سوال و 69 جواب
(آخرین جواب : 92/7/8)حجاب
سلام مامانها میخوام بپرسم ما که مسلمان هستیم و کتاب قران رو داریم آیا واقعا به حرفهای خدای خودمون گوش میدیم اصلا معنیش رو میخونیم
من یه زنم ولی از این که وارد جامعه بشم و زنها رو با ساپورتهای تنگی که هزار جور رنگ بندی داره ببینم با آرایش های انچنانی و .... که خودتون روزانه بیرون میبینید واقعا خجالت میکشم مگه همین کارها رو نمیشه توی خونه برا همسر انجام داد برا ادمهای کوچه خیابون نباشه عروسی که توی عمرش یک بار عروس میشه ولی کل شهر با لباس عروس و بدون حجاب میبیننش میمبینید آمار طلاق چقدر زیاد شده برکت ها از خونه ها رفته هر دفعه که میریم بیرون یه دنیا خرید میکنیم میاریم خونه حتی بعضی ها رو اصلا استفاده نمیکنیم میگن این دنیا رو داشته باشیم اون دنیا رو نخواستیم حالا این یک شب رو این طوری باشیم یه بار این طوری بریم بیرون ما هم دل داریم
فقط به من بگید واقعا اگه ما مسلمانیم کجای اسلام گفته این رفتارها درسته و اشکال نداره
من یه زنم ولی از این که وارد جامعه بشم و زنها رو با ساپورتهای تنگی که هزار جور رنگ بندی داره ببینم با آرایش های انچنانی و .... که خودتون روزانه بیرون میبینید واقعا خجالت میکشم مگه همین کارها رو نمیشه توی خونه برا همسر انجام داد برا ادمهای کوچه خیابون نباشه عروسی که توی عمرش یک بار عروس میشه ولی کل شهر با لباس عروس و بدون حجاب میبیننش میمبینید آمار طلاق چقدر زیاد شده برکت ها از خونه ها رفته هر دفعه که میریم بیرون یه دنیا خرید میکنیم میاریم خونه حتی بعضی ها رو اصلا استفاده نمیکنیم میگن این دنیا رو داشته باشیم اون دنیا رو نخواستیم حالا این یک شب رو این طوری باشیم یه بار این طوری بریم بیرون ما هم دل داریم
فقط به من بگید واقعا اگه ما مسلمانیم کجای اسلام گفته این رفتارها درسته و اشکال نداره
1392/7/6
#بحث های آزاد
#گونـــاگون
وبلاگ کودک من
08:10 1392/7/7
سلام. دیروز با خواهر شوهرام رفتیم بیرون. داخل برج کیانپارس اهواز یه مانکن دیدیم که لباس تنش کرده بودن و باورتون نمی شه سینه های مانکن کاملا مشخص و تو جزییات نرم بهتره که وقتی فروشنده لباس مانکن رو در اورد تا لباس دیگه ای تنش کنه واقعا صحنه خجالت آوری بود.
از اون طرف هم تو همون برج کیانپارس دخترا اینقدر با فروشنده بگو و بخند کردند که بعد از گذشت دقایقی شماره تماس رد و بدل شد و واقعا از آینده ترسیدم.
حالا ساپورت که خوبه اون مانتوهایی رو بگید که جلوش دکمه نداره و کاملا بازه.
خلاصه خواهر شوهرم مدام فحش می داد و هی می خواست یه چیزی بهشون بگه ولی بهش گفتم : به نظر من هر کسی یه اعتقادی داره . تو اگه یه چیزی بگی اونا دو تا چیز بارت می کنن. پس بهتره سکوت کنی و خودمون همین چیزی که هستیم حفظ کنیم.
ولی یه چیز اینا خوبه. من هر وقت می رم بیرون کلی مدل مو و آرایش یاد می گیرم برای تو خونه. خخخخ
از اون طرف هم تو همون برج کیانپارس دخترا اینقدر با فروشنده بگو و بخند کردند که بعد از گذشت دقایقی شماره تماس رد و بدل شد و واقعا از آینده ترسیدم.
حالا ساپورت که خوبه اون مانتوهایی رو بگید که جلوش دکمه نداره و کاملا بازه.
خلاصه خواهر شوهرم مدام فحش می داد و هی می خواست یه چیزی بهشون بگه ولی بهش گفتم : به نظر من هر کسی یه اعتقادی داره . تو اگه یه چیزی بگی اونا دو تا چیز بارت می کنن. پس بهتره سکوت کنی و خودمون همین چیزی که هستیم حفظ کنیم.
ولی یه چیز اینا خوبه. من هر وقت می رم بیرون کلی مدل مو و آرایش یاد می گیرم برای تو خونه. خخخخ
مامان اعظم
08:42 1392/7/7
سلام مامان جونی. به نظر من مشکل ها همه برمیگرده به ضعف ایمان و نترس شدن در مقابل قدرت واحد.....
نکته قابل توجه اینه که متاسفانه الان دیگه حتی اجتماع هم خانمایی که پوشش نامناسب دارند را بیشتر تحویل میگیره. من بارها شده توی مغازه برای خرید مثلا لباس رفتم و همزمان با من خانم دیگری با پوشش نامناسب وارد شده و فروشنده خیلی بیشتر به اون خانم احترام گذاشت به طوری که من خرید نکرده و بیرون رفتم. الان بعضی از این خانما فقط برای اینکه جلوی بقیه کم نیارن و بتونند بگند آره ما هم با مد پیش میریم این طرز پوشش را انتخاب کرده اند و حتی شاید اعتقادی هم بهش نداشته باشند.
نکته قابل توجه اینه که متاسفانه الان دیگه حتی اجتماع هم خانمایی که پوشش نامناسب دارند را بیشتر تحویل میگیره. من بارها شده توی مغازه برای خرید مثلا لباس رفتم و همزمان با من خانم دیگری با پوشش نامناسب وارد شده و فروشنده خیلی بیشتر به اون خانم احترام گذاشت به طوری که من خرید نکرده و بیرون رفتم. الان بعضی از این خانما فقط برای اینکه جلوی بقیه کم نیارن و بتونند بگند آره ما هم با مد پیش میریم این طرز پوشش را انتخاب کرده اند و حتی شاید اعتقادی هم بهش نداشته باشند.
مامان آرتین
09:07 1392/7/7
منم با نظر مامان خانم موافقم.
دقیقاً خیلی ها بخاطر کم نیاوردن اینطور میگردن.
چه میشه کرد ایشالله خدا آخر و عاقبت همه ماهارو ختم بخیر کنه. آمین
دقیقاً خیلی ها بخاطر کم نیاوردن اینطور میگردن.
چه میشه کرد ایشالله خدا آخر و عاقبت همه ماهارو ختم بخیر کنه. آمین
مامان الینا
09:07 1392/7/7
عزیزم به نظرمن هر کس این اختیار رو داره که تصمیم بگیره چی بپوشه و چطور ارایش کنه متاسفانه ما عادت کردیم برای همه نسخه بپیچیم و اگر کسی خلاف دیدگاه ما رفتار کرد ناراحت بشیم من خودم وقتی می بینم یک خانم در نهایت زیبایی اومده واقعا کیف می کنم الان شما ببین در کشوری مثل مالزی می بینی یک مسلمان با یک پوشش سفت و سخت در کنار یک خانم بی حجاب با هم راه می رن دوست هستن و از مصاحبت هم لذت می برن هیچ مشکلی هم در دین و ایمان و برکت خونه هاشون پیش نیم یاد به نظر من مشکل ما اینجاست که همه چیو با ریا و تزویر و به خاطر زور انجام میدیم تو دلمون یه چیزه تو رفتارمون چیز دیگه برای همینه که برکت از خونه هامون میره وگرنه خیلی ادمهایی که شما مشخصات تشون رو گفتی من می شناسم که هزار تا کار خیر می کنن و عضو چندین خیریه هستن مکه رفتن و نمازشون ترک نمی شه چقدر خوبه یاد بگیریم از روی ظاهر قضاوت نکنیم و تفاوت ها رو قبول کنیم دلیل بالا بودن امار طلاق هم به نظر من بر میگرده به صنعتی شدن زندگی ها ...تاکید می کنم این فقط نظر منه والسلام!
فاطمه
09:13 1392/7/7
بعضیا هم از بس تو آرایش افراط میکنن و لباسهای اجق وجق میپوشن زشت هم میشن .خخخخخخ
مهسا
09:19 1392/7/7
منم کاملاً با مامان الینا جون موافقم
بابا و مامان محمد طاها
09:35 1392/7/7
یعنی هم نماز و حج بجا بیاریم هم هر طور خواستیم رفتار کنیم راستی کجای قران این طوری نوشته؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من خیلی خودمو در گیر چادر و مقنعه نمیکنم ولی حجاب مناسب با یه آرایشی که صورتم تمیز باشه میام بیرون
من خیلی خودمو در گیر چادر و مقنعه نمیکنم ولی حجاب مناسب با یه آرایشی که صورتم تمیز باشه میام بیرون
وبلاگ کودک من
09:39 1392/7/7
البته صحبت مامان الینا هم درسته. بعضی از آدمها زیر پوشش خودشون هزار تا چیز دارن و البته نباید از روی ظاهر آدمها تصمیم گرفت. من به شخصه دوستانی دارم با تیپ های مختلف و هیچ وقت هم بهشون چیزی نگفتم. چون معتقدم هر کسی یه اعتقادی داره و بهتره خودم همینی که دارم حفظ کنم. حالا فلان خانم با چه تیپی می گرده وظیفه شوهرش هست که بهش بگه.
مام
09:46 1392/7/7
منم با مامان الينا جون موافقم.
هركسي آزاد هست هر جوريكه دلش مي خواد رفتار كنه . مسلما گناهش رو پاي خودش مي نويسند اگر گناهكار باشه. پس بهتره هر كدوم از ما فقط به فكر خودمون و زندگي خودمون و عقايد خودمون باشيم و به ديگران و طريقه زندگيشون كاري نداشته باشيم. متاسفانه جامعه اگر آزاد بود خيلي چيزها شكل واقعي خودش رو مي گرفت و ديگه اينقدر شاهد ريا و تزوير نبوديم ... چه بسيار خانمهاي به اصطلاح با حجاب كامل (چادر) كه ...
بهرحال به عقيده من بايد همه به عقايد ديگران احترام بذارن .
هركسي آزاد هست هر جوريكه دلش مي خواد رفتار كنه . مسلما گناهش رو پاي خودش مي نويسند اگر گناهكار باشه. پس بهتره هر كدوم از ما فقط به فكر خودمون و زندگي خودمون و عقايد خودمون باشيم و به ديگران و طريقه زندگيشون كاري نداشته باشيم. متاسفانه جامعه اگر آزاد بود خيلي چيزها شكل واقعي خودش رو مي گرفت و ديگه اينقدر شاهد ريا و تزوير نبوديم ... چه بسيار خانمهاي به اصطلاح با حجاب كامل (چادر) كه ...
بهرحال به عقيده من بايد همه به عقايد ديگران احترام بذارن .
بابا و مامان محمد طاها
09:50 1392/7/7
خوب سپیده جون من برادر شوهرم اصلا دوست نداره خانمش با حجاب بره بیرون اگه روسری رو یکم بیاره جلوو میگه این چه وضعیه برو به سرو وضعت برس
راستی ده سال دیگه چی میشه ؟؟؟؟؟ مردم چه اعتقاداتی خواهند داشت واقعا اعتقاد خودشون یا کشورهای غربی که دین های مختلف دارن؟
راستی ده سال دیگه چی میشه ؟؟؟؟؟ مردم چه اعتقاداتی خواهند داشت واقعا اعتقاد خودشون یا کشورهای غربی که دین های مختلف دارن؟
مامان اعظم
09:50 1392/7/7
اسلام دین بسیار وسیع با ابعاد زیادیه که یکی از بعدهاش دستوراتیه برای بهتر شدن جامعه که البته مثل یک ترازو میمونه و اگر فقط یک بعددر نظر گرفته شود و دیگر بعدها رها گردد میشه مثل عربستان که زن در اونجا واقعا تحریم شده و یا مثل ایران که اگر به آمار دختران فراری دقت کنیم متوجه عمق فاجعه میشیم. اینجا مسئله ی شخصی مطرح نیست که هر طور خواستیم باشیم.
حجاب به معنی چادر و مقنعه و محدودیت نیست. هر چند چادر را حجاب برتر نامیده اندحجاب یعنی لباس شهرت به تن نکنیم. لباسی که وقتی توی خیابونیم نگاه ها به سمتمان کشیده بشه. ظاهری که نگاه را به سمت خود بکشد در حدیثی اون نگاه تیر زهرآلودیست از سمت شیطان. که خانمه مورد تهاجم قرار میگیره.
به قول مامان الینا جون که میگه نمیشه از روی ظاهر درمورد آدما قضاوت کرد کاملا درسته. اما خب چرا حالا که خانمی محترم، باطنی به این نیکویی و خصلت هایی ستودنی دارد ظاهرش را همگام با آن نکند؟ آرایش زننده و لباسهایی اندام نما بپوشد و دستورات اسلام را زیر پا بگذارد.
مرا ببخشید اگر پرحرفی کردم و یا عقیده ام باعث ناراحتی دوستان عزیز قرار گرفته باشد. به هر حال ما زنان ایرانی همه از یک نسل آن هم آریایی هستیم که در کارنامه ی خود غیرت و پاکدامنی را داریم
افتخار ما این است که یک زن آریایی ، ایرانی مسلمان هستیم.
متشکرم
حجاب به معنی چادر و مقنعه و محدودیت نیست. هر چند چادر را حجاب برتر نامیده اندحجاب یعنی لباس شهرت به تن نکنیم. لباسی که وقتی توی خیابونیم نگاه ها به سمتمان کشیده بشه. ظاهری که نگاه را به سمت خود بکشد در حدیثی اون نگاه تیر زهرآلودیست از سمت شیطان. که خانمه مورد تهاجم قرار میگیره.
به قول مامان الینا جون که میگه نمیشه از روی ظاهر درمورد آدما قضاوت کرد کاملا درسته. اما خب چرا حالا که خانمی محترم، باطنی به این نیکویی و خصلت هایی ستودنی دارد ظاهرش را همگام با آن نکند؟ آرایش زننده و لباسهایی اندام نما بپوشد و دستورات اسلام را زیر پا بگذارد.
مرا ببخشید اگر پرحرفی کردم و یا عقیده ام باعث ناراحتی دوستان عزیز قرار گرفته باشد. به هر حال ما زنان ایرانی همه از یک نسل آن هم آریایی هستیم که در کارنامه ی خود غیرت و پاکدامنی را داریم
افتخار ما این است که یک زن آریایی ، ایرانی مسلمان هستیم.
متشکرم
بابا و مامان محمد طاها
09:57 1392/7/7
مادرهای قدیمی چادر به سر دارن دخترانشونکنارشون راه میرن و مانتو دارن و نوه هاشون با دامن های کوتاه و نتیجه هاشون که در اینده با به شلوارک حالا در اینده های نزدیک چطوریی میشن خدا میدونه این اعتقاد نیست این بی توجهی به اسلام
مامان الینا
09:57 1392/7/7
دوست گلم مامان خانم من نگفتم لباس زننده و اندان نما بپوشن پوشیدن لباس زننده حتی در کشورهای اروپایی و امریکایی هم پسندیده نیست ولی اینکه انتظار داشته باشیم هیچ کس ارایش نکنه یا همه با روسری و مقنعه جلو بیان بیرون به بهانه اینکه ما فکر می کنیم درسته رو من به شخصه قبول ندارم اگر این طرز فکر واقعا موثر بود باید الان اثراتش رو تو جامعه می دیدیم ...
مامان الینا
09:59 1392/7/7
بابا و مامان محمد طاهای عزیز چیزی که شما بیان کردی در حقیقت همون حیقیت محضی هست که تو جامعه وجود داره مادرهای قدیمی به اجبار حجاب رو انتخاب نکردن این موضوع ریشه در اعتقاداتشون داره اما دختران اونها تا چشم باز کردن حقی برای انتخاب نداشتن منم دقیقا منظورم همینه اگر اختیار داده بشه همه می تونن انتخاب اگاهانه داشته باشند دوست گلم
مامان الینا
10:01 1392/7/7
به نظر من زن یک موجود زیبا لطیف و دارای شخصیت شعور و مستقل هست و هیچ دلیلی نداره به میل دیگران یا شوهرش بخواهد باشه بلکه با میل و سلیقه خودش باشه حالا اگر تشخیص داده با حجاب باشه یا اینکه ارایش کنه این حق طبیعی یک انسانه که خودش تصمیم بگیره البته تاکید می کنم به صورت معقول نه به قول دوستان بدن نما...این نظر شخصی منه
مامانِ عسل، عماد، آیسا
10:03 1392/7/7
درسته که خیلی از ساپورت پوش ها با ایمان تر از چادری ها هستن اما کسی که در مقابل خدا چادر سر میکنه و نماز میخونه یعنی فقط خدا نامحرم هست؟؟؟؟؟
درسته که گناه هر کس را بپای خودش می نویسن اما تکلیف امر به معروف و نهی از منکر چی میشه.
درسته که خیلی ها با چادر گناه های کبیره انجام میدن اما خدا خودش خواسته که گناهانمون را بپوشونیم!!!!!! و حیا را حفظ کنیم.
خون ها ریخته شده تا کشف حجاب انجام نشه پس تکلیف اون خونها چی میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
درسته که گناه هر کس را بپای خودش می نویسن اما تکلیف امر به معروف و نهی از منکر چی میشه.
درسته که خیلی ها با چادر گناه های کبیره انجام میدن اما خدا خودش خواسته که گناهانمون را بپوشونیم!!!!!! و حیا را حفظ کنیم.
خون ها ریخته شده تا کشف حجاب انجام نشه پس تکلیف اون خونها چی میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مامان نجمه
10:05 1392/7/7
به نظر من ما بايد به همه دستورات اسلام عمل كنيم اما متاسفانه امروزه فقط به ظواهر توجه ميشه و هميشه از بين تمام رفتارهاي خوب فقط به پوشش گير ميديم دروغ؛غيبت،تهمت، ناديده گرفتن حق ديگران، پارتي بازيها، برچسب بيجا زدن به ديگران و ... در جامعه بيداد مي كنه اما چرا به اينها توجه نمي كنيم چرا فكر نمي كنيم كه دليل اينكه بركتها از خونه ها رفته اينها باشه . من به شخصه به حجاب عقيده دارم و آنرا عامل سلامت جامعه و تحكيم بنيان خانواده ميدانم اما بياييد به ديگران بر اساس ظاهرشان برچسب بد و خوب نزنيم و ضمن رعايت حجابمان با داشتن بقيه رفتارهاي خوب، ديگران را مشتاق به داشتن حجاب كنيم نه مجبور و براي ديگران الگو باشيم. چيزي كه الان برعكس شده و خانوماي بدحجاب به دليل بقيه رفتارهاي خوبشان الگو شده اند و برعكس
مامان الینا
10:10 1392/7/7
مامان جون کاملا با شما موافقم
مامان اعظم
10:14 1392/7/7
مامان الینا جون ، من در حفظ اعتدال شما در پوشش شکی ندارم . شما برای من اونقدر قابل احترامید که باعث افتخاره برام منو " دوست " صدا کردید. روی سخن من هم با اون دسته از بانوانی بود که غافلانه با پوشش نامناسبشان باعث جلب نگاه ها به خودشان میشوند نه شما که خودتان بانویی کامل و مادری مهربونید... جمعیت این نوع زنان( کسانی که پوششان هم باعث جلب توجه میشه و هم الگویی نامناسب برای دیگران) اوایل در ایران انگشت شمار بود اما حالا و در نسل های جدید نگران کننده به نظر می رسد. من دیروز مادری را دیدم که دست در دست دختر خانمش با سربلندی راه می رفت. در حالی که دخترخانمش اونقدر بزرگ شده بود که قدش از مادرش بلندتر شده و برای خودش خانمی شده بود اما با یک تاپ آستین کوتاه و شلوار تنگ ، هر دو به رنگ سبز و سری کاملا برهنه .... من نظری در مورد رفتار دختر خانمه ندارم که جوان است و خام و جویای شهرت. اما مادر عزیزی که با هزار آرزو دخترت را بدین شکل وارد خیابون می کنی معلوم است در آینده حیایی برای حفظ ظاهرش در وجود این دختر عزیز نمی ماند. یا مادری که خود نماز را به زیبایی ادا می کند اما در مقابل نماز نخوندن فرزندان خود بی تفاوت است هم همین طور.
منظور من این بود. لباس شهرت از روسری و موهای بیرون ریخته به صورت خیلی زننده بگیر تا حتی مانتوهایی که اصلا قابل قبول نیستند. نه اینکه حتما چادری باش تا محجبه باشی.
دوستان منو ببخشید اگر خاطرتان را مکدر کردم.
منظور من این بود. لباس شهرت از روسری و موهای بیرون ریخته به صورت خیلی زننده بگیر تا حتی مانتوهایی که اصلا قابل قبول نیستند. نه اینکه حتما چادری باش تا محجبه باشی.
دوستان منو ببخشید اگر خاطرتان را مکدر کردم.
مامان الینا
10:30 1392/7/7
عزیزم شما هم داری مثل همه نظراتت رو میگی برای چی ناراحت بشیم اینم نظر شماست و کاملا قابل احترام شما هم برای من قابل احترام هستید
بافنده
11:02 1392/7/7
یا داشتن حجاب، به معنی پوشش ظاهری، لازم است و یا فقط دل آدمی پاک باشد کافی است؟ یا به عبارت دیگر پوشش ظاهری را بی خیال و پوشش درونی یا همان عفیف بودن بهتر است؟
بهتر است به این سوال و جواب از دختر بی حجاب در مورد داشتن حجاب توجه کنید:
گفت: حجاب چیه؟ به ظاهر نیست که به دله!
گفتم: امام زمان را دوست داری؟
گفت: آره! خیلی دوسش دارم.
گفتم: آیا امام زمان حجاب را دوست دارد یا نه؟
گفت: آره
گفتم: پس چرا کاری را که امام زمان دوست دارد انجام نمی دهی؟
گفت: دوست داشتن امام زمان به ظاهر نیست که به دله!
گفتم: اما این جمله "به ظاهر نیست، به دله "درست نیست.
گفت: چرا؟
گفتم: یک مثال!!
- فرض کن یک نفر خبر بدهد که شوهرت با یه دختر خانم دوست شده و در یه رستوران داره باهاش شام می خوره. شما سراسیمه میروی و می بینه بله!!!! آقا نشسیته و دارند دل و قلوه رد و بدل می کنند. عصبانی می شوی و میگی: نامرد بهم خیانت می کنی؟ بعد شوهرت بلند بشه بهت بگه: عزیزم من فقط تو را دوست دارم. می گویی: اگر مرا دوست داری پس این دختره کیه؟ چرا باهاش دوست شدی؟ و آوردیش رستوران؟ اون هم برگرده بگه: عزیزم ظاهر را نبین! مهم دله! دوست داشتن به دله....
گفتم: تو این لحظه به شوهرت نمی گی مرده شور دلتو ببرند؟ نشستی با دختره عشقبازی می کنی بعد می گی من تو را دوست دارم؟ حرف شوهرت را باور می کنی و می پذیری؟
گفت: معلوه که نه! دارم خیانت را می بینم چطور باور کنم! معلومه که دورغ میگه.
گفتم: پس حجابت ......
- اشک تو چشاش جمع شد و روسری را جلو کشید و رفت و فرداش دیدم چادری شده.
گفتم: با مانتو مناسب هم رعایت حجاب می شد.
خندید و گفت: بله! اما امام زمانم چادر را بیشتر دوست داره.
یاحق
بهتر است به این سوال و جواب از دختر بی حجاب در مورد داشتن حجاب توجه کنید:
گفت: حجاب چیه؟ به ظاهر نیست که به دله!
گفتم: امام زمان را دوست داری؟
گفت: آره! خیلی دوسش دارم.
گفتم: آیا امام زمان حجاب را دوست دارد یا نه؟
گفت: آره
گفتم: پس چرا کاری را که امام زمان دوست دارد انجام نمی دهی؟
گفت: دوست داشتن امام زمان به ظاهر نیست که به دله!
گفتم: اما این جمله "به ظاهر نیست، به دله "درست نیست.
گفت: چرا؟
گفتم: یک مثال!!
- فرض کن یک نفر خبر بدهد که شوهرت با یه دختر خانم دوست شده و در یه رستوران داره باهاش شام می خوره. شما سراسیمه میروی و می بینه بله!!!! آقا نشسیته و دارند دل و قلوه رد و بدل می کنند. عصبانی می شوی و میگی: نامرد بهم خیانت می کنی؟ بعد شوهرت بلند بشه بهت بگه: عزیزم من فقط تو را دوست دارم. می گویی: اگر مرا دوست داری پس این دختره کیه؟ چرا باهاش دوست شدی؟ و آوردیش رستوران؟ اون هم برگرده بگه: عزیزم ظاهر را نبین! مهم دله! دوست داشتن به دله....
گفتم: تو این لحظه به شوهرت نمی گی مرده شور دلتو ببرند؟ نشستی با دختره عشقبازی می کنی بعد می گی من تو را دوست دارم؟ حرف شوهرت را باور می کنی و می پذیری؟
گفت: معلوه که نه! دارم خیانت را می بینم چطور باور کنم! معلومه که دورغ میگه.
گفتم: پس حجابت ......
- اشک تو چشاش جمع شد و روسری را جلو کشید و رفت و فرداش دیدم چادری شده.
گفتم: با مانتو مناسب هم رعایت حجاب می شد.
خندید و گفت: بله! اما امام زمانم چادر را بیشتر دوست داره.
یاحق
بافنده
11:03 1392/7/7
وقتی به فلسفه و ریشه ی بی حجابی می نگریم، می بینیم، حجاب از عوامل خوشبختی است و موجب سلامتی روحی و روانی و تکامل فرد و جامعه می گردد و برهنگی و بدحجابی، سقوط و انحطاط معنوی و فکری و پیامدهای شوم بیماری روانی و در نهایت جسمی را به ارمغان میآورد.
وقتی به فلسفه و ریشه ی بی حجابی می نگریم، می بینیم، حجاب از عوامل خوشبختی است و موجب سلامتی روحی و روانی و تکامل فرد و جامعه می گردد و برهنگی و بدحجابی، سقوط و انحطاط معنوی و فکری و پیامدهای شوم بیماری روانی و در نهایت جسمی را به ارمغان میآورد.
به گزارش خبرگزاری مهر، گوهر شرم و حیا در صدف وجود زن نهفته است، لذا زنان نباید از جسم و ظاهر جسمانی خود به عنوان کالایی شهوت انگیز استفاده کنند و چشم های هرزه را به خود متوجه نمایند. علل و عوامل مختلفی در بی حجابی نقش دارند که به مواردی چون پیروی از هوی و هوس های نفسانی، جلب توجه و کسب جایگاه، خودنمایی، بی حیایی و بی عفتی، تهاجم فرهنگی، زیبا جلوه دادن خود نزد دیگران، بی غیرتی مرد در اشاعه ی فحشاء، عملکرد بد دستگاه های ذیربط، بی توجهی خانواده ها و دوستی های نامطمئن می توان اشاره کرد.
۱) پیروی از هوی و هوس های نفسانی
بی شک در وجود انسان، غرائض و امیال گوناگونی است که همه ی آنها برای ادامه ی حیات او ضرورت دارد. هواپرستی سرچشمه غفلت و بی خبری است برخی زنان به خاطر هوی و هوس خویش به فکر تنوع لباس، آرایش و خودنمایی در جامعه می پردازند، تا اینکه خود را به هر مردی ارائه کنند. آنها بجز شیک پوشی، خودنمایی، لذت جویی، خوشگذرانی، به چیز دیگری نمی اندیشند و بهترین اوقات زندگی خود را به قدم زدن در کوچه و خیابان ها و پارک ها و میهمانی های مفسده انگیز می گذرانند، خلاصه آنجا که هواپرستی و بی حجابی است نه پای دین در میان است و نه پای عقل، در آنجا چیزی جز بدبختی و بلا نیست، در آنجا چیزی جز بیچارگی و شقاوت و فساد نخواهد بود.
۲) جلب توجه و کسب جایگاه
انسان موقعیت طلب است و همواره می خواهد در میان مردم از جایگاهی خاص و در خور توجه برخوردار باشد. بعضی از افراد با تحصیل علم و دانش و کسب فصائل اخلاقی و معنوی و یا اجتماعی، جایگاهی بدست می آورند و برخی از افراد فاقد این ارزش ها هستند با نمایش زیبایی ها و جاذبه های طبیعی و ساختگی زنانه خود و بی حجابی سعی در جلب توجه دیگران می کنند تا به کمبودهای عاطفی و یا اجتماعی خود پاسخ دهند، اما این خودنمایی ها دلیل بر شخصیت و ارزش آنها نمی باشد.
۳) خودنمایی
با توجه به آفرینش زن توأم با زیبایی و لطف ظاهری و با احساسات و عواطف باطنی و تمایل به خودنمایی که در وجود زن به طور محسوس و قوی به چشم می خورد زمینه تحریک پذیری و ایجاد هیجان و تحریک در دیگران توسط او امری طبیعی است و اگر ویژگی های یاد شده را با آرایش و لباس های دلپذیر و حرکات مهیج بیامیزد و در معرض دید نامحرمان قرار دهد چه مفاسد و انحرافاتی را بوجود می آورد که زمینه ساز اضطراب و نگرانی و پریشانی در روح و روان افراد می شود. برخی زنان با بی حجابی به بیماری صیادی دلها گرفتارند. علاقه همسرانش برای ارضای روحیه آنها کافی نیست. محبوبیت عمومی می طلبند. حضرت امام صادق(ع) در مورد آثار گناه می فرماید: شمار کسانیکه که در اثر گناهان و انحرافات جان خود را از دست می دهند بیش از تعداد افرادی است که در اثر مرگ طبیعی می میرند.
۴) بی حیایی
یکی از خلقیات پسندیده و صفات عالیه انسانی عفت است. ملکه عفت آدمی را در اعمال و تمایلات جنسی تعدیل می کند و انسان را از پلیدی های شهوت مصون نگاه می دارد. بی عفتی و بی حجابی بعضی از دختران و زنان جوان غالبا از دوستان ناباب سرچشمه می گیرد. در نتیجه خانواده ها و دختران باید در انتخاب دوست دقت کنند.
۵) تهاجم فرهنگی
تهاجم فرهنگی عبارت است از تلاش مستمر و حیله گرانه استکبار برای سلب کردن فرهنگهای اصیل و الهی از ملت ها و جایگزین کردن فرهنگ مبتذل و مبتنی بر فساد و عیاشی و بیبهره ساختن ملت ها از هویت مستقل ملی و دینی خودشان و سلب اتکا به اراده خود. یکی از مهمترین عوامل درونی که باعث انحطاط فرهنگ یک جامعه می شود رواج فساد اخلاقی و بی حجابی است. وقتی فساد بر روی جامعه تاثیر گذاشت، غالبا آن جامعه قادر به ادامه حیات نیست.
۶) زیبا جلوه دادن خود نزد دیگران
موضوع زیبایی و جمال طبیعی انسان نیز یکی از مسائلی است که در روایات مذهبی مورد کمال توجه قرار گرفته است. جمال در مورد خداوند بزرگ به معنی زیبایی طبیعی یا تجمل مصنوعی نیست، بلکه مراد ا ز جمال الهی صفات جمالیه و کمالات معنوی است. اما عده ای از زنان و دختران که معنی و مفهوم اصل زیبایی را درک نکرده اند تمام هم و غم خود را بر این می گذارند که شکل ظاهری خود را آراسته و آرایش نمایند و به صورتی زیباتر در نزد دیگران حضور یابند و از زیبایی خدادادی خود در جهت خلاف دستورات الهی استفاده کنند. امام علی(ع) در حدیثی می فرماید: پوشیدگی برای زن سودمندترین و زیبایی او را پایدارتر می سازد.
۷) بی غیرتی مرد در اشاعه ی فحشاء
تاثیر متقابل زن و مرد در روابط خانوادگی و سرنوشت فرزندانشان، از اصول غیرقابل انکار در تربیت اجتماعی اسلام است. مرد باید همچون حصاری زن را در حمایت و مراقبت قرار دهد این حالت باید هم در مراقبت نسبت به عفاف و پاکدامنی زن باشد و هم در توجه به نیازهای عاطفی و جنسی او. توجه مرد به عفاف همسر خویش شرط اولیه حفظ حریم خانواده و حفظ سلامت اخلاقی آن است و در افزایش عشق و محبت وی به شوهر موثر است.
۸) عملکرد دستگاه های ذیربط
وظیفه ی مهم مسئولین، نظارت لازم بر موسسات تولیدی است که بسیاری از آنها به مراکز مدسازی و دوخت لباس های بی حجاب تبدیل شده اند. آنها به دوخت لباس های غیرشرعی مبادرت می ورزند. اگر کسی بخواهد مانتو و یا شلوار ساده و یا لباس مناسب و در شأنی خریداری کند موفق نخواهد شد. برخی از بی حجابی های زنان و دختران، ناشی از لباس های تحمیلی مانتوسراهای سودجویی است که به فرهنگ بد لباسی و شهوترانی دامن می زنند.
۹) بی توجهی خانواده ها
یکی از مهمترین نهادهای موثر در رشد، تربیت و رفتار آدمی نهاد خانواده است. اگر پدران و مادران بی توجه باشند نسبت به مسائل و معیارهای دینی و اخلاقی، از شر مفاسد، فرزندان شان در امان نمی باشند. از این رو خانواده مهمترین قسمت می باشد که باید در امر حجاب به دختران خود آموزش لازم را بدهد.
۱۰) دوستی های نامطمئن
در حقیقت یکی از ریشه های بی حجابی، دوستی های نامطمئن معاشرت های آلوده و مشکوک، گرایش به فرهنگ غرب، شخصیت زدگی، انتخاب الگوهای نامطلوب، احساس پوچی، از درون تهی شدن، بی اعتمادی به فرهنگ خودی و فقر معنویت و نظایر آنها. دختران چون از نظر روحی، عاطفی و احساسی تر هستند از دریچه ی احساسات به دنیا و مسائل آن می نگرند به همین دلیل بیشتر در معرض خطر آسیب های اخلاقی و اجتماعی قرار دارند.
وقتی به فلسفه و ریشه ی بی حجابی می نگریم، می بینیم، حجاب از عوامل خوشبختی است و موجب سلامتی روحی و روانی و تکامل فرد و جامعه می گردد و برهنگی و بدحجابی، سقوط و انحطاط معنوی و فکری و پیامدهای شوم بیماری روانی و در نهایت جسمی را به ارمغان میآورد.
به گزارش خبرگزاری مهر، گوهر شرم و حیا در صدف وجود زن نهفته است، لذا زنان نباید از جسم و ظاهر جسمانی خود به عنوان کالایی شهوت انگیز استفاده کنند و چشم های هرزه را به خود متوجه نمایند. علل و عوامل مختلفی در بی حجابی نقش دارند که به مواردی چون پیروی از هوی و هوس های نفسانی، جلب توجه و کسب جایگاه، خودنمایی، بی حیایی و بی عفتی، تهاجم فرهنگی، زیبا جلوه دادن خود نزد دیگران، بی غیرتی مرد در اشاعه ی فحشاء، عملکرد بد دستگاه های ذیربط، بی توجهی خانواده ها و دوستی های نامطمئن می توان اشاره کرد.
۱) پیروی از هوی و هوس های نفسانی
بی شک در وجود انسان، غرائض و امیال گوناگونی است که همه ی آنها برای ادامه ی حیات او ضرورت دارد. هواپرستی سرچشمه غفلت و بی خبری است برخی زنان به خاطر هوی و هوس خویش به فکر تنوع لباس، آرایش و خودنمایی در جامعه می پردازند، تا اینکه خود را به هر مردی ارائه کنند. آنها بجز شیک پوشی، خودنمایی، لذت جویی، خوشگذرانی، به چیز دیگری نمی اندیشند و بهترین اوقات زندگی خود را به قدم زدن در کوچه و خیابان ها و پارک ها و میهمانی های مفسده انگیز می گذرانند، خلاصه آنجا که هواپرستی و بی حجابی است نه پای دین در میان است و نه پای عقل، در آنجا چیزی جز بدبختی و بلا نیست، در آنجا چیزی جز بیچارگی و شقاوت و فساد نخواهد بود.
۲) جلب توجه و کسب جایگاه
انسان موقعیت طلب است و همواره می خواهد در میان مردم از جایگاهی خاص و در خور توجه برخوردار باشد. بعضی از افراد با تحصیل علم و دانش و کسب فصائل اخلاقی و معنوی و یا اجتماعی، جایگاهی بدست می آورند و برخی از افراد فاقد این ارزش ها هستند با نمایش زیبایی ها و جاذبه های طبیعی و ساختگی زنانه خود و بی حجابی سعی در جلب توجه دیگران می کنند تا به کمبودهای عاطفی و یا اجتماعی خود پاسخ دهند، اما این خودنمایی ها دلیل بر شخصیت و ارزش آنها نمی باشد.
۳) خودنمایی
با توجه به آفرینش زن توأم با زیبایی و لطف ظاهری و با احساسات و عواطف باطنی و تمایل به خودنمایی که در وجود زن به طور محسوس و قوی به چشم می خورد زمینه تحریک پذیری و ایجاد هیجان و تحریک در دیگران توسط او امری طبیعی است و اگر ویژگی های یاد شده را با آرایش و لباس های دلپذیر و حرکات مهیج بیامیزد و در معرض دید نامحرمان قرار دهد چه مفاسد و انحرافاتی را بوجود می آورد که زمینه ساز اضطراب و نگرانی و پریشانی در روح و روان افراد می شود. برخی زنان با بی حجابی به بیماری صیادی دلها گرفتارند. علاقه همسرانش برای ارضای روحیه آنها کافی نیست. محبوبیت عمومی می طلبند. حضرت امام صادق(ع) در مورد آثار گناه می فرماید: شمار کسانیکه که در اثر گناهان و انحرافات جان خود را از دست می دهند بیش از تعداد افرادی است که در اثر مرگ طبیعی می میرند.
۴) بی حیایی
یکی از خلقیات پسندیده و صفات عالیه انسانی عفت است. ملکه عفت آدمی را در اعمال و تمایلات جنسی تعدیل می کند و انسان را از پلیدی های شهوت مصون نگاه می دارد. بی عفتی و بی حجابی بعضی از دختران و زنان جوان غالبا از دوستان ناباب سرچشمه می گیرد. در نتیجه خانواده ها و دختران باید در انتخاب دوست دقت کنند.
۵) تهاجم فرهنگی
تهاجم فرهنگی عبارت است از تلاش مستمر و حیله گرانه استکبار برای سلب کردن فرهنگهای اصیل و الهی از ملت ها و جایگزین کردن فرهنگ مبتذل و مبتنی بر فساد و عیاشی و بیبهره ساختن ملت ها از هویت مستقل ملی و دینی خودشان و سلب اتکا به اراده خود. یکی از مهمترین عوامل درونی که باعث انحطاط فرهنگ یک جامعه می شود رواج فساد اخلاقی و بی حجابی است. وقتی فساد بر روی جامعه تاثیر گذاشت، غالبا آن جامعه قادر به ادامه حیات نیست.
۶) زیبا جلوه دادن خود نزد دیگران
موضوع زیبایی و جمال طبیعی انسان نیز یکی از مسائلی است که در روایات مذهبی مورد کمال توجه قرار گرفته است. جمال در مورد خداوند بزرگ به معنی زیبایی طبیعی یا تجمل مصنوعی نیست، بلکه مراد ا ز جمال الهی صفات جمالیه و کمالات معنوی است. اما عده ای از زنان و دختران که معنی و مفهوم اصل زیبایی را درک نکرده اند تمام هم و غم خود را بر این می گذارند که شکل ظاهری خود را آراسته و آرایش نمایند و به صورتی زیباتر در نزد دیگران حضور یابند و از زیبایی خدادادی خود در جهت خلاف دستورات الهی استفاده کنند. امام علی(ع) در حدیثی می فرماید: پوشیدگی برای زن سودمندترین و زیبایی او را پایدارتر می سازد.
۷) بی غیرتی مرد در اشاعه ی فحشاء
تاثیر متقابل زن و مرد در روابط خانوادگی و سرنوشت فرزندانشان، از اصول غیرقابل انکار در تربیت اجتماعی اسلام است. مرد باید همچون حصاری زن را در حمایت و مراقبت قرار دهد این حالت باید هم در مراقبت نسبت به عفاف و پاکدامنی زن باشد و هم در توجه به نیازهای عاطفی و جنسی او. توجه مرد به عفاف همسر خویش شرط اولیه حفظ حریم خانواده و حفظ سلامت اخلاقی آن است و در افزایش عشق و محبت وی به شوهر موثر است.
۸) عملکرد دستگاه های ذیربط
وظیفه ی مهم مسئولین، نظارت لازم بر موسسات تولیدی است که بسیاری از آنها به مراکز مدسازی و دوخت لباس های بی حجاب تبدیل شده اند. آنها به دوخت لباس های غیرشرعی مبادرت می ورزند. اگر کسی بخواهد مانتو و یا شلوار ساده و یا لباس مناسب و در شأنی خریداری کند موفق نخواهد شد. برخی از بی حجابی های زنان و دختران، ناشی از لباس های تحمیلی مانتوسراهای سودجویی است که به فرهنگ بد لباسی و شهوترانی دامن می زنند.
۹) بی توجهی خانواده ها
یکی از مهمترین نهادهای موثر در رشد، تربیت و رفتار آدمی نهاد خانواده است. اگر پدران و مادران بی توجه باشند نسبت به مسائل و معیارهای دینی و اخلاقی، از شر مفاسد، فرزندان شان در امان نمی باشند. از این رو خانواده مهمترین قسمت می باشد که باید در امر حجاب به دختران خود آموزش لازم را بدهد.
۱۰) دوستی های نامطمئن
در حقیقت یکی از ریشه های بی حجابی، دوستی های نامطمئن معاشرت های آلوده و مشکوک، گرایش به فرهنگ غرب، شخصیت زدگی، انتخاب الگوهای نامطلوب، احساس پوچی، از درون تهی شدن، بی اعتمادی به فرهنگ خودی و فقر معنویت و نظایر آنها. دختران چون از نظر روحی، عاطفی و احساسی تر هستند از دریچه ی احساسات به دنیا و مسائل آن می نگرند به همین دلیل بیشتر در معرض خطر آسیب های اخلاقی و اجتماعی قرار دارند.
مامان حنانه زهرا
12:01 1392/7/7
ظاهر مناسبم از ایمان نشات میگیره.نمیدونم چرا جا افتاده چادریا ایمانشون از ساپورت پوشا کمتره؟
مامان فاطمه زهرا
12:59 1392/7/7
الان تو این دورو زمونه اصلا متقاعد کردن خانم هایی که از نظر ما پوش درست حسابی ندارن کار راحتی نیست تا بخوایم چیزی بگیم هزار تا میزارن و جواب ادمو میدن. اون خانم هایی که مخالفت کردن با نوشته مامان جونی و گفتن درسته حجاب درست و حسابی ندارن ولی هزارتا کار خیر میکنن اصل قضیه که مامان جونی اشاره کرده موضوع حجابه من سوالی که تو ذهنمه اینه که زنایی که به خودشون میرسن اصلا باطنتونشون صد در صد خوب ولی با ظاهری که درست میکنند هر چند که نیتی تنداشته باشند ایا میدونند باعث گناه چقدر مرد میشن هر کاری کنن زنا به چشم میاد و جذابند اینو مطمئن باشید هرچقدر که جلوی مردای دیگه موجب جلب توجهشون باشین در مقابل هم زنایی هستن که جلوی همسرای شما خودشون عرضه میدن همین شروع اینه که برکت ها از خونه بره . امار طلاق بره بالا. الانم متاسفانه تا یه خانم چادری محجبه صحبتی بکنه همه زود میگن ظاهرشونه خودشون تو چادر هزار تا کار میکنن متاسفانه به قول ارام جون الان چادریها بیشتر از مانتویی ها (البته مانتویی های بی حجاب جسارت نشه)تحقیر میشن.
من که خودم کاری از دستم بر نمیاد صبح و شب دعا میکنم اقامون بیاد خودش اوضاعو درست کنه .
تو این زمونه دیگه امر به معروف و نهی از منکر فایده و جایی نداره وا اسفا.
من که خودم کاری از دستم بر نمیاد صبح و شب دعا میکنم اقامون بیاد خودش اوضاعو درست کنه .
تو این زمونه دیگه امر به معروف و نهی از منکر فایده و جایی نداره وا اسفا.
مامان
12:59 1392/7/7
من که هر وقت میرم بیرون تا میام خونه دچار افسردگی میشم
خدا به هممون رحم کنه
خدا به هممون رحم کنه
مامان فاطمه زهرا
13:07 1392/7/7
الان متاسفانه ایران که یه کشور اسلامی هست بدترین کشور سر زبوناست همه از کشور های دیگه از بی حجابی ایرانی ها میگن واقعا ازادی یعنی چی یعنی امر به معروف نکردن این طرز فکر منه که عاشق حجاب و مفتخرم از چادر سر کردنم و هر روز حجابمو سفت تر میکنم
مام
13:09 1392/7/7
خب بهتره به اين بيانديشيم كه چرا يك كشور اسلامي با اين همه ادعاي با حجابي و دين و ايمان بايد اينجوري بشه سرنوشتش؟ واقعا چرا؟ اينجا كه سالهاست براي حجاب تبليغات ميشه و پايه گذاري شده چرا نتيجه اينجور بر عكس داده ؟؟؟
مامان نجمه
13:31 1392/7/7
ما بايد واقع بين باشيم ما هميشه حرف از اسلام و مسلمان مي زنيم اما آيا همه مسلمانند آيا اصلا همه ديندارند ما در جامعه اي با تنوع بسيار روبروييم اگرچه تو شناسنامه همه ما مسلمان نوشته اما بسيارند كساني كه اصلا سلوك اسلام و قبول ندارند . ما همش ميگيم ايران كشور مسلمانان است اما اصلا اينجور نيست . خب حالا ما وقتي با خانومايي سروكار داريم كه اصلا سلوك اسلام رو قبول ندارن و يا به حجاب عقيده اي ندارن و حجاب رو رعايت نمي كنند و ما هم كه نمي تونيم جلوشونو بگيريم اونها هم بنده خدا هستند و حق زندگي دارند و از طرفي ما هم نمي تونيم متقاعدشون كنيم و دلايل ما رو قبول ندارن ميخوايم چكار كنيم؟؟ آيا گشت ارشاد و اجبار رو چاره كار مي دونيد؟ شما چه راه حلي ارائه مي دين؟ به نظر من ما بايد خودمون رو با چنين جامعه اي وفق بديم نه اينكه همرنگ جماعت شيم ولي ما راه خودمون رو بريم و كاري كنيم كه براي ديگران الگو باشيم ما بچه هاي خودمون رو صحيح تربيت كنيم( امر به معروف فقط تذكر دادن نيست اين هم يك نوع امر به معروفه) و دعا كنيم كه جامعه مون از همه لحاظ اصلاح بشه متاسفانه ما در ايران اسلام داريم اما مسلمان نداريم و در كشورهاي غربي مسلمان داريم و اسلام نداريم. زنهاي خودمون رو بي حجاب و مردها رو عقده اي و مريض و بي جنبه بار آورديم فكر نكنم اين همه چشم چراني مردهاي ايراني رو مرداي غربي داشته باشند
مامان نجمه
13:44 1392/7/7
با احترام به نوشته خانم بافنده مطمئنم كه نوشته دوم ايشون رو هيشكي حوصلش نزاشته بخونه چون اينها ديگه اينقدر گفته شده كه ديگه تكراري و غير موثره به فكر شيوه اي ديگر براي ترغيب افراد به حجاب باشيم
مامان الینا
13:56 1392/7/7
همش شعار می دیم اگر این شعار ها فایده داشت تا حالا نتیجه اش مشخص می شد من با دوست عزیز مامان جون و مامان دوقلوی گلمون موافقم
مامان نجمه
13:57 1392/7/7
چرا مردي كه خودش ميره يك زن با حجاب رو براي ازدواج انتخاب مي كنه اما سراغ يك زن بد حجاب ميره و با اون ارتباط برقرار مي كنه؟ در جامعه مرد سالار ايراني همش زنان مورد خطاب هستن چرا آخه؟ يعني همش ما خانومها مقصريم خب مردها رو هم جلوشونو بگيرن اگر همه چيز اجباريه براي مردها هم يه چيزايي اجبار بشه روز به روز فيلم هايي ساخته ميشه كه حرف از زن دوم و ص ي غ ه و اين چيزاست خب نتيجش همين ميشه كه شاهدشيم
مام
13:59 1392/7/7
دقيقا مامان پريساخانم . دقيقا همينجوره .
متاسفانه توي جامعه فعلي ما يك عده ديده ميشن كه فقط براي رسيدن به مقام و شغل حجاب دارن. يك عده از سر اجبار خانواده و پدر و مادر نماز مي خوانند و حجاب ميگذارند ( اينهايي كه ميگم و با چشم خودم و در ميان آشنايان و دوستان خودم ديدم...) عده اي واقعا استفاده ابزاري از چادر دارند كه پوششي باشه روي كارهاي ننگينشون ... و تنها عده كمي هستند كه با اعتقاد چادر سر ميگذارند كه بنده بسيار براشون احترام قائل هستم و به خاطر اينكه با روراستي و صداقت و اعتقاد قلبي چادر سر ميگذارند براشون احترام قائلم.
در ميان كم حجابها عده اي هستند كه صاف و ساده و با آرايش ملايم و خانمانه ظاهر ميشن اينها رو هم خيلي دوست دارم چون همان چيزي كه هستند و نشان مي دهند و نيازي به تظاهر و ريا در كارشون ندارند و به عقيده من قابل احترام هستند
و فقط عده اي زير بار فشار اجتماعي كه در اين قضيه بر سرشان آمده از آن سر بام افتاده و به لباسهاي زننده و غيرقابل قبول روي آورده اند كه بهرحال براي من فرقي با كسي كه از سر ريا حجاب كامل استفاده مي كنه ندارند...هرچند شايد اينگونه افراد اگر در جامعه متعادلي از اين لحاظ زندگي مي كردند اين بلا بر سر وضعيت ظاهريشان نميومد و باز از اون اشخاص رياكار بهتر به نظر مي رسيدند ...
بهرحال توي همه جوامع اينها ديده ميشن و پسنديده هم نيستن . و دليلي هم نداره ما حرص بخوريم...
متاسفانه توي جامعه فعلي ما يك عده ديده ميشن كه فقط براي رسيدن به مقام و شغل حجاب دارن. يك عده از سر اجبار خانواده و پدر و مادر نماز مي خوانند و حجاب ميگذارند ( اينهايي كه ميگم و با چشم خودم و در ميان آشنايان و دوستان خودم ديدم...) عده اي واقعا استفاده ابزاري از چادر دارند كه پوششي باشه روي كارهاي ننگينشون ... و تنها عده كمي هستند كه با اعتقاد چادر سر ميگذارند كه بنده بسيار براشون احترام قائل هستم و به خاطر اينكه با روراستي و صداقت و اعتقاد قلبي چادر سر ميگذارند براشون احترام قائلم.
در ميان كم حجابها عده اي هستند كه صاف و ساده و با آرايش ملايم و خانمانه ظاهر ميشن اينها رو هم خيلي دوست دارم چون همان چيزي كه هستند و نشان مي دهند و نيازي به تظاهر و ريا در كارشون ندارند و به عقيده من قابل احترام هستند
و فقط عده اي زير بار فشار اجتماعي كه در اين قضيه بر سرشان آمده از آن سر بام افتاده و به لباسهاي زننده و غيرقابل قبول روي آورده اند كه بهرحال براي من فرقي با كسي كه از سر ريا حجاب كامل استفاده مي كنه ندارند...هرچند شايد اينگونه افراد اگر در جامعه متعادلي از اين لحاظ زندگي مي كردند اين بلا بر سر وضعيت ظاهريشان نميومد و باز از اون اشخاص رياكار بهتر به نظر مي رسيدند ...
بهرحال توي همه جوامع اينها ديده ميشن و پسنديده هم نيستن . و دليلي هم نداره ما حرص بخوريم...
مامان فاطمه زهرا
14:02 1392/7/7
مامانای گل ما اینجا تو این جمع اگرم پرسش و پاسخی میزاریم همش دنبال راه حل و راهنمایی هستیم نه تو هین و جسارت یا چیز دیگه الان مامان جونی هم به این مسئله اشاره کرده مثل همیشه یه سری افراد موافقن یه عده هم مخالف هم اونا که میگن چادری هستن و دوست دارن بقیه اینطوری باشن هم دوستان مانتویی که نظر گذاشتن کسی قصد توهین یا جسارت نداره که چرا بخواییم با خشونت تمامش کنیم هر کی نظری داره دیگه پس بیام با احترام گذاشتن به همدیگه بی احترامی به عقیده کسی نکنیم.
مامان فاطمه زهرا
14:07 1392/7/7
مامان سهند و سپهر احسنت به موضوع خوبی اشاره کردی واقعا هم همینه البته عده ای از ادما ولی مطمئن باش اون هایی که واقعا از روی عقیده دین چادر سر میکنن دلسوزی میکنن و دوست دارن هم نوع های خودشون هدایت بشن . به فکر اخرتشون باشن اینم یه جور امر به معروفه دیگه شاید یکی به خاطر بعضی نوشته ها به خودش بیاد و کمی بیشتر به حجاب و چیزهای دیگه فکر کنه
مامان نی نی
15:33 1392/7/7
من با نظر دوستانی که گفتن نوع پوشش باید آزاد باشه موافقم هرچند خودم همیشه حجاب کامل دارم و آرایش نمیکنم به نظر من باید اعتقاد به حجاب یه اعتقاد قلبی باشه نه اینکه از روی زور و اجبار حجابی که به اجبار باشه خییییییییییییییییلللللللللللللللللللیییییییییییییییییییی مسخره هست و هیچ ارزشی نداره هر کس باید نوع پوشش رو خودش انتخاب کنه و بهتره به عقاید هم احترام بذاریم
بابا و مامان محمد طاها
15:48 1392/7/7
به نظر من بعضی ها از روی نا آگاهی نمیتونن حجابشون رو رعایت کنن مادرهای قدیم با همه دست و روبوسی میکردن ولی وقتی تلویزیون اومد فهمیدن که ای ن کار حرام هست فقط با محارم خودشون میتونن روبوسی یا سر باز باشن اونهائی که بیسواد بودن نمیدونستن که کار اشتباهی قدیم ها مثل الان که خبر رسانی نبود ولی الان که این همه خبر رسانی اطلاعات بالا هست الان که توی همه خونه ها قران و مفاتیح هست افراد کمی به معانیش گوش و عمل میکنن و اونهائی که این معانی رو میفهمن و درک میکنن چه در این دنیا و چه در آخرت جواب گو هستن
یکی از مامانها گفته بود خانمی که ارایش زننده میکنه و میره بیرون ممکنه مردها نگاه بد بکنن بهش و این در حالیه که مردش به زنهای دیگر نگاه بد داره واقعا درست گفته
یکی از مامانها گفته بود خانمی که ارایش زننده میکنه و میره بیرون ممکنه مردها نگاه بد بکنن بهش و این در حالیه که مردش به زنهای دیگر نگاه بد داره واقعا درست گفته
بابا و مامان محمد طاها
15:50 1392/7/7
واقعا حالا اگه ما بیرون حجاب داریم توی خونه روزی یک مدل آرایش و یک مدل لباس بپوشیم به خانمهائی که هر روز بیرون یک مدلن به پاشون میرسیم واقعا این مدلها رو از کجا باید یاد بگیریم خنده
مامان جونی
16:46 1392/7/7
سلام مامانها واقعا شرمندم کردین با جوابهاتون خیلی خوشحال شدم که توی این بحث شرکت کردین ولی در آخر نتونستم نتیجه درستی بگیرم
بابا و مامان محمد طاها
17:10 1392/7/7
روز شهادت حضرت زهرا (س) یکی خدمت آیت الله بهجت عرض کرد :
آقا تسلیت میگم ، به حضرت زهرا سلام الله علیها سیلی زدند.
آیت الله بهجت فرمودند: الان هم به حضرت زهرا سلام الله علیها سیلی می زنند.
عرض کردند: الان چطور به حضرت سیلی می زنند؟
آیت الله بهجت فرمودند: هر دختر شیعه با بی حجابیش یک سیلی به صورت حضرت زهرا سلام الله می زند!
آقا تسلیت میگم ، به حضرت زهرا سلام الله علیها سیلی زدند.
آیت الله بهجت فرمودند: الان هم به حضرت زهرا سلام الله علیها سیلی می زنند.
عرض کردند: الان چطور به حضرت سیلی می زنند؟
آیت الله بهجت فرمودند: هر دختر شیعه با بی حجابیش یک سیلی به صورت حضرت زهرا سلام الله می زند!
مامان فاطمه زهرا
17:44 1392/7/7
مامان جونی اشاره کردن به حجاب و شخصیت زنها که چرا باید اینگونه باشد حالا بحث اینکه برای عضو بسیج و این چیزا یا در ادارات باید زورکی چادر سر کنی یه بحث دیگس نمیدونم چرا تا وقتی به کسی میگی حجاب یا زود میگه حجاب زورکی یا اینکه زود میگه مگه هر کی حجاب داره ادم خوبیه همیشه دید منفی دارن به این قضیه نمیدونم چرا ؟؟؟؟فقط بخاطر 14 معصوم بیاین خودمونو اصلاح کنیم برای اخرتمون نه برای کسی یا چیز دیگه ای همین و بس
مامان منصوره
18:06 1392/7/7
سلام به همگی ممنون از مامان جونی بابت طرح این دغدغه ی بزرگ!
درجواب دوستان سعی می کنم از جواب های ساده و منطقی آقای قرائتی استفاده کنم....
از همه دعوت می کنم بخونن هرچند اگر کمی طولانی بود:
حالا با اين رقم در خيابان ميآيد اين دختر خانم، ميخواهد چه
كند؟ مرتب خودش را آرايش ميكند نشان بده كه چه؟ ميخواهي
دل ببري؟ فردا هم يك دختر ديگر خودش را آرايش ميكند، دل
شوهرت را ميبرد. چون قرآن ميگويد: از هر دستي بدهي، از
همان دست ميگيري. اين آيهي قرآن است. خيلي هم آيه داريم.
شايد من سي، چهل تا يادداشت كردم. سي، چهل تا آيه تقريباً
داريم كه از هر دستي بدهي، ميگيري! امروز دل اين جوان را بردي،
فردا دختري دل شوهر شما را ميبرد. امروز حجابتان، حجاب خوب
باشد. دلبري نكنيد. «لَا خَيْرَ فِي لَذَّةٍ بَعْدَهَا النَّار» (الفقيه/ج4/
ص392) در اين لذتهايي كه بعدش آتش است، خيري نيست.
""""این برای اونایی که می گن حق دارم خودم انتخاب کنم تا بد حجاب باشم!"""" اگر مایل به این نتیجه ای پس......
درجواب دوستان سعی می کنم از جواب های ساده و منطقی آقای قرائتی استفاده کنم....
از همه دعوت می کنم بخونن هرچند اگر کمی طولانی بود:
حالا با اين رقم در خيابان ميآيد اين دختر خانم، ميخواهد چه
كند؟ مرتب خودش را آرايش ميكند نشان بده كه چه؟ ميخواهي
دل ببري؟ فردا هم يك دختر ديگر خودش را آرايش ميكند، دل
شوهرت را ميبرد. چون قرآن ميگويد: از هر دستي بدهي، از
همان دست ميگيري. اين آيهي قرآن است. خيلي هم آيه داريم.
شايد من سي، چهل تا يادداشت كردم. سي، چهل تا آيه تقريباً
داريم كه از هر دستي بدهي، ميگيري! امروز دل اين جوان را بردي،
فردا دختري دل شوهر شما را ميبرد. امروز حجابتان، حجاب خوب
باشد. دلبري نكنيد. «لَا خَيْرَ فِي لَذَّةٍ بَعْدَهَا النَّار» (الفقيه/ج4/
ص392) در اين لذتهايي كه بعدش آتش است، خيري نيست.
""""این برای اونایی که می گن حق دارم خودم انتخاب کنم تا بد حجاب باشم!"""" اگر مایل به این نتیجه ای پس......
مامان منصوره
18:12 1392/7/7
"""""""""این در تایید حرف دوستانی که معتقد به اعتدال هستند""""""""":
حجاب بايد معروف باشد من حجابهاي تند سراغ دارم. فنر را وقتي
در دستت گذاشتي فشار دادي تا دستت را برداشتي بالا ميپرد و
لذا من سفارش ميکنم در مدرسهها خانمهايي که دبير هستند با
رنگ روشن بروند سر کلاس چادر سياه را در کوچه گفتهاند براي
اينکه جاذبه نداشته باشد، کسي نگاه نکند اما اين بچه سر کلاس
به چه دليلي روزي پنج ساعت بايد به سياه نگاه کند؟ رنگ کرم
باشد، رنگ شاد باشد رنگ بايد رنگ شاد باشد. در قرآن يک آيه
داريم ميفرمايد: «لَوْنُهَا تَسُرُّ النَّاظِرِينَ» (بقره/69) رنگ در روان اثر
دارد امروز در دانشکدهها روانشناسي رنگ هست. بلي يک وقت
مرد است مدرسههايي که مرد در آن است اما مدرسه دخترانه يک
مرد هم نيست همه سياه پوش همه قهوهاي پوش همه سرمهاي
پوش به چه دليل؟ چه کسي گفته است؟ کدام آيه داريم؟ من آخوند
هستم. کدام حديث داريم؟ حساب بيرون با حساب مدرسه... اين
زندگيهاي معروف آن وقت باعث ميشود که وقتي بچه وارد خانه
ميشود، ميگويد: هاي، چادرش را پرت ميکند و ميگويد: راحت
شدم. چرا؟ براي اينکه ما ديني آورده ايم که وقتي دستمان رابرمي
داريم بچه مثل فنر بالا ميپرد.
حجاب بايد معروف باشد من حجابهاي تند سراغ دارم. فنر را وقتي
در دستت گذاشتي فشار دادي تا دستت را برداشتي بالا ميپرد و
لذا من سفارش ميکنم در مدرسهها خانمهايي که دبير هستند با
رنگ روشن بروند سر کلاس چادر سياه را در کوچه گفتهاند براي
اينکه جاذبه نداشته باشد، کسي نگاه نکند اما اين بچه سر کلاس
به چه دليلي روزي پنج ساعت بايد به سياه نگاه کند؟ رنگ کرم
باشد، رنگ شاد باشد رنگ بايد رنگ شاد باشد. در قرآن يک آيه
داريم ميفرمايد: «لَوْنُهَا تَسُرُّ النَّاظِرِينَ» (بقره/69) رنگ در روان اثر
دارد امروز در دانشکدهها روانشناسي رنگ هست. بلي يک وقت
مرد است مدرسههايي که مرد در آن است اما مدرسه دخترانه يک
مرد هم نيست همه سياه پوش همه قهوهاي پوش همه سرمهاي
پوش به چه دليل؟ چه کسي گفته است؟ کدام آيه داريم؟ من آخوند
هستم. کدام حديث داريم؟ حساب بيرون با حساب مدرسه... اين
زندگيهاي معروف آن وقت باعث ميشود که وقتي بچه وارد خانه
ميشود، ميگويد: هاي، چادرش را پرت ميکند و ميگويد: راحت
شدم. چرا؟ براي اينکه ما ديني آورده ايم که وقتي دستمان رابرمي
داريم بچه مثل فنر بالا ميپرد.
مامان منصوره
18:26 1392/7/7
گاهی وقتها به یک کسی میگویند کفش پا کن، مثل اینکه به خانمها میگوییم حجاب داشته باش، فکر میکند این حجاب اذیتش میکند، بله از آزادی شما کم میشود، این هم شوخی نداریم، آدم پایش پابرهنه باشد آزادتر است، اما این پابرهنگی و آزادی آفت دارد، پس شما پایت را بکن توی کفش، کفش درست است پای شما را گیر میگذارد، اما عوضش پای شما را حفظ میکند. اگر کفش پا را حفظ میکند، حجاب هم خواهران ما را حفظ میکند.
مامان فاطمه زهرا
18:55 1392/7/7
نه برای دلبری نیست همه که این نیت رو ندارن ولی چشمه دیگه شیطان کارش همینه دیگه مردای بیچاره هر طرف رو که نگاه کنن نگاه ممنوعه . در ضمن امر خداست . خداهم صلاح ما زنها رو تو حجاب میدونه هرکی حجاب رو رعایت کرد و امر خدا تو هر زمینه ای رو عمل کرد خودش برنده و ضررشو خودش میبینه و ولا غیر هم مونث هم مذکر همه و همه
مامان منصوره
19:08 1392/7/7
یک استاد مشاوره می گفت که یک خانمی که یک ساعت با وضع بدی در کنار خیابان می ایستد خبر ندارد که چند زندگی را متزلزل می کند. عده ی زیادی از آقایان از مقابل این خانم می گذرند و قیافه ی او را می بینند اما زمانی که به منزل می روند قیافه ی همسر خود را به گونه ی دیگری می بینند که مشغول لباس شستن و کارهای خانه است. یعنی ظاهر همسر خود را نسبت به آن زنی که در خیابان خیلی دیده اند بسیار متفاوت می بینند. به این صورت زندگی متزلزل می شود. این ها همه حق الناس هایی است که به گردن این کم حجاب های کنار خیابان است.
مامان فاطمه زهرا
19:12 1392/7/7
مامان منصوره واقعا با این حرفاتون داریم فیض میبریم خداکنه حداقل این حرفا اثر کنه
مامان منصوره
19:16 1392/7/7
آقای قرائتی:
خانم هایی که بدحجاب بیرون می آیند در واقع خودشان را حراج می کنند. زیرا اسلام فرموده که هر کس که می خواهد به خانم نگاه کند باید تمام مخارج آنرا بدهد.
خانم هایی که بدحجاب بیرون می آیند در واقع خودشان را حراج می کنند. زیرا اسلام فرموده که هر کس که می خواهد به خانم نگاه کند باید تمام مخارج آنرا بدهد.
مامان منصوره
19:22 1392/7/7
مامان 3 تا دخملی!
خطاب حجاب یک خطاب مشترک برای خانم ها و آقایان است. در سوره نور داریم: ای پیامبر، به مردم بگو که مردان مومن و زنان مومن چشم هایشان را بپوشانند و شهوت هایشان را کنترل کنند.
اما هر کس مسئولیت داره به وظیفه ی خودش عمل کنه ! و نباید فقط از دیگری توقع داشته باشه!!!
خطاب حجاب یک خطاب مشترک برای خانم ها و آقایان است. در سوره نور داریم: ای پیامبر، به مردم بگو که مردان مومن و زنان مومن چشم هایشان را بپوشانند و شهوت هایشان را کنترل کنند.
اما هر کس مسئولیت داره به وظیفه ی خودش عمل کنه ! و نباید فقط از دیگری توقع داشته باشه!!!
مامان منصوره
19:27 1392/7/7
آقای قرائتی:
وقتی خانم ها بد حجاب به خیابان می آیند و مردها هم چشم چرانی می کنند، این مرد به خانه می آید، خانمش را با آن خانم ها مقایسه می کند و احساس می کند که سرش کلاه رفته است. و زندگی اش بهم می ریزد. خانم های بدحجاب به خانواده ها ظلم می کنند. و دل دیگران را می سوزانند. و تعادل روحی دیگران را بهم می زنند. اگر قاضی کفش تنگ به پا دارد نباید قضاوت کند زیرا این تنگی در قضاوتش اثر دارد. چطور ما می توانیم این همه بدحجابی داشته باشیم ولی انحراف اخلاقی نداشته باشیم ؟
آیا همچنان فکر می کنید هرکس بخواهد حق دارد بد حجاب باشد؟؟؟!!!!
حق این زندگی ها چه می شود؟؟؟؟؟
وقتی خانم ها بد حجاب به خیابان می آیند و مردها هم چشم چرانی می کنند، این مرد به خانه می آید، خانمش را با آن خانم ها مقایسه می کند و احساس می کند که سرش کلاه رفته است. و زندگی اش بهم می ریزد. خانم های بدحجاب به خانواده ها ظلم می کنند. و دل دیگران را می سوزانند. و تعادل روحی دیگران را بهم می زنند. اگر قاضی کفش تنگ به پا دارد نباید قضاوت کند زیرا این تنگی در قضاوتش اثر دارد. چطور ما می توانیم این همه بدحجابی داشته باشیم ولی انحراف اخلاقی نداشته باشیم ؟
آیا همچنان فکر می کنید هرکس بخواهد حق دارد بد حجاب باشد؟؟؟!!!!
حق این زندگی ها چه می شود؟؟؟؟؟
مامان نجمه
19:48 1392/7/7
همه رفتارهاي بد ما اثرش رو هم بر زندگي خودمون و هم بر زندگي ديگران ميذاره اگر به قول شما بد حجابي اين زنان روي شوهرهاي ما اثر ميزاره همه رفتارهاي بد اينجوريه ولي چرا فقط روي حجاب كليك كردين؟ من فكر ميكنم خود اظهار زياد يك گناه باعث رواج اون و كوچك شمردن اون گناه ميشه پس بهتره ديگه اينقدر روي اين گناه تمركز نكنيم و باعث رواج بيشتر اون نشيم و باعث نشيم كه آدماي بد حجاب لجبازي كنند و يا خانومايي كه اين راهي شده براي خودنماييشون با گير دادناي ما راه براي خودنمايي بيشترشون باز بشه
مامان منصوره
19:56 1392/7/7
دوست خوبم با ابتدای نظرت موافقم اما عنوان بحث اینجا حجابه!
فرض کنیم تو یه بحثی پزشکی درباره ی استرس و عوارض اون مثلا سکته ی قلبی صحبت کنه آیا درسته که بحث رو قطع کنیم و بگیم سکته عوامل مختلفی داره چرا فقط گیر دادی به استرس؟؟؟؟
فرض کنیم تو یه بحثی پزشکی درباره ی استرس و عوارض اون مثلا سکته ی قلبی صحبت کنه آیا درسته که بحث رو قطع کنیم و بگیم سکته عوامل مختلفی داره چرا فقط گیر دادی به استرس؟؟؟؟
مامان منصوره
19:58 1392/7/7
در ضمن گیر ندادیم اینجا یه محیط باز برای تبادل نظره تا شاید کسی در مورد پذیرش این اصل ضروری اسلام قانع یا ترغیب بشه!!!
و مامان های گل عاقل تر از این حرفان که برچسب لج بازی به اون ها زده بشه....
و مامان های گل عاقل تر از این حرفان که برچسب لج بازی به اون ها زده بشه....
مامان نجمه
20:06 1392/7/7
مثل اينكه سوئ تفاهم شده من منظورم به گير اينجا نيست من گير توي جامعه رو مي گم منظورم اينه كه توي جامعه يا تلويزيون يا در محل كارمون روي قضيه حجاب مانور نديم مثلا اينكه توي تي وي خانوماي بدحجاب رو نشون نميدن يا اينكه توي بعضي ادارات چادر اجباره يا مقنعه اجباره يا دم در بعضي مغازه ها نوشته از ورود خانوماي بدحجاب ممنوع (كه منظورشون عكسشه)
ميگم اينقدر اين موضوع رو گنده نكنيم اينقدر بهشون بها نديم كه بگن آيا ما كي هستيم كه اينقدر براشون مهميم
ميگم اينقدر اين موضوع رو گنده نكنيم اينقدر بهشون بها نديم كه بگن آيا ما كي هستيم كه اينقدر براشون مهميم
مامان منصوره
20:08 1392/7/7
پذیرش دین اجباری نیست" لا اکراه فی الدین"
اما برای رسیدن به زندگی مورد دلخواه در سرای جاودان یک اصل اساسیه که اگر کسی بهش پایبند نباشه مسیر درستی رو که خدای خالق به ما نشون داده طی نمی کنه...
پس برای رسیدن به آسایش اخروی اجباریه!
حالا کسی که به دنبال این آسایش باشه پایبندی به حجاب رو انتخاب می کنه ....
اما برای رسیدن به زندگی مورد دلخواه در سرای جاودان یک اصل اساسیه که اگر کسی بهش پایبند نباشه مسیر درستی رو که خدای خالق به ما نشون داده طی نمی کنه...
پس برای رسیدن به آسایش اخروی اجباریه!
حالا کسی که به دنبال این آسایش باشه پایبندی به حجاب رو انتخاب می کنه ....
مامان منصوره
20:10 1392/7/7
آهان ببخشید اشتباه متوجه شدم!
بله درسته باید فرهنگ سازی بشه و از ریشه فکری به حالش بکنیم...
بله درسته باید فرهنگ سازی بشه و از ریشه فکری به حالش بکنیم...
مامان نجمه
20:16 1392/7/7
نه من منظورم اين جمع نيست مطمئن باشيد تمام كساني كه تو اين بحث شركت كردن به حجاب عقيده دارن حالا حجاب فقط منظور پوشش نيست حجاب در رفتار و عفت و متانت هم حجابه خيليا ممكنه رفتارشون خيلي محجوب باشه ولي لباس ظاهريشون اينطوري نباشه به نظر من اين افراد هم قابل احترامند
مامان نجمه
20:18 1392/7/7
كه اگر عقيده نداشتن اصلا وارد اين بحث نمي شدن و مي گفتن اوه دوباره شروع كردن
مامان فاطمه زهرا
20:18 1392/7/7
صد در صد قابل احترام هستند
〰〰مامانِ چشمه بهشتى〰〰
20:27 1392/7/7
سلام به همه دوستان
من نظرات همه رو خوندم می خوام یه مطلبی اشاره کنم
توی هر اجتماعی باید قانون وجود داشته باشه بدون قانون امکان زندگی اجتماعی وجود نداره
توی یک جامعه کسی نمیتونه هر کاری رو که دلخواهشه انجام بده چون راحت تره یا چون از اون قانون خوشش نمیاد می دونم همه تون اینو قبول دارید
قانون توی همه جای زندگی وجود داره حتی هر خونه ای برای خودش قانون مخصوصی داره
توی شهرسازی در خانه سازی در راهنمایی و رانندگی
کسی نمیتونه بگه مگه زوره من دوست ندارم کمر بند ببندم !
قانون میگه باید ببندی چون به نفعته
هر کشوری هم قوانین خاص خودشو داره و این خلاف آزادی نیست بلکه به صلاح کل جامعه است
حالا ....
توی کشور ما داشتن حجاب قانونه ...
چرا این قدر اعتراض ... چرا این قدر بداخلاقی ....
چرا وقتی بستن کمر بند رو اجباری کردن کسی اعتراض نکرد ؟
چرا کسی نگفت آزادی زیر سوال میره ؟
سخته .... یکی تحمل داره یکی نداره ... ولی از قانون باید تبعیت کرد
این قانونیه که قانونگزار بالاتری اونو وضع کرده برای خانمها
این قانونیه که بالاترین مرجع یعنی خدا وضع کرده
یعنی به قانون خدا اعتراض دارید ؟
می خواهید بگید خدا آزادی تون رو گرفته ؟
یکی میگه خیلی از احکام دین رعایت نمیشه یکی نماز میخونه یکی نمی خونه یکی دروغ میگه یکی تهمت میزنه خودش میدونه و خدا ....
ولی وقتی یک خانم با لباس نامناسب و ضعیت زننده وارد اجتماع میشه .... حالا خودمونیم همه مون خانمیم ولی قصدش چیزی غیر از جلب نگاهه ؟ قصدش غیر از متوجه کردن جنس مخالفه؟
اگه به زیبایی باشه میشه با یه لباس زیبا ظاهر شد طوری که جلب نگاه نکنیم این جلب نگاهها رو بذاریم برای مهمونیامون برای عروسیامون نه خیابون
یک خانم وقتی با وضع نامناسب وارد خیابون میشه تا نگاهها متوجهش بشه شما خودتون قضاوت کنید وقتی همه به این صورت بیرون بیان یک مرد چه جوری راه بره که گناه نکنه ؟
شما چه جوری میتونی بگی به من ربطی نداره ؟
یکی الان امکان ازدواج نداره چی کار باید بکنه ؟ چه جوری راه بره که نگاهش به شما نیوفته و پاش نلغزه ؟ همه که حضرت یوسف نیستن ؟
حالا نمی گم خودمون رو توی دردسر بندازیم ولی یه کم مراعات همدیگه رو بکنیم
شما اگه وارد جمعی بشید که هیچ خانمی حجاب نداره و همسرتون به یه خانمی که زیباتر از شماست توجه کنه ناراحت نمیشید ؟ گله نمیکنید؟ از صحبت کردن همسرتون با اون خانم ناراحت نمیشید ؟
آخرشم همین حجاب به نفع خودمونه . برای اینکه پیش همسرامون عزیزتر باشیم
به هر چیزی سخت نگاه کنیم برامون سخت میشه
ممنونم از نگاه همه تون
من نظرات همه رو خوندم می خوام یه مطلبی اشاره کنم
توی هر اجتماعی باید قانون وجود داشته باشه بدون قانون امکان زندگی اجتماعی وجود نداره
توی یک جامعه کسی نمیتونه هر کاری رو که دلخواهشه انجام بده چون راحت تره یا چون از اون قانون خوشش نمیاد می دونم همه تون اینو قبول دارید
قانون توی همه جای زندگی وجود داره حتی هر خونه ای برای خودش قانون مخصوصی داره
توی شهرسازی در خانه سازی در راهنمایی و رانندگی
کسی نمیتونه بگه مگه زوره من دوست ندارم کمر بند ببندم !
قانون میگه باید ببندی چون به نفعته
هر کشوری هم قوانین خاص خودشو داره و این خلاف آزادی نیست بلکه به صلاح کل جامعه است
حالا ....
توی کشور ما داشتن حجاب قانونه ...
چرا این قدر اعتراض ... چرا این قدر بداخلاقی ....
چرا وقتی بستن کمر بند رو اجباری کردن کسی اعتراض نکرد ؟
چرا کسی نگفت آزادی زیر سوال میره ؟
سخته .... یکی تحمل داره یکی نداره ... ولی از قانون باید تبعیت کرد
این قانونیه که قانونگزار بالاتری اونو وضع کرده برای خانمها
این قانونیه که بالاترین مرجع یعنی خدا وضع کرده
یعنی به قانون خدا اعتراض دارید ؟
می خواهید بگید خدا آزادی تون رو گرفته ؟
یکی میگه خیلی از احکام دین رعایت نمیشه یکی نماز میخونه یکی نمی خونه یکی دروغ میگه یکی تهمت میزنه خودش میدونه و خدا ....
ولی وقتی یک خانم با لباس نامناسب و ضعیت زننده وارد اجتماع میشه .... حالا خودمونیم همه مون خانمیم ولی قصدش چیزی غیر از جلب نگاهه ؟ قصدش غیر از متوجه کردن جنس مخالفه؟
اگه به زیبایی باشه میشه با یه لباس زیبا ظاهر شد طوری که جلب نگاه نکنیم این جلب نگاهها رو بذاریم برای مهمونیامون برای عروسیامون نه خیابون
یک خانم وقتی با وضع نامناسب وارد خیابون میشه تا نگاهها متوجهش بشه شما خودتون قضاوت کنید وقتی همه به این صورت بیرون بیان یک مرد چه جوری راه بره که گناه نکنه ؟
شما چه جوری میتونی بگی به من ربطی نداره ؟
یکی الان امکان ازدواج نداره چی کار باید بکنه ؟ چه جوری راه بره که نگاهش به شما نیوفته و پاش نلغزه ؟ همه که حضرت یوسف نیستن ؟
حالا نمی گم خودمون رو توی دردسر بندازیم ولی یه کم مراعات همدیگه رو بکنیم
شما اگه وارد جمعی بشید که هیچ خانمی حجاب نداره و همسرتون به یه خانمی که زیباتر از شماست توجه کنه ناراحت نمیشید ؟ گله نمیکنید؟ از صحبت کردن همسرتون با اون خانم ناراحت نمیشید ؟
آخرشم همین حجاب به نفع خودمونه . برای اینکه پیش همسرامون عزیزتر باشیم
به هر چیزی سخت نگاه کنیم برامون سخت میشه
ممنونم از نگاه همه تون
مامان فاطمه زهرا
20:42 1392/7/7
خدا خیرت بده خانمی حالا این شد یه حرف منطقی
مامان نجمه
21:55 1392/7/7
مامان تسنيم جان يعني شما گشت ارشاد رو براي مقابله با بد حجابان كه از نظر شما قانون شكنان هستند چاره كار ميدونين؟؟
مامان نجمه
22:01 1392/7/7
من با نظر مامان تسنيم موافقم چون جز بي حجابان محسوب نميشم فقط ميخوام به سوال من هم جواب بدين؟ شما فيلم كلاه پهلوي رو حتما ديدين
اونجا مردم رو به بي حجابي مجبور و بي حجابي رو قانون كردن و عده اي خوشحال و عده اي هم ناراحت شدند مگر با حجابان حق زندگي نداشتند ؟ درسته اون حكومت غير اسلامي بود ولي اگر ادامه ميافت چي؟ نميشه كه يك بوم و دو هوا.
اونجا مردم رو به بي حجابي مجبور و بي حجابي رو قانون كردن و عده اي خوشحال و عده اي هم ناراحت شدند مگر با حجابان حق زندگي نداشتند ؟ درسته اون حكومت غير اسلامي بود ولي اگر ادامه ميافت چي؟ نميشه كه يك بوم و دو هوا.
مامان نجمه
22:03 1392/7/7
نه اينكه بخوام از بي حجابي دفاع كنم ولي دوست دارم راه حلي پيدا شه كه مردم رو با ميل و نه با اكراه و اجبار به سمت دين راهنمايي كنيم. من ديگه از اين بحث خارج ميشم . به اميد روزي كه همه مشكلات كشورمون اصلاح بشه و لازمه اش اصلاح رفتار تك تكمونه.
〰〰مامانِ چشمه بهشتى〰〰
22:49 1392/7/7
قانون فقط قانون خدا .....
مامان بهار
23:41 1392/7/7
[احزاب/59] اى پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: جلبابها [روسرى هاى بلند] خود را بر خویش فروافكنند، این كار براى اینكه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است (و اگر تا كنون خطا و كوتاهى از آنها سر زده توبه كنند) خداوند همواره آمرزنده رحیم است.»
مامان بهار
23:58 1392/7/7
اینکه مدام گفته میشه که چادری ها مگه آدمهای خوبی هستند؟ مگه گناه نمیکنن؟ اصلا مستله حجاب چادر پوشیدن نیست عزیزان!
همونطور که خدا در قرآن راه رستگاری رو نشون داده وفرموده که روسری های بلند که تا مو و گردن و سینه رو بپوشونه کافیه برای حفظ حجاب، مثل دختران محجبه لبنان که خداییش با بلوز شلوار هم که باشند محجبه بنظر میان
و البته چادر هم یک نوع حجاب هست(حجاب کامل) که البته من دوستی داشتم که نمازش رو سر موقع میخونداما به روابط نامشروع آزاد پایبند بود و اعتقاد داشت با وجود چادر امنیت اجتماعی بیشتری داره و کمتر بهش شک میکنن پس اون از خودش مشکل داشت و برای اینکه آدم خوبی بنظر بیاد از ابزار چادر استفاده میکرد! !!!!
آیا باز هم اعتقاد دارید هر کس چادری هست آدم بدیه!
اینکه صحبت از آزادی در انتخاب باشه خیلی خوبه، یعنی آزادی در انتخاب نوع پوشش نه آزادی در انتخاب نوع بد حجابی! یا بی حجابی که الان بد حجابی آفت جامعه ما شده
هر چند تو جامعه ای که الان داریم زندگی میکنیم همین یه ذره حجاب هم محدود به خیابون هست و داخل خونه خبری از همونم نیست پش مشکل از ریشه و اعتقاد آدمهای امروز هست و امیدوارم راه رستگاری روزی برای همه ما فراهم بشه!!
همونطور که خدا در قرآن راه رستگاری رو نشون داده وفرموده که روسری های بلند که تا مو و گردن و سینه رو بپوشونه کافیه برای حفظ حجاب، مثل دختران محجبه لبنان که خداییش با بلوز شلوار هم که باشند محجبه بنظر میان
و البته چادر هم یک نوع حجاب هست(حجاب کامل) که البته من دوستی داشتم که نمازش رو سر موقع میخونداما به روابط نامشروع آزاد پایبند بود و اعتقاد داشت با وجود چادر امنیت اجتماعی بیشتری داره و کمتر بهش شک میکنن پس اون از خودش مشکل داشت و برای اینکه آدم خوبی بنظر بیاد از ابزار چادر استفاده میکرد! !!!!
آیا باز هم اعتقاد دارید هر کس چادری هست آدم بدیه!
اینکه صحبت از آزادی در انتخاب باشه خیلی خوبه، یعنی آزادی در انتخاب نوع پوشش نه آزادی در انتخاب نوع بد حجابی! یا بی حجابی که الان بد حجابی آفت جامعه ما شده
هر چند تو جامعه ای که الان داریم زندگی میکنیم همین یه ذره حجاب هم محدود به خیابون هست و داخل خونه خبری از همونم نیست پش مشکل از ریشه و اعتقاد آدمهای امروز هست و امیدوارم راه رستگاری روزی برای همه ما فراهم بشه!!
mahtab
10:25 1392/7/8
مامانها ی عزیز سلام
تقریبا بیشتر نظرات رو خوندم
اینجا نمیشه همه حرفها روزد نه وقت میشه و نه جاشه که زده بشه
فقط شماها رو به یک نکته توجه میدم، نعوذا بالله خدا و پیامبرش و اماماشو کنار بذارین، بچه هاتونو که دوست دارین، تو جامعه ای که این همه گناه و بی بند و باری توش هست(البته منظورم فقط چادر نپوشیدن و پیدا بودن موهای خانمها نیست) شماها چطور جرات میکنین بچه هاتون که بزرگ شدن اونها رو راحت بفرستین تو جامعه؟ از خدا هم اگه نمیترسیم از آینده ی این طفل معصومها بترسیم
به خدا تو اروپا و امریکا هم برای حضور تو مکانهای عمومی یه محدودیتهایی برای لباس پوشیدن هست، حالا کشور اسلامی ما شده نمایشگاهی برای عرضه انواع لباسهای مستهجن و ناجور
اخه این پسرهای مجرد و مردهای مریض گناه دلارن والللا
تقریبا بیشتر نظرات رو خوندم
اینجا نمیشه همه حرفها روزد نه وقت میشه و نه جاشه که زده بشه
فقط شماها رو به یک نکته توجه میدم، نعوذا بالله خدا و پیامبرش و اماماشو کنار بذارین، بچه هاتونو که دوست دارین، تو جامعه ای که این همه گناه و بی بند و باری توش هست(البته منظورم فقط چادر نپوشیدن و پیدا بودن موهای خانمها نیست) شماها چطور جرات میکنین بچه هاتون که بزرگ شدن اونها رو راحت بفرستین تو جامعه؟ از خدا هم اگه نمیترسیم از آینده ی این طفل معصومها بترسیم
به خدا تو اروپا و امریکا هم برای حضور تو مکانهای عمومی یه محدودیتهایی برای لباس پوشیدن هست، حالا کشور اسلامی ما شده نمایشگاهی برای عرضه انواع لباسهای مستهجن و ناجور
اخه این پسرهای مجرد و مردهای مریض گناه دلارن والللا
تشکر