سوال و 28 جواب
(آخرین جواب : 92/7/21)چقدر شغل براتون مهمه؟
یعنی اگه حقوق یا درآمد کافی نباشه (مثلاً خیلی کم باشه) و یا نیاز مالی نداشته باشین؟؟!!! بازهم شاغل بودن را ترجیح میدین یا خانه داری؟؟؟؟
1392/7/20
#بحث های آزاد
#گونـــاگون
مامان منصوره
11:26 1392/7/20
شاغل بودن با بچه ی کوچیک سخته!الان که دخترم 1 سالشه خانه داری رو ترجیح می دم اما اگر تو یکی دو سال آینده موقعیتی پیش بیاد حتما استقبال می کنم ، هرچند حقوقش کم باشه البته در صورتی که بدونم در آینده بیشتر میشه.....
مام
11:28 1392/7/20
من شاغل بودن رو ترجيح ميدم . بخاطر روحيه خودم و حس مفيد بودني كه در من ايجاد مي كنه. و به خاطر خيلي چيزهاي ديگه ماماني.
مامانِ عسل، عماد، آیسا
11:58 1392/7/20
خود من کار توی یه محیط خوب را حتی بصورت مجانی ترجیح میدم. مثلاً یه کار آموزشی حتی بصورت رایگان. حالا من یاد بدم یا یاد بگیرم فرقی نداره. و یا اینکه یه کار خداپسندانه مثلاً توی شیرخوارگاه حاضرم رایگان کار کنم. ولی توی یه شرکت خصوصی که هیچ چیز آموزنده ای نداره با حقوق چند میلیونی ابداااااااااا حالا می خوام ببینم درست فکر می کنم یا غلط؟؟؟؟
مامان انيس
13:28 1392/7/20
من تنها فرد خونواده مم که شاغل نیستم.................
عمـــــــــرا اگه بهش حتی فکر کنم............
والا...جای زن تو خونه است
زن که تو خونه باشه آرامش همیشه حاکمه
اگه بخواد بنده خدا بیرون هم کار کنه..حس میکنم
مسئولیت بیرون و دغدغه هاش نمیزاره ،
حداقل خودش به آرمش برسه...
عشق است بچه داری
شــــــــو شــــــــــو داری
نی نی وبلاگ
گلـــــــــــسازی
فتــــــــــــــــــوشاپ
آشپـــــــــــــــــــــــــــــــــزی.....................
مچاله شدن زیر پتو تا ساعت 10 صبح..خخخخخخخخخخخخخ
عمـــــــــرا اگه بهش حتی فکر کنم............
والا...جای زن تو خونه است
زن که تو خونه باشه آرامش همیشه حاکمه
اگه بخواد بنده خدا بیرون هم کار کنه..حس میکنم
مسئولیت بیرون و دغدغه هاش نمیزاره ،
حداقل خودش به آرمش برسه...
عشق است بچه داری
شــــــــو شــــــــــو داری
نی نی وبلاگ
گلـــــــــــسازی
فتــــــــــــــــــوشاپ
آشپـــــــــــــــــــــــــــــــــزی.....................
مچاله شدن زیر پتو تا ساعت 10 صبح..خخخخخخخخخخخخخ
ارام
13:33 1392/7/20
سلام من با اين كه شغلم و درامدم خوبه اما بعد سه سال كار كردن دوست دارم خونه دار باشم...اتفاقا ديروز داشتم به استعفا فكر ميكردم
مامانِ عسل، عماد، آیسا
13:42 1392/7/20
مدیریت دخملی شکلک فکر نمی کنی گلسازی خودش یه شغله؟؟؟؟ حالا درسته که توی خونست ولی کاری خارج از خونه داریه؟؟؟؟ حتی خیاطی برای افراد خانواده؟؟؟؟
به نظرم خانه دار به شخصی اطلاق میشه که رفت و آمدش به خانواده و همسایه ها خلاصه میشه و کارش بچه داری و شوهر داریه؟؟؟
آرام جان دلیلتون برای استعفا؟؟؟ اگه شخصی نیست لطفاً بیان کنید. من می خوام ببینم چه چیزی از خونه داری برای مامان شاغل کم شده که بعضی ها شغل برای زن را اشتباه میدونن؟؟؟
به نظرم خانه دار به شخصی اطلاق میشه که رفت و آمدش به خانواده و همسایه ها خلاصه میشه و کارش بچه داری و شوهر داریه؟؟؟
آرام جان دلیلتون برای استعفا؟؟؟ اگه شخصی نیست لطفاً بیان کنید. من می خوام ببینم چه چیزی از خونه داری برای مامان شاغل کم شده که بعضی ها شغل برای زن را اشتباه میدونن؟؟؟
مامان اعظم
14:04 1392/7/20
من در حال حاضر شاغلم. اما سه روز در هفته و این خیلی بهم کمک کرده. چون همه به زندگیم می رسم و هم کارم. فقط دانشگاه رفتنم یه کم نظم منو به هم ریخته. خخخخخ
اوایل که نی نیم کوچیکتر بود خیلی به استعفا فکر کردم و حتی تا مرز دفتر مدیر اداره مون هم پیش رفت اما نمی دونم چرا نشد و هنوزم دارم کار بیرون می کنم
اوایل که نی نیم کوچیکتر بود خیلی به استعفا فکر کردم و حتی تا مرز دفتر مدیر اداره مون هم پیش رفت اما نمی دونم چرا نشد و هنوزم دارم کار بیرون می کنم
ارام
14:04 1392/7/20
مامان نازنين عسل!سلام
واقعيت اينكه من اصلا و به هيچ وجه با شاغل بودن مادرها مخالف نيستم و اتفاقا بعضي شغلها لازمه كه توسط خانومها اداره بشه...
استعفاي من جدا ازينكه به به مسائل روحي و جسمي خودم بر ميگرده تا حدودي هم به وظايف و نقش مادري و همسريم ربط داره!
همتون مادرين مسلما احساسات منو درك ميكنيد مطمئنم همتون مثل من موقع جدايي صبحگاهي از فرزندتون حداقل يكبار رو گريه كردين...مطمئنا دغدغه تربيت فرزند رو دارين..اينكه نگرانين توو مهد باهاش چطور برخورد ميشه و...يك علت استعفاي من غربت و تنهايي و دوري از خانواده مه اينكه كسي نيست به معناي واقعي بهش اعتماد كنم و بچه م رو بسپرم
شايد خيلي ها بگن همين تنهايي بهترين بهانه براي شاغل بودنه ولي واقعا بعضي وقتها دلم ميخواد خونه دار بچه دار و يك همسر مرتب و منظم و خوش اخلاق باشم
واقعيت اينكه من اصلا و به هيچ وجه با شاغل بودن مادرها مخالف نيستم و اتفاقا بعضي شغلها لازمه كه توسط خانومها اداره بشه...
استعفاي من جدا ازينكه به به مسائل روحي و جسمي خودم بر ميگرده تا حدودي هم به وظايف و نقش مادري و همسريم ربط داره!
همتون مادرين مسلما احساسات منو درك ميكنيد مطمئنم همتون مثل من موقع جدايي صبحگاهي از فرزندتون حداقل يكبار رو گريه كردين...مطمئنا دغدغه تربيت فرزند رو دارين..اينكه نگرانين توو مهد باهاش چطور برخورد ميشه و...يك علت استعفاي من غربت و تنهايي و دوري از خانواده مه اينكه كسي نيست به معناي واقعي بهش اعتماد كنم و بچه م رو بسپرم
شايد خيلي ها بگن همين تنهايي بهترين بهانه براي شاغل بودنه ولي واقعا بعضي وقتها دلم ميخواد خونه دار بچه دار و يك همسر مرتب و منظم و خوش اخلاق باشم
مامان اعظم
14:06 1392/7/20
راستش را بخواهید من دوست دارم مثل مدیریت دخملی شکلک فقط توی خونه باشم با شغلی خونگی و این مثل یک آرزو شده برام. اما باز هم دست کیش اداره نیستم
اگر فقط توی خونه بودم بیشتر می تونستم بنویسم و فراغت بیشتری داشتم که به خونوادم برسم
اگر فقط توی خونه بودم بیشتر می تونستم بنویسم و فراغت بیشتری داشتم که به خونوادم برسم
مامان اعظم
14:07 1392/7/20
آرام جون من کاملا با شما موافقم. کاملا موافق
مامانی
14:14 1392/7/20
سلام من شغلم را دوست ندارم اما كار كردن را دوست دارم فعلا كه حقوقم متوسط است و به پولش هم احتياج دارم اما در هر شرايطي كار كردن را دوست دارم درسته ادم از خودش بايد بزنه يعني از خواب و استراحتش
اما اينكه گفتيد كار توي يك شركت خصوصي كه چيز اموزنده اي نداره من حس ميكنم هر كاري يك چيزي به ادم ياد ميده يعني در واقع زندگي يك جورايي خودش اموزش دهنده است حالا هر جا باشه و خوب برعكس شما من فكر ميكنم هر كسي (بخصوص انهايي كه بخاطر مسائل مالي كار ميكنند) اگه بدونه جايي پول بيشتري ميدن خوب انجا ميره كار ميكنه مثال خود من كار را دوست دارم و خوب گفتم كه براي خودم سختي و خستگي داره اما اگه بدونم جايي پول خيلي بيشتري ميدن(حقوق چند ميليوني) حتما ميرم انجا خوب حداقل ميگم خسته ميشم ولي جاش از نظر مالي تامين هستم تازه يك دليل قانع كننده تر هم ميشه كه دارم اينده بچه ام را تامين ميكنم من هنوز خانه ندارم اما اگهجايي بود كه حقوق خيلي بالايي ميداد خوب ميرفتم تا هم خودم خانه داشته باشم هم براي بچه ام يكي ميخريدم هم شايد بفكر يك بچه ديگه ميافتادم
اما اينكه گفتيد كار توي يك شركت خصوصي كه چيز اموزنده اي نداره من حس ميكنم هر كاري يك چيزي به ادم ياد ميده يعني در واقع زندگي يك جورايي خودش اموزش دهنده است حالا هر جا باشه و خوب برعكس شما من فكر ميكنم هر كسي (بخصوص انهايي كه بخاطر مسائل مالي كار ميكنند) اگه بدونه جايي پول بيشتري ميدن خوب انجا ميره كار ميكنه مثال خود من كار را دوست دارم و خوب گفتم كه براي خودم سختي و خستگي داره اما اگه بدونم جايي پول خيلي بيشتري ميدن(حقوق چند ميليوني) حتما ميرم انجا خوب حداقل ميگم خسته ميشم ولي جاش از نظر مالي تامين هستم تازه يك دليل قانع كننده تر هم ميشه كه دارم اينده بچه ام را تامين ميكنم من هنوز خانه ندارم اما اگهجايي بود كه حقوق خيلي بالايي ميداد خوب ميرفتم تا هم خودم خانه داشته باشم هم براي بچه ام يكي ميخريدم هم شايد بفكر يك بچه ديگه ميافتادم
مامانِ عسل، عماد، آیسا
14:26 1392/7/20
مسئله مالی یه مسئله کاملاً مشخص هست که هیج جای بحثی نداره. هر کسی که به پول نیاز داشته باشه و یا حتی اگه به اندازه نیازش داشته باشه و دلش بیشتر بخواد قابل هضم هست. خوب دلش می خواد بیشتر داشته باشه و به کسی مربوط نیست. اما من چند وقت پیش یه جایی خوندم يه شخصي بدون ذكر منبع نوشته بود اسلام گفته زن باید در خونه کار کنه و نظر شخصیش این بود که شغل برای زن مناسب نیست.... این شد که این سوال برام مطرح شد؟؟؟؟
و آرام جان اگه پست آخر منو بخونی میبینی که منم خداحافظی سوزناک با بچم دارم. پیشنهاد می کنم بخونین.
و آرام جان اگه پست آخر منو بخونی میبینی که منم خداحافظی سوزناک با بچم دارم. پیشنهاد می کنم بخونین.
مامان
14:40 1392/7/20
من هم با آرام جون موافقم
من هم كارم و درآمدم خوبه، ولي دوست دارم براي پسرم بيشتر وقت بذارم، مادر خسته كه از سر كار برمي گرده اونقدر انرژي و توان نداره كه بتونه به خوبي براي فرزندش وقت بذاره و همچنين براي همسرش
من هم كارم و درآمدم خوبه، ولي دوست دارم براي پسرم بيشتر وقت بذارم، مادر خسته كه از سر كار برمي گرده اونقدر انرژي و توان نداره كه بتونه به خوبي براي فرزندش وقت بذاره و همچنين براي همسرش
❀مامانی❀
15:16 1392/7/20
و اما درمورد اشتغال زنان...این برمیگرده به روحیه و انرژی فرد...اینکه توقعش از خودش و زندگیش چی باشه...من از وقتی کوچیک بودم مادرم میگفت باید شاغل باشی.مامان خودم هم شاغل بود و هنوز هم با اینکه بازنشسته شده باز هم تا ساعت 3 سرکاره و اصلا خسته نمیشه.شاید منم توی بچگی آرزو داشتم وقتی میام خونه غذام روی گاز گرم باشه ولی تاثیراتی که شاغل بودن مامانم و حضورش توی جامعه بر من گذاشت این آرزو رو برام محو کرد...
خودم هم الان تایم کاریم تا ساعت چهاره.وقتی میام خونه فقط یک ساعت استراحت میکنم ولی بعدش به پسرم و درساش و همسرم و خونه و غذای فردا ظهر و حتی کارهای هنری و آشپزی و تفریح و...خیلی چیزای دیگه هم میرسم.همیشه هم ظاهرم مرتبه .اینو قبلا هم گفتم مهم اینه بهره وری زمان داشته باشیم.اگه بشینم توی خونه افسرده میشم...احساس میکنم انرژیم رو نمیتونم تخلیه کنم...تازه همینجوریشم حس میکنم کلی انرژی اضافه دارم .خخخخخخخخ
همه این دغدغه ها مال دو سه سال اول بچه هاس...که البته فکرمیکنم اگر مادر توی اون سال بیشتر توی خونه باشه خیلی بهتره.چون حضور فیزیکی مادر هم برای بچه تا سن 3 سال موثره ولی خوشبختانه من در این زمینه مشکلی نداشتم و الان پسرم از نظر روحی کاملا بچه ای نرمال و بسیار اجتماعیه...جوری که توی مدرسه زبانزده و جزو نفرات اوله ،از هر لحاظ...
خودم هم الان تایم کاریم تا ساعت چهاره.وقتی میام خونه فقط یک ساعت استراحت میکنم ولی بعدش به پسرم و درساش و همسرم و خونه و غذای فردا ظهر و حتی کارهای هنری و آشپزی و تفریح و...خیلی چیزای دیگه هم میرسم.همیشه هم ظاهرم مرتبه .اینو قبلا هم گفتم مهم اینه بهره وری زمان داشته باشیم.اگه بشینم توی خونه افسرده میشم...احساس میکنم انرژیم رو نمیتونم تخلیه کنم...تازه همینجوریشم حس میکنم کلی انرژی اضافه دارم .خخخخخخخخ
همه این دغدغه ها مال دو سه سال اول بچه هاس...که البته فکرمیکنم اگر مادر توی اون سال بیشتر توی خونه باشه خیلی بهتره.چون حضور فیزیکی مادر هم برای بچه تا سن 3 سال موثره ولی خوشبختانه من در این زمینه مشکلی نداشتم و الان پسرم از نظر روحی کاملا بچه ای نرمال و بسیار اجتماعیه...جوری که توی مدرسه زبانزده و جزو نفرات اوله ،از هر لحاظ...
❀مامانی❀
15:19 1392/7/20
ولی اینم بگم اگر نیاز مالی نداشته باشیم یه کار پاره وقت برای یه زن خوبه.تمام وقت نباشه بهتره...من خودم دوست داشتم شغلم مثل مامان خانم بود...
ارام
15:42 1392/7/20
صدالبته مادر امروزی به علم و اگاهی و ارتباط با جامعه نیاز داره و به خاطر حفظ خانواده و پیشرفت و تعالی فرزندش باید با بسیاری از مسائل روز اشنا باشه و...
اینکه فرمودین اسلام گفته زن باید توو خونه باشه و شغلی نداشته باشه اشتباهه ما روایاتی داریم که بیان کرده هیچ شغلی برای زن بهتر از خونه داری نیست اما نگفته که زن باید در چاردیواری محصور باشه و نسبت به جامعه و مسائل دینی و دنیویش بی اطلاع باشه .به قول دوستمون خانوم فاطمه زهرا سلام الله علیها با اطلاع از تمامی اوضاع جامعه در برابر دشمنان ولایت ایستادند و نتیجه ش شد خطبه تاریخی فدک!ایشان در همه وظایف خونه داری همسرداری و تربیت فرزند نمونه بسیار واقعی یک زن بودند ولی ارتباطات اجتماعی و اگاهی رو هم داشتند در چارچوب خودش.
اگه میگن بهترین شغل برای زن خونه داریه برای اینکه امنیت واقعی و ارامش واقعی که مهمترین لوازم حفظ بنیان خانواده و تربیت فرزند صالحه به معنای مطلقش در خونه داریه زنه
هیچ اشکالی نداره ما مادری داشته باشیم که از پس همه وظایفش بر بیاد بیرون هم شغل پاره وقت داشته باشه
اما به شخصه نظرم اینه که وقتی قرار باشه 7 صبح از خونه بیام بیرون و 4-5 بعدازظهر برگردم خونه اونم هر روز واقعا انرژی و توانی مثل یک مادر خونه دار نخواهم داشت اگه دارین واقعا مرحبا من که کم اوردم
اینکه فرمودین اسلام گفته زن باید توو خونه باشه و شغلی نداشته باشه اشتباهه ما روایاتی داریم که بیان کرده هیچ شغلی برای زن بهتر از خونه داری نیست اما نگفته که زن باید در چاردیواری محصور باشه و نسبت به جامعه و مسائل دینی و دنیویش بی اطلاع باشه .به قول دوستمون خانوم فاطمه زهرا سلام الله علیها با اطلاع از تمامی اوضاع جامعه در برابر دشمنان ولایت ایستادند و نتیجه ش شد خطبه تاریخی فدک!ایشان در همه وظایف خونه داری همسرداری و تربیت فرزند نمونه بسیار واقعی یک زن بودند ولی ارتباطات اجتماعی و اگاهی رو هم داشتند در چارچوب خودش.
اگه میگن بهترین شغل برای زن خونه داریه برای اینکه امنیت واقعی و ارامش واقعی که مهمترین لوازم حفظ بنیان خانواده و تربیت فرزند صالحه به معنای مطلقش در خونه داریه زنه
هیچ اشکالی نداره ما مادری داشته باشیم که از پس همه وظایفش بر بیاد بیرون هم شغل پاره وقت داشته باشه
اما به شخصه نظرم اینه که وقتی قرار باشه 7 صبح از خونه بیام بیرون و 4-5 بعدازظهر برگردم خونه اونم هر روز واقعا انرژی و توانی مثل یک مادر خونه دار نخواهم داشت اگه دارین واقعا مرحبا من که کم اوردم
نی نی وبلاگی
16:00 1392/7/20
به نظر من اگه یک حقوقی باشه که ارزش کار آدم زیر سوال نره حتی اگه خیلی زیاد هم نباشه متوسط باشه مادر باید سر کار بره ولی نه کاری که از صبح تا شب بچه این ور رو اون ور سرگردون باشه بچه مادر هم می خواد ولی کار مادر هم خیلی مهمه
〰〰مامانِ چشمه بهشتى〰〰
17:01 1392/7/20
منم با شاغل بودن خانمها موافقم ولى به چند شرط :
محيط كار ، محيط امنى باشه
نهايتش از صبح تا دو بعد از ظهر باشه
سه روز توى هفته فقط باشه .
بچه بالاى سه سال باشه نه كوچكتر
به نظر من با اين شرايط هم روحيه آدم عوض ميشه بخاطر حضورش توى اجتماع و محيط سالم و هم مى تونه بدون خستگى زياد به خونه و زندگيش و از همه مهمتر به تربيت بچه برسه
محيط كار ، محيط امنى باشه
نهايتش از صبح تا دو بعد از ظهر باشه
سه روز توى هفته فقط باشه .
بچه بالاى سه سال باشه نه كوچكتر
به نظر من با اين شرايط هم روحيه آدم عوض ميشه بخاطر حضورش توى اجتماع و محيط سالم و هم مى تونه بدون خستگى زياد به خونه و زندگيش و از همه مهمتر به تربيت بچه برسه
مام
18:45 1392/7/20
فكر نكنم بشه براي همه به يك نتيجه واحد رسيد . من كه عادت دارم بيرون از منزل كار كنم اگر خونه بمونم روحيه م چنان كسل ميشه كه ديگه حوصله كارهاي خونه رو هم ندارم . ولي وقتي بيرون از منزل كار مي كنم كاراي خونه رو هم با سرعت و انرژي بيشتري انجام ميدم چون ميدونم زمان كمي دارم و برام يكنواخت هم نميشن.
من مادر خودم شاغل بوده و فكر مي كنم اين هم يك عامل مهم هست و فرزند از خونواده خودش زياد تاثير مي پذيره.
من مادر خودم شاغل بوده و فكر مي كنم اين هم يك عامل مهم هست و فرزند از خونواده خودش زياد تاثير مي پذيره.
مامان انيس
22:00 1392/7/20
مامان عسل جون فرمودین
((به کسی گلسازی میکنه خانه دار نمیگن و خانه دار به شخصی اطلاق میشه که رفت و آمدش به خانواده و همسایه ها خلاصه میشه و کارش بچه داری و شوهر داریه؟؟؟))
این اصلا درست نیست...................
همیشه میگن زنی که از هر انگشتش هنر میباره...
یعنی یه زن خونه دار باید همه کار بکنه
و هرکاری تو خونه انجام بده باز بهش میگن خونه دار
با این تفاوت که بعضی خونه دارا فقط میپزن و میخورن و میخوابن
بعضی به سفرشون یه ژله ای هم اضافه میکنن
یه پیرهنی یاد میگیرن برا بچه هاشون میدوزن
یه بافتنی میکنن
گلسازی و...........هزار جور هنر دیگه انجام میدن که کانون زندگیشون متنوع و همیشه سرزنده به نظر برسه...
من با وجود تمام مشغله های که دارم یه خونه دارم که شغلمو با هیچ میز و اداره ای عوض نمیکنم..................
((به کسی گلسازی میکنه خانه دار نمیگن و خانه دار به شخصی اطلاق میشه که رفت و آمدش به خانواده و همسایه ها خلاصه میشه و کارش بچه داری و شوهر داریه؟؟؟))
این اصلا درست نیست...................
همیشه میگن زنی که از هر انگشتش هنر میباره...
یعنی یه زن خونه دار باید همه کار بکنه
و هرکاری تو خونه انجام بده باز بهش میگن خونه دار
با این تفاوت که بعضی خونه دارا فقط میپزن و میخورن و میخوابن
بعضی به سفرشون یه ژله ای هم اضافه میکنن
یه پیرهنی یاد میگیرن برا بچه هاشون میدوزن
یه بافتنی میکنن
گلسازی و...........هزار جور هنر دیگه انجام میدن که کانون زندگیشون متنوع و همیشه سرزنده به نظر برسه...
من با وجود تمام مشغله های که دارم یه خونه دارم که شغلمو با هیچ میز و اداره ای عوض نمیکنم..................
مامان اعظم
22:30 1392/7/20
مامان علی جون واقعا همین طوره. شغل پاره وقت یعنی یک برنامه ریزی درست که بتونی به همه ی وظایف مادری و همسری و غیره برسی
مامان ندا
23:10 1392/7/20
منم یه مادر خانه دارم همیشه از یک نواختی بدم میومده ولی بخاطر بچه ام نمیتونم و اگه برزگتر شد حتماً دنبال یه کار مناسب میگردم و لی تو جامعه امروزی زیاد برای کار خانمها ارزشی قائل نیستند و حقوق درست و حسابی نمیدن وای خودش یه مقدار دلسرد کننده اس
Marzieh
00:22 1392/7/21
شاغل بودنو به تو خونه نشستن ترجيح ميدم سراغ ندارم افراد خانه داريو در اطرافم كه از وضعيتشون راضي باشن همشون يا از لحاظ روحي يا مالي بهم ريختن و منو تشويق ميكنن به ادامه كارم. مادرم تو سن ٥٠ سالكي به اين نتيجه رسيده كه اشتباه كرده خانه دار شده . خانه داري شغل نيست يه مسوليته كه با اسم زن همراهه. كاري كه بهت استقلال و اعتماد به نفس بده و به زندكيت برنامه هيج فرقي نميكنه جي باشه. مطمينم بجه ها به مادر اجتماعي و شاغل افتخار بيشتري ميكنن.
مامان نجمه
01:28 1392/7/21
نميدونم شايد اشتباه فكر مي كنم، ما زنها مثل زنهاي نسل قبلمون نيستيم اكثرا تحصيلات بالا داريم و زياد تو اجتماع بوديم اونهايي كه يه مدت كار بيرون از خونه داشتن، نمي تونن تو خونه موندن رو تحمل كنند اگرچه بعضي اوقات خسته ميشن يا دلشون براي بچشون ميسوزه ولي اين حس بد موقتيه، اما براي من كه تا بحال كار بيرون بصورت تمام وقت نداشتم داشتن يه كار خوب با حقوق خوب آرزومه ولي خب نميشه كه براي همه ما يه كار خوب با حقوق خوب فراهم بشه بنابراين به ناچار بايد عده اي از ما تحصيل كرده ها خونه دار شيم هم كارمندي و هم خونه داري سختيهاي خودش رو داره و در هر دو نارضايتي وجود داره به هرشكل من به عنوان يه زن تحصيل كرده خانه دار بايد فرق داشته باشم با زنان خانه دار نسل قبل كه به احتمال زياد تحصيلات عاليه نداشتن مطمئنا كيفيت زندگي من از همه نظر بالاتر خواهد بود . اگرچه من خيلي دوست دارم يه كار داشته باشم تا توي اجتماع باشم اما همين من اگر از نظر مالي در حد عالي بودم دوست نداشتم برم سر كار و يك زن خونه دار پولدار رو به زن كارمند ترجيح ميدم ولي خب حالا كه پولدار تشريف ندارم اگرچه از تو خونه موندن چندان ناراضي نيستم اما هر از چند گاهي كه زندگيم به سمت يكنواختي ميره دلم هواي كار بيرون مي كنه و بعد كه از يكنواختي در مياد به خونداري رضايت ميدم خدا هم تو كار من مونده كه چه بر سرم بياره. ولي به نظر من ما بايد كيفيت زندگيمون رو بالا ببريم چه كار خونه و چه كار بيرون اگر باعث افزايش آگاهي و كسب تجربه و شادي بيشتر ما تو زندگي بشه خوبه . شاغل بودن اگر با اعصاب خوردي و ناراحتي در محل كار همراه باشه و يا يه كار يكنواختي باشه كه هيچي درش ياد نگيريم و از طرف ديگه وقتي تو خونه ميرسيم خسته باشيم و حوصله شوهر و بچه رو نداشته باشيم و به دليل پر بودن وقتمون وقتي براي صله رحم نداشته باشيم و يه خونه شلوغ پلوغ داشته باشيم اصلا به درد نميخوره
barfdoone.ir
01:45 1392/7/21
من معتقدم زن باید برای بچش مادری کنه.یعنی اگر از لحاظ مالی نیازی نداره به نظر من نباید تا 2 سالگی حداقل بره سر کار .چون اونقدر اثرش روی بچه زیاده که قابل باور نیست.اما میدونید این کار خیلی سختیه.خودم 2 سال به خاطر شیر دادن تو خونه بودم و الان که دوباره زندگیم به روال عادی برگشته و نصفه روز خونه نیستیم میفهمم اون دو سال افسرده شده بودم! باورتون نمیشه من بعد از دو سال در چند هفته اخیر تازه دارم توانایی از ته دل خندیدن رو پیدا میکنم! یعنی اینقدر این تو خونه نشستن اثر بد روم گذاشته بود که خودمم باورم نمیشه.البته من عاشق خانه داریم.عاشق مهمونی دادن...غذاهای جدید پختن...ولی حتما همه میدونین که هرچقدر هم توی خانه داری نو آوری به خرج بدی بازم همه پای وظیفت مینویسن.خیلی به حساب نمیای.ولی امان از وقتی که به واسطه ی شغلت کمکی به کسی بکنی...
وبلاگ کودک من
02:14 1392/7/21
سلام. وقتی مامانم سر کار می رفت همیشه دوست داشتم تو خونه می بود و وقتی از مدرسه می یام سفره رو برام پهن کنه و مثل بچه های دیگه بشینم کنارش و از اتفاقات براش بگم. ولی یه هفته بودش و یه هفته نه. هفته ای که بود کلی ذوق می کردم و با خودم گفتم من هیچ وقت شاغل نمی شم و همیشه در کنار بچم می مونم. الان که ازدواج کردم واقعا خونه موندن برام سخت شده بود و از سال 81 مشغول به کار و تدریس شدم . الان اومدم اهواز برای زندگی و باعث شد که از کارم دور بشم . اینجا هم پیشنهاداتی بهم شده بود ولی واقعا می بینم دخترم هنوز خیلی کوچیکه که بخوام اونو به مهد بسپارم و تصمیم گرفتم مطالعم رو بالا ببرم و با دست خیلی پر در اینده به محیط کار برگردم.
در کل واقعا برای یه خانم شاغل سخته که تو خونه باشه ولی باید وقت رو تنظیم کرد که هم به بچه رسیدگی کنه و هم کارش رو داشته باشه.
در مورد سوالتون : حتی اگه در آمدم خیلی کم باشه بازم تدریس می کنم چون واقعا علاقه دارم.
در کل واقعا برای یه خانم شاغل سخته که تو خونه باشه ولی باید وقت رو تنظیم کرد که هم به بچه رسیدگی کنه و هم کارش رو داشته باشه.
در مورد سوالتون : حتی اگه در آمدم خیلی کم باشه بازم تدریس می کنم چون واقعا علاقه دارم.
مامان انيس
02:57 1392/7/21
آخـــــــــــــی ی ی
خاله سپیدمون قیافه ات خیلی مظلوم شد وقتی گفتی از مدرسه میومدی و مامانت نبود...........بغــــــــــــــــضضضضضضض
من که نمیدونم این قصه کجا تموم میشه ولی من لیسانسمو میزارم در کوزه که خاک نره تو کوزه...
هر کسی شرایطی رو دوست داره؟
بعضیا تو خونه دپرس میشن بعضیا برعکس...
من که اینقده بهم خوش میگذره تو دنیای بچه داری که وقت سر خاروندنم ندارم...
وای که قند تو دلم آب میشه یکی دیگه شو بیارم....
بشم مامان دو نی نی.....
بفرستمشون مدرسه...دانشگاه..عروسی کنن
بعد ننه بشم............... وااااااااااااااای من دلم میخواد ننه بشم..
اما متـــــــــــــــــــــــاسفانه فعلا به دلایلی معذورم..........
و فعلا به همین یه دونه اکتفا میکنم و
روزگار رو خوش میگذرونیم تا چه پیش آید....
ولی اعتراف میکنم خانمایی کارمندن
اگه واقعا هم بچه دارن و شوهر دار و کارمند
دلشون عین شیره...و اراده هاشون آمپررر
بخدا خیلی سخته ....... من که کم میارم بیرون
باااااای
خاله سپیدمون قیافه ات خیلی مظلوم شد وقتی گفتی از مدرسه میومدی و مامانت نبود...........بغــــــــــــــــضضضضضضض
من که نمیدونم این قصه کجا تموم میشه ولی من لیسانسمو میزارم در کوزه که خاک نره تو کوزه...
هر کسی شرایطی رو دوست داره؟
بعضیا تو خونه دپرس میشن بعضیا برعکس...
من که اینقده بهم خوش میگذره تو دنیای بچه داری که وقت سر خاروندنم ندارم...
وای که قند تو دلم آب میشه یکی دیگه شو بیارم....
بشم مامان دو نی نی.....
بفرستمشون مدرسه...دانشگاه..عروسی کنن
بعد ننه بشم............... وااااااااااااااای من دلم میخواد ننه بشم..
اما متـــــــــــــــــــــــاسفانه فعلا به دلایلی معذورم..........
و فعلا به همین یه دونه اکتفا میکنم و
روزگار رو خوش میگذرونیم تا چه پیش آید....
ولی اعتراف میکنم خانمایی کارمندن
اگه واقعا هم بچه دارن و شوهر دار و کارمند
دلشون عین شیره...و اراده هاشون آمپررر
بخدا خیلی سخته ....... من که کم میارم بیرون
باااااای
باز هم بحث اشتغال زنانه؟!از نظر من یک زن برای اینکه توی همسرداری موفق باشه...برای اینکه مادر کاملی باشه...برای اینکه مفید باشه و احساس آرامش کنه و برای اینکه...باید توی جامعه باشه...حضورش توی جامعه صرفا داشتن یه درآمد و یه شغل ثابت نیست...
کلا مادر خوب بودن و همسر خوب بودن و یک زن کامل بودن ارتباط مستقیمی با فعالیتهای اجتماعی یه زن دارند.مصداقش حضرت فاطمه (س)و حضرت زینب (س ) و خیلی زنهای موفق تاریخ هستند که داستانهای تاثیر گذار از زندگیش کمتر مربوط به مادر بودنشونه و بیشتر مربوط به فعالیتهای اجتماعیشونه...