سوال و 43 جواب
(آخرین جواب : 92/2/27)مامانایی که بچه هاتون این اسم ها رو دارن!!! یه لحظه وقت دارین؟!
یه پستی هست تحت عنوان "نام نیک" مخصوص پدر و مادرایی که اسم مذهبی برا بچه هاشون انتخاب کردن تا بیان و علت این انتخاب رو بگن، منتظرتونیم!
البته حضور همه آزاد است!!!
البته حضور همه آزاد است!!!
1392/2/26
#کودک
#انتخاب نام کودک
مامان علی
12:33 1392/2/26
من به عنوان مادر پسری با اسم بسیار نیکو تو بحثتون شرکت کردم.. ممنون
فرزند مهدوی
12:42 1392/2/26
بله، خوشحال شدیم!
sadi
15:05 1392/2/26
سلام دختر من اسم مذهبی نداره ولی عاشق اسمشم چون اسمش یعنی تازگی نعمت طراوت و پاکی یعنی باران
ماناز
16:34 1392/2/26
دوست عزیز من علت نامگذاری فرزندم را برایتان بیان کردم.نام دخترم فاطمه محیا میباشد.درضمن از وبلاگ معنوی تان ممنونم.موفق باشیدگلم.
مامان انيس
16:54 1392/2/26
من شب 21 رمضان فهمیدم 1 ماهه باردارم
همون شب چنین روایتی رو تو مسجد جامع شنیدم...
روایت شده در زمان حضرت علی
معایه دستور داد کسی نباید اسم فرزندش رو علی بزاره...
برا همین امام حسین میگفت هر چه فرزند داشته باشم باید به علی خطابشون کنم...
منم به حرمت اون شب به دلم افتاد اگه پسر بود علی بزاریم
و اگه دختر بود تو متن دعای جوشن دلنشین ترین ندای خدا رو بزاریم...
و خدا خودش بهم یه دختر عطا کرد که دلنشین ترین همدم روزگارم شد
یا انیس النفوس..........یا انیس من لا انیس له...یا انیس القلوب...
انیـــس بیشتر از 10 بار توی دعای جوشن و دعاهای مختلف برای ندا دادن خداوند اومده...
انسیه هم در زبان عربی مونث اسم انیس هستش... که نام حضرت زهراست..
روایتهای زیادی هست که ائمه و پیامبر به خیلی ها تذکر میدادند که اسمشون رو عوض کنند چون باب دین و مسلنان نبود اما الان جنگ بر سر اینه که چه اسمی بزارن که تو فامیل تک باشه حالا از هر لغتنامه ای باشه مهم نیست..........
یه عده بی نمک میزنن به این باب که ما ایرانیها باید اصیل باشیم
این اسمهای عربی چیه..شما اصالتتونو از دست دادین
اسم پسرشون رو میزارن هخامنش....
آخه قربونت برم هخامنش اسم یه قوم بوده چی به اصالت من...
یه عده شور شور میزنن که اسم دایه ی فلان امام فلان چیز بوده وبجای اسم امام اسم اونو میزارن
یااسم فلان امام به زبان یونانی...
از اسمهای عجیب غریب هم که هرچه بگیم کم گفتیم....
اسم باید پر محتوا و معنا باشه
بزرگ کننده شخصیت باشه
آوای خوبی هم داشته باشه
حالا خواه از اسماء ائمه باشه خواه از فرهنگ ما برخواسته باشه
مهم با مصما بودن اسمه...
(امیدوارم مصما رو درست نوشته باشم)خخخخخخخخخخخخخخخخخ
همون شب چنین روایتی رو تو مسجد جامع شنیدم...
روایت شده در زمان حضرت علی
معایه دستور داد کسی نباید اسم فرزندش رو علی بزاره...
برا همین امام حسین میگفت هر چه فرزند داشته باشم باید به علی خطابشون کنم...
منم به حرمت اون شب به دلم افتاد اگه پسر بود علی بزاریم
و اگه دختر بود تو متن دعای جوشن دلنشین ترین ندای خدا رو بزاریم...
و خدا خودش بهم یه دختر عطا کرد که دلنشین ترین همدم روزگارم شد
یا انیس النفوس..........یا انیس من لا انیس له...یا انیس القلوب...
انیـــس بیشتر از 10 بار توی دعای جوشن و دعاهای مختلف برای ندا دادن خداوند اومده...
انسیه هم در زبان عربی مونث اسم انیس هستش... که نام حضرت زهراست..
روایتهای زیادی هست که ائمه و پیامبر به خیلی ها تذکر میدادند که اسمشون رو عوض کنند چون باب دین و مسلنان نبود اما الان جنگ بر سر اینه که چه اسمی بزارن که تو فامیل تک باشه حالا از هر لغتنامه ای باشه مهم نیست..........
یه عده بی نمک میزنن به این باب که ما ایرانیها باید اصیل باشیم
این اسمهای عربی چیه..شما اصالتتونو از دست دادین
اسم پسرشون رو میزارن هخامنش....
آخه قربونت برم هخامنش اسم یه قوم بوده چی به اصالت من...
یه عده شور شور میزنن که اسم دایه ی فلان امام فلان چیز بوده وبجای اسم امام اسم اونو میزارن
یااسم فلان امام به زبان یونانی...
از اسمهای عجیب غریب هم که هرچه بگیم کم گفتیم....
اسم باید پر محتوا و معنا باشه
بزرگ کننده شخصیت باشه
آوای خوبی هم داشته باشه
حالا خواه از اسماء ائمه باشه خواه از فرهنگ ما برخواسته باشه
مهم با مصما بودن اسمه...
(امیدوارم مصما رو درست نوشته باشم)خخخخخخخخخخخخخخخخخ
رضوان
17:07 1392/2/26
به نظر من نام نیک فقط به نامهای مذهبی گفته نمیشه ..نام نیک باید معنای زیبا و نیکی داشته باشه...اسم پسر من رادین ا...یعنی جوانمردو بخشنده که صفت حضرت محمد (ص) و همه بزرگان دینه...
♫الهام مامان آوینا♫
19:40 1392/2/26
من نام فاطمه را خیلی دوست داشتم چون نامی هست که هیچ وقت کهنه نمیشه... منتها نام تنها عمه دخترم هم فاطمه بود که هم فامیلی با دخترم میشد...
تصمیم گرفتم بیشتر از اینکه نام دخترم مذهبی باشه شیوه و روش زندگی اش زهرا گونه باشه... نمی دونم شاید بعضی ها خوششون نیاد از طرز تفکرم ولی من این تصمیم را گرفتم و یه اسم اصیل ایرانی برای دخترمون انتخاب کردیم
تصمیم گرفتم بیشتر از اینکه نام دخترم مذهبی باشه شیوه و روش زندگی اش زهرا گونه باشه... نمی دونم شاید بعضی ها خوششون نیاد از طرز تفکرم ولی من این تصمیم را گرفتم و یه اسم اصیل ایرانی برای دخترمون انتخاب کردیم
فرزند مهدوی
20:05 1392/2/26
قطعا نام نیک فقط مذهبی ها نیستند!
معنای اسم بسیار مهم است ، اما انسان اگر هم نام اهل بیت باشد هم برد دنیایی کرده هم اخروی، آخه گفته شده که در قیامت انسان ها به همان نام دنیایی خوانده می شوند.
خوشحال می شدیم این نظراتتون رو در وبلاگ مطرح می کردید تا تبادل نظر بابقیه هم صورت بگیره.
معنای اسم بسیار مهم است ، اما انسان اگر هم نام اهل بیت باشد هم برد دنیایی کرده هم اخروی، آخه گفته شده که در قیامت انسان ها به همان نام دنیایی خوانده می شوند.
خوشحال می شدیم این نظراتتون رو در وبلاگ مطرح می کردید تا تبادل نظر بابقیه هم صورت بگیره.
مامان آرشیدا
23:45 1392/2/26
من اسم دخترم آرشیداست به معنی بانوی درخشان آریایی و خوشحالم که اسم دخترم یک اسم ایرانی اصیله
مامان انسیه
00:49 1392/2/27
منم خوشحالم جدای ازهمه این بحث هابه گفته امام حسین که عاشقش بودم واسمشودوست داشتم اسم پسرموگذاشتم امیرعلی وازمادرمم تشکرمیکنم که اسمی به این زیبایی برام انتخاب کرده که هم خودم راضیم وهم خدااسمم انسیه است از نام های حضرت زهراامیدوارم لایق این اسم بوده باشم
Sh
01:20 1392/2/27
من با روانشناس کاملا موافقم.....
فرزند مهدوی
01:57 1392/2/27
در جواب روانشناس
درسته انتخاب نام مذهبی کافی نیست اما شروع خوبی است، و نمی شود از تاثیر آن در رشد و تربیت کودک چشم پوشی کرد البته این بستگی به فرهنگ و تربیت خانوادگی داره!
درسته انتخاب نام مذهبی کافی نیست اما شروع خوبی است، و نمی شود از تاثیر آن در رشد و تربیت کودک چشم پوشی کرد البته این بستگی به فرهنگ و تربیت خانوادگی داره!
فرزند مهدوی
02:00 1392/2/27
در جواب روانشناس
نام گذاری به نام اهل بیت نشان دهنده محبت و ارادت فرد به ایشان است، مثلا اگر کسی به شما ابراز محبت کند به دنبال این خواهید رفت که جبران کنید، خب ائمه اطهار که وجود خیر مطلق هستند مطمئنا به این اظهار ارادت توجه خواهند کرد!!!
نام گذاری به نام اهل بیت نشان دهنده محبت و ارادت فرد به ایشان است، مثلا اگر کسی به شما ابراز محبت کند به دنبال این خواهید رفت که جبران کنید، خب ائمه اطهار که وجود خیر مطلق هستند مطمئنا به این اظهار ارادت توجه خواهند کرد!!!
فرزند مهدوی
02:05 1392/2/27
در جواب روانشناس
درسته که ملاک در نزد خداوند رفتاره، اما پرواضحه که خداوند این هم نامی رو دوست داره!
گفتن از اینکه افراد جنایتکار بعضی از این نام ها دارند از ارزش این کار کم نمی کند و به این معنی نیست که اصلا برای خداوند مهم نیست!
درسته که ملاک در نزد خداوند رفتاره، اما پرواضحه که خداوند این هم نامی رو دوست داره!
گفتن از اینکه افراد جنایتکار بعضی از این نام ها دارند از ارزش این کار کم نمی کند و به این معنی نیست که اصلا برای خداوند مهم نیست!
مامان انيس
02:43 1392/2/27
روانشناس محترم یه سفسطه دو پهلو کردن اینجا..............
اول برا اینکه سوء تفاهم نشه بگم....مامان دخملی
ارادتـــــــــــمند هرچی نی نی با اسم ایرانی اصیل و با مفهوم و
اسم مذهبی با مصماست (مسما یا مصما نمیدونم املام ضعیفه..هه هه)
اما.......... در جواب روانشناس
هیچ کس نمیگه نام مذهبی تنها نام نیکه....من کامل تو نظر قبلیم نوشتم
امام صادق فرمودند انسان در قیامت با ندا زدن اسمش به محشر میره
بیچاره مامورین الهی که باید چه نامهای عجیب و غریبی رو ندا بزنن....
شما میگین کسایی هستن اسم مذهبی میزارن ولی فاسد هم هستن...درست
ولی این تو دو قشر (نامهای مذهبی و اصیل ایرانی) این موضوع صدق میکنه
همنطور که فرد مذهبی نام فاسد هست فرد اصیل نام هم میتونن هیچ نسبت و نزدیکی
با آداب و رسوم و نسب اصلی اسمشون نداشته باشن
مثلا عده ای هم هستن که اسم اصیل گذاشتن شعارشونه
(البته من مثال میزنم منظورم هیچ کس خاصی نیست)
ولی تمام کردارشون و فرهنگشون عین غربیاست
از پوشش و مجالس ونحوه برخورد ....حتی طرز فکر
و کم کم داریم به سوی مسیری میریم که خواهر و برادر سالی 2 بار هم همو نمیبینن
میگن گرفتاریم در حالی که این فرهنگ ماست که داره از بین میره....
اصالت چی...............یه وبگردی کوچولو تو وبا کنید
خیلیا از همین اصیلهای محترم همینکه هواپیمای سیر و سفرشون به زمین خارج
از ایران عزیزشون میرسه انگار عمه من نافشونو تو آمریکا بریده(من عمه ندارم)خخخخخ
بخدا شرم داره نگاهشون میکنم که با چه افتخاری عکسشونو گذاشتن...
ما ایرانیای اصیل اینجوری نبودیم.............
پس نتیجه میگیریم هر دو قشر مذهبی نام و اصیل نام میتونن هیچ نسبت و نزدیکی با
اسمشون نداشته باشن
بیخودی سفسطه نکنید .......................
بنده که اسم دخترم مذهبیه و نیکوست و هرگز ادعا نمیکنم
که اسم ایرانی یا اسمهای گل و...که اکثریت میزارن اسمی غیر مذهبیه یا نیکو نیست
مذهب ما دین ما همیشه خوبیها رو قبول داره و هرگز فتوایی بر نفی اسمهای دیگه نداده
گفته اسم باید نیکو باشه همین....
و این خود ماییم که باید نیکویی رو از نظر خداوند تعبیر کنیم ....
ولی به هر آئینی که فقط خدا رو قبول داریم اینو باید بپذیریم
که اگه گاهی در معنی اسم ستایش خدا و کوچکی دربرابر خداوند باشه خیلی
زیباتره............
خداوند حق انتخاب اسم رو به پدر و مادر داده
و هر کدوم از انسانها خلیفه خدا هستند بر روی زمین...
پس مواظب این حق انتخابهاتون باشین.......تولد نوزاد ماهم یه امتحان میتونه باشه..
و از اینکه زیادی نوشتم سرتونو درد آوردم از انگشت اشاره ام تشکر
میکنم...خخخخخخخخخ
و
و
و
و
خواهشن یه طور جبهه نرید که انگار اسم مذهبی و ایرانی در دو ردیف جدا از هم هستن
ارادتمند دونه دونه بچه های گوگولی مگولیتون........................مامان دخملی
اول برا اینکه سوء تفاهم نشه بگم....مامان دخملی
ارادتـــــــــــمند هرچی نی نی با اسم ایرانی اصیل و با مفهوم و
اسم مذهبی با مصماست (مسما یا مصما نمیدونم املام ضعیفه..هه هه)
اما.......... در جواب روانشناس
هیچ کس نمیگه نام مذهبی تنها نام نیکه....من کامل تو نظر قبلیم نوشتم
امام صادق فرمودند انسان در قیامت با ندا زدن اسمش به محشر میره
بیچاره مامورین الهی که باید چه نامهای عجیب و غریبی رو ندا بزنن....
شما میگین کسایی هستن اسم مذهبی میزارن ولی فاسد هم هستن...درست
ولی این تو دو قشر (نامهای مذهبی و اصیل ایرانی) این موضوع صدق میکنه
همنطور که فرد مذهبی نام فاسد هست فرد اصیل نام هم میتونن هیچ نسبت و نزدیکی
با آداب و رسوم و نسب اصلی اسمشون نداشته باشن
مثلا عده ای هم هستن که اسم اصیل گذاشتن شعارشونه
(البته من مثال میزنم منظورم هیچ کس خاصی نیست)
ولی تمام کردارشون و فرهنگشون عین غربیاست
از پوشش و مجالس ونحوه برخورد ....حتی طرز فکر
و کم کم داریم به سوی مسیری میریم که خواهر و برادر سالی 2 بار هم همو نمیبینن
میگن گرفتاریم در حالی که این فرهنگ ماست که داره از بین میره....
اصالت چی...............یه وبگردی کوچولو تو وبا کنید
خیلیا از همین اصیلهای محترم همینکه هواپیمای سیر و سفرشون به زمین خارج
از ایران عزیزشون میرسه انگار عمه من نافشونو تو آمریکا بریده(من عمه ندارم)خخخخخ
بخدا شرم داره نگاهشون میکنم که با چه افتخاری عکسشونو گذاشتن...
ما ایرانیای اصیل اینجوری نبودیم.............
پس نتیجه میگیریم هر دو قشر مذهبی نام و اصیل نام میتونن هیچ نسبت و نزدیکی با
اسمشون نداشته باشن
بیخودی سفسطه نکنید .......................
بنده که اسم دخترم مذهبیه و نیکوست و هرگز ادعا نمیکنم
که اسم ایرانی یا اسمهای گل و...که اکثریت میزارن اسمی غیر مذهبیه یا نیکو نیست
مذهب ما دین ما همیشه خوبیها رو قبول داره و هرگز فتوایی بر نفی اسمهای دیگه نداده
گفته اسم باید نیکو باشه همین....
و این خود ماییم که باید نیکویی رو از نظر خداوند تعبیر کنیم ....
ولی به هر آئینی که فقط خدا رو قبول داریم اینو باید بپذیریم
که اگه گاهی در معنی اسم ستایش خدا و کوچکی دربرابر خداوند باشه خیلی
زیباتره............
خداوند حق انتخاب اسم رو به پدر و مادر داده
و هر کدوم از انسانها خلیفه خدا هستند بر روی زمین...
پس مواظب این حق انتخابهاتون باشین.......تولد نوزاد ماهم یه امتحان میتونه باشه..
و از اینکه زیادی نوشتم سرتونو درد آوردم از انگشت اشاره ام تشکر
میکنم...خخخخخخخخخ
و
و
و
و
خواهشن یه طور جبهه نرید که انگار اسم مذهبی و ایرانی در دو ردیف جدا از هم هستن
ارادتمند دونه دونه بچه های گوگولی مگولیتون........................مامان دخملی
مامان انيس
02:46 1392/2/27
واااااااااااااااااااااااااااای
چقــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــد دراز شــــــــــــــــــد متنـــــــــــم...
بخدا من سخنوری نیستم
یهو نمیدونم چی شد جوگیر شدم اینهمه نوشتم............خخخخخخخخ
چقــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــد دراز شــــــــــــــــــد متنـــــــــــم...
بخدا من سخنوری نیستم
یهو نمیدونم چی شد جوگیر شدم اینهمه نوشتم............خخخخخخخخ
فرزند مهدوی
07:49 1392/2/27
ممنون مامان انیس جان، ناگفته ها را گفتید!
باز هم قید می کنم نام نیک زیاد است نام اهل بیت(ع) نیک نیکان است فقط همین!
باز هم قید می کنم نام نیک زیاد است نام اهل بیت(ع) نیک نیکان است فقط همین!
فرزند مهدوی
08:53 1392/2/27
روانشناس محترم شاید حرف ها را کامل نمی خونید، کسی نگفت اسم زیبا فقط این ها هستند بلکه بار ها تاکید کردیم اسم زیبا زیاد است و اسامی ائمه جزئی از آن ها!
فرزند مهدوی
08:57 1392/2/27
شما دارید مغالطه می کنید،
چرا اصرار دارید بگید ما معتقدیم فقط اسم مذهبی مهمه و و از تربیت دینی غافلیم؟!
هرگز اینطور نیست...
این حرف هم کاملا قابل قبوله:
روز قیامت کسی رو به خاطر اسمش روانه بهشت و جهنم نمی کنند عمل سنجیده میشه
اگر اسم مذهبی همراه تربیت مذهبی باشه ارزش پیدا میکنه اگر تربیت مذهبی نباشه اسم هیچ ارزشی نخواهد داشت
چرا اصرار دارید بگید ما معتقدیم فقط اسم مذهبی مهمه و و از تربیت دینی غافلیم؟!
هرگز اینطور نیست...
این حرف هم کاملا قابل قبوله:
روز قیامت کسی رو به خاطر اسمش روانه بهشت و جهنم نمی کنند عمل سنجیده میشه
اگر اسم مذهبی همراه تربیت مذهبی باشه ارزش پیدا میکنه اگر تربیت مذهبی نباشه اسم هیچ ارزشی نخواهد داشت
فرزند مهدوی
09:02 1392/2/27
شما به اصرار تلاش می کنید حرف های جدا از بحث رو ربط و به بقیه نسبت بدید، کسی حرفی زد از اینکه اسامی فرزندان ائمه زشت هستند؟!
در ضمن بعضی از این اسامی رو انتخاب می کنند!
در ضمن بعضی از این اسامی رو انتخاب می کنند!
مامان مریم
09:20 1392/2/27
منصوره ی عزیز شما عنوان سوالتون اینه: یه پستی هست تحت عنوان "نام نیک"""" مخصوص""" پدر و مادرایی که اسم مذهبی برا بچه هاشون انتخاب کردن !!! اونوقت میگید چرا اصرار دارید بگید ما معتقدیم فقط اسم مذهبی مهمه !!و"نیکه"!!
منم با روانشناس عزیز کاملا موافقم..این اسم نیست که به یه انسان شخصیت میده..بلکه صاحب اسمه که با رفتارش به اسم شخصیت و اعتبار میده...
منم با روانشناس عزیز کاملا موافقم..این اسم نیست که به یه انسان شخصیت میده..بلکه صاحب اسمه که با رفتارش به اسم شخصیت و اعتبار میده...
فرزند مهدوی
09:26 1392/2/27
مامان مریم عزیز من راجع به پست وبلاگ صحبت کردم اگر برید خواهید دید که من نوشتم "افرادی که از بین نام های نیک نام اهل بیت رو انتخاب کردند." و این فقط عنوان پست بوده نه قید اون!
همین جا هم چند بار قید کردم که نام نیک فقط نام ائمه اطهار نیست(نظرات پایین رو بخونید)
اینکه اسم رو ی شخصیت ناثیر گذاره بدیهیه، البته اگر با توجه و تربیت صحیح همراه باشه.
همین جا هم چند بار قید کردم که نام نیک فقط نام ائمه اطهار نیست(نظرات پایین رو بخونید)
اینکه اسم رو ی شخصیت ناثیر گذاره بدیهیه، البته اگر با توجه و تربیت صحیح همراه باشه.
مامان انيس
11:30 1392/2/27
میگم شما واقعا روانشناسید ......
واقعا براتون متاسفم اگه یه روانشناس هستید و اینقدر سر
سری حرفهای بقیه رو میخونید و هم زود به قاضی میرید
هم خیلی تند حرف میزنید و دو پهلو...
کاش این نکته رو که گفتم بهش دقت میکردید فرمانده....
(((((دین ما همیشه خوبیها رو قبول داره و هرگز فتوایی بر نفی اسمهای دیگه نداده
گفته اسم باید نیکو باشه همین....
و این خود ماییم که باید نیکویی رو از نظر خداوند تعبیر کنیم ....)))
ما اینجا یه جمع دوستانه از مادرهای مختلف با اسمهای ایرانی(آذری وترکی،کردی،لری،) و عربی و ...........هستیم
همه مون هم با هم دوستیم و هیچ مشکلی نداریم
چرا یه جور حرف میزنید که انگار مثلا من فرزندمو از بقیه صالحتر میدونم
اصلا اینطور نیست........................اصلا
من احساسمو به اسم بچه ام گفتم.........یه احساس مادرانه..
خیلیا که اسم عجیب غریب هم میزارن که حتی تو اسمهای ایرانی هم نیست و برای اولین بار تو ثبت احوال ثبت میشه شاید فردا رفتار و منشش الگوی نمونه ای برای فرزند من باشه
همه جوابهای ما هستن هیچکس
با تاکید میگم هیچــــــــکس از ما نگفته که تنها یک اسم نشان برتری
داره (اینو عقل هیچ عاقلی نمیپذیره)
و بقول شما ما اصل مطلب که ذات انسانه فراموش نکردیم
و باز بقول شما مثل اکثر مردم اسیر ظواهر شدید نشدیم...
شما مدام دارید سفسطه میرید......................سفسطه
اسم هم مثل حجاب
یه آدم مانتویی میتونه بهترین شخصیت رو تو جامعه اسلامی خودش و نزد خدای خودش رقم بزنه
ولی دین ما چادر رو بهترین پوشش میدونه...
این فقط یه اصله و به اون معنا نیست که آدم چادری عاری از عیب و نقصه و یا مانتویی بد.....
حالا اگه شما انسان منفی نگر بخوایین اصلی رو که گفتم بخونید فوری میگید
خیلی چادری ها هستن که فاسدن......
آخه چه ربطی داره این چیزهایی به هم میبافین...
من نمیدونم کی گفته هرکی اسمش مذهبی باشه مبراست
بلفرض مگه اسم صدام چی بود که اونهمه به مردم بیگناه ظلم کرد...
اسمی که لایقش نبود...
خواهشا فرمانده محترم اینطوری صور جنگ رو به صدا در نیارد
من با احترام به همه عقاید نظرمو به سادگی و صراحت نوشتم
شما کاملا واضحه که فقط دنبال حرف کشیدن تو حرف هستین....سفسطه
ضمنا بنده عبیدا.. رو انتخاب نمیکنم چون گفتم دوست دارم اسم آوای خوبی داشته باشه و مرسوم باشه....
دقت کنید مرررررررررررررررررررررسوم باشه
واقعا براتون متاسفم اگه یه روانشناس هستید و اینقدر سر
سری حرفهای بقیه رو میخونید و هم زود به قاضی میرید
هم خیلی تند حرف میزنید و دو پهلو...
کاش این نکته رو که گفتم بهش دقت میکردید فرمانده....
(((((دین ما همیشه خوبیها رو قبول داره و هرگز فتوایی بر نفی اسمهای دیگه نداده
گفته اسم باید نیکو باشه همین....
و این خود ماییم که باید نیکویی رو از نظر خداوند تعبیر کنیم ....)))
ما اینجا یه جمع دوستانه از مادرهای مختلف با اسمهای ایرانی(آذری وترکی،کردی،لری،) و عربی و ...........هستیم
همه مون هم با هم دوستیم و هیچ مشکلی نداریم
چرا یه جور حرف میزنید که انگار مثلا من فرزندمو از بقیه صالحتر میدونم
اصلا اینطور نیست........................اصلا
من احساسمو به اسم بچه ام گفتم.........یه احساس مادرانه..
خیلیا که اسم عجیب غریب هم میزارن که حتی تو اسمهای ایرانی هم نیست و برای اولین بار تو ثبت احوال ثبت میشه شاید فردا رفتار و منشش الگوی نمونه ای برای فرزند من باشه
همه جوابهای ما هستن هیچکس
با تاکید میگم هیچــــــــکس از ما نگفته که تنها یک اسم نشان برتری
داره (اینو عقل هیچ عاقلی نمیپذیره)
و بقول شما ما اصل مطلب که ذات انسانه فراموش نکردیم
و باز بقول شما مثل اکثر مردم اسیر ظواهر شدید نشدیم...
شما مدام دارید سفسطه میرید......................سفسطه
اسم هم مثل حجاب
یه آدم مانتویی میتونه بهترین شخصیت رو تو جامعه اسلامی خودش و نزد خدای خودش رقم بزنه
ولی دین ما چادر رو بهترین پوشش میدونه...
این فقط یه اصله و به اون معنا نیست که آدم چادری عاری از عیب و نقصه و یا مانتویی بد.....
حالا اگه شما انسان منفی نگر بخوایین اصلی رو که گفتم بخونید فوری میگید
خیلی چادری ها هستن که فاسدن......
آخه چه ربطی داره این چیزهایی به هم میبافین...
من نمیدونم کی گفته هرکی اسمش مذهبی باشه مبراست
بلفرض مگه اسم صدام چی بود که اونهمه به مردم بیگناه ظلم کرد...
اسمی که لایقش نبود...
خواهشا فرمانده محترم اینطوری صور جنگ رو به صدا در نیارد
من با احترام به همه عقاید نظرمو به سادگی و صراحت نوشتم
شما کاملا واضحه که فقط دنبال حرف کشیدن تو حرف هستین....سفسطه
ضمنا بنده عبیدا.. رو انتخاب نمیکنم چون گفتم دوست دارم اسم آوای خوبی داشته باشه و مرسوم باشه....
دقت کنید مرررررررررررررررررررررسوم باشه
مامان انيس
11:31 1392/2/27
خواهشا اگر کسی میخواد قضاوت کنه اول بره جوابهای اولی من رو بخونه
و بعد جوابهای روانشناس................
و بعد جوابهای روانشناس................
فرزند مهدوی
12:41 1392/2/27
متشکر از مامان انیس جان، خانوم روانشناس بنده که از تاثیر اسم بر شخصیت گفتم هرگز نگفتم دین این رو گفته، (نمی دونم شاید دین هم گفته باشه) شما اگر روانشناس هستید باید بهتر بدونیدمعنای حرفم رو!
مثلا اگر یه بچه اسمش جوری باشه که هم سن و سالانش تحقیر یا تمسخرش کنن شخصیتش دچار لطمه خواهد شد و بر عکس اگر اسم خوبی داشته باشه و مثلا افراد به جای اینکه هی ازش بپرسی چرا اسمت اینه یا معنیش چیه ،یا چند بار ازش بپرسن تا بفهمن چی می گه، بهش بگن چه اسم قشنگی !بدیهیه که شخصیت بهتر و اعتماد به نفس بالاتری خواهد داشت، قبوله؟
چیزی که واضحه اینه که حرفای شما رو روانشناسی نمی گه آیا باید بپرسیم چرا برداشت شخصیتون رو به پای علم می نویسید؟!
نمی پرسیم چون مشخص است که علم روانشناسی حرفش اینا نیست.
بحث دوستانه است!
مثلا اگر یه بچه اسمش جوری باشه که هم سن و سالانش تحقیر یا تمسخرش کنن شخصیتش دچار لطمه خواهد شد و بر عکس اگر اسم خوبی داشته باشه و مثلا افراد به جای اینکه هی ازش بپرسی چرا اسمت اینه یا معنیش چیه ،یا چند بار ازش بپرسن تا بفهمن چی می گه، بهش بگن چه اسم قشنگی !بدیهیه که شخصیت بهتر و اعتماد به نفس بالاتری خواهد داشت، قبوله؟
چیزی که واضحه اینه که حرفای شما رو روانشناسی نمی گه آیا باید بپرسیم چرا برداشت شخصیتون رو به پای علم می نویسید؟!
نمی پرسیم چون مشخص است که علم روانشناسی حرفش اینا نیست.
بحث دوستانه است!
فرزند مهدوی
13:01 1392/2/27
مادر های عزیز کسی عذاب وجدان گرفته؟ بگید تا ما باز هم تاکید کنیم اسم نیک زیاد است و اسم ائمه فقط بهترین است نه اینکه خوب باشد و بقیه بد!همین
هدف من از ایجاد این بحث این بود تا پدر و مادر هایی که درصدد انتخاب نام مذهبی برای فرزندانشون هستند یه منبع مناسب داشته باشند و از تجربه های دیگران استفاده کنند،
مادر های عزیز بحث رو بخونن خواهند فهمید که چه کسی بحث را به اینجا رسانده!
بحث دوستانه است!
هدف من از ایجاد این بحث این بود تا پدر و مادر هایی که درصدد انتخاب نام مذهبی برای فرزندانشون هستند یه منبع مناسب داشته باشند و از تجربه های دیگران استفاده کنند،
مادر های عزیز بحث رو بخونن خواهند فهمید که چه کسی بحث را به اینجا رسانده!
بحث دوستانه است!
فرزند مهدوی
13:03 1392/2/27
عزیزان کسی هست بتونه بگه آیا ما گفتیم که اسم زیبا "فقط" اسم عربی ائمه است؟!
اصلا حتی اشاره کردیم؟!
اصلا حتی اشاره کردیم؟!
〰〰مامانِ چشمه بهشتى〰〰
13:10 1392/2/27
به نظر من هر كس يه عقيده اى داره و يه ملاكى براى گذاشتن اسم داره
يكى عاشق گل و گياه و يكى عاشق فرمانده هان هخامنشى و ساسانى و زرتشتى و آئين زرتشتى .... يكى عاشق آئين مسلمانى و اسلام اسامى خدا و ديگرى عاشق اسامى ائمه ....
يكى عاشق گل و گياه و يكى عاشق فرمانده هان هخامنشى و ساسانى و زرتشتى و آئين زرتشتى .... يكى عاشق آئين مسلمانى و اسلام اسامى خدا و ديگرى عاشق اسامى ائمه ....
〰〰مامانِ چشمه بهشتى〰〰
13:14 1392/2/27
منصوره الف عزيز فكر كنم قصد شما هم از بيان اين مطلب جلو گيرى از كمرنگ شدن نام ائمه بود نه بحث تربيتى و اينكه هر كس نام مذهبى داره آدم خوبيه
❤مامان محمد و ساقی❤
14:00 1392/2/27
سلام دوستان عزیز
من اسم پدرشوهر شهیدم رو روی پسرم گذاشتم تا نام و یادش در دلمون پابرجا باشه و دلاوریها و ایثاری که او در راه وطن ما انجام داد بتونه الگوی بزرگی برای پسرم محمد باشه.
اسم دخترم رو به شکل سقا در قرآن دیدم و نذری که دارم برای او اینه که در یک روزی و یک شرایطی دخترم ساقی سقای تشنه لبان باشه.
در صورتی که عده ای کوته نظر وقتی به دیدن من و ساقی اومدند گفتند ما انتظار دیگری از تو برای گذاشتن اسم دختر داشتیم .
انتخاب اسم بر عهده ی پدر و مادر.اسامی ایرانی هم در بین اعراب رواج داشته.و ایرانیهای دلیر در همه جای تاریخ قرار گرفتند.
و اسامی آنها درخشیده است.
من اسم پدرشوهر شهیدم رو روی پسرم گذاشتم تا نام و یادش در دلمون پابرجا باشه و دلاوریها و ایثاری که او در راه وطن ما انجام داد بتونه الگوی بزرگی برای پسرم محمد باشه.
اسم دخترم رو به شکل سقا در قرآن دیدم و نذری که دارم برای او اینه که در یک روزی و یک شرایطی دخترم ساقی سقای تشنه لبان باشه.
در صورتی که عده ای کوته نظر وقتی به دیدن من و ساقی اومدند گفتند ما انتظار دیگری از تو برای گذاشتن اسم دختر داشتیم .
انتخاب اسم بر عهده ی پدر و مادر.اسامی ایرانی هم در بین اعراب رواج داشته.و ایرانیهای دلیر در همه جای تاریخ قرار گرفتند.
و اسامی آنها درخشیده است.
❤مامان محمد و ساقی❤
14:02 1392/2/27
وقتی پرسشی مطرح میشه به پاسخ های هم احترام بگذاریم.یاد بگیریم فقط یک پرسش و پاسخه و در زندگی شخصی ما هیچ تاثیری نداره!!!
فرزند مهدوی
14:22 1392/2/27
در جواب مامان تسنیم
بله همینطوره، همچین قصدی نداشتم
بله همینطوره، همچین قصدی نداشتم
فرزند مهدوی
14:25 1392/2/27
با تشکر از مامان محمد و ساقی
نیت همیشه مهمه و رضایت پروردگار در نیت خیره!
خوشحال میشم نظرتون رو در وبلاگ هم قرار بدید تا بقیه استفاده کنند!
نیت همیشه مهمه و رضایت پروردگار در نیت خیره!
خوشحال میشم نظرتون رو در وبلاگ هم قرار بدید تا بقیه استفاده کنند!
فرزند مهدوی
16:10 1392/2/27
بله کاملا صحیحه(در جواب اسم باید معنی و مفهوم....)
توی بخش پرسش و پاسخ نمیشه کامل توضیح داد، هدف من حضور مادرهای عزیز در وبلاگ بود، اینجا خلاصه گفتم، اما در وبلاگ همچین برداشتی نخواهد شد!البته بعید می دونم همچین القایی شده باشه!!!
بازم تکرار: اونجا نوشتم افرادی که از بین "نام های نیک" نام اهل بیت (ع) رو انتخاب می کنند....
توی بخش پرسش و پاسخ نمیشه کامل توضیح داد، هدف من حضور مادرهای عزیز در وبلاگ بود، اینجا خلاصه گفتم، اما در وبلاگ همچین برداشتی نخواهد شد!البته بعید می دونم همچین القایی شده باشه!!!
بازم تکرار: اونجا نوشتم افرادی که از بین "نام های نیک" نام اهل بیت (ع) رو انتخاب می کنند....
فرزند مهدوی
16:12 1392/2/27
سوالتون ربطی به بحث ما نداره!
زهره یوسفی روانشناس كودك
16:42 1392/2/27
خانم منصوره عزیز لطفا سوالتون رو ببندید و این بحث با آقای روانشناس که کل روانشناسی رو متاسفانه با این افکار و عقاید زیر سوال بردند به اتمام برسونید . و به نظرات هم احترام بگذارید .
زهره یوسفی روانشناس كودك
16:42 1392/2/27
آقای روانشناس عزیز که نمیدونم مدرک معتبرتون از کدوم دانشگاه میباشه من به خاطر بحث های بی مورد و مشاجره های شما کل پرسش و پاسخ هایی که میدونم برای خیلی از مادرها میتونه مفید باشه رو دیگه نمیتونم بیان کنم و واقعا از این کار شما در عذابم .... شمایی که با همه چیز مخالف و نه با شرق و نه با غرب سازگاری دارید ... فقط میتونم بگم متاسفم که همیشه باعث برهم ریختن تعداد بسیار زیادی از پرسش ها میشید .
وبلاگ کودک من
17:05 1392/2/27
نظرتون درمورد اسم "سونیا" چیه ؟
عمه جان و مامانی
17:15 1392/2/27
اقای به اصطلاح روانشناس که مامانهای قدیمه همه می دونن چه ادمی هستید و به اسم روانشناس اومدید جلو . بساط خودت رو جمع کن. دست از این کارات بردار. خودت هم خوب می دونی چی می گم
❤مامان محمد و ساقی❤
17:22 1392/2/27
مامان روانشناس هفته گذشته در جمع مامانهای اهوازی بودن.مامان بودنشون ثابت شده.
عمه جان و مامانی
17:24 1392/2/27
منصوره جان ااین سوال رو ببند. این اقای روانشناس مشکل داره.
فرزند مهدوی
17:25 1392/2/27
من شناختی نسبت به شما نداشتم اما حالا پیدا کردم، فقط صرف احترام، به پرسش هاتون پاسخ دادم اما شما متاسفانه این فضای خوب رو به سمت بی حرمتی و بد صحبت کردن کشاندید.
به معنی نور و بزرگی.....
تو پرسشها جدا بنویسید مناسبتره چون اینجا یه کم پارازیت بالاست..
از منصوره .الف عزیز خواهش میکنم به این کشتی کج ختم
قائله بدین بنظرم و سواتونو صلاحه که ببندید دیگه...........