نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 28 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

یک عصاره گیاهی فوق العاده برای بانوان

1401/10/18 16:45
372 بازدید
اشتراک گذاری

 رپورتاژ :

یک عصاره گیاهی فوق العاده برای بانوان

عصاره جینسینگ محصولی است که از ریشه گیاه جینسینگ به دست می‌آید. گیاه جینسینگ که اغلب در نواحی آسیایی می‌روید، از گذشته تا کنون به عنوان محصولی دارویی مورد استفاده بوده است. عصاره یا شیره جینسینگ نیز یکی از فرآورده‌های به دست آمده از این گیاه است. این محصول که همه خواص ویژه جینسینگ را در خود جای داده است کاربردهای فراوانی در طب سنتی دارد.

خواص جینسینگ برای زنان موارد متعددی را دربر می‌گیرد. برخی از خاصیت‌های این محصول عبارتند از :

  • تامین انرژی مورد نیاز بدن
  • تنظیم میزان گلوکز خون
  • تنظیم هورمون‌های زنانه
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • کمک به حفظ سلامت قلب و عروق
  • رفع اضطراب
  • تقویت مغز
  • افزایش مقاومت بدن
  • درمان اختلالات خواب
  • کمک به سلامتی و شادابی پوست

بهبود عملکرد مغز نیز از جمله خواص عصاره جینسینگ محسوب می‌شود. این عصاره گیاهی با تامین انرژی مورد نیاز مغز قابلیت‌های آن را ارتقا داده و به تقویت حافظه، افزایش قدرت یادگیری و بالا رفتن توان ذهنی کمک می‌کند. عصاره جینسینگ با تاثیر بر رفع استرس نیز به صورت غیرمستقیم عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد.

برای تهیه عصاره جینسینگ می توانید به فروشگاه آشا ارگانیک مراجعه نمایید.

مصرف جینسینگ برای زنان خواص بسیاری دارد. بسیاری از مشکلات ناشی از تغییر در هورمون‌های زنانه با مصرف جینسینگ برطرف شده یا کاهش می‌یابد. به عنوان مثال مشکلاتی نظیر خستگی، اضطراب، افزایش وزن یا اختلال در حافظه که از جمله عوارض یائسگی هستند با استفاده از جینسینگ رفع می‌شوند.

جینسینگ به عنوان یک محصول گیاهی با خواص متعدد شناخته می‌شود. کاهش قند خون از جمله خواص جالب توجه این گیاه به شمار می‌رود. به دلیل وجود این خاصیت، مصرف جینسینگ برای بیماران دیابتی بسیار مفید است، به طوری که با استفاده منظم از جینسینگ انتظار می‌رود که سطح قند خون پایین آمده و بیماری دیابت کنترل شود.

مقدار مصرف جینسینگ باید بر اساس وضعیت سلامتی فرد مصرف‌کننده، دلیل استفاده از جینسینگ و روش مصرف این محصول تعیین شود. میزان مصرف جینسینگ برای افراد با سنین مختلف متغیر است. برخی از افراد همچون زنان باردار باید در استفاده از این محصول احتیاط کنند. مصرف جنسینگ برای کودکان و نوجوانان جایز نیست.

مقدار مصرف جینسینگ به هدف مورد نظر از مصرف این محصول نیز بستگی دارد. برای نمونه مقدار و طریقه مصرف جینسینگ برای دیابت با مقدار و روش استفاده از این محصول در بدنسازی متفاوت است. نوع فرآورده جینسینگ مورد استفاده نیز بر مقدار مصرف این محصول گیاهی تاثیر دارد. عصاره جینسینگ، پودر جینسینگ یا قرص جینسینگ از هر یک باید به مقدار مشخصی استفاده شود.

جینسینگ علی‌رغم دارا بودن خواص بسیار، عوارض و مضراتی نیز دارد. بر طبق تحقیقات استفاده از این محصول می‌تواند منجر به سردرد شود. ایجاد تغییر در فشار خون و قند خون نیز از دیگر عوارض جانبی جینسینگ محسوب می‌شود. مصرف جینسینگ و فرآورده‌های آن ممکن است عملکرد دستگاه گوارش را مختل کرده و موجب بروز ناراحتی‌های گوارشی شود. ریزش موی سر، مشکلات بینایی و ناهنجاری‌های پوستی نیز برخی دیگر از عوارضی هستند که می‌توانند به دنبال مصرف جینسینگ ایجاد شوند.

در صورت مصرف جینسینگ برای بیماران دیابتی و یا دیگر بیماران بسیار مهم است که احتمال تداخل دارویی در نظر گرفته شود. این محصول می‌تواند عملکرد و کارایی برخی از داروها را مختل کند، به همین دلیل لازم است که بیماران پیش از استفاده از جینسینگ با پزشک خود مشورت کنند.

جینسینگ به سبب برخورداری از خاصیت انرژی‌زایی قادر است تاثیر مواد کافئین‌دار یا محرک را افزایش دهد. به دلیل این ویژگی در جینسینگ ممکن است مصرف همزمان این محصول با مواد غذایی حاوی کافئین یا دیگر مواد محرک به بروز بی‌خوابی، تپش قلب، افزایش تعریق و اضطراب منجر شود.

گیاه جینسینگ یکی از گیاهان بومی آسیا و آمریکاست. در کشورهای چین، ویتنام، کره و تایلند قرن‌هاست که از این گیاه برای مصارف درمانی استفاده می‌شود. گیاه جینسینگ به دلیل برخورداری از خواص ویژه کاربردهای متنوعی دارد. البته همانطور که گفته شد این گیاه بیشتر به عنوان دارو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اگر بخواهیم به همه خواص جینسینگ اشاره کنیم باید از موارد متعددی نام ببریم. در ادامه با برخی از مهمترین و شناخته‌شده‌ترین خواص این محصول آشنا می‌شویم.

  • جینسینگ می‌تواند به تنظیم قند خون کمک کند. این محصول فشار خون را تنظیم کرده ‌ به این ترتیب بر سلامتی سیستم قلبی عروقی تاثیر می‌گذارد.
  • درمان بی‌خوابی از جمله خواص جینسینگ محسوب می‌شود.
  • مصرف این محصول به برطرف شدن اضطراب کمک می‌کند.
  • رفع بسیاری از مشکلات جنسی و بهبود سلامت جنسی از دیگر خواص جینسینگ است.
  • استفاده از جینسینگ بر تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با انواع بیماری‌ها موثر است.
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)