نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 27 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

مدت زمان سفر با اتوبوس به اصفهان از تهران و دیگر شهرها

1401/11/13 10:47
484 بازدید
اشتراک گذاری

مسافرت به اصفهان با اتوبوس چقدر طول می‌کشد؟ برای اطلاع از مسیرهای سفر جاده‌ای به اصفهان، مدت زمان رسیدن از هر شهر و سایر نکات لازم این مطلب را مطالعه کنید.

اصفهان، سرزمین قدیمی‌ترین و زیباترین آثار تاریخی ارزشمند مانند پل خواجو و سی و سه پل است که بازدید از آن‌ها حداقل برای یک بار در زندگی پیشنهاد می‌شود. البته فقط سفرهای توریستی و تفریحی تنها علت رفتن به اصفهان نیستند؛ بلکه دانشگاه‌های معتبر این شهر سبب می‌شوند دانشجویان زیادی سالانه برای تحصیل به آن رفت و آمد کنند و چه چیز ارزان‌تر از اتوبوس! این وسیله حمل و نقل عمومی با هزینه مقرون‌به‌صرفه خود موردعلاقه بسیاری از افراد بوده و مهمترین نکته از آن برای مسافران، مدت رسیدن به مقصد است. بنابراین در این مطلب می‌خواهیم به معرفی فاصله زمانی سفر با اتوبوس به اصفهان بپردازیم و تمامی اطلاعات لازم در این زمینه را ارائه دهیم.

فاصله تهران تا اصفهان چند ساعت است

مسافرت به اصفهان با اتوبوس

سفر با اتوبوس یکی از آسان‌ترین روش‌های مسافرت شناخته می‌شود که همیشه در دسترس است و شما دیگر نگران پرشدن ظرفیت نیستید. به عبارتی دیگر در هر زمان می‌توانید بلیط اتوبوس خود را خریداری کنید و به ترمینال محل سکونت خود بروید. اتوبوس‌ها همواره در تمامی ساعت شبانه‌روز در پایانه‌ها فعال هستند و در انواع معمولی و وی آی پی وجود دارند.

مدت زمان ترمینال‌های اصفهان تا مرکز شهر

قبل از اینکه با مدت زمان این سفر آشنا شوید، باید در مورد پایانه‌های شهر اطلاعات داشته باشید؛ چرا که پس از رسیدن به اصفهام مهمترین پرسشی که خواهید داشت این است که چگونه به مرکز شهر برویم؟ چقدر از ترمینال تا مرکز شهر راه است؟ در پاسخ باید بگوییم که اصفهان دارای 4 ترمینال مسافربری می‌باشد که اسامی آن‌ها را به همراه مدت زمان رسیدن به مرکز شهر در زیر مشاهده می‌کنید:

1. پایانه اتوبوسرانی کاوه : این ترمینال در خيابان كاوه اصفهان، بعد از پل چمران واقع شده است و برای سفر به مقاصد زیادی از جمله تهران، اردبیل، یزد، مازندران و غیره مورداستفاده قرار می‌گیرد. اگر مرکز شهر اصفهان را حوالی پارک هشت بهشت درنظر بگیریم، شما باید 5 کیلومتر را طی کنید تا به آن برسانید. این مسافت با تاکسی حداکثر 10 دقیقه زمان می‌برد.

2. پایانه اتوبوسرانی صفه : این ترمینال در خيابان آزادی، ابتدای هزار جريب و جاده اصفهان به شیراز قرار دارد و شما می‌توانید بلیط خود را به مقاصد مختلفی مانند تهران، رشت، بابلسر، عسلویه، تبریز و بندرعباس خریداری کنید. برای این کار به سایت قاصدک 24 بروید و در بخش بلیط اتوبوس مبدا خود را محل سکونت و مقصد را استان اصفهان قرار دهید. پس از جستجو لیست بلیط‌ها برایتان نمایان خواهد شد. برای تفکیک این بلیط‌ها به ترمینال دلخواه، از گزینه‌های سمت چپ صفحه استفاده کنید و پایانه مقصد را به کاوه یا صفه تغییر دهید. ناگفته نماند مسافت از ترمینال صفه به مرکز شهر (پارک هشت بهشت) تقریبا 12 کیلومتر است. این مسیر 12 کیلومتری با تاکسی حداکثر 20 دقیقه زمان می‌برد. البته باید مدت ماندن در ترافیک را هم حساب کنید. با این حال بیشتر از 30 دقیقه نخواهد بود.

3. پایانه اتوبوسرانی جی : این ترمینال در فلکه احمدآباد، خیابان جی و ابتدای خیابان همدانیان قرار گرفته است. مسیری که باید بپیمایید تا به مرکز اصفهان برسید، 7 کیلومتر است که با تاکسی حداقل 12 دقیقه طول می‌کشد.

4. پایانه اتوبوسرانی زاینده رود : این پایانه پرتدد در جنوب غربی شهر اصفهان، پل وحید و بلوار میرزا کوچک خان جنگلی دایر است. مدت زمان لازم برای رسیدن از ترمینال زاینده رود به مرکز شهر اصفهان 16 دقیقه طول می‌کشد؛ البته اگر تاکسی را برای آن انتخاب کنید. (با اتوبوس ممکن است زمان بیشتری در راه باشید.)

مدت زمان تبریز تا اصفهان با اتوبوس

در ادامه به مدت زمان سفر به اصفهان با اتوبوس از شهرهای محبوب ایران مانند تهران، مشهد، تبریز، شیراز و اهواز خواهیم پرداخت.

زمان سفر با اتوبوس از تهران به اصفهان چقدر است؟

برای سفر با بلیط اتوبوس تهران به اصفهان 3 مسیر پیش رو دارید که مدت زمان هر کدام از آن‌ها با دیگری متفاوت است. در زیر این مسیرها را مشاهده می‌کنید:

  • مسیر اول : عبور از استان‌های قم و کاشان با مسافت 448 کیلومتر و مدت زمان 5 ساعت و 5 دقیقه
  • مسیر دوم : عبور از از استان‌های قم، سلفچگان، دلیجان و اراک با مسافت 430 کیلومتر و مدت زمان 4 ساعت و 45 دقیقه
  • مسیر سوم : عبور از اتوبان کرج و از شهرهای ساوه، سلفچگان و میمه با مسافت 436 کیلومتر و مدت زمان 4 ساعت و 21 دقیقه

همانطور که در بالا خواندید، از هر مسیر که به اصفهان بروید، حداقل 4 ساعت و حداکثر 5 ساعت در راه خواهید بود. برای راه برگشت هم می‌توانید بلیط اتوبوس اصفهان تهران (ghasedak24.com/search/bus/esfahan-tehran) را تهیه کنید و پس از طی زمان گفته شده به محل سکونت خود بازگردید.

فاصله زمانی مشهد تا اصفهان با اتوبوس

مدت زمان سفر با اتوبوس از مشهد به اصفهان

مسافت مشهد به اصفهان با اتوبوس بسیار بیشتر از تهران است و طبیعتا مدت زمانی که باید بپیمایید طولانی خواهد بود. این مسافت به 1260 کیلومتر می‌رسد که با اتوبوس حدودا 13 ساعت زمان می‌برد.

مدت زمان سفر با اتوبوس از تبریز به اصفهان

تبریز و اصفهان نسبت به مشهد در فاصله نزدیکتری از هم قرار دارند و همین موضوع سبب می‌شود تا فاصله کمتری برای سفر طی شود. در حقیقت مسافت زمینی از تبریز تا اصفهان 900 کیلومتر است که با اتوبوس 10 ساعت طول می‌کشد.

مدت زمان سفر با اتوبوس از شیراز به اصفهان

اگر می‌خواهید از شیراز به اصفهان بروید باید مسیر 480 کیلومتری آن را طی کنید. این مسافت تقریبا کوتاه با استفاده از اتوبوس 6 ساعت خواهد بود. پس اگر عجله‌ای ندارید و نمی‌خواهید سریع‌تر به مقصد برسید، اتوبوس را برای سفر انتخاب کنید تا از زیبایی‌های مسیر و حتی جاذبه‌های گردشگری حومه اصفهان هم امکان بازدید داشته باشید.

مدت زمان سفر با اتوبوس از اهواز به اصفهان

برای سفر از اهواز به شهر اصفهان با استفاده از اتوبوس 3 مسیر مختلف وجود دارد که در زیر شرح می‌دهیم:

  • مسیر اول : عبور از مبارکه، بروجن، بزرگراه خلیج فارس و ایذه با مسافت 516 و مدت زمان 6 ساعت
  • مسیر دوم : عبور از جاده الیگودرز، ازنا، بزرگراه دورود و اندیمشک با مسافت 722 کیلومتر و مدت زمان 8 ساعت
  • مسیر سوم : عبور از بزرگراه شهرضا، کمربندی یاسوج، جاده گچساران و رامهرمز با مسافت 756 کیلومتر و مدت زمان 7 ساعت و 30 دقیقه

در نهایت امیدواریم سفر دلچسبی به اصفهان داشته باشید و از تمامی لحظات خود استفاده کنید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)