متأهلی است که با زنی پایینتر از سطح همسر خود رابطه دوستی و یا جنسی برقرار نموده اند.
بسیاری از خانم ها از من می پرسند: ” آقای مشاور ! علت این مسأله چیست؟ چرا همسرمان این دسته از زنان را به من ترجیح داده و به زندگی مشترکمان خیانت کرده است؟ چه عیب و ایرادی در من بود که شوهرم به من خیانت کرده و با زنی در سطحی پایین تر از من دوست شده است؟ مگر آن زن چه ویژگی ها و امتیازاتی دارد که من از آن بی بهره بوده ام؟ ”
در پاسخ باید بگویم: ” دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد که مهمترین آنها عبارتند از :
۱- ارتباط موقت مرد با جنس مخالف برای تأمین نیازهای عاطفی و جنسی کوتاه مدت:
به عبارتی مرد قصد ندارد که زن مورد نظر را بصورت دائم برای زندگی خویش انتخاب نماید، به همین جهت معیارهایی را که در انتخاب همسر خود به عنوان شریک زندگی در نظر گرفته بود را در برقراری این ارتباط مراعات نمی کند. زیرا مرد صرفاً می خواهد برای مدت کوتاهی با آن شخص از نظر عاطفی یا جنسی ارتباط داشته باشد. بدیهی است با اقدام به موقع و کمک گرفتن از یک مشاور و متخصص روابط زوجین ، می توان با شناسایی دقیق نیازهای عاطفی و علل تمایلات جنسی مرد به چنین زن هایی مانع از ادامه فرآیند بی وفایی و یا خیانت او به همسرش شد.
۲- ارتباط با جنس مخالف با هدف رسیدن به لذت ها و هیجان های مورد نظر:
عمده ترین و اصلی ترین انگیزه در اقدام به بی وفایی و خیانت به همسر، هیجان ها و لذتهایی است که شخص از انجام عملی ممنوعه، مخفیانه و غیر اخلاقی می برد. هدف اصلی در واقع همین هیجان هایی است که شخص تجربه می کند و لذا ویژگی های ظاهری زنی که از طریق او اینگونه هیجان ها تولید می شود، برای مرد اهمیت چندانی ندارد.
خانم ۳۹ ساله ای به نام استفانیا در رابطه با خیانت همسر ۴۱ ساله اش به نام چارلز به دفتر مشاوره مراجعه کرده است. او در اولین جلسه در خصوص مشکلش چنین گفت: ” آقای مشاور! حدود چند ماه است که شوهرم ، با خانمی ارتباط صمیمانه و عاطفی برقرار کرده است. این امر مشکلات زیادی را بوجود آورده است اما چارلز همه چیز را انکار می کند. “ از او خواستم تا در جلسه بعدی به اتفاق همسرش مراجعه کند.
چارلز مدیر یک مدرسه غیرانتفاعی بود و در جلسه بعدی گفت: ” آقای مشاور ، این زنی که همسرم تصور می کند من با او در ارتباط هستم، مادر یکی از دانش آموزان مدرسه ام است. همسر آن خانم چند سال پیش فوت کرده است و لذا او اکنون توانایی لازم برای تربیت و کنترل فرزندش را ندارد و در مواردی با دشواری هایی نیز روبروست. برای همین از ما که مسئولین مدرسه هستیم کمک های فکری در زمینه برخورد صحیح با فرزندش می خواهد. “
در برابر اظهارات چارلز ، استفانیا ادعا می کرد که ” رابطه بین این دو فراتر از یک مشورت دهی ساده برای تربیت آن دانش آموز است. زیرا چارلز از این قبیل راهنمایی ها برای سایرین نیز انجام می داده و مشکلی هم تابحال بوجود نیامده است. اما در این مورد، موضوع گسترده تر و پیچیده تر از این هاست. خانم مورد نظر حتی در مسافرت نیز با چارلز تماس می گیرد. مثلاً همین هفته گذشته که در سفر بودیم،میگناir متوجه شدم که همان خانم به تلفن همراه شوهرم تماس گرفت. اما همسرم صحبتش را ادامه نداد. پس از مدتی که تلفن همراه چارلز را وارسی کردم، متوجه شدم که تلفن تماس گرفته شده، شماره همان خانم است.”
استفانیا در ادامه خاطرنشان کرد که ” با دیدن شماره آن خانم از هتل خارج شدم و با او تماس گرفتم و درگیری لفظی شدیدی هم میان ما اتفاق افتاد. او تلفن را قطع کرد و بلافاصله با همسرم تماس گرفت و او را در جریان درگیری لفظی و برخوردی که من با او داشتم، گذاشت. همین واکنش باعث شد تا سوء ظن من نسبت به این ارتباط کامل شود، زیرا اگر آن خانم سوء نیتی نداشت با وجود درگیری لفظی یا بی احترامی احتمالی من ، او باید با خودم صحبت می کرد و موضوع را با دلجویی از من تمام می کرد.
از سوی دیگر زنی که متوجه شود تماس گرفتن او با مردی متأهل برای همسرش این همه مشکل آفرین است، دیگر اینکار را تکرار نمی کند. اما او بلافاصله و دوباره با همسرم تماس گرفت و حتی عذرخواهی مختصری هم از من نکرد.” استفانیا از این نکته در تعجب بود که همسرش چارلز همیشه کسانی را که با زنی بزرگتر از خود ازدواج کرده بودند، مورد تمسخر و سرزنش قرار می داد اما او اکنون خودش با زنی که ۱۰ سالی بزرگتر از اوست ، ارتباط برقرار کرده است. نکته در همین جاست که هدف اصلی اینگونه از ارتباط ها همان لذت ها و هیجان های ناهنجار و بیش از اندازه است و چنین امری که آیا این زن خوشگل است یا زشت؟ چاق است یا لاغر؟ جذاب است یا غیرجذاب؟ و … چندان اهمیتی برای مرد ندارد. زیرا هدف تنها رسیدن و دستیابی به همان هیجان هاست.
حال این پرسش مهم مطرح می شود که آیا می توان مانع از شکل گیری چنین هیجان های خیانت زایی در مردان شد؟ در پاسخ باید بگویم ، بله ! با استفاده از متدهایی خاص که تنها باید توسط یک مشاور و متخصص هدایت شود ، می توان اینکار را انجام داده و زمینه خیانت مرد به همسر خود را از بین برد.
3 – اینگونه از زنان دست یافتنی تر هستند. عامل سومی که باعث تمایل مردان به زنانی پایینتر از سطح همسران خود می شوند این است که زنانی که جذابیت های ظاهری بیشتری دارند و یا در سطوح بالاتری هستند، بطور معمول مورد توجه مردان مجرد و متأهل بسیاری قرار می گیرند و در نتیجه حق انتخاب بیشتری دارند و لذا احتمال اینکه با وجود مردان مجرد فراوان، خود را درگیر یک رابطه عاطفی با مردی متأهل نمایند، خیلی ضعیف است. اما برعکس دست یابی به زنانی در سطح پایینتر که طرفداران کمتری دارند، بسیار راحت تر است.
4 – از چنین زنانی امتیازات بیشتری می توان گرفت. علت دیگری که مردان متأهل زنان نه چندان جذاب و پایینتر از همسر خود را برمی گزینند. این است که این دسته از زنان برای پرکردن تنهایی شان، یا یافتن تکیه گاه و همسری که آنها را کامل نماید، حاضر می شوند امتیازات بیشتری به مردان بدهند. لذا مردان بی وفا چنین زنانی را انتخاب می کنند تا با بهره گیری از این ضعف ها بتوانند بهتر به خواسته های مورد نظر خود برسند.
بسیاری از خانم ها از من می پرسند: ” آقای مشاور ! علت این مسأله چیست؟ چرا همسرمان این دسته از زنان را به من ترجیح داده و به زندگی مشترکمان خیانت کرده است؟ چه عیب و ایرادی در من بود که شوهرم به من خیانت کرده و با زنی در سطحی پایین تر از من دوست شده است؟ مگر آن زن چه ویژگی ها و امتیازاتی دارد که من از آن بی بهره بوده ام؟ ”
در پاسخ باید بگویم: ” دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد که مهمترین آنها عبارتند از :
۱- ارتباط موقت مرد با جنس مخالف برای تأمین نیازهای عاطفی و جنسی کوتاه مدت:
به عبارتی مرد قصد ندارد که زن مورد نظر را بصورت دائم برای زندگی خویش انتخاب نماید، به همین جهت معیارهایی را که در انتخاب همسر خود به عنوان شریک زندگی در نظر گرفته بود را در برقراری این ارتباط مراعات نمی کند. زیرا مرد صرفاً می خواهد برای مدت کوتاهی با آن شخص از نظر عاطفی یا جنسی ارتباط داشته باشد. بدیهی است با اقدام به موقع و کمک گرفتن از یک مشاور و متخصص روابط زوجین ، می توان با شناسایی دقیق نیازهای عاطفی و علل تمایلات جنسی مرد به چنین زن هایی مانع از ادامه فرآیند بی وفایی و یا خیانت او به همسرش شد.
۲- ارتباط با جنس مخالف با هدف رسیدن به لذت ها و هیجان های مورد نظر:
عمده ترین و اصلی ترین انگیزه در اقدام به بی وفایی و خیانت به همسر، هیجان ها و لذتهایی است که شخص از انجام عملی ممنوعه، مخفیانه و غیر اخلاقی می برد. هدف اصلی در واقع همین هیجان هایی است که شخص تجربه می کند و لذا ویژگی های ظاهری زنی که از طریق او اینگونه هیجان ها تولید می شود، برای مرد اهمیت چندانی ندارد.
خانم ۳۹ ساله ای به نام استفانیا در رابطه با خیانت همسر ۴۱ ساله اش به نام چارلز به دفتر مشاوره مراجعه کرده است. او در اولین جلسه در خصوص مشکلش چنین گفت: ” آقای مشاور! حدود چند ماه است که شوهرم ، با خانمی ارتباط صمیمانه و عاطفی برقرار کرده است. این امر مشکلات زیادی را بوجود آورده است اما چارلز همه چیز را انکار می کند. “ از او خواستم تا در جلسه بعدی به اتفاق همسرش مراجعه کند.
چارلز مدیر یک مدرسه غیرانتفاعی بود و در جلسه بعدی گفت: ” آقای مشاور ، این زنی که همسرم تصور می کند من با او در ارتباط هستم، مادر یکی از دانش آموزان مدرسه ام است. همسر آن خانم چند سال پیش فوت کرده است و لذا او اکنون توانایی لازم برای تربیت و کنترل فرزندش را ندارد و در مواردی با دشواری هایی نیز روبروست. برای همین از ما که مسئولین مدرسه هستیم کمک های فکری در زمینه برخورد صحیح با فرزندش می خواهد. “
در برابر اظهارات چارلز ، استفانیا ادعا می کرد که ” رابطه بین این دو فراتر از یک مشورت دهی ساده برای تربیت آن دانش آموز است. زیرا چارلز از این قبیل راهنمایی ها برای سایرین نیز انجام می داده و مشکلی هم تابحال بوجود نیامده است. اما در این مورد، موضوع گسترده تر و پیچیده تر از این هاست. خانم مورد نظر حتی در مسافرت نیز با چارلز تماس می گیرد. مثلاً همین هفته گذشته که در سفر بودیم،میگناir متوجه شدم که همان خانم به تلفن همراه شوهرم تماس گرفت. اما همسرم صحبتش را ادامه نداد. پس از مدتی که تلفن همراه چارلز را وارسی کردم، متوجه شدم که تلفن تماس گرفته شده، شماره همان خانم است.”
استفانیا در ادامه خاطرنشان کرد که ” با دیدن شماره آن خانم از هتل خارج شدم و با او تماس گرفتم و درگیری لفظی شدیدی هم میان ما اتفاق افتاد. او تلفن را قطع کرد و بلافاصله با همسرم تماس گرفت و او را در جریان درگیری لفظی و برخوردی که من با او داشتم، گذاشت. همین واکنش باعث شد تا سوء ظن من نسبت به این ارتباط کامل شود، زیرا اگر آن خانم سوء نیتی نداشت با وجود درگیری لفظی یا بی احترامی احتمالی من ، او باید با خودم صحبت می کرد و موضوع را با دلجویی از من تمام می کرد.
از سوی دیگر زنی که متوجه شود تماس گرفتن او با مردی متأهل برای همسرش این همه مشکل آفرین است، دیگر اینکار را تکرار نمی کند. اما او بلافاصله و دوباره با همسرم تماس گرفت و حتی عذرخواهی مختصری هم از من نکرد.” استفانیا از این نکته در تعجب بود که همسرش چارلز همیشه کسانی را که با زنی بزرگتر از خود ازدواج کرده بودند، مورد تمسخر و سرزنش قرار می داد اما او اکنون خودش با زنی که ۱۰ سالی بزرگتر از اوست ، ارتباط برقرار کرده است. نکته در همین جاست که هدف اصلی اینگونه از ارتباط ها همان لذت ها و هیجان های ناهنجار و بیش از اندازه است و چنین امری که آیا این زن خوشگل است یا زشت؟ چاق است یا لاغر؟ جذاب است یا غیرجذاب؟ و … چندان اهمیتی برای مرد ندارد. زیرا هدف تنها رسیدن و دستیابی به همان هیجان هاست.
حال این پرسش مهم مطرح می شود که آیا می توان مانع از شکل گیری چنین هیجان های خیانت زایی در مردان شد؟ در پاسخ باید بگویم ، بله ! با استفاده از متدهایی خاص که تنها باید توسط یک مشاور و متخصص هدایت شود ، می توان اینکار را انجام داده و زمینه خیانت مرد به همسر خود را از بین برد.
3 – اینگونه از زنان دست یافتنی تر هستند. عامل سومی که باعث تمایل مردان به زنانی پایینتر از سطح همسران خود می شوند این است که زنانی که جذابیت های ظاهری بیشتری دارند و یا در سطوح بالاتری هستند، بطور معمول مورد توجه مردان مجرد و متأهل بسیاری قرار می گیرند و در نتیجه حق انتخاب بیشتری دارند و لذا احتمال اینکه با وجود مردان مجرد فراوان، خود را درگیر یک رابطه عاطفی با مردی متأهل نمایند، خیلی ضعیف است. اما برعکس دست یابی به زنانی در سطح پایینتر که طرفداران کمتری دارند، بسیار راحت تر است.
4 – از چنین زنانی امتیازات بیشتری می توان گرفت. علت دیگری که مردان متأهل زنان نه چندان جذاب و پایینتر از همسر خود را برمی گزینند. این است که این دسته از زنان برای پرکردن تنهایی شان، یا یافتن تکیه گاه و همسری که آنها را کامل نماید، حاضر می شوند امتیازات بیشتری به مردان بدهند. لذا مردان بی وفا چنین زنانی را انتخاب می کنند تا با بهره گیری از این ضعف ها بتوانند بهتر به خواسته های مورد نظر خود برسند.
مامان الینا
11:49 1392/9/28
این مطلب رو یکی از مامانای گل در همین رابطه برام فرستاده خوندن خالی از لطف نیست
راستش به نظر من زن هایی که می گن اگر شوهرم این کار را بکنه نمی بخشمش و جدا می شم و فلان و بهمان از واقعیت ها دارن به شدت فرار می کنند. به نظرم وقتشه ما زن ها یه واقعیت هایی را قبول کنیم...یکی از مهمترین واقعیت ها همین ارتباط ج ن س ی در آقایونه...اینکه ۹۰ درصد مردهای متاهل حداقل یک بار به زن هاشون خیانت کردن واقعیتی است که در جامعه وجود داره...چه قبول کنیم و چه نکنیم...به نظرم این از عدم شناخت مردها توسط ما زن ها است...این که این طور ارتباطات (منظور من فقط رابطه ج ن س یه) ربطی به علاقه و زن و زندگی نداره...خیلی زندگی ها هست که واقعا ارزش داره و حیفه به خاطر این مسائل این زندگی ها از هم پاشیده بشه...
بیاید یه کم بهتر و دقیق تر به این مسائل فکر کنیم به نظرم!
اینکه من چرا این پست را نوشتم را حتما توضیح می دم...خودش یه پست مفصل و جداگانه س...اینکه آمار ۹۰ درصد را از چه منبعی گفتم...منبع خاصی نیست جز خود مردها! یعنی شما فکر می کنید چند درصد مردها فقط تبا یک زن بوده اند؟! چه بعد از ازدواج و چه قبل از زادواج...
راستش من این پست را گذاشتم که بگم دوستان من...خانم های عزیز...فکر نکنید ارتباط ج ن س ی شوهرتون با یکی دیگه معنی ش تمام شدن زندگیه...خواستم بیایم دور هم کمی بهتر و منطقی تر فکر کنیم...اینکه برای مردها این ارتباط فقط و فقط یه ارتباطه و نه هیچ چیز دیگه...مردها با ما زن ها فرق دارند...شاید برای همینه که تو دین اسلام یا بیشتر قانون های بشریت مردها را از داشتن زن های متعدد منع نکرده...ولی برعکس همیشه زن ها تک همسر باید می بودند...
من به شددددددت معتقدم در این ماجرا قدیس بودن و شوهر من تکه و این حرف ها معنی نداره! مرد مرده! و داشتن یا نداشتن این ارتباط به معنای بد و خوب بودن مرد نیست اصلا!
باز هم تذکر بدم منظور من فقط ارتباطه و نه رابطه عاطفی و زادواج مجدد و این ماجراها...که اون ها بسیار ماجراهای پیچیده ای دارن!
مامان الینا نوشت:خب دوستان حالا بعد از خوندن این پست نظرتتون چیه ؟
راستش به نظر من زن هایی که می گن اگر شوهرم این کار را بکنه نمی بخشمش و جدا می شم و فلان و بهمان از واقعیت ها دارن به شدت فرار می کنند. به نظرم وقتشه ما زن ها یه واقعیت هایی را قبول کنیم...یکی از مهمترین واقعیت ها همین ارتباط ج ن س ی در آقایونه...اینکه ۹۰ درصد مردهای متاهل حداقل یک بار به زن هاشون خیانت کردن واقعیتی است که در جامعه وجود داره...چه قبول کنیم و چه نکنیم...به نظرم این از عدم شناخت مردها توسط ما زن ها است...این که این طور ارتباطات (منظور من فقط رابطه ج ن س یه) ربطی به علاقه و زن و زندگی نداره...خیلی زندگی ها هست که واقعا ارزش داره و حیفه به خاطر این مسائل این زندگی ها از هم پاشیده بشه...
بیاید یه کم بهتر و دقیق تر به این مسائل فکر کنیم به نظرم!
اینکه من چرا این پست را نوشتم را حتما توضیح می دم...خودش یه پست مفصل و جداگانه س...اینکه آمار ۹۰ درصد را از چه منبعی گفتم...منبع خاصی نیست جز خود مردها! یعنی شما فکر می کنید چند درصد مردها فقط تبا یک زن بوده اند؟! چه بعد از ازدواج و چه قبل از زادواج...
راستش من این پست را گذاشتم که بگم دوستان من...خانم های عزیز...فکر نکنید ارتباط ج ن س ی شوهرتون با یکی دیگه معنی ش تمام شدن زندگیه...خواستم بیایم دور هم کمی بهتر و منطقی تر فکر کنیم...اینکه برای مردها این ارتباط فقط و فقط یه ارتباطه و نه هیچ چیز دیگه...مردها با ما زن ها فرق دارند...شاید برای همینه که تو دین اسلام یا بیشتر قانون های بشریت مردها را از داشتن زن های متعدد منع نکرده...ولی برعکس همیشه زن ها تک همسر باید می بودند...
من به شددددددت معتقدم در این ماجرا قدیس بودن و شوهر من تکه و این حرف ها معنی نداره! مرد مرده! و داشتن یا نداشتن این ارتباط به معنای بد و خوب بودن مرد نیست اصلا!
باز هم تذکر بدم منظور من فقط ارتباطه و نه رابطه عاطفی و زادواج مجدد و این ماجراها...که اون ها بسیار ماجراهای پیچیده ای دارن!
مامان الینا نوشت:خب دوستان حالا بعد از خوندن این پست نظرتتون چیه ؟
دخــღـلی شکلـک
12:57 1392/9/28
مامان الینا جونم اصلا این حرفتون رو قبول ندارم
((90 درصد مردهای متاهل حداقل یک بار به زن هاشون خیانت کردن واقعیتی است که در جامعه وجود داره...چه قبول کنیم و چه نکنیم...به نظرم این از عدم شناخت مردها توسط ما زن ها است...)))))))
واااااااااااااا مصیبتا
با این 90 درصد نزدیک به یقینتون
اگه اینجوریه هیشکی امروز ناهار جلو شوهرش نمیزاره ....
جالبه بعدشم گفتین هر کی قبول نداره شناخت نداره
یعنی دیگه هیچی
شد 100%
من که یه اپسیلوم در صد هم اینجوری فکر نمیکنم
شوهر من تاقچه بالاست و تافته جدا بافته است و
این حرفها هم نیست....
قبول دارم گفتین مرد مرده دیگه..................ولی حیوان نیست
به اندازه ای که خدا به شدت شهوتش افزوده
عقل و خرد انسانی هم بهش داده
حالا یه عده شهوت ران هستن بحثشون جداست
و ازدواج رو خداوند از همون ابتدا بنا گذاشت که همین شهوت رانی های غریضیشون خاموش بشه........
اگه 90 درصد خیانت مییکنن
پس سنت و ازدواج و دین همه کشکه.......بریم با هم بسابیم!!!
همگی کشک بادمجون امروز مهمون من....
((90 درصد مردهای متاهل حداقل یک بار به زن هاشون خیانت کردن واقعیتی است که در جامعه وجود داره...چه قبول کنیم و چه نکنیم...به نظرم این از عدم شناخت مردها توسط ما زن ها است...)))))))
واااااااااااااا مصیبتا
با این 90 درصد نزدیک به یقینتون
اگه اینجوریه هیشکی امروز ناهار جلو شوهرش نمیزاره ....
جالبه بعدشم گفتین هر کی قبول نداره شناخت نداره
یعنی دیگه هیچی
شد 100%
من که یه اپسیلوم در صد هم اینجوری فکر نمیکنم
شوهر من تاقچه بالاست و تافته جدا بافته است و
این حرفها هم نیست....
قبول دارم گفتین مرد مرده دیگه..................ولی حیوان نیست
به اندازه ای که خدا به شدت شهوتش افزوده
عقل و خرد انسانی هم بهش داده
حالا یه عده شهوت ران هستن بحثشون جداست
و ازدواج رو خداوند از همون ابتدا بنا گذاشت که همین شهوت رانی های غریضیشون خاموش بشه........
اگه 90 درصد خیانت مییکنن
پس سنت و ازدواج و دین همه کشکه.......بریم با هم بسابیم!!!
همگی کشک بادمجون امروز مهمون من....
مامان الینا
13:08 1392/9/28
دخملی شکلک عزیز من این حرف رو نزدم این فقط یک نقل قوله گفتم که این مطلب رو یکی از دوستان برام فرستاده نظر من نیست که !!!!!شما هم نمی خواد ولخرجی کنی کشک و بادمجون بدی!!!!!!منم این حرف رو قبول ندارم اگر اینطوری باشه که ببخشید به قول شما همه مون داریم دور از جون با یه مشت حیوون زندگی میکنیم! مامان علیرضا خیلی حرفهای خوبی زدی منم قبول دارم اصلا مگر ما خانم ها تنوع طلب نیستیم پس چطور خودمون رو کنترل می کنیم؟؟؟؟
زهره یوسفی روانشناس كودك
13:39 1392/9/28
دوستان عزیز متاسفانه این عمل در خانم های شوهر دار هم به وضوح پیدا شده که به خانواده و شوهر خیانت میکنند و توی مراکز مشاوره پر از این مشکلات و خیانت ها هست چه زن و چه مرد
این مورد یک عامل تاسف باره و بالاترین آمار طلاق رو به همراه داره
این مورد یک عامل تاسف باره و بالاترین آمار طلاق رو به همراه داره
barfdoone.ir
14:12 1392/9/28
مامان الینا جان من صد در صد قبول دارم حرفتونو.یه استاد روانپزشک داشتیم میگفت زنها تا کسی رو دوست نداشته باشن نمیتونن باهاش ارتباط جنسی برقرار کنن ولی مردها براشون اینطور نیست.یعنی اصلا لازم نیست مردی زنی رو دوست داشته باشه تا بخواد باهاش ارتباط برقرار کنه.اینه که خیانت کردن در زنها خیلی مفهومش با مردها متفاوته.شاید مردها فقط برای هیجان این کارو انجام بدن ولی اگر زنی اینکار رو کرد نمیشه گفت فقط به خاطر هیجان بوده.
مامان الینا
14:18 1392/9/28
در این که تعبیر ارتباط جسنی د رمرد و زن متفاوته هیچ شکی نیست نسرین عزیزم .مامان روانشناس شما هم کاملا درست میگین متاسفانه خانم ها هم خیلی به همسرانشون خیانت میکنن
زهرا مامان ایلیا جون
16:10 1392/9/28
مامان روانشناس باهاتون موافقم متاسفانه این موضوع (خیانت خانوم هاا )خیلی زیاد شده و این اصلا خوب نیستو باعث نگرانیه جامعه ما داره به کجا کشیده میشه خیلی از خانوم ها هم هستند که خیانت نمیکنن ! اما با پوشش نا مناسب زمینه رو برای خیانت دیگران فراهم میکنن !!؟ قبول دارید؟؟؟
مامان راحله
17:04 1392/9/28
فیس بوک ... وی چت ... ماهواره
همه ی اینا از عواملی هستند که بیشتر باعث خیانت میشن ... و خدا رو شکر نه من نه همسرم اهل این چیزا نیستیم.
من که فکر نکنم بتونم با همچین آدمی زندگی کنم.
همه ی اینا از عواملی هستند که بیشتر باعث خیانت میشن ... و خدا رو شکر نه من نه همسرم اهل این چیزا نیستیم.
من که فکر نکنم بتونم با همچین آدمی زندگی کنم.
زهرا مامان ایلیا جون
18:33 1392/9/28
مامان علی رضا جون منم باهاتون موافقم واقعا بهترین کار همینه
من از اول ماهواره رو تو خونه زندگیم راه ندادن الانم خیلی راضی ام
خیلی ها میان خونمون با تعجب میگن ماهواره نداری!!!!!!! اما من همچنان خوشحالم که این عامل فساد تو خونه ام نیست @
حتی از کارتون شم خوشم نمیاد چه برسه به........
من از اول ماهواره رو تو خونه زندگیم راه ندادن الانم خیلی راضی ام
خیلی ها میان خونمون با تعجب میگن ماهواره نداری!!!!!!! اما من همچنان خوشحالم که این عامل فساد تو خونه ام نیست @
حتی از کارتون شم خوشم نمیاد چه برسه به........
مامان مرضیه
19:05 1392/9/28
من ترکش میکنم تا بفهمه چه کسی رو از دست داده.ببخشید من از این موارد زیاد دیدم .کسی که میسوزه و میسازه.نمونش مادر خودمیا خانومهای دیگه. دادگاه هم پره از این موارد. ولی چه میشه کرد؟مردا ظرفیته از خود گذشتی و بخشش رو ندارن.اگه تنهاشون نذاری میگن محتاج منه.
مامان منصوره
19:25 1392/9/28
به نظر من خیانت جنبه ی دو طرفه داره یعنی مرد و زن هر کدوم که کم بذارن طرف مقابل ممکنه به این سمت بره، البته بحث افراد هوسران و بی بند وبار کاملا جداست...
خدا به روز هیچ کس نیاره ، یه خانومی رو میشناسم که با همسرش قبل از ازدواج دوست بود و با داشتن یه پسر 5-6 ساله مرده گذاشت و رفت سراغ یه زن دیگه و خانومه یه سال بیشتره خونه ی باباشه...
به نظر من ازدواج هایی که بر اساس روابط دوستی قبل از ازدواج شکل بگیره احتمال بی وفایی بیشتری داره چون اولا هر دو طرف سابقه ی ارتباط با نامحرمی که تعهدی در برابرش ندارند رو دارند هم اینکه سوظن ها بیشتره...
و به طور کلی ازدواجی که با شناخت کافی صورت نگیره که مورد بالا رو هم شامل میشه...
با تاثیر مخرب ماهواره و فیس بوک به شدت موافقم، چون به چشم داریم می بینیم که چه زلزله ای تو بنیان خانواده ها داره ایجاد می کنه...
یه مساله مهم دیگه تلاش همه جانبه ی خانوم هاست، خانومی که به سر و وضع خودش به نرمی کلامش ، به سلیفه و دستپختش ، به حفظ اقتدار همسرش اونجور که باید اهمیت نمی ده زمینه رو برای کم رنگ شدن محبت ها فراهم می کنه....
الکی نیست که به همسر داری ما برچسب جهاد زده شده، همه می دونیم که کار واقعا سختیه و تلاش و همت می خواد...
رفت و آمد با خانواده های بی قید و بند هم می تونه زمینه ساز باشه...
خدا به روز هیچ کس نیاره ، یه خانومی رو میشناسم که با همسرش قبل از ازدواج دوست بود و با داشتن یه پسر 5-6 ساله مرده گذاشت و رفت سراغ یه زن دیگه و خانومه یه سال بیشتره خونه ی باباشه...
به نظر من ازدواج هایی که بر اساس روابط دوستی قبل از ازدواج شکل بگیره احتمال بی وفایی بیشتری داره چون اولا هر دو طرف سابقه ی ارتباط با نامحرمی که تعهدی در برابرش ندارند رو دارند هم اینکه سوظن ها بیشتره...
و به طور کلی ازدواجی که با شناخت کافی صورت نگیره که مورد بالا رو هم شامل میشه...
با تاثیر مخرب ماهواره و فیس بوک به شدت موافقم، چون به چشم داریم می بینیم که چه زلزله ای تو بنیان خانواده ها داره ایجاد می کنه...
یه مساله مهم دیگه تلاش همه جانبه ی خانوم هاست، خانومی که به سر و وضع خودش به نرمی کلامش ، به سلیفه و دستپختش ، به حفظ اقتدار همسرش اونجور که باید اهمیت نمی ده زمینه رو برای کم رنگ شدن محبت ها فراهم می کنه....
الکی نیست که به همسر داری ما برچسب جهاد زده شده، همه می دونیم که کار واقعا سختیه و تلاش و همت می خواد...
رفت و آمد با خانواده های بی قید و بند هم می تونه زمینه ساز باشه...
مامان منصوره
20:24 1392/9/28
مطلبی ذر مورد آسیب های "ویچت" خوندم گذاشتم تو یه پست، توصیه می کنم حتما بخونیدش.
http://farzandemahdavi.niniweblog.com/
http://farzandemahdavi.niniweblog.com/
مامی مرمر
20:50 1392/9/28
منم با فیس بوک و وی چت و نیمباز و واستاپ و ..مخالفم..نمیدونم اسماشونو درست نوشتم یا نه چون تابحال ازشون استفاده نکردم..البته بنظرم هرچیزی استفاده درستش مشکلی نداره..یا مثلا استفاده از همین برنامه ها و چت کردن با همسرمون در مواقعی که شارژ گوشیمون تموم شده...خیــــــــــــــــــــــــلی روش خوبیه...یا همون ماهواره من که بجز شبکه هد هد برای پسرم و جم تی وی و نکس وان واسه خودم هیچ شبکه ی دیگه ای رو نمیبینم...اصــــــــلا......بنظرم اگه آدم ظرفیتشو داشته باشه هیچ کدوم از این فیلمای جم روش تاثیر نداره(به کسی بر نخوره ها اصلا منظوری ندارم فقط نظرمو گفتم)....تو جامعه خودمون کم این اتفاقا نمیوفته و دوربرمون پرشده از دورویی و خیانت حالا چرا گیر بدیم به فیلمای ترکی...اتفاقا من اگه یه شب نبینم شبم صبح نمیشه..اگرم صبح شه صبح باید تکرارشو ببینم که اگه نبینم دیگه اصلا روزم شب نمیشه..خخخخخخخخ
دخــღـلی شکلـک
23:56 1392/9/28
مامان الینا جونم ببخش من گفتم خودتونم شاید قبول دارین که اینقد با جدیت نوشتین..............
حالا کشکه رو بساب ما مزاحم میشم...................
بحث داره جالب میشه
بدون بی احترامی
آموزنده
پر از نظرات و عقاید مختلف............
اینجانب با ماهواره و........مخالفتمو اعلام میکنم
از همون اولم تو بنیان خانواده و فامیل هیچکدوممون نبوده
حتی راجب بودن و نبودنش هم بحثی نداشتیم
بعضیا میگن بچه های دیگه میبینن بچه شما که نبینه فردا احساس کمبود میکنه و.............
ولی من به داشتن یه بچه بقول اونا سرخورده و محدود راضیم
تا ........
حالا کشکه رو بساب ما مزاحم میشم...................
بحث داره جالب میشه
بدون بی احترامی
آموزنده
پر از نظرات و عقاید مختلف............
اینجانب با ماهواره و........مخالفتمو اعلام میکنم
از همون اولم تو بنیان خانواده و فامیل هیچکدوممون نبوده
حتی راجب بودن و نبودنش هم بحثی نداشتیم
بعضیا میگن بچه های دیگه میبینن بچه شما که نبینه فردا احساس کمبود میکنه و.............
ولی من به داشتن یه بچه بقول اونا سرخورده و محدود راضیم
تا ........
فرزند مهدوی
00:10 1392/9/29
در جواب مامان علیرضا جان:
محیط سالم
رفتار سالم
گفتار سالم
محیط سالم یعنی در و پنجره هایی که راه ورود شیطان رو به خونه باز می کنه تا حد ممکن ببندیم: ماهواره، وی چت، فیس بوک، تانگو و.... (البته اگر کسی فکر می کنه میشه این پنجره رو باز کرد اما مانع ورود شیطان شد، حرفی نیست حسابش با خودش!)
رفتار سالم: شامل احترام رفتاری، رسیدگی به نحو احسن به امور خونه، تلاش برای تربیت صحیح بچه ها، برخورد مناسب و سنجیده در شرایط مختلف، تقویت حس اقتدار همسر و....
گفتار سالم: استفاده از کلماتی که مهر و محبت رو در دل افراد خانواده بیشتر کنه...
منصوره
محیط سالم
رفتار سالم
گفتار سالم
محیط سالم یعنی در و پنجره هایی که راه ورود شیطان رو به خونه باز می کنه تا حد ممکن ببندیم: ماهواره، وی چت، فیس بوک، تانگو و.... (البته اگر کسی فکر می کنه میشه این پنجره رو باز کرد اما مانع ورود شیطان شد، حرفی نیست حسابش با خودش!)
رفتار سالم: شامل احترام رفتاری، رسیدگی به نحو احسن به امور خونه، تلاش برای تربیت صحیح بچه ها، برخورد مناسب و سنجیده در شرایط مختلف، تقویت حس اقتدار همسر و....
گفتار سالم: استفاده از کلماتی که مهر و محبت رو در دل افراد خانواده بیشتر کنه...
منصوره
بابا و مامان محمد طاها
00:34 1392/9/29
میگن ماهواره چیزی نداره که وقتی که یه مدت ببینی عادی میشه برات برا بچه هم عادت میشه اون موقع بیا درست کن
یکی از دوستانم رفته بود یک از شهر های اطراف خونه همکار شوهرش باور کنید میگفت خانمش با یه تاپ و شلوار تنگ بود موقع ورود به خونشون از تی وی صحنه پخش میشد و تمام عکسهای عروسی و .... به درو دیوار پذیرائی بود دوست منم محجبه هست کنجکاوی کرده در مورد دین و خیانت و کلا عقایدش پرسیده میگه گفت ما این جوری راحتیم هر وقت بخواهیم میریم دعای توسل هر وقت هم نخواهیم این طوری هستیم
مامانها الان خیلی از خانها راحت برا شوهرهامون آرایش کرده و خوشکل مشکل چه تو مهمونی ها چه عروسی ها دارن میگردن تا خودی نشون بدن
یکی از دوستانم رفته بود یک از شهر های اطراف خونه همکار شوهرش باور کنید میگفت خانمش با یه تاپ و شلوار تنگ بود موقع ورود به خونشون از تی وی صحنه پخش میشد و تمام عکسهای عروسی و .... به درو دیوار پذیرائی بود دوست منم محجبه هست کنجکاوی کرده در مورد دین و خیانت و کلا عقایدش پرسیده میگه گفت ما این جوری راحتیم هر وقت بخواهیم میریم دعای توسل هر وقت هم نخواهیم این طوری هستیم
مامانها الان خیلی از خانها راحت برا شوهرهامون آرایش کرده و خوشکل مشکل چه تو مهمونی ها چه عروسی ها دارن میگردن تا خودی نشون بدن
بابا و مامان محمد طاها
00:41 1392/9/29
الان که مراسمهای عروسی قاطی شذه اونجا رو چه کار میکنید
اونقدر موارد هست که چند ماه بعد میفهمن شوهره بعد اون مراسم با یکی از خانمهای اونجا رابطه داره
یه مورد دیگه :
چرا بعضی از خانمهای ما اصرار دارن خودشون رو درست کنن و با لباسهای آنچنانی بیادن پیش آقایون مرد و عکس بندازن یا حتما فلان آقا باید فیلم مراسم من رو درست کنه
مگه الان خانم عکاس یا مونتاژ کار نیست
به نظرم چون اونقدر این صحنه ها تو ماهواره تکرار شده براشون عادی شده اسلام براشون معنی نداره معنی اسلام رو تو فیلمهای غربی میگردن و برا خودشون ترجمه میکنن
اونقدر موارد هست که چند ماه بعد میفهمن شوهره بعد اون مراسم با یکی از خانمهای اونجا رابطه داره
یه مورد دیگه :
چرا بعضی از خانمهای ما اصرار دارن خودشون رو درست کنن و با لباسهای آنچنانی بیادن پیش آقایون مرد و عکس بندازن یا حتما فلان آقا باید فیلم مراسم من رو درست کنه
مگه الان خانم عکاس یا مونتاژ کار نیست
به نظرم چون اونقدر این صحنه ها تو ماهواره تکرار شده براشون عادی شده اسلام براشون معنی نداره معنی اسلام رو تو فیلمهای غربی میگردن و برا خودشون ترجمه میکنن
زهرا مامان ایلیا جون
02:30 1392/9/29
مامان محمد طاهای عزیز واقعا که این عروسی ها شده یه مشکل بزرگ نری نمیشه به خودت نرسی نمیشه لباس بعضی از خانوم هااا که وحشتناک بازه حالا اون هیچ من تو عروسی اخری که رفته بودم دوتا خانوم بودن که از دوستهای عروس بودن افتضاحی به بار اورده بودن کاملا معلوم بود چی میخوان من خیلی متاسف شدم اما چی میشه گفت
من ماهواره و بقیه مواردی که نام برده شده باعث این همه بی پروایی میدونم
انقدر این چیزا رو میبینن که فکر میکنن عادیه
من ماهواره و بقیه مواردی که نام برده شده باعث این همه بی پروایی میدونم
انقدر این چیزا رو میبینن که فکر میکنن عادیه
barfdoone.ir
04:38 1392/9/29
ما هم از وقتی بچه دار شدیم ماهواره نداریم ولی خوب همه ی فامیل دارن و وقتی میفهمن ما نداریم تعجب میکنن! من قبلن فیلمای جم تی وی رو میدیدم ولی الان وقتی میرم جایی مهمونی میبینم چطور با اشتیاق فیلماشو دنبال میکنن خجالت میکشم از خودم.چرا آدم وقتشو با دیدن فیلمهای پر از خیانت تلف کنه در حالیکه میتونه در همون زمان کلی چیزای جدید یاد بگیره؟البته اینم بگم که چون برنامه های صدا و سیما خیلی جذاب نیست واقعا بعضی وقتها حوصلمون سر میره دلمون هوس ماهواره میکنه ولی همین باعث شده وقتمون رو بیشتر از تی وی دیدن صرف تفریحات دیگه کنیم.
ماناز
07:24 1392/9/29
دوست عزیز ،من همانطور که نظرات دوستان را می خواندم به این نتیجه رسیدم که برخورد با این موضوع برای هر فردی که خدای ناکرده در موقعیت ان قرار بگیرد نیاز به یک تصمیم گیری فردی دارد که این تصمیم به خیلی جنبه ها برمی گردد که خودش مفصل است .اما بهترین راه همان پیشگیری است که نگذاریم کار به این جا برسد وان هم عمل به توصیه های فرامین اسلامی است که هم در قبل ازدواج وهم بعد ان دستور العملهای ان امده است .همه مشکلات این چنینی از برخورد نادرست وغیر اسلامی زن ومرد در جامعه به وجود می اید .وقتی در جامعه ای حدود شرعی روابط زن ومرد انطور که بیان شده ،رعایت نگردد ان موقع چه طور انتظار داریم که این اتفاقات نیفتد؟عامل خیانت هر جنسی علاوه بر عوامل درونی او درصد زیادش هم به محیط احتماع برمی گردد .پس بیاییم برای پیش نیامدن ان ،هر کسی حداقل از خودش شروع کند تا برای زندگی دیگران مشکل ایجاد نکند واین همان رعایت حد وحدود درست وشرعی روابط مرد وزن در محیط اجتماعی با همدیگر است تا بعد ننشینیم و بگوییم چرا این گونه شد؟این همه صحبتها یی که دردین اسلام امده که بدون کاربرد نمی باشد.زنی که در محیط بیرون خودش را برای مردان دیگر به گونه تحریک امیز درست می کند وبرای مردان دیگر ایجاد مشکل می کند بداند که ممکن است تاوانش را درزندگی زناشویی خودش زمانی پس دهد.البته علت این مساله گاهی به زندگی فردی زن وشوهر هم برمی گردد که ربطی به محیط بیرون هم ندارد اما درصد زیادش به خاطر محیط ناسالم اجتماعی وعدم تقوی است.همین خانمهایی که از این موضوع شاکی هستند ایا خودشان تلاشی برای پیش نیامدن ان کرده اند ویا فقط انتظار دارند که این اتش زندگی خودشان را نسوزاند.پس هرکسی چه زن وچه مرد باید ابتدا از خودش شروع کند تا بخواهد دنبال علل بیرونی وپیدا کردن مقصر باشد.
گاهی نوع برخورد وپوشش خانمها برای هم جنس خودشان هم محرک است چه برسد به مردان. هم زن وهم مرد هردو باید رعایت کنند.
البته نمی گویم که هر زنی که این مشکل برایش پیش امدخودش حدود اسلامی را در برخورد با مردان دیگر رعایت نکرده ، اما حداقل باید طوری باشد که اگر درچنین موقعیتی قرار گرفت پیش وجدان خودش راحت باشد که بگوید من خودم رعایت کردم تا هم برای زندگی خودم مشکل ایجاد نکنم هم برای مردان دیگر.ان وقت به دنبال علل دیگر ومقصر باشد. برای همین است که گفته میشود هر خانمی باید براساس همه شرایط تصمیم درستی در این موقعیت بگیرد که برخی ادامه زندگی را صلاح میدانند وبرخی جدایی را.
دوستان عزیز اگر می خواهید روی صحبتهای دیگران نظر دهید حتما همه خطوط ان را با قیدها واما واگرهایش بخوانید نه این که تنها یک خط را خوانده ،بعد درباره ان یک قسمت نظر دهید.مگر این که کاملا نظر شخصی خود را بیان کنید اما درمورد نظر دادن روی عقیده دیگران ،این مورد را رعایت کنید تا کسی مورد کم لطفی قرار نگیرد.
گاهی نوع برخورد وپوشش خانمها برای هم جنس خودشان هم محرک است چه برسد به مردان. هم زن وهم مرد هردو باید رعایت کنند.
البته نمی گویم که هر زنی که این مشکل برایش پیش امدخودش حدود اسلامی را در برخورد با مردان دیگر رعایت نکرده ، اما حداقل باید طوری باشد که اگر درچنین موقعیتی قرار گرفت پیش وجدان خودش راحت باشد که بگوید من خودم رعایت کردم تا هم برای زندگی خودم مشکل ایجاد نکنم هم برای مردان دیگر.ان وقت به دنبال علل دیگر ومقصر باشد. برای همین است که گفته میشود هر خانمی باید براساس همه شرایط تصمیم درستی در این موقعیت بگیرد که برخی ادامه زندگی را صلاح میدانند وبرخی جدایی را.
دوستان عزیز اگر می خواهید روی صحبتهای دیگران نظر دهید حتما همه خطوط ان را با قیدها واما واگرهایش بخوانید نه این که تنها یک خط را خوانده ،بعد درباره ان یک قسمت نظر دهید.مگر این که کاملا نظر شخصی خود را بیان کنید اما درمورد نظر دادن روی عقیده دیگران ،این مورد را رعایت کنید تا کسی مورد کم لطفی قرار نگیرد.
مامان الینا
10:30 1392/9/29
دوستان گلم با احترام به تمامی عقایدتون باید بگم پاک کردن صورت مساله هیچ فایده ای نداره اینکه بگیم فیس بوک و وی چت مانع فساده ما ازشون استفاده نمی کنیم چنین چیزی به نظر بنده کمترین رفع کننده مشکل نیست هر چیزی هم استفاده خوب داره هم بد مثلا من خودم از طریق فیس بوک کلی دوستان دوران مدرسه رو ام رو پیدا کردم یا از طریق وی چت هر روز برای همسرم پیام های عاشقانه میفرستم هم من هم همسرم هر دو هم فیس بوک داریم هم وی چت حالا یعنی بهم خیانت کردیم؟؟؟؟ماهواره رو قبول دارم اما از اونم میشه استفاده مفید کرد مثلا همین سریال عشق ممنوع یا سریال های دیگه که در عاقبت می بینیم نتیجه خیانت چی بوده و چی به سر زندگی ها میاد.....دنیا در حال پیشرفته عصر عصر ارتباطات هست نمیشه من خودم رو تو چهار دیواری حبس کنم بگم من با دنیا ارتباط ندارم تا اسیب نبینم بچه ها رو می خواین چکار کنین ؟؟؟؟باید ترتبیت طوری باشه که فرزند ادم بتونه درست و غلط رو تشخیص بده و خودش رو حفظ کنه در هر شرایطی!به نظرم کمی منطقی تر باید به این بحث نگاه کرد ...اگر اینطوری باشه پس خانواده هایی که شرایط مد نظر بعضی از دوستان رو دارند نباید هیچ مشکلی داشته باشند ایا واقعا همینطوره؟؟؟؟؟من داستان کامل این واقعه رو تو وبلاگ دخترم شرح دادم باور میکنین چند تا کامنت گرفتم که شوهران دوستان با زنهایی که از نظر ظاهر خیلی هم مذهبی به نظر میرسیدن ارتباط گرفتن ....پس این ملاک نیست نه اینکه کاملا نباشه اما کافی نیست .من با نظر ماناز موافقم ببنید به نظر باید حریم در خانواده تعریف بشه تعهد در قبال زندگی مشترک...اگر بخواهیم از ماهواره و اینترنت برای خودمون لولو درست کنیم این راهش نیست و مشکل همچنان به قوت خودش باقیه ...جامعه ما داره روبه سبمت صنعتی شدن و یشرفت میره و این مهمه که خانواده ها در این راستا بتونن حرمت هایی رو مشخص کنن که خودشون رو از اسیب های صنعتی شدن حفظ کنن و هم راستا با پیشرفت هم رشد کنن
مامان الینا
10:37 1392/9/29
مامان دخملی شکلک منظور شما رو در مورد سابیدن کشک نفهمیدم اگر با بنده بودین هر کسی می خواد کشک و بادمجون بده خودش هم کشک رو بسابه!!!!
ماما علیرضا جون اتفاقا خیلی کار خوبی کردی عزیزم بالاخره بحث باید به یک سرانجامی برسه ممنون که زحمتش رو شما کشیدی
مامان مرمر تمام نظراتت رو خوندم خیلی خندیدم بهم شبیه هستیم
امادر مورد عروسی های مختلط من اگر واقعا ببینم ممکنه ناراحت بشم نمیرم نه خودم رو ازار میدم نه دیگران رو ....
ماما علیرضا جون اتفاقا خیلی کار خوبی کردی عزیزم بالاخره بحث باید به یک سرانجامی برسه ممنون که زحمتش رو شما کشیدی
مامان مرمر تمام نظراتت رو خوندم خیلی خندیدم بهم شبیه هستیم
امادر مورد عروسی های مختلط من اگر واقعا ببینم ممکنه ناراحت بشم نمیرم نه خودم رو ازار میدم نه دیگران رو ....
ماناز
12:12 1392/9/29
دوست خوبم "مامان الینا جون"می خواهم روی نظر اخیر شما صحبتی را بیان نمایم.ما بهتر است اول مفهوم محدودیت وازادی را نه از دید خودمان که از منظر اسلامی اش مد نظر داشته باشیم .اسلام یک دینی است که کاملا برای ازادی افراد احترام قایل است واگر جایی صحبت از عدم انجام کار یا رابطه ای می کند نه این که بخواهد محدودیتی ایجاد کند بلکه ان عین ازادی وارامش داشتن در زندگی خانوادگی مان است .اگر گفته میشود مردوزن نامحرم حد خودرا راعایت کنند نه این که بخواهد انها را محدود کند بلکه می خواهد انها را از اسارتی که بعدا دست وپایشان را ببندد نجات دهد واین عمق قضیه است نه سطح ان .که شاید محدودیتی را ظاهرا نشان دهد در مورد ماهواره واینترنت وفیس بوک و......الات ظاهری ارتباط هم همینطور است .ممکن است اینها ظاهرا در زندگی شما تاثیری نداشته باشد همانگونه که بیان کردید اما بدانید که شاید همه مثل شما نباشند ونحوه درست استفاده کردن از ان را ندانند.بالاخره انسان است ویک نفس سرکش ویک موجود قوی به نام "شیطان "که پیامبران وامامان ما هم با ان معصومیتشان از ان به خدا پناه می بردند ما که جای خود داریم.اما بدانید که اینها توجیهی برای استفاده از ان وبه قول شما پاک کردن صورت مساله نیست چه قدرزندگی ها از همین روابط مجازی ودیدن ماهواره وفیلمهای انچنانی به هم خورده بدون این که محیط ناسالم اجتماع روی فرد تاثیر گذاشته باشد .بدانید گردانندگان پشت صحنه این نوع ارتباطات خیلی هوشمندانه تر از من وشما عمل می کنند وراحتتر از انچه که فکرش را بکنید درزندگی افراد نفوذ می کنند همه اینها با هدف طراحی شده است ولی انقدرزیرکانه که حتی من وشما هم ان را متوجه نمیشویم ووقتی فرد به هوش می اید که دیگر کاری از دستش بر نمی اید.بهتر است ما هم مسایل را از زوایه کاملا بالاتر از انها بررسی کنیم که این زاویه را اسلام کاملا به ما نشان داده وکار سختی نیست فقط باید به دینمان اعتماد کنیم وبدانیم هردستوری در ان برای ازادی کامل انسان ورها شدن او از این شرها امده وقصد محدودیت ودست وپا گیری درمیان نیست. چیزی که طراحان پشت صحنه چنین ارتباطاتی ،بهتر از ما مسلمانها به ان واقف هستند وهمیشه برای خنثی کردن انها نقشه میکشند.وبه زندگی ها اتش میزنند.
بدانید که دشمنان ما همیشه سحرخیز تر از ما هستندوکار خود را شروع می کنند ان وقتی که ما داریم خواب فیلمی را میبینیم که دیشب از ماهواره پخش شده است و همسر ما هم با خیال ان به سر کار میرودوانها هم درپی تولیدات جدید وفکرکردن به نحوه تازه وجذاب ارتباطات عینی ومجازی.
گلم گاهی لازم است ما درزندگی برای روبرونشدن با مسایلی که بعدا قادر به حل ان نخواهیم بود صورت مساله را پاک کنیم واشکالی هم ندارد.بهتر از این است که از حل ان عاجز ودرمانده شویم.
بدانید که دشمنان ما همیشه سحرخیز تر از ما هستندوکار خود را شروع می کنند ان وقتی که ما داریم خواب فیلمی را میبینیم که دیشب از ماهواره پخش شده است و همسر ما هم با خیال ان به سر کار میرودوانها هم درپی تولیدات جدید وفکرکردن به نحوه تازه وجذاب ارتباطات عینی ومجازی.
گلم گاهی لازم است ما درزندگی برای روبرونشدن با مسایلی که بعدا قادر به حل ان نخواهیم بود صورت مساله را پاک کنیم واشکالی هم ندارد.بهتر از این است که از حل ان عاجز ودرمانده شویم.
مامان الینا
12:38 1392/9/29
مامان ماناز برای بچه هاتون نسل اینده چیکار میکنین اونا رو چطور می خواین کنترل کنین ؟؟؟؟چه جوابی به اونا میدین؟؟؟؟این برای من مسلمه که هر نسل باید بر اساس شرایط اون نسل تربیت بشه و نمیشه جلوی ماهواره و اینترنت رو گرفت بلکه باید استفاده صحیح اونو اموزش داد عزیزم و اگر نه اگر پاک کردن صورت مساله جواب می داد تو این مدت بسیاری از مشکلات باید رفع میشد عزیزم
ماناز
13:35 1392/9/29
دوست عزیز این جا صحبت از خیانت وعلل ان وطرز برخورد با ان در افراد بالغ وزن وشوهرکه اگر دچارش شدند،میباشد وصحبتی از تربیت فرزندان وتاثیر ماهواره واینترنت روی انها که با سوال اصلی شما کاملا متفاوت است ،نیست ( که البته در ارشیو سوالات هم قبلا درباره ان بحث شده )ما داریم در مورد تاثیر اینها درزندگی زناشویی که حتی فرزندی هم موجود نیست می کنیم که به نظر من لازم است هر مرد وزنی قبل ازدواج اول خودشان درباره استفاده از اینها توجیه اسلامی باشند تا بتوانند کاری کنند که علیرغم موجود بودن این وسایل در اختیار بچه هایشان برخورد درست با ان بکنند .من به علت منحرف شدن موضوع از منظور اصلی شما در متن این سوال ترجیح می دهم این جا پاسخ شما را ندهم تا جوابها روی سوال اصلی شما متمرکز باشد اگر خواستید می توانید این موردی را که از من سوال کردید در سوال جدیدی مطرح کنید تا مامانهای دیگر هم مشارکت داشته باشند ومن هم انجا نظر می دهم .اگر در مورد متن اصلی سوال پاسخی دارید ونکته ای روی همین صحبتهای من درباره موضوع اصلی که مطرح کردید ،دارید بفرمایید تا جواب دهم.در مورد پاک کردن صورت مساله توجه کنید که من از کلمه "گاهی "استفاده کرده ام .برای همین است که می گویم نظرات بادقت تمام وبا قیدهای ان خوانده شود تا از ابراز نظر کلی خودداری شود.
مامان نجمه
13:47 1392/9/29
ماناز عزيز شما كه از راهكارهاي اسلام صحبت مي كنيد من يك سوال دارم و آن مسئله صيغه كردن است من واقعا نميدانم چطور اسلام اينقدر راحت راه رو براي مردان باز گذاشته ميشه شما يا ديگر دوستان در اين زمينه نظر بدين كه فقط چند تا كلمه عربي دو نفر را بهم محرم مي كند و امروزه ميشنويم كه بسياري از روحانيون اينكار رو انجام ميدن منظورم براي ديگران است كه ميخوانند و مردان اينقدر آزادند كه بدون گناه و عذاب وجدان با جنس مخالف رابطه برقرار كنند
مامان نجمه
13:57 1392/9/29
و ديگه اينكه آينده جامعه ما در زمينه فرهنگي ميشه مثل كشورهاي غربي دير و زود داره ولي سوخت و سوز نداره با اين تفاوت كه در جامعه اسلامي كلاههاي شرعي زيادي مثل همين صيغه و ازدواج موقت وجود داره
و ديگه اينكه خدا نكنه يه مرد اهل اينكارها باشه وگرنه هر اندازه يك زن خوب هم باشه باز دنبال اين كارها ميره شايد يه دليلش مريضيه و يا هوسراني باشه و خدا كنه يه مرد اهل اينكارها نباشه اونوقت هر قدر هم يه زن غرغرويه بي سليقه هم داشته باشه دنبال يه رابطه ديگه نخواهد بود و هممون در اطرافمون از اين مثالها زياد مي بينيم
و ديگه اينكه خدا نكنه يه مرد اهل اينكارها باشه وگرنه هر اندازه يك زن خوب هم باشه باز دنبال اين كارها ميره شايد يه دليلش مريضيه و يا هوسراني باشه و خدا كنه يه مرد اهل اينكارها نباشه اونوقت هر قدر هم يه زن غرغرويه بي سليقه هم داشته باشه دنبال يه رابطه ديگه نخواهد بود و هممون در اطرافمون از اين مثالها زياد مي بينيم
ماناز
14:59 1392/9/29
دوست عزیزم "مامان "جون موضوع صیغه با خیانت که در این جا مطرح شده امری کاملا متفاوت است وربطی به متن اصلی این بخش ندارد اگر مایل باشید در سوال جدیدی ان را مطرح کنید تا پاسخ من ودیگران به شما تداخلی باسوال دوست عزیزم مامان الینا جون پیدا نکند .با عرض معذرت از شما .
زهرا مامان ایلیا جون
15:00 1392/9/29
با احترام زیاد میخوام بگم که موافق این نیستم که باید صورت مسله رو پاک کرد چون این طوری فقط از تو خونه هامون پاک میشه خونه دوست و اشنا فک و فامیل یا تو جامعه رو میخواهیم چه کار کنیم!!!؟؟
زهرا مامان ایلیا جون
15:04 1392/9/29
ماناز جون با شما موافقم که دشمنان ما خیلی سحر خیز تر از ما هستن و تمام این فیلم ها با برنامه ریزی خیلی دقیقی داره پیش میره و اگه دوستان دقت کنن همین چند ساله که محتویات فیلم ها خیانت شده چقدر خیانت تو سطح جامعه زیاد شده به جای اینکه چشم گوش ها باز شه مردم ما دارن به این چیزا عادت میکنن
یعنی این کارها براشون عادی میشه و به خودشون جسارت بیشتری میدن
یعنی این کارها براشون عادی میشه و به خودشون جسارت بیشتری میدن
مامان الینا
15:48 1392/9/29
مامان زهرا با شما موافقم همینطور با نظرات مامان عزیز .عادیشدن مسائل هم مساله اس هست که نمی توان انکار کرد اما واقعا اگر جامعه ای اینقدر سست بنیان باشه که تحت تاثیر چند تا فیلم اینقدر اسیب ببینه به نظر شما اشکال از کجاست؟؟؟؟؟
ماناز جان درسته بحث بحث خیانته اما این مساله در نسل اینده هم مسلما وجود خواهد داشت پس چه بهتر بحث طوری پیش بره که فهمیم بچه ها مون رو چطوری تربیت کنیم تا در اینده با این مشکلات کمتر مواجه بشیم
ماناز جان درسته بحث بحث خیانته اما این مساله در نسل اینده هم مسلما وجود خواهد داشت پس چه بهتر بحث طوری پیش بره که فهمیم بچه ها مون رو چطوری تربیت کنیم تا در اینده با این مشکلات کمتر مواجه بشیم
سعیده
16:17 1392/9/29
سلام عزيزم حتما خيلي زندگي شو دوست داره وادم با گذشتيه من كه تحسينش ميكنم كه زود جا نزد
مامان نجمه
17:04 1392/9/29
ماناز جان اما من فكر مي كنم بحث صيغه با خيانت در ارتباطه چرا ميگين مرتبط نيست؟ خب مردي كه ميخواد به زنش خيانت كنه در قالب صيغه با يك زن ديگر (كه شرعي هم هست) ارتباط برقرار مي كنه خب صيغه يك زن ديگر ميشه خيانت ديگه
البته منم موافق نظر دوستان در رابطه با وجود ماهواره و ... و تاثير اون روي اين مسئله هستم ولي معتقدم اين مسائل وجود داره و قابل حذف شدن نيست البته شنيديد كه وي چت فيلتر شد بهتون قول ميدم دو روز ديگه فيلتر شكني رو ميزارن و دوباره استفاده مي كنن ما نميتونيم صورت مسئله رو پاك كنيم
البته منم موافق نظر دوستان در رابطه با وجود ماهواره و ... و تاثير اون روي اين مسئله هستم ولي معتقدم اين مسائل وجود داره و قابل حذف شدن نيست البته شنيديد كه وي چت فيلتر شد بهتون قول ميدم دو روز ديگه فيلتر شكني رو ميزارن و دوباره استفاده مي كنن ما نميتونيم صورت مسئله رو پاك كنيم
مامان الینا
17:42 1392/9/29
نسرین جان مردی که هوس کنه زنش با لباس باز و ارایش کرده جلوی بقیه بگرده اون دیگه اسمش مرد نیست !!!!در خونه هم به نظرم وظیفه هر خانمیه که زیبا و اراسته باشه
بابا و مامان محمد طاها
17:47 1392/9/29
برنامه دهنوی رو که نگاه میکردم میگفت بعضی ازخانمها خودشون اجازه میدن تا همسرشون بره یه رن دیگه اختیار کنه تا خودشون بتونن به برنامه ها و اهدافشون برسن مانند تحصیلات عالیه خانم به درس و پیشرفتشون میرسه بدون نگرانی از کمبود شوهرش یا خانمهای که دوست دارن مسافرت های خارج از ایران داشته باشن به همسرشون اجازه ازدواج مجدد میدن و خودشون با خیالت راحت میرن یا خانمهائی که نمیتونن باردار بشن و خودشون اجازه این کار رو میدن یا خانمهائی که مریض میشن و توانائی تمکین از شوهر رو نداره یا خانمهائی که مرضهای جنونو نا علاج مبتلا میشن یا یا خانمهائی که به زندان میرن و معلوم نیست که میان بیرون یه نه شوهر هایه اینها چه کار کنن
نظر یکی از همین زنان رو ببینید چیه ا زدواج شوهر با زن دیگر موجب میشود زن اوقات فراغت بسیاری داشته باشد و بتواند به تفریح با دوستان و کارهای عقبافتادهاش برسد!"
نظر یکی از همین زنان رو ببینید چیه ا زدواج شوهر با زن دیگر موجب میشود زن اوقات فراغت بسیاری داشته باشد و بتواند به تفریح با دوستان و کارهای عقبافتادهاش برسد!"
بابا و مامان محمد طاها
17:50 1392/9/29
خیانت به نظر من همین صیغه هست که هر روز میرن سراغ یه زن
بعد هم که معلوم نیست کدوم از کدوم ایدز میگیره
کسی که میخواد عقد کنه زن دوم رو حتما باید اجازه دادگاه رو داشته باشه که اونها هم اجازه زن اول رو میخوان پس این خیانت نیست
مامان الینا در مورد مردانی که دوست دارن زنها خودشون رو درست کنن و برن بیرون اکثر آقایون این طوری شدن خودم چند بار دیدم
یکی از آشنایان خانمش با کلی آرایش و ..... میره بیرون وقتی یکم قفط یکم به خودش نرسه یا بخواد حجاب داشته باشه میگه این چه وضعه برو خودت رو درست کن
جامعه مون چه زن چه مرد اون قدر قشرهای مختلف داره که دیگه نمیشه به کسی چیزی گفت یا کمترین امر به معروف و نهی ار منکر کرد
از همسرتون نترسید از زنهای توی خیابون بترسید که برایه همسرانمون خودشون رو آماده کردن واقعا فکر کنید این حرف کمی نیست
بعد هم که معلوم نیست کدوم از کدوم ایدز میگیره
کسی که میخواد عقد کنه زن دوم رو حتما باید اجازه دادگاه رو داشته باشه که اونها هم اجازه زن اول رو میخوان پس این خیانت نیست
مامان الینا در مورد مردانی که دوست دارن زنها خودشون رو درست کنن و برن بیرون اکثر آقایون این طوری شدن خودم چند بار دیدم
یکی از آشنایان خانمش با کلی آرایش و ..... میره بیرون وقتی یکم قفط یکم به خودش نرسه یا بخواد حجاب داشته باشه میگه این چه وضعه برو خودت رو درست کن
جامعه مون چه زن چه مرد اون قدر قشرهای مختلف داره که دیگه نمیشه به کسی چیزی گفت یا کمترین امر به معروف و نهی ار منکر کرد
از همسرتون نترسید از زنهای توی خیابون بترسید که برایه همسرانمون خودشون رو آماده کردن واقعا فکر کنید این حرف کمی نیست
مامان الینا
18:10 1392/9/29
مامان محمد طاهای عزیز والا اون زنانی که مدنظر اقای دهنوی هستن فکر نمیکنم موجود باشند مگه ادم از اول درد داره ازدواج کنه بعد به شوهرش بگه حالا برو یه زن دیگه بگیر من میخوام به کارام برسم!!!!!با نظرتون در مورد صیغه موافقم .همچنین با جمله اخرتون واقعا حرف کمی نیست!
زهره یوسفی روانشناس كودك
20:32 1392/9/29
بحث جالبه
به نظر روانشناسان تربیت صحیح هیچ کدوم از این مشکلات رو به وجود نمیاره
نه تلویزیون ، نه ماهواره و ... نیازی نیست هیچ کدوم رو محدود کنید بلکه از اون استفاده صحیح کنید .
قرن ،قرن توسعه و پیشرفته و بدون اینترنت و ...یعنی از کل دنیا و پیشرفت های خوب و علم جدید و به روز عقبی.
فکر میکنید نوجوانان نمی توانند در سن مدرسه این افکار رو بیشتر گسترش دهند با این موبایل های جدید که به قول استادمون هر کدوم یک سینما زیر پتو توی اتاق خوابه نوجوانه ... پس بهتره خودتون کودکتون رو از ابتدا آگاه کنید .
اگر کودکی از ابتدا صحیح تربیت بشه ما توی نسل آینده با هیچ کدوم از این مشکلات برخورد نمیکنیم
اما اگه از الان کودکتان رو آنچنان محدود کنید که هیچ چیزی ندیده باشه در آینده نزدیک اینقدر برای همه چیز حریص میشه که متاسفانه میشه یک مرد هوس باز یا یک زن ...
بشینید پیش خودتون فکر کنید اگه با این محدودیت شدید بخواید کودک بزرگ کنید چه آینده ایی در انتظار نسل آینده مون هست .
این صحبت من نیست صحبت یکی از اساتید بزرگ من هست .
توی کشور های غربی هیچ وقت به اندازه ایران آرایش نیست و خیانت نیست ...اگه کسی خیانت کنه دیگه زندگی تمام میشه .
کاری با فرهنگ شون نداریم اما جنبه علم و پیشرفتشون رو ملاک و هدف خودتون قرار بدید تربیت صحیح فرزندتون رو پیش بگیرید در حد میانه نه سختگیری زیاد و نه بی بند و باری زیاد تا نسل آینده کمتر آسیب ببینه .
اگه کودک شما درست و صحیح تربیت بشه در آینده میدونه که نباید خیانت کنه، نباید بد باشه ، نباید بد بین باشه
مادرای خوب از خودتون شروع کنید ،
مادری که اینقدر حوصله کودک رو نداره که با کوچکترین صداش میزنه توی گوشش ،
مشکل و بزرگترین آسیب اولیه به کودک از همین مرحله شروع میشه بحث خیلی عظیم و پیچیده ست و در این مبحث نمیگنجه .
به نظر روانشناسان تربیت صحیح هیچ کدوم از این مشکلات رو به وجود نمیاره
نه تلویزیون ، نه ماهواره و ... نیازی نیست هیچ کدوم رو محدود کنید بلکه از اون استفاده صحیح کنید .
قرن ،قرن توسعه و پیشرفته و بدون اینترنت و ...یعنی از کل دنیا و پیشرفت های خوب و علم جدید و به روز عقبی.
فکر میکنید نوجوانان نمی توانند در سن مدرسه این افکار رو بیشتر گسترش دهند با این موبایل های جدید که به قول استادمون هر کدوم یک سینما زیر پتو توی اتاق خوابه نوجوانه ... پس بهتره خودتون کودکتون رو از ابتدا آگاه کنید .
اگر کودکی از ابتدا صحیح تربیت بشه ما توی نسل آینده با هیچ کدوم از این مشکلات برخورد نمیکنیم
اما اگه از الان کودکتان رو آنچنان محدود کنید که هیچ چیزی ندیده باشه در آینده نزدیک اینقدر برای همه چیز حریص میشه که متاسفانه میشه یک مرد هوس باز یا یک زن ...
بشینید پیش خودتون فکر کنید اگه با این محدودیت شدید بخواید کودک بزرگ کنید چه آینده ایی در انتظار نسل آینده مون هست .
این صحبت من نیست صحبت یکی از اساتید بزرگ من هست .
توی کشور های غربی هیچ وقت به اندازه ایران آرایش نیست و خیانت نیست ...اگه کسی خیانت کنه دیگه زندگی تمام میشه .
کاری با فرهنگ شون نداریم اما جنبه علم و پیشرفتشون رو ملاک و هدف خودتون قرار بدید تربیت صحیح فرزندتون رو پیش بگیرید در حد میانه نه سختگیری زیاد و نه بی بند و باری زیاد تا نسل آینده کمتر آسیب ببینه .
اگه کودک شما درست و صحیح تربیت بشه در آینده میدونه که نباید خیانت کنه، نباید بد باشه ، نباید بد بین باشه
مادرای خوب از خودتون شروع کنید ،
مادری که اینقدر حوصله کودک رو نداره که با کوچکترین صداش میزنه توی گوشش ،
مشکل و بزرگترین آسیب اولیه به کودک از همین مرحله شروع میشه بحث خیلی عظیم و پیچیده ست و در این مبحث نمیگنجه .
ماناز
21:07 1392/9/29
دوست عزیز "مامان جون"در برخی موارد که از نظرقانونی و اسلامی هم توجیه دارد این اجازه به مردداده شده که علیرغم داشتن همسر ازدواج مجدد کند که صیغه هم یکی از راههای ان است وزن اول نمی تواند شاکی شود اما موضوع خیانت در مواردی است که مرد بدون هیچ دلیلی این کاررا انجام دهد وزن می تواند موضوع را از طریق قضایی پیگیری کند انوقت چه طور این دو مورد از نظر شما با هم فرق ندارد؟؟؟؟؟؟؟
هر کدام اسیب شناسی خودش را دارد.خیانت همان صیغه نیست یکی از راههای ان است .الفاظ را مناسب بیان کنید.
هر کدام اسیب شناسی خودش را دارد.خیانت همان صیغه نیست یکی از راههای ان است .الفاظ را مناسب بیان کنید.
مامان نجمه
21:14 1392/9/29
اگر يه سرچ تو اينترنت كنيد متوجه ميشيد كه برخي مواردي وجود ندارد و صيغه هيچ توجيهي نداره و خيانت شرعي شده است
barfdoone.ir
21:48 1392/9/29
من چند روز پیش یه مقاله خوندم راجع به همین بحث خیانت که گفته بود چطور باید بچه هامون رو تربیت کنیم که در آینده خیانت نکنند.گفته بود این مسئله رو بچه ها از پدرشون یاد میگیرن و از سه سالگی به بعد .اگر پدر ثبات رفتاری و اخلاقی داشته باشه باعث میشه فرزند یاد بگیره که اعتماد کنه و به اعتماد دیگران خیانت نکنه
مامان الینا
23:44 1392/9/29
مامان روانشناس خدا خیرت بده در یک کلام جانا سخن از دل ما میگویی والا ما هم از اول داریم همینو میگیم
barfdoone.ir
23:55 1392/9/29
یکی به من بگه این آقای دهنوی کیه؟
مامان الینا
23:56 1392/9/29
یک اقایی هست شیخ هست میاد برنامه های خانوادگی
دخــღـلی شکلـک
00:24 1392/9/30
(دین دین دین ..پیام بازرگانی این بخش)
درود بر بحث قشنگتون
من خاموشم اما خط به خط همراهی میکنم.............
ماناز جونم و مامان روانشناس جون خیلی دلنشین حرف میزنید..
با یه صلوات حالا ادامه بحث رو دنبال کنیم...
الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
یلداتون هم مبارک
درود بر بحث قشنگتون
من خاموشم اما خط به خط همراهی میکنم.............
ماناز جونم و مامان روانشناس جون خیلی دلنشین حرف میزنید..
با یه صلوات حالا ادامه بحث رو دنبال کنیم...
الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
یلداتون هم مبارک
زهرا مامان ایلیا جون
02:42 1392/9/30
من اصلا صیغه رو قبول ندارم با (مامان )موافقم که صیغه هم یه جور خیانته
مرد بدون اینکه به زنش بگه میره صیغه میکنه و بعدشم میگه کار غیر شرعی که نکردم ...
حالا اون زن بینوا باید چه کار کنه که حتی نمیدونه دلیل منطقی مرد چی بوده
مرد بدون اینکه به زنش بگه میره صیغه میکنه و بعدشم میگه کار غیر شرعی که نکردم ...
حالا اون زن بینوا باید چه کار کنه که حتی نمیدونه دلیل منطقی مرد چی بوده
ماناز
10:33 1392/9/30
دوست عزیز به نظر من سوال شما به چندشاخه تقسیم شده که هرکدامش نیاز به بررسی های جداگانه دارد که یکی از علل ان هم ،نظراتی است که ربطی به موضوع اصلی ندارد وهمین پاسخ به انها یا از جانب شما یا دیگران سبب میشود که موضوع جدیدی مطرح وبحث منحرف شود .مگر این جا نیت از سوال رسیدن به یک جواب واحد وحل مورد مطرح شده با استفاده از نظرات وتجربیات دیگران نمی باشد؟ این بحث خیلی چالشی شده است وبا این روند شاید به نتیجه نرسد.ما هنوز قسمت اول سوال که مربوط به زن وشوهر است را حل نکرده سراغ قسمت بعدی ان یعنی تربیت فرزندان رفته ایم.چه طور ممکن است که وقتی زن وشوهری هنوز خودشان نمی دانندکه از این وسایل ارتباطی چگونه استفاده کنند یا به چه نحوی درجامعه حضورداشته باشند تا مشکلی هم برای خودوهم برای زندگی دیگران ایجاد نکنند ان وقت روی تربیت فرزندان خود کار کنند تا بعدا انها به چنین مشکلاتی بر نخورند ؟ دراین موضوع اول از همه بخش اول ان باید حل شود تا به قسمت دوم ان برسیم .
مطرح شدن چند مورد متفاوت که از نظر برخی همان موضوع است نمی تواند به نتیجه گیری کمک کند.
دوستان گلم تربیت فرزند چیزی نیست که به راحتی به دست اید اگر ما حاضر نباشیم گاهی برای این امر حتی برای خود محدودیتهایی ایجاد کنیم نباید انتظار تربیت درست داشته باشیم .برخی از ما متاسفانه هم خدا را می خواهند وهم خرما راهم می خواهیم ازادانه از این وسایل ارتباطی استفاده کنیم وهر طور که شده ودوست داریم در جامعه ظاهر شویم وهم انتظار تربیت درست بچه هایمان را داریم من در قسمت قبلی نظرم ،درباره پوشش خانمها هم صحبت کرده ام اما کسی راجع به ان هیچ موردی را نمی گوید وفقط همه مساله ماهواره واینترنت ودیگرراههای ارتباطی را مطرح می کنند تا مبادا زمانی نتوانند از ان استفاده کنند شما وقتی پای ماهواره فیلمی را میبینید بدانید دید شما با بچه شما کاملا متفاوت است انها تصاویر را پیکسل پیکسل میبینند وتجزیه تحلیل می کنند اما ما کلی.ان وقت این را هم بهانه می کنیم که اگر در خانه ما نبیند پس فردا که وارد اجتماع شد در جاهای دیگر میبیند واین شده یک توجیه تربیتی .درصورتی که تربیت اول از همه از محیط خانواده اغاز می گردد نه خانه دوست وهمسایه.اگر او درست تربیت شود حتی با دیدن چنین چیزهایی در جاهای دیگر تاثیر منفی نمی پذیرد.پس باز هم لازم است از خودمان شروع کنیم.
من خیلی می خواستم که موضوع بحث عوض نشود اما گویا نمیشود واین با نوشتن کامنت ها هم از طرف سوال کننده وهم دیگران مشخص می گردد که انسان گاهی مجبور است که راهی را برخلاف میلش رود.
عزیزان اگر موضوعی را دراینترنت سرچ می کنید دلیل بردرستی ان نیست مگر ان گفتار سند میشود ؟اول از همه صحت وسقم ان را ،ان هم با دلایل کافی مطلع شوید بعد ان را به عنوان نظر بیان کنید که روی ان قرار است نتیجه گیری شود. همین که کلمه ای را زدید وکلی مطلب درباره ان امد که نشد جستجو با پایه علمی ودینی..
مامان الینا جون نمی دانم بعد از این همه نظر ایا به پاسخ تان رسیده اید یا نه ؟اگر رسیدید لطفا نتیجه اش را هم برای ما هم بیان نمایید .باتشکر.
مطرح شدن چند مورد متفاوت که از نظر برخی همان موضوع است نمی تواند به نتیجه گیری کمک کند.
دوستان گلم تربیت فرزند چیزی نیست که به راحتی به دست اید اگر ما حاضر نباشیم گاهی برای این امر حتی برای خود محدودیتهایی ایجاد کنیم نباید انتظار تربیت درست داشته باشیم .برخی از ما متاسفانه هم خدا را می خواهند وهم خرما راهم می خواهیم ازادانه از این وسایل ارتباطی استفاده کنیم وهر طور که شده ودوست داریم در جامعه ظاهر شویم وهم انتظار تربیت درست بچه هایمان را داریم من در قسمت قبلی نظرم ،درباره پوشش خانمها هم صحبت کرده ام اما کسی راجع به ان هیچ موردی را نمی گوید وفقط همه مساله ماهواره واینترنت ودیگرراههای ارتباطی را مطرح می کنند تا مبادا زمانی نتوانند از ان استفاده کنند شما وقتی پای ماهواره فیلمی را میبینید بدانید دید شما با بچه شما کاملا متفاوت است انها تصاویر را پیکسل پیکسل میبینند وتجزیه تحلیل می کنند اما ما کلی.ان وقت این را هم بهانه می کنیم که اگر در خانه ما نبیند پس فردا که وارد اجتماع شد در جاهای دیگر میبیند واین شده یک توجیه تربیتی .درصورتی که تربیت اول از همه از محیط خانواده اغاز می گردد نه خانه دوست وهمسایه.اگر او درست تربیت شود حتی با دیدن چنین چیزهایی در جاهای دیگر تاثیر منفی نمی پذیرد.پس باز هم لازم است از خودمان شروع کنیم.
من خیلی می خواستم که موضوع بحث عوض نشود اما گویا نمیشود واین با نوشتن کامنت ها هم از طرف سوال کننده وهم دیگران مشخص می گردد که انسان گاهی مجبور است که راهی را برخلاف میلش رود.
عزیزان اگر موضوعی را دراینترنت سرچ می کنید دلیل بردرستی ان نیست مگر ان گفتار سند میشود ؟اول از همه صحت وسقم ان را ،ان هم با دلایل کافی مطلع شوید بعد ان را به عنوان نظر بیان کنید که روی ان قرار است نتیجه گیری شود. همین که کلمه ای را زدید وکلی مطلب درباره ان امد که نشد جستجو با پایه علمی ودینی..
مامان الینا جون نمی دانم بعد از این همه نظر ایا به پاسخ تان رسیده اید یا نه ؟اگر رسیدید لطفا نتیجه اش را هم برای ما هم بیان نمایید .باتشکر.
مام
11:00 1392/9/30
من فکر میکنم اگر همسران روابط خصوصی موفقی داشته باشن هیچکدوم از این مشکلات پیش نمیاد. نه ماهواره نه عروسی نه هیچ چیز دیگه... نمیتونه مرد رو بلغزونه. البته اگر سلامت روانی داشته باشه و یه انسان نرمال محسوب بشه .
مامان منصوره
11:48 1392/9/30
با نظرات ماناز جان کاملا موافقم...
گل گفتی: تربیت اول از خونه ی خودمون شروع میشه نه خونه ی دوست و آشنا!
این خانواده هستن که ارزش و ضد ارزش رو برای بچه تفهیم می کنن!
میشه بچه رو جوری تربیت کرد که اگر خونه ی دوست و آشنا هم رفت به سراغ ضد ارزشهای خانوداه نره!
اینکه فقط بگیم بچه رو باید درست تربیت کرد که به سمت خیانت در آینده نره کافی نیست!
وقتی مضرات یه وسیله بیشتر از مزایاش باشه عقل حکم می کنه که انسان سراغ اون مورد نره!
دوستان کمی واقع بین باشیم!
الان سطح فرهنگ استفاده از اینترنت به حدی رسیده که افراد فقط استفاده ی مثبت کنن!
اما داریم به چشم می بینیم که در مورد ماهواره هنوز به این حد نرسیده!
صرف اینکه بگیم خیانت بده کافی نیست باید قبل از هرچیز زمینه ها رو از بین برد!
نظر شخصیم رو گفتم کسی به خود نگیره لطفا!
مامان دوقلوهای عزیز شما درست میگین اما یه مورد دیگه هم اضافه کنین: تسلط بر خود
گل گفتی: تربیت اول از خونه ی خودمون شروع میشه نه خونه ی دوست و آشنا!
این خانواده هستن که ارزش و ضد ارزش رو برای بچه تفهیم می کنن!
میشه بچه رو جوری تربیت کرد که اگر خونه ی دوست و آشنا هم رفت به سراغ ضد ارزشهای خانوداه نره!
اینکه فقط بگیم بچه رو باید درست تربیت کرد که به سمت خیانت در آینده نره کافی نیست!
وقتی مضرات یه وسیله بیشتر از مزایاش باشه عقل حکم می کنه که انسان سراغ اون مورد نره!
دوستان کمی واقع بین باشیم!
الان سطح فرهنگ استفاده از اینترنت به حدی رسیده که افراد فقط استفاده ی مثبت کنن!
اما داریم به چشم می بینیم که در مورد ماهواره هنوز به این حد نرسیده!
صرف اینکه بگیم خیانت بده کافی نیست باید قبل از هرچیز زمینه ها رو از بین برد!
نظر شخصیم رو گفتم کسی به خود نگیره لطفا!
مامان دوقلوهای عزیز شما درست میگین اما یه مورد دیگه هم اضافه کنین: تسلط بر خود
مامان نجمه
12:08 1392/9/30
آخه سعيده جان مشكل از اينجا ناشي ميشه كه در جامعه ما متاسفانه انسان نرمال كم پيدا ميشود ما همانطور كه از نظر علمي پسرفت كرده ايم از نظر اعتقادي فرهنگي اخلاقي رواني هم پسرفت كرده ايم .خب اين كه معلوم است اگر زوجين سلامت رواني داشته باشند مشكلي پيدا نميشود ولي انسان نرمال كم داريم و از طرفي همين انسانهاي بيمار(چه مرد و چه زن) جامعه سالم را هم بيمار مي كنند ما داريم بحث مي كنيم كه اولا چه كار كنيم كه سلامت خانواده ما تحت الشعاع قرار نگيره و پيشگيري كنيم و ثانيا اگر چنين بيماريي وجود داره در خانوادمون چطوري درمان كنيم .
متاسفانه در جامعه اي زندگي مي كنيم كه مردان به اصطلاح مذهبي باغيرت زنانشان رو در چادر پنهان مي كنند و خود به چشم چراني مي پردازند اين فرد بيمار نيست؟ يا مردي كه به قول دوستان از زنشان مي خواهند جلوه گري كنند؟ يا زناني كه با آرايش و لباسهاي باز و زننده در خيابان مي بينيم و.... متاسفانه به دليلي كه من هم ميدانم و هم نميدانم زنان و مرداني عقده اي داريم كه حتي بعضا از خانواده هاي مذهبي جوانه زده اند نيازهاي جنسي سركوب شده يا محدوديتهاي زياده از حد و زده شدن از دين و از سوي ديگر آزادي مطلق در برخي خانواده ها كه با پوشش بسيار نا مناسب در مهماننيها حضور بهم ميرسانند و كلا ميتوانم بگويم كه ما ايرانيان از هر كجا صدمه ديده ايم به دليل عدم رعايت اعتدال است و بس
من با نظر ماناز جان موافقم كه فعلا در مورد فرزندان بحث نكنيم و فقط روابط زن و مرد رو مد نظر بگيريم
ماناز جان من منظورم اينترنت به دليل همگاني و در دسترس بودن بود كه اسناد رو هم مثل مقالات علمي ديني تاييد شده در بردارد و همه چيز ثابت شده و نشده درش پيدا ميشه
متاسفانه در جامعه اي زندگي مي كنيم كه مردان به اصطلاح مذهبي باغيرت زنانشان رو در چادر پنهان مي كنند و خود به چشم چراني مي پردازند اين فرد بيمار نيست؟ يا مردي كه به قول دوستان از زنشان مي خواهند جلوه گري كنند؟ يا زناني كه با آرايش و لباسهاي باز و زننده در خيابان مي بينيم و.... متاسفانه به دليلي كه من هم ميدانم و هم نميدانم زنان و مرداني عقده اي داريم كه حتي بعضا از خانواده هاي مذهبي جوانه زده اند نيازهاي جنسي سركوب شده يا محدوديتهاي زياده از حد و زده شدن از دين و از سوي ديگر آزادي مطلق در برخي خانواده ها كه با پوشش بسيار نا مناسب در مهماننيها حضور بهم ميرسانند و كلا ميتوانم بگويم كه ما ايرانيان از هر كجا صدمه ديده ايم به دليل عدم رعايت اعتدال است و بس
من با نظر ماناز جان موافقم كه فعلا در مورد فرزندان بحث نكنيم و فقط روابط زن و مرد رو مد نظر بگيريم
ماناز جان من منظورم اينترنت به دليل همگاني و در دسترس بودن بود كه اسناد رو هم مثل مقالات علمي ديني تاييد شده در بردارد و همه چيز ثابت شده و نشده درش پيدا ميشه
زهرا مامان ایلیا جون
12:36 1392/9/30
من باهات موافقم مامان سهند و سپهر اما فقط داشتن یه رابطه خوب کافی نیست من شنیدم یه زن و شوهری به هم خیلی علاقه مند بودن ( مرد خیلی خوبی بود و سرش تو کار خودش بود و زندگیش بزرگترین تفریحش قدم زدن با همسرش بود اما بلاخره تو دام یه زن ... گیر می افته و به زنش خیانت میکنه اما بس که زنشو دوست داشت وجدانش درد میگیره ..و با گریه ..و ناراحتی امد به زنش گفت که چه غلطی کرده ..حالا بماند بینشون چی گذشت زن بخشیدش یا نه ؟؟؟
میخوام بگم جامعه ما خیلی تو زندگی ما ادم ها تاثیر میزاره مردهای ما هر چقدرم که خوب باشن هر چقدرم از نظر روحی و روانی ادمهای نرمالی باشن بازم باید 4 چشمی مواظب بود و سعی در برطرف کردن عامل های اطراف داشته باشیم. این نظر منه اگه موافق نیستی بگو
میخوام بگم جامعه ما خیلی تو زندگی ما ادم ها تاثیر میزاره مردهای ما هر چقدرم که خوب باشن هر چقدرم از نظر روحی و روانی ادمهای نرمالی باشن بازم باید 4 چشمی مواظب بود و سعی در برطرف کردن عامل های اطراف داشته باشیم. این نظر منه اگه موافق نیستی بگو
مامان نجمه
12:44 1392/9/30
من با عادي شدن اين مسائل هم موافقم فيلمهاي تي وي يا ماهواره كه مرتب خيانت و زن دوم و ... رو نشون ميده متاسفانه اين جكهاي زشتي كه بصورت اس ام اس براي شوخي مي فرستيم حيا و عفت و پاكدامني رو در جامعه كمرنگ كرده من به شخصه هيچوقت اين جكها رو براي كسي نمي فرستم به هر حال فرهنگ سازي مهم است تكنولوزي در كشورهاي جهان سوم هنوز فرهنگ سازي نشده ما استفاده صحيح از فريزر را هنوز بعد از گذشت ساليان زياد نميدانيم چ برسد به موبايل و اينترنت و ماهواره
1.روابط خصوصی بین زوجین بر خیانت و روابط بین انها تاثیر دارد
2.با توجه به رشد و پیشرفت نمیشه جلوی استفاده از اینترنت و ماهواره رو گرفت بنابراین باید بچه ها رو طوری تربیت کرد که خودشون بتوانند در هر زمان بهترین انتخاب رو داشته باشند
3.هر خانواده ای بنا بر عادات و هنجارهای خودش می تونه بهترین انتخاب رو برای فرزندانش داشته باشه تا انشاالله در اینده با مسائلی از این قبیل کمتر مواجه بشیم
4.تعریف حریم در خانواده و حفظ حرمت ها از جانب دو طرف بر کاهش خیانت و روابط اجتماعی نا سالم موثر است
5.دین اسلام افراط و تفریط رو در هیچ جنبه ای نمی پذیرد پس با حفظ تعادل در تمامی جنبه های زندگی می توان زندگی سالم تری رو رقم زد
بازهم از همه تون ممنونم