سوال و 40 جواب
(آخرین جواب : 93/3/25)عکس العمل شما چیه؟
سلام به همه، وقتی کودک شما موقع بازی از دیگران کتک میخورد شما چه کار میکنید؟(وقتی دعوا و کتک کاری میکنند نه وقتی فقط کتک خوردند و به گریه افتادند)
1393/3/24
#کودک
#تربیت و آموزش كودک
مامان مریم
11:32 1393/3/24
مریم جونم سلام
راستش آیدین من هنوز کوچولوه و سن کبان جونم حتما برخورد دیگه ای میطلبه ولی من شنیدم نباید تو دعوای بچه ها دخالت کرد و باید بزاریم خودشون با هم کنار بیان
البته گاهی نمیشه دخالت نکرد مثل بچه های بزرگتر که گاهی واقعا زورگو و بی ادبانه با بقیه برخورد میکنن و بچه های مودب و آروم که این برخوردو تجربه نکردن نمیدونن باید چه عکس العملی نشون بدن
من تو این سن آیدین تا اونجا که به هم صدمه نزنن اصلا جلو نمیرم چون بارها با دخالت بیجا کارو خرابتر کردم و اگه چند دقیقه کشمکش رو تحمل کنم با تعجب میبینم با هم کنار اومدن و خیلی دوستانه دارن بازی میکنن!!!
ولی اینکه کتک بخوره و گریه کنه برام پیش نیومده و حتما تحمل نمیکنم و دخالت میکنم
راستش آیدین من هنوز کوچولوه و سن کبان جونم حتما برخورد دیگه ای میطلبه ولی من شنیدم نباید تو دعوای بچه ها دخالت کرد و باید بزاریم خودشون با هم کنار بیان
البته گاهی نمیشه دخالت نکرد مثل بچه های بزرگتر که گاهی واقعا زورگو و بی ادبانه با بقیه برخورد میکنن و بچه های مودب و آروم که این برخوردو تجربه نکردن نمیدونن باید چه عکس العملی نشون بدن
من تو این سن آیدین تا اونجا که به هم صدمه نزنن اصلا جلو نمیرم چون بارها با دخالت بیجا کارو خرابتر کردم و اگه چند دقیقه کشمکش رو تحمل کنم با تعجب میبینم با هم کنار اومدن و خیلی دوستانه دارن بازی میکنن!!!
ولی اینکه کتک بخوره و گریه کنه برام پیش نیومده و حتما تحمل نمیکنم و دخالت میکنم
مریم(مامان کیان)
11:41 1393/3/24
من تو این چند سال مدام به کیان یاد دام شورع کننده دعوا نباشه و کسی و نزنه واقعا هم هیچوقت این کار و نکرده تو کشمکش های عادی هم بیشتر جداشون میکنم تا کار به جاهای باریک نکشه اما این بار کیان دور از چشم من از یه بچه هم کتک خورده بود هم انقدر موهای بچه ام و کشیده بود که رو لباسش پر از مو بود و من متاسفانه اونجا نبودم ........ وقتی رسیدم که بچه ام فقط گریه میکرد (کیان اصلا اهل گریه زاری نیست و وقتی گریه میکنه یعنی خیلی بهش فشار اومده)نگید من مادر سهل انگاری ام که بچه ام و ندیدم چون بالای سرسره بودن از اینایی که حفاظای بلند داره منم منتظر بودم از سرسره بیاد پایین......... به هر حال اون بچه رو دعوا کردم و بردمش پیش مامان اش و اونجا هم بهش تذکر دادم و گفتم اگر این بار بیاد سمت پسرم منم باهاش همنجوری برخورد میکنم اما اون مادر فقط نگاه میکرد حتی یه ببخشید هم نگفت حتی سعی نکرد کیان و آروم کنه در حالیکه جای انگشتای بچه اش روی دست کیان بود......... خلاصه که خیلی ناراحت شدم حتی کیان هم دیگه نمیخواست اونجا بمونه......... حالا بهش گفتم هر کسی زدت تو هم بزنش دیشب با خواهرزاده خودم بازی میکرد تا دستش خورد به کیان کیان زدش و گفت مامانم گفته هر کی زدت تو هم بزنش........... واقعا نمیدونم رفتار درست چیه؟؟؟؟
مامان و باباي امير
12:05 1393/3/24
سلام واقعا بزرگ كردن هربجه اي يه تجربه جداكانه اس پسر من هم زياد اهل دعوا نيس يعني اصلا نيس ولي هميشه بهش ميگم كه از حق خودت دفاع كن نزار كسي بهت زور بگه ولي يه جورايي خاصه انگار بعضي كارها با اموزش نميشه ذات بجه ها عوض نميشه پسرمن خيلي خوش قلبه حتي كسي كه اونو مسخره ميكنه يا كتك ميزنه خيلي زود فراموش ميكنه وباهاش بازي ميكنه يكي از همسايه هاي ما كه من خيلي باهاش صميمي هستم وپسر منو خيلي دوس داره پسرش از پسر من بزرگتره وهميشه حسودي پسر منو ميكنه وقتي تو خلوت پيدا ميكنه ميزنه من به احترام مامانش نميتونم باهاش برخورد جدي بكنم ولي بهش احترامانه گوشزد ميكنم هميشه كه با پسرم كاري نداشته باشه ولي امير رو نميتونم قانع كنم كه پيش اون نره واقعا كار سختيه بايد همش چشمم روش باشه كه بلايي سرش نياره بنظرم فقط بايد حواسمون شش دانگ پيش بجه امون باشه تا بالا خره ادم بشن
مامان مریم
12:18 1393/3/24
مریم جونم خیلی خیلی ناراحت شدم
چه بچه بی ادبی و ببین چطور بزرگ شده که با این سن انقدر وحشیه و چنگ میزنه و مو میکشه!!!
الهی بمیرم برای کیان جونم منم جات بودم از تصور اون لحظه داغون میشدم
و چه مامان بی ادب تر و بی فرهنگی آدم واقعا متاسف میشه و دلش میخواد میتونست یدونه محکم بخوابونه تو گوش هردوشون
تو اصلا سهل انگاری نکردی عزیزم و منم الان چند روزه دیگه تو سرسره دنبال آیدین نمیرم و ترجیح میدم از دور روی نیمکت تماشاش کنم سن کیان که جای خود داره
مریم جون تو یه مطلب روانشناسی خوندم باید به بچه ها گفت هر کس خواست تورو بزنه باید محکم دستشو بگیری و خیلی بلند و قاطع بگی زدن کار بدیه ولی این بچه وحشی که تو تعریف میکنی اصلا این چیزا حالیش نیست و به نظرم به کیان جون بگو اول باید به هر بچه ای هشدار بده و اگه گوش نکرد و ادامه داد اونم میتونه از خودش دفاع کنه
اصلا اعصابم الان داغون شد......
چه بچه بی ادبی و ببین چطور بزرگ شده که با این سن انقدر وحشیه و چنگ میزنه و مو میکشه!!!
الهی بمیرم برای کیان جونم منم جات بودم از تصور اون لحظه داغون میشدم
و چه مامان بی ادب تر و بی فرهنگی آدم واقعا متاسف میشه و دلش میخواد میتونست یدونه محکم بخوابونه تو گوش هردوشون
تو اصلا سهل انگاری نکردی عزیزم و منم الان چند روزه دیگه تو سرسره دنبال آیدین نمیرم و ترجیح میدم از دور روی نیمکت تماشاش کنم سن کیان که جای خود داره
مریم جون تو یه مطلب روانشناسی خوندم باید به بچه ها گفت هر کس خواست تورو بزنه باید محکم دستشو بگیری و خیلی بلند و قاطع بگی زدن کار بدیه ولی این بچه وحشی که تو تعریف میکنی اصلا این چیزا حالیش نیست و به نظرم به کیان جون بگو اول باید به هر بچه ای هشدار بده و اگه گوش نکرد و ادامه داد اونم میتونه از خودش دفاع کنه
اصلا اعصابم الان داغون شد......
مریم(مامان کیان)
12:27 1393/3/24
وای من با این رفتارایی که دیدم یک ثانیه نمیشینم مدام مواظبم اما این بار.... تازه همسرم از منم بدتره اونکه بچه از سرسره میره بالا پشتش می ایسته..... من دوست دارم کیان مستقل باشه اونم اصلا وابسته نیست اما با ابن چیزایی که میبینم باید دنبال بچه هامون باشیم........ مامان بچه رو بگو که یه بارم نگفت ببخشید ........
مامان مریم
12:43 1393/3/24
من دائم تو پارک دنبال آیدین که علاقه داره همه بچه هارو محکم بغل کنه دارم از ماماناشون عذرخواهی میکنم و گوشزد به آیدین که نی نی هارو بغل نمیکنیم دردشون میاد ، اونوقت واقعا مامان این بچه چه آدمیه که عذرخواهی و دلجویی از بچه و تذکر به بچشو نمیتونه بفهمه؟؟؟
البته اگه غیر از این بود که تربیت بچش این نمیشد!!!
البته اگه غیر از این بود که تربیت بچش این نمیشد!!!
مامان مریم
12:44 1393/3/24
ولی واقعا ناراحت شدم و الان یادم رفت برنجم رو گازه و به جای لوبیا پلو شفته پلو داریم!!!
مریم(مامان کیان)
12:49 1393/3/24
عزیزم عیبی نداره لوبیا پلو همه جوره خوشمزه است!!!!!!!!
مامان مریم
13:00 1393/3/24
مریم جونم من چند روزه یه تجربه جدید پیدا کردم
عصرها پارکا خیلی شلوغه و بچه های تنها هم زیاد میان که دیگه اصلا نمیشه کنترلشون کرد........ من الان چند روزه آیدینو بعد اذان که هوا تاریک و خنک شده میبرک یه پارک خاص ......... برعکس همیشه که عصر میبردمش تو چند تا پارک مختلف
حالا تو این پارک چندتا مامان مشخص هستن که بچه هامونم با هم دوست شدن و راحت با هم کنار میان و بازی میکنن و ما مامانا هم میتونیم رو نیمکت داخل زمین بازی با هم صحبت کنیم و آیدین خیلی مستقل تر شده و دائم نمیگه بیا و دستمو بگیر و جالبه تسلطش هم بیشتر شده ...... این ساعت پارک خلوته و بچه ها چون تعدادشون زیاد نیست باهم کنار میان....... اگه میتونی امتحان کن
مریم جونم من چند روزه یه تجربه جدید پیدا کردم
عصرها پارکا خیلی شلوغه و بچه های تنها هم زیاد میان که دیگه اصلا نمیشه کنترلشون کرد........ من الان چند روزه آیدینو بعد اذان که هوا تاریک و خنک شده میبرک یه پارک خاص ......... برعکس همیشه که عصر میبردمش تو چند تا پارک مختلف
حالا تو این پارک چندتا مامان مشخص هستن که بچه هامونم با هم دوست شدن و راحت با هم کنار میان و بازی میکنن و ما مامانا هم میتونیم رو نیمکت داخل زمین بازی با هم صحبت کنیم و آیدین خیلی مستقل تر شده و دائم نمیگه بیا و دستمو بگیر و جالبه تسلطش هم بیشتر شده ...... این ساعت پارک خلوته و بچه ها چون تعدادشون زیاد نیست باهم کنار میان....... اگه میتونی امتحان کن
مریم(مامان کیان)
13:21 1393/3/24
راستش کیان همیشه با پدرش میرفت پارک یا دوتایی من هیچوقت تنها نمیبردم اش اما از وقتی میره ژیمناستیک دقیقا روبروی باشگاه شون یه پارکه و کیان هم برای این که با دوستای باشگاه اش باشه اونجا رو دوست داره وگرنه دقیقا نزدیک خونه مون دو تا پارک هست که چون تو محله نسیتا خلوت تره اما کیان اونجا رو بیشتر دوست داره اونجا هم چون فرهنگ سراست و یه باغ خیلی بزرگ و سرسبزه خیلی شلوغ میشه........... البته از اون روز تصمیم گرفتم با هر ترفندی شده از اونجا بیارمش و نزارم اونجا بازی کنه و ببرمش یه جای خلوت تر..........
الان مسئله من اینه که رفتار درست و زودتر بفهمم ........ انقدرم دوستان اومدم راهنمایی کردن کلا شرمنده ام کردن
الان مسئله من اینه که رفتار درست و زودتر بفهمم ........ انقدرم دوستان اومدم راهنمایی کردن کلا شرمنده ام کردن
مریم(مامان کیان)
13:22 1393/3/24
به هر حال تجربه های عینی خیلی بیشتر کمک مون میکنه تا کتاب و مقاله.... هر چند من اونا رو هم میخونم اما تجربه های شخصی کارآمدترن
مامان مریم
13:27 1393/3/24
مریم جونم سوالو نبند تا بقیه مامانا هم تجربشونو بگن برای منم مهمه بزرگتر شد چی باید در این مورد بهش بگم؟؟؟
مام
13:39 1393/3/24
مریم جون پارک شلوغ که اصلا حرفشو نزن. یکی دو بار بردم ولی واقعا وجود بچه ها با رفتارهای عجیب آدمو تا مرز سکته میبره!
یکی از اقواممون که آقای میانسالی بود سر همین قضیه سکته مغزی کرد و از بین رفت... همیشه به خودم میگم حواسم باشه بچه ها رو مواقع شلوغ به پارک نبرم. و یه پارک خلوت تر پیدا می کنم و میبرم معمولا.
کتک خوردن بچه ها برای ما مادرها خیلی صحنه سختیه.
فقط میدونم نباید خشونت رو به بچه هامون آموزش بدیم و اینکه بگیم شما هم بزنش ...
بهترین راهکار اینه که به کیان نازنین یاد بدین که دستهای بچه رو محکم بگیره و بگه زدن درست نیست
بهرحال توی جامعه از این برخورد ها ناگزیریم... هر چقدر الان هم پیشگیری کنیم بچه ها وارد محیط مدرسه میشن و باز هم با اشخاص گوناگونی روبرو میشن و باید بتونن از خودشون قاطعانه دفاع کنن بدون اینکه کسی رو بزنن .
یکی از اقواممون که آقای میانسالی بود سر همین قضیه سکته مغزی کرد و از بین رفت... همیشه به خودم میگم حواسم باشه بچه ها رو مواقع شلوغ به پارک نبرم. و یه پارک خلوت تر پیدا می کنم و میبرم معمولا.
کتک خوردن بچه ها برای ما مادرها خیلی صحنه سختیه.
فقط میدونم نباید خشونت رو به بچه هامون آموزش بدیم و اینکه بگیم شما هم بزنش ...
بهترین راهکار اینه که به کیان نازنین یاد بدین که دستهای بچه رو محکم بگیره و بگه زدن درست نیست
بهرحال توی جامعه از این برخورد ها ناگزیریم... هر چقدر الان هم پیشگیری کنیم بچه ها وارد محیط مدرسه میشن و باز هم با اشخاص گوناگونی روبرو میشن و باید بتونن از خودشون قاطعانه دفاع کنن بدون اینکه کسی رو بزنن .
مریم(مامان کیان)
13:53 1393/3/24
آخه بعضی ها چاره ای برای آدم نمیزارن........ به خدا همیشه پارک بردن کیان برام یه کار پر استرس بوده به خاطر همینم از زیرش در میرفتموقتی میبرم اش و برمیگردم انقدر خسته میشم که نگو.... اما خوب تا کی از جاهای شلوغ فرار کنیم یا بچه هامون و تو خونه نگه داریم کاری که من تا 7-8 ماهه پیش میکردم!!!!!!!گاهی 4-5 روز کیان از خونه بیرون نمیرفت پارک که به خاطر کار پدرش چند ماه یکبار...... حالا تازگی ها من خودم میبرم اش اما انقدر چیزای جور واجور میبینم که کم میارم
فاطمه
14:07 1393/3/24
عجب بچه بی ادبی. از مادرش معلومه بویی از ادب نبرده.
من که اصلا تحمل کتک خوردن بچمو ندارم. یسنا هم بزن بهادر نیست. و اگه همچین صحنه ای ببینم که یکی با قلدری بچمو بزنه خودم میزنم زیر گوش او بچه.
منم میگم درستش اینه که به کیان جون یاد بدین اول قاطعانه به طرف مقابلش گوشزد کنه کارش درست نیست و اگه دوباره تکرار شد از خودش دفاع کنه و طرفو لتو پارش کنه.
من که اصلا تحمل کتک خوردن بچمو ندارم. یسنا هم بزن بهادر نیست. و اگه همچین صحنه ای ببینم که یکی با قلدری بچمو بزنه خودم میزنم زیر گوش او بچه.
منم میگم درستش اینه که به کیان جون یاد بدین اول قاطعانه به طرف مقابلش گوشزد کنه کارش درست نیست و اگه دوباره تکرار شد از خودش دفاع کنه و طرفو لتو پارش کنه.
فاطمه
14:10 1393/3/24
منم به خاطر همین چیزا هیچ وقت یسنا رو تنهایی پارک نبردم و نمیبرم. حتما باید پدرش هم باشه.
مریم(مامان کیان)
14:23 1393/3/24
الان دارم باهاش صحبت میکنم میگم اگر کسی خواست بزنه دستش و محکم بگیر بگو این کار و نکنه.... میگه اگه یه بار زد دستش و بگیرم میگم نه همون اول.... میگه آخه اونا خیلی سریع میزننبعد هم میگه اونا عقل شون نمیرسه من باید بهشون یاد بدم؟؟؟؟
مامان مریم
14:33 1393/3/24
الهی عزیـــــــــــزم
مامان الینا
15:01 1393/3/24
سوال خیلی خوبی بود منم تجربه اش رو داشتم و در اون لخظه نه تنها بچه متخاصم رو کهبه هیچ دلیلی الینا رو زده بود یه دعوای حسابی کردم بلکه به مامانش گفتم بهجای اینکه یه گوشه بشینی وقتی بچه ات میاری پارک مواظب باش که با وحشی گری هاش به بقیه اسیب نزنه !!!!!!!!!!!البته من وقتی عصبانی مشم واقعا ترسناک میشم مامانه هم بنده خدا هی عذرخواهی میکرد عزیزم باید پارک ها رو دستچین کنی اونایی که به نظرت خلوت تر هستن یا بچه های ارومتری دارن باید انتخاب کنی منم دقیقا به همین دلیل این روزا الینا رو کمتر پارک می برم با تموم شدن مدارس واقعا پارک ها شلوغ شده و پر شده از بچه های مدرسه ای بی ادب و پررو فکر کنم اگر از این شهربازی های سقف پوشیده ببرینش بهتر باشه حداقل اونجا یه نفر هست نظارت کنه از مهم تر باید به بچه هامون یاد بدیم بتونن از خودشون دفاع کنن من خاله ام به نوه هاش همین مشکل رو داشت کلاس کارات هثبت نامشون کرد هم بچهها اعتمادبه نفس بالاتری پیدا کردن هم دیگه کتک نمیخورن!
مامان الینا
15:10 1393/3/24
مامان رها من و شما در این مورد کاملا هم فکریم!!!!!!!!!!به نظرم وقتی بعضی ها عرضه ادب کردن بچه شون رو ندارن ما باید این زحمت رو تقبل کنیم!!!
مریم(مامان کیان)
15:20 1393/3/24
راستش من اصلا نمیتونم با کسی درگیر بشم و با عصبانیت برخورد کنم.... اما اگر اون خانم و میدیدین ببخشید اما عین گ ا و فقط نگاه میکرد بچه اش هم با کیان میاد ژیمناستیک البته بار دوم اش بود که میومد کلاس خوب من و بقیه مامانها هم تا بچه هامون بیان با هم اشنا میشیم هر چند من اصلا با اون خانم حرف نزده بودم اما فردا دوباره کیان کلاس داره و باز میخواد بره همون پارک شلوغ....... مامان الینا شما درست میگین باید پارک ها رو دست چین کرد اما آخه تا کی میتونیم این کار و بکنیم؟؟؟؟؟
barfdoone.ir
15:55 1393/3/24
به نظر منم بعضیها بچه هاشون رو عمدا این مدلی تربیت میکنن که بقیه رو بزنن اینه که حتما باید به مادر همچین بچه هایی تذکر داد.
چند مدت پیش تو پارک یه پسر بچه یه دفعه موهای پسرمو کشید و زد تو سرش . پدر بزرگش کلی عذر خواهی کرد ....ولی من اگر در چنین مواردی عکس العمل نشون بدم همسرم فوری در مقابلم جبهه میگیره. میگه بچن نباید چیزی بهشون بگیم! یه بارم سوار سرسره شده بود یه پسر از بالا هولش داده بود پایین حسابی ترسیده بود من که ندیده بودم ولی شوهرم هم که اونجا بود هیچ عکس العملی نشون نداده بود.
چند مدت پیش تو پارک یه پسر بچه یه دفعه موهای پسرمو کشید و زد تو سرش . پدر بزرگش کلی عذر خواهی کرد ....ولی من اگر در چنین مواردی عکس العمل نشون بدم همسرم فوری در مقابلم جبهه میگیره. میگه بچن نباید چیزی بهشون بگیم! یه بارم سوار سرسره شده بود یه پسر از بالا هولش داده بود پایین حسابی ترسیده بود من که ندیده بودم ولی شوهرم هم که اونجا بود هیچ عکس العملی نشون نداده بود.
ساناز مامان متين
16:15 1393/3/24
مامان کیان جون پسرمنم کوچیکه و تجربه ای در این مورد ندارم البته با همین کوچیکی اش که بنظرم اقتضای سنشه یکم قلدری میکنه منم جلوشو نمیگیرم چون جامعه الان بچه های ضعیف رو قبول نمیکنه و متاسفانه من توی فامیل دیدم که به بچه اش یاد میده که بزنه و دعوا کنه وقتی اینجوریه چجوری میشه به پسرم بگم وقتی زد تو رو ..تو کاری نکن ...
زهره یوسفی روانشناس كودك
16:31 1393/3/24
دوستان یه سوال البته با اجازه مریم جون
اگه بچه ی شما توی پارک بچه ای رو هل داد یا به زمین زدش اون موقع رفتار شما چیه؟
اگه مقصر کودک شما باشه چی ؟
اگه بچه ی شما توی پارک بچه ای رو هل داد یا به زمین زدش اون موقع رفتار شما چیه؟
اگه مقصر کودک شما باشه چی ؟
مریم(مامان کیان)
16:52 1393/3/24
من خودم همیشه قبل اش به کیان میگم که با بچه های دیگه کاری نداشته باشه و اونم واقعا رعایت میکنه و بهش گفتم هل دادن خیلی کار خطر ناکیه ام اگر این اتفاق بیفته حتما از اون بچه دلجویی میکنم و حتما هم خودم هم پسرم از مادرش هم عذرخواهی میکنیم حتی این بار هم که پسرم کتک خورده بود ازش پرسیدم چرا کتک خورده اونم گفت بهم گفته از سرسره برو پایین من نیومدم اونم بهم حمله کرده......... حالا غیر از این که من خودم از کتک خوردنش ناراحت شدم و البته نمیدونستم باید چه رفتاری داشته باشم ... رفتار مامان اون بچه خیلی بیشتر ناراحتم کرد که هیچ حرفی نزد!!!!!!!!!
مریم(مامان کیان)
16:53 1393/3/24
مامان روانشناس خوشحال میشم نظر شما رو اول در مورد سوال خودم و بعد در مورد سوال خودتون هم بدونم
مامان جونی*زی زی*
17:03 1393/3/24
من تشر میرم به اون بچه.تحمل ندارم کسی به بچه ام حبگه بالای چشم تو ابرو.مخصوصا یقین دارم که خیلی مظلومه و آزاری به کسی نمیرسونه.
مامان جونی*زی زی*
17:06 1393/3/24
اگر مقصر کودک من باشه اول از اون بچه بعد از مادرش عذر خواهی میکنم اما اول مطمئن میشم که دخترم بی دلیل کاری کرده یا نه.دوم اینکه از بچه ام هم میخوام عذر خواهی کنه.همه باید پای تقصیراتشون باشن.
مامان کیمیا
17:16 1393/3/24
فکر کنم من با همتون فرق دارم.کیمیا وقتی میره پارک دوست داره که با همه دوست باشه وبازی میکنه.رفتارش خیلی خوبه اما اگه کسی بخواد حقشو بخوره یا بزنش حقشو میذاره کف دستش.من اصلا بهش یاد ندادم ها.خودش این کارو میکنه.اما همیشه بهش میگم نباید کسی رو بزنی وباید باهشون دوست باشی
اما اگه مقصر دختر من باشه حتما قانعش میکنم که کار زشتی کرده وباید عذر خواهی کنه
اما اگه مقصر دختر من باشه حتما قانعش میکنم که کار زشتی کرده وباید عذر خواهی کنه
مامان مریم
17:28 1393/3/24
پسر من کسی رو نمیزنه اما همیشه بچه های کوچیکو بغل میکنه و اصرار به بوسیدنسون داره و یا مبخواد کمکشون کنه از پله بالا برن و گاهی بچه های کوچیک میترسن و یا نمیخوان و من همیشه دستای آیدینو میگیرم و میگم ما به بچه ها دست نمیزنیم کوچولواند و میترسن
و یک بار یه مامانی بعد چند بار تذکر به آیدین گفت اگه این کارو بکنی کتک میخوری!!! . بعد هم با لبخند از من عذر خواهی کرد، من خیلی ناراحت شدم ولی چیزی نگفتم و سعی کردم آیدینو یه جوری از اونجا دور کنم و بعدها خیلی ناراحتتر شدم که چیزی نگفتم چون ما هیچ وقت از لفظ کتک جلوی آیدین استفاده نکردیم
به هر حال آیدین شدیدا مهربونه ولی اگه بعدها بخواد کسی رو بزنه من حتما اول بهش تذکر میدم و اگه خواست ادامه بده پارک یا هر جایی که داشته تفریح میکرده و ترک میکنیم تا بدونه کار اشتباه تاوان داره!!!
و همین الان هم اگه صورت پدر بزرگ و مادر بزرگ و دایی و عمشو تو بازی چنگ بزنه تا ازشون عذر خواهی نکنه نگاش نمیکنم و اونم کاملا با عذر خواهی و لازم بودنش آشناست.
و رها جون اگه ما بگیریم کسی که به بچمون حمله کرده بزنیم به بچه خودمون چی یاد دادیم؟؟؟
و یک بار یه مامانی بعد چند بار تذکر به آیدین گفت اگه این کارو بکنی کتک میخوری!!! . بعد هم با لبخند از من عذر خواهی کرد، من خیلی ناراحت شدم ولی چیزی نگفتم و سعی کردم آیدینو یه جوری از اونجا دور کنم و بعدها خیلی ناراحتتر شدم که چیزی نگفتم چون ما هیچ وقت از لفظ کتک جلوی آیدین استفاده نکردیم
به هر حال آیدین شدیدا مهربونه ولی اگه بعدها بخواد کسی رو بزنه من حتما اول بهش تذکر میدم و اگه خواست ادامه بده پارک یا هر جایی که داشته تفریح میکرده و ترک میکنیم تا بدونه کار اشتباه تاوان داره!!!
و همین الان هم اگه صورت پدر بزرگ و مادر بزرگ و دایی و عمشو تو بازی چنگ بزنه تا ازشون عذر خواهی نکنه نگاش نمیکنم و اونم کاملا با عذر خواهی و لازم بودنش آشناست.
و رها جون اگه ما بگیریم کسی که به بچمون حمله کرده بزنیم به بچه خودمون چی یاد دادیم؟؟؟
barfdoone.ir
17:36 1393/3/24
من یادم نمیاد پیش اومده باشه پسرم کسی رو بزنه . اما اگر ببینم داره میزنه و خطری برای طرف مقابل داره جلوشو میگیرم ولی اصراری به عذر خواهی نمیکنم چون هنوز تو سنی نیست که دقیقا متوجه بشه . خودم از اون بچه دلجویی میکنم.به پسرم هم میگم کار بدی کرده .خودمم اگر پسرم کتک خورد تا مجبور نشم دخالت نمیکنم تا خودش بفهمه باید از خودش دفاع کنه ولی اگر دیدم داره خطرناک میشه به اون بچه و پسر خودم تذکر میدم. فکر میکنم این نگرانیهام با مهد رفتن پسرم برطرف بشه. اونجا اجتماعی تر میشه . دلم میخواد وقتی میزننش اونم بزنه ولی منطقم میگه کار درستی نیست! آخه همیشه یکی قویتر هست ...هر زدنی هم یه خوردنی داره. فکر میکنم بهتره دو تا بچه رو که با هم دعواشون شده با هم آشتی بدیم و دعوا رو به بزرگترها نکشونیم.تو پارک دیدم بیشتر مامانایی میرن شکایت پیش بقیه مامانها که بچشون بیشتر بجه های دیگه رو میزنه!( البته این تجربه ی منه فقط شاید تذکر دادن لازم باشه در بعضی موارد)
مریم(مامان کیان)
18:24 1393/3/24
به نظرم اگه ما همیشه خودمون حد خودمون و بدونیم هیچ کس هیچ موردی و بهمون تذکر نمیده وقتی من به بچه ام یاد ندم با دیگران چطور برخورد و بازی بکنه دیگران یادش میدن و این خیلی بده .........
من همیشه با کیان قبل از هر موضوعی که فکر کنم میخواد پیش بیاد صحبت میکنم همیشه قبل از رسیدن به پارک ما توی راه با هم در مورد رفتارش با بچه ها حرف میزنیم یا وقتی برای خرید میریم قبل اش بهش میگم که ما نمیریم اسباب بازی بخریم و ....... اما اون بچه ای که یر هیچی اونقدر وحشیانه یه بچه دیگه رو میزنه باید چه کارش کنیم من نمیتونستم اونقدر اون بچه رو دعوا کنم که گریه بیفته یا حتی بزنم اش پس باید به مامان اش میگفتم تا بفهمه برای این که بچه اش و بیاره تو اجتماع اول باید ادب اش کنه!!!!!!!
من همیشه با کیان قبل از هر موضوعی که فکر کنم میخواد پیش بیاد صحبت میکنم همیشه قبل از رسیدن به پارک ما توی راه با هم در مورد رفتارش با بچه ها حرف میزنیم یا وقتی برای خرید میریم قبل اش بهش میگم که ما نمیریم اسباب بازی بخریم و ....... اما اون بچه ای که یر هیچی اونقدر وحشیانه یه بچه دیگه رو میزنه باید چه کارش کنیم من نمیتونستم اونقدر اون بچه رو دعوا کنم که گریه بیفته یا حتی بزنم اش پس باید به مامان اش میگفتم تا بفهمه برای این که بچه اش و بیاره تو اجتماع اول باید ادب اش کنه!!!!!!!
زهره یوسفی روانشناس كودك
22:18 1393/3/24
یه پست در این مورد براتون توی وبم به نمایش گذاشتم
نکات جالبی رو بیان کرده و نظرات خوبتون رو پیش زمینش قرار میدم .
دوستان عزیز هر کس دوست نداره نظرش توی وب روانشناسی باشه حتما بهم بگه نظرش رو کات کنم . ممنونم
نکات جالبی رو بیان کرده و نظرات خوبتون رو پیش زمینش قرار میدم .
دوستان عزیز هر کس دوست نداره نظرش توی وب روانشناسی باشه حتما بهم بگه نظرش رو کات کنم . ممنونم
مامان
23:21 1393/3/24
دخترم از یکی از پسرای فامیل که همسنش هست کتک میخوره فقط گریه میکنه اصلا از خودش دفاع نمیکنه نمیدونم چیکارش کنم .
barfdoone.ir
01:02 1393/3/25
مریم جون من تجربه ی خودمو گفتم .به نظرم شما هم کار درستی کردی تذکر دادی. با نظرت موافقم .
متنی مشابه پست مامان روانشناس رو هم قبلا خونده بودم و کاملا باهاش موافقم. کتک زدن یه جور ابراز احساساته . و بچه هایی که میزنن همیشه یه مشکلی دارن. دختر یکی از بستگان ما همیشه بقیه رو میزد کوچیک و بزرگ هم نداشت. دلیلش هم این بود که اونقدر تو خونه کتک میخورد و استرس داشت که توانایی حرف زدن رو تا 4 سالگی بدست نیاورده بود . اصلا مهمونیهایی که اون دختر توش بود برای من شده بود شکنجه چون یا چچاقو پرت میکرد و باید جاخالی میدادیم یا میخواست چاقو به شکم پسر من فرو کنه. خوب من خیلی به سختی تحمل میکردم. اما به مادرش اصلا تذکر ندادم. چون کیف میکرد بچش بقیه رو میزنه. ولی به محض اینکه گذاشتش مهد و دید بچه اش زیادی متفاوته فهمید باید بچه اش رو منع کنه. الان کمی حرف زدن یاد گرفته و دیگه مثل قبل نمیزنه. شاید بشه گفت زدن ریشه اش اختلال ارتباطیه.
متنی مشابه پست مامان روانشناس رو هم قبلا خونده بودم و کاملا باهاش موافقم. کتک زدن یه جور ابراز احساساته . و بچه هایی که میزنن همیشه یه مشکلی دارن. دختر یکی از بستگان ما همیشه بقیه رو میزد کوچیک و بزرگ هم نداشت. دلیلش هم این بود که اونقدر تو خونه کتک میخورد و استرس داشت که توانایی حرف زدن رو تا 4 سالگی بدست نیاورده بود . اصلا مهمونیهایی که اون دختر توش بود برای من شده بود شکنجه چون یا چچاقو پرت میکرد و باید جاخالی میدادیم یا میخواست چاقو به شکم پسر من فرو کنه. خوب من خیلی به سختی تحمل میکردم. اما به مادرش اصلا تذکر ندادم. چون کیف میکرد بچش بقیه رو میزنه. ولی به محض اینکه گذاشتش مهد و دید بچه اش زیادی متفاوته فهمید باید بچه اش رو منع کنه. الان کمی حرف زدن یاد گرفته و دیگه مثل قبل نمیزنه. شاید بشه گفت زدن ریشه اش اختلال ارتباطیه.
مامان مرضیه
09:25 1393/3/25
پسر من خیلی مظلومه تا یکی چیزی بهش میگه سرشو میندازه پایین ولی دختر خواهر شوهرم لجبازه . منم از پسرم حمایت میکنم. ولی بعضی جاهام وقتی میاد سراغ من بهش میگم خودت برو ازش بگیر یا باشه برو بازی کن
مریم(مامان کیان)
09:40 1393/3/25
از همه دوستای خوبم ممنونم و همینطور از مامان روانشناس که جواب دادن ...... من اصلا دلم نمیخواد بچه ام وقتی یه مشکلی داره بیاد سراغ من و من براش حلش کنم یا مدام به قول خودمون شکایت این و اون و بکنه اما وقتی با چنین مواردی روبرو میشیم خودمون هم کم میاریم چه برسه به بچه بی تجربه ........ به نظرم اگه اول ما به بچه هامون یاد بدیم چه کار کنن بچه های اون مدلی هم بالاخره جبر جامعه کمکشون میکنه یاد بگیرن ای کاش ما مادرا حواسمون بیشتر به بچه هامون باشه ........
مریم(مامان کیان)
09:45 1393/3/25
من تو کلاس ژیمناستیک کیان با یه خانمی آشنا شدم خیلی از من کوچیکتر و تحصیلاتش هم در حد راهنمایی میگفت پسرش و میبره گفتار درمانی وقتی پرسیدم اینکه خوب صحبت میکنه گفت به نظرم پسرم یه کم پرخاشگر و عصبی بود بردم اش پیش مشاور اون گفتار درمانی و پیشنهاد کرده تا حرف زدن اش بهتر شه مشاورش گفته بوده چون بعضی از حروف و خوب تلفظ نمیکنه به اعصابش فشار میاد و پرخاش میکنه......... قصدم از گفتن این جریان این بود که بگم بعضی ها با سن و سواد کم چقدر خوب مواظب رفتار و حرکات بچه هاشون هستن و بعضی ها هم مثل اون خانم ....... فقط خوب به موهای بچه اش ژل زده بود و خروسی درستش کرده بودادب و تربیت صفففففففففففففففففر
مامان مریم
12:12 1393/3/25
مریم جونم باهات شدیدا موافقم
بارها مامانایی دیدم که با قیافه های عجیب و حتی های لایت کردن موهای پسر 2 سالشون خواستن بگن ما با فرهنگ و با کلاسیم ولی دریغ از یه ذره تربیت و شعور.........
و بارها مامانایی دیدم با قیافه های خیلی ساده و سواد خیلی کم ولی بچه هایی مودب و فهمیده و حساس تو جزئیات تربیت بچه هاشون..........
ای کاش هممون یاد بگیریم به ظواهر اعتماد نکنیم و گول سواد پوشالی آدمارو نخوریم و .......
بارها مامانایی دیدم که با قیافه های عجیب و حتی های لایت کردن موهای پسر 2 سالشون خواستن بگن ما با فرهنگ و با کلاسیم ولی دریغ از یه ذره تربیت و شعور.........
و بارها مامانایی دیدم با قیافه های خیلی ساده و سواد خیلی کم ولی بچه هایی مودب و فهمیده و حساس تو جزئیات تربیت بچه هاشون..........
ای کاش هممون یاد بگیریم به ظواهر اعتماد نکنیم و گول سواد پوشالی آدمارو نخوریم و .......
چه وقتی که کتک میخوره و چه وقتی از موضوعی ناراحت میشه و میخواد از خودش دفاع کنه .
و ما باید برای این راهکار به کودک بیاموزیم که چطور صحبت کنه و چه رفتاری رو باید داشته باشه .
معمولا این آموزش از سه سال به بالا برای کودک آغاز میشه و کودک معنی صحبت ها و بیان احساس رو کامل درک میکنه .